אנשיםצאצא

מה אתם חושבים על עישון?

קודם כל, מה אתם אומרים על זה,

ב- מה הדבר הראשון עולה לכם בראש על עישון, 

ובנות, הייתם מתחתנים עם אדם מעשן? זה משנה לאנשים?

 

לא בריאאשר ברא

לטווח הקצר ובעיקר לטווח הארוך.. משאיר הרבה נזקים.

מבחינה חברתית- זה פשוט מסריח. נדבק לכל דבר.. ומגעיל.


בעדיפות שלי להתחתן עם מישהו שלא מעשן.

...צאצא

זה נכון. זה לא בריא.

אבל בא נגיד שיש בזה גם רווח.

מישהו שלא בעניין אולי לא יודע, אבל הריכוז, והסיבוב, ואולי גם לפעמים הבריחה, זה נותן משהו.

אני כן מסכים, שזה בא אולי מתוך חברה, ופחות מבחירה, ושזה הופך להיות משהו חיצוני יותר זה כבר פחות טוב. (למרות שלעולם זה לא יונקה ממשהו חיצוני)

...אשר ברא

למה אנשים צריכים לברוח? במקום להתמודד?


כלומר,

לכל אחד יש בריחות.. סבילות יותר וסבילות פחות.

לענ"ד לברוח- זה כמו לשים פלסטר או כיסוי עיניים בכדי לא להתמודד עם דברים.

ואז הנזק לטווח הארוך הוא לא רק בריאותית, אלא גם נפשית ממה שבורחים... שום דבר לא משתנה בלי עבודה עמוקה ופנימית.

גילויצאצא

אני לא מושלם.

מה אני בא לומר?

נכון לפעמים אני בורח.

לפעמים קשה לי להתמודד עם המציאות,

לפעמים קשה לי לפגוש את החוסר.

זה אומר שאני מתעלם?

שאני מכחיש?

לא.

נכון בריחה במהותה זה דבר רע, אבל לפעמים,

אנחנו בורחים, אנחנו לא מושלמים, אבל בסוף זה לא בריחה לעולם,

זה אולי כרגע כי קשה, כי אין כוח, כי פשוט לא,

ככה אני

 

השאלה היאאשר ברא

מה עושים בשביל לשנות את הבריחה הזאת?


אני ח"ו לא באה אליך בטענות.

אני פשוט חושבת שלפעמים (מאיפה שאני פגשתי את עצמי בעבר.. עם הבריחות שלי)- שזה רק תירוץ למה לא לעשות שינוי..

וברור שיש זמנים שקשה ואין כוח וכו'.

אך האם אנחנו ממשיכים ליפול שוב ושוב ושוב? עם אותם תירוצים לעצמנו..

שקשה. ואין כוח וכו'?

כי בפועל זה מה שקורה, לדעתי.

שבמקום להתמודד אל מול מה שקשה לנו- דווקא מצי שקשה.. אנחנו מחליטים לברוח שוב, מתוך נוחות.

וודאי שזה מאתגר להתמודד עם דברים במיוחד שאנחנו נמצאים בתקופה לא טובה או כשאין לנו כוח.

אך זה אפשרי ואני חושבת שזה בונה אצלנו קומה נוספת של חוסן.


נ.ב.

הרבה בריחות של אנשים נשארות להם לעולם...

כל התמכרות, מתחילה מבריחה קטנה.

כמעשן לשעברשלג דאשתקד

אגיד לך ככה:

העישון הוא נחמד, מרגיע, מעסיק, יוצר הפוגות באמצע הגייה אינסופית. זה מאוד נוח לצאת ולשאוף אויר ולעשות פעולות בידיים. סוג של ריפוי בעיסוק. אני ממש לא מתחרט שעישנתי ואני מאוד מבין את עצמי. ובוא נאמר שהייתי די קטר מטורף (למושגים, בתקוךה מסוימת הייתי הולך פעם בשבוע בערך לכפר ערבי לקנות סיגריות ג'מאל וכדו', שהיו הכי חזקות ומטורפות שהיו לי וגם בגלל שבכמויות הסיגריות שעישני זה היה בגובה הכיס...).

הבעיות בעישון מבחינתי היו ככה: 1. המחיר הכלכלי, עם ההעלאות בעיקר ב16 שנים האחרונות, זה נהיה מטורף. 2. אחת לתקופה היו לי תופעות לוואי של שיעול מוגזם. 3. הייתי עמו נרקומן, יכול לא לאכול יומיים והעיקר לקנות סיגריות. 4. הסבילות והצורך תמיד לעשן, מבזבז זמן יקר וגם מגביל אותך מאוד.

אז מתישהו הפסקתי לעשן, זה היה נוראאא קשה אבל השמים לא נפלו. כיום יש לי פחות משהו שמבזבז לי המון זמן וכסף, אבל אני מודה שנהנתי לעשן ואני לא מתחרט על זה.

לגבי להתחתן עם מעשנת, זה ממש לא היה מפריע לי. גם כיום אני יושב עם מעשנים וזה לא מפריע לי.


לגבי הלכה אם מותר לעשן, לדעתי הלכתית זה מותר ואם תרצו אפנה אתכם למקורות.

באוצאצא

ברור שמותר על פי ההלכה.

וסתם נגיד במצב שלי אני יכול להיות בקל כמה ימים בלי,

ויכול גם לפרק 15 ביום.

אני לא מרגיש שזה משעבד אותי ממש לזה.

נכון יש בזה חסרונות גם בכסף, ואני חושב שבעיקר באמת בצורך התמידי לזה.

אולי אם ארצה להפסיק בזמן הקרוב, זה יהיה סתם מזמנים שאתה מעשן כי משעמם לך,

אבל יש זמנים שאתה באמת צריך את זה...

הבעיה עם זהשלג דאשתקד
שבשלב מסוים אתה כבר לא מצליח להפסיק, וזה בעיקר ההרגל יותר מהחומרים הממכרים וכו. אתה פשוט רגיל לצאת ורגיל להשתחרר וכו, ואתה מרגיש את זה כשהכסף כבר פחות...
לא יודע ולא מכיר את הנושא לעומקבאלין

אבל אני בכלל לא בטוח שמותר לפי ההלכה, לרמב"ם יש הרבה הלכות ביד החזקה על שמירת הגוף וזה חלק חשוב ביהדות, זה לא עוד שטות מבחינה בריאותית אין שאלה בכלל שסיגריות מאוד מסוכנות ומאוד לא בריאות, יש מצווה לשמור את הגוף. לא בא לומר מה ההלכה כי באמת אני לא מכיר וזה לא התפקיד שלי אבל לדעתי צריך לברר את הנושא מאוד לעומק.

 

לגבי מה שדיברתם על בריחה מהמציאות אני חושב שבגדול זה לא דבר טוב אבל שיש מקרים מאוד מסוימים שבהם כן צריך בתקופה מסוימת שבה בן אדם לא יכול להתמודד עם איזה קושי מסוים לברוח ממנו אבל לדעתי חשוב מאוד לשים לב שזה לא הופך לסתם בריחה בלי הצדקה סתם כי קשה

 

 

תגובה לדני הדבריםשלג דאשתקד

אתחיל מהנושא של "בריחה מהמציאות". תראה נשמה, זה לא איזה טריפ אסיד, כולה לצאת רגע למרחב הפתוח, לנשום אויר (לא ממש צח) ולחזור, או לעשות כמה פעולות במרחב הלא פתוח. יש הרבה מאוד אנשים שלא מעשנים, שלוחצים על עט ופותחים וסוגרים או מציירים או לאיודעמה. בוא לא נעשה נזה עניין.

בכלל, התמודדות עם רגשות באותו רגע שנם צפים, לדוגמה אדם שחילצתי הרגע ממכונית בוערת אחרי תאונת דרכים  ברור שהשיטה היא להסיח את דעתו ולהקל עליה, אני לא דורש ממנו להתמודד עם הקושי. להתמודד זה שלב שני, אחרי כמה ימים... (תקרא מה ההבדל בין טראומה לפוסט טראומה) אז אם יש לבנאדם עכשיו צורך או קושי והסיגריה מקלה עליו  אפילו הפסיכולוגים היו חותמים על זה שזה בסדר.


לגבי ההלכה, הרמב"ם הוא הראיה הטובה ביותר בעיניי שאין בזה בעיה הלכתית ואסביר: הרמב"ם כתב בערך 3 ספרי רפואה; אחד ספר סיכומים של אבוקרט, אחד הנהגת הבריאות שנכתב למלך בעיקר בנושא רפואה מונעת והשלישי פרקי משה שהוא ספר רפואות שלו והוא מעניין יותר לקריאה כיום (דומני שבזמנם הספר החשוב היה דווקא הסיכום לאבוקרט). לעומת זאת, הרמב"ם עסק בנושאי רפואה בשני מקומות בספרי ההלכה שלו: בהלכות דעות ובהלכות רוצח. השאלה הכי קשה על הרמב"ם, זה שבהנחה שהרמב"ם חושב שכל הנהגה בריאותית היא הלכה מחייבת, למה זה מחולקת ל3 ספרי רפואה ו2 תחומים בהלכה, לכאורה היה צריך לכתוב את הכל בהלכות רוצח - שכל מי שלא שותה מים ככה וכן אוכל ירק כזה, הוא בעצם רוצח! - אני לא אענה לך את התשובה, כי זה דורש הרבה עמקות בכל אחד מהספרים, ולפחות פרקים ג-ד בהלכות דעות זה חומר שהעסיק הרבה מאוד פרשנים. העיקרון הוא שלא כל דבר שלא בריא הוא אסור מבחינה הלכתית והדברים הם בעיקר עצה טובה שגם היא מבוססת על שיקול דעת של האדם (זה בגדול הרובד של הלכות דעות, שהנהגות הבריאות שם מסויגות למי שרגיל בהן וכו'). בהלכות רוצח זה דברים של יצירת סכנה ודאית ומידית של מוות, ואילו ספרי הרפואה הם סטטיסטיקות כמו כל דבר, שהפעולה או מאכל מסוים ישפיע על כאב/חולי מסוים (וכן, ההתייחסות של הרמב"ם לרפואה הייתה כמדע התנסותי; ראיתי על זה מאמר ארוך במכלול, ונדמה לי שהרמב"ם כותב את זה מפורש בפרקי משה, אולי זה כתוב גם בהקדמות של זיסמן מונטר לכתבים רפואיים של הרמב"ם, מהדורת מוסד הרב קוק - לא זוכר כעת).

זה יותר ברובד העיוני, ברובד הקונקרטי יש תשובה ארוכה בשו"ת משנה הלכות חלק ט, לא זוכר איזה סימן, (יש גם תשובה קצרה יותר שם בחלק טז או יז), הוא מביא הרבה מאוד ראיות לרעיון הזה שכדי חאסור משהו מחמת סכנה זה צריך להיות סכנה מאוד ברורה וודאית, ועם כל הכבוד הסיגריות הן בעיקר סטטיסטיקות של מחלות ולא "פסיק רישא ולא ימות", לכן מבחינה הלכתית זה פחות בעייתי.

(זה מה שעומד לי בראש כעת מבחינת מקורות וכו', וכן אני יודע שבשו"ת ציץ אליעזר חלק טו כתוב שלעשן זה עברה מהתורה)

לא נכוןסוכן זר

לפי הרמבם מי שמעשן עובר ל הלכות רוצח מול עצמו

אם אתה אומר...שלג דאשתקד

קטונתי מלהתווכח עם קביעות מוחלטות שלך. אם ככה את אומר אז סבבה.

אני כן הייתי מציע לחברים לקרוא את הרמבם בהלכות רוצח לפני שהם מאמינים למה שאתה מדבר בשמו...

ממש לא בריאשרופה על העם

יש שתי דברים שאני לא יכולה להיות לידם וזה קפה שחור ומעשנים- פשוט מסריח

אתה יודע שלפי מחקר כל דקת עישון שלך לוקחת לך מהחיים שעה??

האם הייתי מתחנת עם מעשן- כנראה שלא, לפחות לא רוצה נראה לאן החיים יקחו אותי. לא באלי ילדים שחיים לתוך תרבות כזאת, בעל שכל פעם שהוא בלחץ בורח לסיגריה במקום להתמודד, בחיים יש הרבה התמודדויות ונצטרך לעמוד מולם- אני לא יסכים בחיים שבעלי במקום להילחם יקח סמים.

לגבי מה ש"שלג דאשתלג" כתב, הגיוני שלא מפריע לך כי אתה בתוך זה.

את יודעת שלפי מה שהבאת מ"המחקר"שלג דאשתקד
אדם שמעשן יש לו תוכלת חיים ראשונית של 300 שנה בערך, ולכן אחרי כל השעות שהתקזזו מ40 סיגריות ביום למשך 50 שנה, הוא מת בגיל 70?
אפילו לא קרוב125690

אם אדם לא מעשן חי 300 שנים ודקת עישון לוקחת שעה מהחיים, הזמן שאותו אדם יחיה (בהנחה שהוא מעשן מגיל 20, 6 שעות ביום) הוא בערך 40 שנים.

אם נניח שאדם ממוצע חי 80 שנים ומעשן חצי שעה ביום מגיל 20, זה אמור להוריד לו בערך 4 שנים מהחיים.

לא באמת חישבתי שלג דאשתקד

אבל באמת אם מדובר על 4 שנים ל60 שנה, אני חושב שרוב הציבור יהיו לגמרי סבבה עם זה. וכוחנו אגב חושבים ככה, לכן אנחנו לא אוכלים רק חסה וברוקולי על מצע קינואה ונבטים. יש איזושהי רמת חיים בסיסית ששווה לנו למות יותר מוקדם כדי לחיות בה (מבחינה תורנית, הרמ"א כותב משהו כזה בספרו 'תורת חטאת', על האימרה "תלמידי חכמים שמראים שחיטה בעצמם", אבל זה פשוט ונכון גם ענייני חולין). ושימי לב שכדי לדבר במושגים של שנים, את צריכה לדבר על קטרים רציניים לאורך המון שנים.


וחוצמזה, אם תחשבי בהגיון, זה לא ממש עובד ככה שכל שאיפה מורידה זמן, כמו שלא כל 20 ס"מ ריצה או 30 גרם ברוקולי מוסיפים 5 דקות...

ומהמעט שבדקתי אין מחקרים כאלה (אבל גם המחקרים שיש על סגריות הם מאוד מוזרים, כמו כל המחקרים בנושא תזונה).

זוואהההה הורס את החייםםם פשוט להתאבדדדתהלה בביוף
בחיים לא התיחתן עם מישהוא כזההתהלה בביוף
עישון = אכילת זבלדני1970
התמכרות. והופך את הראות מוורודות לשחורות. מפוייחותאורין
מצויןסוכן זר

שנים ארוכות עישנתי, היה כיף אבל זה מסריח, מזיק ולא ברור מה ההנאה. עדיף להימנע מרגע זה ממש!!

מסריח. מגעיל. אסור. ומזלזל (כי פוגע באחרים)כְּקֶדֶם
טוב.צאצא

אני לא בא להתווכח איתכם, 

רק כמה נקודות-

לא כל מי שמעשן מכור. יש ימים שאני יכול לא לגעת ואפילו כמה ימים, ויש ימים שמפרקים... בא נגיד שאם ארצה אני חושב שאוכל להפסיק.

זה שדיברתי על שלפעמים אתה צריך את זה זה לא אומר שכל פעם שקשה לך אתה בורח לזה כמו סמים. הגזמתם לגמרייי. אני רואה בזה כמו אדם שהציור עוזר לו לפעמים.

פשוט להיות מכור לסמארטפון זאת לא בעיה? חסרים לכם דברים שאנחנו לא טובים בהם?

זה שהפכו את כל מי שמעשן לאיזה נרקומן מסריח או לאיזה מגניב זה סתם מפגר ולא נכון.

אוהב אותכם, אבל אתם סתם מגזימים. זכותכם לחשוב שזה לא בריא, ושזה לא מתאים לכם,

אבל אל תקבעו סתם עובדות

 

מאחלת לך שאכן תוכל להפסיק בלי בעיה, וזה שזהאורין

לא בריא - זו חדמשמעית עובדה. ראה תמונות של ראות בלי עישון לראות אחרי עישון של שנים. זה לא פשוט...

סבבה אתה רוצה לעשן תעשןכְּקֶדֶם

רק אל תעשה את זה ליד אחרים


"זכותכם לחשוב שזהלא בריא"

חחחחח אל תגיד לי שאתה מהחיים בסרט שטוענים שזה לא מזיק. תעשה לי טובה

צודק לגמרישלג דאשתקד

אל תעשן ליד אנשים!

וגם אל תיסע ברכב בעיר, ואל תדבר בפלאפון, ואל תלך עם שקית של חמצוצים שמא איזה צוציק יבקש ממך.

והכי הכי - בחיים אל תאכל כרובית ליד אנשים, כי זה באמת גורם לנו לרצות למות

מה הבעיה עם כרובית??כְּקֶדֶם
כרובית זה אחלה רצח
וואי ממשש מה הבעיה עם כרוביתשרופה על העם

הירק הכי טעים אחרי ברוקולי,גמבה ועגבניה

הריח כשמרתיחים אותו … זוועה…יוזר
אחד הריחות הטוביםשרופה על העם

אבל על טעם ועל ריח אין מה להתווכח

לא מרבים לבשל אצלנו כרובית - אבל זה מה שזכור לייוזר

כן אוכלים, קונים לשבת בחנות של אוכל מוכן לשבת.

ואני אישית אוהב מאוד כרובית וברוקולי.

 

אפשר לבשל בלילה על טיימרשרופה על העם
למה לקנות כשאפשר להכין?שרופה על העם

אוכל ביתי בעיניי הרבה יותר טעים

כל העולם העשיר של האוכל מחוץ לבית לא היהיוזר

קיים אם העניין היה רק עניין של "הרבה יותר טעים אוכל בייתי"


אותם חומרי הגלם נעשים באופנים שונים ובטעמים שונים על ידי אנשים שונים, בהתבסס על מסורות של בישול ותבלינים, וגם התמחות וניסיון

אנחנו קונים קבוע בחנות אוכל לשבת שיש לה מסורות וגוון טעמים מזרחי שטעים לחיכנו, האשכנזים …

למשל אנחנו גם מאוד אוהבים קוסקוס מאוד עדין ואוורירי, ברוטב שעועית ותפו"א מאוד מסויים, שעושים בחנות הזו… 

בעיניי פחות בריא ופחות טעים ובגלל זה אין סיבהשרופה על העם

להשקיע על זה כסף..

אבל כל אחד מה שהוא אוהב ובוחר לעשות עם הכסף שלו

אתה אשכנזי?

תרבות אוכל ומסעדות היא עניין תרבותי מאוד מפותחיוזר
וכן, אני אשכנזי 
אחלה של דבר להיות אשכנזי, גם אנישרופה על העם
בדיוק, זה רצח!!שלג דאשתקד

כרובית אפויה/מבושלת? אני יכול למות מזה (נראה לי, לא ניסיתי).

אשתי מכינה לפעמים ואני בורח מהמטבח, בערך מה שחלקינו עושים כשמישהו פותח סיגריה

חחחחחחח הרמתי לך לנחתהכְּקֶדֶם
תשובותאיגנוטוס פברל

א- זה רעל

ב- רעל

ג- אני בן

ד- רעל

איזה טיפשון אתהשלג דאשתקד
עלית על 4 סיבות מתוך 150 🤣
עניתי את הסיבות שלדעתי הם הכי מועילותאיגנוטוס פברל
כתבתי בהומורשלג דאשתקדאחרונה
שכתבת את אותה סיבה 4 פעמים, אז כתבתי שיכולת לכתוב את זה 150 פעמים 😅
חייב לדעת איך אתם שורדיםהתעורר!

את התענית מוזיקה.
(אני מתחרפן לגמרי ועברו רק יומיים)

יש פה כאלה שמותר להם לשמועשמיניסט באמ"ש
אגב, יש רבנים שמתירים אם זה יכול לגרום לפגיעה במצב הנפשי, במיוחד אם לא עושים כלום בחופש
פלייליסט ווקאלישדמות בחולות

התחלתי להרכיב לי כזה לפני 7 שנים ומידי שנה מוסיפה שירים נוספים

בתור תלמיד של מרן הגר"א שפירא זצ"להסטורי
אני מרשה לילדים לשמוע שירים שמוסיפים יראת שמיים, כמו ששמענו ממנו כמה פעמים. (שירים אחרים, כנראה שאסור כל השנה)
מה הבעיה בשיריקעלעברימבאר
חול כשרים כמו שירי ארץ ישראל הישנה?   כל השנה זה משום אבלות המקדש? זה לא מוגזם בימינו להחמיר כל השנה על שירים משום אבלות החורבן? איך אדם יכול בלי מוסיקה בחיים? (גם של חול טהור, נגיד שירים של נעמי שמר)
כאילו שאלתי על כל השנהקעלעברימבאר
לא אמרתי בעיההסטורי
ואיני בטוח שאם הם כמו שהגדרת, הם לא נכנסים להגדרה של יראת שמים.
שנינו יחד תחת מטריה אחתקעלעברימבאר
נכנס ליראת שמים? שיר חול נקי ורגיל ששר על מימד מסוים של המציאות. האם כל השירים חייבים להיות נעלים? (אני לא מדבר על השירים הריקים של היום). מצד שני שירה היא חלק מרומם באדם אז אולי אתה צודק
ממה שאני מכירה,ניגון של הלבאחרונה

מתלמידי ר' אברום שאומרים בשמו (בעיקר על ספירת העומר, פחות על שלושת השבועות) זה שאם היינו נוהגים לא לשמוע שירים בגלל דיני האבלות שנוהגים בהם באותן תקופות, לא היינו צריכים לשמוע כל השנה, אבל זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה/ אין לה מקור בקהילות ישראל/ לא זוכרת את כל הסיבות אבל בפועל לא נוהגים ככה, אז מותר לשמוע שירים גם בספירת העומר.
עיקר הטענה שאין בימים האלה שינוי מיוחד בשירים שמותר לשמוע, אם אתה נוהג לשמוע כל השנה שירים אז מותר לך גם אז.
(ושוב, עד עכשיו הכרתי את זה רק על ספירת העומר, שמלכתחילה דיני האבלות בה קלים יותר מבשלושת השבועות)

יש לכם חיית מחמד?פיטוניה

איזו חיה?

איך קוראים לה?

 

 

כןסוורוס סנייפ

אחות

מיצי

לא מינרווה מקגונגל?125690
הרבה שמות יש להסוורוס סנייפ

חחח יפה שאתה זוכר אני שכחתי מזה😂

יש לישדמות בחולות

כלב, רועה בלגי

קוראים לו נילס

יש לי הרבהאיגנוטוס פברלאחרונה

כינים

ואלה שמותם: 

שמרל'ה

שפשף

גרדון

מציצן

מוצץ

קפצון

פשפשון

מרשרש

סיוון

שושה

זוטה

ומיצי

יש כאן בני נוער שעלו לארץ?ש.א.ז.

פולשת לכאן לרגע, במחילה

מחפשת מתבגרים מגיל 16 ומעלה, בעיקר כאלה שעלו לארץ,

למענה על שאלון אנונימי לצורך מחקר שאני עושה כחלק מהתואר השני.

השאלון אנונימי לחלוטין. לוקח פחות מ10 דקות. ועוזר לי מאוד!

(גם מי שנולד פה יכול לענות, גם זה יעזור)

תודה מראש!


מחקר בנושא: הקשר בין סגנון ההתקשרות של המתבגר להורה לבין תחושת מסוגלות של המתבגר

תודה רבה לכל העוזרים! אין צורך בעוד משיבים בשלב זהש.א.ז.אחרונה
להתפלל דחוףףףףשמיניסט באמ"ש
עבר עריכה על ידי שמיניסט באמ"ש בתאריך י"ג בתמוז תשפ"ה 11:01

ללידה קלה לתמר בת ראשית ואחינועם בת ענבל

האם יש עדכון משמח? מגיע מזל טוב?Gini
כןשמיניסט באמ"ש
תמר ילדה בן הבוקר
מזל טוב 👶Gini
תודהשמיניסט באמ"שאחרונה
היא גיסתי
באיזה גיל אתם רוצים \היכרתם חברשרופה על העם

ולמה בגיל הזה

בגיל 18 והתחתנתי איתורקאני
כי כתוב 18 לחופה
בגיל 20 הייתי בזוגיות בפעם הראשונהפשוט אני..
כי בגיל הזה התאהבתי 🤷🏼
18,19,20,21 מתי שאהיה בשלשמיניסט באמ"ש
היינו ביחד בבני עקיבאפ.א.
גרים באותה שכונה, אומנם לא באותה קהילה, כי גרים במקום גדול עם משפחות דתיות רבות ובתי כנסת שונים,  וההורים לא מכירים ממש קרוב, האמהות קצת מכירות זו את זו. 
מעניין אבל זאת לא השאלה 🙄פשוט אני..
זו ממש כן125690
"באיזה גיל אתם רוצים (לא רלוונטי)/ הכרתם (רלוונטי) חבר?"
נו, השאלה היא באיזה גילפשוט אני..

ועל זה הוא לא ענה

כן, קלטתי מיד אחרי שיצאתי מהדף, עמדתי לערוך125690
חחח הייתי בטוח עשית את זה בכוונהסוורוס סנייפ

כדי להטריל

מוסיףפ.א.
בקיץ של סוף כיתה י', ולמשך כמה חודשים
למה חברה? מחפשים כלה!אביעד מילוא
אתה מוזמן לעזור לי למצואשמיניסט באמ"ש
פרטים בפרטי
יש סגולה נפלאה לזהאביעד מילוא

קוראים לה להתחיל לצאת

אוקי. תרגיש טובשרופה על העם

סתם תגובה שממש ממש לא קשורה לשאלה

זה טרול מתחזהרקאני

שימי לב לכרטיס אישי

@כְּקֶדֶם⁠

@כְּקֶדֶם

גם אם הוא טרול הוא טרול חמוד... 😂😂😂שיט נחסמתי

חברים די זה באמת כבר לא מצחיק @כקדם וכל השאר תהיו חברים

לא הבנתי, מהזה טרול? עכשיו שמה לב שהשתנה השםשרופה על העם
מתחזהרקאני
שנהנה לעצבן
וואי מגניבשרופה על העם

איך עושים את זה?

אגב מסכן כקדם ...

לא כל כך מגניברקאני

יותר חופר

אין לי מושג איך עושים

מסתבר שפותחים ניק חדש ומשנים ברווח או משהו כזה שלא רואים

אבל עכשיו השתנה השם שלו...שרופה על העם

ולמה בעצם הוא עושה את זה?

 

המנהלים משנים את השםרקאני

הוא עושה את זה כדי לעצבן

לנקום בכקדם אולי

אהה. אבל איך הם יודעים שזה מתחזה?שרופה על העם

וואי התנפלתי עליך.. איך בכלל אתה אמור לדעת את זה?

אפשר להכנס לכרטיס האישיGini
ורואים שהניק נרשם היום/אתמול, ולכן זהו הניק המטריד, הטרול, לעומת אותו שם (לכאורה), שהוא הניק האמיתי ועם ותק ארוך
לא נכון זה לא נקמה ולא לעצבן.רקאני‬

זה בגלל שעשו עלי אמבוש..

וואו כל הכבודרקאניאחרונה
ממש בוגר
איך נראה אצלכם החופש הגדול?שדמות בחולות

יוצאים לטייל?

עובדים?

בוהים בתיקרה?

 

 

לא משעמם בכללGini

ים, חברים, אופניים, בני עקיבא, מחשב, טיולים

תלוישרופה על העם

לפעמיים עמוס ברמות בדברים כייפים ולפעמיים משעמם

על הביטוי "תלוי" אומריםGini

מה שתלוי בי יהיה מושלם
מה שלא תלוי בי,כבר לא באחריותי😊

 


 

המון תורה, בעיקר.שמיניסט באמ"שאחרונה

על הדרך אני גם מנסה לעזור בבית והארץ

בעז"ה לקראת סוף החופש אמור לצאת לטיול עם חבר, לשביל הים

נוער שלנו, שרשור מקום לשנה הבאה🎉🎉🎉שמיניסט באמ"ש

איפה את/ה לומד/ת?

איזה כיתה?

איפה את/ה שנה הבאה?

למה אתה שואל?דתי שובב
כדי ליצר שיח בפורום היבש היבש הזהשמיניסט באמ"ש
אחלה של דבר. באמתשרופה על העם

אבל אולי כדאי שאלות אחרות שפחות חושפות אותנו

נו, נאה דורשת נאה מקיימתשמיניסט באמ"ש
למה הכוונה? שאני יביא שאלות?שרופה על העם
כן, יש לך בעיה עם השאלות שלי, תשאלי בעצמךשמיניסט באמ"ש
אין לי שאלות, ולא התכוונתי לפגועשרופה על העם
תאמת חמוד.שרופה על העם

אבל אני רוצה להישאר קצת חסויה ושלא ידעו עלי את כל הפרטים

כמו שכבר כתב שלמה המלך - אין חדש תחת השמשGiniאחרונה

מַה־שֶּֽׁהָיָה֙ ה֣וּא שֶׁיִּֽהְיֶ֔ה וּמַה־שֶּׁנַּֽעֲשָׂ֔ה ה֖וּא שֶׁיֵּעָשֶׂ֑ה וְאֵ֥ין כָּל־חָדָ֖שׁ תַּ֥חַת הַשָּֽׁמֶשׁ:

אמשיך ללמוד אי"ה בשנה הבאה באותו מקום

אולי יעניין אותך