סתם ככה
הכי כיף לזרוק סטיגמות באוויר
הילדים שלי (בעז''ה) יכירו את כל הגוונים שלנו מקווה שגם הילדים שלכם אולי הדור הבא יעשה איזשהו מהפך ויאהב אחד את השני
ואז אולי הוא שם למעלה יאמר לצרותינו דיייייי
כאילו אה אתה לא כמוני אני נעלה וקדוש ואני לא אטמא את עצמי בלהתחבר אלייך
אבל
יש אבל
אדם שמקבל עליו עול מצוות
מקבל עול מצוות. נקודה.
ולא את זה כן וזה לא.
מקבל עול מצוות. נקודה.
אולי נכשל לפעמים, אולי עצוב לפעמים
אבל מקבל עול מצוות.
מי שאומר שאני דתי בלב שלי, מאמין ועושה כרצוני, אין לי כח לכל ההלכות האלה
הוא לא דתי
דתי פירוש מילולי שייך לדת. (כמו שירושלמי שיך לירושלים, מוסלמי וכו)
הוא שייך לחצי מהדת.
אני מניח שאת מתכוונת שזה מעצבן אותך שאומרים אם את מגידרה את עצמך כדתיה את חייבת לשמור את כל המצוות
וזה די נכון
ההגדרה מציקה ומעצבנת,
גם אני סובל מהגדרות. אני רוצה להיות חרדי. הווו חס וחלילה.
מיד אני אנטי ציוני יורק על נשים וזורק אבנים
בסדר. גם אני סובל.
אבל בעיני מי שבורר לו איזה מצוה נראית לו ואיזה מצוה לא הוא פחדן.
פחדן כי הוא פוחד מלעמוד מול האמת ולומר אני מקבל את זה
אלא הוא לוקח מה שקל או מה שהחברה לוחצת עליו לקבל
דתי = שייך לדת.
חייב לשמור מצוות.
אם הכוונה לסטיגמות בסגנון של
אם אתה דתי אתה הולך להפגנון ימין ובעד רצח של ערבים - מובן.
אם לא, אז כתבתי את עמדתי.
להכיר את כל הגוונים?
ממש משהו שלא הייתי מאחל לילדים שלי
לא רוצה שהילדים שלי יכירו להטבים מקרוב
אולי שישמעו שיש אנשים מטומטים שעושים דברים מטומטמים כאלה
וזהו
לא להכיר ולרדת לסוף העניין
לא.
כשהם יגדלו ויבנו תצמם, אז. שידעו.
אולי התכוונת ללכבד את כל הגוונים.
עם זה אני מסכים.
כי אני אכבד גם מטומטם שעושה דברים מטומטמים.
אני אעשה הכנסת אורחים וכל מה שזה כולל
אבל הוא עדיין מטומטם.
זה שקיבלתי על עצמי עול מצוות לא אומר שאני יותר טובה מאחרים זה לא אומר שאני לא יכולה להתחבר לאחרים ולצאת קצת מהמשבצת שלי אולי זה קצת יקדם את השלום בישראל (מצחיק שאנחנו רוצים שלום עם האוייבים אבל ''אוכלים'' אחד את השני וכנים אחרים בשמות רק בגלל שלא נראה לנו מה שהם עושים)
אני דתייה ושומרת את כל המצוות ואני גם נראת מאוד דתייה ואני מאוד שונאת את המשפט: ''וואלה? את? לא מתאים לך'' אה וואלה, למה לא מתאים לי? כי יש לי חצאית ארוכה וסידור בתיק? אז מה? זה לא נוגד את ההלכה ואת ההורים שלי אבל אם אני לא בגלל אנשים כאלה זה ינגוד את הרצונות שלי ואת האמונה שלי ואת עצמי
משפט בדרך כלל כשאני פותחת את הפה ומדברת על החלום שלי אה כאילו מה חשבתם?!
ולקרוא לאדם מטומטם רק בגלל הנטיה שלו זה הדבר הכי מטומטם והכי מכוער שיכול להיות!!
יש לי חברים מהקהילה הלהטבי''ת, חברים חילונים, חברים שמאלנים וחברים מכל גווני הקשת הדתית אולי הם לא כמוני אבל העולם הזה גדול ומטומטם לחשוב שכולם יהיו כמוני ויחשבו כמוני ויאמינו כמוני
אני אוהבת אותם מאוד גם אם אני לא תמיד מסכימה איתם
ואני לא ממש הבנתי על מה את מדברת שלא מתאים לך..
אבל..
נניח נתמקד בקטע של הלהטבים.
אז זה טמטום של העולם.
כלומר הטבע הוא שבן הולך בת. לא בן עם בן או בת עם בת.
יש אנשים שבגיל ההתבגרות כשהגוף גדל פתאום אומרים - וואלה מה קורה לי?! אני מוזר? מה אני נמשך לבנים (או להפך בנות לבנות) ואז הוא נכנס לסרטים שהוא שונה וכו וכו וכו ויש ארגונים שלמים שמנסים לתת מענה לילדים כאלה ו.."לצרף אותם" לקהילה הלהטבית.
למרות
שהאמת היא שזה פשוט גיל ההתבגרות. הרומונים שטויות וכל זה
ואם האדם נכנס לתוך זה, וחי בתודעה שהוא נמשך לגברים. זהו.
אז גם כשיעבור גיל ההתבגרות הוא ישאר ככה.
העולם מטומטם.
את יודעת ששמעתי פעם שנניח בערים ששם הנושא הזה של הלהטב חזק מאוד (בארץ שלנו - תל אביב) אז אפשר לראות גם ציפורים הולכות בן עם בן בת עם בת.
ציפורים!!!
דבר כזה לא היית רואה בעבר בשומקום!!
זה לחץ חברתי
לנסות להכתיב לעולם שמה שהוא מוזר הוא בסדר
לנסות להכתיב לעולם שהטבע טועה! ובן יכול ללכת עם בן
הם בני אדם
אני אכבד אותם
אבל הם מסכנים שהם נשאבו לתוך זה.
אם תחנכי ילד שלרצוח זה לגיטימי - הוא יחשוב שזה לגיטימי
אם תחנכי אותו שלהטב זה נורמלי - הוא יחשוב שזה נורמלי!!
זהו.
העולם מטומטם. אין ספק.
וזה טמטום. טמטום אחד גדול.
את אומרת אולי כולם יהיו כמוני וכו'...
לא.
יש ספרדים, ליטאים, חסידים (שגם הם מתחלקים להמון) דתלים נוער גבעות וכו וכו וכו
יש המון סוגים ב"ה
לא כולם צריכים להיות כמוני.
אבל יש גבולות שלא עוברים.
וכמו שכל העולם מבין שרצח זה גבול שלא עוברים
גם ללכת נגד הטבע ולהגיד שבן יכול ללכת עם בן זה גבול שלא עוברים.
מסכן,
ואז מה יצא ממנו?
ישקיע הון באימוץ ילדים
ויחיה עני כל החיים
או אולי לא יאמץ, ויהיה בודד בגיל שישים בלי משפחה ובלי כלום
ורק האחיינים שלו או משהו יבקרו אותו תמיד
מסכן.
הוא אדם מסכן.
נטיה שונה זה משהו שצריך לטפל בו. וב"ה יש כאלה.
לא איזה משהו מובן וברור.
זה טעות גמורה.
אין טעם לנסות להצדיק את הטעות.
הטיפולים האלה עם בסגנון של פסיכולוג.
יש המון רבנים שעושים את זה.
את צודקת שעצם הנטיה זה דבר נורמלי ולכן יש לכך התייחסות בתורה
אבל המעשה לא טוב.
הרצון שבוער לעשות את זה - קיים. בהחלט יש אנשים שהם ככה ולכן התורה כותבת על זה משהו.
אבל ללכת ולהיות גאים בזה שאתה עושה את זה.. הם תכלס גאים בללכת נגד הטבע!!!
זה כמו שכל אדם רוצה לדבר לפעמים לשון הרע, הנטיה נורמלית. הרבה רוצים.
אבל עצם הדיבור לא מוצדק.
ואין שום סיבה לעשות מצעד של מדברי לשון הרע. נכון?
לגבי אנשים שנמשכים לשני המינים - שפשוט יהיו רק עם המין שהם צריכים
וזהו
וימשיכו לחיות כמו הטבע.
הממ.. אולי לא התבטאתי טוב, צודקת. טעיתי.
קראתי לאנשים מטומטמים במקום למעשה ועצם הגאוה בו.
המעשה ועצם הגאוה בו זה טמטום
כמו שלדבר לשון הרע, ולהתגאות בדיבור - טמטום.
אבל מי שיש בו דחף לדבר, לא מטומטם.
את צודקת בקשר לזה, קיבלתי את ההערה.
יפה שהגדרת את זה כמחלה. זה לא נראה לך פוגעני ומעליב?
אני נזהרתי בלשון שלי ולא אמרתי מחלה
כי אז ידעתי שיטענו בפניי זאת לא מחלה.
זה לא בדיוק, זה יותר "תופעה".
זה דבר בריא, שקורה להמון אנשים. אבל הוא לא טוב.
(למה לא טוב? כי זה פשוט ללכת נגד הטבע. שוב. וזה סיבה לא להתגאות בזה)
מה הקשר ללנהל את העולם? לא הבנתי.. 
יש בעיות לכולם. הגיוני שזאת בעיה. ה מנהל
הוא נותן לכולם קשיים וזה הגיוני.
קצת כבוד לאנשים - אמרתי, טעיתי. תיקנת אותי יפה.
קראתי לאנשים מטומטים ולא בצדק. את צודקת.
לעולם - אם העולם מתחרפן אני אמחה נגד ההתחרפנות.
ואני אגיד את זה שוב זה לצאת נגד הטבע
לדעות אחרות - יש משהו שנקרא פלורלזים. בעברית ריבוי דעות.
אתה תחיה דעה שלך, אני אחיה דעה שלי ושלום על ישראל.
העולם, בדור האחרון לצערנו חושב שזה נורמלי תמיד.
וזה טעות.
כי זה לגיטמי רק במצבים מסויימים.
כלומר.. בואי נתאר שני מקרים.
יש דיון אם יש בורא לעולם.
אני מסביר מסביר מסביר
והוא עונה עונה עונה
מתישהו אין לו מה לענות
ואני ממשיך ומדבר מדבר
ואז.. הוא אומר לי "וואלה? זה הדעה שלך? פששש... דעה מעניינת יש לך.. פשש.. מעניין. נחמד."
וזהו.
פה זה נגמר.
זה פחדנות. פחדנות. לפחד מהאמת. לברוח ממנה כי עכשיו קל לי, עכשיו טוב לי עם איך שאני
ולכן פשוט יש ריבוי דעות. אני נשאר עם דעה - גם אם היא לא אמת. כי קל לי.
צריך לקבל ביקורת ולפעמים להבין שטעית (כמובן לא תמיד).
לעומת זאת,
שתי מדניות שעושות הסכם שלום - הן 2 מדינות
זה לא אחת
הם לא מסכימים על הכל.
אבל לפעמים צריך וכדאי לחיות עם דעות אחרות בשלום.
אז לגבי מה שאמרת על לקבל דעות שונות,
אני מקבל, מקבל ומבין,
אבל מי אמר שזה אומר גם לחשוב שזה הגיוני!?!
זה לא.
מי שאומר לי תקבל את הדעה שלי, והדעה שלך שונה
בדכ הוא פחדן. מפחד מהאמת.
אז עם כל הכבוד זה פשוט טמטום. ולכן אני מוחה.
כי זה פשוט נוגד את הטבע. אי אפשר להצדיק את זה בכלל!!!
וגם לגבי לתת למשפחות כאלה לאמץ יש לי מה לומר
אבל אהבה כזאת היא לא איסור
אבל היא בעיה שעלולה אולי להפריע לחיים זוגיים בעתיד..
ואמרת שאנחנו מסכימים,
אז אני לא אחפור מחדש 
שבת שלום
ראית מה כתבתי, כתבתי שהם מטומטמים, טעיתי.
לא לעניין וכו.
מה שהם עושים מטומטם רצח, וזה שהם חושבים שצריך להתגאות בזה עוד יותר מטומטם.
את הילדים שלי אני ארחיק מהם. ודאי.
אל תצפי מילד להיות חכם.
אם תגדלי ילד ותסבירי לו כל הזמן שלרצוח זה נורמלי - הוא יחשוב שזה נורמלי.
אותו דבר.
אני נגד הערכים של האנשים האלה
וחינוך לדברים האלה יגרום לילד לחשוב שזה נורמלי
הם לא מטומטמים. הסברתי כבר.
הדעות מטומטמות.
ולמעלה הסברתי באריכות למה אני חושב את זה.
אני לא מכיר סטיגמות. אני ממש לא מבין בזה. כלום. לא מעודכן איזה סטיגמות התקשורת קושרת עליהם, או החברה כי.. אני פשוט לא מאלה המעודכנים.. ברמה קריטית.
אני הולך עם הגיון. שכל ישר. וזה מה שאני יודע. והסברתי הכל למעלה באורך.
אנלא מדבר על דתל חסידים ליטאים וכו
אני מדבר על לייט. זה נורא.
הדת = המצוות שלה.
ויש הבדל בין לנסות ולהיכשל לבין לוותר מראש.
להגדיר כדתי, חילוני וכו', זה נכון וחשוב, כי:
ככה אנשים יכולים להתייחס אליך במצב שאתה נמצא, יותר בדיוק (את מבינה שאם אני אפגוש חילוני אני לא אדבר איתו בתור שיחת סתם על הלכות ציצית, נכון?).
הסטיגמות- זה בעיה אחרת.
וזה כבר לא קשור להגדרות.
חוץ מזה- בקשר למה שאמרת על להטב,
זה ממש לא לגיטימי בעיני. ואני לא אקבל את זה. אם מישהו רוצה להיות להטב שייקח בחשבון שהוא מוחק את עצמו אצל הדתיים.
וגם זה פחות נושא רגיש, שכל תנועה קטנה יוצרת תגובה ענקית.
ובכ"ז עדיין אנשים מוכנים לשמוע על שבת, ולא מוכנים לשמוע על להטב.
אמן.
במיוחד כשזה קשור לעבודת השם.
כשאדם מתחמק מאחריות או מפחד ממחויבות, הוא בורח מהגדרות...
וגם כל אחד כן צריך לקחת אחריות ולייצג בכבוד מה שהוא מייצג.
אבל, בגלל שהכל מבולבל- הסטיגמות, המחלוקות, הפירוד והמריבות קיימות. ולהן לא צריך לתת מקום!
לא צריך לתת לשוני הזה לגרום להיפך אהבת ישראל. בפירוש לא. וזאת הבעיה. לא עצם קיום המגוון.
אחידות ואחדות זה שני דברים שונים. צריך אחדות.
חליל הרועים
את ממש צודקת
אבל בשביל מוש תלבשי מכנסיים? לא ברור
הקיצר: תדפקי חשבון רק לעצמך ולקדוש ברוך הוא
חשבת על זה?
ואם הוא לוקח שוחד כנראה שהוא לא בן אדם ברמה דתית גבוהה.
יש רבנים שלוקחים שוחד
משמע.....לא כל מי שנראה כמו דוס הוא באמת דוס
ואז וואלה, זה מעורר התפעלות כלשהי, כי תכלס בתור בן אדם ירא שמיים- הוא לא אמור לעשות את זה.
לא נשפוט אף אחד, אבל אדם דתי צריך לקחת אחריות על המעשים שלו ולא להתפלא שיש תגובות. (כמובן כשזה דברים שכמו שאמרתי, קצת סותרים)
אבל אם זה דברים נורמטיביים של בני אדם שכן מתאימים גם לדתי, אז מי שמתפלא זה מחוסר ידע או שטיפת מוח מכלי התקשורת שמציגים דתיים ו/או חרדים בזווית לא טובה. ואז מסבירים לו בנועם.

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד