שמה של הפרשה הוא הוראה לכל יהודי. התורה מצווה על כל יהודי: 'אמור'!
מובא במדרש: אמרות ה' נקראות 'אמרות טהורות', כיון שכל אמרות-ה' מתקיימות. לא כמלך בשר-ודם, שיכול לומר ולהבטיח הבטחות – ולבסוף לא לקיימן. ה' הוא אמת ואמרותיו מתקיימות תמיד.
כל היהודים דבוקים בה'. גם אמירותיהם מתקיימות – לכן צריך כל יהודי להיזהר מאוד במאמר פיו, לבל יאמר, חלילה, דבר רע על יהודי אחר.
'אמור'!
הפרשה קוראת לנו לומר דברים טובים על יהודים. כלשון הרמב"ם: 'מצווה על כל אדם לאהוב כל אחד ואחד מישראל. לפיכך צריך לספר בשבחו'. על תלמיד חכם אומר הרמב"ם 'מספר בשבח חברו ולא בגנותו כלל', כלומר: על כל יהודי מוטלת החובה לספר דברים טובים על הזולת, ולא לדבר חלילה דבר רע עליו.
גם כשרואים יהודי העושה מעשה רע, יש לדון אותו לכף-זכות, יש לנסות להבין מה גרם לו לחטוא. ואין לדבר בגנותו, אודות חטאו.
כשם שאמרות-ה' הטהורות – מתקיימות תמיד, כן מתקיימים דבריו של האומר טוב על הזולת. האמירה עצמה בשבח הזולת מגלה בו את הכוחות הטובים הטמונים בו, וגורמת לו לעשות טוב – כפי שדברו עליו.
פרשת השבוע "אמור" – נקראת בימי ספירת העומר. בימי הספירה אנו מתאבלים על עשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא, שמתו בימים אלה משום שלא נהגו כבוד זה בזה. יתכן, שאף דברו לשון-הרע וספרו בגנות החבר.
ימי ספירת העומר מזכירים לנו לחדול מלדבר רע על חברינו.
פרשת אמור מזכירה לנו, לומר דברי שבח על חברינו.
אמור! אמור דברי שבח על חבריך!

