תן חיוךטיו

בוקר טוב לכם אחים יקרים 

אני מבקש ומתחנן אליכם אם אתם יכולים איפה שאתם נמצאים לדבר עם אנשים על לבוא לראש השנה לאומן כמו שרבינו ז"ל ביקש והזהיר לעשות כרוז שכל מי שסר למשמעתו שיבוא אצלו בראש השנה, עם מי שאתם מדברים בחנות בטלפון אפילו עם מישהו שאתם לא מכירים, אתמול הייתי בקיוסק קטן, ודיברתי עם המוכר על אומן והנה הוא בעזרת השם התחייב בפני שהוא יטוס בקרוב ממש, והוא אפילו לא ידע מההבטחה של רבינו איך יכול להיות שיש יהודי בארץ ישראל, שלא יודע מהבטחת רבינו ז"ל התפקיד שלנו הוא להפיץ את האור הלאה והלאה אין מה להתבייש כי רבינו אוהב את כולנו ושיהודי שומע שיש צדיק שאוהב אותו, אז הוא ישר רוצה לנסוע אליו, וכל שכן אחרי הבטחה כזאת ישר הוא ירצה לטוס. אשרינו מה טוב חלקינו שכינו להתקרב לרבינו הקדוש 

כל עם ישראל באים לרבינו ז"ל לראש השנה!!!!!!!!!!

בשורות טובות ויום טוב

לא היה ולא נברא, רבי נחמן מעולם לא ביקש לבוא לאומן בראש השנהcintetit

זאת האמת.

גם כשאמר "ראש השנה שלי עולה על הכל" - הוא בכלל לא התגורר באומן. הוא עבר לגור באומן הרבה שנים אחר כך.

גם הכוונה במשפט הזה, אינה חד משמעית, כיוון שרבי נחמן נולד בא' ניסן וא' ניסן הוא אחד מראשי השנים שמופיעים במשנה הראשונה במסכת ראש השנה

לכן יותר הגיוני שבמילים "ראש השנה שלי" רבי נחמן מדבר על א' ניסן, כי זה יום ההולדת שלו.

 

המנהג הזה של עליה לרגל בראש השנה הוא ממקור הרבה יותר מאוחר וגם אז רוב חסידי שחיו באותה התקופה לא קיבלו אותו

אשריך צדיק על הדברים הנפלאיםשה אובד.
שנזכה בעזרת ה להיות כולנו בציון הקדוש באומן בראש השנה
אין כאן שום נושא הילכתיאינליאז

וזו טעות אמיתית להתעקש ולהתעקש לדחוף את הנושא ההלכתי כי כולם נוסעים לחו"ל וזה תמיד בסדר.

 

השאלה היא מבחינת חסידות ברסלב, מבחינת התקשרות לצדיק , שאין לה שום קשר להלכה ואין לה שום קשר לקישור הזה שאתה מתעקש לדחוף בכל הודעה שלך בכל הזדמנות

 

וכדי לענות על השאלה הזו, צריך ידע שהוא לא ידע הלכתי ואין לו קשר להלכה, צריך ידע שאין לך באופן שרבי נחמן הדריך החסידים שלו

 

והתשובה לשאלה מתחלקת לשני חלקים

 

א. להגיע לאומן חייבים , גם אם גרים בארץ ישראל וגם אם גרים על הירח. זה רצונו המובהק של רבי נחמן

ב. לא בטוח שחייבים להגיע דווקא בראש השנה, כאן אין מסר ברור וחד משמעי שאפשר להוכיח 

מחילה, אבל מאיפה הביטחון?להיות בשמחה!!!


אתה צריך שיעור בפסיכולוגיה?אינליאז
הביטחון והפחדנות שניהם מגיעים ממקור אחד.

מהאגו.
הוא מייצר את הדואליות בשכל
לא הבנתי למה אתה אומר שאין כאן עינין הילכתילהיות בשמחה!!!


כי אין כאן שום עניין הלכתי ואין כאן מחלוקתאינליאז

תלמידי חכמים ופוסקים מובהקים יוצאים מהארץ מתי שבא להם, מכל סיבה שנראית להם.

 

הם לא נוסעים רק כדי לבקר בקברי צדיקים.

הם נוסעים סתם כדי לנפוש (זאת לא מילה גסה) כדי לנחליף כוחות ולהנות מקצת יישוב הדעת.

 

רובם אנשים טרודים ועסוקים, וכשהם כאן אין להם רגע מנוחה.

כל השבוע הם מלמדים, ואז מתקשרים אליהם באמצע הלילה בכל מיני שאלות דחופות

ובשבת יש להם את הבית כנסת שלהם והם צריכים לתת שיעורים

 

אז הם עולים על מטוס ובמשך כמה ימים הם צופים בנוף הרי האלפים וזה לגמרי מצויין.

 

גם אף לא דיבר על הבעיות ההלכתיות , שלא היו ולא נבראו ביציאה מהארץ, לפני שהיו נסיעות לאומן.

 

זה עיסוק שצץ לו, יש מאין , רק בנוגע לחסידי ברסלב.

 

עשרות שנים החבדניקים נסעו לרבי בניו יורק לחג הסוכות לשמחת תורה.

 

מישהו דיבר איתם על "בעיה הלכתית"? מה פתאום.

 

רק כשהתחילו לנסוע לאומן , לפתע פתאום הפכה היציאה מהארץ לבעיה.

 

ולכן אני אומר לך, אין שום בעיה הלכתית, אף פעם לא הייתה .

 

ומי שלא רוצה לטוס , שלא יטוס.

 

עד כאן?

סבבה, כל אחד לפי רבו,להיות בשמחה!!!אחרונה

יש רבניםם שטוענים שזאת בעיה הלחטית.

חלום גדול שלי זה לסוע לרבנו.

והבעיה הזאת לא נוצרה רק ממתי שהתחילו לטוס לאומן, מי שאומר שזאת בעיה אומר את זה גם על אלו שטסים לרבי וגם על הרבנים שיוצאים לנפוש.

 

שוב, כל אחד ורבו.

שנזכה שתהיה כבר תחיית המתים ונדע מה באמת צריך לעשות ואז גם נשמע את רבנו בעצמו

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך