משחק הדבק!לב טהור:)
בס"ד

@אורה2x עשית לי חשק..
אז קדימה- בלי לנצלש התחילו להדביק!

אצלי:
200₪- קניתי 2 חצאיות מאופנת שאול.

..פסידונית

 

 

 

 

 

 

כלום

הדבקימ''ל

החלטות קשות - צעירים מעל עשרים

 

(ביום שישי מישהו ביקש קישור)

"מישהו"אורה2x


ימ''ל

גם טרולים הם אנשים, בסופו של דבר.

מה שהקדשתי לעידוד חברה לקראת המבחן מחררחפת..
א לַמְנַצֵּחַ, מִזְמוֹר לְדָוִד.
ב יַעַנְךָ יְהוָה, בְּיוֹם צָרָה; יְשַׂגֶּבְךָ, שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב.
ג יִשְׁלַח-עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ; וּמִצִּיּוֹן, יִסְעָדֶךָּ.
ד יִזְכֹּר כָּל-מִנְחֹתֶךָ; וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה.
ה יִתֶּן-לְךָ כִלְבָבֶךָ; וְכָל-עֲצָתְךָ יְמַלֵּא.
ו נְרַנְּנָה, בִּישׁוּעָתֶךָ-- וּבְשֵׁם-אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל;
יְמַלֵּא יְהוָה, כָּל-מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ.
ז עַתָּה יָדַעְתִּי-- כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה, מְשִׁיחוֹ:
יַעֲנֵהוּ, מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ-- בִּגְבֻרוֹת, יֵשַׁע יְמִינוֹ.
ח אֵלֶּה בָרֶכֶב, וְאֵלֶּה בַסּוּסִים;
וַאֲנַחְנוּ, בְּשֵׁם-יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר.
ט הֵמָּה, כָּרְעוּ וְנָפָלוּ; וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ, וַנִּתְעוֹדָד.
י יְהוָה הוֹשִׁיעָה: הַמֶּלֶךְ, יַעֲנֵנוּ בְיוֹם-קָרְאֵנוּ.

היי מעניין מה יש לי!!!!אורה2x
רציתי משהו רגוע לשנב יטבתה
שמעתי היום את הניגון הזהלב טהור:)
אולי יעניין מישהושמואלג

dispatcherTimer.Interval = new TimeSpan(0, 0, 5);

באיזו שפה?בסדר גמור
C#שמואלג
טיימר במשחקון שאני עושה לילדים
לא הבנתי מזה..מיכל318
אם זה קשור לקניות ובגדים..
אז..
2,000₪ מזארה.
הדבקפעם הייתי עוגי
אז בגלל זה אני ממש בהלם ממך שאתה אומר שלהפועל חדרה אין סיכוי לאליפות, שמע הם הביאו רכש מאוד רציני השנה והם כבר עלו 2 ליגות בעונות האחרונות, תראה אני אדם סבלן מאוד אבל סקפטיות וציניות שכזאת אני כבר לא מצליח לסבול ולא ברור שיש מישהו שפוי שכן, תתנצל או שאני חוסם אותך ואנחנו כבר לא חברים יותר!
לא באמת ברצינות... פעם הייתי עוגי
אין לי....שמן פשתן


את יכולה להעתיק את שליאורה2x
שמן פשתן

הבלון שלך אגב, שורד עדיין ברום התקרה.

ואתמול הצטרף אליו חבר צעיר ורענן.

עכשיו הוא מרגיש חייב להמשיך להחזיק מעמד, ולו רק בשביל להוכיח כי קמטים דוקא מעידים על כח השרדות!

ברצינות??אורה2x

וואו! זה מיום חמישי שעבר..  

לזה לא ציפיתי...איזה_טוב_ה'_
دحية
😁הפואנטה
Sorry for being nosy but I'm just curious 😅
הנה שלי:חסדי הים
"שכל אחד מישראל חייב לומר מתי יגיעו מעשי למעשי אברהם יצחק ויעקב, וכן הנשים הכשרות חייבות לומר מתי יגיעו מעשי למעשי אמהות"

לפענ"ד אין חלוקה בין גברים ונשים, אלא כל אחד ואחת חייבים לומר מתי יגיעו מעשינו למעשה האבות והאמהות.
מישהו נוסע ***** ויכול לקנות לנו קמח כוסמין ?נפש חיה.
--חידוש

"ביסוד הכול צריכה לבוא ההסברה הכללית של ביטחון התשובה, ועוצם השלווה, ושמחת עוז, שצריכה להיות מתלבשת הנפש של כל איש אשר אור התשובה מאיר בנשמתו, ולכוון עם זה לבאר איך שמחת-אמת זאת ונועם-זיו-קודש זה איננו מפר יראה, חלילה, ואיננו מגרע כחוט השערה מכל ההתעוררות הנפשית הנקנית בנפש מכל מיני ציורים של יראה תתאה. אדרבה, עוד הוא מרבה את הכוח התמציתי של הזהירות והזריזות הנשמתית, ועם זאת הגדולה העליונה של בהירות חסד אור קדמון ממלאת את כל חדרי הנשמה ביטחה עצומה..."

 

                                                                                                              (אגרות הראי"ה, אגרת שעח)

:-/אוריה,
הכי קרוב לחו"ל עם דלתא ☘!
17% הנחה נוספים על כ-ל פיג׳מות החורף כולל כפל מבצעים!
קונים מכל פיג׳מות החורף לנשים גברים וילדים ב30% הנחה + 17% על היתרה!
לחברי מועדון ומצטרפים בחנויות ובאתר Delta.co.il.
כולל דלתא פיט, על מגוון פריטים המשתתפים במבצע, ללא קולקציה, ללא מימוש נקודות, ללא הטבת יום הולדת, תוקף עד 15.9. להסרה השב D
הדבקרחפת..
(פתיחות /ישירות - )
וואו! |מתלהב| היה לי מה להדביקקקריבוזום

Schwartz/Reisman centre

...פסידונית

דומה שאין לך מנהג שעם כל עתיקותו "זכה" לביקורת רבה- כמנהג הכפרות, ועדיין לא פסק מלהתקיים. המנהג כנראה בבלי במקורו נזכר כבר בתשו' למר ששנא גאון (שמו המלא: "משרשיא בר תחליפא" נפטר ב689 ומשם לגאונים נוספים כר' משה גאון ורב האי) והגאון מתאר בפירוט את אופן הביצוע: מניח התרנגול על ראש המתכפר ואומר זה תחת זה וזה חילוף זה ומצטט פסוקים...ועושה כסדר הזה ז' פעמים ואח"כ אומר זה יצא למיתה תחת זה, תכנס אתה פלוני בן פלוני לחיים ולא תמות ועושה כסדר הזה ג' פעמים וסומך ידו עליו ושוחטו לאלתר, תבנית תכף לסמיכה שחיטה. ובאר הגאון ששמענו מחכמים ראשונים שאע"פ שיש מי שעושה תמורה בבהמה שדמיה יקרים, ועיקר מבעלי קרנות- דמות אילו של יצחק- הרי שתרנגול מובחר ביותר שנקרא "גבר" ויבוא גבר ויכפר על גבר. "ואת בשר העוף משלחין למי שאין נכון לו שנאמר "וצדקה תציל ממות" (כלבו).

רבים הזכירו מנהג זה כנוהג פשוט ומקובל וכך בס' האורה מדבי רש"י ובאבודרהם ובטור. וכבר מצא לו הגר"א מקור תלמודי בדברי רש"י לעציץ נקוב הנקרא בתלמוד שבת פא,ב פרפיסא שכ"כ רש"י שם: ובפירוש הגאונים מצאתי, שעושין חותלות מכפות תמרים וממלאים אותם עפר וזבל בהמה. ובעשרים או חמישה עשר יום לפני ר"ה כל אחד ואחד עושים לשם כל קטן וקטנה שבבית וזורעים לתוכו פול המצרי או קטנית וקוראים לו "פרפיסא" וצומח, ובערב ר"ה נוטל כל אחד את שלו ומחזירו סביבות ראשו שבע פעמים ואומר: זה תחתי וזה חליפתי וזה תמורתי ומשליכו לנהר". וגם מהר"י קאפח בהליכות תימן עמ' 33 הביא מקור זה להראות עתיקותו שלמנהג שלפנים עשו כן בעציצים קודם שנהגו בבע"ח, אף כי לא נהגו בו בתימן. לצדו התפתח מנהג בני ריינוס(גרמניה) לתת מעות לעני שכן העני התלונן "זה השליך עוונתיו על תרנגול זה ונבזה אני לו ששלחו אלי?!"(ס' מהרי"ל) גם האר"י הוסיף פרטי הלכה למנהג והבן איש חי תיאר שלמעלה משלשים שוחטים משוטטים בבגדד כל הלילה ועדיין אינם מספיקים לגמור מלאכתם. 
ופלא שעל מנהג כה רווח בספרות הראשונים כתב מרן השו"ע כמופיע בדפוס ראשון בכותר לסימן תרה: "מנהג הכפרות בערב יום הכפורים- מנהג שטות הוא" ואין פלא מדוע השמיטו המדפיסים כותרת זו במהדורות הבאות לשו"ע. מכ"מ בגוף ההלכות כתב מרן ש"יש למנוע המנהג".

לעומתו כתב הרמ"א "ואין לשנות- כי מנהג ותיקין הוא" ואף הוסיף פרטים רבים כהנוהג לזרוק בני המעיים על הגג או בחצר, לסמל ההתרחקות מן הגזל, שכן בני המעיים הראשונים ליהנות מהגזל. מדוע התנגד מרן? שכן הרשב"א ביטל מנהג זה בברצלונה: "וחותכים ראשו ותולים הראש בנוצתו בפתח הבית עם שומים. והבלים הרבה שנראו בעיני כדרכי האמורי ודחקתי על זה הרבה. ובחסד עליון נשמעו דברי ולא נשאר מכל זה ומכיוצא באלו בעירנו מאומה" ושם בהמשך כתב שמכ"מ אין חשש לקרבן חוץ בזה (ודלא כט"ז שכתב שלא לסמוך על העוף כי אם בפסח אסרו לומר" זה בשר הפסח" כ"ש כאן) עוד הביא בב"י: "וכתוב בארחות חיים שהרמב"ן אוסרו משום דרכי האמורי"(ומקור נוסף לדעת הרמב"ן אין לנו)

ביקורת זו קשה לאור האשרור הברור למנהג זה ע"י גדולי הראשונים, ובצדק העירו שנוהגים מוזרים ומקומיים שנסרכו למנהג הכפרות גרמו לרשב"א להתבטא כך.
ואע"פ שזהו מנהג פשוט בכל ערי מרוקו קרא ר' יוסף משאש בסגנונו הקולח כדרכו (מים חיים א, רנד) לבטל המנהג במקומו שכן: 
א. כמעט ואין סיפק ביד השוחטים לשחוט כראוי ללא חשש נבלה, מחמת הדרישה המרובה והדוחק העצום 
ב. בעבר היו נותנים הכפרות לעניים והיום הבעלים אוכלים את התרנגול וזה חוכא. 
ג. בגין המנהג מחיר התרנגולים עולה פלאים ופעמים שהעניים צורכים תרנגולים שבורים שהן טריפה. 
ד. כבר לא מכוונים בשעת השחיטה: "וכמה הדיוטות חושבים בדמיונם הכוזב שנשאו התרנגולים עליהם את כל עונותם ואינם צריכים עוד לא תשובה ולא הכנעה. גם ממלאים בטנם מבשרם, א"כ עיקר טעמו של המנהג אבד מן העולם ולא נשאר כ"א הקליפה.."
ה. עמא דארעא קונים התרנגולים גם בשבתות ומחללים שבת בפרהסיה.

לעומתו הרב עובדיה ביחווה דעת ב,עא ובילקו"י צדד במנהג והוסיף ש"רבים נדחקים ומצטופפים אצלם לשחוט כפרותיהם, והנוגשים אצים לאמר כלו מעשיכם- רבו התקלות והמכשולות בשחיטת העופות ולכן כתב עצות למנוע פגימת הסכין וחשש שחיטת נבלות. ושמשום כך יש להקדים השחיטה בכמה ימים וכפי שהעירו אחרונים ביניהם המ"ב וערוה"ש. 
וכתב שם שהעיקר שהמנהג יעורר האדם לחזור בתשובה כדברי מהרי"ו תלמיד המהרי"ל: "שיחשוב בלבו שכל מה שנעשה בעוף שהוא דוגמת ארבע מיתות בי"ד- היה ראוי לעשות בו, כי בעת שהשוחט אוחז הסימנים בצואר העוף הוא דוגמת חנק, וכששוחטו- הוא הרג, וכשמשליכו וחובטו בקרקע- הוא סקילה, ומהבהבו באור- הוא מעין שריפה".

הרב א' זיני כתב בחריפות נגד המזלזלים במנהג ותיקין זה ממחוזות האקדמיה ושאדרבה החכמים הראשונים בחרו בתרנגול שאינו ראוי להקרבה דווקא בגלל הדמיון הרב- החיובי והרצוי- בין מנהג הכפרות לעולם הקרבנות להזכיר לנו הקרבן המכפר. כאמור בני תימן לא נהגו במנהג הכפרות גם השת"ז השמיט הגהת הרמ"א, וכ"כ בסערת תימן עמ' קכא שבכל גלילות תימן לא נשמע כן. ובעריכת השולחן העיר נכדו ר"ש קרח שמרן קראו "שטות" בלבד משום שההמוניים ראו בו כפרה- "ואם שבים בלב שלם א"צ לטובותיו של תורנגול ואם ביד עוד דבק מאום- גם תורנגול לא יציל".

ידועה ביקורתו של ר"ח דוד הלוי: "שהשחיטה בערב יוה"כ היא רבה ועצומה ואוכלים ממנה עד חג הסוכות..ולמה צריכים אנו דווקא בערב היום הקדוש, להתאכזר על בעלי חיים ללא כל צורך (לדעתו בכל שחיטה יש צער בע"ח רק שהתורה התירתו) ולטבוח בהם ללא רחמים, בשעה שאנו עומדים לבקש חיים על עצמנו מאת אלוקים חיים(עשה לך רב ג,כ) והליץ למי שחפץ לקיים המנהג לעשות פדיון על הראש במעות כדברי החיי אדם, וכבר הקשו על דבריו. 
אלא שאולי במציאות הנוכחית שלא נשחט העוף ולא ניתן לעניים והוא כחוש וחלוש דחוס בכלוב במעט מזון שעות רבות יש לשקול העניין מחדש.

ולבנות רשת יציבה של הצלחותנפש חיה.
בודקת..בהשתדלותי
סחטין על התיקתוק!




עכשיו מנסה להיזכר למי כתבתי את זה ועל מה
נראה מה יש ליע מ
1. למה בחרתי בכינוי שלי -



2. מתוק / מלוח -



3. ים / מזגן -



4. דבר אחד שהייתי לוקח/ת לאי בודד -



5. כמה מילים על התפריט שלי (ארוחות מסודרות? נשנושים בין לבין? ג'אנק פוד? כמות שתיה? ועוד..) -



6. מאכל שצריך דחוף לרדת מהתפריט שלי -



7. איזו פעילות גופנית אני עושה (/מתכנן/ת לעשות) ובאיזו תדירות -



8. מה הציפיות שלי מהפורום, למה הצטרפתי לכאן -



8.ב. הצעות לפורום (פעילויות, נושאים שמעניינים אתכם ועוד. תפרטו..) -



9. טיפ לאורח חיים בריא -



10. מסר לאומה, מוטו לחיים -




המממ..
רוצים גם?! פנו היום ל@אורה2x! ללא כפל מבצעים.
n*&*&a100@gmail.comאחיתופל
הדבקמחי
אולי אם לוקחים ממש בהתחלה זה יכול לעצור אותה, אבל משלב מסויים כנראה שזה כבר לא יעזור.
מהנסיון שלי זה עזר אם התחלתי לשתות המון מים ולקחת תוסף חמוציות ברגע שהרגשתי שמתחיל משהו
עכשיו יש לי משהו להדביק.אניוהוא
חידוש מרעיש. טולקין הכיר את מקורותינו. עי' ב'מ דף פה עמ' א, ושבת דף קיג עמ' ב. איך נקראו שומרי הסוסים של רבי?
לינק שווה בפנים>>>פסידוניתאחרונה
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשהאחרונה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).

אולי יעניין אותך