המשפטים הכי דביליים שישאיש השקים
תרשמו את המשפטים הכי מפגרים שאתם מכירים
כמו:
לא מספיק לא הגעת בזמן עכשיו אתה גם מאחר?
מה זה סליחה תתנצל
(מועתק מפייס נראה אתכם)

כמהימ''ל

תשתוק כשאתה מדבר אליי!

 

"אני נגד לגליזציה של סמים קלים כי זה לא חוקי" (יאיר לפיד)

 

להלן תרגום השלט לכתב ברייל:  :.. .:. ::.: ..::

(או: עיוור? המודעה הזו בשבילך!)

 

"אני לא מבין מה יש לא להבין" (בעילום שם)

 

כל העולם כולו גשר צר מאו........  בום!

 

"מי אתה ולמה?" (פעם שאל אותי מאבטח)

 

 

 

טרי מעכשיוימ''ל
מישהו שאל אותי מתי אעביר לו משהו אז אמרתי לו שביום חמישי, אז הוא אומר "אה יום חמישי סבבה, זה יוצא במוצ''ש" 🤦

ובין כך, קיבלתי גם שמו''ס חינני על התגובה הקודמת:

מי אתה ולמה זה בכלל לא דבילי!חרותיק
משפט מאד עמוק ובעל משמעות.
עוד כמהאניוהוא
לאחר אסון ורסאי -היה ראיון ברדיו אם אחד מהמשפחה על כך שאין ביטוח וכו'
- המראיינת : אז בעצם אתם נופלים בין הכיסאות?


שחקן כדורסל אמריקאי- שאלו אותו למה היה נראה שהוא מתרגש במשחק
- אחותי בחדר לידה ואני עדיין לא יודע אם אני דוד או דודה..

אהבתי את השני, כל הכבוד לשחקן👏ארץ השוקולד
בבידוק בשדה תעופהסתם 1...
"ארזת לבד"
-כן
"יכול להיות שמישהו הכניס משהו לתיק שלך ללא ידיעתך?"
-מממ .

2. "אתיאיזם? אני לא מאמין בו..."
3. (אחרי ששאלתי מה השעה) "מה אכפת לך, במילא היא משתנה תמיד"
הראשון והשני אח של ארי1
אוייי השלישי חזקקקקהגיע הזמן


"בלי להעליב, אבל...."חידוש


אני בלי משקפיים אז אני לא שומעאניוהוא
(למרות שיש קצת קשר ביןקריאת שפתיים לשמיעה עדיין זה משפט מטופש...)
מטופש אבל נכוןרקפת לבנה
המשפט טיפשי.. אבל הוא נכון!!השקט הזה
וזו ההזדמנוץ לגלות לפי התגובות מי כאן משקפופר/ית
^^הנה משפט טיפשיברגוע
במיוחד כששומעים אותו מאדם בטלפון...סתם 1...
"חכה רגע אני לא שומע טוב, אני רץ להביא את המשקפיים".
לא.. זה לא קרה לי השקט הזה
אני באמת חושבת שזה קשור איכשהו לקריאת שפתיים..
או תיאוריה מטופשת אחרת- חלוקת מאמץ בין האיברים. אם העיניים מתאמצות לראות יותר טוב כי הם בלי הגלגלי עזר שלהם, אז התפקוד של האוזניים יורד קצת?!
לדעתי זה קשור לריכוז, כשאדם רואה בצורה לא מפוקסתסתם 1...
הריכוז שלו יוצא על מאמץ לריכוז הראיה וככה השמיעה לא מקבלת תשומת לב.
אז או לראות טוב או לעצום עיניים, האמצע לא טוב...
יכול להיות..השקט הזה
זה קשור לחלוקת תפקידים בין האיבריםנפש חיה.
"זה היה בלי כוונה"- לא מספיק חמוראמא של דיתה

מה שעשית שצריך גם כוונה???

וואי זה לא מטופש!עץ על מים
אני באמת באמת שומעת פחות טוב כשאני מורידה משקפיים. הקטע זה שזה משפיע גם על שמיעה מרחוק שהיא בלי קריאת שפתיים. זה קטע מוזר אבל אמיתי לגמרי!
"נשלוף באקראיות מספר רנדומלי"שמואלג
אני אגיד לך את זה בעדינות...הסטורי
(אם לזה אתה קורא עדינות, מה אני אמור לחשוב שהיית רוצה להגיד)
הנה אחד של מי שנחשב "גאון משפטי"בן מערבא

 

להלן תיאור מקרה: פלוני נהג ברכבו כאשר פתאום התפרץ כלב לכביש. הנהג היטה את ההגה, עלה על אי תנועה, ונוסעת שהיתה עמו נפגעה ותבעה ממנו פיצויים. פושע ישראל אהרון ברק פסק לחייב את הנהג בטענה כי זוהי "תגובה אינסטינקטיבית [ש]אינה סבירה בנסיבות המקרה".

 

מקור הערה 13 בעמוד 12 במאמר המשובח הבא:

 

https://www.bmj.org.il/assets/files/1101292507613.pdf

 

 

 

אם באמת מעניין אותך הנושא, גש לשורשוסתם 1...
המשפטן דבורקין ronald dworkin
ספרו low's empire זה המודל של ברק וכל חסידי ה"אקטביזם המשפטי".
מושג הפרשנות המשפטית "פרשנות פונקציונלית סובייקטיבית- אובייקטיבית".

במה שהבאת אגב, השופטים היו "בסדר" וטענו לתגובה סבירה, ברק חלק עליהם וטען שזה לא סביר. זו מחלוקת יחסית, היא לגיטימית לאחר שקבעו שהיסוד הוא יחסי- סבירות.
תודה על ההמלצה אבל אני מעדיףבן מערבא

לעקור אותם משורשם ולא לרדת לשורשם.

 

יש כל כך הרבה דברים שאני רוצה ללמוד ולהעמיק בהם לפני זה...

בדרך כלל זו הדרך, דרך השורש.סתם 1...
אולי תחשוב שברק לא הבין אותו נכון ויישם אותו בצורה עקומה...

אם תרצה ותתחרט אשלח לך את הספר בpdf ספר ארוך באנגלית אבל מפורט מאוד בתוכן כך שתוכל להתכוונן בקלות.
סבבה. תודהבן מערבא


לדעתי ברק צודק כאןארץ השוקולד
גם על אינסטינקטים צריכים להיות מסוגלים לשלוט.

ואהרן ברק צודק שיותר חשוב שהנוסעת לא תיפגע מאשר שכלב לא ידרס
הבעייתיות במקרה הספציפי הזה הוא שדנים על אינסטינקטסתם 1...
לדעתי.
האם וכמה ניתן לשלוט עליו.
ברור שעדיף לפגוע בכלב מאשר באדם (מקווה שלא ירגמו אותי) ועדיין השאלה כאן היא על שליטת האדם באינסטינקט.

האדם נבהל (לדעתי לא ברור כלל שידע שמדובר בכלב, אולי הוא חשב שמדובר באדם או בילד שהתפרץ לכביש?) וסטה עם רכבו.
מסכים איתך שעל זה הדיון, האם ניתן לדרוש שליטה על אינסטינקטארץ השוקולד
ולדעתי ברק צודק שניתן לדרוש.
אבל אני מבין את דבריך גם ואם הבנתי נכון @בן מערבא מסכים איתך
אני לא בעל הכשרה מקצועית של רופא בשביל לקבועסתם 1...
, אם לרפואה יש ממצא חד משמעי שניתן לשלוט אז נדון. עם כל הכבוד לכל שופט שהוא זה כלל לא בתחומו "לדרוש שליטה" כזו או אחרת באינסטינקטים כמו במעשים רגילים.

עוד נקודה שהפריעה לי זה הניסיון המשפטי לבודד אירועים ולנסות לדון בסטריליזציה מסוימת במקרים על רצף החיים. אדם עלה לרכב והופתע, במידה ושמר על החוק במהירות נסיעתו וכד', אדם הוא אדם וטעויות הן חלק מהחיים כמו גם מהירות תגובה למצב נתון.

ברק מנתח את האירוע בקור רוח כאילו האדם הופתע, עצר את הרכב, ניתח שלפניו נמצא כלב וחיי הכלב נחותים מחיי אדם ולכן עליו למנוע פעולה שעשויה להביא לפציעה של אדם כלשהו.
ביחס לסטריליזציה, גם בתורה יש דרישות מאדם שעושה דברים בטעותארץ השוקולד
אז כנראה שגם הקב"ה חשב שטעות של אדם לא אומרת שאין דרישה לתיקון.

יש כל מיני סוגי טעויות. אני לא בטוח שכאן זו אפילו טעות.סתם 1...
ז"א יש כאן מחלוקת האם יש כאן בכלל טעות או שאפילו לשם זה כלל לא נכנס.

לצורך העניין, אם הנוסעת הייתה מתה הנהג לא היה גולה, לדעתי, לעיר מקלט (זה אונס).
מבין את דבריך, אבל אני חושב שזה לא אנוסארץ השוקולד
מסכים.בן מערבא


לא נראה לי שאפשר לדרוש שליטה על אינסטינקט.פסידונית

(אם באינסטינקט מדברים על רפלקס)

כשאתה נוגע במשהו חם מידי לדוגמה, המידע עובר מהמסילה התחושתית למסילה המוטורית עוד לפני שזה מגיע לקורטקס בכלל (כלומר לפני שאתה *יודע* בכלל שנגעת במשהו חם אתה כבר מזיז את היד).

לכן הדרישה הזאת כן נראית לי אידיוטית במקצת.

אני מכיר אנשים שיש להם רשיון לנשקארץ השוקולד
ואותם חינכו/אילפו לרפלקס/אינסטינקט שיפגעו במי שיגע להם בנשק, ובפועל מכיר מקרים שקרו והאינסטינקט פעל כמצופה. אז נראה לי שניתן להשפיע על אינסטינקט.
השאלה היא כיצד יוצרים אינסטינקט לדבר שלא קורה ולא ניתן ליצור בשגרה, וזו שאלה טובה.

לכולנו הדתיים יש אינסטינקטים שנובעים מהיותנו דתיים שאין לחילונים, (כיבוי האור לאחר שהדלקנו בטעות בשבת, האם עברנו על מלאכת שבת בשוגג במקרה כזה? [בהנחה שהדלקת וכיבוי הנורה בשבת זו מלאכה שזה תלוי נורה כנראה])

לכן נראה לי שאינסטינקט הוא גם דבר שיכול להיות נלמד וממילא תיתכן דרישה מסוימת ביחס אליה.

@סתם 1...
אני חושב שיש הבדל בין אינסטינקט לרפלקס בהקשר הזהסתם 1...
אדם נבהל וסטה הצידה, הפעולה לא מודעת.
אדם נבהל (לאחר שהדליק) וכיבה את האור בשבתארץ השוקולד
חייב קרבן או לא?
(בהנחה שהדחקת האור היא מלאכה)
כנראה שכן, אבל הבהלה הזו לא קשורה ולא דומה.סתם 1...
כאמור אינסטינקט מול רפלקס. כמו כן לא מכיר את הבהלה הזו לאחר הטעות הראשונית שמובילה גם לכיבוי, אצל ילדים קטנים אולי.
מה אתה מתכוון בהבדל בין אינסטינקט לרפלקס?ארץ השוקולד
תוכל בבקשה להסביר?

נראה לי שלא עמדתי על כוונתך
בוא נעשה קצת סדרבן מערבא

אני לא חושב שיש בר דעת שחולק על כך שעדיף שהכלב ידרס ואף אדם לא יפגע.

 

אז מה הנקודה ? גם אותו פושע ישראל כנראה מסכים שזאת התנהגות שבהחלט עונה על ההגדרה של סבירה, אנשים רבים ינהגו כמו הנהג הזה באותו אופן באותה סיטואציה. אבל הוא גם סובר (ואני מסכים איתו) שזאת התנהגות פסולה, וצריך להשליט את השכל על הרגש, ועם כל הצער, לדרוס את הכלב ולא לסכן אף אדם. 

 

כלומר, המצב הוא שמצד אחד לפי הדין מן הראוי לזכות את הנהג, אבל מצד שני לפי האינטואיציה שלו ראוי לחייב אותו. אז מה הפתרון שלו לכך ? לאחוז את החבל בשני קצותיו, ולהוציא מתחת קולמוסו משפט מופרך מיניה וביה על "תגובה אינסטינקטיבית שאינה סבירה". לא סתם הוא זכה לכינוי "פיראט משפטי".

 

המשפט הזה בהחלט עונה על ההגדרה של פותח השרשור איך שלא תהפוך בזכותו של אותו האיש. 

בוא נעשה קצת סדרבן מערבא

אני לא חושב שיש בר דעת שחולק על כך שעדיף שהכלב ידרס ואף אדם לא יפגע.

 

אז מה הנקודה ? גם אותו פושע ישראל כנראה מסכים שזאת התנהגות שבהחלט עונה על ההגדרה של סבירה, אנשים רבים ינהגו כמו הנהג הזה באותו אופן באותה סיטואציה. אבל הוא גם סובר (ואני מסכים איתו) שזאת התנהגות פסולה, וצריך להשליט את השכל על הרגש, ועם כל הצער, לדרוס את הכלב ולא לסכן אף אדם. 

 

כלומר, המצב הוא שמצד אחד לפי הדין מן הראוי לזכות את הנהג, אבל מצד שני לפי האינטואיציה שלו ראוי לחייב אותו. אז מה הפתרון שלו לכך ? לאחוז את החבל בשני קצותיו, ולהוציא מתחת קולמוסו משפט מופרך מיניה וביה על "תגובה אינסטינקטיבית שאינה סבירה". לא סתם הוא זכה לכינוי "פיראט משפטי".

 

המשפט הזה בהחלט עונה על ההגדרה של פותח השרשור איך שלא תהפוך בזכותו של אותו האיש. 

קיבלתי את התחושה שמפריע לך האדם יותר מאשר האמירה...ארץ השוקולד
המשפט הוא ניסיון להמחיש את האמירה שיש ענישה גם על אינסטינקט. (ועל זה הגבתי שלדעתי הוא צודק)
ה"אדם" הזה בהחלט מאוד מפריע לי. מאוד.בן מערבא

הוא וכל החונטה שלו. אני מתעב אותם.

נדוש אבל-אח של ארי1
אחי עזוב ת'שכל, האמונה מעל השכל, תאמין תראה ישועות, אבא אוהב אותך"
(כמה כשלים אתם מוצאים במשפט הזה? זה אמנם תלוי בנושא שעליו דובר, אבל כתבתי ה
בכללי שיהיה אפשר לכייף עם המשפט המדהים הזה)

"אין הטיפה חוצבת בכח נפילתה, אלא בכח התמדתה"
לא יודע אם אתה באמת אח שלואניוהוא
מה שבטוח אתה כותב שטויות כמוהו..
מה דבילי המשפט הזה?
באיזה מהם?אח של ארי1
אגב, התכוונתי בדיאלוג, ולא בטענה עצמה לעצמה, אםאח של ארי1
היא נכונה.
"אני לא ארי1"איש השקים
אתה לא?אח של ארי1
בבדיקת נוכחותהשקט הזה
"מי שלא פה שירים את היד" (עוד מורה שמנסה להיות מצחיקה, שם, שם)
דומה למעשה המגוחך שמורה מתעצבן/ת על אלה שנמצאים.אח של ארי1
וואי ממממשששש...השקט הזה
תמיד הייתי מאלה שצועקים עליהם למה לא כולם נמצאים פה..
זה אשמתי שהגעתי בזמן?!?!
קבלבעוז ובענווה

"החיים זה כמו מנה פלאפל, איך שלא תשים ת'טחינה, תמיד ינזל" (הטעות במקור)

 

(על חטא שחטאנו בתמהון לבב חושב)

מחפשת חפץ שנעלם...נשימה ארוכה
תזכרי איפה המקום האחרון שהנחת אותו...
החיים הם קערה של ענבים עם כמה דובדבנים שנפלו פנימהפסידונית
עונהלעבדך באמת!
זה מפריע לדו שיח ביננו, שאתה עונה כשאני מדברת.
דווקא משפט הגיוניריבוזום

שיענה אחרי שהיא דיברה, לא כשהיא מדברת

הוא לא יכול לענות הוא גברבסדר גמור
אוף הרסת פסידונית


סביר בסה''כימ''ל
בשביל פורום נשו''ט
חכה לי, אני יורד למעלהבסדר גמור
מה זה סליחה?! תתנצל!איש השקים
אם זכרוני לברכה מטעה אותיאיש השקים
חברים הם כמו תפוח אדמהאיש השקים
אם תאכל אותם הם ימותו
אם אתה מאמין שאפשר לקלקלאיש השקים
תאמין שאתה תשלם
באמת המישפט הכי דבילי ששמעתי בחיים😅מיכל318
תפוחי אדמה..
מתמדרון
יש גרסה אחרת-
חברים הם כמו עצים, אם תרביץ להם עם גרזן הם מתים
שמעתי פעם מישהו שהתייעץ עם אחד הרבנים ברדיואמא של דיתה

איזשהו תוכנית יעוץ. הוא תיאר את הבעיה שלו ואז אמר: "מה לעניות דעת הרב אני צריך לעשות?"

לאאמיכל318
הוא לא אמר את זה.. איזה פדדדדחן
חחח גדול!!בן מערבא


שמעתי את זה ב'חי' לידי....אניוהוא
אח''כ הלכתי לבחור המסכן לומר לו שאני מכיר את הרב וכדאי שילך להתנצל
אז הוא אומר לי -
כנראה אתה לא מכיר מספיק טוב את הרב. הוא עצר את השיחה ואמר שעד שאני לא מתנצל לא ממשיכים.
די. קרעת אותי עכשיו. זה אמיתי??בן מערבא


אני אולי מדומיין אבל לא מדמיין!!אח של ארי1
זה לא יכול להיות נכון בתור טיעון נגדי(פלפול)
בדיחה זה כמו צפרדע, כשהורגים אותה היא מתה.ע מ
אמת.מדרון
פעם מישהו שאל אותיע מ
איך קוראים לאח שלי.
עניתי לו.. לצורך העניין נקרא לו שמעון.
הוא לא הסתפק בזה ושאל: "שמעון מה?"
קורהימ''ל
אולי הוא שכח את שם המשפחה שלך.
קרה לי במפגש בת''א שמישהי אמרה איך קוראים לה ואחרי כמה דקות אמרה שאולי אני מכיר את אבא שלה ואמרה את השם אז שאלתי מה שם המשפחה כי הספקתי כבר לשכוח (ואז חשבתי שזה בטח נשמע דבילי אבל מה אכפת, הייתה לי סיבה ).
הוא לא שכחע מ
היה איתי בחדר והכל.. חבר טוב.

ולגבי הסיפור שלך, יכול להיות שפשוט חשבת שהיא נשואה
הצבע הזה כל כך כחול עד שהוא ירוק!חסדי הים
כל כך מסריח פה, אני לא מריח כלוםחסדי הים
זה יכול להיות אמיתיבסדר גמור
מה יותר טעים או אפרסק?lovely


אפרסק זה יב"ש יותראמיתי נ.


טרי טרי:פסידונית

'אתה לא משלם? סבבה. סבבה. אל תשלם.

אצלנו אין דבר כזה לא לשלם.'

אפקט פוכלמנסע


כי מסתמא הוא אמר את שני המשפטים בטון שונהכלמנסע


כן, אבל כהמשך ישירפסידונית

אני לא בטוחה שזה בדיוק חוק פו. זה היה לא הגיוני גם במציאות.

טוב בסדרכלמנסע


קח לך אישה וקנה להאיש השקים
תיש
"קח לך אישה שיש לה בית"בקצרה

אבל זה דווקא משפט חכם מאוד

לפעמים תקווה ומזלאיש השקים
זה רק שם של זקנות
עדיף ציפור אחת ביד מאשר לעולם לאטבעות בצל
וואו! אתה יותר חכם ממה שאתה נראה!ע מ
הנה זה כתוב פה שחור על גבי כתובבריאות ונחת
אין דבר כזה ביצה קשהמדרון
יש ביצה שקשה לה. (אהוב ממש על הסמ"פ שלי)
אל תיקח אותי ללב, רק לריאותאניוהוא
מה אתה סיגריה?
הבן אדם עוד רגע מת,אח של ארי1
"מה שלא הורג אותך, מחשל אותך"

חיים שלי, מתה עליךחסדי הים
החיים הם כמו שניצלמדרון
לא משנה כמה תדליק מזגן, תפוזים ימשיכו לגדול על העצים
זה אמור להיות מישפט שלם? או שהכותרת ומה שמיתחת זה לאתו מישפטמיכל318
כי אם כן זה באמת דבילי
חד משמעית!מדרון
החיים הם כמו שניצלע מ
דפוקים
המשפט השני - לא בטוח שהוא נכוןאניוהוא
שהרי אם המזגנים גורמים לאפקט החממה - בסוף מרוב מזגנים לא יהיה עצים בכלל.
זה הכל משפט אחדמדרון
שנייםמחפשת^
ואז החלקיק נע עד אינסוף
(שיעור פיזיקה)

תקריבי אחורה
(כיתה ד', יסודי. הטור האמצעי)
הראשון לא בהכרח לא הגיוני...פסידונית


איך אפשר להגיע עד למשהו שלא קייםמחפשת^
אלא אם כן ההגדרה היא לא להגיע לסוף
נראה לי שהוא פשוט ימשיך לנוע עד סוף הזמןפסידונית

אנחנו לא יודעים אם יש סוף לזמן, ואם אין, לכאורה הוא יכול להמשיך עד אינסוף. 

מה שלא ברור לי זה איך האנרגיה שלו לא תתבזבז בשלב כלשהו. אז אולי זה בכל זאת לא משפט הגיוני

התכוונתי ל*עד* אינסוף, לא לעובדה שהוא ינוע בלי סוףמחפשת^
שנכונה במקרים אידיאלים, שלא קיימים. אז גם לא נכונה
"מהרגע שנמות עד הרגע שנחיה.."ברגוע
והאמתפסידונית

שאין אמת אחת או שתיים

זה דווקא יכול להיות הגיוני לא? 8 צדדים לאמת וזהמדרון
כמו שיש 70 פנים לתורה, אז מה הגישה האמיתית? כולם!
אז האמת היא שיש כמה *אמיתות*פסידונית

אמת יש אחת, מעצם הגדרתה היא אחת.

בסדר זה כבר דקדוק של השירמדרון
הרעיון עצמו נכון..
עכשיו תדמייני את השיר רק עם המילה 'אמיתות'
אבל!פסידונית

זה לא מה שכתוב.

באותה מידה יכולת להגיד תדמייני את השיר עם המילה שניצל. אין שם שניצל.

תמשיכי למשפט הבא -וזה בערך כמו מה שכתבו למעלהאניוהוא
על השניצל המזגן והתפוזים
של ילדיםמחפשת^
לא משפטים דבילים אבל מתוקים ממש:
כשאני אהיה תינוק,
או כשאני אהיה אבא ואבא יהיה תינוק. (ילד בן חמש)
או אבא, אמא היא גם אמא שלך?
מעכשיומחפשת^
"אני לא טובה בכיוונים, פשוט כשיש מישהו פחות טוב לידי, אני טובה"
(וסליחה שצוטטתי מהספסל)
אבל זה נכון!..הייזל
זה נכון, אבל עדיין נותן רושם קצת דבילימחפשת^אחרונה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשהאחרונה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך