גרושים מביניכם אם ישנם- שאלהתקווה_לעתיד

איך הרגשתם בזמן ההחלטה?

מה הוביל להחלטה סופית אחרי נדנדה של התלבטות?

והאם אחרי ההחלטה הרגשתם הקלה או שבדיעבד מצאתם את עצמכם באותה נקודה רק לבד\עם בן זוג אחר?

 

תודה מראש על הפתיחות שאני מבקשת

מצטרף לשאלהדי שרוט
אני יכול לענות אבל לא מנסיון אישיאליפ
יצא לי ללוות כמה זוגות בתהליך
פעם הייתי נחרץ שאין ברירה עושים זאת כי החיים אח"כ פחות טובים
אני עדיין מסכים שזו המציאות לרוב
אבל אני מכיר כיום גרושים וגרוושת שחיים טוב יותר פרק ב ואפילו בחלק מהמקרים הילדים זכו לאווירה רגועה יותר בבית

אבל לכתחילה כדאי לעשות מאמצים כבירים לא לפרק
וכשאין ילדים? לא פרידה לכל דבר?תקווה_לעתיד
מה ההבדל בין לבטל אירוסין?
זה יותר מורכבאליפ
עולם הגרושים ממש לא פשוט
לפעמים אטען ברירה
לפעמים מדובר ב 2 ילדים שאם הדרכה יכולים לאחות את הקרע
מה? סליחה לא הבנתי כל כך אולי בגלל פספוסי הקלדהתקווה_לעתיד
ומה אם יש באמת פעריםתקווה_לעתיד
ואתה מרגיש שהאנרגיות שדרושות ממך חולבות אותך והקשר חוסם אותך מלהתפתח באמת ולהתקדם?
ראשית כל... תמיד יש תקווה לעתידאליפ
😏

לפעמים האנרגיה מבוזבזת ובאמת חבל. יש פערים שכמעט בלתי ניתנים לגישור.
לפעמים היא לא מושקעת במקומות הנכונים או במינון הנכון. לדוגמא יש לי חבר איש ציבור שכמעט לא נמצא בבית, הוא משקיע המון אנרגיה בפעילות בחוץ בשביל הבית. פעם זה באמת ריגש את אשתו, ועכשיו שהיא לא מתרגשת הוא מתרגם זאת לזה שעליו להצליח עוד יותר בסקאלה הציבורית במקום להפנים שהיא פשוט השתנתה עם השנים הגברת.

לפעמים כל אחד מנסה לשגר למטרה אחרת אבל אם קצת הכוונה אפשר לשלב כוחות
מוזר, אין פה גרושים בכלל או כאלו שבתהליך הגירושים?תקווה_לעתיד

יש כאלו שפנו אליי בפרטי ואני מעריכה את זה, אבל בטוח שיש עוד פה

 

אני ממש מבקשת שתענו לי כי זה יעזור לי מאוד לשפוך אור אני תקועה במצב שלי כבר יותר מידי  זמן!

נדמה לי שיש פורום של גרושות, אולי תנסי לשאול שםהסטורי
למרות שכמו שכתבו לך, לא בטוח שהסיפור שלהם זה הסיפור שלך.
יש כאן פורום הזדמנות שניה/ גרושים גרושות. אולי שםסתם 1...
יענו יותר
אני לא רואה שיש כזה פורום.תקווה_לעתיד
אולי הוא סגור ואולי רק לאנשים שכבר עברו גירושין או בתהליך. מישהו יכול להכווין אותי?
תודה על התיוג!גלויה
כן, יש פורום ''הזדמנות שניה'' לנשים שחוו או לקראת גירושין.

מנהלת אותו @ruthi

ולשאלתך-
אני עברתי גירושין לפני כשנתיים ורבע. בלי ילדים.
ברוך ה' התחתנתי לפני כמה חודשים עם החוק מקסים (רווק אגב ).

בעניין ההחלטה:

היתה קשה.
התייעצתי עם הרבה אנשי מקצוע ואבנים שמכירים אותי ואותו
וההחלטה הגיעה אחרי הבנה שהמצב לא הולך להשתנות ושאני לא יכולה להמשיך ככה.

זו היתה הקלה מצד אחד
אבל גם צעד מאוד גדול.

צופיה לקס כתבה
שכל גירושין זה כמו אבל.
את מתאבלת.
זה אובדן של חלום.

זה אכן פורום סגורגלויה
צריך לפנות למנהלת ולבקש להיכנס.
תודה רבה גלויה! כתבתי לך הודעה בפרטי, ואני מאוד אודה לתגובתךתקווה_לעתיד


אם במקרה את מכירה עוד בנות שחוו גירושים ללא ילדיםתקווה_לעתיד

מסיבות של תקשורת יותר, ולא של חוסר אהבה, 

אני אשמח אם תוכלי לקשר בינינו. 

אני ממש לא רוצה לקבל החלטה פזיזה , להתגרש כשהמצב אפשרי ועוד יש תקווה. 

אני באמת רוצה לדעת שעשיתי כל דבר אפשרי כדי לא לוותר

תודה!

ברוך ה' אני לא גרושה אבל אני יענה לך מה שהבנתי מ2 מכרות גרושחותמת

בזמן של ההחלטה שתיהן הרגישו הקלה ושמחה מעורבב בעצב, ואחרי תקופה קצרה התחילו לעלות להן התלבטויות האם זה באמת היה הצעד הנכון או לא וכל מיני סיטואציות מהעבר ואיך היה אפשר לעשות אחרת.
בהמשך- אחת מהן שהתגרשה בגלל שבעלה נהיה חילוני והם נפרדו מתוך הבנה שלא מתאים להם להיות זוג ולא מתוך כעס, אז היא הרגישה שלמה עם המצב, היתה בצער אבל ללא חרטה, וממשיכה הלאה,

והשניה שנפרדה על בסיס מריבות וכעסים התחתנה שוב אבל הרבה בעיות שהיו בזוגיות הקודמת קיימות גם עכשיו.

זו החלטה גדולה להתגרש. גורלית.לאיאומן
אל תנסי לחפש אחרים שהיו במצב הזה ומה קרה להם וכו׳. איך זה יקדם אותך? איך זה רלוונטי? אם יבוא מישהו ויגיד מניסיוני גירושין זה גהנום, האם זה ישפר את נישואייך? ואם מישהו יגיד שמניסיונו אחרי הגירושין באה זוגיות מדהימה זה יהפוך את הגירושין שלך אם יהיו לתחילתם של חיים מופלאים? מן הסתם יהיו כאלה וכאלה. זה לא הסיפור שלך, זה הסיפור שלהם. מציעה לך להפנות את האנרגיות שלך פנימה. את כותבת כאן לא מעט ונשמעת די אבודה. אולי כדאי לפנות לטיפול מקצועי ועם את כבר בטיפול כזה לוודא שהוא נותן לך מענה ואם לא להחליף מטפל.
צודקת אבל עדייןתקווה_לעתיד

אני לא מחפשת שיגידו לי מה לעשות כמובן. 

אני מנסה להגיע לתובנות בעצמי שמתאימות לי , ואני לפעמים חושבת שאני רואה את הדברים מנקודת המבט הצרה שלי, ואולי אם אראה דברים מזווית אחרת, כמו למשל ממחשבה לאחור של אנשים אחרים, אולי זה ייראה לי אחרת, אולי זה ישפוך אור ויתן לי פרספקטיבה שונה על בחירות והחלטות לפני שאני מקבלת אותן. דוקא בגלל שזה כל כך גורלי להתגרש ואנחנו ממש עומדים בפתח החלטה כזו, אני לא רוצה לוותר סתם , ואולי עוד כמה זמן להביט לאחור ולהתבאס על כל מה שהפסדתי.

מבינה אותי?

יש לי שאלה..אני123
נשמע שאת הולכת להכריע את ההחלטה.
ואת שואלת את עצמך "האם עשית הכל כדי לא להתגרש"?

האם בעלך - רוצה להתגרש?
האם הוא מרגיש שעשה הכל כדי לא להתגרש?

איפה הוא בתמונה?

מה התפקיד שלו בסיפור?

ולגבי תובנות מאנשים גרושים
יש לי בשבילך כמה. (לא ממני ברוך ה. אבל מאנשים גרושים שדיברו איתי)

לא יודעת כמה התובנות האלה יעזרו

כי לא ברור לי באיזה שלב אתם בחיי הנישואין.

כמה שנים אתם נשואים?
אני מבינה שאין ילדים עדיין.

בכל אופן להלן התובנות:

1. להשקיע ולצאת עם הבעל. לבלות ביחד.
2. לריב. זוג שאמר שאצלהם היתה שתיקה רועמת. לא היו מריבות בבית. אבל היה שקט. אז לריב זה אומר שיש תקשורת.
3. אחד שאמר שאם הוא לא היה עושה עבודת המידות על עצמו. גם הנישואים השניים לא היו מצליחים חס וחלילה.
4. אשה נוספת שאמרה שזה ממש בלאגן להתגרש ובמבט לאחור ממש לא
5. אשה שהמליצ לחתן טרי שגם אם הוא רוצה להתגרש שלא יתגרש גם אם לא טוב לו. העיקר שישאר נשוי.
6. אשה שאומרת שאותן בעיות שהיו לה עם הראשון יש לה עם השני (משמע שהבעיה לא בהכרח אצל בני הזוג שלה )
7. אשה שאחרי שהתגרשה והתחתנה עם גבר אחר בשנית- פתאום התחילה "להסתדר" עם בעלה הראשון.. הבעיה שכבר היה מאוחר מידי. היא נאסרה עליו ברגע שנישאה לגבר אחר.
8. אשה שהתחתנה עם הומו (טוב כאן אין תובנה.לדעתי היא מסכנה.. ):
9. אשה שהתגרשה וחזרה לבעלה הראשון- היום הם חיים ביחד באושר ב"ה.
10. זוג שהתגרש וחזר והתחתן שוב ביחד.


מפחיד כמה מקרים כאלה אני מכירה..
ויש עוד הרבה אני עוצרת כאן..
בדוגמאות אני מנסה להגיד לך.. שיש כמה וכמה זוגות שחזרו לעצמם ביחד.. מה שאומר שיש מקרים שזה כן יכול לעבוד ביחד.

אתם צריכים לבדוק.
מה הבעיה מבחינתכם בזוגיות הזו.
האם זו בעיה שניתן לפתור?
או לשפר?
קראתי את התגובה הטובה שלךתקווה_לעתיד

מהפפלאפון ולא יצא לי להגיב. 

כתבת הודעה והשקעת מחשבה, אני ממש מודה לך..

 

לגבי בעלי- בעלי אמר לי ביום ראשון (דהיינו לפני 3 ימים) שהוא רוצה שננסה לנהל שיחה בערב איך מפרקים את החבילה (לא שיש לנו ילדים אבל עדיין) עם כל הקושי, הגיע הערב והוא פשוט לא אמר מילה!

עברו הימים ועדיין לא אמר לי דבר על זה. 

אתמול בוטסאפ שאלתי אותו אם רוצה בערב לצאת לאכול, ואז נפתח לו הפה (יותר נכון האצבע) וכתב לי כמה דברים. שמרגיש שאיבד חברה טובה, שאני לא נעימה איתו, שאני אף פעם לא מרוצה, שקשה לו לשוחח איתי ולכן הוא נמנע כי לאנעים לו לשוחח איתי. אמרתי לו שאני מבינה, הוא אמר שעם אחרים הוא יודע שאחרים מאוד אוהבים לדבר איתי כי אני קשובה ונעימה, אבל שהוא מרגיש שאיתו אני לא כזו. 

והוא צודק. 

יש באווירה בינינו איזה חיכוך. משהו לא נעים. לא משדר על אותו הגל. 

כך שבעלי גם מתחיל להרהר בהחלטה. הוא כתב לי שהוא חושב אבל לא יודע. לא יודע איך נפרדים, איך עושים את זה, לא יודע אם זו ההחלטה הנכונה, ובגדול לא יודע כל כך מה לעשות וקצת מחכה לפגישת היעוץ שלנו השבוע. 

 

לכן, שנינו באותו המצב. 

קשה לנו לעשות צעד דרמטי. 

אנחנו זוכרים לעצמנו המון רגעים יפים. אנחנו מפחדים משינוי. אנחנו אוהבים אחד את השניה. אנחנו מאמינים שאפשר לעשות את זה טוב יותר למרות שזה לא מתקדם הרבה וזה קשה מאוד מאוד. 

אנחנו מפחדים מלחזור למשבצת הלבד, לא לחיות עם בן זוג, מפחדים מלחזור לעולם ההכרויות ולהתחיל הכל מהתחלה. 

אנחנו חוששים מה יגידו המשפחה והחברים. 

איך זה יצטייר.

אנחנו חוששים שנרים ידיים על משהו שהיה לו פוטניצאל, כי השנה וחצי הראשונות שלנו יחד היו דבק. היו מהממות. ומשהו השתנה.

ופה שנינו עומדים. רק שאני מוכנה לדבר על זה והוא לא. 

 

לגבי מה שכתבת אלו דברים אמיתיים , כנים, וגם מתחברת אליהם. 

לגבי מה שאכתוב הלאה- חשוב לציין שאין לנו ילדים-

 

 

אנחנו די משקיעים ומבלים יחד. בתקופה הזו פחות אבל בכל תקופה אחרת אנחנו לא תקועים בבית. 

יש נופשים, אנחנו יוצאים לאכול בחוץ , לסרטים, עם חברים, לטעמי לא מספיק אבל פה יש פער בצרכים. אני אוהבת יותר לעשות איתו דברים,הוא לא צריך כל כך הרבה אטרקציות.

אנחנו חוגגים תמיד אירועים מיוחדים, ימי נישואין, ימי הולדת, בחגים -קונים מתנות זה לזו. (יותר הוא לי , כי הוא לא אוהב מתנות)

 

אנחנו רבים מלא. אין אדישות. יש פה לא מעט צרחות מניחה שהשכנים לא מבינים מה קרה בשבוע וחצי האחרונים ששקט פה. 

 

 מסכימה. חייבים לעשות עבודת המידות. אני חושבת שבעלי עוד יבין שהוא צריך להבין מה זה אשה.. שאני לא האשה הרגישה היחידה בעולם שמפריע לה שהוא צורך יותר מידי זמן מסך

 

אני לא יודעת מה אני חושבת על להשאר נשוי גם אם לא טוב. אולי זה נכון יותר כשיש ילדים?

בכלליות זה נראה לי אמירה לא נכונה .

 

מעניין שיש כמה זוגות שאת מכירה שחזרו להיות יחד ,או לפחות רצו. הכהן והגרושה - חבל ממש....

 

בקיצור זה מורכב ללא ספק......

תראי..עדן ירושלים
אני לא מתיימרת להיות מבינה בנישואין אבל אותי לימדו שהשנה הראשונה נקראת ירח הדבש כי הכל מושלם. כמו שאמרת..הייתם דבק. ואז מגיע אחר כך עשר שנים שפשוט מבינים עד כמה הבנאדם שמולנו שונה מאיתנו.
את יותר אוהבת לצאת לבלות
בעלך פחות וכו'.
זה בדיוק כמוני וכמו בעלי. בעלי אוהב לצאת לבלות לעשות אני אוהבת להישאר בבית.
אז אני וגם הוא באים אחד לקראת השני
אני יוצאת איתו גם כשלפעמים לא בא לי, ואחר כך אני מגלה שזה נורא כיף כי זה איתו.
הוא נשאר בבית בשבת בצהריים כי אני אוהבת את הזמן הזה לעצמי.
לא תמיד עושים רק מה שאוהבים.
ואפשר לתכנן יציאות על דברים ששניכם אוהבים.
או לעשות גם דייטים מושקעים בבית
כמו סרט ארוחת ערב מושקעת, משחקים..
דבר שני שהעלית פה זה שאל כולם את נחמדה ואליו לא.
יכולים להגיד לך מה שרוצים אבל זה באמת הכי קשה להיות טוב עם הבעל.
כי הכל משוחרר וכך דבר קטן שהוא עושה שאנחנו מצפות שיעשה וזה לא קורה זה הרבה יותר מעצבן
כי ככל שאנחנו אוהבים יותר אנחנו מצפים יותר וככה מתאכזבים יותר.
לי נראה שפשוט צריך לעבוד על קבלה אחד כלפי השני. זה מי שהוא ועם זה ננצח.
כי גם אם תתגרשי ממנו כשאת עדיין אוהבת אותו,
סבבה. נגיד התגברתי והכל, אין אף פעם מישהו שיהיה בול כמוך.
את תתחתני עם מישהו מצחיק כריזמטי ואוהבת יציאות אבל לא יהיו לו את היתרונות המיוחדים שיש בבעלך כרגע שפתאום תגלי שזה הרבה יותר מהותי בשבילך.
אז מה תעשי? תתגרשי כשזה לא הכל בול?
אי אפשר.
תשבו על ארוחת ערב טובה,
במקום פרטי כדי שתוכלו לשוחח ופשוט תפתחו הכל.
אחר כך שכל אחד ייקח נקודה לנסות להשתפר בה.
את צודקת בכל מילהתקווה_לעתיד

זו אחת הבעיות, שהוא לא רוצה\לא מדבר אליו לשבת לארוחה או לצאת ולשוחח על הדברים 

 

הוא פשוט לא מסוגל לעשות את זה. עוד לפני שהתחלנו לדבר על הקשר, או לומר מילה הוא כבר עצבני, הוא לא סבלן לתהליך הזה של לדבר על מה שקשה לנו או על מה שקשה לו איתי. 

אני מאוד פתוחה לשמוע.

כשהוא כתב לי אתמול שהוא יודע שאני כך וכך מול אחרים, הוא רואה את זה, אבל לא מרגיש שאני ככה אליו, אני אמרתי לו אני מבינה מה אתה אומר, וזה נכון 

אבל הוא לא פותח מולי כלום. הוא לא מסוגל לדבר. 

הוא אמר בעצמו אתמול וזה בדיוק כך-

הוא לרוב בוחר להבליג, או שהוא בסוף מתפוצץ.

זו בדיוק הבעיה שלי איתו. 

במקום שיבוא ויגיד לי , "תשמעי, ממש קשה לי שאת כך וכך" "הייתי שמח אם היית שמה לב לזה ולזה. "

רק שידבר! אבל הוא שותק ושותק ובולע וסופג ולא מוכן לדבר על כלום, ואני יוזמת הרבה פעמים שיחות והוא לא מוכן. 

כל החלק של לתקשר אצלו פשוט לוקה בחסר, לא יודע איך לגשת לכזה דבר 

בעיניי זה חלק מקשר לשבת לדבר על מה שלא הולך, על מה שמצפים ולא קורה. 

גם מהצד שלי וגם מהצד שלו. 

אבל הוא לא פתוח לשמוע, ההוא לא פתוח לשיחה. 

הוא מעדיף לטאטא, לא לדבר על זה, להתעלם ולהתקדם כאילו כלום 

הוא לא עומד בעימותים. 

הדרך היחידה שלו להתמודד עם עימות היא להתרגז, "לרדת נמוך"

הוא כועס והוא מתחיל לירות לכל כיוון ולומר דברים שהוא גם לא מתכוון רק מתוך כעס עליי.

זה לא דרך. ולצערי הוא לא לומד להיות פתוח להקשבה מכילה. 

כשמשהו נראה לי לא בסדר הוא לא זמין בכלל.

למשל, המון זמן ישב לי על הלב התחושה הזו שהוא קובע לנו ולי אין "סיי" על איפה נגור. 

ולא יכלתי לדבר איתו על זה כי הוא פשוט לא היה נגיש, לא היה מוכן להקשיב או לתת הרגשה שהוא מבין למה זה בכלל מפריע לי. הוא רק לא הבין איך אני לא מעריכה את זה שיש לי איפה לגור, ושחוסכים כסף וכו וכו ושהמקום בעיניו מושלם (פה הוא גדל). ובשבילי הוא לא מושלם! הוא לא היה מסוגל בכלל להבין איך אני לא רואה מה שהוא רואה. וזה ממש קשה שאין לו היכולת להבין אתותי . לקח המון זמן עד שהצליח קצת להבין אותי. ועדיין מרגיש כמו ילד שמחזיק צעצוע שהוא יודע שהוא צריך להחזיר ולא מוכן. ומחזיק אותו בעקשנות אצלו. 

כאילו לא נותן לי תחושת שותפות בדברים שאנחנו לא מסכימים עליהם. ולא נותן תחושה שהוא נותן מקום לזה שאני לא מרגישה אותו הדבר.

לעומת זאת, כשזה הפוך, כשאני רוצה לצאת לשבת אצל חברים שלי והוא כאילו אומר שאין לו בעיה אבל בפועל תמיד מטרפד את זה כך שזה לא יוצא לפועל-- מעניין ששם הוא רואה את עצמו יפה מאוד, ולא מוכן לתת לי להחליט בשבילנו. 

כי אני לא כזו. אני מתחשבת יותר ואם ארגיש שמשהו טיפה לא נוח לו- לי לא יהיה נעים. 

אצלו זה אחרת. 

מתלבטת אם לענות. היות שאתם שוקלים גירושיןדור רביעי
אכתוב..
מהתיאור שלך עולה אדם שנמצא במגננה כל הזמן.
כשתתגרשי, פשוט לא יהיה לך אל מי לבוא בתביעות שיקשיב לך, שיבין אותך, שינהל איתך שיחה מתובלת בהומור דק.
יהיה לך הרבה שקט, כזה שקט שתוכלי לשמוע את התקתוק של השעון הביולוגי.
תנסי שבוע לחשוב, מה בעלי צריך ממני עכשיו. ואם זה שקט, אז יופי. כי ממילא צריך להתרגל לשקט שיבוא. ואם הוא פחות עייף ורוצה שנעשה משהו, גם יופי. כי בכל זאת אהבת אותו.
זה שהוא לא מרים אליך עיניים לדעתי זה מהפחד שיש לו. הוא צודק. הוא איבד חברה. את כל כך תובענית, יש לך כל כך הרבה מה להגיד.
כשתתגרשו, ותעבדי משרה וחצי כדי להחזיק את האף מעל המים, לא ישאר לך הרבה כוח לדיבורים.
ביום שתצליחי לספק את הצרכים שלו בלי להרגיש מרמור, יתחיל שינוי
מקווה בשבילך שהוא עדיין לא הגיע להחלטה סופית.
סליחה על האמירה הקשה. אתם כבר על הגבול
תודה על דברייך הכנים!תקווה_לעתיד

אקח לתשומת לבי....

ברור שגם לי יש המון עבודה לעשות, אבל כמובן שכשאני מול אדם שלא מדבר לא מתקשר כל כך ומתקשה לקבל גם דברים שלא מכוונים נגדו או תוקפים, אלא רק מתוך מקום שלי, זה באמת הופך את העבודה לקשה שבעתיים. 

כי יש פה ענין של חיבור. גל.

תגידיבת 30
עקבתי בשקט אחרי השרשורים שלך.
עולה לי שאלה- למה הוא מתנהג ככה?
מה הרקע שלו?
איזו זוגיות או הורות הוא חווה?
הוא אי פעם נדרש או התבקש לדבר, לשתף, להתחשב וכד'?
אולי אני טועה אבל זה נשמע כאילו יש לו קושי בסיסי במשהו שאצלך זורם ונדרש, והקושי נובע מנפש קצת חסומה, אולי לא מספיק מודעת. נובע אולי גם מחוסר התנסות במה שאת דורשת ממנו.
אגיד לך את האמת, אני חושבת שבבסיס של הילד שלכם הוא די חזק. ויהיה מאוד כואב וחבל לפרק הכל.
כןתקווה_לעתיד

יש שם נראה לי קצת נפש חסומה למרות שחווה ילדות טובה מאוד, ההורים שלו נורמטיביים, אנשים טובים ומקסימים. 

יש כמה קווים מקבילים לזוגיות של ההורים שלו. אמא שקצת ניג'זה לאבא והיתה כעסנית, לא הרפתה, והאבא ניסה להתמודד על ידי השתקה , האבא רגוע, ומנסה לא לעשות עניין מכלום, ונראה לי שבעלי חווה הרבה את המריבות שלהם מהצד כאילו היא רק רוצה להמשיך ולהתלונן ולא מרפה ולא עוזבת והאבא כאילו המסכן שהיא לא מניחה לו. 

קשה קצת לתאר אותם באופן שנאמן למציאות. כי זה נשמע שהאבא כזה טטאלה. 

זה לא המצב.

ההורים שניהם אנשים טובים , האבא איש טוב, פטפטן, האמא אשה טובה ויותר אצורה .

שניהם לא אנשים רגשנים, יש ביניהם תקשורת מאוד מעל פני השטח. לא רואה אותם יושבים ומדברים על דברים. האמא סגורה כזו ולא  מפגינה רגשות כל כך.  אני מניחה שהוא חווה מריבות ביניהם , שאמא שלו נתפסה למשהו, האבא ניסה להתעלם מהקריזה שלה, ניסה לרכך אותה וזה לא עזר.

 

פתאום נופל לי האסימון עכשיו בזמן שאני כותבת את המילים האלו. 

אולי כשבעלי אומר לי- ואם הייתי מקשיב לך, ואם הייתי אומר לך תשובות רכות ועדינות זה לא היה עוזר גם כן! 

אני חושבת שהוא מתיחס לאמא שלו בתת מודע.. ולכן הוא לא מנסה את זה בכלל איתי!

יכול להיות שאני צודקת בפיסכולויגה בגרוש שלי לעצמי?

כי אף פעם הוא לא מנסהה להרגיע אותי. אני חושבת שהוא פשוט ראה איך אבא שלו ניסה לענות יפה, ורגוע ולהחליק דברים ואמא שלו לא נרגעה, אצלם זה לא עזר. אז אולי הוא משליך מזה עליי אז הוא אפילו לא מנסה. הוא ישר או מתעלם ולא רוצה לדבר איתי, או שהוא מגיב בצורה שהוא מתפוצץ. 

כמו שהוא התפוצץ כשההורים שלו נכנסו למצב הזה, שהוא לא היה מסוגל לשמוע יותר והוא ניסה להתערב ביניהם ולבקש שדי כבר ואמא שלו לא הפסיקה גם כשהוא ביקש. והוא נאלץ לצאת מהבית כדי לא לשמוע אותה כי זה כבר עשה לו רע. 

 

את המשפט האחרון שכתבת לא הבנתי מה זה אומר שאת חושבת שבבסיס של הילד שלנו הוא די חזק ?

טעות של התיקון האוטומטיבת 30
התכוונתי שהיחד שלכם בבסיסו טוב.
האמת אני לא חושבת שזו פסיכולוגיה בגרוש.
אני חושבת שיש סיכוי די טוב שהניתוח שלך מתחיל לגרד את פני השטח ולהיכנס לעומק.
מעבר לזה- אם אכן זה המפתח לקושי שלו, הרי שזה גם המפתח לצאת מהקושי.
אני לא יודעת איך את יכולה לפתוח את זה מולו. אולי לא פנים אל פנים, אולי מכתב, תחשבי מה נכון.
אבל אם אכן זה קצה הפתיל של הקושי, אז הנה לך קצה הפתיל ליציאה מהסבך שלך.
ההבנה הזאת יכולה לאפשר לך גם להבין אותו, להתייחס אליו בפחות שיפוטיות, יותר עין טובה. ואם, הלוואי, שתגיעו למצב כזה- את זו שגם יכולה לעזור לו לאט לאט למצוא את הדרך הנכונה. אני מאמינה 'שבאיזשהו מקום הוא גם רוצה קשר. אבל בעצם- הוא מעולם לא למד איך לעשות את זה!!
אף אחד אף פעם לא לימד אותו, גם לא ההורים, למרבה הצער.
אבל באמת, הוא חייב להגיע למודעות העצמית ולרצון לתיקון. אחרת זה לא ילך.
השאלה אם את בחכמתך ורגישותך יכולה בהדרגה לעורר לו את הרצון הזה.
האמת שזה כבר עלהתקווה_לעתיד
מלא פעמים.
מצחיק שבהתחלה שלנו זה עלה כשיתוף מצידו כשקצת היה לי איזה עצבים על אמא שלי והוא שיתף אותי ממש בקטנה שהוא מכיר את זה כי לאמא שלו היו כאלה קטעים... וקצת סיפר.

מאז הוא העלה את זה בפעמים שאפשר לספור על כף יד אחת. ורובן היו בזמן טיפול. היה יעוץ שניסינו פעם לפני המטפלת הנוכחית.
הוא תיאר את זה כמשהו מאוד קשה שהכניס אותו למועקה לשמוע את אמא שלו נכנסת למצב ירי על אבא שלו והוא בשלב מסוים יוצא מהחדר כדי להרגיע את האוירה ללא הצלחה, ויוצא מהבית מתסכול שלא יכול לשמוע יותר
אז תקשיביבת 30
זה שורש הענין.
מבינה?
זה לא המהות שלו שהיא לא טובה.
זה מנגנון הגנה והדחקה כלשהו שהוא פיתח.
את כמובן יכולה להחליט שאין לך רצון וכוחות לבנות זוגיות עם אדם כזה, ולהתגרש.
אבל אם את לא סגורה על זה- אז תזכירי לעצמך שהוא לא אדם רע. הוא אדם טוב מאוד עם שריטה רצינית בנפש שגורמת להמון קושי ביניהן.
זה משהו שניתן להתמודדות ולטיפול, אם הוא מוכן לדבר על זה ו לפתוח את זה. זה גם יכול להיות לו כואב. ורובינו מעדיפים להתחמק מכאב...
בדברים האלה ''חכמת נשים בנתה ביתה''. אני באמת מאמינה שהמון תלוי בך, ההתנהלות שיש בה אפס ביקורת כלפיו, הבנה מלאה של ההתנהגות שלו, ויחד עם זה דיבור בזמן מתאים על הצרכים שלך.
אבל כאמור- זה בכלל לא פשוט, וזו החלטה משמעותית שלך האם להתמודד עם זה או לא.
יקירתי היקרהרפואה שלמה
לדון בהשלכות של הזוגיות של הוריו על טיב תגובותיו לא יקדם, כי זו עבודה שלו.

את, חפשי אם יש ניתוק או ריחוק בעברך שהכאיבו ולא החלימו, ורפאי אותם.

כי אם יש גם עליך צל מפעם,
יהיה לך קל יותר לקבל בסלחנות את נטייתו הרחפנית נוהגו הכבד, חסר חוש ההומור, אחרי שתסלחי למי שצריך אם צריך

כשאהבת, אהבת למרות חסרונותיו.
אלו המריבות שפתחו את הפצע. האם יש דמות אחרת שצריך "לשחרר ולסלוח" לה, כדי שהחסרונות לא ירגיזו?
לא בדיוקתקווה_לעתיד
תראי. ברור שלי יש צורך בחיבור וגם מאוד מודעת לאיפה זה יושב לי.
וגם בעלי יודע כי דיברנו על זה וסיפרתי לו על זה שאמא שלי היתה כזו שקשה לדבר איתה. לא זמינה. לא מקשיבה.
בכל מקרה גם להורים שלי יש יחסים מוד קרובים שהם מדברים הרבה ואמא שלי דומיננטית אבא שלי יותר המשענת הרגועה.

בטוח שהכל מתחבר.
את פסיכותרפיסטית?

אגב זה לא מדויק כי בעלי היה שונה כשהכרנו. היה קשוב יותר. היה יותר איתי ופחות עם הטלויזיה והפלאפון. הוא היה רגיש אליי מאוד ואכפתי. הייתי הראשונה במחשבותיו.
ופתאום אחרי החתונה לאט לאט התחיל לחשוב על עצמו יותר ומה שחשוב לו ופחות גילה רגישות אליי וזה התבטא בצורה של ממש רמיסת הרגשות שלי. אני אחסוך את הסיפורים שלי פה כי אני גם ככה ממרגישה שנחשפתי פה בדברים אישיים וזה מרגיש קצת חשוף פה מול כל הקוראים להכניס אותם ממש לחיי .....
אבל עם הזמן נפגעתי ממנו הרבה. חשבתי שהוא ממש טוב אליי ורך וגיליתי שהוא לפעמים מחוספס וגס ולא שולט בפה שלו ולא רואה אותי . וזה יצר שבר.
בספרפאז
שיש לך הוא מדבר על זה הרבה..

ולגבי השינוי שחל בו יכול להיות שזה הביצה והתרנגולת של שניכם...
אני מבינה מאוד מה את אומרתתקווה_לעתיד

יש לי סיפור "מכונן" בשנה לנישואים שלנו. שהיינו בנופש משפחתי עם המשפחה שלו והוא לא כל כך היה איתי. כל פעם שעצרתי קצת מאחורה הוא היה מתקדם עם כולם ובכלל לא שם לב (הייתי נעצרת כדי לצלם קצת)

ואז כשהיה קולט שאני שניה תקועה מאחורה הוא היה חוזר אחורה ותוקע לי פרצוף של- למה את לא ממשיכה ולמה את מעכבת את כולם . הוא היה ממש לא סבלן, במקום לחכות לי עם חיוך ולתת לי יד ולומר בואי תתקדמי עם כולנו, הוא היה נותן תחושה שאני לא בסדר.

אני מאוד מאמינה ב"כל הפוסל במומו פוסל".

אני חושבת שבעלי יש לו קוצר רוח מאוד משמעותי. אני לא אוהבת את זה אצלו בכלל. אני רואה את זה בהמון מצבים. 

לא נעים לי ללכת איתו לסופר, לא נעים לי ללכת איתו לחנויות בגדים *בשבילי*, בשבילו?- אני מאוד סבלנית. אני יושבת מחווה דעה, מייעצת ומחכה לו בתא מדידה והוא נהנה להראות לי ולשאול. אבל בשבילי? הוא על קוצים. 

לא נעים לי לפעמים לעשות איתו דברים כי הוא חסר סבלנות ותמיד יודע יותר טוב מה לעשות, ואומר לי "לא לא עושים ככה" ויש לו כל מיני התנהגויות דומות במצבים שונים. אני נזכרת אחורה עכשיו, כשניסינו לבנות ארון של כתר יחד, כששתלנו יחד עציצים, כשהוא חיכה לי עם המשפחה, כשהיינו בנופש בחו"ל .

הוא תמיד יודע . הוא מבטל את מה שאני אומרת . הוא חסר סבלנות ולא נעים. הוא מתפרצף ולא מחייך.

הוא לא רך. 

 

בנופש עם המשפחה שלו חיכיתי לחדר ואמרתי לו שהוא עצבני עליי והוא לא מחכה לי כמעט, שאין לי עם מי להיות כי זה ההורים והאחים שלו (ובזמנו לא ממש הכרתי אותם כמו היום, מן הסתם, עברו 3 שנים, והם כאלה סגורים שלא יפנו אליי כדי לתת לי להרגיש בנוח),

ושאני מבקשת שיהיה איתי יותר, שילך איתי ולא ילך עם אבא שלו ולא ישים לב איפה אני.

הוא בתגובה התפרץ עליי ואמר לי שאני אגואיסטית, שאני מרוכזת בעצמי ושאני הורסת לו את הטיול, 

התחלתי לבכות כי זה הרגיש ממש לא רגיש, וההיפך ממה שציפיתי וממה שאני הייתי מגיבה לכל אחד, והוא פשוט יצא מהחדר והלך לאנשהו, אולי לחדר אחר של ההורים שלו . 

בקיצור החוויה שם נצרבה לי בזכרון. הוא ממש לא שם לב שהוא לא נותן לי יחס מיוחד שם והייתי זקוקה לזה כי הרגשתי עדיין זרה ולא מחוברת. ובמקום להבין את זה ולהיות רך ואמפתי לאשתו, הוא התנהג ממש בגסות.

קשה לי לשכוח לו את זה. זה ממש פגיעה באמון. 

זה היה אירוע די קיצוני, אבל התחושה שהוא מתעצבן כל פעם שאני אומרת לו שהוא לא שם לב שהוא מתעלם ממני, שאני מדברת כשאנחנו בקבוצה ווהוא לא שם לב ומתחיל לדבר ועולה לי על הדברים, 

כל זה לא מרוע אלא מחוסר תשומת לב ורחפנות שלו, וזה יצר פגיעה בי, ובמרקם בינינו .

בעיני זה א-ב ביחס לבן זוג. כשנמצאים בחברה, להקשיב לו, לתת מקום לדבריו, במיוחד כשזה חברה שלו ולא המקום הנוח שלי. 

אבל הוא לא היה מודע לדברים האלה. 

ועד היום הוא עובד על זה. 

זה השתפר , ב"ה, אחרת אין סיכוי שהייתי מחזיקה מעמד בכזו מערכת יחסים. אני ההפך, אני מאוד שמה לב, אני מאוד נותנת יחס, המשפחה שלי מאוד משתדלת לתת לו להרגיש בנוח ופונים אליו ומכניסים אותו, ואני חמה יותר. אני אתיישב לידו ואתן לו להרגיש שכולנו יחד. הוא טוען שהוא לא זקוק לזה, אבל לי זה נראה בסיסי כי אנחנו זוג. 

 

בכל מקרה, זה נראה לי מעביר היטב את הקושי שלי מולו לאורך השנים. 

 

אני לא חושבת שאני חופרת לו, כמו שהוא מתקשה להבין את הצורך הזוגי שלי מולו, וחושב שאני מרוכזת בעצמי או צריכה יותר מידי תשומת לב, בעוד הוא ממש לא יודע לתת תשומת לב ולהתיחס . הוא לא חושב איך אני מרגישה בתוך קבוצת האנשים הזו.  והיום זה שדוקא "חפרתי לו" ולא הנחתי, והייתי מסבירה לו שוב ושוב שאלו דברים שחשובים כמעט לכל אשה ממוצעת והוא פשוט לא מודע אליהם, זה דוקא מה שעורר אותו להבין. וגם היעוץ שהתעקשתי ללכת . 

לאחרונה היועצת קצת יותר בצד שלו לתחושתי. כל הזמן מסבירה אותו, כל הזמן כשאני מבינה אחרת היא אומרת לא זה לא מה שהוא התכוון. מה את מפרשת אותו בכלל? 

כנראה היא התעצבנה שאני מעזה לבקר את ההתנהלות שלה בזה שהיא לא רציפה בטיפול. 

מה לעשות. 

את מזכירה לי אותיאנונימית200
את חייבת להבין שלא לכל בן זוג יש את אותם הרצונות. הגיוני מאוד שאת צריכה יותר יחס ממנו על יד המשפחה שלו והוא פחות צריך. אצלנו זה גם כן ככה. כששמתי לב שבעלי לא שם לב לצורך שלי שיתייחס אליי יותר כשאנחנו עם המשפחה שלו אז הסברתי לו בעדינות שיש ביננו הבדל ואשמח שיתייחס אליי יותר. לא בניתי גם על זה שהוא ישים לב לבד מתי אני זקוקה לו וכל פעם אני מסמנת לו בעדינות מתי אני צריכה אותו איתי. מה שבסיסי בזוגיות זה לדאוג שהשני ירגיש בנוח. לא מחייב שזה באותה הרמה לשני הצדדים ובאותה הכמות של תשומת לב. כשאנחנו עם המשפחה שלו הוא יכול לדבר שעות עם אבא שלי ואח שלי ואני רק אפריע אם אבוא אליו כל פעם...
ודאי שאת צודקתתקווה_לעתיד

אני מסכימה איתך במאה אחוזים

הבעיה אצלנו זה שהוא מתרגז עליי על הצורך הזה. 

הוא כועס ומסתגר. הוא מרגיש מותקף וכאילו הוא לא בסדר. 

וקורא את המפה הפוך לגמרי. הוא לא רואה בזה בקשה ממני לצורך שלי. 

 

זה קצת עיוות .

 

אם היתי מאותתת לו והוא היה מרגיש ונענה לזה ברצון וברגישות המצב שלנו היה הרבה יותר טוב. 

 

ללא ספק לא כולם בעלי צרכים זהים.  ונכון, גם אצלנו בעלי פחות זקוק לזה מאשר אני...לכן גם קשה לו לגלות הבנה לצד שלי.

חיבוק ענקאנונימית200
הלוואי שתצליחו לגשר על הפערים ולהבין אחד את השני!! בהחלט מצב לא פשוט...
אל תשכחי להתפלל על זה... לא יאמן כמה תפילה עוזרת.
דווקא לגבי הריב ה'מכונן' שלכם-בארץ אהבתי
אני יכולה להגיד שאצלנו נופשים משפחתיים הם גם תמיד מורכבים יותר מבחינה זוגית.
ובה יש לנו זוגיות טובה מאוד, אבל כמעט כל נופש עם המשפחה שלי היה לנו איכשהו קונפליקט רציני שהיה נורא לא נעים בינינו, ועד היום (נשואים 7 שנים) מה שאני הכי מתפללת עליו לפני נופש משפחתי זה שהוא יעבור באווירה נעימה ויהיה לנו כיף ביחד בלי קונפליקטים וחוסר נעימויות.
אז אני לא משווה את המצבים שלנו, רק רוצה להגיד שלא הייתי נותנת לדווקא לריב הזה כל כך הרבה משקל, כי זו סיטואציה שמעיקרה היא יותר רגישה מבחינה זוגית (לא יודעת אם אצל כולם זה ככה אבל בטוחה שיש עוד שזה ככה...).

ועוד משהו- את כותבת שכל פעם שאת אומרת לו דברים שמפריעים לך הוא מרגיש מותקף וישר יוצא למגננה. זה דבר מאוד אופייני ולרוב האנשים בעולם קשה לקבל ביקורת. יש כל מיני כלים שיכולים לעזור בלנסח את הביקורת בצורה שתוכל להתקבל יותר. היועצת שלכם דיברה איתכם על זה? על איך לדבר על קושי בצורה שיהיה יותר קל לקבל אותו? כי זה דבר שאת יכולה ללמוד גם בייעוץ אישי ואולי זה יכול לעזור.

אני חושבת שכלים של תקשורת מקרבת יכולים מאוד לעזור ללמוד את הנושא, יש קבוצת פייסבוק בשם 'קהילת השפה' שיש שם הרבה מידע ודיונים על כל הנושא הזה של תקשורת מקרבת, בעיקר בהקשר של חינוך ילדים אבל גם בהקשר זוגי. הנה למשל קישורים לכמה פוסטים שמדברים דווקא בהקשר זוגי (אולי קשה להבין את כל המונחים שם בלי להכיר קת הגישה קצת יותר, אבל זה יכול לתת הבנה בסיסית על הגישה) -
השפה
השפה
אם את מחברת לזה יש להם גם אפשרות לייעוץ טלפוני עם המנחות של הגישה.
מחקרים מוכיחים שאחרי חגים וחופשות כמות המבקשים להתגרש עולהאיזה יום שמח

לא רק את מתפללת על נופש מושלם

לא יצא לי לענות לךתקווה_לעתיד
ממש תודה. התגובה שלך לימדה אותי!

האם כשהוא פוגע בדיבור מחוספסבת 30
הוא מצטער על זה אח''כ?
כןתקווה_לעתיד

הוא כמעט תמיד יתנצל יום אחרי

זה מגיע למצב שאני אומרת לו כשהוא מדבר ככה "אתה מחר תבוא תתנצל ואני לא מוכנה לשמוע. "

במובן של- שיקח אחריות בזמן אמת על המילים שלו. 

כי כבר התרגלתי שהוא מגיע לנקודת רתיחה, מדבר בלי להתכוון, ולאחר זמן הוא בא ואומר שהוא מצטער ושאני יודעת שהוא לא התכוון למה שאמר.

זה מתסכל...

תסלחי לי על מה שאכתוב לךבת 30
אבל אני חושבת שאת טועה. את דורשת ממנו משהו שהוא גדול עליו במצבו הנוכחי, ואת לא מאפשרת לו פתח לסליחה.
אני רק מנחשת, שזה מאוד כואב לו. ואני לא כותבת לך מהאוויר. יש לי בסיס למה שאני אומרת.

כשהוא מגיע לנקודת רתיחה הוא לא בשליטה. אולי את אף פעם לא חווית כזה דבר. אולי את באופיך רגועה יותר. אבל אנשים שמתמודדים עם הכעס- יודעים שזה נסיון קשה בטרוף. לא סתם אמרו חז''ל שלא לדון אדם בשעת כעסו. זה משתלט עליך.
נתקלתי במשהו שנקרא ''סדנת לניהול כעס''. כי אנשים כאלה צריכים עבודה מפרכת וקורעת . לא כדי לא לכעוס אלא כדי לנהל נכון את המצב ולא להגיע לידי פיצוץ.
אבל אם כבר הגיע לפיצוץ- אין לך עם מי לדבר בכלל. וכל מה שתגידי, כמה שיהיה הגיוני ונכון- רק יחמיר את המצב. הוא צריך להרגע עם עצמו ורק אז איכשהו לדבר איתך, וגם זה יצליח רק אם את תתני לו פתח להקשבה, לסליחה (כן. כל פעם מחדש), ולא תתקפי אותו ותסבירי לו כמה הוא לא בסדר.
עוד דבר, אם הוא הגיע לנקודת רתיחה, אז גם לך יש חלק בזה, גם אם לא התכוונת. את צריכה ללמוד לזהות את השלב הזה, שאחריו כבר הוא יתפוצץ, ולא להגיע אליו.
כשאת אומרת לו בזמן כעס שאת לא תסלחי לא- מחילה, אבל מה שאת עושה זה לשלוח בו חץ מורעל. לא מספיק שהוא התפוצץ הוא גם יודע שאין לו תקווה לצאת מזה.
את שופטת אותו כאילו הוא את.
והוא לא. הוא הפוך ממך. אז תשפטי אותו הפוך. באמת.
מסכימה עם כל מילה!!!!הודיה60אחרונה


יפה שהוא מתחרטכלה נאה
יש לי אח כזה עצבני שנדלק בקלות.
נשואי 4 שנים
בהתחלה היה בניהם מילחמת עולם ואפילו חשבו להתגרש.
בדנה האחרונה שמתי לב שהם מסתדרים יפה. שאלתי את גיסתי איך אתם ? יותר טוב ?
אז היא אמרה לי.. תיראי למדתי להכיר אתו. הוא לא עושה בכונה. וכשהו כועס אני שותקת אחר כך הוא מתנצל. ואז אני מסבירה את עצמי.
אני רואה פה הרבה ויתור מבחינתה. וגם יש שני ילדים שהיא בטח עסוקה ואין כח לריב על שטויות.

אני במקומך בגיל שלך היתי משלימה עם זה ולא נלחמת לשנות אותו. ומנסה להסתדר עם מה שטוב.
כי היתי מעדיפה ילדים מאשר לבזבז זמן יקר בלחפס זוגיות חדשה. ובטח גם בחדש יהיו חששות ועד שתיתני אמון שהכל בסדר...מתי יהיו לך ילדים ?
מילא היית בת 25 אולי היתי חושבת אחרת.
תסתכלי על חצי הכוס המלאה.
הילדים יעסיקו וישמחו אותך שלא יהיה לך זמן וכוח לחשוב הרבה. למה הוא לא צוחק או למה אין לו חברים.
יהיה לכם לצחוק על השטויות של הקטנים.
יש דברים משתנים במשך החיים. מה שחשוב לך היום לא בטוח שיהיה חשוב עוד חמש שנים.

גם לי בשנים הראשונות היה חשוב לי לדבר ולשתף ובעלי הפוך ממני.שקט. היתי נפגעת מתרחקת וסתם רבים.
היום אני עיפה. הילדים עסק שאני מנהלת והבית.. היום אני צריכה את השקט יותר בערב. זה רק דוגמא לשינויים שיכולים להיות בצרכים של כל אחד.

אני בטוחה שהפותחת רוצה ילדים. זאת בדיוק הדילמהסודית

גיסך וגיסתך התקדמו בבניית המשפחה שלהם תוך כדי מריבות, אז זה לא דומה.

 

השאלה אם בן הזוג הזה רוצה לבנות משפחה,

או שהוא מפחד מלהביא ילדים שיקבלו אחר כך חינוך דתי. 

לא יודעת למה אחרי שנה וחצי טובות, במקום להתקדם לילדים, הופיעו התנודות האלה ביחס שלו.

 

לפי מה שכתבה החפירה הפסיכואנליטית כבר התבצעה אצל המטפלת.

הדפוס הזה של ההורים - כמה אפשר לטחון אותו? אז אמא שלו הציקה לאבא שלו, הבנו. בכל זאת הוא נולד, נכון? גם שם לא עצרו את הילודה בגלל בעיות בזוגיות. 

 

אסטרטגית - הייתי מפסיקה לבקש ממנו יחס. גם הייתי מתעלמת מעלבונות ופרצופים. צריך לדעת האם השקיעה במסכים, זה השקט שדרוש, או שזה תירוץ 

 

 

 

זו לא פסיכולוגיה בגרוש. התחלת להבין אותוסודית
עכשיו שואלת אותך, ותעני לעצמך - לא כאן, מה היה בילדות שלך שגורם לך להפגע כל כך מהניתוק ומהריחוף שלו.
דוג'
*האם חווית מאבק על תשומת לב הורית מול אח/ות מוצלח/ת?
*האם הייתם הרבה אחים ואחיות שהתחרו על תשומת לב הורית?
*האם כילדה אביך היה פותר עבורך הרבה קשיים רגשיים, והתרגלת למשענת כזו?
אני לא שואלת כדי להקניט.
אני שואלת כי מה שכתבת בהמשך, שלא נרשמת לחוג כי חיכית שהוא יבוא איתך, מפתיע. אנשים הולכים לחוגים ומפתחים תחומי עיניין כמעט תמיד לבד, כי הרי כשרונות משתנים בין בני זוג. דוג', אני לא יודעת לצייר. אם בעלי היה מצפה ממני ללכת יחד לחוג ציור זה היה מאד מתסכל עבורי. כנ"ל אם מעניין אותי ללמוד להכין פטיפורים משובחים, לא עולה בדעתי לבקש שיבוא..
בבקשה תקראי בנימה רכה גם אם הניסוח לא מדהים, אני מתכוונת שגם מצידך יש צורך חזק בתשומת לב, כזה שמביא לצרחות וכאילו "עדיף לך צרחות מריחוף".
נכון שזה צורך מאד נורמלי בין בני זוג אבל היה לי רושם שקצת יותר מזה. אם אני טועה סליחה מראש.
אה ומעולם לא היתה לו זוגיות לפני. אפילו שהוא חילוני.תקווה_לעתיד

הוא טיפוס ביישן וסגור רגשית. 

זה לא שהוא שקט. במשפחה שלי הוא התערבב יופי. 

אבל הוא לא אדם שיתעניין, או יתחיל לספר על עצמו. הוא כמו שאומרים "keeping it simple"

 

אבל אני משוכנעת שלהתפרצויות של אמא שלו על אבא שלו יש קשר ישיר לאיך שהוא חווה את הפעמים שאני מנסה לפנות אליו. 

 

ואולי אפילו בגלל זה הוא מתנתק ונסגר ואוהב ספורט וטלויזיה. 

כי מבחינתו ככה נמנעים מעימותים, מעצבים, וככה הכל נשאר בסדר.

 

תמיד הוא היה אומר לי במריבות "הכל בסדר"... וזה תמיד הי הנראה לי נורא לא קשור לכלום. אבל אני מתחילה לחשוב שאולי זה קצת משם. מההיסטוריה של ההורים שלו . אולי אבא שלו היה אומר את זה לאמא שלו, או שאבא שלו היה אומר לו את זה, או שאולי בעלי היה אומר את זה לעצמו כדי לשכנע את עצמו .... לא יודעת. 

 

איזה כיף שאת מתחילה כנראה להבין אותו!!חותמת

השאלה איך את יכולה לשנות את התקשורת שלכם מההבנה הזו??

סורי שזה על חשבונך, אבל אני לומדת מלא מהשרשור הזה.

האמת שאני לא יודעת אם אני מצליחהסיה
יכול להיות שבמבט לאחור יש דברים שהשתנו לטובה.
כיום אם אנחנו יוצאים הוא משאיר ניד באוטו כי כבר יצא שאם הלכנו למסעדה והוא היה שקוע בנייד פשוט קמתי והלכתי. לא רוצה לצאת ככה אלא אם כן יש משהןא בהול מציל חיים. מעדיפה לא לצאת איתו ולא לצאת וללכת לשירותים במסעדה ולבכות כמו שקרה הרבה פעמים. מתאמצת להשיג ביבי סיטר לסדר בשבילה את הבית להתארגן לצאת בסוף הוא בנייד? מי צריך לצאת ככה. אז את זה הוא כבר למד היום.
באופן עקרוני שמתי לב שאני כבר ממש תמיד על סף התמוטטות אחרי שפשוט אני מתחננת ליחס להקשבה וכו . נגיד פעם אחרןנה פשוט קניתי רסקיו לקחתי שבוע מה שקרה הפכתי לאדישה הוא לא עניין אותי לחלוטין כאילו לא הוא זה שאשתף אותו ומה קרה שמצחיק הוא בכלל לא ידע שלקחתי הרגעה כי זה לקחתי בעבודה חתי שעה לפני שיצאתי ואז הןא פתאום היה בא ושואל ומתענין.
לא יודעת איך להסביר. כאילו צריך לגלות אדישות מטורפת חוסר התענינות. אפילו נגיד אם הןא צריך לבוא בשבע תמיד שבע וחמישה כבר טלפון איפה אתה וכו. וכמןבן זה מעצבן אותן ואז יכול להיות תקופה שאני לא אתקשר רק כי פשוט נשבר לי ואז אני תופסת אדישות כלפיו אז ביום הראשון באמת הוא יבןא בתשע אבל אז תוך יום יומים הוא פתאום יקדים לבוא וגם ישאל מה קרה את לא מתקשרת לנדנד??
בעיה שזה מאוד רכבת הרים זה גם קשה.
כי מה שקורה אני מתנקת את עצמי ממנו לא מתקשרת מנתקת את עצמי רגשית ומה שקורה פתאום הוא רוצה קירבה ואני כבר לא שם. וקשה לי אז להתקרב כי אני נזכרת למה התרחקתי. רק בגלל שהוא לא רצה להתקרב.
וזה מאוד מעיף נפשית
אוי סיהתקווה_לעתיד
נשמע די קשה ואת באמת חזקה.
אני מחזקת אותך ממש... זה קשה להשתנות זה קשה לחכות לשינוי ואני בטוחה שאת לוקחת על עצמך הרבה כדי שהנישואים שלך יהיו טובים ונעימים

זה קשה להיות במקום שלנו. שנצרך יותר ולהרגיש שהצד השני לא מבין או רואה זה יכול לתסכל.
וואי. זה הכי גרוע כששותקים. כי אז בסוף הכל מתפרץ.עדן ירושלים
אדם הוא לא ספוג.
יש מצב של של תדברו על דברים בווצאפ? לא פנים אל פנים? אולי ככה הוא ירגיש יותר בנוח לכתוב.

עוד עצה שלימדו אותי זה פשוט לכתוב לעצמי מה קרה ומה אני מרגישה לפרטי פרטים בלי לחסוך.

יכול להיות שזה יעזור לו גם. כדי שהוא לא יתפרץ.
אבל שינסה דרך בווצאפ. או דרך מכתבים...
אני אנסה לעודד אותו יותרתקווה_לעתיד
וגם פנים מול פנים כי זה בכז מקרב...
גם. בהצלחה!!עדן ירושלים
מבינה אותך. מקווה שמלווה אותך/אתכםלאיאומן
איש טיפול טוב. זה מאסט בעיני בקבלת החלטה כזו, בטח אם את נמצאת במצב התלבטות, בטח אם את נמצאת בו הרבה זמן.
בהצלחה, באמת.
תודה יקירהתקווה_לעתיד
עונההלוי מא
ההחלטה לא הייתה קלה ולוותה בייסורי נפש עזים.
חלומות בריאים של כל אדם לעשות לילדים אירועים יפים שיגדלו בבית אורגאני וכד מתנפצים לרסיסים וזה כואב מאוד בנפש.
ההחלטה התקבלה פתאום הקלה הותרו הספקות מתחיל להבין כי במאזן הכולל הילדים ואני משלמים עכשיו מחיר כבד מאוד לעומת המצב העכשוי.
לא להתפתות לנביאי זעם ויועצי נישואין בשקל שהבעיות ירדפו אתכם לקשר הבא. זה ממש לא נכון. אמנם יש דברים שמצריכים התמודדות תמידית אך נכונים גם בהקשר של קשר בריא כויתור הכלה והקשבה.

כשיש בעל/אישה מתאימים הנכונות לעשות שינוי בעצמך גדל והרוגע הנפשי מעודד עשיה.

אין ספק שמזבח מוריד דמעות הוא יודע טוב מאוד על מה הוא מוריד. אבל אם לבחור בין דמעותיו לדמעותי ודמעות הילדים אני בוחר בדמעותיו שהוא ידמע ולא אני.

בנימה אישית אכתוב שמי שחושב פה שידי קלה על ההדק בליעץ להתגרש טועה הכאב הנפשי שמלווה לזה כבד וקשה אך לסברתי הנזקים מלהשאר במערכת לא בריאה קשים שבעתיים.

נ. ב לגרושים דתיים החיים קשים יותר שבתות לבד או עם הורים חגים וכד הופכים לשנאת נפשך.

אחרית דבר... נשוי בשנית באושר ובאהבה. עם הבנה שמשיכה זרימה טבעית ודמיון בתכונות הם אבני בניין מאוד חשובים בנישואין. כל דיבור על הפכים משלימים נראה בעיני כבדיחה מרושעת של שדכנים ליגה ז או יועצי נישואין שחרדים על פנקס החשבוניות שלהם שלא יתמלא...

מקווה ששפכתי אור על התהליך הנפשי...
תודה לך. אכן, שפכת אור רב.תקווה_לעתיד

אני ובעלי הפכים. 

לא מרגישה השלמה. לא מרגישה שהוא משלים אותי בהרבה. 

אני מתה מפחד לעשות את הצעד של להתגרש. למרות שעמוק בפנים אני מרגישה שארגיש הקלה. 

הפחד מה יגידו אחרים. 

הפחד להכנס לעולם ההכרויות שוב .

הפחד לוותר על בן הזוג אותו אני מאוד אוהבת והיו לנו המון המון ימים יפים ונפלאים מלאי אהבה. 

מתוך הבנה שבאמת, אין רוגע ביחד. אנחנו לא שלווים זה עם זו, אנחנו לא יודעים להרגיע אחד את השניה. 

קשה לו להכיל אותי, וכל קושי שעולה לי מולו נתקל בחומת בטון. 

אם אני מרגישה שהוא לא שם לב אליי, קשה לו להכיל את זה והוא נוטה להתגונן. 

 

אני מרגישה עייפות להלחם על הקשר ועל מה שאני זקוקה לו נפשית במקביל. 

מפחדת שלא אמצא, מפחדת שאני אהיה מבוגרת מידי להביא ילדים (אני בת 34)

זו החלטה שלא האמנתי שאקח לעולם!

אבל הפערים, בדת, בשאיפות לאיך הבית שלנו ייראה מבחינת ערכים, לאיפה נגור(בעלי די מחליט בשביל שנינו איפה נגור וזה ממש מתסכל בעיני שאין לי תחושה של שותפה להחלטה באמת)

הפערים בשיחה , הפערים באופן פתרון בעיות בכלל, ובפתרון בעיות בינינו- לי נראה בסיסי לשבת לדבר על מה שקורה בינינו. והוא יכול להתהלך כמו זומבי בבית ולפלוט פה ושם משפט , בלי לדבר על הפיל הגדול בחדר. 

מחכה לפגישה עם היועצת, כאילו הוא צריך פה שידבר בשבילו איתי. 

פשוט מרגישה שאני לא מספיק סומכת עלינו כזוג לעמוד במשברים יחד, או במשברים בינינו, כי יכולת התקשורת שלנו לא מצליחה להתפתח. הוא אומר שהוא רוצה להשתנות עבורי ועבורנו, אבל בנתיים התגובות שלו נשארות ילדותיות, רגזניות ולא סבלניות, הוא לא משתף אותי בכלום שעובר עליו מבפנים , שזה כבר קשה לי, ולדעתי היה פותר הרבה, אם רק היה יושב ואומר לי מה קשה לו מולי, הייתי לפחות יודעת. זה היה מקרב. 

אבל הוא כבר 4 שנים הולך וננעל  . והצרכים הנפשיים שלי הולכים ונשארים לא ממומשים. 

צריכה ללמד אותו לנהל שיחה איתי, היועצת מסבירה לו שצריך ליצור קשר עין. לעזוב את העיתון\הפלאפון\הטלויזיה לסגור, ולהסתכל עליי כשאני מדברת , כי אפילו את זה הוא לא עושה. הוא לא מסתכל עליי או לי בעיניים כשאנחנו מדברים. הוא תמיד עם הראש הצידה. הוא לא שואל שאלות מובילות מתעניינות אני יכולה להפסיק את הסיפור שלי באמצע, אחרי שני משפטים והוא לא ישים לב. ואני אצטרך לומר לו- ממי התחלתי לספר לך משהו. והוא יגיד, מה אני מחכה שתמשיכי....

ויש לי סיפורים מהעבר שהם פחות סימפטיים מזה. פעם עוד הייתי שומעת שאם משהו מעליב אותי בהתנהגות שלו "אז זו בעיה שלי" , "זו בעיה שלך שאת מרגישה ככה".

ואני רואה שבכלליות, קשה לו להיות זוגי. אני מלא זמן רציתי לעשות איתו משהו יחד והוא פשוט לא משתף פעולה. 

חברים שלי הזמינו אותנו לשבת, והוא כבד כזה ויצא שעד עכשיו לא נסענו אליהם. 

מרגישה שהוא לא כייפי. לא זורם על דברים שזורמים לי .

לאחרונה הוא עושה כאילו, אבל לא באמת . 

הוא קצת שלילי לגבי דברים שאני נלהבת לגביהם , וזה מוריד לי את הכייף.

 

וזה על קצה המזלג. 

כרגע אני לא מרגישה בטחון להביא יחד ילד לעולם. 

כשהוא עייף, או קם משינה אין עם מי לדבר.  ישר הוא מצקצק בלשונו ומתעצבן ("אוף, את לא רואאה שאני ישן??")

ואני חושבת שאם יהיה תינוק בוכה, ואני אקום להניק ואהיה סחוטה וארצה עזרה או שסתם יהיה ער איתי יחד בשביל המורל לפעמים, אין סיכוי שהוא ישתף עם זה פעולה. אני כבר רואה בעיני רוחי איך הוא לא קם, איך הוא אומר לי אני עובד מחר אני חייב לישון, אני גמור. 

יש בו משהו כזה שנכנע למצב העייפות והופך אותו למאוד לא נעים ולא נגיש. 

זה טבעי מצד אחד, מצד שני אני לא כזו... אני יכולה לעשות סויצ' אפילו שאני ממש עייפה ולראות את האחר. 

ולו זה לא בא טבעי. 

 

יש לי לא מעט חברות שחיות בזוגיות עם המון תלונות על בן הזוג, לא רגיש, עצבני, לא רגוע, לא עוזר עם הילד מספיק , חיות ככה שנים ולא מאושרות, כבויות, 

יש בנים כאלה, שהם יותר "נכים רגשית" או סתם פחות טיפוסים זוגיים והם סגורים, או שעברו חוויות ילדות קשות יותר שהפכו אותם לכאלה, או שלא ראו מודל זוגי בבית כדי לשאוב ממנו השראה לזוגיות בריאה ושיתופית. 

אבל אני לא רוצה להיות אחת מאותן חברות שלי. שעוד כמה שנים עם ילדים היא מרגישה שבעלה לא מספיק רואה אותה, לא מספיק מבין אותה, לא לוקח חלק.

 

 

בעלי עובד קשה מאוד. 

אני בשנה האחרונה עובדת חצי משרה. אבל כשאני שם אני עובדת בלי הפסקה ובלי רגע מנוחה. ואני עובדת בעבודה טיפולית לפי תורים. זה אומר ש 7 שעות אני בעבודה- אז 7 שעות אנשים נכנסים ויוצאים ממני ויש לי 5 דקות פה או שם שאני גונבת .

עם זאת, אני מנקה את הבית, אני שוטפת כלים, אני אחראית על הכלב, אני מסדרת, עושה כביסות.

בעלי לאחרונה הפסיק לקחת חלק בניקיון הבית. זה רק שלי.

 הוא עושה קניות בסופר אחת לשבוע שבועיים ובזה נגמר תפקידו. 

משגע אותי שאחרי שאני שוטפת כלים הוא בא ומניח שם דברים ולא יכול לראות שאפשר לשטוף ולא להשאיר לי כל הזמן כלים שאני אעשה. 

אני לא עוזרת הבית, אני עושה יותר ממנו במה שקשור לבית, ואני עובדת גם כן. 

וזה משגע אותי ,שהוא משאיר אחריו בלאגן , ולא יכול לנקוף אצבע, רק כי הוא עובד משרה מלאה 9-7.

אז אני אכין ארוחת ערב, אפנה את הכל מהשולחן ואשטוף כלים רוב הזמן. אבל לפעמים תראה שאתה שם לב . 

תציע עזרה.  תגדיל ראש.  אל תחכה שאגיד לך- אתה יכול לשטוף כלים היום?

 

בואו רק נגיד , שאם זה היה בעיקר דברים כאלו קטנים אז זה לא היה מפריע לי .

יש תחושה כללית של אדישות וחוסר תשומת לב מצידו פשוט . 

 

עם זאת הוא כן מחמיא לי ,מפרגן לי , חם אלי. אומר לי המון (לא לאחרונה אבל לאורך הקשר כן) שאוהב אותי. אם חסר לי מצרך לעוגה הוא יסע לקנות לי בלי שום בעיה ובכיף רב.

הוא מבשל לנו ארוחות ערב מושקעות מידי פעם. 

הוא עושה לי תמיד ימי הולדת מאוד מושקעים ומיוחדים. 

הוא כן מתאמץ להשתנות. והוא כן נעשה קצת יותר רך וקשוב עם הזמן.  המשפט "זה בעיה שלך שאת מרגישה ככה" לא שמעתי כבר זמן מה. 

והוא מגיע ליעוץ הזוגי למרות שבשנים הראשונות הוא לא היה מוכן לשמוע על זה, בסוף הוא בבא והוא מתייצב כל פגישה. 

 לפעמים הוא ממש ילד שמתקשה לראות אותי, להכיל , להקשיב , ולפעמים הוא ממש מתאמץ להיות שם בשבילי.

 

וזוהי תמצית הקושי בקבלת ההחלטה שלי. 

 

 

 

 

טוב תקשיבי..*אשתו של בעלי*
לא משנה בת כמה את או כמה זמן אתם נשואים,
להביא ילד לכזאת מערכת יחסים קלוקלת כמו שאת מתארת,זו תהיה טעות גדולה ממש!
ולא בגלל שהוא קם או לא קם אליו בלילה.
כשהילדים שלי היו תינוקות רק אני הייתי קמה אליהם בלילה,כי אבא עובד קשה כל היום,אז רק אמא קמה אליהם.(מעבר לזה שאני חושבת שזה מטופש ששני ההורים יקומו לתינוק.זה לא נותן שום וכלום.לפחות שהבעל ישן,בטח ובטח אם למחרת הוא צריך לקום לעבודה קשה ותובענית....אבל זה לא הנושא כרגע)
קיצר-קודם תחליטי מה את רוצה לעשות עם החיים שלך.
אחרי שתחליטי אם לנסות לשקם או להתגרש,תתחילי לפעול בהתאם.
ובכל מקרה,אם מחליטים לשקם,לא קופצים למיטה ומביאים ילד לעולם מיד.
קודם רואים שעליתם על הגל הנכון.
רואים שהזוגיות נבנית טוב ואתם עולים על דרך המלך ואז ילד יכול להיכנס למשוואה הזוגית.
לפני כן,זו תהיה טעות איומה.
מה את אומרת? לא ידעתי...תקווה_לעתיד

אני נשואה אוטוטו 4 שנים בלי ילדים. את חושבת שמישהו ממהר להביא פה ילדים לזוגיות הזו?

 

קצת רגישות ... הנימה שלך לחוצה מידי 

רק שתדעי לך שאני מייחלת לילדים וזה מעכב אותי, כי אני לא מסוגלת להביא ילדים לפני שנסדר את המצב בינינו, 

אני תקועה בנושא הזה בדיוק בגלל האחריות לא להביא ילדים לזוגיות "קלוקלת"

אז בלי פניקה... הכל בסדר. לא נתרבה בנתיים.

נשמה,אני ממש לא בפאניקה*אשתו של בעלי*
מי שנשמעת בפאניקה,זו את.
לא סתם את לחוצה מהגיל שלך וממצבך הזוגי.
היו הרבה נשים לפנייך שחשבו שלהביא תינוק לעולם יסדר את העניינים הזוגיים והתבדו...
סליחה, זה בדיוק מה שהיא אמרה לך!הסטורי
כל עוד זה המצב - היא לא מביאה ילד. היא לא מתלבטת האם להביא ילד, אלא האם להמשיך לנסות לשקם או שעליה להתגרש.

קצת רגישות ופחות תוקפנות בתגובות שלך (לכולם ובמיוחד לאנשים במצוקה) לא תזיק לאף אחד!
הסטורי,אל תהיה היסטרי!*אשתו של בעלי*
אני אמרתי את דעתי ואת הנקודה שהיה חשוב לי להדגיש...עכשיו תנוח.
את לא שמה לב שאת מתפרצת לדלת פתוחה...?לאיאומן
ומה זה מתפרצת, בגסות.
דלת פתוחה?*אשתו של בעלי*
לא ידעתי שהפורום זה מקום סגור...
יש פה כנראה כמה כאלה שצריכים לקחת בחשבון שאם הם מביאים לפה את הבעיות שלהם,שיצפו לשמוע ה-כ-ל!!
ולא רק מה שנחמד להם לשמוע.
קודם כל אל תפני אלי ב"נשמה"תקווה_לעתיד

בכלל לא מתחברת לכל הסגנון שלך, את ממש מתנסחת בתוקפנות..

 

את לא מכירה אותי, לא אם אני לחוצה או אם אני בפניקה, או את הדעות שלי.

(יש כאלו שחושבות שיביאו ילד יסדר הכל. ממש לא אני .

 

ועוד אחרי שאני גם כותבת לך שאני מחכה ושאני מייחלת לתינוק ועדיין עוצרת את התכניות שלי - את לא מתנצלת אלא ממשיכה בשלך ועל זה אני מאמינה כתבה לך לאיאומן שאת מתפרצת לדלת פתוחה. 

אולי את לא מבינה את משמעות הביטוי, אבל הכוונה שלו שאת מתייחסת למשהו שכבר נלקח בחשבון, או שידוע. 

במובן הזה אני כבר חושבת היטב על ההשלכות של להביא ילד למצב שלי, ואין לך צורך לומר את זה ,ועוד בהתנסחות גסת רוח כפי שעשית)

 

אם הייתי לחוצה כבר מזמן הייתי מביאה ילד, ומתעלמת מהבעיות שלנו ויהי מה. 

 

הניסיון שלך פה לבוא לעזור לא תורם לי, את מוזמנת להפנות את כוחות היעוץ שלך למקום אחר. 

 

את סתם עושה הרגשה לא נעימה ולא טובה, לפחות לי מרגיש ככה אז אודה לך אם לא תגיבי לי יותר...

נשמה...(את לא חייבת לקרוא,כן?)*אשתו של בעלי*
מתי תביני שברגע שהעלת פה את הבעיות שלך,כל אחד וכל אחת יכול/ה להגיב פה מה שבא לו/לה.
אם את רוצה לקבל רק תגובות של פוצי מוצי,טעית בכתובת.
לך יש בעיה, נשמה. וזו לא אני. לבריאות שיהיה לך.תקווה_לעתיד


כואב לקרוא דברים נכונים,אה..?!*אשתו של בעלי*
ככה זה בחיים!!
תתרגלי..
את סתומה. ממשפרח שלג האבודה


בטח לא יותר ממך...*אשתו של בעלי*
ככה זה!
מי שכואב לו לקרוא את האמת שכתובה על הקיר,מיילל על זה שהוא...אבוד...
מה יהיה? לא נמאס? לאיחולים שליתקווה_לעתיד
לא הגבת אבל לאמירות פוגעות את כן מגיבה?
חבל
תֵּן לָהֶם כְּפָעֳלָם וּכְרֹעַ מַעַלְלֵיהֶם..פרח שלג האבודה

כְּמַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם תֵּן לָהֶם.

אני לא מדברת ככה. אבל לפעמים צריך לענות לאנשים בלשון שלהם עצמם. 

ואין לי ספק שאת מדברת ככה!!*אשתו של בעלי*
חלאס עם ההתייפייפות.
מי שלא מדברת ככה,גם לא כותבת ככה!
אז סיפורים תספרי למישו אחר...
אז מסכן בעלךפרח שלג האבודה


אם תשאלי אותו*אשתו של בעלי*
הוא לא יחשוב כמוך...
לעומת זאת אצלך,טוב עזבי...הבנתי כבר מי את...
את כ"כ סתומה. זה כבר נהיה מצחיק.פרח שלג האבודה


אז תצחקי!!*אשתו של בעלי*
ככה לפחות זה יוציא אותך מההרגשה שלך להיות אבודה...
פרח שלג אבודה. לא אני.פרח שלג האבודה


עזבי אל תעני לה סתם אחת מוזרהכלה נאה
היא אמרה כבר שתמיד היא תגיד את המילה האחרונה...
מראה על בעיה רצינית מסכנה!
פתאום זה תקף אותה, לפני כן היא הייתה נראית נורמליתפרח שלג האבודה

אי אפשר לדעת על אנשים היום,

איזה שדים יש בפנים.

נשמע מפחיד, ואני עוד לקחתי ללבכלה נאה
פיצול אישיות?*אשתו של בעלי*
קורה..
די נו, לא לריבדי שרוט
חבל על האנרגיות השליליות.

זרמו עם החיים. העולם הרבה יותר רחב מלריב על שטויות.
אני ממש לא כועסת ולא רבהפרח שלג האבודה

זה משעשע אותי.

את מנותקת מהמציאות וצריכה טיפול!עובד
חוסר רגישות כזה זה קיצוני
אני חושבת שאצלכם יש בעית תקשורת וגם מריבות של אי הבנהכלה נאה
ודרישות קצת שבאות יותר ממך.
ולא נראה לי שעל זה מתגרשים.
במיוחד בגיל שלך ובמיוחד שאת אוהבת אותו והוא אותך.

אני לא היתי הולכת לכל יועץ נישואים. היתי הולכת ליפני טיפול בכל להתיעץ עם הרב שמחה כהן
שעברו אצלו מאות זוגות. ממש דוקטור לשלום בית
ותספרי הכל ותקבלי עצה מאדם חכם שמבין יותר מכולנו אם כדאי לך לעשות את הצעד הזה.
בהצלחה!
ומה שאת מספרת על הבלגן שהוא משאירכלה נאה
נכון שזה מרגיז. גם בעלי בדיוק כזה וכמה שאני מבקשת שינקה אחריו זה עוזר בדיוק ליום.
פשוט טיפוס בלגניסט.
אבל יש לו עוד כל כך הרבה דברים טובים. כמו מה שסיפרת על ובעלך. ממש אופי דומה
אני לפעמים אומרת לעצמי שברוך השם יש לי מה להרים ולסדר. יש לי חברות גרושות ואחת אלמנה ואני רואה את החיים שלהם.
או שלכל אחד יש איזה דפקט אז לבעלי את הבלגן.
ובעלה של הסכנה שלי עצבני שלא היתי רוצה.
ובעלה דל חברה שלי מסודר מאוד אבל קמצן...

את צריכה לדעת לקבל אותו ולא לשנות אותו. פה מתחיל הבעיה. וזה קשה שיש ילדים מנסיון.
וזה לא מרוע ולא מדוקא פשוט אופי שהוא צריך לעבוד עליו וזה קשה.
כמו שלך קשה לא להיות בקורתית עליו זה עבודה.

אני מעריכה את מה שאת אומרתתקווה_לעתיד

אבל כנראה שבאמת כיף לכם יחד

 

בעלי לא נעים אליי גם כן. 

הרבה פעמים הוא מתנהג כמו ילד קטן , הוא לא קשוב, אני מדברת אליו והוא לא עונה. 

אנחנו יוצאים לאכול בחוץ, הוא שותק ולא מפתח שיחה, אם יש מסך במקום שאנו יושבים בו הלך עליי כי הוא מתחיל לצפות שם, בעיקר אם מדובר במשחק כדורגל , או אפילו פוטבול(שאת מי זה מעניין אבל אותו כן)

מרגיש שהוא יעדיף לעשות כל דבר מאשר באמת לבלות איתי זמן, בקטע של לדבר, לצחוק, לפתח שיחה.

אני לפעמים מספרת לו משהו כשאנחנו יוצאים לבית קפה, והוא ממש זז באי נוחות, לא יוצר קשר עין, מתקשה להתעניין באמת. 

יש תחושה שגדול עליו כל החלק התקשורתי בינינו.

הוא טיפוס שלא זקוק ליחסי חברה יותר מידי. ביום יום שלו הוא לא יוצא הרבהה מספיק לו החברים מהעבודה. 

הוא לא מזמין אליו חברים. 

הוא הרבה יושב עם עצמו בפלאפון, או מול הטלויזיה. 

אז ככה זה גם הצורך שלו בקשר אישי איתי. 

לא חסר לו כשערב שלם מסתובבים בבית במקביל ובקושי אני מדברת איתו. נעים לו השקט הזה.

לי לא עושה טוב השקט שלו. 

אני אוהבת שמחת חיים, צחוק, שיחה , לשתף. אני מחפשת חיבור והוא מתנתק. 

 

כשפעם היינו הולכים לחתונות יחד הייתי ממש מתבאסת. הוא היה יושב לידי ולא ממש מדבר, לא מתערב בשיחות עם אחרים. 

לא מחייך לאף אחד או מנסה ליצור קשר. טוב לו בשקט הזה. מידי פעם קם איתי להביא אוכל, אבל נגיד הייתי רוצה ללכת לרקוד, או לתא צילומים הזה שלפעמים יש- הוא לא היה רוצה בכלל. 

היינו עומדים בחופה, והייתי רוצה להחזיק לו את היד, או לדבר איתו. הוא לא היה ממש מקרין הדדיות, קשה להסביר. אבל לא מחזיק לי את היד חזרה, (לא בכוונה, אבל כזה הוא), לא עונה לי כשאני זורקת לו הערות ביניים על החופה, וכשהייתי אומרת לו- ממי שמעת מה אמרתי? אז הוא היה מתרגז בתגובה- מה?, אני מנסה להתרכז בחופה

במקום להגיד לי מה אמרת?

איזה מין חוסר זמינות כמעט תמידית שהוא משדר לי. 

הוא לא מגיב, לא שם לב כשאני מנסה להתקרב אם זה מבחינת מגע או מבחינת דיבור סתמי אפילו, סתם סמול טוק בין חברים טובים, ואם אני מעירה לו בעדינות שהוא לא שמע אותי או לא התיחס אלי הוא לקח את זה קשה, ממש התרגז, "מה את רוצה" "אני מדבר עם אנשים אחרים אז לא יכול עכשיו לשמוע מה אמרת" "טוב לא בא לי ללכת להצטלם"

 

בקיצור תחושה כזו שאני מנסה לשמוח יחד, לדבר, להיות יחד, והוא בדיוק עסוק, בדיוק לא בא לו, לא מבין מה אני רוצה, 

ותחושה לא נעימה. לא של "אה סליחה ממי לא שמתי לב ".

ממש תחושה שאני "רודפת" אחרי הקשב שלו. 

זה ממש מעייף לא נעים ונותן תחושה שעדיף היה שהייתי הולכת לשמחה הזו עם עצמי מרוב שהוא מנותק. 

 

אם הייתי הולכת לחתונה עם חברים שהכרתי, וחברים היו באים לדבר איתי, הוא במקום לבוא להעמד איתי לידי, או להתערבב בשיחה הוא היה נשאר עומד במרחק כמה מטרים, והייתי רומזת לו עם המבט שיתקרב ויהיה איתי, והוא היה ושה לי מבט עצבני חזרה שאני אעזוב אותו 

 

בקיצור, ממש קצרים בתקשורת. 

וזה הכי לא ברור, כי ברור לי כמה הוא אוהב אותי, מעריך אותי, כל הזמן מחמיא לי לאוזניי ולאוזני אחרים, תומך מפרגן, אומר לי שכיף לו לדבר איתי. 

אז איך זה שבמקום עם אנשים אחרים, באירוע, בשמחה או מפגש חברתי, מרגיש לי שהוא מנותק ממני לגמרי, ולא נענה לכל יוזמה שלי ליצור קירבה, לדבר או להתקרב.

כאילו הוא לא זקוק לזה ברמה שהוא ממש לא רוצה בזה. 

וזה לא מודע, זה הכי מוזר

 

בקיצור כל פעם שניסיתי להעלות את התחושה הזו שלי מולו בסיטואציות חברתיות, הוא לא הגיב לזה טוב בלשון המעטה. 

היה מתרגז עליי שאני רגישה מידי וצריכה תשומת לב יותר מבחורה ממוצעת.

וזה ממש לא נעים שזו הדרך שלו להגיב כשאני נפתחת ומבקשת ממנו משהו שחשוב לי או שמוזר לי בינינו...

הייתי  מצפה שהוא יגיב בצורה יותר רכה, אמפתית. יגיד לי שהוא לא עושה את זה בכוונה נגיד אבל שישתדל לשים לב יותר ונשיקה. וזהו. זה היה גומר את הסיפור. 

 

כשאני אומרת את זה ביעוץ , שהיה עוזר לי אם היה מגיב אחרת לבקשות שלי (שהוא רואה בהן "תלונות" שזה כבר מראה שהפרשנות שלו לכל הקטע הזה היא שלילית), אז הוא אומר לי- וזה היה באמת עוזר? אם הייתי עושה או אומר כך וכך זה באמת היה מרגיע אותך?

 

ואני כזה- כן! ברור! אתה אפפעם לא מגיב בצורה כזו אמפתית, מקבלת ומכילה. תמיד הוא מרגיש מותקף ומתגונן בחזרה, ובכלל לא ניסיתי לתקוף, ניסיתי לשתף אותו במשהו שחסר לי או קשה לי .

וזה מתסכל שהוא אומר ככה מול היועצת... כי זה פשוט לא נכון! הוא לא מנסה להגיב בטוב, או אחרת, אז למה אתה ישר קופץ למסקנות בעצמך שגם אם היית מגיב בצורה תומכת אז זה לא היה מספק אותי?

זה קשה בשבילי מאוד להתמודד מולו במצבים האלה. 

 

גם מראש הוא לא רגיש, לא שם לב לסיטואציות ולא אליי,

וגם כשאני פונה אליו לפתוח את זה מולו כדי לשפר את זה , הוא כועס עליי,

והוא טוען שגם אם היה מגיב אחרת אני עדיין הייתי לא מרוצה. וזה מבאס, כי זה לא בא ממקום של "אני לא מרוצה, אתה צריך להיות מושלם"

זה בא ממקום טוב של רצון להיות קרובה אליו. לשמוח איתו ובחברתו.

 

סליחה על החפירה. אני בימים טעונים . 

הכל עולה לי. 

ויש לי עוד המון דוגמאות לתת של קצרים כאלו. שהוא לא נעים , עונה בקוצר רוח, לא מבין אותי בכלל, למרות שאני באה להסביר את עצמי ממקום טוב ולא ממקום תוקך ומבקר. 

אבל קצרה היריעה מלהכיל..... וגם ככה אני משתפת אתכם פה המון המון..חושב

מובן מאוד מכלל הודעותייך שלא טוב לך איתוהסטורי
ולכן לא מתייחס לדיון הכולל. לפעמים באמת אין ברירה אלא להתגרש וכדאי להתייעץ על זה עם מי שמבין.
אבל, חייב לומר שחלק מהטענות שלך, בהודעה הזאת לפחות, הן מאוד תלויות הרגלים וחברה. יש דברים שבהרגלים מסויימים הם באמת לא סבירים ובמקום/הרגלים אחרים ככה מתנהלים.

*מטלות בית, נקיון שטיפת כלים וכד' - אני עושה הרבה (ועדיין אשתי יותר), מכיר הרבה בתים, שההרגל שלהם הוא שהבעל לא נוקף אצבע. לענ"ד בדורנו, בוודאי אם עול הפרנסה מתחלק, ראוי מאוד שהבעל ישתתף - אבל יש כאלו, שפשוט מושגי החיים שלהם הם אחרים. זה לא אומר שהם רעים.

*לדבר איתו ברגע שהוא קם משינה - מכיר הרבה אנשים שמעבר ל'בוקר טוב ' לא מתאים להם לשוחח בזמן הזה. בד"כ השיחה יכולה לחכות קצת. זה ממש לא אומר שכשיהיה משהו ש*צריך* לעשות דווקא ברגע זה ואינו סובל דיחוי הוא לא יעשה.

*בעייני, מאוד לא מכבד כשבמעמד חופה - מקימים כעת בית בישראל - אנשים מפטפטים. בהחלט ראוי להיות מרוכזים בחופה.

*לתת יד בציבור - כנראה שיש חברות שזה מקובל - אצלינו לא מקובל בכלל, אפילו לא לעייני הילדים.

*להתערב בשיחה של אשתי עם חברותיה - לא רואה שום סיבה, בעייני זה סתם מפריע (אא"כ יש משהו מאוד ספציפי). כנ"ל לא רואה סיבה שאשתי תתערב בשיחה שלי עם חברי. אפילו כשזה משפחה קרובה (שאז יש הבנה לשיחה עם בני המין השני) צריך תשומת לב, לאיזו שיחה מתאים להצטרף ומתי צריך לתת לבן הזוג מרחב.
האמת ש-חותמת

אני נורא צעירה ואין לי ניסיון וכו', ואני נשואה רק 3 חודשים.
אבל נשמע ממה שאת כותבת שאת כן היית רוצה להיות נשואה אליו פשוט את מרגישה שאתם לא על אותו גל בתקשורת.

שהוא לא מבין בדיוק את הצרכים שלך אפילו שדיברת ואמרת את זה פול פעם ואולי גם את לא מבינה אותו ואת הצרכים שלו בדיוק, והוא מרגיש מותקף כשאת אומרת לו את זה.
אני אגיד לך מה המדריכת כלות שלי שהיא היתה ממש טובה אמרה לי לפני החתונה. (אני מקצרת ואומרת במילים שלי, מקוה שאני לא אפספס דברים.) היא אמרה לי שבנישואין יש מושג של 5 שנים ראשונות (וזה נע בין 4 ל6 שנים.) שנה ראשונה שממש מרגישים איך אוהבים ומשוגעים אחד לשני והאהבה מכפרת על הכל ומאוד חשוב בלשמור את הזכרונות הכיפים והיפים של הביחד הזה, אח"כ שאר השנים זה השנים של היצירה האמיתית של הנישואין, ואז פתאום קופצות כל מיני תכונות מרגיזות ומשתלטות על המרחב, וכל הזמן רק רואים הוכחות לתכונות המרגיזות. ולכן בשנים האלו מאוד חשוב לתפוס כל רגע חיובי ולהעצים אותו, ונגיד אם הוא מפנק אותך לומר לו בקול שנעים לך שהוא מפנק אותך וזה גורם לך לתחושות --- וכשמשהו מרגיז אז לבדוק האם הוא באמת מתנהג ככה כדי להרגיז או שהוא לא שם לב ולא זוכר שזה מרגיז אותי, ולומר את זה בצורה רגועה ומתוך הערכה והבנה שהוא באמת משתדל לגרום לי רק טוב.
והיא גם אמרה לי שכשמישהו מרגיש מותקף, סימן שאיכפת לו ממך, והוא מנסה בכל בכח לעשות לך טוב ואז את באה ואומרת לו שהוא לא מבין אותך ולא משתדל אפילו אז הוא מרגיש כאילו את נגדו ולכן זה גם סימן טוב שיש מה לעבוד.
ואז בסוף השנים האלה עדיין צריך לעבוד על הזוגיות אבל זה כבר ממקום בנוי ולא מההתחלה.
לא קראתי את כל השרשור אז יכול להיות שכבר אמרו לך את זה.
 

תכלס...*אשתו של בעלי*
אם זאת ההתנהגות שלושאז תסלחי לי אבל לא נראה שהוא אוהב אותך.
ככה לא מתנהג ומתנהל מישו שאוהב.
הוא יכול להגיד לך עד מחרתיים שהוא אוהב אותך,אבל אם הוא לא מראה את זה(גם בדברים הקטנים שמציקים לך),אז הוא מקשקש יותר מדי...
קוראת אותךלעניין0
וקודם כל, מחבקת... המטען כבד ומורכב ומבלבל.

תראי, כשאתם הולכים ליעוץ זה לא לבית משפט, מי צודק.
את אמרת שזה היה מספק אותך, הוא אמר שלא. מה היועצת תחשוב? למי היא תאמין?...
לא ככה.
הייתי מנסה להבין מה התחושה שלו, למה כל הזמן נראה לו שמה שהוא עושה חא מספק אותך. אולי זו החוויה שלו. אולי מבחינתו יש קצר בתקשורת - את מצפה ממנו ליותר מדי בבת אחת, או משווה לקשרים של אחרים, או לא מקבלת את הצורך שלו בריחוק לפעמים או אנאעארף.
תסתכלי על זה ככה.
היעוץ אמור להביא אתכם להכיר את התחושות הפנימיות אחד של השני.
לא לשפוט ביניכם ולא להחליט החלטות איך מתנהלים.
כמו שאמרת, הוא סגור ולא משתף.
שניכם צריכים סבלנות - הוא להפתח, את לתת לו להפתח...
הרבה גברים (רוב? ) לא מורגלים לשתף בקושי, לא מכירים בערך של לפתוח את הדברים. עדיין חושבים שאם יקברו בלב את מה שמפריע, ככה יהיה יותר טוב.
עכשיו בעלך רואה שזה לא עושה טוב, הוא צריך זמן וסבלנות לשנות מקצה לקצה את הרגליו...
ולשתף אותך במה שגורם לו לחשוב שאת לא תהיי מרוצה גם אם יעשה שינוי קל, למשל.
(הנה, הוא בא איתך ליעוץ - זה צעד אדיר בשבילו. הוא אפילו מדבר קצת ופותח קצת. וזה עדיין לא מספיק.....)

בקיצור, אחרי שקראתי את כל השרשור-
אני חושבת שהכי נכון להוריד קודם כל מהפרק את רעיון הגירושין.
קשה להפתח ככה. קשה להשתנות. קשה לתת אמון. קשה לגייס מוטיבציה.
וחבל. כי היה לכם משהו נפלא ביחד, שנה וחצי מאושרות
ויש ביניכם אהבה והערכה
ולגמרי נשמע שאם לא תחשבו על גירושין- וכן תמשיכו להשקיע ולעבוד - זה יעבוד בעז"ה.
באמת, לפי מה שתיארת, קשה לי להאמין שאם תתגרשו יהיה לך ולו טוב יותר. הקשיים שלו יצופו בקשר הבא. הציפיות שלך יאותגרו גם הן שוב.
בפעם הבאה לא יהיו פרפרים והתרגשות של פרק א, יהיו יותר חששות, יותר עין בוחנת, יותר קושי לתת אמון ולהתמסר לקשר...

תמיד אפשר לפרק. תפרקי אם תרגישי שעשית הכל ועדיין אין תהליך משותף.
מה צריך להיות אכפת לה מהקשיים שיצופו אצלו בקשר הבא?*אשתו של בעלי*
צריך להיות אכפת לה רק מעצמה ומההרגשה האישית שלה!! זה הכל!!

ובפעם הבאה,בקשר הבא, בהחלט יכולים להיות פרפרים והתרגשות,אפילו יותר מפרק א'.


לוקחת את תגובתי בחזרה...לעניין0
שמתי לב שכתבת פה בעבר, ולא נראה לי שעוד תגובות לכאן ולכאן יעזרו.
זו החלטה שלך.
לשמוח במה שיש,
או לפרק ולחפש משהו "טוב יותר"

וגם לעשות עבודה אישית. כי את מאוד מעוררת אמפתיה והזדהות, וגורמת לקורא לחשוב שעיקר הקושי אצל בעלך,
אבל כשקוראים אותך שוב ושוב, רואים בעיקר את מה שבעלך אומר - שום דבר לא מספיק לך. לא שהוא עושה מאמץ ללכת לטיפול. לא שהוא משתדל. לא שהוא נפתח.
לחיות ליד אדם שלא מרוצה ממך באופן כמעט קבוע (גם אם את לא מראה את זה - מרגישים) ברור לגמרי שהוא נסגר! שהוא מתרחק! שלא בא לו.
אמרת מה היועצת אומרת לו (להקשיב לך, להסתכל עלייך וכו') מה היא אומרת לך?
איך היא רואה את הזוגיות ביניכם? מה הדינמיקה?
את לא צריכה לפרט פה, את צריכה לענות לעצמך.
או לפרק ולשחרר.

(דרך אגב, ניחשתי שאת עובדת במקצוע טיפולי. קלאסי...! פיתחת יכולת מקצועית לאבחן ולדייק, ויש לך ידע והבנה בתהליכים נפשיים וזוגיים ומןדעות עצמית. עכשיו במקום לחיות את החיים כפי שהם, את שמה לב לכל החריקות והפגמים.
אחת הסיבות אם לא הראשית, לכך שיש רבנים שמתנגדים שרווקות ילמדו מקצועות טיפול...)
לגבי הסוף, את יודעת להפנות אותי לרבנים הללו.סתם 1...
אני מנסה להבין למה נשואות כן ורווקות לא, כמו כן למה לא לסבור שדווקא לימוד כזה יביא כלים יעילים יותר להתמודדות עם כל מיני בעיות.

זה צצד מסויים שהוא נכוןלעניין0
שאת רוכשת כלים.
ויש צד שמסבך. כמו שתיארתי בתגובות אחרות פה. שאת רואה מהר מדי ועמוק מדי את הפגמים הקשיים והמורכבויות.
והאמת לא רק בזוגיות, גם סתם אצל אנשים שאת פוגשת.
וזה מרחיק ומבודד אותך
מקשה על נתינת אמון
ויכול להפוך אותך לפסימית. כי את רואה בעיות בכל מקום.
כשאת באה לבנות זוגיות זה בעייתי במיוחד... כי הכי קל ומתבקש לאבחן דייטים פוטנציאליים... לראות מיד את המגרעות והמורכבויות
להתלבט יותר איך נסתדר עם תכונות מסויימות אצלך ואצלו
ואיך תכונה מסויימת תתבטא בגידול ילדים...
...
בפועל זה הרבה בניינים שבונים באוויר. הכל תזות מנומקות ועם ניסיון וקשה להפריך אותן
אבל זה תזה, לא אמת, והמציאות מפתיעה.
וגם אם לא, הרווחת זוגיות על פני בדידות
וככל שתרפי ותקבלי ולא תאבחני את כולם וביחוד את בעלך ואת הזוגיות שלכם - כך תהיי יותר מאושרת, גם אם פחות מושלמת ופחות מדוייקת

(ואני התחתנתי אחרי שכבר סיימתי לימודי ועבדתי. כך שאני לא מדברת על רבנים שכופים דעתם, אלא רבנים שהסבו לתשומת ליבי, ואני חושבת שבמידה רבה עזרו לי להתאפס בזמן ולהתחתן)
לא הבנתי.לאיאומן
מתנגדים שנשים ילמדו מקצוע טיפולי כדי שלא יהיו רגישות ומדויקות ולא יהיו להן ציפיות גבוהות מהבעלים שלהן?! מכל ההקצנות וההקטנות ששמעתי זאת אחת ההזויות. מי הרבנים האלה?
לפי דעתי היא התכוונהאמא לנסיך קטן
שהרבנים אומרים לא ללכת ללמוד את זה כי אחרי זה את מנתחת כל דבר ומוצאת בעיה בכל פיפס קטן.. אצל הפותחת זה נשמע שבאמת יש בעיות בקשוורת ושמטפל טוב יכו לפתור עם נכונות של שני בני הזוג..
אני לא יודעת מה הרבנים אומריםויויאן
אבל במבחן המציאות, לפי מה שאני רואה, כנראה יש בזה הרבה מן האמת...
יש לי חברות מאוד תקשורתית, מאוד ולהן בעלים מהזן המופנם- לפחות בשני המקרים אני משוכנעת שיש להם חרדה חברתית די ברורה למי שקצת מבין..
מודה שהמצד אני לא מבינה איך זה עובד.. אחת מהן ממש משתפת אותי..
הן מתייחסות לנישואין כאילו אין שום אופציה אחרת וזה מצליח..
זאת גישה מאוד מקבלת ומכילה,
הן מאוד לא מבקרות ולא מצפות.. והם צומחים. מדהימות.
יש משהו בתום הזה- תקראו לזה חוסר השכלה, בשחרור שמאפשר הצלחה לעומת ההתבחבשות המוגזמת בניתוחים פסיכולוגיים שמפריע לזרימה הטבעית והאנושית.
חכמת נשים בנתה ביתהעובד
איזהו עשיר השמח בחלקולעניין0
אנשים מקימים בתים נפלאים ומשמחים גם בלי להיות בעלי תואר טיפולי.
ואילו אצל אנשים שלמדו והתמקצעו בטיפול לפני זוגיות, את מוצאת לא מעט חוסר שביעות רצון וקושי להתמסר לבניה. אם בכלל מצליחים "להתפשר" ולהתחתן.
כי הדיוקים מציקים להם בעין.
זה לא אומר שהציפיות הגבוהות (מדי לטעמי) יבנו בית יותר בריא וטוב. יש מצב שדווקא להפך.
במשפחה בריאה צריך הרבה עין טובה והעלמת עין וויתור וקבלה של מגרעות...


אני גם חשבתי כמוך כשאמרו לי את זה בטרם למדתי מקצוע טיפולי. וסיימתי ללמוד כרווקה. וזה אכן סיבך אותי בדייטים. עד הסוויצ' להשאיר את המקצוע מחוץ לחיים האישיים.
ראיתי ורואה את חברותי הולכות ומסתבכות. אני הכי מבינה את כל הציפיות והתובנות שלהן, אבל הכי רואה איך זה לא מוביל לשום מקום - להיות הכי טוב והכי צודק.
בטוחה שרבות מסתכלות עלי ועל הזוגיות שלי ורואות את כל הפגמים. בהחלט! לזוגיות שלי יש פגמים כמו לכל זוגיות, ואני מבינה את הציפיה ממני כבן אדם שלמד משהו ומבין משהו, שאצלי לא יהיו דברים מסויימים. קשיים מסויימים. הרי לתקן אותם אצל אחרים אני יודעת, איך נפלתי בזה בעצמי...
בסדר. מקבלת את זה שאני לא מושלמת והזוגיות שלי לא מושלמת.
אבל טוב לי וזה מה שחשוב.
ויש לי משפחה, איש וילדים, וזה מה שחשוב.
ואני מעלימה עין. ומקבלת. ולא חייבת שכל ציפיותי יתממשו כאן ועכשיו.
יש לנו בעז"ה עד 120.
וזה מה שאני מנסה להעביר לפותחת השרשור.
מה שעובר זה בעיקר צרות עיןדור רביעי
יש לפותחת השרשור מקצוע שהיא שמחה בו.
מה בדיוק המסר? שאם הייתה מוותרת עליו אז בעלה לא היה מחקה את הזוגיות של הוריו??

מעבר לטיעון ה"רבני" (תני שם!),
זה שויתרת על מקצוע טיפולי, זה טוב מאד עבור אלו שהיית אמורה לטפל בהם.
לעשירים השמחים בחלקם יש עין טובה.
זה לא מה שאמרתילעניין0
ולא קראת אותי

בהצלחה לך
קראתי. ה"רבנים" גם נגד חינוך מיוחד?דור רביעי
כי גם זה מקצוע טיפולי.

הרב שאת מדברת עליו התנגד ללימודי פסיכולוגיה
לא קלינאות תקשורת שכל יום עבודה שלה רצוף גמילות חסד
את דעתיפאז
בעניינכם כבר כתבתי יקירתי, והיא לא מאד שונה.
רק כותבת משהו מאד חשוב-
גבר רוצה לדעת שהוא הגבר של אשתו.
שהוא גבר בשבילה, שהוא טוב עבורה, שהוא משמח אותה ודואג לה.
שטוב לה איתו, שהיא שמחה רגועה ובטוחה בחברתו.

ברגע שאישה לא מרוצה, או כל הזמן לא מרוצה, גם אם היא לא מתחוננת או משתפת בזה כל הזמן, ועל אחת כמה וכמה אם כן
הוא מרגיש כשלון ואשמה.
מרגיש שהוא כושל במלאכתו, מרגיש שהזוגיות לא פוריה והוא לא יכול לבטא בה את עצמו.

עצה ששמעתי היא להקפיד לומר (ובמקרה שלכם אולי גם לחשוב ולבטא)
משהו ביקורתי אחד על כל 5 דברים טובים.

אולי כדאי לנסות לכמה ימים ולבדוק את ההשפעה של זה על הלך הרוח?

מה שפירטת פה הוא לא משהו שלא קורה בזוגיות סבירה (נניח אי שותפות מספקת בעבודות הבית, זמן צפיה רב מדי במסך [לתחושתך, לא יודעת מה הוא חושב בעניין...] לא שזה טוב, אבל בעיני עילה לתיקון ולא לגירושין, בטח כשיש אהבה..).
עיקר הבעיה שאני רואה הוא שעליתם כבר על גל עכור, של ביקורת וציפיות מצידך, של התרחקות והסתגרות מצידו, וחוזר חלילה.

אוירה שמוציאה חשק וכח לעבוד על דברים, שעלולה להשכיח את הטוב והיפה שהיה...


בסופו של דבר אני קוראת את הדינמיקה שאת מתארת כבר זמן ונראה לי
שהבחירה היא בידך, או להגיד שעד כאן ולקחת צ'אנס שלא יהיה מישהו טוב יותר או מישהו בכלל,
או לנסות לעשות שינוי פנימי מהותי ממש, כזה שישנה את המשוואה הנוכחית או אם עדיין יהיה צורך את המשוואה הבאה.

כל האפשרויות לא קלות בכלל בכלל, ודורשות את שלהן.


(וחוצמיזה המלצתי בזמנו על כמה ספרים יעילים וממליצה ממש על טיפול אישי עבורך. וכמובן גם עבורו אם הוא ישתף פעולה..)

חח פאז,תקווה_לעתיד

את כזו סבלנית.

כתבתי פה כבר עשרות פעמים ואת תמיד מקדישה את הזמן לתשובה מלאה ותומכת. 

שתבורכי

 

אני מבינה אותך מאוד. 

אני יודעת שאני מצטיירת כמאוד תובענית ביקורתית וקרציה. 

אני חושבת שחלק מזה מולבש עליי בעל כורחי כי באמת זה לא שבעלי נסגר בגללי, הוא סגור מעצמו ככה , 

זה לא שהוא מנסה לקבור את עצמו תחת המסך או לא להגיב כי קשה לדבר איתי, אלא מראש הוא עצמו מתקשה בשיחות ובהבנת סיטואציות. 

זה מאוד הביצה והתרנגוללת. מאוד קשה להפריד את התגובות שלו מההתנהגות שלי, או ההיפך, אבל יתכן וזו הבעיה בדיוק בשורשה

אנחנו יוצרים דינמיקה שקשה מאוד לסובב אותה לחיובית, משהו בסגירות שלו ובפתיחות שלי, 

באטימות שלו וברצון שלי לתקשר ולשוחח פשוט מנוגד , מתנגש ויוצר חיכוכים שמוציאים את הרוח והאווירה בבית ומורידים מוטיבציה למצוא את הנתיב הנכון. 

ואולי פה המקום להפיק את הלקח שמרוב שאנו שונים, ויש צורך בהמון למידה כדי לדעת לקרוא את מפה בצורה נכונה יותר- אולי אין לנו את הכוחות והמשאבים של זמן וסבלנות כדי ללמוד, ואם זה לא בא מעצמו ויותר בזרימה ובקלות, וזה דורש כל כך הרבה אנרגיות- אז אולי עדיף להרים ידיים ולמצוא פרטנרים דומים יותר בצרכים ובקריאת המפה.

 

אני לא רוצה להרים ידים. באמת.

אבל מרגישה שניסינו המון, ועובדה שאחרי שבוע שבועיים של טוב אהבה והבנה פתאום שוב מגיעה תקופת הדרדרות.

שאגב, המטפלת שלנו ממש מעצבנת כי היא לא מאפשרת רצף טיפולי, ויש המון הפסקות כל הזמן והיא טוענת שזה לא שייך (בטח שהיא תגיד את זה, כדי להגן על עצמה) אבל זה מאוד שייך.  חבל לי. 

אם היא היתה נמצאת והיה טיפול שבוע אחרי שבוע בלי כל הטיסות שלה לחו"ל אז אפשר היה לייצר רצף ממושך יותר ותחושה טובה יותר שההתקדמות היא משמעותית ולא התקדמות נסיגה התקדמות נסיגה שמעייפת אותנו....

 

את מותקפאז
אני לא חושבת שאת קרציה
זה פשוט סוג של אופי...
גם לא בטוחה שהוא אנטיפט.. יש אנשים יותר מופנמים שכדי להפתח מוכרחים להרגיש שהם בסביבה בטוחה
וביקורת משבללת אותם. ודאי שזה ביצה ותרנגולת וביצה

ואילולי כתבת שהיו שנה וחצי שהם דבש הייתי פחות אופטימית...
לגבי הרצף הטיפולי- זה לגמרי בייס בעיני.
בטח במצב שלכם שהוא על כרעי תרנגולת.
האם יש צפי לרצף טיפולי עכשיו??
כי אם לא זה בעיני בעייתי עד רמת שקילה של החלפת מטפלת כי לא בטוח שיהיה לכם צ'אנס נוסף.



ולסיום- פליזזזז תקראי את לבסוף מוצאים אהבה.
אני מאד מתחברת אליו גם והרבה כי הוא מסביר שהמנגנון הכאילו הרסני הזה שמושך אותנו לאנשים שהם לפעמים הפוכים מאיתנו, או חוזרים על הדברים הכי מציקים שהרגשנו מצד אמא/אבא שלנו הם בעצם
גם אפשרות למנגנון של תיקון עבורנו.

אני מרגישה שהוא נותן פרספקטיבה עמוקה יותר על הזוגיות ועל העומק שלה.
אישית מתחברת לזה כי זה מסתכל על מעבר למריבה קטנה כזו או אחרת
ועל תיקון אישי במובן מעמיק יותר.

(אם בא לך אוכל להשאיל לך בשמחה.. מוזמנת בפרטי).

וחיבוק.

וחוץ מכל זה תתפללי
ובפרט בר"ה הקרב ובא
שה' יתקן אותך ואתכם בעצה טובה
ותזכו לבהירות ולזוגיות טובה או לחילופין לפרידה נכונה...

האמת היאתקווה_לעתיד

שיש לי את הספר. שותפה שלי קנתה אותו לפני שהתחתנה. בזמנו תמהתי, אבל כמו קופי קט זה בדיוק מה שאני עשיתי כשהתחתנתי וקניתי את הספר. אני קוראת בו מפעם לפעם. 

אני מודה שבכל פעם אני קוראת אותו בשלב אחר בנישואיי. וזה די מדהים שבכל פעם זה נראה לי אחרת לגמרי, יש קטעים שלפעמים במקרה אני חוזרת אליהם ואני פתאום מבינה אותם אחרת לגמרי שזה מאוד מפתיע..

 

אני רואה שהתרנגולות מככבות פה היום

 

אני אדבר עם היועצת בפגישה הבאה שלנו. 

אם פנינו לנסות להמשיך, אני אבהיר לה ולבעלי שאין סיכוי להמשיך אם לא יהיה מאמץ גם עם החגים המתקרבים ובאים שאין שבוע שלא נפגשים בו. 

ואני לא מדברת איתך על הפסקה פה ושם. אני מדברת על 4 מפגשים לכל היותר שהגענו באופן רציף ואז הפסקה של שבוע, או שני מפגשים ואז שבועיים ושוב מפגש ואז הופ היא מבשרת ששבוע הבא היא שוב טסה. 

כבר דיברתי איתה על זה פעמיים. פעם ראשונה היא אמרה שאני צודקת והמשיכה לדון על דברים אחרים , ובפעם השניה היא כתבה לי שזה לא שייך למצב של הזוגיות שלנו שלא עובד. 

קצת הרתיח אותי. זה נראה לי מאוד לא מקצועי . אני בתור מטפלת ברור לי שאם היה מגיע הורה עם ילד לטיפול ואני הייתי אומרת לו שכל כמה שבועות אנחנו מדלגים טיפול אין סיכוי שהילד הזה היה מגיע לטיפול אצלי כי ללא עקביות אין תהליך של התקדמות .

אני אפסיק לדבר על זה כי ככל שאני כותבת על זה אני יותר מתרגזת עליה. 

 

בכל אופן , נכון, אני גם מאמינה שיש לנוו את הפוטנציאל כי עובדה שהיו כמה פעמים השנה האחרונה שהוא גם הקשיב, וביקשתי שיצור קשר עין וזה גם הפך לסוג של בדיחה והוא אמר הנה אני יוצר קשר עין ובאמת היתה אוירה טובה שאנחנו יותר קשובים אחד לשני. 

רק השבוע הוא אמר לי תשאירי לי לשטוף את הכלים. 

יש לו את זה. 

אני בטוחה שזה משהו בדינמיקה בינינו, וצריך לגייס אותו קצת יותר ....

 

אבל באמת שאין לי כוחות לפעמים לכל ה"אוטיזם" שמתבטא אצלו . זה מעייף אותי לא לשים לב לכל מה שהוא לא שם לב ..

 

אני מתפללת בעיקר בהדלקת נרות, שמה שצריך לקרות שיקרה כמה שיותר מהר כי אני מרגישה שאני מדשדשת יותר מידי זמן. . 

בכלל השנה האחרונה היתה מאוד אינטנסיבית בשבילי. 

מכל בחינה שהיא היו לי "מבחנים"

וב"ה גיליתי שאני מאוד חזקה .

אבל הייתי שמחה להיות גם במקום שקט וודאי יותר. 

חיבוקפאז
מצטרפת לתפילותייך...
ומה שהיועצת אמרה נשמע לי ממש תמוה במילים עדינות (גם לא לקחת אחריות על עצמה וגם להאשים אתכם..).
מצד שני גםהיא בנאדם בכולופן את נשמעת אישהדוגרית
שיודעת לשים דברים על השולחן אז באמת תבררו את זה בהקדם ...

ורק שתדעי לך
שיש דבר כזה
שאנשים מתפתחים וגדלים ומשתנים
ולומדים להתקדם ולפרגן ולפתח עין טובה
ונהיה להם טוב. וזה מדהים לראות את זה.
נעים לשמועתקווה_לעתיד

אני מקוה שנהיה ביניהם/

אני יודעת שאני מאוד מנסה לעבוד על עצמי כל יום.... עבודת חיי.

תודה שאת פה, את עושה את הפורום מקום בטוח;)

 

 

אשרייך פאז
נראה ליסודית
שבגלל שאת קלינאית תקשורת, יש לך משוואה בראש של יכולת מילולית טובה= בריאות, שכל, הנאה..
את עושה ממנו אוטיסט כי הוא חוזר עייף מעבודה ואין לו כוח לשמוע אותך (ואולי יש לו כוח, אבל הוא מפחד מהמילים הרעות שתיכף יבואו ויהרסו)
בכל אופן ברור שאם את עובדת 3 פעמים בשבוע 7 שעות והוא עובד 5 פעמים בשבוע 12 שעות, את עירנית והוא מותש. עובד פי 3 ממך. כשעבדת משרה מלאה, רבתם פחות?
נכון חלקיתתקווה_לעתיד

אני עובדת 4 ימים בשבוע. 

הוא עובד 5 ימים 10 שעות ולא 12

 

בכל מקרה , זה לא שאני שועטת עליו ברגע שהוא נכנס הביתה

אני בדכ מחייכת באה ללתת נשיקה וחיבוק

אני מכינה ארוחת ערב, מכינה קפה אחרי זה, 

מדי פעם יוצאים. 

זה לא בדיוק כמו שאת מתארת, כי אולי ככה זה הצטייר,

אבל בכללי הוא מגיע ומתנתק. אני יכולה להתחיל לספר לו משהו או לומר משהו והוא פשוט לא מגיב ואני רואה שהוא בוהה במסך טלויזיה. 

אני יכולה להציע שניסע לעשות שבת אצל חברים שלי והוא לא יגיד יאללה מתאים לי נשמע נחמד, הוא יגיד בעייפות" אפשר..."

אנחנו יכולים  להיות בנופש, ואני מספרת לו משהו והוא לא יקשיב כי זה לא הכי מעניין אותו

כזה.

זה לא שהעייפות היא הסיבה העיקרית להתנהגות המנותקת שלו. 

הוא מנותק. 

וזה מתבטא בעוד דברים ומול אנשים אחרים גם.

תיראי נשמע לא פשוט מה שאת אומרתכלה נאה
אתם באמת שני הפכים. שבחוץ הוא יותר מופנם. אולי זה אופי אולי מלחיץ אותו משהו.
מה הוא אומר ?
למה בחוץ הוא ככה ?
אולי הוא חושב שאת רוצה יותר מידי צומת לב בחוץ וזה גורם לו לרתיעה ?

כשאת מעירה לו הוא מפרש את זה שלא טוב לך אז הוא מתגונן. כי הוא מבין שהוא אשם ואת לא מרוצה מימנו. זה טיבעי להרבה גברים.

השאלה אם את יכולה לקבל את זה או שמעדיפה את הבלגן של גירושים והספק אם יהיה טוב יותר.
ומתי..
מה אומרת היועצת שאתם אצלה ?
אולי לבדוק אם יש לו גם הפרעת קשב וריכוז. שקשה לו להיות בחוץ ממוקד איתך. כמו במסעדה למשל.

יש לו בטוח איזותקווה_לעתיד

הפרעת קשב. כשהוא עושה משהו הוא מאוד מרוכז בו, ומשקיע את כל הקשב שלו בזה. 

הוא לא יודע לפצל קשב. 

הזכרון שלו גם לא משהו (וזה גם משהו שהייתי יכולה להסביר איך זה שייך לקשב מתחום המקצוע שלי אבל לא ניכנס לזה כי זה לא אשמתך שאני קלינאית תקשורת)

 

אבל הוא מוסח בקלות, הוא לא יוצר קשר עין, הוא לא ממוקד. הוא לא קשוב וקשה לו להקשיב. 

אני אמנם מדברת הרבה, אבל אני גם לפעמים מאוד שקטה. 

 

אני לא אדם מוחצן, אני אדם רגיל למדי. אני פשוט מאוד זוגית ושיתופית . והתקשורת זה משהו שמאוד חשוב לי (ולא זה לא קשור למקצוע שלי בכלל. זה פשוט מי שאני)

אני אוהבת להקשיב, אני אוהבת לשוחח, אני אוהבת לחבק, ולתת ואני אכפתית . וזה חלק גדול ממה שבעלי מאוד אוהב בי. 

עם זאת הוא לא כזה וזה מקשה על החיבור בינינו. 

 

 

נשמע שאת נשואה לאוטיסט קשההלוי מא
אני לא צוחק זה נשמע אוטיזם
מסכימה איתך כיתקווה_לעתיד

א. אני קלינאית תקשורת

ב. הוא לא באמת עם אוטיזם כן?... שיהיה ברור. 

אבל יש לו בהחלט אספקטים שאפשר לקחת מעולם האוטיזם...

ולכן זה קשה.

אבל כל הגברים נמצאים איפהשהוא על רצף האוטיזם... לא?חותמת


חחח לגמריתקווה_לעתיד

אמרה לי מישהי שמצאו במחקרים שמבנה המוח עם אוטיזם הוא הקצנה של מבנה מוח גברי 

(אם את מבינה בזה- האמיגדלה והמערכת הלימבית , בנטיה הפוכה אצל הגבר ועוד יותר מוקצן אצל האוטיסט לעומת המבנה הנשי) 

מעניין..

בעלי אמר לי אחרי החתונה- בואי ניקח אחד את השניה בסבלנותחותמת

את תכילי בסבלנות את הבעיות תקשורת שיש לי מעצם היותי 'גבר',

ואני אכיל בסבלנות את כל הרגשות שיש לך מעצם היותך 'אשה'.
 

אבל באמת אני נורא מתפללת על זה שלא יהיה בום חזק מידי כשנרד מהענן של החתונה...

מקסימים!תקווה_לעתיד

מאחלת לכם המון אושר יחד...

באמת. 

נשמע שאתם מאוד מודעים על ההתחלה וזה המפתח בעיניי לזוגיות מצליחה. 

 

נישואים  מודעים זה כל החוכמה. 

מי שלא מודע בתוך הנישואים יכול להדרדר בקלות למקומות לא פשוטים 

אמןןןןןן!!!!!חותמת

באמת השקענו המון לבוא לנישואים מוכנים, כי כשהתחתנו 4 חברות שלי התגרשו ונלחצתי נורא.
ואני מקווה שבע"ה גם אצלכם יסתדרו העניינים ואם לא ביחד אז בפרק הבא, ותהיו מאושרים לנצח!

אמן תודה מתוקהתקווה_לעתיד


ומידות טובות, עין טובה ולב טובעובד
פסאודומדעnick
כל הנושא הופרך בשנים האחרונות
על הספקטרום הכוונה?די שרוט
לא באמת.... אבל התנהגויות...תקווה_לעתיד


גם עלי אומרים הרבה פעמים ככהדי שרוט
"שמע אחי בדוק אתה על הספקטרום" חח

צודקים קצת האמת
חחח אדם על הספקטרוםתקווה_לעתיד

בד"כ לא יהיה מודע לזה או יצליח להבין ולצחוק על זה. 

אז נשמע לי שאתה יכול להיות בטוח שאתה לא באמת

חסר לי התגובה שלו לכל מה שאת מתארתווקי טוקי

הרי מהסוף של מה שכתבת אפשר להבין שיש כאן אדם טוב, מתחשב ואכפתי. לעומת זאת מההתחלה של מה שכתבת אפשר להבין שהוא לא אכפתי (לא עוזר בבית, מניח לך כלים בכיור וכו'), לא קשוב וכו'.

 

אני משער ומקווה שאמרת לו את הדברים בדיוק כפי שאת כותבת אותם כאן בפורום, אם כן, מה תגובתו?

אני אומרת לותקווה_לעתיד

קצת קשה לחזור ולתת תשובה מלאה כמו שנתתי קודם, כי אני באמת כותבת פה לא מעט .. אפילו הרבה מאוד, 

אבל אני אנסה לענות לך בקצרה - אני חושבת שיש דברים שהוא מודע אליהם שהוא לא מתנהג באופן זוגי, ושקשים לו, והוא מבין שבבכל נישואים הוא יצטרך לעבוד עליהם. הטמפרמנט שלו, האופן שהוא מגיב ויורה ומחכה לפיצוץ במקום לומר את מה שהוא רוצה. 

מצד שני הוא מרגיש שלי יש יותר מידי דרישות, וקשה לרצות אותי. 

 

אני חושבת שהוא צודק, אבל אני חושבת שיש בו משהו מאוד לא רגיש ולא שם לב במהות שלו, ולכן אני צריכה להגיד לו הרבה פעמים , ועבורו זה נתפס כביקורת או התקפה אישית. 

יש לי דוגמאות לתת ונתתי לאורך הפוסט הזה. אם יהיה לך כוח לקרוא

תודה על התגובה שלך והאכפתיות.. 

השתדלתי לקרוא את הרובווקי טוקי

סה"כ נשמע כמו כל זוג נורמלי, נישואין זו עבודה, לעיתים קלה יותר ולעיתים קשה.

לך יש דרישות שקשה לרצות, והוא יש לו את הבעייתיות שלו. נשמע שבשיחות משותפות, רצון טוב ועבודה זוגית תוכלו להיות זוג מאושר מאד.

תודה מותקתקווה_לעתיד

אני גם מאמינה בזה, זו האמת.

הבעיה היא שהוא לא בנוי לשיחות משותפות. 

זו הבעיה שלי בדיוק. זו הסיבה שהתעקשתי על יעוץ זוגי עד שבסוף הוא "נכנע" לבקשתי, 

ואני גם אמרתי ליועצת סוף סוף גם פנים מול פנים, שאם אין רצף טיפולי, מאוד קשה להחזיק את השינויים שהשגנו. 

ואין כל כך. זה בעיה .

היו לנו תקופות קצרות שהשגנו שינוי, שבעלי היה מאוד מאופק ומודע לעצמו. אבל אחרי שבועיים זה יורד, כי אין לו את היכולת לדבר איתי או לשוחח בפתיחות (שזו בעיה גדולה לתפיסתי) והוא עושה את זה רק מול היועצת. וכשאין פגישה והיא נסחבת לאחרי שבועיים או שלושה, אז המצב מתפוצץ, ויש נסיגה. 

אני גם לפעמים משתגעת מעצות של אנשיםסיה

שתדברו ותשוחחו ותגיעו להסכם

אבל כנראה שיש אנשים שלא מבינים. שלא כל האנשים אפשר לנהל איתם שיחה!!!

אם היה אפשר לנהל שיחה ולהגיע לעמק השווה לא היה בעיה.

כל הבעיה שקשה לייצר שיחה. אז איך פותרים את זה?

אנשים גם כותבים אם יש רצון טוב וכ זהו שלא תמיד יש בכלל רצון טוב בצד השני

 

אם היו לי הפתרונות הייתי משתפת תאמיני לי תקווה_לעתיד


הערה קטנהדי שרוט
תדעי לסנן לעצמך את התגובות כאן. לא להתייחס לתוקפנים למיניהם. אני פשוט רואה שזה קצת מוציא אותך מדעתך מגיבים תוקפנים ובצדק אני גם לא למדמהם הרבה. אז פשוט אל תגיבי להם.

תקשיבי לתגובות הענייניות יותר.
תקשיבי לו ^^^^^*אשתו של בעלי*
אני עונה כי אני טיפוס שעונהתקווה_לעתיד

יש כאלו שכותבים לא לעניין ודברים סרי טעם ובטוחים שהם חכמים גדולים, 

וזה לא משנה שהרבה כתבו דברים דומים לשלהם ברעיון, אבל התנסחו הרבה יותר רהוט ונעים ורגיש, 

 

אז כמו שהם "לא שולטים בעצמם" וחייבים להמשיך בקו הגס והמטופש שלהם

לי יש את השריטה שלי ואני לא יודעת לשתוק לאנשים טפשים.

במיוחד שהם מתנהגים כמו איזה שד משחת.... ומחככים כפות ידיים בהנאה כשרואים שהם רק מלבים את האש.

 

"אשתו של בעלי" בנימה זו את ממש לא אשמה שאת לא העפרון הכי חד בקלמר.

את רואה שאני כותבת פה ממר לבי, שאני לא מביאה ילדים ומחכה עם זה למרות שזה ממש קשה לי, שאני מתלבטת על הנישואים ומסתכלת למציאות שלי בעיניים לגמרי, אני לא מחפשת שייפו לי אותה אני יודעת טוב מאוד איפה אני ומה אני חווה ועד כמה הדילמה שלי גורלית, מלא כותבים לי פה לכאן ולכאן ולא רק את, ואף אחד לא מדבר אלי ב"פוצי מוצי" , אנשים מאוד ענייניים, חלקם גם מוסיפים "חיבוק" או מעט אמפתיה, אבל לך יש כנראה לקות נפשית כלשהיא שתוקעת לך את הרגישות ככה שזה לא יוצא לך ואת עוד בטוחה שאת "מכניסה לי".

אז תחיי בסרט שלך ותתני לי להמשיך לסדר לעצמי את המחשבות בשקט! תתקדמי לפוסט אחר כמו שבעבר ראיתי שכבר הגבת שם והרעלת את הפוסט... יש אנשים כאלה. שהם פשוט רעל. את נשמעת כזו.

לכן אמרתי לך- לבריאות. אין לי ספק שגם למישהי כמוך יש את הצרות שלך בחיים ...

 

 

בעיני חבל על האנרגיהדי שרוט
סתם מכניס אנרגיה שלילית לחיים.

🤷‍♂️
כן, מצד שני לשתוק ולספוג כאלו תגובות סתומות זה תוקע אתתקווה_לעתיד

האנרגיה השלילית אצלי. ככה אני עונה וסוגרת את החשבון ומתקדמת הלאה

הלוואי והיית משקיעה בבעיות שלך ובפתרונן*אשתו של בעלי*
כמו שאת משקיעה בתשובות שלך פה..
אולי ככה הבעיות שלך היו נפתרות.
לא לספוג. "לדפדף".די שרוט
אחרי שאני רואה שהאשה הזו יורדת נמוך יותר מאיפה שהתחילהתקווה_לעתיד

אקח את עצתך ומדפדפת...

נששששמה!!*אשתו של בעלי*
אחרי הצרות שלך,נשאר לך רק להתפלל בדבקות כדי לחיות בסרט שלי..
את קלינאית תקשורת?? אין לי מושג איך!!
כנראה הסנדלר הולך יחף ועוד נתקעים לו מסמרים ברגליים...
מאחלת לך לקבל לפחות את השפיץ של העיפרון שאני...
טוב . את כנראה לא יודעת מה זה קלינאית תקשורת.תקווה_לעתיד


פחחחחח...את גדולה את!!*אשתו של בעלי*
בחייאת לכי טפלי בעצמך...
אני מטופלת . הכל טוב. את לא צריכה להמשיך עם האמירות האלותקווה_לעתיד

זה סתם לא עושה טוב לשתינו.

באמת מאחלת לך רק אושר, ואולי באמת הלואי שתהיה לי זוגיות כמו שלך ושלא תדעי את הדילמות שלי, כולל עם הידיעה שיש לי שעון ביולוגי שלא פועל לטובתי. אולי תוכלי למצוא בעצמך קצת חמלה ולהפסיק להתחמם על ריק.

שנה טובה ומתוקה.

נראה לי אל תתייחסי אליה.. אני גם אדם שעונהעדן ירושלים
אבל יש אנשים שפשוט לא שווים את זה וזה תמיד לא נעים לקרוא תגובות כאלה..
תתמקדי בחיובי ;)
את נשמעת אדם מקסים.
נכון,אני צריכה ללמוד לשתוק תקווה_לעתיד


תקשיביסיה

פשוט תצאי ללמוד משהוא. תהי מאוד עסוקה, יהיה לך חברה חדשה, תצטרכי להכין עבודות, תהי מסופקת, מאותגרת,
מנסיון . כשאני רואה שאני מתעיפת מיזה שאני רודפת ואין הקשבה כמו שאת אומרת אין התענינות וכו. אני פתאום אומרת רגע כאילן עושים לי טובה שמוכנים להקשיב לי להסתכל עלי . לוקח לי איזה חודשים שלוש ארבע למוטט את עצמי ואז אני מוצאת איזה לימודים , אפילן ציור, נגינה. בישול, שחיה . ואז אני עפה על עצמי מכירה מלא אנשים חדשים, עסוקה בעבודות וכ ואז באמת הוא הרבה פחןת מענין אותי .
מה שקורה שהוא בא ואומר ספרי איך היה מה היה ואני כאילן עסוקה עכשיו בריגוש החדש המענין אז אני אפילן פחות מריגשה. זה כאילן כשהוא רןאה שאני מסופקת ולא ממנו אז הוא בא ומחפש את הקשר.
לא יודעת אם זה עצה כשאין ילדים ומלכתחילה. אני פשוט עם כמה ילדים זה יותר מורכב
תודה סיהתקווה_לעתיד

זו עצה מעולה

אני באמת אקח את זה על עצמי לחפש משהו בשביל עצמי , איזה חוג

תמיד רציתי איתו, אבל חבל לחכות לו אם זה יעשה לי טוב. בלי קשר לעם או בלי בעלי

 

מאז שאני זוכרת את עצמי אני לומדתסיה
אני נרשמת לאיזה קןרס שלוקח איזה חצי שנה . ואז יש עוד כמה חודשים עם תקשורת די זועתית.
ואני נופלת למצב נפשי קשה ואז אני אומרת רגע בהןל צאי ללימןדים.
אני מחכה כבר בכילון עינים לאחרי סוכות להתחיל ללמןד משהוא כי אני מתחילה להרגיש שאני יוצאת משפיןת לחלוטין על סף התמוטטות. זה אולי שילוב של חופש גדול פלוס חגים מתקרבים שמלחיצים אותי ממליון סיבות
אני גם יוצאת להתנדבותסיה
לפני כמה שנים אמרתי לו שאני רוצה לצאת להתנדב במשהןא היתי בטוחה שהוא יגיד לי . נפלת על הראש??? תתנדבי בבית. באמת יש המון המון המון מה להתנדב בבית עם הילדים.
אבל הוא דןקא אמר בסדר. זה לא משהןא בשעות שעל חשבון הילדים אלא על חשבוני אבל זה ממלא מאוד .זה מספק. סתם גם הילדים יודעים שאמא מתנדבת זה תורם
האם יצאת לעבוד רק לפני חצי שנה או תמיד עבדת?l666

לדעתי יש לך שתי אופציות. ראשונה להשלים עם מה שיש, בתכלס לא תיארת שום דבר נורא שאי-אפשר לחיות איתו. וגם כתבת שאת אוהבת את בעלך.

שנייה - להתגרש ומהר. כי ניסית לשנות אותו במשך ארבע שנים ולא הלך לך.

ובגיל שלך באמת כדאי להתחיל לחשוב על ילדים. חבל לדחות עד גיל מאוחר ואז לגלות שאיחרתם את המועד.

כולם כתבו שבעלך אוטיסט אבל יכול להיות שהוא מתנתק כי את קצת חופרת, האם את מקשיבה לו, מתעניינת גם במה שמעניין לו, נגיד כדורגל או שאת רק מצפה שהוא יקשיב ויקשיב? אולי הוא לא רוצה. אולי הוא באמת באמצע צפייה  בתוכנית מעניינת ורוצה קצת שקט אחרי יום עבודה במקום מלא אנשים? 

ולריב על שטיפת כלים? אתם רק שני אנשים, כמה כבר כלים יש? מקסימום תיקנו חד-פעמי. 

 

לא, אני תמיד עבדתי,תקווה_לעתיד

לפני כשנה היתה תקופה של כמה חודשים שחיפשתי עבודה יותר קרובה לבית זה הכל, 

אבל תמיד עבדתי

 

ובטח שאני מתעניינת בו... איזו שאלה.

 

למזלנו אני גם אחת שקצת רואה ספורט, אני מבינה בזה ומתעניינת אז הרבה פעמים אני צופה איתו. במונדיאל ראיתי איתו את המשחקים (לא כולל אלו שבשבת שהוא ראה לבד ...מה לעשות. חילוני).

 

זה לא לריב על שטיפת כלים כל כך, כמו שזה לריב על זה שהסדר והניקיון בבית הפך להיות רק תפקיד שלי. 

פעם הוא היה עוד שואב אבק לפעמים, לאחרונה ביקשתי ממנו את זה והוא אמר שהוא לא אוהב את זה ושאני אעשה את זה. 

מה זה לא אוהב את זה.

זה לא נראה לי שבגלל שהוא עובד יותר קשה ממני, זה אומר שכבר המון זמן רק אני מנקה, עושה אבק, מסדרת, מחליפה מצעים ומגבות, וכן גם שוטפת כלים.

נראה לי שאפשר לבקש שישים לב שיש כלים בכיור ולא כל פעם אני צריכה לגלות אותם ולשטוף בעצמי. 

הוא יכול לפקוח עיניים ולהראות שהוא לא משאיר את זה כל פעם בשבילי. 

אולי מישהי אחרת היתה מחליקה את זה. 

אני מרגישה שהוא עובד, עושה קניות בסופר ויותר מזה לא. 

אנחנו שותפים בבית הזה. ובדיוק בגלל שאנחנו רק שני אנשים ואין המון כלים בכיור אפשר להראות רצון טוב ועזרה ופעם פעמיים בשבוע לעשות את זה מבלי שאני אסב את תשומת לבו ואבקש. 

קצת להראות שהוא לא עד כדי כך מנותק ומרוכז בעצמו.

את צודקת בהכל.בת 30
אבל לדעתי מה שגורם למצב הזה זה לא רק הוא אלא גם את. הדינמיקה ביניכם.
יש לכם חוסר הבנה בסיסי אחד של השניה. גם אין רצון להבין. גם מצידך אני מרגישה שאין רצון להבין.
יכול להיותתקווה_לעתיד

בטוח שיש לי חלק בזה

אין לי ספק

ובטוח שזה ענין של דינמיקה בין שנינו ולא רק הוא

אני עם הצרכים שלי והוא עם שלו

אני עם האופי שלי והוא עם שלו

והוא עדיין עד היום לא מבין אותי. 

אני מבינה אותו ואני יכולה להיות סבלנית לכעס שלו ולו רק אם הוא מבטיח שהוא מנסה להיות מודע לזה ולדאוג לעבוד על זה

אולי הוא צריך מישהי יותר רגועה, פחות זוגית.

לא יודעת כבר. באמת 

יש גבול לכמה אפשר לעבוד על דברים. 

יש דברים שהם צורך שלך ואתה לא יכול לשנות.

אני לא יכולה להיות עם מישהו שאי אפשר לשוחח איתו בכלל. רק מול יועצת פתאום נפתח לו הפה. 

בעיניי זה לא זוגיות טובה.

נכוןבת 30
לא אומרת שאת צריכה להישאר איתו בכל מחיר.
שאלת אותו פעםפאז
איך ולמה הוא מדבר מול היועצת ומולך לא?
מה מאפשר לו את זה שם?
לאתקווה_לעתיד
רק הפניתי את תשומת ליבו לזה שהוא מחכה לפגישות איתה כדי לדבר. אולי כי שם הוא חייב ואין לו ברירה. אולי זו הסמכות שלה.
כי אם הוא לא חייב לדבר הוא מתחמק.
אני אנסה לשאול היום...
קראתי את השירשורנשואה זה מכבר
ורציתי לתת לך תקווה לעתיד...


יש משהו שדומה בי ובבעלי אליכם.כשהתחתנו בעלי היה מאד מאד ביקורתי, הוא היה מעיר או מתקשה לקבל דברים שעשיתי או את מי שהייתי.
אני לעומת זאת הייתי מתקשה לשתף ולשוחח על הרגשות שלי, מה שהחריף ככל שהוא ביקר אותי יותר.

הספיקה פעם ששיתפתי אותו בקושי והוא הגיב בצורה שיפוטית לכמה שנים שבהם כבר לא הייתי מסוגלת להפתח אליו..

בשנה הראשונה היה לנו טוב... אחרי 3 שנים כבר התחיל להיות קשה.
היו כל מיני מרכיבים לקושי וגם לפני כן היו מריבות על הרקע הזה, אבל סהכ היה גם הרבה טוב ונולד ילד וגירושים לא עמדו על הפרק.

בהמשך המצב הקצין (היו לכך כל מיני גורמים).
אני התחלתי להרגיש רע בנישואין. הרגשתי שאני מוחקת את עצמי כדי לא להתמודד עם הביקורת וכדי לרצות את בעלי בכמה תחומים... (כמו שמישהו כתב אופייני בין השנים 4-6 לנישואין).

בעלי גם היה לו קשה כי הוא אדם זוגי מאד והרבה פעמים התאורים שלך על בעלך שאת מנסה לספר לו דברים נוגעים אלי מאד.


אספר לך איך זה מרגיש מהצד שלי-
הייתי שקועה במשהו- לא משנה אם זה עבודה/ספר/ מחשב (טלויזיה אין)
בעלי היה מגיע או אפילו נמצא אבל רוצה לספר לי משהו או לשתף אותי-ישר הוא מתחיל לדבר איתי.
בהרגשה שלי זה היה זילזול בי. זה היה כמו לומר: ממש לא מעניין אותי במה את שקועה או מה את רוצה לעשות עכשיו,
אניקראתי עכשיו בדיחה מטופשת (או אפילו קרה לי משהו חשוב בעבודה) ולכן מבחינתי את צריכה לשכוח מהכל ולהתפנות אלי.
לעזוב כל מה שחשוב לך ולהתמקד *בי*.

זה היה מעצבן ממש.
הרגשתי שזה מוחק ומבטל אותי מולו, ויחד עם הביקורת והתחושה הזאת בהקשרים אחרים זה היה לא נעים בלשון מעטה.
התגובות שלי נעו בין להגיד לו כן כן ולהמשיך במה שאני עושה לבין פיצוצים על זה...

הוא מהצד השני פיתח איזשהו תיעוב למחשב שלי ובהמשך לסמרטפון או לכל דבר ש'גוזל אותי ממנו' בהרגשה שלו.
(כשהאמת היא שזה לא משהו גזל אותי ממנו. *אני* עכשיו בוחרת לעסוק בדבר כזה או אחר).

זה היה לי קשה מאד. התחושה היא שהוא לא מכבד אותי כאדם. את הבחירה שלי ואת האוטונומיה שלי.

בעלי איש ממש ממש זוגי. הוא אוהב לשתף, אוהב לשים דברים על השולחן (לא הכל אבל הרוב )
אוהב להחליט יחד ולעשות יחד דברים.
זה נהדר אבל לפעמים יש נטיה מרוב 'אנחנו' לא לראות את האדם השני בזוגיות הזו שגם עומד בפני עצמו... וגם לו יש רצונות וצרכים וכו'

אני אישית נמצאת כל היום ברצף בעבודה ועם הילדים.
כשמשתרר שקט בבית אני צריכה גם זמן של שקט. להיות לעצמי ולשטוף את הראש. (ספר/סמרטפון/סרט).
(ב"ה היום גם בעלי עובד קשה וזקוק לזה לפעמים אז היום יותר מבין את הצורך ויחד יש לנו הגדרה של צריכים שקט וכל אחד בענייניו).


היה מאד קשה לגשר על הדברים האלה בנוסף לעוד מרכיבים שיש בזוגיות שלנו.

היו לנו שנתיים קשות (הרביעית והחמישית)
ואז פנינו לטיפול זוגי
שעזר לנו להבין את הצרכים שלנו זה מזו, ועזר לנו ללמוד לתקשר (לא הצלחנו במאה אחוז, אבל בהחלט התקדמנו ולמדנו כללים
שהתוו לנו דרך והשתדלנו להיות נאמנים אליהם.).
גם עזר לנו להגדיר את זה שיש לכל אחד מקום בזוגיות והיא לא צריכה למחוק אף אחד אלא להיות מקום שבו שנינו כאנשים נפרדים נפגשים,
אבל יש לנו גם חלקים נפרדים.

בהמשך נאלצנו להפסיק בטיפול ואחרי עוד שנה עברנו טיפול נוסף שלא היה יעיל כל כך והפסיק די מהר.

היו לנו זמנים לא פשוטים, אבל היום יכולה להגיד לך שטוב לנו מאד ביחד!
שאנחנו שמחים זה בזה שיש לנו יחד כך וכך ילדים ובית ובע"ה עתיד משותף.


דברים שהחזיקו אותנו יחד:
משיכה שיש בינינו מהתחלה. שאיפות דומות משותפות בכל מיני תחומים.


מעבר לזה בעוד תחומים התמודדנו עם דברים לכאורה הרבה יותר קשים ממה שאת מתארת ולא אפרט מפני אאוטינג...
אבל בתחומים שלא קשורים לזוגיות גם חיינו לא התנהלו על מי מנוחות וזה לא היה קל....

מקווה שדברים אלה יהיו לך לתועלת.

תודה יקירהתקווה_לעתיד

כל הכבוד!!

איזה משמח לשמוע 

אני מקוה שתמשיכו ככה הלאה תמיד

 

נחמד שלא עלה נושא הגירושין כנראה היה ברור לכם שאתם יחד בזה. 

 

המשיכה אצלנו קיימת אבל גם שם זה מחרב אותה המצב הרגשי.

 

שאיפות דומות?- תגדירי בבקשה.

לנו מרגיש לי שאין ממש שאיפות דומות

אני דתיה הוא חילוני. 

אני רוצה לעשות דברים , הוא יכול להעדיף להשאר בבית..

אני אוהבת לחוות איתו עוד דברים והוא אין לו ממש צורך בזה

בעלי אומר שאחרי 10 שנים צריכים לעשות שוב חתונה כיכלה נאה
זה שלב שעוברים כימעט את רוב ההתמודדויות ביחד.
ולומדים לקבל אחד את השני ופחות רבים על דברים פעוטים כמו בהתחלה.
גם פחות נפגעים.

אז אם שורדים ומצליחים צריך לעשות מסיבה.
תקוה לעתיד שלום לךאמונה ב"ה
אני מתנצלת מראש אם אשמע ביקורתית
זה בא לי ממקוםטוב ובעיקר ממקום שאני מבינה אותך בנקודות מסויימות .
נשמע לי מתוך מה שקראתי שאתם בסהכ זוג נורמלי ככל הזוגות והרבה ממה שכתבת מצויים אצל הרבה זוגות .רק מה אני חושבת שאצלכם עדיין אין ילדים , ולכן גם ההתעסקות בקשר הזוגי היא העיקרית .נשמע שאתם משקיעים די זמן ביחד
אני בטוחה שאם היו ילדים אז העניינים היו מתחלקים בין טיפול הילדים ולבין המיריבות בניכם , ואז ממילא המיריבות וכו היו מקבלים מימדים אחרים מכפי שאת מתארת אותם .
כעת את איתו לבד לכן השיח איתו בלבד .

הייתי רוצה לשאול שאלה ,ואת לא חייבת לענות כאן ,רק לעצמך.האם בעלך בדעה איתך בעניין אי הבאת הילדים בשלב זה .או שאת החלטת שלתוך מערכת יחסים כזו את לא מביאה ילדים .?
אולי זו נקודה שמעיקה עליו .?
כתבת בשרשור (תקני אותי אם אני טועה.... )
שהקשר חוסם אותך מלהתקדם .למה שלא תעשי דברים שיקדמו אותך בלי קשר לבעלך
בלויים עם חברות או חוג שאת אוהבת וכל תעסוקה אחרת שלא תהיי בחברתו ברב הזמן
אני קוראת וחושבת על זה שאתם לא זוג שמעומדים לגירושין.אתם זוג שעם הכוונה יועצ/ת שמתאימה לכם אתם תעלו על דרך המלך ועוד העתיד לפניכם
תחשבי טוב בעניין ותעשו את המקסימום מצדכםעמ שתוכלו להתקדם ולא לדרוך במקום
החיים מתקדמים ואיתם הגיל
חבל לך..זה הזמן להביא ילדים
בהצלחה רבה יקרתי
חושבת כמוך בדיוק!כלה נאה
אלרגיות למזון אצל ילדים - מה קורה בגינת משחקיםאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 14:05

כשאין צורך לערוך אז אין צורך לערוךאריק מהדרוםאחרונה
הסרטון הזה טוב יותר בלי ספויילרים.
נופש לטיפול זוגי ורגשי משולבכי אני אני
מישהו מכיר מקום לנופש שנותן קבלה על טיפול זוגי או נפשי? רוצים מקום נחמד עם בריכה וכל השאר פחות משנה.. אם יש אופציה לבוא עם ילדים עדיף כי כרגע אין ביביסיטר..
למה ללכת עקום .העני ממעש
למה עקום? לא מסתירים את הרצון לנצל מימון שזכאיםפ.א.

אליו לטובת יציאה לחופשה משפחתית 
 

בדיוק כמו הכנסים השנתיים של לשכת רואי חשבון ולשכת עורכי הדין באילת, ועוד גופים מרכזיים במשק - נופש שנתי משפחתי, שממומן בחלקו כהוצאה מוכרת של השתלמות מקצועית מוכרת למס.  

לא עקום..כי אני אני
חלק מהטיפול שאנחנו צריכים כרגע לשיקום שלנו זה נופש ביחד ומאד זורם לנו מקום שנותן באותה חבילה גם איזשהו טיפול שגם הצבא מכיר בו כמו סדנא זוגית, ספא וכו ולכן נשמח לשמוע😀
אם כך אז חוזר ביהעני ממעשאחרונה
חיבוקחדווית

יש לי חברה סופר סופר קרובה,

חברת נפש כמו שאומרים..עברנו הכללל ביחד..

ברגיל היינו מתחבקות חיבוק ארוך (יכול להיות כמה דקות) מלא משמעות ,צורה לבטא את האהבה ואת הקשר העמוק ומשמעותי, מתוך אהבה נקיה.

עכשיו אני מתחתנת עם הבחור שלי.

ואני לא יודעת מה לעשות.

האם זה סבבה שאני ככה מתחבקת איתה באמת מתוך אהבה כנה ואמיתי? האם זה משהו שאוכל לעשות גם אחרי החתונה. הרי למרות שיש לי את האיש שלי אני עדיין רוצה את החיבוק דווקה שלה, כמו שאני עדיין רוצה תחיבוק של אמא
מה אתם אומרים על זה

פשוט לעדכן את האיש שלי ואז זה סבבה??

מה אתם ממליצים, הכל זה יכול פשוט להמשך כרגיל?
וגם בכללי איך מנהלים חברות כלכך קרובה אחרי החתונה 

 

משהו לא מסתדרפשוט אני..

לפני שבוע העלית פוסט על כך שחברה טובה שלך מתחתנת, ולך זה קשה כי את עדיין רווקה.

ועכשיו תוך מספר ימים את כבר מתחתנת בעצמך...? 

היא לא כתבה שהיא מתחתנתזיויק
אלא שאלה מה יהיה אחרי שתתחתן מתישהו
''עכשיו אני מתחתנת''פשוט אני..
שאלה טובהמחפש אהבה
ואלה יפה שאתם עוקבים ושמים לבחדווית

תכלס השאלה הקודמת היתה לחברה שלי שרצתה לשאול... (חסום לה משום מה)

אם לא היית מתייחסת לזה כעניין זה לא היה חייב להיותפתית שלג

אבל אם באמת את מתייחסת לזה כמשהו גדול שיכול להשפיע על הזוגיות שלך- אז כנראה זה באמת עניין שצריך לפתור. קודם מול עצמך, ואח"כ מולו.

בגדול בעיה בהגדרה זה לאSeven

הרי זה לא אסור..

אבל כן נשמע לי מוזר שאת זקוקה לחיבוק ארוך מחברה כדי להרגיש את האהבה המיוחדת והנקייה בינכן...

בד"כ נשים מבטאות רגש באמפתיה בלהכיל אחת את השניה פחות יצא לי לחבק חברה שעות ברגיל (לא מדברת על מקרה קיצון נניח שמישהי מאבדת אדם יקר ואז נותנים לה חיבוק ארוך אלא כהרגל בינכן של חיבוקים ארוכים)

כן נשמע לי יותר נכון לשמור כאלה דברים לבעלך ובהמשך לילדים...בהצלחה

??חתול זמני

אין בזה משהו אסור מבחינה הלכתית

גם מבחינה רגשית לא רואה את הבעיה בזה

איני יכול לדמיין לעצמי מצב שבו משהו כזה היה מפריע לי (או לכל מי שאני מכיר) לכן איני רואה מה יש לעדכן כאן

 

וחתונה אינה סיבה לחתוך את כל קשרייך החברתיים, בחורך היקר אינו תמנון עם יכולת למלא את כל עולמך וצרכייך הרגשיים (ואני מניח שגם הוא אינו רוצה בכך)

לא רואה שום בעיה, חוץ מעצם השאלה.רקלתשוהנאחרונה

למה שתחשבי שזה יהיה בעיה?...

המלצות לצימרחושבת בקופסא

מקווה שזה מתאים לשאול פה ויהיו מספיק תשובות.

יכול להיות שעדיף לשאול בהו"ל.


אנחנו רוצים לצאת לצימר זוגי מהתקציב שנשאר לנו מהמילואים וכנראה נוסיף קצת.

מחפשים צימר חדר אחד לזוג, עם ברכה פרטית (באמת פרטית, שלא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אחרים)

עם ארוחת בוקר יהיה נחמד אבל לא חובה.

תקציב של סביבות 1,000 שקל לילה, (נחמד אם יהיה בפחות) שני לילות בסוף אוגוסט כנראה (אני מקווה שלא יהיה עמוס או יקר מידי בזמן הזה, אין לנו כל כך אפשרות אחרת)


אזור בארץ: לא ירושלים או המרכז ממש, ולא צפון רחוק ודרום רחוק. אולי בשולי המרכז?

אנחנו מתניידים באוטובוסים.

עדיפות אם יש אטרקציות, מסלולים ודברים מעניינים לעשות באזור שאפשר להגיע אליהם באוטובוס.


אשמח לעזרה כי ממש לא מבינה בזה.

מומלץ ממש ממשכנפי נשרים

צימר במחסיה, עלה לנו 1000 לסופש

כל המתחם מגודר ורק שלכם יש בריכה וגקוזי פרטיים ומטבחון נוח.

אפשר להוסיף 200 ולהישאר גם מוצש עד ראשון בבוקר

תודה רבהחושבת בקופסא

אפשר להגיע בתחב"צ?

מחיפוש מהיר ראיתי שיש לפחות 4-5 צימרים ביישוב הזה. התכוונת למשהו ספציפי?


אשמח לעוד תגובות

עוקבתרוני 1234
אני אשמח להמלצות גם למקומות שלא צריך תחב"צ, בכל רחבי הארץ.
לא מאוד בקי, אבל ברחבי יו"ש יש המוןהסטורי
אולי צימרבוס שומרון באלון מורה יכול להתאים.

(לא הייתי שם, רק ראיתי פרסומים)

נראה לי פחות הכיווןחושבת בקופסא

אנחנו כנראה יותר מידי עירוניים בשביל זה, אין ברכה פרטית, וגם לא נראה שיש אופציות מה לעשות באזור מסביב.

אבל תודה, אשמח לעוד תגובות. 

ממליצה בחום על צימרים נוף החאן בכפר אוריהנגמרו לי השמות

הנה הקישור: נוף החאן, צימר בכפר אוריה | Weekend


היינו אומנם עם שלושת הילדים ולא רק זוג, אבל גם לזוג זה שווה בהחלט לדעתי.

אני זוכרת שהמחיר היה נמוך יחסית למקומות אחרים ויכול להיות שדווקא כן יתקרב לתקציב (לא יודעת לגבי אוגוסט).

הבעלים של הצימר מקסימים.

יש שם בריכה שווה שפרטית בשעות מסוימות שאתם שם (בעל הצימר מסביר הכל כאשר מגיעים. בגדול כאשר זוג או משפחה רוצים להיות בבריכה ויש במתחם עוד זוגות אחרים אז או מחלקים מראש שעות ואז יש לכם שעות רק שלכם.

או נכנסים בלי לקבוע כאשר פנוי ואז סוגרים את הדלת של הבריכה עם הווילון וכך זה סימן לאחרים שתפוס ולא נכנסים )

יש גם ג'קוזי גדול בנוסף. גם בחלק מהצימרים בפנים וגם ליד הבריכה עם מפתח ודלת וכנ"ל כאשר זה מתחלק לזמנים שהם רק שלכם).

זה באיזור צרעה ואשתאול, נוף מדהים, הרבה מסלולים. יש גם סניף איקאה קרוב אם שייך

ומרכז של חנויות אוכל וכו' באיזור (לא בכפר אוריה עצמו אבל קרוב).

לא יודעת לגבי תחב"צ.

אנחנו נהנינו מאוד וממליצה


תהנו המון

איזה כיף ❤️

שמעתי על צימר הראל בשבי דרוםפצלושון

700 ללילה

נראה מאד יפה

טוב, אז וויתרנו על הבריכהחושבת בקופסאאחרונה

כרגע מחפשים צימר באזור באר שבע או דימונה בלי בריכה, במחיר של עד 1,200 לשני לילות.

(גילינו שאפשר להזמין ברכה פרטית בנפרד מהצימר באזור. זה חוסך המון כסף)

אשמח להמלצות בכיוון.

מישהי חייבת לי כסף ולא נעים לי להזכיר להפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ב בסיוון תשפ"ו 19:59

אבל עם חוסר נעימות לא הולכים למכולת, לכן הזכרתי למדינת ישראל בכל זאת...


 

 

 


 

כן חברים,

לפעמים מומלץ למלא דוחות להחזר מס 😀

יש עוד הטבה לניצול בעניין זיכוי מס רווחי הוןזמירות

בטופס 1301, בנספח שממלאים על השקעות בשוק ההון לפי טפסי 867, יש אפשרות לסמן שההכנסה היא מרכוש שהיה בבעלותך שנה לפני הנישואין - וזה כולל מניות או תיק השקעות.

ואז לייחס לבן הזוג חישוב בנפרד או לבת הזוג חישוב בנפרד על הרווחים בשוק ההון. 

 

כך שאם מי מבני הזוג נכנס לנישואים עם הון מסויים, ואפשר להוכיח את מקור ההון, אם פקיד השומה יבקש הוכחות - אפשר לנצל הטבת מס זו בפקודת מס הכנסה. 

מישהו מבין טוב בליסינג?חזקה בעורף

אנחנו מתניידים בשני רכבים. בעלי מקבל מהעבודה רכב+דלקן של 7 מקומות, שלרוב נמצא אצלו. ויש לנו רכב פרטי שלנו (5 מקומות שלרוב נמצא אצלי) עד עכשיו הרכב הפרטי שלנו היו רכבים זולים ודי מתפרקים, לא כ"כ השקענו ברכב כי הוא שימוש בעיקר אותי לעבודה (ממש קרוב לבית) ובהקפצות של הילדים (שוב, לרוב נסיעות ממש קצרות)


עכשיו ב"ה כבר תקופה שהרכב 7 מקומות לא מספיק לנו❤️ אז הרכב הפרטי הופך להיות גם להרבה נסיעות (לשבתות ולטיולים) הרכב הנוכחי כבר מתפרק וכבר תקופה שאנחנו מחפשים רכב ממש טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. הקצבנו עד 50,000 אבל לא מוצאים משהו שמספק אותנו מבחינת הנתונים של הרכב😬


התחלנו קצת להתלבט אולי כדאי לנו להשקיע בליסינג. מצד אחד מרגיש לי קצת כמו לזרוק כל חודש כסף לפח. מצד שני, נותן לנו שקט נפשי עם הרכב (קצת זקוקים לזה)


אבל בסופו של דבר, לא באמת מבינים בליסינג עד הסוף…

נשמח לשמוע איך זה עובד. יתרונות וחסרונות.

למה צריך להתייחס כשרוצים להתחיל? על מה לשים דגש? מאמינה שאנשי מכירות של הליסינג יידעו ל"סובב" אותנו טוב, כדי להרוויח, אז רוצים לבוא כמה שיותר מוכנים מראש.


תודה לעוזרים🙏🏻

לא בדיוק מה ששאלתפשוט אני..

אבל אני מכיר אדם שהקים עסק למציאת רכבים יד 2, לפי תקציב וצרכים. הוא בעצמו מחפש את הרכב, בודק אותו, עושה משא ומתן עבורך על המחיר וכו'.

נעזרתי בו כבר פעמיים, וזה אחרי שהגעתי אליו דרך אח שלי שרכש דרכו. השירות עולה 3,300 ש''ח.


 

לדעתי, רק על מציאת תקלות שבאף מכון מורשה לא בודקים, הוא לגמרי שווה את המחיר. במיוחד אם אתם כמוני לא מבינים ברכבים .. והוא גם מילואימניק אז בכלל כיף. 

 

אני לא מכיר אותו אישית ואין לי שום אינטרס...

גם אנחנו נעזרנו במישהו כזהבארץ אהבתי

לנו זה עלה 2000 אם אני זוכרת נכון (אבל היה לפני כמה שנים, אולי העלה את המחיר מאז).

ממליץ גם על ארי ויילר1223334444
זה בדיוק הבנאדם 🤩פשוט אני..
גם אני ממליץ עליו, בחום רבדוד100
+972 54-532-0036
הוא נותן שירות בכל רחבי הארץ?רוני 1234
תודה! נחשוב גם על זה.חזקה בעורף
נשמע שזה לא נכון לכם ליסינגזיויק
תודה על התגובה. יכול לפרט למה?חזקה בעורף
כי הרצון שלכם זה ברכב טובזיויק
זו לא סיבה מספיקה לליסינג עם כל הכבוד..
ליסינג אף פעם לא יהיה משתלם לאדם הפרטינפשי תערוג

עלות של ליסנג פרטי הבסיסי יהיה כ2000 שח לחודש בהתחייבות ל3 שנים.

עם סכום כסף כניסה ויציאה

כך שתשלמו כמעט 60-70% מערך של רכב חדש

אבל בסוף התקופה לא תשארו עם רכב


בליסנג תפעולי זה יעלה כמעט פי 2 כל חודש

כן, חברות הליסינג תמיד מצחיקות אותיפשוט אני..
''ירידת הערך - עלינו''.

נו בטח עליכם, רק שאני צריך לשלם פי 2 מירידת הערך בשביל שזה יהיה עליכם... 

ליסינג זה דרך בעיקר לקנות את ההתחמקות מה"דרעק"משה

לכן עכשיו הלוביסטים של הליסינג נלחמים בתוכנית של מירי רכב (לא שגיאת כתיב) להפחית את כמות הטסטים למכוניות יחסית חדשות מפעם בשנה לפעם בשנתיים. בסוף ה"לחם והחלב" שלהם זה  אנשים ששונאי תחזוקה של מכונית.

אולי ישתלם לכם רק להשכיר רכב לטיולים ושבתותרוני 1234אחרונה
אני מניחה שזה רק פעם בכמה חודשים
מכירים את די סיטי במישור אדומים?ברגוע

האם יש שם חנויות במחירים טובים?

מחפשים בעיקר ספה ומיטת ילדים, אולי גם שולחן אוכל ותנורים

הייתי שם לפני שנה, זה היה בעיקר בית קברות לעסקיםפשוט אני..

אבל במג'יק קאס העברנו הרבה שעות מאוד מהנות

תודהברגוע
ואולם שמחות של ארועים חרדייםמשה

זה חור עולם. חוץ מברכב אין דרך להגיע לשם וגם אין סיבה.

אם אתם מהאיזורנפשי תערוג

שווה אולי לקפוץ

לנסוע ספיישל אני חושב שבירושלים יהיה יותר מבחר ובמנעד מחירים גדול יותר

תודה, יש לך המלצה על חנות מסויימת בירושלים?ברגוע
לא.נפשי תערוגאחרונה

אבל לפני שרצים לחנויות

90% מהחנויות ממציגות את הדברים שלהם באינטרנט


מציע לעשות את השוואת המחירים באינטרנט ורק אחרי שנסגרים על משהו ספציפי לנסוע לראות אותו פיזית

מודעות לאתגרים בקדושת הזוגיות במרחב הזוגימחפש אהבה

נראה לי שהשאלה מורכבת משתי חלקים, אחד מופנה לגברים שבינינו ואחד לנשים:

לגברים: האם אתם משתפים את האישה שלכם באתגרים שאתם חווים מול נשים אחרות?...

לנשים: האם אתם מעוניינות שהבעל שלכם ישתף אתכם בנושא הזה? שיהיה פתוח עד הסוף?

האם קרה לכם שהוא שיתף אותכם, ומה היתה תגובתכם [המודעת והלא מודעת..]?

לא בדיוק אבל בערךפשוט אני..

אני משתף בצורה קיצונית.


זה העלה את הזוגיות שלנו עשרות מונים למעלה,

פתר הרבה מאוד בעיות שהיו לנו (בעיקר לי),

ושחרר הרבה מתח וחרדה.


גם אצלנו יש שיח פתוח בתחום הזהנעמי28

אבל זה הגיע עם השנים, לא חושבת שהיינו בנויים לזה בשנים הראשונות.

צריך ביטחון עמוק אחד בשני ובמקום שלנו, חוסר שיפוטיות וקבלה, לא רק בתחום הזה.

 

צריך המון נפרדות והבנה שלא כל מעשה שהשני עושה קשור אלי. 

למה הניסוח פה שזה תמיד מהצד הגברי?ירושלמית במקור
מה הכוונהזיויק
למה הוא שואל אם הגבר משתף ולא אם האשה משתפתפשוט אני..
אין סימטריה אבל שאלה טובהזיויק
נו, אשמח לשמועמחפש אהבה
(הוא לא אמר על השאלה שלך שהיא טובה אלא על שלי)ירושלמית במקור
זה מה שהתכוונתי. מוזמנת לשתף מהצד השנימחפש אהבהאחרונה

אולי יעניין אותך