למה אתה לא מאמין שנתנה תורה בסיני?
מממארצ'יבלד
למה אתה לא מאמין שנתנה תורה בסיני?
אני כרגע מאמיןחוני המעגל פינות
אז למה אתה מאמין אם אתה לא רואה סיבה מוצדקת לעשות זאת?קיבוצניקית
כי זה משתלם רצח לטווח הארוךחוני המעגל פינות
רק מטומטם יוותר על ככ הרבה כדי לאכול ציזבורגר או ליסוע בשבת...
יצא לך טוב, שאין לך עוד רצונות.אח של ארי1
ולעניין הטענה, למה אתה לא מאמין שאלוקים נתן את התורה.
לפני השאלה הזאת, אתה מאמין שאלוקים קיים?
...אח של ארי1
אני מאמיןחוני המעגל פינות
..אח של ארי1
האם אלוקים קיים...
האם הוא נתן תורה.
במה מהם אתה לא מאמין?
בשניהם אני מאמיןחוני המעגל פינות
לגבי השני אין
למה אתה חושב שאין סיבה? הרי יש מסורת?אח של ארי1
יש גם מסורת שעולם שטוח והוא מונח על צבחוני המעגל פינות
ואז זה מה שאני אגיד לך על המסורת
ואגב, היסטוריה זה דבר מאוד מפוברק
..אח של ארי1
הרי זה הגיוני שא-ל כתב ספר, אם הוא ברא את העלום. כזה מופקע לך??
אני מבין את הרצון להוכחה, אבל מה שמחפשים הוא לא מופקע! (לפחות לא ברמה של הצב...)
אני לא רואה טעם להמשיך עד שלא תסכים עם נקודה זו, ברמה שאתה שלם עם מה שכתבתי.
אין לי בעיה להאמין באל וטכנית זה גם מה שקורה בפועלחוני המעגל פינות
אצל האל זה מאוד פשוט, יש יקום שאלה אם הוא נברא עי עצמו או עי אלוקים
עיון קצר יגיד שיותר סביר זה אלוקים
אצל המסורת שה מאוד פשוט לאלוקים אין בעיה לכתוב ספר ולתת אותו
אבל מה יותר סביר שזה קרה או שהמסורת פשוט שגויה...
סתם הארכת... השרשור הקודם עסק בנקודה אחת.אח של ארי1
צריך לבדוק מה טיבה של המסורת.
ז.א. שסיבה של 100% (דאגה אין, וגם לא לטיעון שאלוקים ישנו.) לא צריך לחפש, אפילו אם יש 'רגלים לדבר' אנחנו נפעל לפי זה.
כשאני סבירויות יתנגשו, נבחר את הגדול יותר.
לגבי הסיבה למה אני כן מאמין במסורת, לא אכתוב.
ראיתי כבר שרשורים שלך על זה ואני לא מסכים איתך. (בהתחלה כן רציתי, אבל אין לי כח

ויש שאומר, "מתחמק")
לילה טוב
אתה מאמין כי זה משתלם? :s
פיצוחית
אז אני לא מאמין
אח של ארי1
בעיא ש'ךפיצוחית
כל אחד מגדיר אמונה באופן אחר...חוני המעגל פינות
פוסטמודרניזם יחי 💪💪💪פסידונית
יש חינוך הרבה יותר טוב בפינדלנדגלידת לימון
מאשר במוסדות הדתל
ואפשר למצוא קהילות חזקות לא דתליות
וחיי זוגיות זה עניין של חינוך
וחיים דתיים זה הרבה מעבר ללא לאכול צ'יזבורגר או לא לסוע בשבת
לא מאוד אכפת לי...חוני המעגל פינות
מעניין לי תסבתא קהילה אחרת, את הקהילה הזאת אני אוהב
זוגיות מושפעת גם מתרבות
זה ממש מזכיר את הסיבה של הרב **** שאמר בשיעורסביון
רק הערה, מבחינה לוגית המשפט שגוי.אח של ארי1
נכונה, במובן של צריך.
ספציפית אני מאמיןחוני המעגל פינות
גם אין לי סיבה לא להאמין
אז אני בוחר במה שהכי משתלם
תגדיר מאמין
אח של ארי1
נקיטת צד במקום של אי וודאות אי וודאותחוני המעגל פינות
אם כך, אז סבבה.אח של ארי1
קשה מאוד לקרוא לזה אמונה
פסידונית
יעויין באדר היקר איפשהו, ובלנבוכי הדור שםקמנו ונתעודד
בס"ד
ויש בקבצים גם פסקאות בעניין
למה?הגיגים בע"מ
זה ההבדל בין אמונה לידיעה, אם אתה לא יכול לדעת אז אתה יכול לבחור בלהאמין.
אי אפשר לבחור להאמין. זה משפט פרדוקסלי.פסידונית
למשל, אתה מאמין שמחר השמש תזרח בבוקר.
יכול להיות שהיא לא, ואין לך ממש הוכחה ברורה לזה שזה יקרה, אבל.כך אתה סבור.
גם אם מאוד מאוד תרצה, לא תוכל *להאמין* שהשמש לא תזרח מחר, אלא אם כן תשתכנע כך. משמע, זה לא תלוי בחירה.
יש לנו כנראה הגדרות שונות למילה מאמין.הגיגים בע"מ
כנראהפסידונית

מה זה מאמין מבחינתם?
אתה מאמין במשהוהגיגים בע"מ
אם אתה מתייחס למשהו הזה כנכון ואתה לא יודע אם הוא נכון או לא. זאת דעתי.
מוויקיפדיהפסידונית
בכל המובנים שהיא הציגה, אמונה היא לא בחירית אלא נובעת מתחושה פנימית של האדם. למה? כי זה המובן של אמונה - משהו שאתה חושב שנכון.
אגב אתה באמת בן 13? אם כן זה מרשים מאוד.
בראש השנה אני יהיה בן 14. למה זה מרשים?הגיגים בע"מ
ולדעתי המשמעות שיש למילה העיא המשמעות שהדוברים בוחרים להעניק לה. שום גורם בודד לא יכול לקבוע את משמעותה.
כי אתה כותב יפה יחסית לגילךפסידונית
בשביל להשתכנע אחרת תצטרך לקרוא ספר ארך מאוד בשם 2עגלות וכדור פורח.
אבל אתה לא תקרא אותו אז תצטרך לפשוט להאמין לי.
בכל מקרה אתה טועה.
אולי אם יהיה לי זמן בצהריים אנסה להסביר למה.
תודה רבה!!הגיגים בע"מ
אבל למרבה הצער עם תשלחי לי אחרי 11 אני כנראה יוכל לקרוא את זה רק ביום שישי למרבה הצער. ואז בטח יהיו לי כבר יותר ממאה התראות, והסיכוים שאני יצליח למצוא את זה אפסיים. אבל אני ינסה. ועם אני לא ימצא אני אכן יאלץ להאמין לך פשוט.
אבל אל תהיי בטוחה שאני לא יקרא את הספר הזה, קראתי לפני כשנה ספר קליל ונחמד הקרוי
"גדל אשר באך", וייתכן שכבר הגיע הזמן להיכנס לעוד ספר מסוגו.
בכל מקרה, אני רוצה להבהיר. גם אם כל הדוברים כולם יתכנסו ויחליטו שמשמעות המילה "אמונה" היא ההגדרה מוויקיפדיה, זה לא ימנע מאף אחד למחרת להגיד אותה ולהתכוון לפיל צהוב חסר חדק בגודל של נמלה. רק שככה כנראה שכוונתו לא תובן כראוי, כך שכדאי שיהיו כמה שיותר אנשים שיתכוונו לאותה כוונה. ולכן ככל שיש יותר תומכים לפירוש מסוים של מילה (אם לא היינו מדברים על השפה העברית במקום "מילה" הייתי כותב "רצף צלילים כלשהו") ככה יותר הגיוני מעשי ויעיל להשתמש בו.
ולפירוש שלי למילה "אמונה" אני מאמין שיש עוד תומכים (אני מניח, למשל, לפי הדרך ש@חוני המעגל פינות, השתמש במילה "אמונה", שהבנתו אותה אינה רחוקה מהבנתי) וכך גם לפירוש שלך אני מניחל שיש תומכים. אז שניהם נראים לי הגיונים וסבירים, ואני לא רואה טעם לבכר אחד מהם מהשני.
פסידונית
מה שכתבת הזכיר לי משפטו האלמוותי של המפטי דמםטי: "כשאני משתמש במילה, מובנה הוא בדיוק המובן שאני בוחר בשבילה – לא פחות ולא יותר". מאוד לא פרקטי אבל לך תתווכח.
בכל מקרה, אוסף של צלילים לא יוצר מהות אלא מסמן אותה. יש מושג בעולם שעל מנת לדבר עליו אנחנו מייחסים לו רצף צלילים, זה הכי נוח. אבל כשאנחנו ישנים את המשמעות של רצף הצלילים נוצר מושג שאין לנו דרך לדבר עליו, וזה בעייתי. קצת כמו שיחדש מ1984.
גם לי זה הזכיר, אבל זה היה מסורבל מספיק גם בליהגיגים בע"מ
שאני יכניס לשם את המפטי דמפטי.
ולענייננו, מושג שאין לנו דרך לדבר עליו נשמע לי בעיה פתירה מאוד. גם אם אין מילה אחת בעלת משמעות מתאימה כמעט בטוח שרצף כלשהו של מילים יעביר את הכוונה הרצויה. אבל על כל פנים, בין זה בעייתי ובין עם זה לא, אני לא מבין את הקשר של זה אלינו, הבעיה שלנו היא אחרת. 2 משמועיות למילה אחת ("אמונה").
ועכשיו אני באמת צריך לעזוב את המחשב ולהתחיל לארוז, אז יש לך זמן לחשוב על תשובה עד ליום שישי.
אשריי ומה טוב חלקיפסידונית
אתה עדיין צריך להחליט אם לקבל את הדרך הזאת.אח של ארי1
למה לא?חוני המעגל פינות
זאת באמת מצווה מאוד מוזרהפסידונית
אף אחד מהפחרושים שראיתי לא פירש אמונה בצורה המשונה שלך.
מעולם זה לא ענין אותי גדר החיובחוני המעגל פינות
לא מכיר גדרים הילכתיים לזה...
לפי היהדות אמונה היא לא דרך השכל ולא דרך הרגשלעשות רצונך!
אלא משהו הרבה יותר אמיתי ועמוק.
להאמין- להיות מחובר וקשור. "אני מאמין לפלוני" פירושו -שיש ביננו יחס, חיבור וקישור ולכן אני סומך עליו.
זה עומק הדעת ועומק הרגשת החיים.
אבל אתם העברתם את הדיון מאמונה ב-ה' למובן השטחי של המילה.. הסתבכתי..
זה באמת מובן אחרפסידונית
לאמונה יש גם מובן אחר - עד כמה נראה לי סביר שהוא בכלל קיים.
לא, זה כבר עבודת ה'.לעשות רצונך!
שכל אנושי מוגבל לא יכול 'להשתכנע' בקיומו של הקב"ה,
אמונה אמיתית באה מתוך חשיפת יחסי הגומלין ביננו לבין הקב"ה, שטבועים בנו,
אבל, אנחנו חיים במצב של חוסר הכרה במציאות הזו של קשר הכרחי לבורא, בגלל שיש לנו בחירה,
ופה עניינם של השכל והרגש , 'לפנות לפניה את הדרך' ..
למה לא בעצם?קמנו ונתעודד
בס"ד
כלומר, ברמה הפילוסופית, איפה זה לא הגיוני לך מספיק?
כתבתי, אין לי בעיה להאמין אבל גם אין לי סיבה להאמיןחוני המעגל פינות
להאמין בזה שישנו יוצר לעולם(אלוקים,אללה או אנערף)?כי בא אורך
להאמין שיוצר העולם נתן תורה לפני כל עם ישראל בהר סיניחוני המעגל פינות
אה אוקייכי בא אורך
זה באמת די קשה להאמין בזה..
זה לא קשה, פשוט אין סיבה...חוני המעגל פינות
ישמצב שישנה אחת כזו,וקשה למצוא אותה.כי בא אורך
מרגיש קצת חסר משמעות להאמין למשו בלי באמת להאמין בו.
לא, מרגיש בלתי אפשרי לוגיתפסידונית
חוני המעגל פינות
זה כמובן סקאלה רחבה החל מאין סיבה שזה לא יהיה קיים כמו מפלצת הספגטי המעופפת עד בטוח זה קיים כמו בחירה חופשית ותודעה
ובאמצע נניח יש שדים ובנות ים וכל מה שיש לגביו עדויות מכלי ראשון או מסורות כמו קריאת ים סוף
היי, גם אני יכולה לשים צוחק בכותרתפסידונית
הסקאלה שלך יפה. אבל אתה לא יכול לבחור להאמין, זה פרדוקסלי. אתה משתמש במושג הזה בצורה שונה מרוב האנשים שזה לגיטימי אבל מקשה על ניהול דו שיח יעיל.
מפתיע אותי שבחירה חופשית נמצאת אצלך בקצה הסקאלה. מה גורם לך להאמין שהיא קיימת? עד שנה שעברה הייתי לגמרי בטוחה שהיא לא.
*קריעת
הצחיק אותי ההערה לגבי להאמין ולא להאמין באמת שזו טעות לוגיתחוני המעגל פינות
למה לא? יש מונח כמו חד קרן שהוא מוטל בספק, אין ראיות מספיקות כדי לאשר או לשלול את קיומו
באופן מעשי אני יכול לבחור אם אני מאמין או לא ולקנות או לא מניות של חברה יעודית לחיפוש חדי קרן...
לגבי בחירה אני נוטה להאמין לחוש שלי
אם תקנה מניה של חברה כזו זה אומר שאתהפסידונית
אתה לא בוחר אם להאמין, זה מגוחך.
האמונה יכולה להיות תוצר של שיקולים רבים, אבל היא נגזרת מהם ולא יוצרת אותם. וזאת סיימתי את הויכוח סר הטעם הזה. אני אוהבת ויכוחים שמקדמים אותי, פה אני מבוססת באותו משפט מספר לא-ידוע-אך-גדול-מידי של תגובות
אני לא מצליח להבין דטרמיניזם מחשבתי אבל סבבה...חוני המעגל פינות
לא, אתה לא מאמין בו ולכל לא בחרת בופסידונית
אין לי דרך ברורה יותר להסביר איפה הבעיה, ואני אפסיק כמו שאמרתי (אני גרועה בלעמוד במילה)
אני רואה בעייתיות לומר שיש דטרמיניזם מחשבתיחוני המעגל פינות
שזה אומר שאי אפשר לסמוך על תיאוריית הדטרמיניזם המחשבתי
זו אכן בעיהפסידונית
אם המציאות בעייתית תגיד שהיא לא קיימת?
(אני לא חושבת שזו המציאות, אבל אני גם הגעתי באמת למסקנות אחרות. אם אלו המסקנות שהייתי מגיעה אליהן לא הייתי מתכחשת, גם אם הן לא נחמדות כל כך)
אם הדרך שבא את רואה את המציאות גוררת סתירותחוני המעגל פינות
או שהמציאות היא סתירתית, כן?פסידונית
במקרה שלי זה לא נכון, אלב למה שאתה עושה קוראים חוסר-יושר-אינטלקטואלי
המציאות לא סתירתית טכנית...חוני המעגל פינותאחרונה
מה רע
שכנעת אותיהגיגים בע"מ
וואלה
פסידונית
אתה ציני?
זה פשוט לא קורה בדרך כלל.
(כבר הגיע שישי?
)
אני לא ציני. ואם אנשים באים לוויכוח לא מתוך מטרה לנצחהגיגים בע"מ
אלא מתוך מטרה לגלות את האמת, אז זה אמור לקראת לעיתים קרובות מאוד. למרבה המער אנשים לא רגילים לבוא ככה לווויכוח. גם לי זה עדיין לא בא טיבעי, ואני צריך להתאמץ בשביל זה.
אני ראיתי את מה שכתבת, הבנתי אותו, שאלתי את עצמי איפה אני חולק, ראיתי שאני לא חולק, מה שאמרת הגיוני לחלוטין. אז שחזרתי אחורה לטיעונים הקודמים שלי והבנתי איפה הטעות.
נ.ב. בנוגע לשישי, לא רק בתגובה לבני אדם אני בודק האם אני עדיין עומד במה שחשבתי קודם, כך גם בנוגע למציאות.
סחטייןפסידונית
(זה מה שאמור להיות בתיאוריה, מציאות היא יותר מורכבת בדרכ)
נכון.הגיגים בע"מ
מה זה באמת להאמין?חוני המעגל פינות
אז למה שלא תאמין גםאניוהוא
(בטח אם אתה רוצה לחיות בדרך מסויימת וכו')
א. כי יש לי סיבה להאמין שהוא מת ואין לי סיבה להאמין שהוא חיחוני המעגל פינות
אבל מפה עד לזלזל במי שמחליט אחרת - הדרך ארוכהאניוהוא
(גילוי נאות אינני חבדניק, ולא נתפסתי לכת זו.
אעפ'כ אני חושב שאם זו גישתך לאמונה - אין לך זכות לתקוף אותם.)
נו אז לא נזלזל באמונה שלהםחוני המעגל פינות
סמוכטות בתפילה, שינה בסןכה, נוסח תפילה חסר מקור, מיסיון, חוסר פתיחות מחשבתית וציוט מוחלט לקו ה'רבי'
עכשיו יש לי זכות לזלזל?
ולשים קופסאות שחורות על הראש והיד זה ממש הגיוניאניוהוא
כל עוד אנחנו כפופים לחוקי המסורת כן...חוני המעגל פינות
לא זכיתי להבין את החילוק.אניוהוא
*סליחה שאני מתערב*די"מ
(אז תלמד)ארצ'יבלד
לא רואה צורךדי"מ
אז למה שאלת?ארצ'יבלד
על כך שלא כל כך חשוב להאמין בקיומו של האל רו שהוא נתן את התודי"מ
אם האל לא נתן את התורה, היינו מוותרים על הרבה מעשי מצווה...ארצ'יבלד
חבלדי"מ
תסבירפסידונית
קיום מצוות זה ערך בפני עצמודי"מ
ערך שנגזר ממה?פסידונית
אתה רואה באי-עשיית 2 בתי נירין בשבת ערך שמתקיים בפני עצמו? גם בלי קיומו של אל מצווה?
כןדי"מ
למה?פסידונית
אי אפשר לשאול על ערך 'למה',ארצ'יבלד
אני יודעת את זה כעיקרוןפסידונית
להגריל ערכים רנדומליים כי ככה?
רוב הערכים נגזרים מצו מצפון
אגב...ארצ'יבלד
אלא אם כן יש ערך להגריל אותם

בלי סיבה?פסידונית
כן
ארצ'יבלד
ובכן מדוע?פסידונית
נראלי אנחנו באותו צד.ארצ'יבלד
יש קצר ביננו בהתכתבות.
טוב, נשאר פשוט לשאול את דימ עצמו
פסידונית
יש ערך בלבחור סט ערכים מסוייםדי"מ
גם אם אין לו היגיון?פסידונית
אני באמת מנסה להבין, זה דיון ממש מעניין.
אם כולם שם טעו עדיין שווה לשמור על הערכים האלו (ואולי למות בשבילם?) פור דה סייק אוב נוסטלגיה?
כל ערך בנוי על אמונהחוני המעגל פינות
למה לא לפגוע ולהכאיב לבני אדם?ארצ'יבלד
מתוך האמונה שצריך לקבל את הסדר החברתי הקייםחוני המעגל פינות
וזה סביר עובדה שזה באמת עובד וראינו שבמקומות שסררה שם אנרכיה הפרט נפגע וזה לא היה משתלם לו סהכ...
יש הבדל בין משתלם!! (טיעון תועלתני)ארצ'יבלד
לא אכפת לי שנשתמש בהגדרות שלך, אבל כן חשוב שתתן מילה שונה ל2 התחומים.
כדי שאוכל לשאול אותך את שאלתי.
אז אתה דתי במובן הכי פשוט של המילהסביון
זה הבסיסדי"מ
מסכיםסביון
אז כאן נשאלת השאלה הרציונלית הרגילהחוני המעגל פינות
המקרה שלנו המצוות
לעשות מצוות בלי להאמין בנותן התורה זה קצת פרדוקסאניוהוא
זה לא שאני מאמין שהוא לא קיים.די"מ
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם
- לקראת נישואין וזוגיות