מממארצ'יבלד
@חוני המעגל פינות
למה אתה לא מאמין שנתנה תורה בסיני?
אני כרגע מאמיןחוני המעגל פינות
אבל לא רואה שום סיבה מוצדקת להאמין
אז למה אתה מאמין אם אתה לא רואה סיבה מוצדקת לעשות זאת?קיבוצניקית
כי זה משתלם רצח לטווח הארוךחוני המעגל פינות
הקהילה הדתלית מספקת חינוך איכותי קהילה חזקה וחיי זוגיות תקינים


רק מטומטם יוותר על ככ הרבה כדי לאכול ציזבורגר או ליסוע בשבת...
יצא לך טוב, שאין לך עוד רצונות.אח של ארי1
אולי תבדוק עוד דברים, חבל להפסיד.

ולעניין הטענה, למה אתה לא מאמין שאלוקים נתן את התורה.
לפני השאלה הזאת, אתה מאמין שאלוקים קיים?
...אח של ארי1
@חוני המעגל פינות לא ענית על השאלות...
אני מאמיןחוני המעגל פינות
פשוט לא רואה סיבה אינטלקטואלית ושיכלית להאמין
..אח של ארי1
יש 2 שאלות.
האם אלוקים קיים...
האם הוא נתן תורה.
במה מהם אתה לא מאמין?
בשניהם אני מאמיןחוני המעגל פינות
לגבי הראשון אפילו יש סיבה לומר שזה נכון
לגבי השני אין
למה אתה חושב שאין סיבה? הרי יש מסורת?אח של ארי1
מה ההבדל בין זה להיסטוריה?
יש גם מסורת שעולם שטוח והוא מונח על צבחוני המעגל פינות
ואז מיד תגיד אבל המסורת הזאת לא הגיונית יותר הגיוני שמישו המציא אותה והפיץ

ואז זה מה שאני אגיד לך על המסורת

ואגב, היסטוריה זה דבר מאוד מפוברק
..אח של ארי1
זה לא אבסורד בעיינך שאתה משווה אמונה בקיום ספר שא-ל כתב, לצב שט בים.
הרי זה הגיוני שא-ל כתב ספר, אם הוא ברא את העלום. כזה מופקע לך??
אני מבין את הרצון להוכחה, אבל מה שמחפשים הוא לא מופקע! (לפחות לא ברמה של הצב...)

אני לא רואה טעם להמשיך עד שלא תסכים עם נקודה זו, ברמה שאתה שלם עם מה שכתבתי.
אין לי בעיה להאמין באל וטכנית זה גם מה שקורה בפועלחוני המעגל פינות
אבל כל אמונה צריכה לעמוד במבחן של 'למה אתה מאמין במה שאתה מאמין'


אצל האל זה מאוד פשוט, יש יקום שאלה אם הוא נברא עי עצמו או עי אלוקים
עיון קצר יגיד שיותר סביר זה אלוקים


אצל המסורת שה מאוד פשוט לאלוקים אין בעיה לכתוב ספר ולתת אותו
אבל מה יותר סביר שזה קרה או שהמסורת פשוט שגויה...
סתם הארכת... השרשור הקודם עסק בנקודה אחת.אח של ארי1
אחרי שהנקודה, "ספר של אל" לא מופקע, (ואולי אף הגיונית אם בורא ברא את העולם, הגיוני שיצווה אותנו...ואולי לא. אבל שוין)
צריך לבדוק מה טיבה של המסורת.

ז.א. שסיבה של 100% (דאגה אין, וגם לא לטיעון שאלוקים ישנו.) לא צריך לחפש, אפילו אם יש 'רגלים לדבר' אנחנו נפעל לפי זה.
כשאני סבירויות יתנגשו, נבחר את הגדול יותר.

לגבי הסיבה למה אני כן מאמין במסורת, לא אכתוב.
ראיתי כבר שרשורים שלך על זה ואני לא מסכים איתך. (בהתחלה כן רציתי, אבל אין לי כח
ויש שאומר, "מתחמק")

לילה טוב
אתה מאמין כי זה משתלם? :s פיצוחית
אמונה כמדומני זה משו באמונה לא משו בשכל
אז אני לא מאמיןאח של ארי1
בעיא ש'ךפיצוחית
כל אחד מגדיר אמונה באופן אחר...חוני המעגל פינות
פוסטמודרניזם יחי 💪💪💪פסידונית
יש חינוך הרבה יותר טוב בפינדלנדגלידת לימון

מאשר במוסדות הדתל

ואפשר למצוא קהילות חזקות לא דתליות

וחיי זוגיות זה עניין של חינוך

 

וחיים דתיים זה הרבה מעבר ללא לאכול צ'יזבורגר או לא לסוע בשבת

לא מאוד אכפת לי...חוני המעגל פינות
המחשבה שהבת או הבן שלי יעברו 6 בני זוג בממוצע שכל אחד מהם ינהג בילדי כבתוך שלו לא עושה לי את זה

מעניין לי תסבתא קהילה אחרת, את הקהילה הזאת אני אוהב


זוגיות מושפעת גם מתרבות
זה ממש מזכיר את הסיבה של הרב **** שאמר בשיעורסביון
זה הדבר הכי בסיסי שמשאיר אנשים ביהדות
רק הערה, מבחינה לוגית המשפט שגוי.אח של ארי1
התכוונת, על אף שאני לא מאמין בדרך זו שהיא נכונה, אני חי בדרך זו.

נכונה, במובן של צריך.
ספציפית אני מאמיןחוני המעגל פינות
מהסיבה שבדיוק כמו שאין לי סיבה להאמין
גם אין לי סיבה לא להאמין


אז אני בוחר במה שהכי משתלם
תגדיר מאמיןאח של ארי1
נקיטת צד במקום של אי וודאות אי וודאותחוני המעגל פינות
אם כך, אז סבבה.אח של ארי1
יש שיקראו לזה, בחירה במקום ספק.
קשה מאוד לקרוא לזה אמונה פסידונית


יעויין באדר היקר איפשהו, ובלנבוכי הדור שםקמנו ונתעודד

בס"ד

 

ויש בקבצים גם פסקאות בעניין

למה?הגיגים בע"מ

זה ההבדל בין אמונה לידיעה, אם אתה לא יכול לדעת אז אתה יכול לבחור בלהאמין.

אי אפשר לבחור להאמין. זה משפט פרדוקסלי.פסידונית
אמונה היא מה שאתה חושב כנכון.
למשל, אתה מאמין שמחר השמש תזרח בבוקר.
יכול להיות שהיא לא, ואין לך ממש הוכחה ברורה לזה שזה יקרה, אבל.כך אתה סבור.
גם אם מאוד מאוד תרצה, לא תוכל *להאמין* שהשמש לא תזרח מחר, אלא אם כן תשתכנע כך. משמע, זה לא תלוי בחירה.
יש לנו כנראה הגדרות שונות למילה מאמין.הגיגים בע"מ


כנראהפסידונית
אבל שלי הנכונה
מה זה מאמין מבחינתם?
אתה מאמין במשהוהגיגים בע"מ

אם אתה מתייחס למשהו הזה כנכון ואתה לא יודע אם הוא נכון או לא. זאת דעתי.

מוויקיפדיהפסידונית
'אמונה, במובנה הרחב, היא מצב פסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה מסוימת היא נכונה. לפעמים משמש המושג גם לתיאור הטענה עצמה ביחס לאותו אדם. במובנה המצומצם, אמונה מתייחסת רק לעניינים שאינם טריוויאליים ועשויה להיות מחלוקת לגבי הוכחתם. בשימוש כזה, אמונה מובחנת מידיעה, שהיא תחושת נכונות של עניינים שאינם טריוויאליים. מובן עוד יותר מצומצם של אמונה, אך מאוד נפוץ, הוא תחושת נכונות של עניינים שכלל אינם ניתנים להוכחה לוגית או אמפירית, גם לדעת המאמין. ישנן דעות שונות בשאלה אלו אמונות הן תחושות בלבד ואלו מהוות ידיעה'
בכל המובנים שהיא הציגה, אמונה היא לא בחירית אלא נובעת מתחושה פנימית של האדם. למה? כי זה המובן של אמונה - משהו שאתה חושב שנכון.
אגב אתה באמת בן 13? אם כן זה מרשים מאוד.
בראש השנה אני יהיה בן 14. למה זה מרשים?הגיגים בע"מ

ולדעתי המשמעות שיש למילה העיא המשמעות שהדוברים בוחרים להעניק לה. שום גורם בודד לא יכול לקבוע את משמעותה.

כי אתה כותב יפה יחסית לגילךפסידונית
הוווו
בשביל להשתכנע אחרת תצטרך לקרוא ספר ארך מאוד בשם 2עגלות וכדור פורח.
אבל אתה לא תקרא אותו אז תצטרך לפשוט להאמין לי.
בכל מקרה אתה טועה.
אולי אם יהיה לי זמן בצהריים אנסה להסביר למה.
תודה רבה!!הגיגים בע"מ
עבר עריכה על ידי בדרך אליו בתאריך כ"ב באלול תשע"ח 09:09

אבל למרבה הצער עם תשלחי לי אחרי 11 אני כנראה יוכל לקרוא את זה רק ביום שישי למרבה הצער. ואז בטח יהיו לי כבר יותר ממאה התראות, והסיכוים שאני יצליח למצוא את זה אפסיים. אבל אני ינסה. ועם אני לא ימצא אני אכן יאלץ להאמין לך פשוט.

אבל אל תהיי בטוחה שאני לא יקרא את הספר הזה, קראתי לפני כשנה ספר קליל ונחמד הקרוי

"גדל אשר באך",  וייתכן שכבר הגיע הזמן להיכנס לעוד ספר מסוגו.

בכל מקרה, אני רוצה להבהיר. גם אם כל הדוברים כולם יתכנסו ויחליטו שמשמעות המילה "אמונה" היא ההגדרה מוויקיפדיה, זה לא ימנע מאף אחד למחרת להגיד אותה ולהתכוון לפיל צהוב חסר חדק בגודל של נמלה. רק שככה כנראה שכוונתו לא תובן כראוי, כך שכדאי שיהיו כמה שיותר אנשים שיתכוונו לאותה כוונה. ולכן ככל שיש יותר תומכים לפירוש מסוים של מילה  (אם לא היינו מדברים על השפה העברית במקום "מילה" הייתי כותב "רצף צלילים כלשהו") ככה יותר הגיוני מעשי ויעיל להשתמש בו.

ולפירוש שלי למילה "אמונה" אני מאמין שיש עוד תומכים (אני מניח, למשל, לפי הדרך ש@חוני המעגל פינות, השתמש במילה "אמונה", שהבנתו אותה אינה רחוקה מהבנתי) וכך גם לפירוש שלך אני מניחל שיש תומכים. אז שניהם נראים לי הגיונים וסבירים, ואני לא רואה טעם לבכר אחד מהם מהשני.

 

פסידונית
בהחלט, שמעתי עליו ואפילו הייתה לי הזכות לבריאות אישית. אני חושבת ש2עגלות מורכב יותר, אבל לא יודעת בוודאות.
מה שכתבת הזכיר לי משפטו האלמוותי של המפטי דמםטי: "כשאני משתמש במילה, מובנה הוא בדיוק המובן שאני בוחר בשבילה – לא פחות ולא יותר". מאוד לא פרקטי אבל לך תתווכח.
בכל מקרה, אוסף של צלילים לא יוצר מהות אלא מסמן אותה. יש מושג בעולם שעל מנת לדבר עליו אנחנו מייחסים לו רצף צלילים, זה הכי נוח. אבל כשאנחנו ישנים את המשמעות של רצף הצלילים נוצר מושג שאין לנו דרך לדבר עליו, וזה בעייתי. קצת כמו שיחדש מ1984.
גם לי זה הזכיר, אבל זה היה מסורבל מספיק גם בליהגיגים בע"מ

שאני יכניס לשם את המפטי דמפטי.

ולענייננו, מושג שאין לנו דרך לדבר עליו נשמע לי בעיה פתירה מאוד. גם אם אין מילה אחת בעלת משמעות מתאימה כמעט בטוח שרצף כלשהו של מילים יעביר את הכוונה הרצויה. אבל על כל פנים, בין זה בעייתי ובין עם זה לא, אני לא מבין את הקשר של זה אלינו, הבעיה שלנו היא אחרת. 2 משמועיות למילה אחת ("אמונה").

ועכשיו אני באמת צריך לעזוב את המחשב ולהתחיל לארוז, אז יש לך זמן לחשוב על תשובה עד ליום שישי.

אשריי ומה טוב חלקיפסידונית
אתה עדיין צריך להחליט אם לקבל את הדרך הזאת.אח של ארי1
עבר עריכה על ידי אח של ארי1 בתאריך כ"ב באלול תשע"ח 09:33
זה לא פרדוקס.
למה לא?חוני המעגל פינות
אם יש מצווה להאמין לא הגיוני שזה דטרמיניסטי...
זאת באמת מצווה מאוד מוזרהפסידונית
ותהו בה רבים, אתה בטח יודע את זה.
אף אחד מהפחרושים שראיתי לא פירש אמונה בצורה המשונה שלך.
מעולם זה לא ענין אותי גדר החיובחוני המעגל פינות
ההגדרה שלי מובנת על מה אנשים מתכוונים כשהם אומרים אמונה...


לא מכיר גדרים הילכתיים לזה...
לפי היהדות אמונה היא לא דרך השכל ולא דרך הרגשלעשות רצונך!

אלא משהו הרבה יותר אמיתי ועמוק.

להאמין- להיות מחובר וקשור. "אני מאמין לפלוני" פירושו -שיש ביננו יחס, חיבור וקישור ולכן אני סומך עליו.

זה עומק הדעת ועומק הרגשת החיים.

 

אבל אתם העברתם את הדיון מאמונה ב-ה' למובן השטחי של המילה.. הסתבכתי..

זה באמת מובן אחרפסידונית
את מדברת על היחס שלי לקבה, לאחר שאני משוכנעת בקיומו. על מערכת היחסים שלנו.
לאמונה יש גם מובן אחר - עד כמה נראה לי סביר שהוא בכלל קיים.
לא, זה כבר עבודת ה'.לעשות רצונך!

שכל אנושי מוגבל לא יכול 'להשתכנע' בקיומו של הקב"ה,

אמונה אמיתית באה מתוך חשיפת יחסי הגומלין ביננו לבין הקב"ה, שטבועים בנו,

אבל, אנחנו חיים במצב של חוסר הכרה במציאות הזו של קשר הכרחי לבורא, בגלל שיש לנו בחירה,

ופה עניינם של השכל והרגש , 'לפנות לפניה את הדרך' ..

למה לא בעצם?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

כלומר, ברמה הפילוסופית, איפה זה לא הגיוני לך מספיק?

כתבתי, אין לי בעיה להאמין אבל גם אין לי סיבה להאמיןחוני המעגל פינות
להאמין בזה שישנו יוצר לעולם(אלוקים,אללה או אנערף)?כי בא אורך


להאמין שיוצר העולם נתן תורה לפני כל עם ישראל בהר סיניחוני המעגל פינות
אה אוקייכי בא אורך

זה באמת די קשה להאמין בזה..

 

זה לא קשה, פשוט אין סיבה...חוני המעגל פינות
ישמצב שישנה אחת כזו,וקשה למצוא אותה.כי בא אורך

מרגיש קצת חסר משמעות להאמין למשו בלי באמת להאמין בו.

לא, מרגיש בלתי אפשרי לוגיתפסידונית
חוני המעגל פינות
יש דבר שנימצא בחוסר ודאות מסויים ואתה בוחר עד כמה להאמין בו
זה כמובן סקאלה רחבה החל מאין סיבה שזה לא יהיה קיים כמו מפלצת הספגטי המעופפת עד בטוח זה קיים כמו בחירה חופשית ותודעה

ובאמצע נניח יש שדים ובנות ים וכל מה שיש לגביו עדויות מכלי ראשון או מסורות כמו קריאת ים סוף
היי, גם אני יכולה לשים צוחק בכותרתפסידונית
אבל מה שכתבת לא הצחיק אותי עד כדי כך.
הסקאלה שלך יפה. אבל אתה לא יכול לבחור להאמין, זה פרדוקסלי. אתה משתמש במושג הזה בצורה שונה מרוב האנשים שזה לגיטימי אבל מקשה על ניהול דו שיח יעיל.
מפתיע אותי שבחירה חופשית נמצאת אצלך בקצה הסקאלה. מה גורם לך להאמין שהיא קיימת? עד שנה שעברה הייתי לגמרי בטוחה שהיא לא.
*קריעת
הצחיק אותי ההערה לגבי להאמין ולא להאמין באמת שזו טעות לוגיתחוני המעגל פינות
עזבי, כמו בדיחות ביינישים שאין צורך אפילו לנסות להבין בדיחות מתמטיקאים ק''ו...


למה לא? יש מונח כמו חד קרן שהוא מוטל בספק, אין ראיות מספיקות כדי לאשר או לשלול את קיומו
באופן מעשי אני יכול לבחור אם אני מאמין או לא ולקנות או לא מניות של חברה יעודית לחיפוש חדי קרן...

לגבי בחירה אני נוטה להאמין לחוש שלי
אם תקנה מניה של חברה כזו זה אומר שאתהפסידונית
מאמין שיש לה פוטנציאל הצלחה.
אתה לא בוחר אם להאמין, זה מגוחך.
האמונה יכולה להיות תוצר של שיקולים רבים, אבל היא נגזרת מהם ולא יוצרת אותם. וזאת סיימתי את הויכוח סר הטעם הזה. אני אוהבת ויכוחים שמקדמים אותי, פה אני מבוססת באותו משפט מספר לא-ידוע-אך-גדול-מידי של תגובות
אני לא מצליח להבין דטרמיניזם מחשבתי אבל סבבה...חוני המעגל פינות
אני נניח בחרתי לא להאמין בביטכוין..
לא, אתה לא מאמין בו ולכל לא בחרת בופסידונית
אתה באמת לא שם לב לעיוות?
אין לי דרך ברורה יותר להסביר איפה הבעיה, ואני אפסיק כמו שאמרתי (אני גרועה בלעמוד במילה)
אני רואה בעייתיות לומר שיש דטרמיניזם מחשבתיחוני המעגל פינות
כי זה אומר שהמסקנות קבועות מראש ולכן ככל הנראה שגויות ובטוח לא מדוייקות או ברות סימוך

שזה אומר שאי אפשר לסמוך על תיאוריית הדטרמיניזם המחשבתי
זו אכן בעיהפסידונית

אם המציאות בעייתית תגיד שהיא לא קיימת?

(אני לא חושבת שזו המציאות, אבל אני גם הגעתי באמת למסקנות אחרות. אם אלו המסקנות שהייתי מגיעה אליהן לא הייתי מתכחשת, גם אם הן לא נחמדות כל כך)

אם הדרך שבא את רואה את המציאות גוררת סתירותחוני המעגל פינות
אז ככל הנראה את לא רואה טוב
או שהמציאות היא סתירתית, כן?פסידונית

במקרה שלי זה לא נכון, אלב למה שאתה עושה קוראים חוסר-יושר-אינטלקטואלי

המציאות לא סתירתית טכנית...חוני המעגל פינותאחרונה
מה חוסר יושרה?! אני מטיל ספק בטענה שהמקור שלה לא אמין

מה רע
שכנעת אותיהגיגים בע"מ


וואלה פסידונית

אתה ציני? 

זה פשוט לא קורה בדרך כלל.

(כבר הגיע שישי? )

אני לא ציני. ואם אנשים באים לוויכוח לא מתוך מטרה לנצחהגיגים בע"מ

אלא מתוך מטרה לגלות את האמת, אז זה אמור לקראת לעיתים קרובות מאוד. למרבה המער אנשים לא רגילים לבוא ככה לווויכוח. גם לי זה עדיין לא בא טיבעי, ואני צריך להתאמץ בשביל זה.

אני ראיתי את מה שכתבת, הבנתי אותו, שאלתי את עצמי איפה  אני חולק, ראיתי שאני לא חולק, מה שאמרת הגיוני לחלוטין. אז שחזרתי אחורה לטיעונים הקודמים שלי והבנתי איפה הטעות.

נ.ב. בנוגע לשישי, לא רק בתגובה לבני אדם אני בודק האם אני עדיין עומד במה שחשבתי קודם, כך גם בנוגע למציאות.

סחטייןפסידונית

(זה מה שאמור להיות בתיאוריה, מציאות היא יותר מורכבת בדרכ)

מה זה באמת להאמין?חוני המעגל פינות
אז למה שלא תאמין גםאניוהוא
שהרבי הוא מלך המשיח והוא לא מת?

(בטח אם אתה רוצה לחיות בדרך מסויימת וכו')
א. כי יש לי סיבה להאמין שהוא מת ואין לי סיבה להאמין שהוא חיחוני המעגל פינות
ב. מי רוצה להיות חבדניק?!
אבל מפה עד לזלזל במי שמחליט אחרת - הדרך ארוכהאניוהוא





(גילוי נאות אינני חבדניק, ולא נתפסתי לכת זו.
אעפ'כ אני חושב שאם זו גישתך לאמונה - אין לך זכות לתקוף אותם.)
נו אז לא נזלזל באמונה שלהםחוני המעגל פינות
יש מספיק מנהגים מגוכחים בשביל זה...

סמוכטות בתפילה, שינה בסןכה, נוסח תפילה חסר מקור, מיסיון, חוסר פתיחות מחשבתית וציוט מוחלט לקו ה'רבי'


עכשיו יש לי זכות לזלזל?
ולשים קופסאות שחורות על הראש והיד זה ממש הגיוניאניוהוא
כל עוד אנחנו כפופים לחוקי המסורת כן...חוני המעגל פינות
לא זכיתי להבין את החילוק.אניוהוא
*סליחה שאני מתערב*די"מ
מה אם אני מאמין בשמירת מצוות אבל בכל השאר אין לי מושג?
(אז תלמד)ארצ'יבלד
לא רואה צורךדי"מ
אז למה שאלת?ארצ'יבלד
או במילים אחרות, על מה אתה רוצה להתווכח?
על כך שלא כל כך חשוב להאמין בקיומו של האל רו שהוא נתן את התודי"מ
אם האל לא נתן את התורה, היינו מוותרים על הרבה מעשי מצווה...ארצ'יבלד
אני, לפחות, הייתי מוותר.
חבלדי"מ
קיום מצוות זה ערך בפני עצמודי"מ
ערך שנגזר ממה?פסידונית

אתה רואה באי-עשיית 2 בתי נירין בשבת ערך שמתקיים בפני עצמו? גם בלי קיומו של אל מצווה?

אי אפשר לשאול על ערך 'למה',ארצ'יבלד
(הרעיון הזה שלו, נלקח מאחד הראשונים (אולי האלבו למיטב זכרוני)
אני יודעת את זה כעיקרוןפסידונית
אבל כאן זה ממש מוזר לי
להגריל ערכים רנדומליים כי ככה?
רוב הערכים נגזרים מצו מצפון
אגב...ארצ'יבלד
לא צריך להגריל ערכים רנדומליים... אפשר פשוט לבחור אותם.

אלא אם כן יש ערך להגריל אותם
בלי סיבה?פסידונית
לגעת לחתול בזנב כל יום שלישי בשעת בין ערביים לדוגמה?
ובכן מדוע?פסידונית
למה הערך הזה ולא אחר?
נראלי אנחנו באותו צד.ארצ'יבלד
אם יש לו ערך כזה, לא ניתן לשאול למה אין לו ערך אחר/נוסף.

יש קצר ביננו בהתכתבות.
טוב, נשאר פשוט לשאול את דימ עצמו פסידונית


יש ערך בלבחור סט ערכים מסוייםדי"מ
משהו שבמשך אלפי שנים שמרו עליו וגם מסרו עליו את הנפש נראה לי כמו משהו שזווה לבחור בו.
גם אם אין לו היגיון?פסידונית

אני באמת מנסה להבין, זה דיון ממש מעניין.

אם כולם שם טעו עדיין שווה לשמור על הערכים האלו (ואולי למות בשבילם?) פור דה סייק אוב נוסטלגיה?

כל ערך בנוי על אמונהחוני המעגל פינות
כל אמונה צריכה סיבה גם אם היא לא מושלמת
למה לא לפגוע ולהכאיב לבני אדם?ארצ'יבלד
מתוך האמונה שצריך לקבל את הסדר החברתי הקייםחוני המעגל פינות
ושהוא מטיב לפרט סהכ


וזה סביר עובדה שזה באמת עובד וראינו שבמקומות שסררה שם אנרכיה הפרט נפגע וזה לא היה משתלם לו סהכ...
יש הבדל בין משתלם!! (טיעון תועלתני)ארצ'יבלד
למוסר!! (טיעון העוסק ב"ראוי" ואף ב"צריך")
לא אכפת לי שנשתמש בהגדרות שלך, אבל כן חשוב שתתן מילה שונה ל2 התחומים.
כדי שאוכל לשאול אותך את שאלתי.
אז אתה דתי במובן הכי פשוט של המילהסביון
בלי שום דבר מעבר
זה הבסיסדי"מ
מעבר זה נחמד, אבל העיקר זה קודם כל לשמור מצוות.
מסכיםסביון
אז כאן נשאלת השאלה הרציונלית הרגילהחוני המעגל פינות
למה אתה מאמין במה שאתה מאמין?

המקרה שלנו המצוות
לעשות מצוות בלי להאמין בנותן התורה זה קצת פרדוקסאניוהוא
וגם כפירה ע'פ הרמב'ם....
זה לא שאני מאמין שהוא לא קיים.די"מ
אתא שלא בהכרח מאמין שהוא כן קיים.
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך