כמה אנשים שונאים אתכם?בוז
שונאים?מיכל318
אפשר לשאול: כמה אנשים אוהבים אותכם ולמה.
לא, התשובה לזה בדרך כלל טובה וחיוביתבוז
וזה לא מעניין
לא לכולם.מיכל318
למי אין?בוז
א. מדברים על אנשים שהם רוצים שיאהבו אותם ולא אוהבים אותם, כמו אהבה חד צדדית, ולא מתייחסים לאלו שכן אוהבים אותם וזה מגעיל
ב. באמת חושבים שאף אחד לא אוהב אותם וזה סתם נחיתי ומזוכיסטי ומתעלם מהמציאות
לא יודעתמיכל318
בטוח.
או שאף אחד לא אוהב אותםפסידונית
מאוד הגיוני שיש כאלה
אומרים על אנשים בראש הפירמידה שהם די בודדיםמשהאחרונה
הם לבד, האחריות עליהם, וכל מי שתחתיהם מנסה למכור להם מה שנכון בעיניו בלי קשר למציאות.
מתארת שהרבה מאדשמן פשתן
סך הכל אני יהודיה
דתיה
קפיטליסטית
מספיק סיבות? מספיק שונאים?
אה. לא חשבתי על זהמיכל318
ממש כאב לי לקרוא את זהצריך עיון
זאת הזהות שלך? ככה את מגדירה את עצמך? "יהודיה, דתיה, קפיטליסטית"?
אם אצטרך להגדיר את עצמי אגיד שאני בן-אדם, יהודי ודתי, המחשבות שלי על שיטת הכלכלה המועדפת מגיעות הרבה הרבה אחר כך...
אנשים שונאים לא לפי איך שאנחנו מגדירים את עצמנו,ימ''ל
אלא לפי איך שהם מגדירים אותנו. וכן - רוב האנשים מגדירים את הזולת ע''פ התפיסה והמצב החברתיים-כלכליים (שמאל/ימין) ולא על פי העולם הפנימי שלו.
שלא יכאב לך. דבר ראשון.שמן פשתן
דבר שני: לא הגדרתי פה את עצמי.
האינסטינקט הראשון היה לכתוב: לא ידוע לי על אף אחד ששונא אותי.
אבל אז העלתי שלושה דברים ראשונים שקפצו לי לראש שבגללם מישהו בעולם יכול לשנוא אותי.
זה הכל. אל תיקח קשה.
זה לא שכתבתי על ילדים עכברונים או משהו מזעזע כזה.
סביר מאוד לראות בכלכלה פוליטית דבר בסיסיפעם הייתי עוגי
שיטה כלכלית של מדינה תכריע כמה תינוקות וקשישים יחיו בה ברעב ממשי
מה גם שקפיטליזם הוא גם האמירה שהתערבות שלטונית צריכה להיות מצומצמת
כערובה לחופש, כשהמשמעות של החופש הזה היא בתכלס לא רק כלכלית
אלא גם פוליטית
ובאופן כללי כלכלה היא לא ערך או תחום עניין צר
כמו שהיא המיומנות שלנו למקסם את יכולתנו לממש את ערכינו
ו*לכלכל* את דרכינו ומעשינו
(ובינינו, אחד הדברים שבוערים במדינת ישראל וחסרים לנו זה שהאזרחים יהיו
פוליטיים מתוך מודעות, לא מתוך קריאת עיתונים יומיים ולייקים לפוליטיקאים
בפייסבוק אלא מתוך עיון והבנה מעמיקה והזדהות עם רעיונות מורכבים.
ככה יהיה דיון אמיתי וככה נתקדם לכיוון חיובי באמת שמבוסס על ידע)
אני לא הייתי מגדיר את עצמי אמנם לפי גישתי הכלכלית (וואלה אין לי מושג אם
הניאו ליברלים צודקים או הקומוניסטים צודקים או הקייניסיאנים או המוניטריסטים
או אנערף)
אבל לא הייתי מזדעזע ממי שכן
הסתייגות: אני בהחלט יודע שפעם הייתי עוגי
התכוונתי באופן אישיבוז
והם יגידו יואו אני שונא אותך
אני מדברת עליך, כבנאדם
באופן אישיימ''ל
עד לפני שנה הייתי אומר שכנראה 0,
השנה אני כבר מעריך שיש כמה (לא בגלל דברים שעשיתי אז זו לגמרי בעיה שלהם).
מגניבבוז
אוי זה עצוב.מיכל318
אותי שונאים כמעט 12 אנשים שאני מכירהבוז

שונאים בקטע שינאה רצח ממש??מיכל318
לא רצחבוז

לא כולם, שניים מהם כן ממש באקסטרים והשאר סתם כי אני מעצבנת
איזה הרגשה זאת😓מיכל318
רעהבוז
איך אפשר שלא להתייחס??מיכל318
משה
והרבה פעמים לא עושים שום דבר שמגיע לזה.
הרגשה נוראית.שמן פשתן
ואת אפילו ספרת אותם....
הייתי רוצה לומר שאני לא סופרת אותםבוז
כי זה לא כזה הרבה.
זה לא היה בקטע מתבכיין, אגב.
סתם עניין אותי לדעת
ממ, וואו. איזו שאלהריבוזום
אותי אישית? לא שידוע לי. אני מניח שכן יש לאנשים מסוימיםחסדי הים
ב"ה שהסביבה שלי אוהבת אותי.
אני לא מצליח לחשוב על אנשים ששונאים אותי...ע מ
אנשים שלא מתחברים לדמות
בוז
אבל הייתי רציני..ע מ
אה. סליחהבוז
תודה!ע מ
בבקשהמיכל318
(מה היא הייתה?)פסידונית
אם אנסה לחקות אחרים.. מי יהיה אני?מיכל318
כל העולם צריך להכיר אותו. כי כל אחד מחקה את השני בכל דבר ובסוף הבנאדם לא הוא עצמו.
בכותרת זה המישפט..
👍פסידונית
קרדיט לע ממיכל318
(אני מבין שאת החדשה פחות אהבת
)ע מ
אממ..מיכל318

יותר מדידי"מ
גם החדשים שלך לא תמיד אוהבים אותךמשה
אתה לא לגמרי התנערת מדברים שעשית בעבר. רק שינית כיוון ליותר מרוכב.
יש לא להסכים ויש לשנוא.די"מ
(נאנח)מדרון
דווקא את הקשוחים אוהביםבוז
לא יודע מה המחשבות שרצו להם בזמנומדרון
אז הנה, הכל טוב
בוז
פשש.. חיילמיכל318
00 (כי צריך שני תווים)סתם 1...
ואני לא קונה את העניין הזה של שונאים אותי אבל לא עשיתי כלום...
אני מכיר כמה כאלה "שלא עשו כלום" והרסו חיים של אנשים שמא בפסיביות.
אל תקנה, אתה לא חייבבוז
לא מתייחס אלייך אישיתסתם 1...
הם חווים את הפגיעה וגם את התסכול שאף אחד לא לוקח אחריות.
כמו למשל ש"המדינה" תובעת נהגים דורסים או פושעים אחרים ולא הנפגע עצמו ולאחר מכן הנפגע רואה שעושים עסקאות מגוחכות על גביו.
הכל לפי הספר, אף אחד לא אשם.
זה לא את, זה הירקותארץ השוקולד

הו אמן!!! תודה רבה.בוז
בשמחהארץ השוקולד
מוזר מאודימ''ל
לא מבין את הלוגיקה ב"מכיר כמה שטוענים שהם X (שלא פגעו, לצורך העניין) אבל הם לא - לכן כל מי שטוען שהוא X הוא לא".
אני לא מתייחס ללשון הרע/הוצאת שם רע.סתם 1...
למשל יישובים מסוימים שפועלים נגד מספר משפחות ביישוב תוך הסכמה ש"בחירות למזכירות" מחייבות ונותנות לגיטימציה לכל דבר בערך.
את ההערה על הלוגיקה לא הבנתי, הייתי ברור ומה שאמרתי תקף בהחלט.
אז הנה לך מישהו שונאים אותו למרות שלא עשה כלוםימ''ל
הכשל הלוגי הוא פשוט מאוד:
להגיד 'אני מכיר כמה כאלה "שלא עשו כלום" ולכן אני לא קונה את העניין הזה של שונאים אותי אבל לא עשיתי כלום',
זה כמו להגיד 'אני מכיר כמה כאלה ''שלא עשו כלום'' ולכן אני לא קונה את העניין של שמו אותי בכלא אבל אני חף מפשע,
או כמו להגיד אני מכיר כמה פרחים לא צהובים ולכן אני לא קונה את העניין הזה של פרחים צהובים'.
קודם כל "צדק" ו"אשמה" אכן קשוריםסתם 1...
תמיד תשמע טענות כמו- כך אמנם פעלתי אבל הצדק איתי או זה חוקי או מה הייתי יכול לעשות... אני לא קונה את זה.
מוסריות היא לא המלצה היא אחריות.
מי שדעת הבריות לא נוחה ממנו שיבדוק מה זה אומר.
גירוש גוש קטיף הוא מקרה לגיטימי מבחינה חוקית, האם הוא צודק?
האם אין "אשמים" בגירוש?
ועם זאת הם "לא עשו כלום".
לגבי הלוגיקה-
לוגיקה כאמור חלה על טענות לא על שאלות ועוד.
אני לא טענתי טענת "כל" אלא טענת "יש" אני מכיר ומה שאמרת לא סותר.
טובימ''ל
קשה לי להבין למה אתה לא מקבל שיש מציאות שבה אדם עשה מעשה לגיטימי ואפילו ראוי ובכל זאת שונאים אותו והפגם הוא בראייה של השונא (קח כדוגמה את קורח ועדתו, למשל).
כמו כן אנין לא מבין למה אתה מתעלם משנאה ללא בסיס, זה גם מאוד רווח (אתן לך דוגמה - שכנים ערבים שלי שבטוחים שאני דפקתי להם את האוטו שונאים אותי על זה ומזיקים לי בכל דרך אפשרית, על אף שכלל לא הייתי באזור כשזה קרה. לא קונה שהבעיה היא בראייה שלהם?).
אז קשה לי להבין, אבל אני מוכן להישאר בקושיה. 
ההבדל בינינו הוא במקרה הראשון שציינת ועל המילה "כלום".סתם 1...
לגבי ה"לגיטימי", "כלום" והקצה השני שבו הנפגע ישתמש "פושע" אני לא מסכים.
כשיש קשר בין שני צדדים, במיוחד כשלאחד "סמכות והצדקה" מסוימת לפעול, הסמכות מגיעה עם אחריות.
סמכות לא מקנה רשיון ל"צדק, חוסר אשמה" וכד'.
זה שיש כח לאדם לפעול, לא רק סמכות, לא אומר שהוא צודק. האם אדם שפותח חנות מול חנות חברו הוא צודק, לא עשה כלום?
נקודות המבט שעליהן אתה מדבר הן לא חד כיווניות, מה שאתה קורא לו לגיטימי לאחר זה הרס.
לפנים משורת הדין לעיתים היא הדין עצמו. לא סתם ההשגחה מתערבת ואתה רואה מקרים זהים עם עונשים שונים. בני אדם אינם זהים וצריך להתייחס בהתאם ביחס עם בני אדם.
אם אדם היה שונא אותי הייתי מברר טוב מאוד מה הייתי עושה במקומו ותא טוען ללגיטימיות או דבר אחר שמנמיך נקיפות מצפון.
השרשור הזה נפתח וחוץ מלגיטימיות לאדם השנאוי לא ראיתי כאן כלום לצד הנפגע.
קורח ועדתו? הבעיה לא הייתה בטענה אלא באופן. לא ב"מה" אלא ב"איך".
לגירוש ישנם לא מעט שמאלנים שמכנים אותו בשם "לגיטימי" הבעיה במסתכל? תמיהני
בזה אין בינינו הבדלימ''ל
בהתחלה כתבת באופן גורף שאתה לא קונה ששונאים מישהו שלא עשה כלום, על זה הערתי ואז סייגת שדיברת על מקרה שאין מחלוקת בעובדות. במקרה כזה ברור שלא מדובר ב'כלום', אבל כן יכול להיות שמדובר בשום דבר רע.
למשל - אנשים שגרו שנים בבית שבסמוך לו בית נטוש וכשנכנס לשם קונה חדש הם שנאו אותו בגלל חוסר הנוחות. הקונה לא עשה שום דבר רע, גם עם עשה 'משהו'. גם במקרה הזה הבעיה היא של השונא בלבד.
הגירוש הוא אכן עניין של הסתכלות,
אני מעריך שלמשל אתה מצדך לא רואה במעשה הישיבה בגוש קטיף חוסר מוסריות למרות שיש שיאמרו שיש בזה גזל ונישול של אנשים מאדמתם - לשיטתך אין במעשה הזה שום דבר רע. אחד הצדדים טועה, ולפעמים השונא הוא הטועה אפילו כשאין מחלוקת על העובדות.
שוב, שאלות על צדק לא על רגש.סתם 1...
אם היינו מגיעים לגוש קטיף בבוקר אחד בהיר ומחליטים לגזול אותו זו אכן בעיה אבל בגלל שזה לא היה כך אלא אפילו להפך מבחינה היסטורית אז זה לא רלוונטי כמו כן אותם שכנים...
כשיש קשר בין שני צדדים אני כאמור לא קונה.
קשה לי להאמין שאתה לא מבין על מה השרשור... ברור שלא בין שני צדדים שאין ביניהם קשר. מבחינתי זו או התחמקות או היתממות.
לא ידעתי שהשרשור מדבר על מקרה מסויםימ''ל
דווקא השאלה נראית לי מאוד כללית. 
את השאר שוב לא הבנתי.
ברור שלא מקרה מסוים שאני יודע ממנו אבלסתם 1...
לא נראה לי שיש מישהו כזהפסידונית
במקסימום אנשים שאין לי על מה לדבר איתם.
אבל בעיקרון א שונאים אותך זה אומר שעשית משהו בחיים. טוב או רע, אבל משמעותי, לכל כיוון. אל תיעצבי.
לא נעצבתבוז
היתה לי שאלה והנה ענית לי עליה.שמן פשתן
מה היא הייתה?פסידונית
מה בעצם ההבדל בין אנשיםשמן פשתן
שאין להם שונאים לבין אלו שיש להם.
אה. בשמחהפסידונית
פסידונית רק הביאה את דרשת חז"ל בסוף מגילת אסתרארץ השוקולד
יפה.שמן פשתן
(וגם נהניתי מהניסוח שלך
)
תודהארץ השוקולד
יש כיוון לשבח ויש כיוון לגנאי...סתם 1...
מכאן עולה שאין אפשרות לעשות תהליכים משמעותיים ללא פגיעה באחרים- עם זה אני לא מסכים.
יש משנה באבות על דעת הבריות לעומת דעת המקום...
מקבלארץ השוקולד
תוכל להביא אותה? סוקרנתיפסידונית
מופיע בלקח טוב, ומצאתי באבן עזרא לשון דומהארץ השוקולד
"ורצוי לרוב אחיו:
כי אין ביכולת האדם להתרצות לכל אחיו, כי כל אחד ביקש ממנו בעבור גודל מעלצו, מה שהוא ראוי לעשות ואשר איננו ראוי לעשות."
(אבן עזרא, נוסח ב, פרק י פסוק ג בתורת חיים)
(לקח טוב מנוסח באופן דומה, אבל היה לי קשה להעתיק/לצטט אותו כרגע וגם ככה האבן עזרא ניסח באופן ישיר יותר)
👍 תודהפסידונית
בשמחהארץ השוקולד
אפחד נראה ליאיש השקים
שאתחיל לספור?ruthi
אה.
ואבא שלי.
בוז
מאחלת לך שתהיי מוקפת באוהבים.
אותי? לא מספיקפעם הייתי עוגי
צריך לעבוד על זה קשה יותר
אשריך.נפש חיה.
לפחות אחדנקודה טובה
לומדים לחיות עם זה:-/ עד כמה שזה נשמע נורא
לא יודעת, מקווה שמעטים עד לא קיימיםחופשיה לנפשי
ברור לי שיש אנשים שמרגישים שהם שונאים אותי לפעמים, אבל לא בקביעות.
שנה שעברה מישהו צעק לי "צאי לי מהחיים! צאי, צאי!"נפש חיה.
אוהו, יש הרבהמשה
כל השכנים שלי מעבר לגדר של בית אל
כל הקומוניסטים
כל האנשים שאני מתחרה בהם בשיטות כאלה ואחרות
כל הניקים שלא היו מרוצים מההחלטות שלי בפורום (יש הרבה כאלה)
יש לי אפילו שיר על זה :
לאמשה
עכשיו הרסת אותי!!!בוז

פסידונית
מה?🙄מיכל318
אדמין = מנהלבוז
אהמיכל318
לא ידעתייייי

ותודה רבה על החידושש
אחלה שיר!בוז
אני מניחה שיש כמה
גלויה
רק כמה אנשים שבאמת התנהגתי כלפיהם בצורה פחות נעימהחוני המעגל פינות
מה גורם לך להתנהג לאנשים בצורה לא נעימה עד כדי כך?בוז
לא חבל?
הרבה🤣ארוון
אני מאמין שאף אחד.והוא ישמיענו
איזה תשובה חכמה.מיכל318
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי היםאחרונה
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
בטח, קרה ליפצלשי"ת
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט
אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם
מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
לאארץ השוקולד
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד
אוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?
אופס🫢מבולבלת מאדדדד
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה

בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי
אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
מעניין ממה זה נובעזיויק
לאפצלשי"ת
כן, שנייםצדיק יסוד עלום
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
יואוהרמוניה
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
אה וואלה...הרמוניה
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תודה רבה!הרמוניה
בכיף!ארץ השוקולד
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה
תלוי איזה סגנון אוהבים
מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח
בס"ד
שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור
מה שאני מכיר בירושלים יש כמה קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) ,
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך מרכז בית אל רמת גן מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.
מחפש קהילות נוספות בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד.
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר .
אשמח לשמוע.