קלות התשובהע מ
בפרשת ניצבים, הנקראת תמיד בסמיכות לראש השנה, אומרת לנו התורה: "כי המצוה הזאת אשר אנכי מצוך היום לא נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא. לא בשמיים היא, לאמר: מי יעלה לנו השמימה ויקחה לנו, וישמיענו אותה, ונעשנה. ולא מעבר לים היא, לאמר: מי יעבור לנו אל עבר הים ויקחה לנו, וישמיענו אותה, ונעשנה. כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך לעשותו". לפי הרמב"ן, פסוקים אלו מכוונים למצוות התשובה המוזכרת בפסוקים קודמים. באה, אפוא, התורה ומעודדת את רוחנו: "לא בשמים היא". הדבר הזה הוא בהחלט אפשרי, הוא לא מעבר לכוחותינו. כל אחד יכול ומסוגל לשוב בתשובה, ואין התורה מצווה אותנו בדבר קשה, אלא "קרוב אליך הדבר מאוד - בפיך ובלבבך לעשותו".

רבי יוסף אלבו, בעל ספר העיקרים, מביא בספרו משל נפלא לחולה אנוש, אשר הרופאים כבר התייאשו מרפואתו, וכל שנותר להם הוא רק לקצוב את זמנו. והנה לפתע מגיע אחד הרופאים ומבשר לו כי נמצאה תרופה למחלתו. החולה כמובן אינו מאמין ברגע הראשון, וכאשר מתחיל להבין כי אכן הרופא רציני בבשורתו, מתחיל כבר לדמיין לעצמו את גודל המשימה אשר יידרש לעבור כדי להשיג את התרופה: גיוס כספים, ניתוח בחו"ל וכדומה. אך אז הרופא מפתיעו כאשר מספר לו עד כמה קל ופשוט להשיג את התרופה אשר תציל את חייו. במצב זה, מה נאמר על אותו חולה שלא ירוץ מיד כדי לקחת את התרופה?

והנמשל ברור: אם במשך השנה לפעמים מעדנו ונפלנו, חטאנו ופשענו, הרי שמצד הדין אנו בוודאי ראויים להיענש במלוא החומרה, שהרי את הנעשה – אין להשיב, וכמה חמור להמרות את פי ה'. אך כאן, בפסוקים אלו, מבשרת לנו התורה, בדיוק כמו אותו רופא: לא רק שהבלתי אפשרי – נעשה אפשרי, אלא שהוא עוד הרבה יותר קל ופשוט ממה שאנו מדמיינים. "כי קרוב אליך הדבר מאוד, בפיך ובלבבך לעשותו". כעת, מה נאמר על מי שלא רץ לנצל את המתנה הגדולה הזו, מתנת התשובה, אשר מעניק לנו הבורא?

בעל ה"שפת אמת" מדייק כאן דיוק נפלא, שיש בו לימוד עצום. "לא בשמים היא לאמור מי יעלה לנו השמימה..." - למי באמת קרובה המצווה? לזה שאומר כי יעלה לנו השמימה ויקחה לנו. כאשר אדם חש בכל מאודו את גודל חשיבותה של התשובה, והוא כל כך רוצה להצליח ולקיים אותה, עד כדי כך שהוא מוכן אפילו לעלות לשמים או לעבור מעבר לים כדי להשיגה – כלפי אותו אדם אומרת התורה: כי קרוב אליך הדבר מאוד. (לאמר = למי שאומר כך). ואולם מי שבאמת לא חש בכל ליבו את הרצון הגדול לשוב בתשובה ואת המוכנות לעשות בשבילה הכל – עבורו היא תישאר רחוקה, בשמים.

יסוד גדול בעבודת ה' לימד אותנו כאן בעל ה"שפת אמת": רחמנא ליבא בעי. ה' רוצה את ליבנו, רוצה לראות את עוצמת הרצון הכן שלנו. מי שבאמת חש בליבו את גודל הערך של התשובה ומתמלא ברצון כל כך עז עד ששום דבר לא יעצור אותו מלהגיע אל מבוקשו – לו מבטיחה התורה: בסוף עוד תגלה שזה היה כל כך קל, כל כך קרוב אליך – הרבה יותר ממה שחשבת. בסוף אפילו לא תצטרך להגיע לשמים ואף לא לחצות את הים. לעומת זאת, מי שלא יגלה רצון חזק ואמיתי - עבורו תישאר התשובה רחוקה כרחוק שמים מארץ.



(מצאתי את זה אצלי, נכתב לפני 3 שנים. דברים פשוטים, פסוקים מפורשים, שלפעמים צריך להגיד אותם שוב.
בימים הקרובים אני רוצה לכתוב מעט על ראש השנה. אם מישהו רוצה שאתייג אותו, שיעדכן אותי...)

@נפש חיה.
אעיין בזהמאוחר יותר. תודה רבה רבה רבה!!נפש חיה.
יפה מאד!אניוהוא
אבל מדוע התשובה נקראת קלה
- הרי כולם יודעים שלעזוב את החטא ולהתחרט באמת זה מאד קשה!

עי' בזה בכוכבי אור כמדומני סימן ד'.
(בלנ'ד אשתדל לכתוב מאוחר יותר את דבריו)
כשתכתוב את דבריו, תייג אותי בבקשה גםארץ השוקולד
ר' יצחק בלאזער תלמידו של ר' ישראל מסלנט שואלאניוהוא
כיצד אתה אומר שהתשובה קלה, והרי בחוש רואים שעזיבת החטא היא דבר קשה מאד, וכן החרטה, מאד קשה להתחרט באמת.

כידוע ישנם ארבע חלקים לתשובה
עזיבת החטא
קבלה בלב
חרטה
וידוי

הרמב'ן מסביר את הפס' 'כי קרוב אליך הדבר מאד בפעם ובלבבך לעשותו' - 'בפיך - זה וידוי ובלבבך זה קבלה בלב'.
וקשה אם התורה באה ללמדנו את דרך התשובה מדוע היא לא מזכירה את כל חלקי התשובה?

מסביר ר' יצחק בלאזער
לו יצוייר שהיה אדם שעבר על החוק, לדוג' רצח בן אדם. הוא יענש על כך.
אדם שמבין שהוא יענש על מעשיו - מצטער על המעשה, כי עכשיו הוא יענש ולא היה שווה לפשוע ...
וגם הוא לא יגיד לעצמו 'כבר רצחתי, אז מה זה משנה אם ארצח עוד או לא'
כי פשוט לכולם שמי שחוזר על הפשע - עונשו חמור יותר
ממילא כל אדם שחוטא ומבין שיש עונש על החטא הוא מצטער ולא יעשה יותר - גם אם לא היתה מצוות תשובה בעולם.

מה חידשה התורה המצוות תשובה?
שלאחר שהתחרטת תגיד וידוי בפה
ולאחר שעזבת את החטא תקבל בלב לא לחזור עליו..

אז נכון, חרטה ועזחבה אמיתית הן קשות מאד. אבל הם לא חלק מצוות התשובה בגלל שיש תשובה בעולם, הם הדבר הכי הגיוני שאדם שחטא צריך לעשות
מה חידשה התורה במצוות תשובה? להגיד בפה ולקבל בלב.
להגיד בפה ולקבל בלב זה בהחלט קל מאד .
לכן בפסוק נכתבו שני אלה דווקא כי הם החידוש של התשובה .

@ארץ השוקולד
יפה מאוד, תודהארץ השוקולד
חן,
בדיוק אתמול שמעתי את זה בעוד מקום...
מעניין..ע מ
עבר עריכה על ידי ע מ בתאריך כ"ו באלול תשע"ח 16:28
(קצת מבטל את קלות התשובה...)
זה לא מבטל בכלל. זה מחדד שהתשובה היא חסד גדולאניוהוא
שהרי הצער והחרטה ממילא שייכים - ועדיין האדם יענש.

באה מצוות התשובה -וחידשה - שאם אחרי זה תעשה עוד משהו ממש קל - לא רק שלא תענש אלא אפילו יתכן ויהפך לך לזכות!
זה לא משהו קרוב וקל?
אני מבין...ע מ
אבל בסופו של דבר, כל התהליך של התשובה נשאר קשה...
(לא שיש לי הסבר אחר..)
אניוהוא
ואשמח לתיוג כשתכתוב שוב.
יישר כח!
יפה מאודדעתן מתחיל
ישר כוחך, ושנה מתוקה
יפה מאדבת מלך!!!!
במיוחד שהבאת את השפת אמת
שכוייח
יפה מאד ע מ. ואני רוצה דתתייג אותי כשתכתוב עוד.נפש חיה.
תודה.
יפה מאודארץ השוקולד
משל מעניין של ספר העיקרים, לא הכרתי.

אבל השפת אמת נשמע כמו דרוש. (לאמר = כמו שנאמר, הוא הציע מהסגנון שנדרוש כאילו כתוב "לאומר")

אשמח שתתייג אותי בבקשה כשתכתוב עוד
התשובה קרובה לכולם! אפילו אם אין לו רצון עז. מספיק הרהורחסדי הים
קטן בלבו של אדם וכבר הוא קיים מצוות תשובה.
חיזקפרח-אש
אשמח אם תתיג
יפה!הפואנטה
פירוש רש"י "לא בשמים היא" - שאילו הייתה בשמים, היית צריך לעלות אחריה וללמדה.

הרבי שואל כיצד יתכן לעלות אליה וללמדה? שהרי אפילו בגיטין כתוב שאם התנה "על מנת שתעלי לרקיע" זה בטל, שהרי זה תנאי שאי אפשר לקיימו.

הרבי מסביר, דברים אלו נאמרו מפי משה לעם שנכנס לארץ, 39 שנים לאחר מתן תורה. והרי הם ידעו שלא בשמים היא.

אלא תורה שבכתב ברור שהיא נתנה בארץ, דיו על ספר. אך תורה שבעל פה נתנה למשה, ושמא יטענו ישראל שיש לעלות מידי פעם כדי לחדש טעמי המצוות - אז על זה אומר משה "לא בשמיים היא", שמאז שניתנה תורה לעמ"י במ"ת הרי "קרוב אליך הדבר" - בעולם הזה.


וזו התשובה לכל הטוענים "למה שאשמע לחוקים שניתנו פעם.."

שבת שלום!

שנה טובה ומתוקה. תודה!!נפש חיה.
פירוש מתאיםדעתן מתחילאחרונה
לדברי הקדושה של הרבי
יפה.
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

מתחילים לאט לאטנפשי תערוגאחרונה

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
^^^פ.א.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

אולי יעניין אותך