נו..אז מי זוכה להיות אצל רבינו בראש השנה??לעבדך באמת!
מי טס לצדיק?
גם השנה לא יצא לי כנראה.סתם 1...
מאחר וכל מה שעוצר אותך מלטוס מכונה "מניעות" אפשר לומרסתם 1...
שנולדתי עם מניעות. מן הנמנעות שאמצא את עצמי שם כרגע נראה לי.
זה נחשב, יש התחשבות באנשים כמוני אצל רבינו?
ברור. יש לך ספק בכלל? רבינו הוא שיא המתיקות..לעבדך באמת!
מספיק ללמוד ולו מעט מהתורות שלו כדי להבין מה זה אוהב ישראל. .
מה זה אוהב כל יהודי..

ולך..? לך יש מקום אצלך לרבינו?
לא הבנתי את השאלה בסוף? חתימה יפה אגבסתם 1...
השאלה היא..לעבדך באמת!
האם לך בלב, בעבודת השם..בחיים..יש מקום לרבינו
ותודה.היא לא חדשה או משהו..
כן, כמו כל גדול אחר בישראל. יש לו שיטה מאוד מיוחדת ממה שאניסתם 1...
מבין כשיוצא לי ללמוד ממנה.
כן. הוא לגמרי פלא..לעבדך באמת!
זכות.
ואת רואה, מתוך לימוד בתורה שלו, את הנסיעה הזאת כיישום שלה,סתם 1...
כעיקר?
לא. זה לא ה-עיקר.לעבדך באמת!
העיקר הוא להיות בשמחה תמיד, ולא להתיאש.
אני מקפיד להישאר בארץ כדי שיהיה רבותא בטיסה לצדיקפעם הייתי עוגי

אם כולם יטוסו, זה לא יהיה כזה מעלה 

כמו אם הרוב לא טסים

אתה הבנת את מה שכתבת...?לעבדך באמת!
שניה אני אסביר לעצמי:פעם הייתי עוגי

כשכולם עושים משהו חיובי - זה לא ממש וואו

 

כשרק מעט עושים משהו חיובי - טוב זה כבר וואו

 

 

אם אני וכולם נלך לרבינו - זה לא ממש וואו

 

אני אני וכולם לא נלך ורק קצת ילכו - טוב זה כבר וואו לקצת האלה

 

 

מקווה שהבנתי

אתה מקבל את התירוץ הזה?😅לעבדך באמת!
תירוץ? זו אמת פשוטה!פעם הייתי עוגי


חחח עשה כטוב בעיניך.לעבדך באמת!
אתה מתכוון את האמת?הפי
יש קדושה מיוחדת בארץ שלנו ממש מיוחדת..
ראש השנה אם כולם יטסו מה זה שווה?
הארץ שלנו פה או שם?
אני גם בעד לטוס לפעמים לאומן למה לא.. בכל זאת רבנו
אבל בראש השנה אם הרוב יטוסו מי ישאר???????????
בארץ הקודש?!!!
אני בת.לעבדך באמת!
ולא אמרתי שכולם צריכים לטוס.
אה סוריהפי
בעלי הצדיק !(:נפשי חמדה
אשרייךךךלעבדך באמת!
בבחינת אני לאומן ואשתי לחמותי
לא אניחופשיה לנפשי
ובטח שלא בראש השנה
כן..לעבדך באמת!
בראש השנה הציון לא ממש פתוח לבנות..
טס לצדיק , אבל לא נשאראינליאז

אני מגיע לאומן , עושה מקווה, עובר בציון , גן סופיה ואז מסתלק לשם למקום נורמאלי .

ממש לא מתאים לי לבלות חמישה ימים במזבלה עם כל המסוממים.

 

סורי.

 

 

אחים שלך, עם ישראל, בשבילך.לעבדך באמת!
כנראה שאף פעם לא היית שם ולא פגשת אותםאינליאז
לא אחים שלי, לא העם שלי.
אשפה.
אבל אם בא לך את מוזמנת להצטרף אליהם לאיזו מסיבת סמים.
רבינו?ימ''ל

לא ידע איש את קבורתו.

משה רבינולעבדך באמת!
אכןימ''ל

משום מה יש כמה כתות שבטוחות שהרבה שלהם הוא ה'רבינו' של כל עם ישראל, או לפחות אמור להיות.

אם תסלח לי..לעבדך באמת!
ברסלב זו לא כת.
זו חסידות.
בתוך החסידות, כדאי לפקוח עיניים ולשים לב שאתה לא נתון באיזה שהוא זרם בתוך החסידות, שנחשב ככת.
ואת רבינו הקדוש - רבי נחמן,
איש לא כפה אותך לאהוב/לחבב/ללמוד/כלדברשהו..
והאמת..אם כל אחד מאיתנו, כל אחד מעם ישראל, היה לומד קצת מהתורות שלו, מבין את העומק שלהם ומיישם..אני מאמינה שהיה לנו עוד קצת שמחה ועין טובה בחיים, וביננו.
סולח לךימ''ל

לא התכוונתי לכת במובן המשפטי של המילה, אבל אם כבר נכנסת לזה אז כן יש לה מוטיבים מרכזיים של מה שנקרא 'כת'. במיוחד היחס הפולחני משהו ל'רבינו', והמוטיב הזה משותף לכל הכתות שדיברתי עליהם.

 

לקבל תורה ממישהו זה חשוב, אפשר ורצוי גם להעריך ולהעריץ אותו, אבל להפוך אותו בעל חשיבות עצמית (ובין השאר לומר בגלל זה שהוא הרבי של כל ישראל ושכולם צריכים/ילכו בדרכו) זה כבר משהו אחר לגמרי.

מישהו אמר שכולם צריכים ללכת בדרכו?לעבדך באמת!
ת'שמע..לפעמים אדם שומע איזו עיצה יפה..תורה יפה..משהו..
ובגלל שלו זה הועיל והיטיב איתו, הוא מרגיש רצון להיטיב גם עם מכרים שלו ולספר להם עליה..

בדיוק אותו הדבר עם רבי נחמן.
בעיני הוא פלא וחידוש, הוא מדהים.
והתורות שלו מועילות וחשובות ונכונות..
וזו הסיבה שאמרתי שאם כל אחד היה לומד מעט ומיישם העולם היה טוב יותר
רבי נחמן בסה"כ בא להיטיב ולעזור לנו בעבודת השם..
אני לא מבינה למה אתה מרגיש מאוים מזה..

אבל האמת, יש לי תחושה שאולי למדת אי פעם או התחנכת במקום כלשהו שהרגיש לך כמו כת..
כל אחד וה'רבינו' שלו...נפש חיה.
אמור להיות,ימ''ל

בפועל יש כאלה שחושבים שהרב שלהם הוא ה'רבנו' של כולם. 🤷‍♂️

חח נכוןנפש חיה.
זה משה רבנו. עם י' זה לשון רבים, רבינופעם הייתי עוגי


משה רבנוימ''ל

רבי נחמן הוא 'רבינו' (עם י' מודגשת).

העתקתי מהכותרת 🤷‍♂️

אבל הכותרת עם י' ומשה רבנו הוא בלי י'פעם הייתי עוגי

אז משה רבנו לא מעניינו של הדיון

דווקא רבינו שאני מכיר זה רבי יהודה הנשיא.סתם 1...
איפה מוזכר "משה רבינו" בראשונה?
האמן ליימ''ל

מי שקורא לר''נ 'רבינו' לא עושה את זה בגלל המקורות.

מה זה משנה מי הראשון שנקרא רבנו?

ובכן ברור שמשנה כי הקודם זכה ולאחר מכן הכינוי תפוס.סתם 1...
אם כדבריך אז רבי נחמן אכן "רבינו"...
משה הוא משה ובזו גדולתו.
כדבריימ''ל

ר' נחמן הוא רבנו?

בשום שלב ושום מצב זו לא תהיה המסקנה.

 

פשוט - בחרתי את הגדול שנקרא ככה, לא את הראשון.

רבנו יהונתן מלונילסביון
גם מקום קבורתו של רבי נחמן מברסלב לא ידועאינליאז

כאילו,

פעם היה ידוע, הייתה מצבה , היה אוהל והכל , עד שהגיע הצבא הגרמני בתחילת מרץ 1941 ופוצץ את הכל.

לא נשאר כלום, אבק.

 

זה אומר ידוע מאוד...סתם 1...
פשוט נהרס ושוקם...
אם תחפש את קבר משה רבינו איפה תתחיל?
גוועלדאיש השקים
הבוסים שלי הולכים לרב של רבי נחמן בראש השנה
נו נו...נפש חיה.
לצערי לא יצא לי השנה.מבקש אמונה


ושנה שעברה כן?לעבדך באמת!
כן. ברוך ה' הייתי כמה פעמים מאז שחזרתי בתשובהמבקש אמונה

פעם ראשונה לא ידעתי מה קורה שם אז התלבטתי אם לטוס בגלל כל הדיבורים נגד

אבל אחרי שהייתי נפתרו לי כל הקושיות.  

אוהו..לעבדך באמת!
בחינת גילה את האור😅
חחח כן, ממש כך! מבקש אמונה


זוכים לא לעזוב את ארץ הקודש, לא בכללק"ש
ובפרט לא ביום שהשורש של שמו העיקרי בתורה הוא "ארץ אשר עיני ד' אלוקיך בה מראשית שנה ועד אחרית שנה"
אשריך! צדיק באמונתולעבדך באמת!
ויש בדבריך המון אמת.
האמת שזה "מרשית שנה" חוץ מראש השנה.סתם 1...
כמו שכתוב בתניא (אמנם הוא מדבר רק על פרק זמן מסוים שבין שחרית למוסף בראש השנה אם אני זוכר נכון) אבל הרעיון מעניין.
ה' ירחם. "עיני ה' אלוקיך בה מרשית השנה". "ואתםחסדי הים
עזבי ה' השכחים את הר קדשי... ותעשו הרע בעיני ובאשר לא חפצתי בחרתם".
חשבתי שבספרי על הפסוק הזה לומדים חז"ל ממנו שעיני ד'סתם 1...
הם בכל העולם ולא רק כאן.
ועל הפסוק שציינת אפשר להביא גם פסוקים הפוכים... אתה נביא שאתה יודע מה הקבה חפץ בו?
כביכול אין דורש אלא אותה ובשביל דרישה שדורשה, דורש כל הארצותחסדי הים
ועכשיו לפסוק. על פי הגיונך הפסוק הבא שולל את רצון ד' מעבודתסתם 1...
המקדש "למה לי רב זבחיכם יאמר ד' שבעתי עלות אילים וחלב מריאים ודם פרים וכבשים ועתודים לא חפצתי. כי תבאו לראות פני מי בקש זאת מידכם רמס חצרי"

אני יודע שאתה חובב את המוד של נבואה אבל לא מכניסים דברים לפי האל שלא בנבואה.

חזק וברוך.בן מערבא


אני זוכה להיות אצל הצדיק בר"הסביון
אבל לא צריך לטוס בשביל זה 💁
מזתומרת?לעבדך באמת!
אני אצל הרב שליסביון
כלומר בישיבה
והוא אפילו חי, לשם שינוי
אשרייך!לעבדך באמת!
ותחי הציניות הקדושה..😕
היא תמות מתישהוסביון
אני עובד על זה...
חיילך לאורייתא.לעבדך באמת!
כל הכבוד.
הייתי אומר שופרך לנשיסביון
אבל את כבר נשא
וגם אין לי מושג איך את נראית
וגם לא יפה לענות לך בציניות אחרי שהתכוונתי להרוג אותה לפני רגע
חחחחלעבדך באמת!אחרונה
ולי מתחשק לכתוב משום מה -
גברת ציניות יקרה, זכרי נא את שאמרה התורה:
הקם להורגך וכו😅
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות ליאחרונה

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוטאחרונה
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים

אולי יעניין אותך