אבינו מלכינו אין לנו מלך אלא אתה, מה לעזאזל?!חוני המעגל פינות
אני ורק אני מלך על עצמי
אני מוכן להתחשב שאלוקים וללכת לקראתו בנושאי מצוות אבל אני הבעלים הבלעדי על עצמי


כן, זה פתיח לדיון
זה נכון אם אתה לא יוצא מנקודת הנחה שהוא אחראי ושולט בך.טוב נו..
בקטע של שכר ועונש, לא בקטע של בחירה חופשית.
אם הוא הבוס שלי שנותן לי שכר ועונש אז יש לי עוד כמה שנותניםחוני המעגל פינות
בסופו של דבר המלך על עצמי ישאר אני...


אני בעד אבינו מלכינו אתה עוד בוס על הראש ננסה לאכול אותך בטוב
הוא לא כמו עוד בוס. הוא מעל זה. והוא מלך יחיד.טוב נו..
שלטון יחיד הוא דיקטטורי, בדכ.
ככה שאם אתה לא תמליך אותו מת תומת או משהו בסגנון...


תאורתית אפשר להוריד את הטענה שלך עם תשובה פשוטה מאד.
אתה מלך על עצמך *כיחיד*. כשמדובר בחברה אי אפשר שכל אחד יהיה המלך על עצמו ולכן הוא המלך. הגיוני.
זה בדיוק מה שאני אומרחוני המעגל פינות
אני הדיקטטור המלך היחיד...


אני לא מוכן להמליך עלי דיקטטור אחר
אז אל. מה הסיבוך?טוב נו..
*אַל

איך נניח את מסכימהחוני המעגל פינות
קללל, תומכת במרד.טוב נו..
אבל חוץ מזה- זה שיש מעליך מלך לא מחייב אותך להיות עבד שפל. למלך יש גם נתינים שחיים את חייהם היפים כשהוא נמצא בתודעה ומידי פעם מזכיר את נוכחותו.
לתת לו שלוש תפילות ביום פלוס מצוות מזדמנות זה סבבה וזה לא מידי מגביל.
אם יוצאים מנקודת הנחה שהוא נותן חיים אז בכלל.
מה יש להתדייןבוז
המלכת אותו עליך מלך- קבל אותו על כל חוקיו וגזירותיו שהרי דינא דמלכותא דינא
לא נאה לך- אל תקבל אותו עליך כמלך
סה טו
אין לי בעיה שיהיה עוד מלךחוני המעגל פינות
יש לי בעיה עם מילת השלילה אלא

ואף אחד לא ישלול את בעלותי על עצמי וההתחייבות הראשונה שלי היא לעצמי בהחלט לא לאל...
זו ההו"איחידי
מתוך המקום שבו אתה לא מכיר כלום מלבד עצמך אתה נדרש לשעבד את עצמך לקונך.
אני לא רוצה את זה...חוני המעגל פינות
אל תעשהיחידי
אבל תישא בתוצאות.
אתה עברת מלוגיקה לשאלות של מוטיבציה וחוסר מוטיבציה.
הלוגיקה אומרת שלאף אחד אין מוטיבציה להישתעבדחוני המעגל פינות
זה לא טיעון הגיונייחידי
חוסר הרצון שלך להשתעבד לאלוקי לא שולל את זכותו לדרוש ממך להשתעבד לו.
המציאות אומרת שיש מספר לא מועט של 'משתעבדים'שני.


מה פתאום.טוב נו..
הרגה א שים שמחים לקבל מסגרת.
כל עוד הם האדונים לה...חוני המעגל פינות
והמסגרת נותנת נוחות
אדונות היא עול. רבים מוכנים לוותר על זה.טוב נו..
היהדות מספיק חופשית. יחסית.
אדונות ברמה העצמאיתחוני המעגל פינות
היהדות זו הדת הכי כובלת שיש
אז אתה פשוט לא אומר את זהפסידונית
קל
יש שתי בעיותחוני המעגל פינות
א. אני אורטודוקס
ב. אם האל גם ככה יודע שאני משקר אז אין בעיה לשקר לו...
הלוואי שהייתה פה הקלטהפסידונית
ממש אין לי כוח להקליד
אבל זה די פשוט כעיקרון
לא הבנת אותי? אתה לא חייב להיות תחתיו!בוז
תהיה חילוני, מה הבעיה
אתה מלך על עצמך ועושה מה בא לך בראש
אתה לא חייב לומר את זה
אני שואל איך אפשר לדרוש מאדם דבר ככ הזוי...חוני המעגל פינות
לוותר על עצמו כדי לעבוד יצור שמעולם לא פגש
לחיות כמו עבד כשאפשר לנצל את הזמן זה טיפשי
אתה מרגיש עבד ?ליידי מאדם מיס


לא. כי אני לא מוכן להישתעבד לאלחוני המעגל פינות
השאלה האמתית היא למה את לא מרגישה שיפחה כשאת מגדירה את עצמך ככה? או שאת משלה את עצמך שאת באמת שיפחה של האל או שאת משלה את עצמך שאת מרגישה ההיפך מהמציאות שלך
אני לא שפחה אני הבת של המלךליידי מאדם מיס

ד' הוא אבא שלנו

המצוות הן לטובתנו

הוא נתן לנו את המצוות כדי לשמור עלינו (ונראה לי גם כדי שיהיה ערך לחיינו )

 

לאדם יש בחירה חופשית , אף אחד לא הכריח אותך להשתעבד

 

נ.ב.

אני לא משלה את עצמי אני באמת מרגישה ככה

 

אה?! מתי בדיוק הפרשת חלה או תרומות ומעשרות עוזר לך?!חוני המעגל פינות
אה, אז מבחינתך את לא עובדת ה'
סבבה גם אני

עובד ה' זה אדם שמגדיר את עצמו בתור עובד ה' מה שהוא עושה בחייו זה משתעבד לגחמותיו של אותו אל ניסתר
אפשר לכבס את זה לבת של מלך, את מבינה שזה סתם מכבסה ותו לא, כן?

אאכ את לא מגדירה את עצמך כעובדת ה שוב..
...ליידי מאדם מיס

הפרשת חלה ותרומות ומעשרות נועדו כדי שאנשים יתנו משלהם לאלה שאין להם (או משהו כזה)

ובלי קשר המצוות האלו אמורות ללמד אותנו לתת 

 

עובד ד' אמור לקיים מרצון את המצוות ולא להרגיש משועבד

אם אתה מרגיש ש"אמור זה רק שם של דג" , זה גם מקובל , לאדם יש בחירה חופשית

 

המצוות הן לא גחמות של איזה אליל , נכון שלא תמיד אנחנו מרגישים שיש היגיון במצוות , אבל הן באמת נועדו בשבילינו ולא נצטוו עלינו כדי שסתם נסבול ובכך לשעשע איזה מישהו

 

לכל אדם יש חוקים שעל פיהם הוא חי , אין דבר כזה אדם חופשי שלא מגביל את עצמו , אדם שלא עושה לעצמו כללים שלפיהם הוא הולך הוא בעצם אדם שמשועבד לגחמות שלו עצמו , כך שבסופו של דבר הוא לא ממש נקרא אדם חופשי 

 

המצוות הן הכללים שלנו , לפיהן אנחנו חיים , יש להן יותר ערך מאשר סתם חוקים של אדם אחר כי הן ניתנו לנו ממלך מלכי המלכים שיודע באמת מה טוב לנו ומה לא 

 

אני אדם חופשי שיש לו כללים ששומרים עליו ולא סתם כללים אלא מצוות שנצטוו עלינו מאת אבינו מלכינו , מצוות שמותאמות לנו , שנועדו באמת כדי שיהיה לנו טוב

 

 

 

 

תסדר את האי סדר הזה איך שבא לך 

שלא תביני לא נכוןחוני המעגל פינות
גם אני בעד לעבוד את עצמך ולעשות מצוות כי בטווח הארוך זה משתלם


אני נגד להשתעבד, עצם הנקודת מוצא החולנית של מה אלוהים רוצה ממני במקום מה אני רוצה מעצמי
...ליידי מאדם מיס

"לעבוד את עצמך" , זה לא עבודה זרה ?

לא. למה שזה יהיה עבודה זרה?!חוני המעגל פינות
כי אתה עובד את עצמך , את הרצונות שלך , זה למהליידי מאדם מיס


את לא רואה בזה אידיאל???!!!!חוני המעגל פינות
לעבוד את עצמך ? אידיאל ?ליידי מאדם מיס


ברור... את מי את עוד עובדת?חוני המעגל פינות
את אלוקים? למה את עובדת את אלוקים? כי זה יעשה לך טוב בנשמה/גזרות טובות/גנעדן


תעשי טובה...
את ריבונו של עולםליידי מאדם מיס

ככה , כי אני אוהבת לעשות את זה למה 

 

מצידי שיישלחו אותי לגיהנום אין לי בעיה עם זה

אני לא עושה דברים כדי לקבל טובות הנאה 

אני אצטטחוני המעגל פינות
'כי *אני* אוהבת לעשות את זה'
בלעשות מה שאת רוצה ואוהבת?חוני המעגל פינות
ח'ו הבעיה מתחילה באלוהים

שהוא דורש שלא תתחשבי בזה אלא תהי שיפחתו
מתי בדיוק הוא דרש את זה ?ליידי מאדם מיס


אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתהחוני המעגל פינות
ועייני לעייל שםשם
נו ו... ?ליידי מאדם מיס
עבר עריכה על ידי ליידי מאדם מיס בתאריך ח' בתשרי תשע"ט 20:21
עבר עריכה על ידי ליידי מאדם מיס בתאריך ח' בתשרי תשע"ט 20:20

הוא המלך היחיד שלנו

אתה יודע יש דבר כזה גם נתינים 

אתה לא חייב להפוך אותנו לעבדים או משרתים 

 

אם מישהו מרגיש שהוא עבד , אז הוא מעביד את עצמו , אף אחד לא ביקש ממנו להשתעבד 

 

ל-ד' יש את המלאכים בתור עבדים או משרתים או איך שלא תקרא לזה 

 

אנחנו לא העבדים האלה לנו יש את הרצון החופשי שלהם אין 

אנא עבדא לקודשא בריך הואחוני המעגל פינות
משה עבד ה
התורה מציבה את זה כאידיאל שאליו צריך לשאוף

אבל כבר כתבתי אין לי בעיה עם מלך יש לי בעיה עם אין לנו אלא
שבא למעט את מלכות האדם על עצמו
איך את מבינה את הפסוקיכול להיות ש-

"כי עבדי הם אשר הוצאתי מארץ מצרים"?

אף אחד לא דורש ממךבוז
חוץ מזה שהוא מבטיח בתמורה דברים מסויימים (חלקם לא פחות הזויים גן עדן? חיי נצח? בחייאת) אז זה משתלם לחלק מהאנשים

אבל אתה לא חייב, זו הנקודה
והעובדה היא שהיהודים הדתיים הם אחוז אפסי בעולם
אפשר לברך שהחיינו. *אני* מסכימה עם *חוני*. וואוו.בראבו


בקלות אני יכול לשכנע אותך שאני טועה..חוני המעגל פינות
זה יהיה יותר נחמד לקרואשני.


זה הדבר הכי עצוב שקראתיחוני המעגל פינות
לחפש את מה שחינכו אותנו אליו במקום לאמת זה לא פחות מפשע...
זה לא מה שמעניין אותי, עם זה הסכמתי...בראבו


קדימה.יכול להיות ש-

בו נראה אותך.

אבל אז לא יהיה כיף...חוני המעגל פינות
טוב נו..

צריך דבר ראשון לשאול 'מי הוא האני שאתה רוצה שישלוט בעצמך'

והתשובה המתבקשת זה הרצונות שלי

וכאן צריך להבין מזה רצון, אדם שמתאבד או מעשן מכור לא עושה את זה כי הוא רוצה אלא כי יש לו דחפים ומשיכות שמשעבדים אותו

קרי יש גורם חיצוני שמונע ממנו לממש את הרצון ולבחור באופן חופשי

מכאן אפשר להגדיר בקירוב שהרצון זה מה שהאדם רוצה ללא תלות בגורמים חיצוניים, אם הוא לא היה משועבד לדחפיו במה הוא היה בוחר?

וכאן נכנסת הנחה מאוד קריטית שניתן להתוכח עליה, האדם רוחה להידמות לאלוהיו וללכת בדרכיו אילמלא המציאות הייתה מבלבלת אותו ומראה לו דברים שנראים דומים מבחוץ לאלוה

כמו כסף ושליטה עונג וכו

ממילא מה הרצון שלך? להשתעבד לאל

אז מה הבעיה אתה הכי חופשי כשאתה משתעבד לאל
מרוב שאתה חופשי אתה מסוגל להשתעבד מבחירה ולהישאר חופשי

זה די דומה לאדם שמשתעבד למישו שאומר לו עשה מה שאתה רוצה
רק מוסיף מילה קטנה בסוף 'באמת'
זה יהיה קשה ותתמודד אל תוותר לעצמך על החופש והחיים לטובת שיעבוד נוח לאינסטינגטים חייתים...
אבל מי אמר שהאדם רוצה להידמות לאלוהיו?יכול להיות ש-

וגם אם זה נכון, הרי שגם במקרה שאתה דיברת  עליו, יש מלך אחר מלבד האל, הרצונות שלך, כמו שכתבת "לשאול 'מי הוא האני שאתה רוצה שישלוט בעצמך' והתשובה המתבקשת זה הרצונות שלי" והם מלכים יותר גדולים, כי הרי הם המליכו את האל. הם "מלכי מלך מלכי המלכים". וממילא האמירה "אין לנו מלך אלא אתה" שגויה.

כבר אמרתי שאפשר להתוכח, לפי מה שאני רואהחוני המעגל פינות
זה מאוד תואם למציאות
ואין לי להסתמך אלא על חושי


השאלה הפילוסופית אם אתה עושה מה שאתה באמת רוצה ולא מה שבא לך בטווח הקרוב בגלל גחמות המציאות

וסופו של דבר הרצון מניע כל פעולה, מלךזה אומר שאני רוצה להכניע כלפיו את הרצון שלי

אז זה הרצון שלי או לא הרצון שלי?
כתבת שמלך זה אומר שצריך להכניע את הרצון לפניויכול להיות ש-

אבל פה זה להיפך, אתה בחרת בו למלך בגלל שזה תואם את הרצון העמוק שלך, וברגע שהוא יפסיק לתאום את הרצון העמוק שלך אז אתה כבר לא תמליך אותו. אתה מכניע אותו בפני הרצון.

ברגע שהרצון מוגדר לפי המלך אז זה לא קורה וזה נשאר ברמת הפילוחוני המעגל פינות
גם אני יכול סתם לטעון טענות בלי ראיות.יכול להיות ש-


אני רואה את התיאוריה מתגשמת במציאות מול פניחוני המעגל פינות
אז המסקנה היא שהאנשים לא מקיימים את האמירהיכול להיות ש-אחרונה

לא יודע, לא נשמע לי מפליא  במיוחד.

וחוץ מזה, הדרישה היא לא שהרצון שלך יהיה הרצון של המלך, אלא רק שבמקרה שהוא סותר את רצון המלך רצון המלך ינצח, זו דרישה קלה יותר.

עד שכואבת לך השן למשלפסידונית
ואז מה קורה?חוני המעגל פינות
אתה מפסיק להרגיש שאתה אחראי על עצמךפסידונית
מה? לא..חוני המעגל פינות
אני מרגיש אחראי על עצמי ואלך לבעל מקצוע שירפא את זה
רואים שאף פעם לא כאבה לך השן באמתפסידונית
את בענין שזה תירוץ אידיוטי שלא קשור ולא עונה על כלום, כן?חוני המעגל פינות
ברורפסידונית
אבל זה באמת מה שקורה
חוויה סוביקטיבית שבאמת הייתה לא מענינת אותיחוני המעגל פינות
מהסיבה שהיא לא עונה על כלום
מה הקטע להיות מלך על עצמך?שוליינית
אם כבר מלך אז על אנשים אחרים.
ענין של חופש לעשות מה שאתה רוצהחוני המעגל פינות
מן דחף אנושי כזה

אין הבדל מהותי בין עבד וסתם בהמה
..שוליינית
אתה נולדת עם החופש הזה. מתוך החופש הזה אתה, ורק אתה, בחרת לקיים מצוות.

גם בין בנאדם שהוא לא עבד לסתם בהמה אין הבדל.
אין לי בעיה ללכת לקראת האל ולקיים את תשוקותיו השרירותייםחוני המעגל פינות
יש לי בעיה למכור את עצמי
אתה בעצם מנסה לומרשוליינית
שלא אכפת לך לקיים מצוות, אבל בחיים אתה לא תמסור את הנפש?
נו יופישוליינית
אז אתה כבר מלך על עצמך. אתה עושה מצוות רק עד הגבול שמתאים לך. ואם אתה מלך על עצמך והשורות האלה בתפילה לא מסתדרות לך פשוט אל תגיד אותם.
אני שואל איך אפשר לדרוש מאנשים להאמין בזהחוני המעגל פינות
זה נוראי
למה לא?שוליינית
בזה שהוא דורש מהם להאמין בזה הוא בעצם עושה איתם חסד. הוא נותן להם מהות לחיים ומשהו למות עליו.
הטבע האנושי גורם לנו לרצות שיהיה מישהו שימלוך בנו, גם אם זה במידה של מסירת נפש.
מהות זה בהחלט לא גזלת חופשחוני המעגל פינות
בגלל שהוא ברא אותם, יש לו זכות מלאה לעשות את זה.הגיגים בע"מ

ובאופן כללי הוא מלך די נדיב.

הוא נותן די הרבה מאוד חופש לעבדים שלו.

המיסים שלו נמוכים יחסית.

הוא לא נוהג להעניש באופן מידי את מי שעוברים על פקודותיו.

ועוד...

 

האל שלי לא בורא חופש כדי כדי לקחת אותו...חוני המעגל פינות
הוא לא סדיסט


האל רוצה בטובתך, ולכן השיקול הבסיסי הוא מה יהיה הכי טוב לי ולא מה אלוקים היה רוצה שאעשה

וזה הבדל רציני
למה אתה חושב שאתה יכול לקבוע מה האל רוצה?הגיגים בע"מ


כי האל הוא טוב ורוצה להיטיב משלחוני המעגל פינות
הוויכוח הזה גורר אותי לעמדת הרמב"םהגיגים בע"מ

שאי אפשר להגיד שום מילה על האל, אלא רק לשלול. ולפיכח אי אפשר לומר מה מניעי האל במצווות שלו, אלא רק לעשות אותם.

תלמד קצת 'מן הסערה'יחידי
קצת
פעם חשבתי שאתה פרובוקטורימ''ל
ואולי באותו שלב באמת היית, אבל עכשיו אין בי אלא רחמים כלפיך.
חוני המעגל פינות
אייי ילד התגעגענו אליך...

אותן הערות אהובות ומוכרות

כבר הספקתי לשכוח כמה אתה משעשע
"עבד ה' הוא לבדו חופשי"להיות בשמחה!!!
אני אומרת את זה בתגובה לכמה תגובות שלך פה.
בתכלס אפשר לקרוא לזה עבד זה יכול באמת לענות על ההגדרה אבל אנחנו עבדים חופשיים אבא לא שלל ממנו את הבחירה החופשית, אתה יכול להחליט לא לעבוד אותו.
עבודת ה' היא זאת שמחיה, היא זאת שמביאה לך תכלית וסיבה למה להיות פה
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך