תובנות מהמעצר אתמולנחשון מהרחברון
ח תשרי, יום חנוכת מקדש שלמה, ביום בו לפני אלפי שנים נאמר ע''י שלמה במילים יפיפיות מהות מקום המקדש כמקום תפילה עליתי להר ה' כהכנה ליום הכיפורים שעיקר עבודת יום זה היא בבית המקדש. לא ציפיתי למה שקרה אח''כ. כשהגענו למזרח כבר כלתה הנפש להידבק לאלוהים חיים וחבר'ה התחילו להשתחוות. לא הצלחתי לעצור בעצמי והשתחוותי גם. הגיעו השוטרים עיכבו אותנו ורק אחרי כמה שניות קלטתי מה קורה כאן. ביום כיפור כל עמ''י 'רק' שומעים את שם ה' ונופלין על פניהן בהתבטלות מוחלטת כלפי שמיא, וזה בערך מה שהרגשתי. לעומת כל החילול ה' והעצמיות של המחבלים השועלים על 2 המוסלמים בהר, לעומת ביזיון כלפי מי שאמר והיה העולם, הנשמה הרגישה צורך להתבטל ולהשתחוות בפני מי שהכל משלו.

תוך כדי שהובלנו החוצה פרצה מליבי ומפי שאגה מלוך על כל העולם כולו בכבודך. שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד. ה' הוא האלוקים ה' ימלוך לעולם ועד. כמה הרגשתי הזדהות עם מה שאמרתי באותו רגע. זה היה כ''כ מוחשי, רגע אחד אתה בדבקות כ''כ גבוה ומרגיש ממש התבטלות לה' בביתו ורגע לאחר מכן אתה נעצר על כך ומובל כעבריין לתחנה.

בתחנה לקחו מאיתנו פרטים ושמו שוטרים לשמור עלינו. בהתחלה למדנו קצת בנינו, משניות בע''פ הלכות יום כיפור ועוד ואז התחילה שיחה עם השוטרים.למה עשיתם את זה? ידעתם שזה מה שיהיה. אז הסברתי להם מה זה בית מקדש, יום כיפור. סוג של העברתי שיעור כמעט שעה וחצי.
אחרי כ3 שעות נלקחנו לקישלה שם מרחו אותנו הרבה ואז חקרו אותנו. לאחר ייעוץ על נתי רום וחוננו לא אמרנו כמעט כלום אבל המעמד מול חוקר ששואל אותך לפרטי פרטים מה עשית למה ואיך ומעמת אותך מול סרטונים עשה לי הכנה ליום הדין. ושם כידוע א''א לשמור על זכות השתיקה בתוכנה של זו חקירה פוליטית גזענית.

בסוף שוחררנו עם הרחקה ל15 יום מההר. אבל הרבה תובנות חשובות על עם ישראל הקדוש, על יום הדין ועל מעמד הדין הגדול. בסוף אמרתי לשוטרים תודה על זה...

אני מעתיק כאן את תפילת שלמה רק כי זה יפה וכ''כ עצמתי ונאמר בו ביום המעצר

וַיֹּאמַר, יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אֵין-כָּמוֹךָ אֱלֹהִים, בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל, וְעַל-הָאָרֶץ מִתָּחַת: שֹׁמֵר הַבְּרִית, וְהַחֶסֶד, לַעֲבָדֶיךָ, הַהֹלְכִים לְפָנֶיךָ בְּכָל-לִבָּם. כד אֲשֶׁר שָׁמַרְתָּ, לְעַבְדְּךָ דָּוִד אָבִי, אֵת אֲשֶׁר-דִּבַּרְתָּ, לוֹ; וַתְּדַבֵּר בְּפִיךָ וּבְיָדְךָ מִלֵּאתָ, כַּיּוֹם הַזֶּה. כה וְעַתָּה יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, שְׁמֹר לְעַבְדְּךָ דָוִד אָבִי אֵת אֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ לּוֹ לֵאמֹר, לֹא-יִכָּרֵת לְךָ אִישׁ מִלְּפָנַי, יֹשֵׁב עַל-כִּסֵּא יִשְׂרָאֵל: רַק אִם-יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ אֶת-דַּרְכָּם, לָלֶכֶת לְפָנַי, כַּאֲשֶׁר הָלַכְתָּ, לְפָנָי. כו וְעַתָּה, אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל--יֵאָמֶן נָא, דבריך (דְּבָרְךָ), אֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ, לְעַבְדְּךָ דָּוִד אָבִי. כז כִּי, הַאֻמְנָם, יֵשֵׁב אֱלֹהִים, עַל-הָאָרֶץ; הִנֵּה הַשָּׁמַיִם וּשְׁמֵי הַשָּׁמַיִם, לֹא יְכַלְכְּלוּךָ--אַף, כִּי-הַבַּיִת הַזֶּה אֲשֶׁר בָּנִיתִי. כח וּפָנִיתָ אֶל-תְּפִלַּת עַבְדְּךָ, וְאֶל-תְּחִנָּתוֹ--יְהוָה אֱלֹהָי: לִשְׁמֹעַ אֶל-הָרִנָּה וְאֶל-הַתְּפִלָּה, אֲשֶׁר עַבְדְּךָ מִתְפַּלֵּל לְפָנֶיךָ הַיּוֹם. כט לִהְיוֹת עֵינֶךָ פְתֻחֹת אֶל-הַבַּיִת הַזֶּה, לַיְלָה וָיוֹם, אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר אָמַרְתָּ יִהְיֶה שְׁמִי שָׁם--לִשְׁמֹעַ, אֶל-הַתְּפִלָּה, אֲשֶׁר יִתְפַּלֵּל עַבְדְּךָ, אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה. ל וְשָׁמַעְתָּ אֶל-תְּחִנַּת עַבְדְּךָ, וְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר יִתְפַּלְלוּ, אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה; וְאַתָּה תִּשְׁמַע אֶל-מְקוֹם שִׁבְתְּךָ, אֶל-הַשָּׁמַיִם, וְשָׁמַעְתָּ, וְסָלָחְתָּ. לא אֵת אֲשֶׁר יֶחֱטָא אִישׁ לְרֵעֵהוּ, וְנָשָׁא-בוֹ אָלָה לְהַאֲלֹתוֹ; וּבָא, אָלָה לִפְנֵי מִזְבַּחֲךָ--בַּבַּיִת הַזֶּה. לב וְאַתָּה תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם, וְעָשִׂיתָ וְשָׁפַטְתָּ אֶת-עֲבָדֶיךָ--לְהַרְשִׁיעַ רָשָׁע, לָתֵת דַּרְכּוֹ בְּרֹאשׁוֹ; וּלְהַצְדִּיק צַדִּיק, לָתֶת לוֹ כְּצִדְקָתוֹ. לג בְּהִנָּגֵף עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, לִפְנֵי אוֹיֵב--אֲשֶׁר יֶחֶטְאוּ-לָךְ; וְשָׁבוּ אֵלֶיךָ וְהוֹדוּ אֶת-שְׁמֶךָ, וְהִתְפַּלְלוּ וְהִתְחַנְּנוּ אֵלֶיךָ בַּבַּיִת הַזֶּה. לד וְאַתָּה, תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם, וְסָלַחְתָּ, לְחַטַּאת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל; וַהֲשֵׁבֹתָם, אֶל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר נָתַתָּ, לַאֲבוֹתָם. {ס} לה בְּהֵעָצֵר שָׁמַיִם וְלֹא-יִהְיֶה מָטָר, כִּי יֶחֶטְאוּ-לָךְ; וְהִתְפַּלְלוּ אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה, וְהוֹדוּ אֶת-שְׁמֶךָ, וּמֵחַטָּאתָם יְשׁוּבוּן, כִּי תַעֲנֵם. לו וְאַתָּה תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם, וְסָלַחְתָּ לְחַטַּאת עֲבָדֶיךָ וְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל--כִּי תוֹרֵם אֶת-הַדֶּרֶךְ הַטּוֹבָה, אֲשֶׁר יֵלְכוּ-בָהּ; וְנָתַתָּה מָטָר עַל-אַרְצְךָ, אֲשֶׁר-נָתַתָּה לְעַמְּךָ לְנַחֲלָה. {ס} לז רָעָב כִּי-יִהְיֶה בָאָרֶץ, דֶּבֶר כִּי-יִהְיֶה שִׁדָּפוֹן יֵרָקוֹן אַרְבֶּה חָסִיל כִּי יִהְיֶה, כִּי יָצַר-לוֹ אֹיְבוֹ, בְּאֶרֶץ שְׁעָרָיו--כָּל-נֶגַע, כָּל-מַחֲלָה. לח כָּל-תְּפִלָּה כָל-תְּחִנָּה, אֲשֶׁר תִהְיֶה לְכָל-הָאָדָם, לְכֹל, עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל--אֲשֶׁר יֵדְעוּן, אִישׁ נֶגַע לְבָבוֹ, וּפָרַשׂ כַּפָּיו, אֶל-הַבַּיִת הַזֶּה. לט וְאַתָּה תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם מְכוֹן שִׁבְתֶּךָ, וְסָלַחְתָּ וְעָשִׂיתָ, וְנָתַתָּ לָאִישׁ כְּכָל-דְּרָכָיו, אֲשֶׁר תֵּדַע אֶת-לְבָבוֹ: כִּי-אַתָּה יָדַעְתָּ לְבַדְּךָ, אֶת-לְבַב כָּל-בְּנֵי הָאָדָם. מ לְמַעַן, יִרָאוּךָ, כָּל-הַיָּמִים, אֲשֶׁר-הֵם חַיִּים עַל-פְּנֵי הָאֲדָמָה--אֲשֶׁר נָתַתָּה, לַאֲבֹתֵינוּ. מא וְגַם, אֶל-הַנָּכְרִי, אֲשֶׁר לֹא-מֵעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, הוּא; וּבָא מֵאֶרֶץ רְחוֹקָה, לְמַעַן שְׁמֶךָ. מב כִּי יִשְׁמְעוּן, אֶת-שִׁמְךָ הַגָּדוֹל, וְאֶת-יָדְךָ הַחֲזָקָה, וּזְרֹעֲךָ הַנְּטוּיָה; וּבָא וְהִתְפַּלֵּל, אֶל-הַבַּיִת הַזֶּה. מג אַתָּה תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם, מְכוֹן שִׁבְתֶּךָ, וְעָשִׂיתָ, כְּכֹל אֲשֶׁר-יִקְרָא אֵלֶיךָ הַנָּכְרִי--לְמַעַן יֵדְעוּן כָּל-עַמֵּי הָאָרֶץ אֶת-שְׁמֶךָ, לְיִרְאָה אֹתְךָ כְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, וְלָדַעַת, כִּי-שִׁמְךָ נִקְרָא עַל-הַבַּיִת הַזֶּה אֲשֶׁר בָּנִיתִי. מד כִּי-יֵצֵא עַמְּךָ לַמִּלְחָמָה עַל-אֹיְבוֹ, בַּדֶּרֶךְ אֲשֶׁר תִּשְׁלָחֵם; וְהִתְפַּלְלוּ אֶל-יְהוָה, דֶּרֶךְ הָעִיר אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ בָּהּ, וְהַבַּיִת, אֲשֶׁר-בָּנִתִי לִשְׁמֶךָ. מה וְשָׁמַעְתָּ, הַשָּׁמַיִם, אֶת-תְּפִלָּתָם, וְאֶת-תְּחִנָּתָם; וְעָשִׂיתָ, מִשְׁפָּטָם. מו כִּי יֶחֶטְאוּ-לָךְ, כִּי אֵין אָדָם אֲשֶׁר לֹא-יֶחֱטָא, וְאָנַפְתָּ בָם, וּנְתַתָּם לִפְנֵי אוֹיֵב; וְשָׁבוּם שֹׁבֵיהֶם אֶל-אֶרֶץ הָאוֹיֵב, רְחוֹקָה אוֹ קְרוֹבָה. מז וְהֵשִׁיבוּ, אֶל-לִבָּם, בָּאָרֶץ, אֲשֶׁר נִשְׁבּוּ-שָׁם; וְשָׁבוּ וְהִתְחַנְּנוּ אֵלֶיךָ, בְּאֶרֶץ שֹׁבֵיהֶם לֵאמֹר, חָטָאנוּ וְהֶעֱוִינוּ, רָשָׁעְנוּ. מח וְשָׁבוּ אֵלֶיךָ, בְּכָל-לְבָבָם וּבְכָל-נַפְשָׁם, בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם, אֲשֶׁר-שָׁבוּ אֹתָם; וְהִתְפַּלְלוּ אֵלֶיךָ, דֶּרֶךְ אַרְצָם אֲשֶׁר נָתַתָּה לַאֲבוֹתָם, הָעִיר אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ, וְהַבַּיִת אֲשֶׁר-בנית (בָּנִיתִי) לִשְׁמֶךָ. מט וְשָׁמַעְתָּ הַשָּׁמַיִם מְכוֹן שִׁבְתְּךָ, אֶת-תְּפִלָּתָם וְאֶת-תְּחִנָּתָם; וְעָשִׂיתָ, מִשְׁפָּטָם. נ וְסָלַחְתָּ לְעַמְּךָ אֲשֶׁר חָטְאוּ-לָךְ, וּלְכָל-פִּשְׁעֵיהֶם אֲשֶׁר פָּשְׁעוּ-בָךְ; וּנְתַתָּם לְרַחֲמִים לִפְנֵי שֹׁבֵיהֶם, וְרִחֲמוּם. נא כִּי-עַמְּךָ וְנַחֲלָתְךָ, הֵם, אֲשֶׁר הוֹצֵאתָ מִמִּצְרַיִם, מִתּוֹךְ כּוּר הַבַּרְזֶל. נב לִהְיוֹת עֵינֶיךָ פְתֻחֹת אֶל-תְּחִנַּת עַבְדְּךָ, וְאֶל-תְּחִנַּת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, לִשְׁמֹעַ אֲלֵיהֶם, בְּכֹל קָרְאָם אֵלֶיךָ. נג כִּי-אַתָּה הִבְדַּלְתָּם לְךָ, לְנַחֲלָה, מִכֹּל, עַמֵּי הָאָרֶץ: כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ בְּיַד מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ, בְּהוֹצִיאֲךָ אֶת-אֲבֹתֵינוּ מִמִּצְרַיִם--אֲדֹנָי יְהוִה. {פ}
גלות בתוך גלותט'
ותעביר ממשלת זדון מן הארץ

להיות יהודי במדינה הציונית זו גלות הכי גרועה.

זה ספיחי הגלות, אבל גם לא לזלזל באור ובטובמשה

יש רוע: יהודים נעצרים בהר הבית, יהודים מובלים לקישלה על תקיעת שופר  באזור הזה מאז ימי המנדט בערך.

 

 

יהודים עולים להר הבית.

זה היה עניין נדיר עד מגוחך לפני בסך הכל עשור וקצת. עניין של משוגעים.

לפני כ-17 שנה, זה אפילו לא היה אפשרי בכלל. הר הבית היה סגור ליהודים בין 2000 ל2003.

 

התנהגות השוטרים בהר (שעדיין מציקה ^) השתפרה דרמטית בשנתיים שחלפו. עדיין יש מעצרים מיותרים וכל מיני הבלים אבל להגיד שאין אור?

 

יש חושך. יש ממנו בשפע, אבל יש גם אורות ודברים שמשתנים.

שניכם צודקים יש אור ויש חושך. וחושך שלא מצופה משלטון יהודי שנחשון מהרחברון
איתו בטח ובטח שלא ליצור אותו. מודים על הטוב וברוכים על הרע. ככה עד הגאולה השלמה.
לא תשכנע אותיט'


כאילו שהיתה הווא אמינא לשכנע.אריק מהדרום
פעם, אוליט'
היום אבוד. מייחלת לזכות לראות גאולה אלוקית אמיתית ושלימה בנויה על חורבות הציונות.
פעם הכוונה לפני האדמו"ר הרש"ב?אריק מהדרום
הציונות די סיימה את תפקידה.משה

משהו אחר צריך לבוא במקום, זה עדיין לא סיבה לזלזל בהישגים שלה.

ערב יום כיפור.. מוותרת על דיון בנושאט'
חסר טעם כי לא נשכנע את המשוכנעים לשני הצדדים.

לא מבין מה קשור ערב יום כיפוראריק מהדרום
אבל עם השאר מסכים.
מנסה לא לקטרג מעבר למה שכברט'

אני גם ככה במינוס אצל אלוקים.

 

מה זה "הציונות"...ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך י"א בתשרי תשע"ט 02:32

הציונות, ביסודה, היא תנועה לעלות לארץ ישראל.

 

ב"ה, הצליחה בכך לא רע - אלו שהתעכבו, ובאמת לא פשוט לעזוב את הגלות אחרי 2000 שנה, לצערנו בחלקם הגדול אינם בעולם אחרי השואה, וחלקם הגדול התבוללו בארצות נכר.

 

כעת, מה שמכנים כיום "הציונות", הכוונה להמשך בנין המדינה בארץ.

 

ב"ה, גם זה מצליח לא רע.

 

בתוך זה, יש גם בנין התורה בארץ; שזה אמור באמת לתת זריקת מרץ מחודשת, של הנמקות אידיאולוגיות גדולות יותר להימצאותנו כאן.

 

שלב על גבי שלב. זה בתוך זה. 

אני לא חושב שיש ויכוח שהיא הצליחה לא רעמשה

אבל כרגע התפקיד שלה נגמר. אין לה יעד מעבר ללהקים פה מדינה.

נו... קח משל קטן..ד.

נניח הקמת מערכת של פורומים. אפשר לומר, התפקיד שלך נגמר... אתה תגיד, יש מה לתחזק, לשכלל.

 

וכשמדובר על, להבדיל, דבר ענקי בהרבה: הקימו מדינה, צריך לחזק אותה, לשכלל אותה, להוסיף ישוב הארץ, להוסיף בכלכלה, בתעשיה, בטכנולוגיה, בחקלאות, בקיבוץ גלויות, בתוכן הערכי - יש הרבה מה לעשות.

[עקרונית, במה שנוגע לכלל ישראל, גם ה"גשמיות" זה קודש]

 

נכון, וזה כתבתי לעיל, שהציונות במובן הראשוני שלה, עניינה היה להביא את עם ישראל לארץ. זה נעשה במידה רבה. אז על זה לא שייך לדון, ולא על זה הדיון. זה כבר היה. וחלק - עדיין נעשה.

 

אבל בהגדרה העכשווית, כשמדברים על "ציונות", מתכוונים - מעבר להמשך הבאת יהודים לארץ (שגם על זה צריך לעבוד הרבה, שיגיעו באמת יהודים.. מאבק עתיק) - לבנין הארץ, לשכלול המדינה, למלא אותה בטוב (יש מחלוקות מהו ה"טוב", אבל בלי ספק חלק גדול מאד מהציבור, אכן רוצה - בגלל שיש לו אופי בסיסי של עם ישראל - למלא את המדינה בטוב).

 

נכון, אנחנו צריכים להשתדל לבנות קומה ערכית עמוקה יותר. שתיתן עומק של משמעות גם למה שנעשה כעת. יש התקדמות גם בנושא הזה, ב"ה.

זה מה ששונאי ישראל רוצים שנחשובכלמנסע

הם רוצים שנחשוב שאנחנו שונאים את עצמנו

הם רוצים שנחשוב שאנחנו שונאים זה את זה

הם רוצים שלא נדע להבחין בין אמת לשקר

הם רוצים שלא נדע להבחין

בין

אלוקות אמיתית שהיא מוסר וטהרה ואמת רוחנית וגם גשמית

הם רוצים שלא נבחין בין זה

לבין

חסידות מזויפת=חסיד שוטה דהיינו

שנאה עצמית, בלבול בשם ה', ביטחון עצמי מופרז בעצמנו וגם ביטחון בה' על חשבון השכל האישי, אחר כך אפשר גם שכל אנושי על חשבון האמונה, מבחינתם כל קוקטייל של שטויות הוא טוב העיקר שנשכח את האמת ואת הטוב האמיתי, את האלוקות החובקת כל והרוצה בטובתנו ומקבלת כל אדם יהודי וגוי חכם וטיפש איש חם ואיש מופנם, והאלוקות הזאת מנחה את כולם לאהוב את האמת ואת החכמה ואת המעשים הטובים, ויש אנשים שטועים לחשוב שכדאי להטעותנו בעניינים אלו, אנחנו צריכים לשנס מותניים לאזור כוחות ולשלב מעגלים להעלות על נס את כל הטוב האלוקי האמיתי, עד שיאיר גם החוצה וכשנצליח כראוי אז אף השונאים יכירו בו וכל שכן חסידי וחכמי וטובי אומות העולם וכל שכן ישראל קדושים עם צדיק שומר אמונים

 

זה מה שאנו צריכים להכיר באמת כפי שהיא 

האמת בטהרתה 

דברי תורה שמחים כנתינתם מסיני

זה שאמר הכתוב

 

כי כה אמר ה' בורא השמים הוא האלוקים

יוצר הארץ ועושה הוא כוננה

לא תוהו בראה לשבת יצרה

אני ה' ואין עוד

לא בסתר דיברתי במקום ארץ חושך

לא אמרתי לזרע יעקב תוהו בקשוני

אני ה' דובר צדק מגיד מישרים

 

במהרה יכירו וידעו כל יושבי תבל

כי לך תכרע כל ברך תשבע כל לשון

לפניך ה' אלוקינו יכרעו ויפולו

ולכבוד שמך יקר יתנו

ואומר 

ואנחנו ה' אלוקינו ולא עזבנוהו

 

הוא אלוקינו אין עוד

ובו נבטח ובשמו נלך

 

 

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍מיכל318
...כלמנסע

והרשעים והשונאים והחוטאים והמתעים והמטעים יוליכם ה' את פועלי האון, שלום על ישראל

וכל עושי מעשה ערב רב המתעים את ישראל מבפנים, עושים עצמם כמאמינים בכל זה, ומתעים את ישראל ומרבים בלבול בעולם וגורמי ריבוי חטאים וריב, כל אלו ידין אותם ה' במידת דין אמת אמיתית לאמיתה של תורה, וישיב הצדק על מכונו

גם אש"ף מחכים לראות את חורבות הציונות...ד.

אפשר לחכות לקומת גאולה נוספת על גבי זו של כעת.

 

זה שיש בכלל שוטרים יהודים שם. זה שבכלל אפשר להגיע לכותל המערבי (וזה הרבה מאד..),

 

זה שאפשר לכתוב כאן כעת ולא להיות צפויים לאיזה פוגרום של גויים בגלות (האמיתית. לא זה שיושבים כאן בחסות צה"ל בעז"ה וכותבים "גלות".. אלא זו שבאמת, בחו"ל, תחת שלטונם ופרעותיהם) - זה כבר דבר גדול מאד מאד.

 

וברור שכמה שפחות הכרת טובה לה' על כל הטוב שיש - מעכב את המשך הגאולה והתפתחותה. כך כתב הרב חרל"פ זצ"ל.

אף אחד לא אמר שהוא לא אומר תודה.עדן ירושלים
כך שהתגובה לא רלוונטית.
פשוט עם כל הטוב יש המון רע
ואם אין אנשים שיסתכלו בחצי הכוס הריקה
תמיד נשאר בחצי כוס
התגובה לגמרי רלוונטית..ד.

יש הבדל עצום, בין להצביע על מאזן של דברים טובים מול דברים שאינם כאלה - לבין לכתוב "בנויה על חורבות הציונות", ח"ו.

 

 

ולגבי מה שכתבת, שעם הטוב "יש המון רע" ו"אם אין אנשים שיסתכלו בחצי הכוס הריקה, תמיד נישאר בחצי כוס" - 

 

הרי שמלבד שעניינית, זה שרואים את הטוב אינו גורם שלא לראות מה צריך תיקון; אדרבה, כל אחד יודע גם מעצמו, כמה זה שהוא רואה את הטוב שיש בו, נותן לו יותר מרץ לתקן מה שלא - כמובן אם אינו משלה את עצמו שהוא כבר "בסדר גמור".. (ומוזר כמה כל אחד לגבי עצמו מקפיד על זה, ואילו לגבי כלל ישראל, לפעמים פתאום "האצבע קלה"..) - 

 

ומלבד זה שברור לחלוטין שאין כל ערוך לטוב שכבר זכינו לו, מול "הרע"; שהרי עלינו מחורבות השואה, ההשמדה הנוראה, למדינה חזקה ופורחת; מחורבות עולם התורה בגלות, לכמות לומדי תורה, שלא היתה כמותה, וגם איכות עצומה; ומהמצב שיש במקביל בגלות כיום - של התבולות איומה, לכך ש"בהר ציון תהיה פליטה";

יש "המון רע"? איך אפשר בכלל להתבטא כך (אגב, גם על עצמו אדם מוכן לומר שיש אצלו "המון רע"? או שם הוא נזהר?..) -

 

מלבד כל זה, הרי שגם הנושא על איזה צד להסתכל, אינו דבר שמנותק מדרכה של תורה. הירושלמי אומר "גדול קידוש השם מחילול השם" - נו, מה הרבותא.. אלא שהסביר מרן הרצי"ה זצ"ל, שאם יש קידוש השם וחילול השם מעורבים, קידוש השם מכריע.

ובמס"י פרק י"ט אומר שזו מצוה על החסיד, "להתפלל על דורו.. וללמד סנוגוריא על הדור כולו.. כי אין הקב"V אוהב אלא למי שאוהב את ישראל".

 

והגר"א (אבן שלמה) אומר: הקב"ה שונא את המקטרגים על בניו - אפילו הקדושים.

 

 

ולענ"ד ברור, ש"גאולה" בדרך כזו - לא תבוא לעולם. למה? כי הקב"ה אינו, ח"ו, "רשע"... ודורות של יהודים, שהתאמצו במסירות נפש לבנות את הארץ, להחזיר את עמו אליה, הצילו מליוני נפשות (ובלי "התפלפלויות".. מי שנשארו באירופה, נשחטו ברובם ר"ל, הי"ד) - הקב"ה לא יבנה גאולה על "חורבות" מה שעשו... אפילו בשר ודם נורמלי אינו כפוי טובה כזה. ואין הקב"ה מקפח שכר כל בריה. 

אלא שיש מדרגות. גם ילד קטן מתפתח בהדרגה. לפעמים מלכלך.. לא בונים את גדילתו על "חורבות" הקומות הקודמות.

 

 

אז מה עדיף?תפוחית 1
להיות חלילה יהודים בגרמניה הנאצית ? ברוסיה הקומוניסטית? במרוקו? בעירק?
יש פה הרבה טוב והרבה אור, נכון שיש עוד מה לשפר אבל אנחנו כל הזמן במגמת עליה.
ובעז"ה נזכה כולנו לגאולה שלמה במהרה בימינו.


* התלבטתי אם להגיב כי אני מחזיקה מהתגובות שלך ולא התחשק לי להתווכח אבל כן היה חשוב לי לא לשתוק.
נו באמתט'

הפירוט שלך דמגוגי ממש.

 

עדיף שלטון שמתנהל על פי ההלכה וביראת שמים טהורה, אין תחליף ולא חיקוי.

 

 

אז תעבדי על זה.אריק מהדרום

תעשי שזה יקרה.

שלאבריו
תעז לדבר סרה במדינת ישראל ותגיד תודה לציונות
כי בליבריו
הציונות יש סיכוי שהיית מת בגולה ולא זוכה לדמיין את הכותל בכלל תלמד טיפה הרב קוק
במיוחד בשבילךצריך עיון

|אין פה אייקון מתאים|ט'


פאשלה של קלדניתצריך עיוןאחרונה
😡👊מיכל318
איזה חצופים. מה הם חושבים לעצמם ביכלל?? טוב שלא השאירו אותך במעצר גם בכיפור...
זכותך להיתפלל שם. זה המקום שלנו, לא של הערבים שחושבים שהם כבשו אותו ולמה להם מותר להיתפלל שם...

התפילת שלמה הזאת ממש יפה. קראתי את כולה.

גמר חתימה טובה.
ישראל שלנו לנצח🇮🇱
לא, הם לא חצופים.מישי' מאפושו'
מה הם חושבים לעצמם?
סה''כ ממלאים הוראות.

כן,
ההוראות מבישות.
כן,
המצב כואב.
כן,
יש בהחלט רצון לשיפור ותפילה לגאולה שלמה.
סבבה,
כבר דיברו פה על החושך.

ויש אור.
גם עליו דיברו.

ויש ברגים קטנים במערכת גדולה שסה''כ ממלאים הוראות.
ולא צריך לכעוס עליהם אישית.
לא לזלזל בהם.

הערבים לא כבשו את ההר, הם קיבלו את המפתחות והשליטה הצבאית בו במתנה אחרי שישראל כבשה אותו.
אם ההר לא היה בשלטון ישראל בכלל לא היה שם מג''ב.

למוסלמים מותר.
בכללי לגויים מותר.
ליהודים אסור.
זה המצב העצוב.
עליו צריך להתפלל.
...מיכל318
ממלאים הוראות.נכון.
של מי?
אז מי שנתן את ההוראות חצוף.
וממש לא זילזלתי.
אז באמת מה הם חושבים לעצמם המדינה שנתנה להם את המפתחות והשליטה שם...
לא יודעת מה מותר ומה אסור, לא בדקתי את זה אם מותר לפי ההלכה לעלות או לא.
גמר חתימה טובה.
רק מבהירה - לא התכוונתי שאסור ליהודים לעלות! ח''ו.מישי' מאפושו'
דיברתי מצד החוק,
ליהודים אסור להתפלל על הר הבית.

זה לא אידיאלי
בכלל
אבל זה המצב כיום
וצריך להצר על העובדה שמציאות כזאת אפשרית, לא על האנשים שבמקרה מיישמים אותה.
זה הכל.
החוק מתיר לכן אנחנו מואשמים בהפרת הסדר הציבורינחשון מהרחברון
כי בגץ פסק מעל 15 פעם שמותר להתפלל ולהשתחוות בהר לכן אין על זה כתבי אישום ולכן לא מאשימים בזה בכלל כי חוקית זה מותר. להגדיר השתחוויה בשקט בצד במקום שקט ההאשמה בהפרת סדר ציבורי זה לא פחות משקר ורדיפה
אם זה חוקי..מיכל318
אז מה הקטע שעצרו אותכם?
כי זה שבגץ פוסק שמשהו חוקי לא אומר שהצשטרהנחשון מהרחברון
חושבת שזה דבר חיובי. וזה לא אומר שביבי לא מורה אחרת למשטרה.

אז מחפשים תירוץ וההגדרה העלובה של 'חשש להפרת הסדר הציבורית' יכול להיות על כל דבר
לך תבין את היצורים האלה...מיכל318
לא מנסה... זה פשוט הוראה מביבינחשון מהרחברון
זה חשש הגיוניבריו
נכון שאתה לא חייב להסכים אבל הטריגר לאינתיפאדה השניה היה ביקור של אריאל שרון במנהרות הכותל אז צריך להזהר
גם אתה מושפע חזק מהתקשורת.אניוהוא
הטריגר לאינתיפאדה השניה היה - שנאת היהודים.
התרוץ אולי היה עליית שרון להר הבית ...
זאת אומרת שעד ששרון עלה להר הבית הערבים אהבו אותנואריק מהדרום
ואז הם החליטו יום בהיר אחד לשנוא אותנו ולעשות אינטיפדה.
ברור שהם שנאו אותנו אבל הטריגר הוא שרון.
גם ערפאת תפס על זה טרמפ כדי להסית אבל עדיין הטריגר הוא שרון.
וזה אומר שהנאצים שנאו אותנועדן ירושלים
אבל הטריגר לשואה היה זה שהרג את הגרמני ההוא.
נו באמת אתה מאמין לזה?
הם יכולים לחפש סיבה. אין סיבה.
אין סיבה לערבי למה הוא דוקר אדם . אין שום טריגר.
חבל להאשים את עצמך בזה שדוקרים אותך. זה נראה לי ממש מטופש ומעורר רחמים
הטריגר לשואה היה המשבר הכלכלי בגאמניהאריק מהדרום
שהעלה טת היטלר לשלטון.
אני מתחיל לחשוש שאינכם יודעים את פירוש המילה טריגר.
ואני לא מאשים אף אחד זו פשוט עובדה.
הרבה אמרו שהאינתיפדה היתה פורצת בכל מקרה באותה תקופהאניוהוא
יום יותר או יום פחות - זה לא משנה
ערפאת הכין אותה במשך איזה שנה וחצי, רק חיכה לתרוץמשה


ברור אז מה?אריק מהדרום
כן? זה מצחיק אותי. יש לך מחשבה יהודית טיפוסית גלותית להחרידעדן ירושלים
אתה חושב שהגויים שונאים אותנו... בגללנו?
מה נסגר?
כמו שאמרו על השגרירות של ארה"בברגוע

ובסוף לא קרה כלום ב"ה.

אם אתה רוצה לא לתת להם טריגר לפיגועים אתה צריך פשוט לסגור את המדינה ולרדת מהארץ, תמיד אפשר למצוא טריגר.

אם נרגיל אותם שאנחנו הריבון בכל א"י כולל בהר הבית, ושהפיגועים שלהם לא משפיעים עלינו, הם יפסידו לעשות אותם.

(וגם כל הגויים יבינו שא"א ללחוץ עלינו)

טריגר... לפני כן לא היו פיגועים...נחשון מהרחברון
שכחתי...

יש משטרה וצבא כדי להתמודד עם המצב הזה. חוץ מזה אם יש להם ציפיות אז הם כועסים שהן לא מתממשות. אם ניקח את הציפיות ונגדע את התקווה שלהם לשליטה שם יהיה קצת באלגן וזהו. יגמר
תגידו אתם אשכרה לא מבינים את המילה הזו שאתם משתמשים בה?אריק מהדרום
מה הבעיה.מיכל318
תסביר להם את הפירוש🤗
מבינים. רק מנסים להגיד כינחשון מהרחברון
יש מליון טריגרים. עצם זה שיש יהודים בארץ ישראל זה טריגר מספיק לפרעות... עצם זה שיש שילטון יהודי, שיש יהודים ביוש. בי-ם. אז נעזוב הכל כי זה טריגר?
אז היתה לי הכנה ממש טובה ליום כיפורנחשון מהרחברון
אבל הייתי פשוט סתום אטום ברגש, כל הצום הרגשתי דיקלומי תפילה...
בעסה
יש הקפות שבהן התפילות מזכירות את כיפור.נפש חיה.
ברוך תהיהבן מערבא

לא רוצה להגיב לעומק ובפירוט, רק להביע תמיכה.

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך