לא יכל יותר...רבי נחמן
תישמעו יש לי בעיה אני חייב עזרה אני ליפני שנה ניכנסתי לקתע של ברסלב.
אבל ניכנסתי כניראה עמוק מידי כל מה שיש לי בראש זה קבלה היתבודדות ורבינו!
צוחקים עלי בביה"ס ואומרים בדיחות עלי וזה ממש פוגע .
למשל:
1.פעם שאלתי את הרב של הכתה השניה שאלה והוא לא ידע לענות לי עליה .
והוא אמר לי תשאל את הרב שלך אז ילד בכיתה צעק ואמר אבל רבי נחמן מת!!.
2.יש לנו ילד בכיתה בלי כוש הומור והוא מנסה לפגוע בי כל הזמן אז אמרתי לו אתה צריך ללכת לבי"ס
לשיפור בדיחות והוא אמר לי בסדר אני יעשה את זה עם אתה תיתגייר.
3.ילד בכיתה אמר שהוא היה ברסלב אם הוא לא היה יהודי!

בקיצור אני לא יכל אם זה ומיסתכסך כל היום עם ילדים ונימאס לי אני לא יכול להיתיעלם יותר
בימיוחד שזה מגיע לאלימות אז אני מחזיר פשוט נימאס לי אני רוצה להרוג את הילדים האלה לישרוף אותם
חוץ מזה הייתי יכול ליפתור את הבעיה מילולית אבל אין לי לשון עוקצנית במיוחד.
מה לעסות חייב לפתור את זה אם זה ימשיך עוד הרבה זמן אני יפסיק להיות ברסלב
ואני רוצה להיות ברסלבר
למי שכורא את זה ואו מקיר אותי (מהבי"ס )אני מבקש שיפסיק (אם אוו בן הפוגעים)
בכיצקץ חיב ראיון איך לאמוד בזה אני יודע שיש אינין שאכל יתאפך לטובה אבל זה לא כורה!!!!!
בן קמה אטה?צלי אש
תקשיב, בן מלך שעשוי מאבנים טובות...אזמרה...
אתה יודע כמה ה' שמח שאתה איתו?
 
אתה יודע איזה שעשוע  אתה מביא לו,
 
שאתה, הילד האהוב שלו- אוהב אותו ורוצה אותו?
 
אתה מבין כמה הוא חפץ בהתלהבות ובדבקות שלך?
 
תחשוב :
 
הנשמה שירדה לעולם הזה,
 
היא כמו נסיך שרחק מהארמון...
 
והנה הנסיך שב הביתה, אל אבא...
 
והוא רוצה ללבוש בגדי מלכות....
 
כמה שהמלך מתענג מזה!!!
 
כמו שרבנו אומר,
 
ש"עיקר ההתפארות של ה' יתברך-
 
הוא שהרחוקים ביותר מתקרבים אליו".
 
 
 
 
 
 
אז...אזמרה...
המצב שתיארת באמת לא נעים...
 
כמו הנסיך שרוצה לרוץ אל המלך,
 
והשומרים עוצרים אותו, ופוצעים, ומגרשים....
 
מה עושים???
 
אולי אפשר לצעוק.....
 
"אאאבאאא!!! בוא אלי!!!
 
תמשוך אותי אליך!!
 
תשפוך עלי אור כזה,
 
שיראה להם שאני הבן שלך!!!"
 
וככה תוסיף כל היום דיבורים אל ה'.
 
ואתה תראה בעזרתו יתברך,
 
איך הוא בא, מחבק אותך חזק, ולוחש:
 
"בן אהוב שלי, התגעגעתי אליך...
 
אל תשים לב אליהם, אתה תמיד איתי.
 
ותמיד היית איתי, לרגע לא התנתקנו.
 
אני לא אעזוב אותך, גם כשהם פה...
 
בוא, אקח אותך לטיול, נהיה רק שנינו,
 
רחוק מהם, נלך לנו ביער, בשדה, בטבע,
 
ליד המים והפרחים....
 
בלי כל הרעש והבלאגן שלהם...
 
ונדבר, ונקשיב זה לזה, וננגן זה לזה,
 
ונלמד יחד את סודות הבריאה.
 
והם, "השומרים", הילדים האלה...
 
פתאום הם יראו שהלכתי,
 
ויגידו שגם הם רוצים לבוא איתנו...
 
להתקשר אלי, אל המלך....
 
אבל בשביל זה, צריך עכשיו לשתוק... וללכת....
 
ויהיה לנו כזה גן עדן ביחד..."
אתה מבין...?אזמרה...
בחסידות יש 3 שלבים לכל עבודה.
 
"הכנעה"- "הבדלה"- "המתקה".
 
קודם כל "הכנעה"=
 
שותקים, הולכים למקום אחר, וממשיכים בלב להיות עם ה'.
 
ומוכנים להכנע אליו, לקבל מה שהוא מביא עלינו.
 
אח"כ עושים "הבדלה"=
 
מבינים, שכל הבלבולים האלה- הם דמיונות,
 
הם חיצוניים לי ולא קשורים אלי.
 
למה? כי אני לא קשור לאפלה הזו,
 
אני  רוצה להיות טהור.
 
אז אני מובדל- בהבדלה מוחלטת מהחושך הזה,
 
ושייך לגמרי אל האור של ה' .
 
 
 
 
אחרי כל זה...-אזמרה...
מגיעה ה"המתקה"....
 
פתאום כל כך נעים...
 
מתרחבת בלב מתיקות עליונה...
 
"איזה כיף, אני עם המלך בכל שניה!"
 
ואז, פחות שומעים את ההפרעות,
 
ומקשיבים יותר לקול של ה',
 
שמדבר איתנו מכל מקום.
 
כמו שרבנו אומר:
 
"מכל הדברים שבעולם, צועק כבוד ה' יתברך"!
 
וההמתקה הזו, קשורה בדיבור.
 
כשמרגישים כזה עונג, של אהבה וחסד מתוק מה' ,
 
שמתגלה אלינו כ"כ יפה....
 
אזי רוצים רק להתקשר עימו עוד ועוד,
 
לדבר איתו, ולראות איך הוא ממשיך לענות לנו,
 
ולשלוח אלינו עוד טוב ואור והשגחות פרטיות....
 
בחסידות זה נקרא "מלאכים"....
 
אז שנזכה תמיד להיות עם ה' יתברך!
 
תודה ילד, שזיכית אותנו יותר להתחזק !
מי שמתקרב לאמת תמיד מגיע הסיטרא בשביל למנוע תמשיךהרב כהנא צדק
אל תתיחס שזה רק יחזק אותך גם על הסבא צחקו.....
אחי היקרduvidul
הבעיה שאתה מציג כאן לא קשורה לברסלב בכלל.
 
אחי אהובי שמע לעצתי כמי שיש לו קצת נסיון חיים בתחום הזה.
 
אתה ילד, אתה צריך לשמוח, להשתולל, לאהוב את החיים. אל תסבך לעצמך את החיים!
 
אשמח לדבר איתך על זה באופן אישי, בכל מקרה אני פונה לחברי הפורום היקרים:
 
הבן אדם קשה לו הוא סובל, בכך הכל עוד לא בר מצווה!! בחיית דינק, מה אתם מסבכים לו את החיים?? זה עוול בשם רבי נחמן!
מה קשור פה ירידה היא תכלית העלייה והתחזקות וכל מידי דיבורים של מבוגרים, בחיית תעזבו את הבן אדם רחמנות!
אחי היקר שמע לעצתי בדחיפות, אתה חייב עכשיו לשכוח לגמרי מכל העניין של ברסלב כי זה בכלל לא קשור אליך, לפי מה שאתה מתאר המצב שלך קשה, ואתה צריך עזרה של אנשי מקצוע לפני שחלילה המצב יתדרדר. אם אתה רוצה לצאת מזה לפני שחלילה תתדרדר, תשכח אהובי מכל מה שאמרו לך פה, מכל מה שלמדת על ברסלב, מכל החוכמות שאתה יודע, ומכל החוכמות שסיבכו לך את החיים. ופשוט תחיה. את כל הענין של ברסלב תשמור לעצמך כשתהיה מבוגר... תאמין לי רבי נחמן לא יברח לך לשום מקום...
העניין הזה שהגעת לברסלב בגיל כ"כ מוקדם מצביע על בעיה שצריך לפתור אותה, ואסור להתעלם ממנה. יש לך מישהו קרוב ואוהב שאתה יכול להתייעץ איתו?
למה אתה חושב שזה בעיה שבגיל הזה דווקארוצה להתבודד
הוא התקרב לרבנו?
מה, בגלל שהוא ילד הוא לא יכול להתחיל לעבוד את השם?רוצה להתבודד
הוא צריך לחכות עד גיל 17 18 שהשם ירחם עליו, וישלח לו את רבנו שיוציא אותו מכל מה שעבר עליו עד אז?
רבנו התחיל לעבוד את השם עוד בילדותו מגיל שש, היה צם מסתגף, טובל בנהרות קרים, והכל לפני בר מצווה!!
והוא העיד על עצמו שזה לא זכות אבות והנשמה שלו לא נשמה גבוהה או משהו...
כל מה שהוא הגיע אליו זה בזכות היגיעה שלו בעבודת השם.
ומה תעשה אם אני יגיד לך שאני אישית מכירduvidul
סיפורים על אנשים שנכנסו חזק מידי, והיום מאושפזים בבתי חולים לחולי נפש רח"ל!!
אתה מוכן לקחת אחריות על דברים כאלה?
אתה לוקח את זה לידיים שלך?
אתה חושב שהכל כ"כ פשוט "הכל לטובה" וזהו?
האמונה שלנו שהכל לטובה היא דווקא בגלל שאנחנו יודעים כמה העולם הזה מסובך! מי שמתעלם מהסיבוכיות, מי שאופטימי לא במקום, שלא לוקח אחריות ולא מבין את משמעות הדברים, עלול לגרום נזקים גדולים.
לא בגלל שאנחנו מאמינים ברי נחמן נהיה שוטים ונחשוב שאין עולם, שאין כלום רק נצטט משפטים מרבנו 24 שעות נון-סטופ... לדעתי זו טעות של הרבה אני שתופסים את הדברים בצורה מעוותת. כל מה שאנחנו אומרים מרבי נחמן, זה הכל מתלבש בנפש, כמה שהנפש יותר גדולה ככה המשמעות של הדברים יותר גדולה. הרי אם שוטה יגיד "הכל לטובה" אין לזה שום משמעות, אבל כשאדם שיש לו דעת גדולה אומר את זה אז יש פה אור גדול! כשיתרו אומר "עתה ידעתי כי גדול ה' מכל האלוהים" זה הביטוי של "ונהרו אליו כל הגויים"!. אנחנו אומרים כל יום- אשר בחר בנו מכל העמים, ועמים זה לשון חשיבות, דווקא מתוך זה מתגלה הגודל של עם ה'. כשילד בגיל בית ספר אומר "אל תיתנו להעולם הזה להטעות אותכם" זה ממש בדיחה עלובה... מה הוא מבין בכלל מהעולם הזה.
 
אני עדיין לא שמעתי סיפורים על חולי נפש מאושפזים,רוצה להתבודד
א ב ל
עדיין לא אמרת, מה הבעיה עם הגיל? אני אמנם התקרבתי לרבנו בגיל הרבה יותר מאוחר ממנו, אבל אם הוא זכה להכיר את הדרך הזו לפני, מה הסיפור?
רק שניה אחי, תן לי להסביר...duvidul
אני לא יודע בן כמה אתה, ואיזה סיפורים שמעת או לא,
אני גם לא בטוח שזה קשור לכאן כי אני לא מכיר את "רבי נחמן" היקר, ולא יודע באמת מה הסיפור
 
החושים שלי אומרים לי (ותאמין לי שיש לי נסיון בתחום הזה ואני לא סתם מבלבל לך ת'מוח...) ש"רבי נחמן" (אגב אשמח לדעת איך קוראים לך...) הוא בן אדם יקר מאוד עם לב נפלא, אבל עדיין ילד אחרי הכל..
והקב"ה ברא אותנו בכוונה קולם תינוקות, אחרי זה ילדים, ורק אחרי זה מבוגרים! ומי שמדלג על חלק מהשלבים יכול לגרום נזק עצום! אתה יודע איזה נזקים יש לילדים שדילגו על שלב הזחילה למשל כשהיו ילדים?
תדע לך שבשם הצדיקות אדם יכול גם להזיק! למשל אדם שרוצה שהילד שלו יהיה צדיק ויש לו תביעות גדולות מאוד ממנו, יכול לגרום את ההפך לגמרי, כי הילד יברח לאנטי. הכל צריך להיות במידה, בדעת.
אותו דבר אדם שרוצה שהבן שלו יהיה צדיק וכבר כשהוא ילד קטן הוא מושיב אותו ללמוד גמרא במקום לשחק עם חברים, הילד הזה עלול להיות דכאוני ח"ו! ואחרי זה הוא שואל את עצמו איפה טעינו.. הרי בסך הכל עשיתי את רצון ה'...
שמחת חיים זה דבר טבעי שאדם קונה אותו בילדות, בחופש, בחיים, ואסור לדלג על זה~!
המשךduvidul
בן אדם שאין לו דעת עלול לפרש דברים שלא במקומם, וגם את הדברים הנשגבים ביותר יכול להוציא מהקשרם (לא שאני אומר ח"ו שלי יש דעת, ממש לא... להפך, אני משתדל לקבל דעת מרבותי), ולכן הדרך של עם ישראל היא תמיד לקבל עצה מתלמידי חכמים במה שנוגע לדעת תורה (ומאנשי מקצוע יראי שמים במה שנוגע לבעלי מקצוע...
 
כדאי לענ"ד לקרוא את הפרק הבא במלכים-
 

א וַיֵּלֶךְ רְחַבְעָם, שְׁכֶם:  כִּי שְׁכֶם בָּא כָל-יִשְׂרָאֵל, לְהַמְלִיךְ אֹתוֹ.  ב וַיְהִי כִּשְׁמֹעַ יָרָבְעָם בֶּן-נְבָט, וְהוּא עוֹדֶנּוּ בְמִצְרַיִם, אֲשֶׁר בָּרַח, מִפְּנֵי הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה; וַיֵּשֶׁב יָרָבְעָם, בְּמִצְרָיִם.  ג וַיִּשְׁלְחוּ, וַיִּקְרְאוּ-לוֹ, ויבאו (וַיָּבֹא) יָרָבְעָם, וְכָל-קְהַל יִשְׂרָאֵל; וַיְדַבְּרוּ, אֶל-רְחַבְעָם לֵאמֹר.  ד אָבִיךָ, הִקְשָׁה אֶת-עֻלֵּנוּ; וְאַתָּה עַתָּה הָקֵל מֵעֲבֹדַת אָבִיךָ הַקָּשָׁה, וּמֵעֻלּוֹ הַכָּבֵד אֲשֶׁר-נָתַן עָלֵינוּ--וְנַעַבְדֶךָּ.  ה וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם, לְכוּ-עֹד שְׁלֹשָׁה יָמִים--וְשׁוּבוּ אֵלָי; וַיֵּלְכוּ, הָעָם.  ו וַיִּוָּעַץ הַמֶּלֶךְ רְחַבְעָם, אֶת-הַזְּקֵנִים אֲשֶׁר-הָיוּ עֹמְדִים אֶת-פְּנֵי שְׁלֹמֹה אָבִיו, בִּהְיֹתוֹ חַי, לֵאמֹר:  אֵיךְ אַתֶּם נוֹעָצִים, לְהָשִׁיב אֶת-הָעָם-הַזֶּה דָּבָר.  ז וידבר (וַיְדַבְּרוּ) אֵלָיו לֵאמֹר, אִם-הַיּוֹם תִּהְיֶה-עֶבֶד לָעָם הַזֶּה וַעֲבַדְתָּם, וַעֲנִיתָם, וְדִבַּרְתָּ אֲלֵיהֶם דְּבָרִים טוֹבִים--וְהָיוּ לְךָ עֲבָדִים, כָּל-הַיָּמִים.  ח וַיַּעֲזֹב אֶת-עֲצַת הַזְּקֵנִים, אֲשֶׁר יְעָצֻהוּ; וַיִּוָּעַץ, אֶת-הַיְלָדִים אֲשֶׁר גָּדְלוּ אִתּוֹ, אֲשֶׁר הָעֹמְדִים, לְפָנָיו.  ט וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם, מָה אַתֶּם נוֹעָצִים, וְנָשִׁיב דָּבָר, אֶת-הָעָם הַזֶּה--אֲשֶׁר דִּבְּרוּ אֵלַי, לֵאמֹר, הָקֵל מִן-הָעֹל, אֲשֶׁר-נָתַן אָבִיךָ עָלֵינוּ.  י וַיְדַבְּרוּ אֵלָיו, הַיְלָדִים אֲשֶׁר גָּדְלוּ אִתּוֹ לֵאמֹר, כֹּה-תֹאמַר לָעָם הַזֶּה אֲשֶׁר דִּבְּרוּ אֵלֶיךָ לֵאמֹר אָבִיךָ הִכְבִּיד אֶת-עֻלֵּנוּ, וְאַתָּה הָקֵל מֵעָלֵינוּ:  כֹּה תְּדַבֵּר אֲלֵיהֶם, קָטָנִּי עָבָה מִמָּתְנֵי אָבִי.  יא וְעַתָּה, אָבִי הֶעְמִיס עֲלֵיכֶם עֹל כָּבֵד, וַאֲנִי, אוֹסִיף עַל-עֻלְּכֶם; אָבִי, יִסַּר אֶתְכֶם בַּשּׁוֹטִים, וַאֲנִי, אֲיַסֵּר אֶתְכֶם בָּעַקְרַבִּים.  יב וַיָּבוֹ יָרָבְעָם וְכָל-הָעָם אֶל-רְחַבְעָם, בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי, כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר הַמֶּלֶךְ לֵאמֹר, שׁוּבוּ אֵלַי בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי.  יג וַיַּעַן הַמֶּלֶךְ אֶת-הָעָם, קָשָׁה; וַיַּעֲזֹב אֶת-עֲצַת הַזְּקֵנִים, אֲשֶׁר יְעָצֻהוּיד וַיְדַבֵּר אֲלֵיהֶם, כַּעֲצַת הַיְלָדִים לֵאמֹר, אָבִי הִכְבִּיד אֶת-עֻלְּכֶם, וַאֲנִי אֹסִיף עַל-עֻלְּכֶם; אָבִי, יִסַּר אֶתְכֶם בַּשּׁוֹטִים, וַאֲנִי, אֲיַסֵּר אֶתְכֶם בָּעַקְרַבִּים.  טו וְלֹא-שָׁמַע הַמֶּלֶךְ, אֶל-הָעָם:  כִּי-הָיְתָה סִבָּה, מֵעִם יְהוָה, לְמַעַן הָקִים אֶת-דְּבָרוֹ אֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה בְּיַד אֲחִיָּה הַשִּׁילֹנִי, אֶל-יָרָבְעָם בֶּן-נְבָט.  טז וַיַּרְא כָּל-יִשְׂרָאֵל, כִּי לֹא-שָׁמַע הַמֶּלֶךְ אֲלֵהֶם, וַיָּשִׁבוּ הָעָם אֶת-הַמֶּלֶךְ דָּבָר לֵאמֹר מַה-לָּנוּ חֵלֶק בְּדָוִד וְלֹא-נַחֲלָה בְּבֶן-יִשַׁי לְאֹהָלֶיךָ יִשְׂרָאֵל, עַתָּה רְאֵה בֵיתְךָ דָּוִד; וַיֵּלֶךְ יִשְׂרָאֵל, לְאֹהָלָיו.  יז וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל, הַיֹּשְׁבִים בְּעָרֵי יְהוּדָה--וַיִּמְלֹךְ עֲלֵיהֶם, רְחַבְעָם.  {פ}

 

חז"ל מתייחסים לסיפור הזה (לא זוכר באיזה מסכת...), אני רק זוכר שהגמ' כותבת על זה דברים חזקים בקשר לזה שצריך לקבל מהזקנים שבדור... (כל זה קשור גם לאשכול אחר... והמבין יבין)

 

סליחה על האריכות...

 

בקיצור "לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמים", ויש זמן שהבן אדם סובל, וצריך עזרה מקצועית

 
duvidul הבעיה הזאת קשורה ועוד איך לברסלב.רוצה להתבודד
כל מי שהחל לדבוק ברבנו, הסביבה התחילה עם ההצקות.
אם זה ההורים אם זה החברים , המשפחה המורחבת... בכל מקום: "ברסלב, הא? ...."
המשךduvidul
אם אדם מסבך את עצמו, ואחרי זה הוא שואל למה זה קורה לי? מה חטאתי? למה ה' לא עוזר לי?
זה לא יעזור שהוא יסביר לעצמו כל מיני הסברים..
בגלל שאתה מאמין ברבנו אתה חושב שלבן אדם אין נפש? שאין עולם? שאם כל היום תגיד "רבנו" אז הכל פשוט? הכל טוב? אם לבן אדם חסר משהו בנפש, בגלל שיש רבי נחמן זה אומר שהוא לא צריך למלא את הנפש? אם בן אדם רעב זה יעזור שהוא יצעק "טאטא תביא לי לחם"? לא!!!! הוא צריך לקום ולאכול! זה הכל! אחי היקר אני אומר שלזה התכוונת אבל יש גבול דק בין אמונה לנאיביות, שאנחנו חייבים לשמור עליו... נחמנים לא צריכים להיות שוטים...
הרי זה שהוא חושבduvidul
את המחשבות האלה זה בעצמו גורם לסיבוך.
הרי אם אני בא הביתה ושמח וזורם, אז העולם מחייך אלי בחזרה! ואם אני מסתבך במחשבות, אז העולם מחזיר לי סיבוך. ככה זה! לא יעזור שתאמין ברבנו! אם אדם כועס למשל אז מי שמולו גם יתייחס ככה, כמים הפנים לפנים! ואם בן אדם יוצא למשל מחברה, אז ככה החברה מתייחסת אליו!! לא יעזור שתאמין ברבי נחמן!
אתה חושב שרבנו היה שוטה?
אני בן 14  ותודה ממש אזרתם לי ..רבי נחמן
הקב"ה אוהב אותך, ורוצה לראות אם תמשיך לדבוק באמתרוצה להתבודד
שלך, למרות כל הנסיונות והקשיים. השם יתברך מביא לך בזיונות כי המעלה של אדם שממשיך להחזיק בהשם למרות הבזיונות היא גדולה ועצומה! השכר שלך עצום בהרבה ממי שעובד את השם בקלות, בלי מניעות ובלי קשיים בכלל. אתה יודע איזה תענוג אתה עושה להשם יתברך?
תתפלל לאבא שירחם עליך ויעזור לך לעמוד בפני המלעיגים. אתה צריך לדעת(תתייעץ עם מישהו בוגר) מה לענות להם ומה לא. אם יש פעמים שהם פוגעים בך, אל תהיה "כאפות" ותשיב להם כדי שלא ימשיכו לפגוע בך...
 
ותדע לך, שעכשיו הם אולי צוחקים עליך, אבל אחר כך הם לא יפסיקו להעריץ אותך. ככה זה תמיד. אני רואה את זה  המון.
ועוד דבר, כשאדם מתחיל לכנוס בעבודת השם, אומר רבנו, מראים לו כאילו התרחקות, אבל הכל זה רק הרגשה, תחושה לא נכונה, כי בעצם הוא קרוב מאד.
 
"קרוב השם לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת"
 
לא משנה מה עובר עליך, ולאן הגעת- אל תפסיק לקרוא להשם יתברך שיושיע אותך ויקרב אותך אליו.
 
"אחי אהובי, חזק ואמץ"...
די נימאס.!!!!!!רבי נחמן
אד שאני מרגיש יותר טוב וחוזר אביתא אחרי יום קשה איזה ילד קתן מעצבן אותי
ואו מיתקשר ביגלל שאמרתי לא לישתוק אופ למה זה מגיע לי שיפסיקו לחפור אין לי יותר כלום!!
אני קותב את זה אם דמאות בענים לאזזל זה לא מגיע לי למה למה דבקה לי
ואני חשבתי שלא יחול להיות יותר גרוע ואני אחשב יודע שזה רק ההתחלה!....
מה הסיפור שבן אדם יתקרב לרבנו בגיל צעיר?duvidul
באמת מה הסיפור? בסך הכל הוא רוצה להיות צדיק? הרי גם רבנו התחיל לעבוד את ה' בגיל שש?
 
נו באמת...
 
זה כמו להשוות לאברהם אבינו שה' נגלה אליו כשהיה בן שלוש... או לגר"א שבגיל שש יצר גולם..
 
נו באמת..
 
אתה באמת לא מכיר את הסיפורים על ילדים קטנים וטהורים שרצו לעבוד את ה' אבל זה לא בדיוק זה... על ילד בן שש שהתחיל לעשות תענית דיבור
 
חלס
 
יש עבודת ה', ויש דמיונות
 
לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמים...
אחי היקר תשכח מהכל ופשוט תשמח duvidul
סתם.. זה לא כל כך פשוט לשמוח,
אבל עזוב אותך מכל הסיבוכים של המבוגרים...
אם רבי נחמן מסבך אותך אז תעזוב אותו, אם הוא משמח אותך תידבק בו !
זה הכל
אתה בסך הכל בגיל בית ספר! החיים יפים! כל החיים לפניך!
תאמין לי שרבי נחמן היה לו לב זהב, והוא רצה רק שיהיה לך טוב... לא שתסתבך
תשאיר את כל הדאגות של רבנו על עבודת ה' לרבנו, הוא יעשה את העבודה בשבילך..
 
לך תשמח ותחיה וזהו!!!!!!!!!!!!!!
 
ואם קשה לך משהו בחיים, אשמח לעזור...
נראה לי שהתבגרת קצת מוקדם מידי, אבל לא נורא, זה הזמן לתקן!!!
 
וכל מי שאומר לך שאתה צריך לעשות התבודדותduvidul
וכל מיני סיפורים כאלה, אל תאמין לו!!
 
לך הביתה, תתרכז בלימודים, תשמח, יש לך משפחה אוהבת ואני בטוח שיש לך הרבה מה לתרום בחיים..
תתרכז בשיעורי בית, בחברים, במשחקים, בכל מה שמעניין אותך, ותשכח מעבודת ה' כי בשבילך אין דבר כזה!
 
לא כדאי לך להיכנס במחשבות האלה של ברסלב כי אחרי יהיה לך קשה לצאת מזה (הלו, אל תבלעו אותי... גם אני ברסלב בנשמה.. אגב שבועות אני באומן..) כי כשבן אדם נכנס למחשבות ולרצינות אחרי זה קשה לו לצאת מזה.. אתה עוד ילד ולכן זה לא בעיה !!
לך על זה! ואל תשכח שיש לנו אבא בשמיים
אני כנראה כבר שכחתי איך זה להיות ילד...רוצה להתבודד
בכל מקרה, ברור(!!!) שהוא צריך לעשות רק מה שטוב לו ורק מה שמשמח אותו. אם הוא מרגיש שלא יוצא לו מזה טוב, שיעזוב את זה. ברור לא?
אני פשוט יצאתי מנקודת הנחה שהוא שמח במה שהוע עושה ומאמין...
 
 
היה לי עוד כ"כ להגיד אבל נשאיר את זה לאחרים(חוץ מיזה שאין לי כ"כ כח...אולי אח"כ)
אגב,רוצה להתבודד
duvidul!!!!!!!!!!! איזה כיף לך שאתה בשבועות אצל הצדיק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
גם אני רוצה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
 
 
קצת התלהבתי... לא נורא.
איזה כפ לא נכון!רבי נחמן
אגב 2רוצה להתבודד
מה שכתבתי על רבנו שהוא נכנס בעבודת השם כבר בגיל צעיר, הדגשתי שם בכוונה שרבנו אמר על עצמו שהוא לא מיוחד או משהו, והוא זכה לנה שזכה בגלל העבודה שלו וההשקעה שלו!!!
 
הנשמה שלו לא היתה מיוחדת או נעלה(רק אחרי העבודה היא באמת הפכה למיוחדת..)
 
אבל
 
כולנו יכולים להגיע למדרגות האלה אם רק נקיים את עצותיו של הצדיק...
 
זה כל העניין של רבנו שאמר שהוא רוצה להפוך את כולנו לצדיקים, וזה בידיים שלנו!
 
זה טעות שאתה עושה הפרדה ביננו לביניהם...
 
 כולנו יכולים להיות צדיקים אם רק נרצה ונעמול על כך...
כתבת דברים יפים..duvidul
אתה באמת חושב שלרבי נחמן היתהduvidul
נשמה רגילה? קשה לי להאמין...
נכון שהוא השיג הכל על ידי עבודה,
אבל עדיין לא נראה לי שהוא נולד עם נשמה רגילה...
אפשר להירגע.....אזמרה...
לא חייבים להכנס להגדרות-
 
התבודדות, ברסלב,
 
או לצטט משפטים של ר' נחמן במקום שזה "לא נשמע"
 
(למשל,  עם ילדים שמכאיבים על זה).
 
אבל לדבר עם ה'???
 
חכמי ישראל של כל הדורות מדברים על זה
 
"להשיח בפני קונו"....
 
ברור שטוב בכל מצב לדבר עם אבא....!
 
וכל הבעיה זה רק כשמכניסים "ברסלב" מוצהר
 
היכן שלא מתייחסים לזה טוב,
 
אבל אם הוא מתחזק מרבנו עם עצמו ועם ה',
 
אז נראה שזה באמת יאיר ויחמם אותו.
 
בעזרת ה' יתברך.
בונה אתם מיתיחסים אלי כמו ילד בגן....רבי נחמן
מנהל  תימחק שירשור זה אוו מגיע למזב לא טוב!!!רבי נחמן
תקשיב.אזמרה...
פשוט... כל אחד רוצה לתת לעניין הזה
 
מה שהוא יכול, ממה שיש בתוכו,
 
וכך עלתה גם מחשבה שצריך עוד זמן בשביל ברסלב...
 
אבל זה רק מכוונה טובה,
 
וברור שתיקח מהרברים שהובאו כאן-
 
את מה שמרומם ומחזק אותך,
 
ומה שלא שייך לך... לא נורא...
 
אולי לאחרים שיראו זה מתאים...
 
אתה מכיר אותך הכי טוב....
 
וה' יתברך איתך תמיד....
צודקתduvidul
אין כאן עניין אישי
 
אני חושב שהשרשור הזה נוגע בעניין עקרוני בלי קשר אישי אליך
 
אבל אם דברים פה יוכלו לעזור לך- מה טוב
 
לכולנו יש בעיות, וכולנו צריכים עזרה בכל מיני דברים בחיים, אל תחשוב...
 
אני אישית חושב שהדיבורים "תמשיך לדבוק בצדיק למרות כל הקשיים" ו"מניעות שה' מנסה אותך" וכו' וכו', הם ממש ממש לא במקום, ועל זה כתבתי מה שכתבתי...
לדעתי זה דמיונות מדומינים ובכלל "לא לזה התכוון המשורר"... ואם כל הדיבורים על תיקונים וקליפות ומניעות ומלחמות ונסיונות והתחזקות וכו' וכו' וכו' לא קשורים לבנאדם, אז הכל לא שווה 
duvidul  סופסוף מצאתי את מה שרבנו אמר על עצמו...רוצה להתבודד
וְאָמַר: שֶׁאֲפִלּוּ לא הָיָה מִזֶּרַע הָאֱלקִי הַבַּעַל שֵׁם טוֹב זֵכֶר צַדִּיק וְקָדוֹשׁ לִבְרָכָה
רַק אֲפִלּוּ אִם הָיָה מִמִּשְׁפָּחָה הַיְרוּדָה שֶׁבְּיִשְׁרָאֵל
הָיָה זוֹכֶה גַּם כֵּן לְמַה שֶּׁזָּכָה
עַל יְדֵי עצֶם עֲבוֹדָתוֹ וִיגִיעָתוֹ
שֶׁיָּגַע וְטָרַח מְאד מְאד בַּעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ
 
 
עכשיו הבנת?
 
שכחתי לציין את המקוררוצה להתבודד
שבחי הר"ן אות כ"ה
עוד על העניין של רבנו, שרצה לראות אותנו צדיקים:רוצה להתבודד

אות שכב(חיי מוהר"ן)
אָמַר לְאֶחָד מֵאֲנָשָׁיו שֶׁסִּפֵּר עִמּוֹ מֵעִנְיַן עֲבוֹדַת הַשֵּׁם, אָמַר
הֲלא כְּבָר עֵינַי כָּלוֹת כָּל הַיּוֹם
וַאֲנִי עוֹמֵד וּמְצַפֶּה וּמְקַוֶּה וּמְיַחֵל וּמְחַכֶּה בְּכָל עֵת שֶׁיְּזַכֵּנִי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁאֶזְכֶּה לִרְאוֹת בָּכֶם מַה שֶּׁאֲנִי חָפֵץ שֶׁתִּהְיוּ עוֹבְדֵי הַשֵּׁם בֶּאֱמֶת כִּרְצוֹנִי, וַאֲנִי מְקַוֶּה בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם שֶׁבְּוַדַּאי יִהְיֶה כָּךְ.
וְלא בִּלְבַד אֲנָשַׁי שֶׁיִּהְיוּ מְקרָבִים אֵלַי
אֶלָּא אֲפִלּוּ מִי שֶׁיִּתְקָרֵב לְאַנְשֵׁי שְׁלוֹמִי, וַאֲפִלּוּ מִי שֶׁרַק יִגַּע בָּהֶם, בְּוַדַּאי יִהְיֶה אִישׁ כָּשֵׁר בֶּאֱמֶת.
וְלא אִישׁ כָּשֵׁר בִּלְבַד, כִּי אִם אֲפִלּוּ צַדִּיק גָּדוֹל מְאד
יִהְיֶה מִי [שֶׁיִּהְיֶה] שֶׁיִּזְכֶּה לְהִתְקָרֵב לַאֲנָשִׁים שֶׁלּוֹ.
וְשָׁמַעְתִּי שֶׁאָמַר בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן
[בְּעֵינַי כְּבַר הִסְתַּכַּלְתִּי עַל כָּל אֶחָד בְּנִפְרָד]
וַאֲנִי מְקַוֶּה לַה' וְכוּ' כַּנַּ"ל
וְאָמַר גַּם אָז כְּבָר גָּמַרְתִּי וְאֶגְמר

אחי היקר בע"ה עוד כולם יהיו ברסלב'ריםנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
בינתיים אנחנו לא צריכים לריב עם אף אחד ולא להרביץ הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה להתפלל לה' ולבקש ממנו שירחם עלינו העיקר אבל זה שמחה ולא לריב עם אף אחד...סבא ישראל אומר אנשים שלא רוצים להתקרב לרבינו וכל היום צוחקים על זה אין טעם לקרב אותם (מקווה שאני מדייק בלשון) לכן אחי אהובי העיקר שתעבוד את ה' ואם קשה לך בגלוי אז לפחות בנסתר עד שהחברים שלך קצת יתבגרו ויבינו שיש עוד דרכים בחיים....אתה לא צריך לסבול בכלל כתוב: "וחי בהם" אדם צריך לחיות בקיום תורה ומצווות לא למות מזה לכן נשמה העיקר שמחה ותדבר עם איזה רב גדול והוא בטוח ידע להגיד לך מה לעשות
אדרבה!duvidulאחרונה
אין סתירה!
כמו שאומרים "מינה ומינה יתקלס ילעא"..
מכאן אפשר ללמוד את הגדולה של רבנו
שזכה מכל הצדדים
לא רק שזכה לנשמה גבוהה כ"כ ולזכות אבות
אלא אעפי"כ עמל כ"כ הרבה עד שרק מצד זה כבר היה יכול לזכות כ"כ!
זה רק מראה לנו כמה עמל בלי להסתכל בכלל על מה שזכה כבר לבד זה...
צריך כל יום להתחדש...
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך