לפעמים נופלים לעצבות ולפעמים מועדים לשמחה תתן אחרית לעמך
ויש כאלה שהם סתם חגים.סתם 1...
אהבתי מזכיר את "שירי חג ומועד ונופל"בן מערבא


אשרינו מה טוב חלקנו!לעבדך באמת!
לגמרי. ב''ה!תתן אחרית לעמך
גם כשנופלים לעצבות מועדים לשמחה*..אפויה


חח לא זכרתי את המשפט הנכוןתתן אחרית לעמך
אבל זה העיקרון
אפויה

אבל באמת באמת "והיית אך שמח"! 

בדיוק חשבתי על זה היום.תתן אחרית לעמך
למה לא שינו את המילה ל'רק'?
כלומר 'והיית רק שמח' הרי זה המשמעות
זה פסוק?אפויה

וואלה מעניין. איזה עוד פירושים יש ל'אך' חוץ מ'רק'? יש?

 

 

ממ אני חושב שאת צודקתתתן אחרית לעמך
כלומר אני חושב שזה אכן פסוק.
בקשר לפירושים אפשר לבדוק
מצאתיתתן אחרית לעמך
ספר דברים - פרק ט״ז - פסוק ט״ו:
{טו} שִׁבְעַ֣ת יָמִ֗ים תָּחֹג֙ לַיהוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ בַּמָּק֖וֹם אֲשֶׁר־יִבְחַ֣ר יְהוָ֑ה כִּ֣י יְבָרֶכְךָ֞ יְהוָ֣ה אֱלֹהֶ֗יךָ בְּכֹ֤ל תְּבוּאָֽתְךָ֙ וּבְכֹל֙ מַעֲשֵׂ֣ה יָדֶ֔יךָ וְהָיִ֖יתָ אַ֥ךְ שָׂמֵֽחַ׃

רשי מפרש; ספר דברים - פרק ט״ז - פסוק ט״ו, פירוש רש''י: והיית אך שמח. לפי פשוטו אין זה לשון צווי אלא לשון הבטחה, ולפי תלמודו למדו מכאן לרבות לילי יום טוב האחרון לשמחה:
וואו חזק!אפויה

לא יודעת למה אבל זה הרבה יותר משמח שזה הבטחה...

 

זה מזכיר לי את

"אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי"(ועכשיו קלטתי שגם פה יש 'אך') - הטוב והחסד ירדפו אותי גם אם אברח. 

וכשזה הבטחה אתה פשוט תהיה שמח, לא יעזור לך אם תלחם בזה...

 

בדיוק!תתן אחרית לעמך
בדקתי עכשיו וכל המפרשים על הפסוק הזה מסבירים את המילה המילה 'אך' כ'רק'. כלומר שניהיה רק שמחים בלי שום עצבות
אפויה

יש מקום בתורה שכתוב בו 'רק'?

"רק חזק לבלתי אכל הדם, כי הדם הוא הנפש"מבקש אמונה


וואלה. אפויה


זה מוכיח אותנו?תתן אחרית לעמך
לא יודע...אתם שותים דם לפעמים?מבקש אמונה


התכוונתיתתן אחרית לעמך
זה מוכיח שהמילה 'אך' משמעותה 'רק' ?
חחחח מבקש אמונה

היית כותב- "זה מוכיח את מה שאמרנו"   לא- "אותנו"

נקרעתי מצחוק עכשיו..

 

האמת שאין לי מושג 

 

אבל אולי הפסוק הזה מוכיח -מבקש אמונה

"כי רק עוג מלך הבשן נשאר מיתר הרפאים"  ולגבי נח כתוב"  "וישאר אך נוח"   

 

ושניהם אותו פירוש- שהם נשארו לבד 

 

@אפויה @תתן אחרית לעמך

זה מאד בריאנפש חיה.
כן הא חחח בעעמבקש אמונה


שאלתי כיאפויה

חשבתי פשוט שלא כתוב 'רק' בשום מקום בתורה..

אבל אם כתוב אז השאלה שלך עדיין קיימת. צריך לנסות לחשוב על תירוץ....

יפהתתן אחרית לעמך
אולי המילה 'אך' מבטאת באופן חזק שתהיה 'שמח בלבד'.
יותר חזק מ'רק'?אפויה


כן נראה ליתתן אחרית לעמך
כלומר זו סברה שלי.
הנה הפסוק שהוא הביאתתן אחרית לעמך
ספר דברים - פרק י״ב - פסוק כ״ג, פירוש רש''י: רק חזק לבלתי אכל הדם. ממה שנאמר חזק אתה למד שהיו שטופים בדם לאכלו, לפיכך הצרך לומר חזק, דברי רבי יהודה. רבי שמעון בן עזאי אומר, לא בא הכתוב אלא להזהירך וללמדך עד כמה אתה צריך להתחזק במצות, אם הדם, שהוא קל להשמר ממנו, שאין אדם מתאוה לו, הצרך לחזקך באזהרתו, קל וחמר לשאר מצות: ולא תאכל הנפש עם הבשר. אזהרה לאבר מן החי:

כלומר המילה רק אינה מספיקה וצריך להביא את המילה 'חזק' ביחד איתה.
וכמו שראינו מקודם המפרשים על הפסוק 'היית אך שמח' אומרים שהמילה 'אך' היא בלבד ואין עוד משהו אחר. נמצא שהמילה 'אך' אינה צריכה חיזוק.

אבל זו סברה שלי מתוך המפרשים.. מקווה שאני צודק
וואלה יפהאפויה


אבל מוזר. למה כתוב 'רק חזק'אפויה

ולא פשוט 'אך'..?חושב

חחח חשבתי על זהתתן אחרית לעמך
ממ זה בעצם שאלה.. אני מקווה שאני אזכור לברר את זה מחר
חחחאפויה

ה'רק' בפסוק הזה בכלל יש לו פירוש אחר.. של בקשה כאילו..

אז זה לא בדיוק מסביר...מתפלפל כאילו כמו ציווי כזה...

של איזה פסוק ?תתן אחרית לעמך
את בטוחה?תתן אחרית לעמך
כי אני די סגור על זה שזה ציווי
כן, זה ציווי, אזאפויה

זה בכלל לא קשור ל"והיית אך שמח".. ששמה זה שמח בלבד...

 

זהתתן אחרית לעמך
שמשמעות הפסוקים שונה זה לא משנה את העובדה שפירוש המילים 'אך' הוא תואם.
נכון.אפויה

אבל הרק שם לא אומר 'בלבד' כמו בפסוק הראשון... הוא בכלל אומר ציווי....

 אז זה לא כזה מתרץ ש'רק' של 'בלבד' זה מילה יותר חלשה.

פשוט לציווי היה צריך חוזק יתר...

(הפסוקאפויה

ש@מבקש אמונה הביא לא תירץ או פתר את השאלה... מבין?)

רקסתם 1...
"וכל יצר מחשבת לבו רק רע כל היום"
"רק אשר אכלו הנערים...הם יקחו חלקם"
"רק אין יראת אלוד-ם במקום הזה והרגוני"
"רק את בני לא תשב שמה"
"רק הכסא אגדל ממך"
וכו'... (חלק זכרתי וחלק חיפשתי והיו עוד הרבה )
תודה!!אפויה

סתם זרמתי. לא באמת יש לי כח להתעמק בזה עוד @תתן אחרית לעמך.

אבל אשמח לראות אם תגיע לתשובה כל שהיאכאילו מוציא לשון

האמת שיש לי תשובה אני רק צריך לוודא שהיא נכונהתתן אחרית לעמך
אפויה

תכתוב בכל זאת כי אני זזה ולא אהיה פה לפחות שבוע...|מסוקרן|

תשובהתתן אחרית לעמך
ספר דברים - פרק י״ב - פסוק כ״ג:
{כג} רַ֣ק חֲזַ֗ק לְבִלְתִּי֙ אֲכֹ֣ל הַדָּ֔ם כִּ֥י הַדָּ֖ם ה֣וּא הַנָּ֑פֶשׁ וְלֹא־תֹאכַ֥ל הַנֶּ֖פֶשׁ עִם־הַבָּשָֽׂר׃

פסוק זה הוא ציווי שלא לאכול את הדם וכיוון שהיו ממש נופלים בחטא זה (שאוכלים מהדם) נוספה המילה 'חזק' כדי שנתחזק בזה ולא נאכל. בפסוק מופיעה המילה 'רק' שפירושה הוא 'בלבד' כלומר תהיה עסוק רק בלהתחזק.


ספר דברים - פרק ט״ז - פסוק ט״ו, פירוש רש''י: והיית אך שמח. לפי פשוטו אין זה לשון צווי אלא לשון הבטחה, ולפי תלמודו למדו מכאן לרבות לילי יום טוב האחרון לשמחה:

הפסוק 'והיית אך שמח' - למדתי פעם שהאות ו' משנה את צורת הזמן של המילה (נראה לי שאור החיים אומר את זה). לדוגמה 'ויהי' בימי אחשוורש - המילה 'יהי' היא לשון עתיד אבל בגלל שכתוב 'ויהי' אז היא מתארת עבר. בפסוק שלנו אנחנו רואים את הדוגמה ההפוכה 'והיית' - המילה 'היית' מתארת לשון עבר שפעם היית שמח אבל המילה 'והיית' מתארת לשון עתיד שאתה תהיה שמח.
נמצא לנו מכאן הבטחה שבזמן זה של השמחה אנחנו נהיה שמחים. זה בדיוק מה שרש''י אומר שפסוק זה הוא לשון הבטחה.

זה שהפסוק הוא לשון הבטחה נובע מהמילה 'והיית' ולא מהמילה 'אך'. המילה 'אך' משמשת לשון 'בלבד'.
כך יוצא שלמרות ששני המשפטים מדברים על דברים שונים ('ציווי / הבטחה') עדיין המילה 'אך' או 'רק' אומרים את אותו הדבר :
1. ׳והיית אך שמח' - והיית שמח בלבד
2. ‏'רק חזק לבלתי אכול את הדם' - תתחזק בלבד (תהייה עסוק רק בלהתחזק) שלא לאכול את הדם.

האמת שזה יכול להיות גם תתחזק 'מאוד' כלומר שהמילה 'רק' משמשת בלשון 'מאוד' אבל נראה לי שזה גם הכוונה של 'בלבד' שתהיה עסוק רק בזה.

@@אפויה
@מבקש אמונה
וואי יפהאפויה

אבל השאלה הראשונה- למה נאמר והיית 'אך' שמח ולא 'רק' שמח עדיין נשארה...

נכוןתתן אחרית לעמך
יפה שעלית על זה!.
רציתי קודם כל לראות שאכן זו אותה משמעות ואחרי זה לבדוק אם כך למה פעם אחת כתוב 'רק' ופעם אחרת כתוב 'אך'.
אני מאמין שאלו שתי מילים שמבטאות את המילה 'בלבד' אלא שיש להם משמעות טיפה שונה.
כמו להגיד למישהו 'אני אוהב אותך'' או לומר לו 'אני מחבב אותך''. יש בזה דימיון ויש בזה שוני
וואלהאפויה

כמו סליחה/מחילה?

מה המשמעות השונה אם כן?

 

טוב זזתי..אפויה

יאללה אשרייך. כשאשוב אראה תתשובה

 

כן כמו סליחה ומחילהתתן אחרית לעמך
או למשל למדתי בשפת אמת על 'צעקה' מול 'זעקה'.
זעקה כשיש מישהו שיכול לעזור, כשיש בסביבתך אנשים וכדומה שיוכלו להציל אותך.

צעקה זה כשאין אף אחד. כשאתה לגמרי לבד לבד. ואתה מבין שרק אבא שבשמיים יוכל לעזור לך.

לכן כתוב :

ספר תהלים - פרק ק״ז - פסוק י׳:
{י} יֹ֭שְׁבֵי חֹ֣שֶׁךְ וְצַלְמָ֑וֶת אֲסִירֵ֖י עֳנִ֣י וּבַרְזֶֽל׃
{יג} וַיִּזְעֲק֣וּ אֶל־יְ֭הוָה בַּצַּ֣ר לָהֶ֑ם מִ֝מְּצֻֽקוֹתֵיהֶ֗ם יוֹשִׁיעֵֽם׃
האסיר יודע שהוא יכול להתחנן לסוהר (ואולי לשחד אותו) והוא יציל אותו. לכן כתוב ויזעקו כי יש מישהו שיכול להושיע אותך.


{ד} תָּע֣וּ בַ֭מִּדְבָּר בִּישִׁימ֣וֹן דָּ֑רֶךְ עִ֥יר מ֝וֹשָׁ֗ב לֹ֣א מָצָֽאוּ.
{ו} וַיִּצְעֲק֣וּ אֶל־יְ֭הוָה בַּצַּ֣ר לָהֶ֑ם מִ֝מְּצֽוּקוֹתֵיהֶ֗ם יַצִּילֵֽם׃

כשהולכים במדבר אין אף אחד שיכול להושיע אותך . רק אבא שבשמיים ולכן הם צעקו.

אני צריך לבדוק מה המשמעות של זה.. בע''ה אם אני אזכור ותהיה לי תשובה אשלח.. (:
וואי חזזזזק!אפויה

אחלה, תודה, בנחת... אנסה גם לבדוק עד שאשוב

מצאתי את זה..אפויה

@תתן אחרית לעמך

 

"ב "אך את שבתותי תשמרו, מ"ש שבתותי בלשון רבים מצאו סמך על השבותים, ועז"א תשמרו שבא על הסייגים והמשמרת והוא רק אסמכתא כמ"ש בפ' בא (סי' ס' וסי' ס"א) ובפ' משפטים (סי' ר"כ): "ג "אך את שבתותי, ריה""ג "למד ממלת אך שפקוח נפש דוחה את השבת, והוא ע"פ הכלל המבואר אצלי בהבדל בין מלת רק ובין מלת אך. שמלת רק ממעט במשפט הקודם ומלת אך ממעט במשפט הזה עצמו, ר"ל אך את שבתותי תשמרו לא זולת, ר"ל שבתותי הרבים, ואם יקרה פקוח נפש ותשמור שבת זה מחללו בעבורו לא תשמור שבתותי הכוללים כי ימות ולא ישמור עוד את השבתות, והוא קרוב למ"ש חלל עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה, רק שריה"ג הוא המדייק תמיד מלת אך לעשותו מעוט במשפט הזה עצמו, שרוב מ"ש אך חלק ריה"ג קאמר לה, ורש"י ז"ל פירש שבא ללמד שמלאכת המשכן לא ידחה שבת והשיג עליו הרמב"ן שמלת אך ממעט במשפט הזה עצמו ובא למעט בשמירת השבת לא לרבות, ושמחתי כי מצאתי עזר לי בכלל הזה מאחד קדוש, והרי"א שפך עליו סוללה ואמר שע"פ הפשט מלת אך מוציא במשפט הקודם, וכבר הראיתי באה"ש (כלל תקצ"א) איך חז"ל שמרו כלל זה במקומות הרבה, וזהו ההבדל בין מלת רק ובין מלת אך, ודרושי חז"ל הם הפשט הבנוי על מכוני הלשון, וכבר רמז מעוט זה לענין פקוח נפש במכלתא בא (סי' ס"א), וכל מאמר זה מובא ביומא (דף פו): "ד "כי אות הוא ביני וביניכם וכו'. בשבת (דף יב ע"ב) לדעת כי אני ה' מקדשכם אמר הקב"ה למשה משה מתנה טובה יש לי בבית גנזי ושבת שמה ואני מבקש לתנה לישראל לך והודיעם, ר"ל כי תענוגי העוה"ב א"א שישיג האדם בחיים, כי בעוד הנפש קשורה בחומר א"א שתצייר לעצמה תענוג הנפש הבלתי נקשר בחומר, וע"כ החריש בתורה מיעודי עוה"ב כי הוא נמנע ההשגה בחיי הגוף, אולם שבת הוא אחד מששים בעוה"ב, לכן נתן להם מצות שבת שמן עונג שבת ישיגו טעם מעניני עוה"ב, וז"ש מתנה טובה יש לי בבית גנזי ושבת שמה שהוא שכר עוה"ב שנקרא שבת הגדול ויום שכולו שבת שהיא מתנה טובה והיא בבית גנזיו שא"א שירגיש אותו האדם בחייו, ואני מבקש לתנו לישראל שהם יירשו השבת הגנוז הזה לעוה"ב, ואני רוצה להודיעם מעט ממנו בעוה"ז, שזה ע"י מצות שבת שע u1497 י נרגיש תענוגי העוה"ב, וז"ש לדעת כי אני ה' מקדשכם מה שיקדש אתכם בעוה"ב להיות מן הקדושים הנצחיים העומדים לפניו תדעו ותשיגו בעוה"ז ע"י מצות שבת, ומזה ממעט חש"ו ממ"ש לדעת והם אין בהם דעה, ואמר ביני ובין בני ישראל ולא עובדי אלילים שאין להם חלק בשבת הגדול, ואמר שינהג הדבר לדורות, כי ישראל מוכנים להיות להם חלק ליום שכולו שבת ומנוחה בכל דור ודור, ועל זה אמר את שבתותי תשמרו בלשון רבים, שמרמז גם על השבת הנצחי:

יפה!תתן אחרית לעמך
חחח ואיי זה ארוך.
אפשר תמצות?
זה בערך הנקודהאפויה

ריה""ג "למד ממלת אך שפקוח נפש דוחה את השבת, והוא ע"פ הכלל המבואר אצלי בהבדל בין מלת רק ובין מלת אך. שמלת רק ממעט במשפט הקודם ומלת אך ממעט במשפט הזה עצמו, ר"ל אך את שבתותי תשמרו לא זולת, ר"ל שבתותי הרבים, ואם יקרה פקוח נפש ותשמור שבת זה מחללו בעבורו לא תשמור שבתותי הכוללים כי ימות ולא ישמור עוד את השבתות, והוא קרוב למ"ש חלל עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה, רק שריה"ג הוא המדייק תמיד מלת אך לעשותו מעוט במשפט הזה עצמו, שרוב מ"ש אך חלק ריה"ג קאמר לה,

זה מויקיטקסט...אפויה


חחחתתן אחרית לעמך
איך לא חשבנו על זה לפני
חח כן לגמריאפויה


יפה!תתן אחרית לעמך
אשרינו
שניה. מי זה ריה"ג?אפויה


התנא ר' יוסי הגליליחידוש


האא, אחלה תודה!אפויהאחרונה


לשמחה עולים ועומדים ביציבות. לא נופליםכלמנסע


ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אורין

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

בלאנקו אולי?הרמוניהאחרונה

גם אחלה.. את סבלנות לא מכירה

אולי יעניין אותך