ייסורים מכפרים (?)משיח נאו בפומ!
מה המקור?
אילו ייסורים?
על מה הם מכפרים?

מה עוד יש לכם לומר בעניין?
פתח בגוגל ;)תתן אחרית לעמך
חחח מחילה אחי פשוט אין לי דפדפן אז לא יכולתי לחפשתתן אחרית לעמך
הנושא הזה מופיע גמרא.נפש חיה.
הסוגיא העיקרית בגמרא ברכות דף ה עמוד א'פעם הייתי עוגי

כאן אפשר למצוא הרבה מקורות בעניין

 

יסורין

תודה רבה!משיח נאו בפומ!
אעיין בהמשך.
בעיקרון בגמרא זה "ממרקין"יסורין ממרקין

זה היה הניק שלי גם לפני השאלה, למי שתוהה....

מה שיש לי לומר, זה עוד תהייה באותו ענייןבן מערבא

 

יש גמרא בהקשר הזה שאני מנסה לפענח ולהבין כבר כמה זמן:

 

"תניא רבי שמעון בן יוחאי אומר שלש מתנות טובות נתן הקדוש ברוך הוא לישראל וכולן לא נתנן אלא ע"י יסורין אלו הן תורה וארץ ישראל והעולם הבא תורה מנין שנאמר אשרי הגבר אשר תיסרנו יה ומתורתך תלמדנו ארץ ישראל דכתיב (דברים ח) כי כאשר ייסר איש את בנו ה' אלהיך מיסרך וכתיב בתריה כי ה' אלהיך מביאך אל ארץ טובה העולם הבא דכתיב (משלי ו) כי נר מצוה ותורה אור ודרך חיים תוכחות מוסר" (בבלי ברכות ה ע"א)

 

אם היה כתוב "עמל" במקום "יסורין" זה היה מסתדר לי, העמל יוצר קניין בנפש, אבל הדרישה פה היא יותר חזקה (יסורין זה בפרט העמל, אבל זה גם עוד מעבר לזה), ואני מנסה לחשוב למה ? 

כמו שמסביר המהר"ל שהדברים האלה הם רוחניים וקדושיםחסדי הים
ועל טבעיים, וצריך לדכא את החומר לגמרי, כדי לזכות להתחבר אליהם.
יסורים זהכלמנסע

"ייסורים" אינם לשון "כאב" כמו שסבורים, אלא "לייסר" כעניין "ליישר" כלומר להטות את האדם לדרך טובה, זו למעשה אכיפה לצורכי מוסר (שוב שורש יס"ר מעניין יש"ר) ראה ספר השורשים לרד"ק ערך יס"ר

 

וזה מעניין "בחמה שפוכה אמלוך עליכם", ואין עניינו לעניין עמל כלל, שהוא ע"י כאב והוא נגרם רק בחטא שלכן החטא נקרא עמל, והייסורים נעשים בדרך כאב בגלל החטא, אבל הכאב הוא לא משהו מהותי בייסורים, וזה דרך התורה שייסורים אילו זכה האדם לא היה לו אלא עמל תורה ככתוב בגמרא, וזהו עמל ששכרו בצידו כלומר סמוך לו ועל כן הכאב מומתק ע"י השכר המיידי, מה שאין כן אחר החטא יש עמל לא רק בתורה, ועל זה נאמר עכשיו שהרע את מעשיו קיפח את פרנסתו, ומתפרנס בייסורים של צער בעמל מלאכה ששכרו איטי ואינו מגיע במהרה, ולעתיד לבוא שיתוקן החטא, אז חורש וזורע ומייד קוצר והכל מוכן לסעודה.

אז אתה בעצם טועןבן מערבא

שייסורים לא בהכרח באים לידי מימוש בצורה של כאב \ צער \ סבל אבל קשה לי ממש לראות איך תוכל לטעון שהמשמעות של ייסורין בהקשר הזה לא כוללת גם מובן של כאב \ צער \ סבל ? פשוט שהגמרא מבינה את זה ככה.

 

ולגבי החלק השני "והייסורים נעשים בדרך כאב בגלל החטא" - זה לא כל כך פשוט וחלק מה שאתה אומר. למה ? למשל, עיין באותו עמוד בדברים "כל שהקב"ה חפץ בו מדכאו בייסורין". 

תשובהכלמנסע

"מדכאו" הוא לשון "דך"=עני, (המילה "דיכאון" היא מילה מודרנית ואין ללמוד ממנה לעניין שפת התנ"ך וחז"ל) וזה בדיוק מה שאמרתי, עניות זה משהו טכני, זה תלוי איך אתה מסתכל על זה, וגם עני יכול לשמוח בחלקו, וכמו שהסברתי גם עמל תורה, וכמו כן עמל מלאכה לעתיד לבוא, יש בהם מידה של צער, אבל הצער מומתק ע"י השכר שסמוך ונראה לייסורים, ועל כן הכאב "לא חשיב", אין לו חשיבות של ממש, לא שאין כאב אלא שאין לו חשיבות של ממש, כמו מי שרעב שודאי יש לו חיסרון והכאב הוא כאב, אבל אם הוא יודע שיש לו ארוחה מוכנה ברגע שירצה אז הוא אינו דואג כלל ולא שת ליבו לרעב, וכמו מתוקה שנת העובד, שלא רק שאין זה מכביד עליו שיצטרך מנוחה ממשית, אלא אדרבה זה ממתיק לו את זה ביותר, ויותר מאשר אילו לא היה עובד, והכי נמי כאן בכל עניין הייסורין כמו שפירשתי.

 

מה שכתוב שם בגמרא על ייסורין של אהבה - זה בדיוק העניין - כל שאין בהם ביטול תורה, כל שאין בהם ביטול תפילה, כלומר אם זה לא מפריע לרוחניות אז הרוחניות ממתיקה לו את הייסורין ע"י שיודע את גודל השכר שמצפה לו שלפום צערא אגרא, ותורה שלמדתי באף היא עמדה לי, ולכן הביאו בגמרא מעשים באמוראים שחלו ושאלו אותם האמוראים חבריהם אם חביבין עליהן ייסורין ואמרו להם "לא הן ולא שכרן", כלומר הם חששו שיגרום החטא ויהיה בייסורין צד שאינן לגמרי ייסורין של אהבה ותיפגע הרוחניות בביטול תורה או ביטול תפילה, ועל כן "יהיב ליה ידיה ואוקמיה", להראות מעלתם שהקב"ה משתתף איתם ומשתף אותם בהחלטותיו אם לתת ייסורין או לא, ואינו נותן להם ייסורין אלא מדעתם וברצונם, לפי השערתם לגבי עצמם אם תיפגע מזה רוחניותם או לא. אבל ודאי הכירו במעלת ייסורין של אהבה שזה ייסורים ששכרם בצידם פירוש ששכרם סמוך ונראה להם כמו שפירשתי, שעל ידי זה הייסורין מומתקין ואינן מורגשין.

צריך לחשוב על זהבן מערבא

 

לבדוק אם הבנתי.

 

אז אתה טוען כשהגמרא אומרת "וכולן לא נתנן אלא ע"י יסורין" הכוונה בייסורין הוא מלכתחילה בעמל וטורח אלא שמחמת החטא בדיעבד העמל והטורח הזה יכול להתלבש בצורה של כאב \ צער \ סבל ?

..כלמנסע

ייסורין כוללים (הם לא רק אבל גם-) טורח או עמל, אבל עמל יכול להיות עמל תורה וכד' ששכרו בצירו, ולכן אכן ניתן להשתמש במילה "טורח" שמתאימה לזה, אכן בדיעבד בעקבות החטא זה יכול להתלבש בצורה של "כאב/צער/סבל" כלשונך

כמו שאמרתי צריך לחשוב על זה, מעניין, תודה.בן מערבא


מהר"לוהוא ישמיענו
ספר נתיבות עולם, נתיב היסורין (עיי"ש)
כשאדם עובר על עוונת שיש בהם כריתות ומיתות בית דיןחסדי הים
אז כאשר הוא חוזר בתשובה ועובר יום כיפור, ה' מביא עליו ייסורים כדי למרק עוונו (בבלי יומא פו.).
הייסורים באים בצורה שהם כנגד העוון שעבר.
בדיוקתתן אחרית לעמךאחרונה
היום קראתי סיפור על תלמיד חכם אחד שבאו עליו ייסורים רבים וכבר לא היה לו כוח לחיות. אז הוא הלך לישיבה של החיד''א הקדוש כדי שייתן לו דרך להיפטר מהם. כשנגיע לישיבה הוא ראה שהרב החיד''א והתלמידים בדיוק לומדים אז הוא ישב בצד. התנמנם ונרדם וחלם חלום.
בחלום הוא מת וכעת הוא הולך עם מלאך לבית דין של מעלה. והם הולכים ימים רבים וכבר לא היה לו כוח ללכת. אז הוא שאל את המלאך כמה זמן נשאר והמלאך אמר 'יומיים' וכבר לא היה לו כוח ללכת. לפתע הוא ראה עגלון (איש עם עגלה) שבעגלה יש ארגז גדול. הוא שאל את העגלון "אפשר לעלות?" והוא אמר לו 'אתה יודע מה אני סוחב פה? זה כל העוונות שלך' התלמיד נדהם. והעגלון אמר לו 'יש עוד מלא עגלות מאחורייך. וככה שורות של העגלות סוחבות את הכוונות שלו.
בסוף היה עגלון אחד עם קופסה קטנה. התלמיד שאל אותו 'אפשר לעלות?' והעגלון אמר 'כן . אלו הם הזכויות שלך'. ככה הלכו בדרך עד שהגיעו לבית דין של מעלה. . וכבר כל הארגזים עם העוונות היו אחד על השני והיו כל כך גבוהים ביחד עד שלא ראו את השמיים.
כך החליטו בית דין של מעלה לשלוח אותו אל הגיהנום. ורגע לפני שלקחו אותו באופן מלאך לבן ושאל 'לאן אתם לוקחים אותו?' ואמרו לו 'לגיהנום'. והמלאך אמר 'חישבתם את הייסורים שהוא עבר?' ואמרו לו 'לא'. מיד הורידו לו חצי מהארגזים. ואז הוא מלאך אחר ושאל 'חישבתם את התחלואים (מחלות) שהיו לו?' וכל הורידו לו עוד ארגזים וכך באו מלאכים שהעידו על כל מיני ייסורים שהוא עבר והוא ניצל ונשלח לגן עדן.
בדיוק באותו רגע הוא התעורר והוא רואה שהחיד''א הקדוש סיים את הלימוד.
החיד''א ניגש אליו ושאל 'מה רצית?' ואמר לו את כל המעשה ושכעת הוא שמח בייסורים שהוא מבין שהם ממרקים את כוונותיו ואין הוא רוצה להביאם מעליו.
מסיפור זה למדנו (אמר הרב עובדיה הגיע) שאדם צריך לשמוח שבאים עליו הייסורים ובעזרת ה' הקב''ה יגיד לצרותינו די ויזכה אותנו לגאולה השלמה. אמן.
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

אופס… טעותפ.א.
יש בקמפוס ILהרמוניהאחרונה
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.

יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.  


אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'  

גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.   

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך