אסור לקמט את רבינוcintetit

את עונה כאן למישהו משרשור קודם, פשוט שם כבר הצטברה ערימה גדולה של הודעות שטותיות ואני בכלל לא בטוחה שמישהו ישים לב אם אני אכתוב שם משהו.

 

יש אנשים שאינם מסוגלים  להבדיל בין דקויות

מבחינתם להגיד את המשפט "הלכתי לדוג דגים" ולהגיד "הלכתי לאכול דגים" זה אותו דבר , כי מדובר על דגים.

 

הם טועים. הם לא מבינים ולא מסוגלים להבין ובאותה המידה שהם לא מסוגלים להבין את זה, הם גם לא מסוגלים להבין את תורת ברסלב. אין סיכוי שהם יבינו כלום.

 

חבל על כל מאמץ שיושקע בלהסביר להם.

 

אותם אנשים מסוגלים להסיק שאם רבי נחמן אומר שחייבים ללמוד שולחן ערוך וחייבים ללמוד פוסקים, אזי הכוונה שחייבים לציית לשולחן ערוך ככתבו.

 

זו כמובן טעות.

 

ללמוד זה דבר אחד, לציית זה דבר אחר לגמרי.

מי שלא מבין את ההבדל, לא יבין גם דברים אחרים. אין טעם להסביר לו.

 

לרבי נחמן הייתה כוונה ברורה , כשהוא אמר מה שאמר.

הוא הורה לאנשים ללמוד שו"ע לפני שילמדו אחרים. הוא התכוון להורות להם להעדיף את הלימוד הזה על לימודים אחרים. לא משנה כרגע מה , גמרא, משנה, מקרא , מדרשים.

 

רבי נחמן קובע כאן סדר עדיפות בלימוד.

 

כמובן שראשי הישיבות לא אוהבים לשמוע את זה. הכל יודעים שבכל הישיבות, גם בישיבות שמכנות את עצמן "ישיבות ברסלב", ישנו סדר לימוד אחר.

 

וזו הסיבה שאנשים מעדיפים לא להבין, מאשר לציית להוראה של רבי נחמן.

 

וזה עניין חסידות ברסלב, התקשרות לצדיק, ציות לצדיק, הליכה בדרך של הצדיק , למרות שהדרך של הצדיק נוגדת את הדרך של מישהו אחר, לדוגמא , את הדרך של ראש הישיבה.

 

ומי שמציית לצדיק , יכול לשלם מחיר יקר.

והשאלה האם מוכנים לשלם מחיר כזה.

 

זו העבודה של חסיד, להיות מוכן לשלם מחיר ולפעמים גם לשלם אותו.

כל רצונו של צדיק האמת הוא לעזור ליהודי להיות יהודיליטאי לשעבר

לקיים את התורה כמו שהיא.

זאת התורה לא תהא מוחלפת, זה עיקר מעיקרי האמונה.

רבי נחמן הוא לא חלילה כמו ישו או מוחמד, שבאו עם מצוות חדשות ושינו את התורה לתורה אחרת.

רבי נחמן הוא שליח הבורא לעזור לך לקיים את התורה המקורית, זו שניתנה בהר סיני, ושתשאר אותה תורה לנצח.

 

אתה לא הדובר של רבי נחמןcintetit

אין לך מושג מה "רצונו"

ידע כזה הינו בהכרח מעל ומעבר לרמתך.

ישנן עצות מעשיות של רבינו , הן מפורטות בצורה ברורה בספרים שרבי נחמן כתב.

 

אתה יכול לציית לרבי נחמן.

אתה יכול שלא לציית להן.

אבל היומרה שלך לטעון שאתה יכול לדעת מה "רצון הצדיק" היא שום דבר חוץ ממגוחכת.

המשפט הזה "אתה הדובר של"ליטאי לשעבר

הוא סלנג חילוני טפשי שכביכול "סותם פיות", והוא אלימות מילולית שאין לה שום משמעות אמיתית, הבל הבלים.

אני הדובר שלו, או שאני לא, מה זה משנה - אני אומר את האמת.

ואני יכול לדעת מה רצון הצדיק, כי הוא אמר את התורות שלו והוא הסביר מה הוא רוצה.

הוא רוצה שנקיים את התורה כפי שהיא, ושנתקרב לה'.

אם הוא לא היה רוצה שנקיים את התורה כפי שהיא, אז הוא לא היה "צדיק" אלא להיפך.

אתה לא דובר של הצדיק ולא נותן לו פקודותcintetit
אתה לא חסיד ברסלב
אתה לא מבין בברסלב
אתה חוזר כאן על התעמולה הרגילה של המחזירים בתשובה.

אין להם שום קשר לברסלב.
זה כל כך מצחיק שאתה מתיימר להגיד את האמת
כשאין לך מושג איך לעשות את הצעד הראשון.

אני הכרתי חסידי ברסלב אמיתיים
נכון, הם היו רבנים, חרדים, היו מקפידים על הרבה דברים, אבל זה שולי, זה לא חשוב.
היו גם אחרים שהקפידו וזה לא הפך אותם לחסידי ברסלב ולא קרב אותם ולא כלום.
הדבר החשוב הוא שחסידי ברסלב לא דיברו כמוך.
אף אחד מהם לא כזה שחצן שיגיד "אני אומר את האמת"
הם מבינים שאיפה הם ואיפה הצדיק.
הם עושים מה שהם עושים ולא משנה מה, אבל הראש שלהם בהתבטלות לצדיק. הראש שלהם בהתקשרות לצדיק.
זה הדבר היחיד שחשוב ברסלב.
חסיד ברסלב יכול להיות דיין בבית הדין הכי גבוה , זה לא גורם לו לחשוב שהוא השיג משהו, שהוא קרוב יותר לצדיק כי הוא יודע שיש סביבו אחרים באותו מעמד שרבינו לא מעניין אותם, שהם שונאים את ברסלב.
הכי גדולים , הכי חכמים ושונאים את ברסלב.
והוא שואל את עצמו רק שאלה אחת איפה הראש שלו. במה מתבטאת העובדה שהוא חסיד ברסלב ואלו לא.
ולמחרת הוא ילך להיות בקרקס, ילך להיות רקדן בקרנבל וזה לא יעלה ולא יוריד, כח השאלה נשארת אותה שאלה.
ואי אפשר להסביר את זה לך או לאדם הזה שכתב את החוברת העלובה והעילגת הזו שאתה כל כך מתפעל ממנה.
כי שניכם לא מבינים בחסידות.
אתה ואריאל יוסף - אתם אותו הדבראינליאזאחרונה
למעשה בעומק אתם זהים.
הוא מנפנף בהעתק הדבק שלו ואתה מנפנף בחוברת המטופשת שלך.
אתם במגרש כדורגל .
אתה אוהד של הפועל הוא אוהד של מכבי , שניכם שווים.
שניכם יודעים להחזיק שלט ולא משנה מה כתוב בשלט.
אז אני אספר לך מה זה ברסלב ואתה לא תבין, כי רק להחזיק שלטים וכדי להבין מה זה ברסלב צריך הרבה יותר.
הרבה יותר.
יש אחד שהקים את חסידות ברסלב בפולין.
קראו לו הרב יצחק ברייטר.
הוא דרך אגב חיבר את שיר הידידות הזה שעיוותו אותו כדי להילחם בברלנד.
ואני בעצמי נלחם בברלנד ואני עשיתי הרבה ואני עוד יעשה נגד ברלנד ובוודאי שאני תומך במלחמה, אבל לא בכל מחיר.
לא מחליפים זהב בנחושת והמלחמה בברלנד היא מוצדקת אבל היא לא העיקר.
הספינה הזו טובעת ואין את מי להציל אז מה זה משנה אם יקח או שבועיים או שנתיים. רק צריך לשמור מרחק.

אז דיברנו על הרב ברייטר , זכרונו לברכה, והוא היה תלמיד חכם לפני שהגיע לברסלב. היה מלומד , הכיר את התלמוד, את המדרשים, את הראשונים והאחרונים והפוסקים והכל. היה תלמיד חכם, היה בקי ורגיל וידוע. מה שנקרא בן תורה מובהק.

אתה יודע מה הרב ברייטר אמר אחרי שהגיע לברסלב?
עד שהגעתי לברסלב הייתי עובד עבודה זרה בטהרה.

הכל היה בעיניו כאין וכאפס ביחס למה שקיבל מרבי נחמן.
וככה באמת נשמעת ברסלב האמיתית.
קצרה, פסקנית וקולעת.
לא כמו החוברת שלך המסורבלת, הקשקשנית והמתפתלת.
ככה ברסלב לא נראית, ככה נראים בעלי תשובה מתוסבכים.
מי שרוצה להבין את ברסלב, שיקשיב טוב מאוד למילים של הרב ברייטר.

הייתי עובד עבודה זרה בטהרה.
זה אומר הכל.
זה אומר פס אחדמגדול על כל הסיפורים.

אז הייתה תקופת הזוהר של חסידות ברסלב, אז הם היו אחד אחד.
עכשיו מה יש? שלושים אלף שבאים לאומן ואני בספק אם כולם ביחד, מגיעים לרמה של הרב ברייטר וחבריו.

זה עולם אחר. היה ונעלם.
תסתכל בראי ותראה מה נשאר...
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך