תשמעו ......רבי נחמן
למדתי אתמול חלק מהתניא.(אני יודע שזה של חב"ד אבל שווה לילמוד!)
והרב דיבר על היסודות 
האש 
המים
הרוח
והעפר
כשהגענו לעפר הרב הסביר שצדיק עושה עברה ואז אוו לא ניכנס לדיכאוון (עצבות) אלה ממשיך אלה.
אחרי זה אמר הרב שמי שניכנס לעצבות אז זה מראה שהוא רשע.
בסוף השיעור ניגשתי אל הרב ושאלתי אותו רבי ישראל דב כשהוא לא צם את הצום אוה ניחנס לעצבות
זה אומר שהוא רשע!
הרב אנה לי שברור שהוא לא רשע אבל או לא הסביר לי את  תענותב(הוחחותב)
אשמח שתענו לי.....
זה רק לצדיק מיסוד האפר אבל הסבא היה אש ככה שאם הואאנונימי (פותח)
בעצבות עדין בוערת אש וזה מה שנקרא "בברסלב בוערת אש" זה האש שמדברים עליה ושכולנו רוצים להדבק בה אש כאזת שגם כשאנחנו חוטאים אין העצבות שולטת רק התקווה שהירידה לצורך עליה..
ככה שכשהסבא חטא והיה בעצבות לא היא שלטה רק התקווה לעלות שלט....
וכך גם הקוצקר שנקרא שרף..אנונימי (פותח)
בדיוק היום למדתי בליקוטי הלכות, דבר יפה,פונפון
מלמד אותנו רבי נתן, שעיקר כל התיקון, החל מהדבר הנמוך ביותר בבריאה עד לדבר הגבוהה ביותר בבריאה, עיקר התיקון והכל נעשה בעפר, במיתה. מעפר באת ואל עפר תשוב. (ולכן אבר מן החי אסור אבל לאחר מיתה מותר. ולכן למשל עניין הצדיק מתחיל מיום פטירתו וכו')
עד כאן ברור.
ממשיך רבי נתן ואומר, שזה שכתוב "אמת מארץ תצמח" דהיינו האמת שזה העיקר, שזה אור השם בעצמו, מתגלה רק מתי שחוזרים לעפר.
 
ולפי זה חשבתי (כי ראיתי בבוקר את השאלה) שאפילו שרבנו אוסר עלינו את העצבות, כי היא מסוכנת, היא מוות ממש! אך כשם שאי אפשר לעצור את המוות (אם השם רוצה) אז כך גם את העצבות, פעמים שהשם מפיל את האדם לעצבות שאין ממנה תקומה! ממש כמו מיתה. ואז הוא חייב להקים את עצמו לתחיה על ידי השמחה וכו'. וכשהוא מקים עצמו לשמחה, אז בודאי שהעצבות אליה נפל, יש בה תיקון גדול, כמו מיתה. שכאמור רק על ידי שמגיעים לעפר מגלים את האמת ומגיעים לתיקון.
 
סבא ישראל אמר בפירוש, שאילולא הפתק, אם לא היה מקבל את הפתק, בעוד כמה רגעים הוא היה מת ממש. לא סתם מוות של עצבות, אלא מוות ממש. מי שיראה את התיאור של סבא, על הנפילה הזו... שבוע שלם... שניסה את הכל ושום דבר לא אחיה אותו... הוא רצה למות רק כדי שלא יתחלל שם רבנו, שיגידו תראו מה קורא לחסידי ברסלב הם משתגעים...
אז כאמור, רק על ידי שנפל כל כך ארצה, שזה מיתה, ורק על ידי זה זוכים לאמת מארץ תצמח וכו'. ולתיקון כנ"ל.
 
 
העולם יודעים להגיד תורות נפלאות, עד שעלולים להפיל אותנו לעפר ממש... ואז בא רבנו ומעלה אותנו, מחדש אותנו, מקים אותנו לתחיה! וזה עיקר כל התיקונים שלנו. לכן מי שמתעורר בו הרהרור תשובה, לא מיד רבנו מקבל אותו אליו. הוא תחילה שולח אותו לכל מיני שיעורים ומסגרות, שיפילו אותו לעפר ממש, ואז הוא שורק לו, ומעלה אותו לתחיה. והכל תיקון גדול כאמור.
פששש.. יפההה...אזמרה...
כל כך מחזק.
 
אשריכם ישראל.
 
יהי רצון,
 
שה' יתברך יבעיר בנו אש קודשששש.............................
מי שנכנס לעצבות הוא...פונפון
מי שנכנס לעצבות הוא לא רשע!
 
(לא בגלל ש'אין רשעים בישראל' כי יש רשעים בישראל!)
 
אבל מי שנכנס לעצבות הוא לא רשע
 
זה לא כתוב בספרי רבנו...
 
רבנו אומר שהשם שונא את העצבות. אבל לא את זה שבעצבות!
 
עליו זה שבעצבות יש רחמנות גדולה בשמים, שהוא נמצא במצב שהשם שונא!
 
ואדרבה, למרות שצריך להתרחק מהעצבות יותר מהכל, אבל אם כבר היא באה, יש בה הרבה מן הטוב, כדי להרעיף עליו רחמנות גדולה!
 
הרחמנות הגדולה שבדור האחרון היא זה שיש אנשים שמוסרים נפש כדי להוציא את האנשים מהעצבות. ונלחמים באלו שמנסים להפיל אחרים לייאוש ועצבות. זה לא היה בדורות הקודמים...
(מעולם לא הייתה התארגנות של קבוצות שלמות מתוך יוזמה אישית, לעזוב הכל ולהלחם בעצבות של האחרים!!! מעולם לא!! בגמרא מסופר על 2 כאלו שאליהו הנביא אמר עליהם שהם בני עולם הבא זה בגמרא תענית כב. והמרש"א מסביר שהם בנינ עלייה, דהיינו המיעוט בדור שהוא מבני עלייה כמו רבי שמעון ובנו, היו 2 אלו שיצאו לשמח אנשים בשוק)
ונראה לי, שמה שזכינו לרחמנות הזו, זה רק בגלל שהעם שלנו נכנס לעצבות גדולה שלא הייתה מעולם. ונמצא, שדווקא מתוך העצבות דוקא שם מתעורר שיא השמחה.
 
ולכן, חלילה לומר על מי שעצבות רשע, זה לא מתורתו של רבנו!
 
 
אומרים שמי שכועס כל מיני גהינום שולטים בו..הרב כהנא צדק
וגיהינום אינו אלא רוע...מאחורי הקו
ומגיע לסיטרא אחרא אם אני זוכרת נכון.
 
מסקנה:
עצבות=סיטרא אחרא
 
גיאוועלדדדדדד
מי שמחובר לצדיק, הוא מושך אותו מהגיהנוםפונפון
ומעלה אותו מהפך להפך
 
זה כל עניין רבנו.
 
מאשפות ירים אביון
 
מוריד שאול ויעל
לא יודעת מה להגיד אבל זשחחר אותי ממצביאנונימי (פותח)
איננני חדשה כאן, עוכבת הרבה באתרים של ברסלבים בשבועות החאורנות כי אני לבד כמה זמן.
כאן יש דברים טובים מאוד ודברים שחבל!
 
היו לי ימים יפים בחזרה בתשובה, עד שהגעתי למקום בירושלים ואחר כך קצת בצפון. וחוויתי דברים לא נעימים והאשמתי הרבה מאד את עצמי. לא יכולה לפרט הרבה. גם כל מה שעבר עלי השבת זו. הייתי עצובה מאוד בגלל מה שעשיתי.
 
קראתי את דברי "פונפון" האלו, וזה מעודד מאוד אותי. האמנתי שאין לי אמונה ויכולת, בגלל מה שעשיתי ושאני עצובה. ממש ב"אשפות" ממש ב"שאול" ואני ממשיכה להיות שם אם לא האמין בדבריך. הם מתקבלות בליבי כי אני זקוקה להאמין בהם.
 
 
אשרייך תזכרי כל הזמן שלא משנה איפה את נמצאתלב שבור
את בת מלך!!!!!!!!!!! וה' תמיד יאהב אותך כל הזמן!!!!!!! את יהולם ולפעמים היהלום נופל לבוץ אז הוא צריך ניקוי כל אחד לפי הרמה שהוא התלכלך הצדיק מנקה מאיתנו את הבוץ...... כי אנחנו לא יודעים איך..... אז העיקר זה לקיים את העצות של הצדיק והוא כבר ינקה אותנו בלי שנשים לב, וזה קורה ממש ככה!! מי שבאמת מקיים את העצות של הצדיק תקופה של זמן ובכל מקרה מנסה לקיים, הוא מסתכל על עצמו ופתאום רואה שהוא אחר שהוא השתנה בלי שהוא שם לב......כולנו במלחמה יש כאלה בחזית יש כאלה בעורף העיקר זה לקום כל פעם מחדש ולזרוק הכל ולהתחדש גם שקשה ולא מרגישים כלום לזכור שה' פה שבוע טוב......
כן, בת של מלךאנונימי (פותח)אחרונה
החזירו אותי בתשובה מהמשפטים היפים האלו, במצבים הקשים אף אחד ואחת לא יכלו לעזור.
אני מקבלת גם הרגע מסרים נחמדים ומתוקים מאחת הנשים הנחמדות כאן, ומריחה אותה כאילו היא הרבנית מהמדרשייה שבהתחלה הייתה מאוד מושכת... ואחר כך כה אדישה... 
מאוד מודה לכם על העידוד, "לב שבור" אתה ממש מחמם לי את הלב
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך