חידה ! !צלילי השקט

מי האדם הראשון במקרא שניתח פסיכולוגית התנהגות (שלילית) של האחר? 

 

 

 

(פרסים נובלים לעונים נכונה) 

תשובה יפה.צלילי השקט

אבל לא.... ננה-בננה  (הוא לא מנתח כלום)

 

רמז? 

 

רמז: זה קשה. קורץחיוך

שאלה שלא נכון לשאול בכללנפש חיה.
זו לא שאלה... זו חידה... צלילי השקט


שרה?טיפות של אור
חמסי עליך וכו'?



וראיתי רעיון לניק חדש בשבילך

מצוייןצלילי השקט

אבל לא... ננה-בננה  (שרה לא מנתחת פסיכולוגית, אלא רואה ויזואלית את ישמעאל ופוקדת\רוטנת לאברהם.)

 

 

 

 

בוכה/צוחק בוכה/צוחקבוכה/צוחק... שנאמר "עולם פסימי ראיתי"....

 

 

אממ, התכוונתי להגרטיפות של אור
טוב, נחשוב עוד קצת
לתת רמז?צלילי השקט

מגניב

אבל ברמה של 'איזה ספר זה'טיפות של אור
אחרת זה לא שווה...
טוב בגלל שזה קשה - -צלילי השקט

זה מנביאים ראשונים. 

 

רמז לחידהצלילי השקט

הוא לא בתורה. 

דווקא אדם? (ולא הקב"ה)אוויל מחריש


כן. בכוונהצלילי השקט

יאמיתחכם קורץ

 

(אגב, מה עולה לך כניתוח של הקב"ה?)

אני לא בטוח שהבנתי את המושג,אוויל מחריש

כי ייתכן ואני מחפש דוגמה לא נכונה, לדוגמה התיאור של הקב"ה על אליאב אחי דוד נכנס בקטגוריה של תיאור פסיכולוגי?

אתה קרוב בזמן...צלילי השקט

אבל לא..  הוא רק מביע אמירה שיפוטית. לא ניתוח.

תשובה יפה!צלילי השקט

אבל לא. ננה-בננה (איפה היא ניתחה? במונולוג עם האנשים?)

 

רמז: קדימה יותר בזמן.. 

יפתח?אוויל מחריש

כן כשהיא מתארת את הפחד שלהם וכו', השאלה איך אתה מגדיר תיאור פסיכולוגי?

תשובה מצויינת!צלילי השקט

אבל לא. ננה-בננה

 

ניתוח פסיכולוגי - הכוונה שמישהו התנהג בצורה מסוימת, ומישהו אחר הסביר למה הוא התנהג בצורה הזו.  מה הניע אותו פסיכולוגית.  - וזה בפסוק אחד בלבד. 

חנה על עלי?אוויל מחריש


לא. היא מוכיחה אותו על טעותו.צלילי השקט

לא מנתחת ומסבירה גורם פסיכולוגי לתנהגות שלו חיוך.

 

לפני כן... היית מאוד קרוב בזמן.

יש בחינה שם לא?אוויל מחריש

כשהיא אומרת שאין לו רוח הקודש בדבר וכו'

בפשט? אין בחינה של ניתוח..צלילי השקט

אבל אתה קרוב ברדיוס של הזמנים....

 

אגב, זה ניתוח מאוד עמוק, מאוד נוקב, ומאוד מלמד. 

שמואל ושאולאוויל מחריש

 וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל--הֲלוֹא אִם-קָטֹן אַתָּה בְּעֵינֶיךָ, רֹאשׁ שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל אָתָּה; וַיִּמְשָׁחֲךָ ה' לְמֶלֶךְ, עַל-יִשְׂרָאֵל. 

זה קרוב מבחינת הכוונה לניתוח?

יפה!!!צלילי השקט

נכון מאוד!!!

 

זה הניתוח. 

 

זה ניתוח פסיכולוגי של דימוי עצמי נמוך של שאול, (אם קטן אתה בעיניך), שגרם לו להתנהגויות שליליות כמו אי חרם על הביזה, והריגת כהני נוב ברדיפה האובססיבית אחרי דוד. 

ברוך ה', עכשיו אמור נא לי אתה אחדאוויל מחריש

שקשור לדוד המלך, מקווה שהבנתי את הרעיון

ניתוח פסיכולוגי שקשור לדוד?צלילי השקט

על סיבה להתנהגות מסוימת?  

כן, במידה והבנתי את זה נכון...אוויל מחריש


אלוהים אמר לו קלל?צלילי השקט

הַנִּחוּ לוֹ וִיקַלֵּל--כִּי אָמַר-לוֹ, יְהוָה. על שמעי?

אבל..צלילי השקט

זה לא ניתוח על מניעים פסיכולוגים

זו אמירה תיאולוגית מטאפיזית על השגחת ה'. 

 

 

 

חידה חדשה נראה אם תזהה -- גם בנביאים ראשונים - 

 

שני אנשים שהיו עדים לאותה התנהגות, אחד היה אמפתי ואחד אפתי.

מי הם? 

אז אולי יותר בקטע פסיכיאטרי?אוויל מחריש

איפה יש בתורה ניתוח מילולי של דמות אחת על דברים שנאמרו קודם? (אולי יש הרבה, עלה לי אחד כרגע)

פסיכותרפיסטי - כן.צלילי השקט

זה עדיין בהגדרה כוללת של פסיכולוגיה.

בתורה? לא מצאתי. מה עלה לך?

רמז הדמות המנתחת היא משהאוויל מחריש


סיימתי להיום,אוויל מחריש

"הוא אשר דיבר לאמור בקרובי אקדש", רש"י מבאר שזה מתייחס לפסוק "ונקדש בכבודי"

זה הניתוח?צלילי השקט

זה אמירה..מבולבל

 

חשבתי תתן ניתוח על האיפיון של העם בעיני משה. :"עם קשה עורף וכ'ו

יש בחינה של ביאור דברים נסתרים בכך...אוויל מחריש


זה מה שחשבתי בהתחלהאילת השחר
הפתרון לחידה שלך...גם הסבר להתנהגות (לא בדיוק ניתוח פסיכולוגי, אבל על התנהגות שלילית).
יש עוד חידה!צלילי השקט

שני אנשים שהיו עדים לאותו מעשה, אחד היה אמפתי ואחד אפתי.

מי הם האנשים ומהו המעשה? 

התנהגות או מעשה?אילת השחר
הדבר שעולה לי ראש זה החיצים שירה יהונתן. הנער לא ידע את המשמעות הפנימית באמירה ויהונתן כן, ולכן אחד אמפתי והאחד לא נוגע אליו.
לא. זה ממש עם רגשות....צלילי השקט

לא שימת לב ואי שימת לב.. 

 

התנהגות שאדם עשה - שאחד היה אמפתי כלפי ההתנהגות, והשני אפתי.

 

רמז כרונולוגי : נביאים ראשונים אבל זה קדימה בזמן.

קשור לאבשלום?אילת השחר
לא. עוד קדימה בזמן.צלילי השקט

רמז: נביא ומשרת

אלישע וגיחזי?אוויל מחריש


בינגוצלילי השקט

וַתָּבֹא אֶל אִישׁ הָאֱלֹהִים אֶל הָהָר וַתַּחֲזֵק בְּרַגְלָיו וַיִּגַּשׁ גֵּיחֲזִי לְהָדְפָהּ וַיֹּאמֶר אִישׁ הָאֱלֹהִים הַרְפֵּה לָהּ כִּי נַפְשָׁהּ מָרָה לָהּ וַיהוָה הֶעְלִים מִמֶּנִּי וְלֹא הִגִּיד לִי. 

 

ליל"ט

אשריך לילה טוב.אוויל מחריש


(מותר לומרטיפות של אור
שזו קריאה שיפוטית נורא?

ובא לי להביא את הסיפור של פופע"ר על אדלע"ר, אבל אני מניח שאתה מכיר אותו )
ברור שמותר לומר.צלילי השקט

מותר לשאול למה?

 

לא מכיר האמת. 

אם הבנתי נכוןטיפות של אור
אתה אומר שלשאול באופן כללי היה דימוי עצמי נמוך, נניח גם לפני שהיה מלך (למשל - הוא מהסס לפנות לרואה, והנער שלו משכנע אותו בקלות).

אבל שנה שעברה למדתי שוב את שמואל והתחלתי ממש להעריך אותו.
אני קראתי בדיוק ההיפך - ששאול הוא כמו המדריך המדהים הזה בסניף: דוד בא ועושה לאח שלו בושות. כשדוד מגיע לשאול, במקום לזרוק אותו מכל המדרגות (תאר לך שאתה מגיע למ"פ עם הצעה, דקה לפני הכניסה לעזה), הוא מסביר לו בגובה העיניים:
"לֹא תוּכַל לָלֶכֶת אֶל הַפְּלִשְׁתִּי הַזֶּה לְהִלָּחֵם עִמּוֹ, כִּי נַעַר אַתָּה וְהוּא אִישׁ מִלְחָמָה מִנְּעֻרָיו".

אבל זה שהוא לא עף על עצמו כשהוא הפך למלך, והמשיך לחשוב על עצמו כצעיר באלפי ישראל, בסוף היה בעיה. כי במלחמה על עמלק הוא היה צריך לתת לעם בראש..


כמובן, זו רק קריאה אפשרית. אני לא יודע אם תסכים, אבל היה לי נורא כיף לחפור אז תודה
והסיפור, שנורא שעשע אותיטיפות של אור
"באשר לאדלר, הרשימה אותי מאד התנסות אישית. פעם, ב- 1919, דיווחתי לו על מקרה שבעיני לא נראה אדלריאני במיוחד, ואולם הוא לא התקשה לנתחו במונחים של התיאוריה שלו על רגשי נחיתות, אם כי אפילו לא ראה את הילד.
בשמץ זעזוע שאלתי אותו מניין לו הביטחון הרב הזה.
'הודות לניסיוני העשיר מרבבה', השיב. כאן לא יכולתי להתאפק ואמרתי: 'ובתוספת המקרה הזה, אני משער, היה ניסיונך לעשיר מרבבה ואחת'."





(המסר הוא ש*כל* התנהגות אפשר להסביר על פי איזו תיאוריה פסיכולוגית שתרצה.

לכן אני לא אוהב ניתוחים פסיכולוגיים של אנשים אחרים, ובפרט דמויות הסטוריות, אא"כ זה במסגרת טיפול וכד'...)
אני מסכים איתך לגמריצלילי השקט
אני טוען שלא ניתן להבין מישהו אם לא היית שם איתו ולמדת אותו.

תאוריות לפעמים קולעות ולפעמים לא. מה שבטוח שמי ששבוי בהם הוא מקובע. כי אדם הוא תמיד יותר מורכב.

וכתבתי תגובה ארוכה על שאול המלך למטה.
יש משהו במה שאתה אומר.צלילי השקט
זה מעניין. " זה שהוא לא עף על עצמו"

שווה לחשוב על הסיפור הזה מעוד זווית, אני אציג אותה כאן בקיצור, ואתה תמחל לי שאני כותב מוקורות מהראש ולא מצטט ממש, כי יש לי כרגע בעיה בדפדפן, אז אין לי יכולת לקרוא את הפסוקים או לצטט.

שמואל היה אנרכיסט, הוא תיעב את הכוח שיש במוסד המונרכי, הוא כמו גידעון טען, שה' הוא המלך, ולא צריך מלך אנושי.

אין לי מושג מה היה ה"גורלות" שעשו בבחירת המלך, אבל שים לב לדבר המעניין הבא: עם ישראל אחרי טרואמת פילגש בגבעה, שבט בנימין הוא שבט עם זיכרון לאומי ושבטי של נידוי ודחייה, ושבט בנימין נבחר למלוכה, על כל הדחיה והאשמה השבטית שמונחת על כתפיו. מתוך שבט בנימין, על פי עדות של שאול, בוחרים בבית אב הכי פחות מכובד, ומתוך הבית אב נבחר שאול, (בטוח שכחתי עוד סבב גורלות אבל העיקרון מובן, שאול מגיע מאילן יוחסין לא זוהר), כששאול נבחר הוא נלקח מהכלים, נחבא אל הכלים זה ביטוי לאדם שמתעסק עם כלים, מחסנאי. כלומר כולם נמצאים ומתעסקים בבחירת המלך, ויש איזה אחד, מחסנאי, עם הכלים.
שאול נלקח משם, ונמשח, - וכאן מתחיל סיפור אהבה עמוק בין שמואל לשאול. בין אדם שסולד מכוח המלוכה, לאדם שלא מכיר בכוחו במלוכה. שמואל אוהב את שאול כי מי כמו שאול שהוא קטן באלפי ישראל יתאים להחזיק בכוח? (כשלשמואל נודע שנפסקת תקופת כהונתו של שאול, הוא צועק כל הלילה. יש עוד מקור לאהבה של שמואל ושאול אבל אני לא זוכר).

ושאול נבחר, ולאן הוא הולך? לביתו. לא לארמונו.
ובני הבליעל צוחקים זה מלך? זה יושעינו? המחסנאי הזה?
שאול היה כמחריש, אחת מתכונות המנהיגות של מנהיג דגול זה ההבנה שלא צריך ואי אפשר לרצות את כולם. ושאול מתגלה כמנהיג דגול.
לאחר מכן יש מלחמה והוא מתגלה שוב כמנהיג דגול, הוא מבתר בקר ל12, ושולח לשבטי ישראל באיום שמי שלא מגיע - כך יעשה לבקר שלו . (הפעם האחרונה שמישהו ביתר ל12 ושלח לכל שבטי ישראל היה גם מבנימין - פילגש הגבעה, סיפור שמתכתב עם מלוכת שאול) הם נלחמים, מנצחים וגם לאחר המלחמה אנשים מקטרים על מלוכת שאול, וכאשר רוצים להרוג אותם, שאול אומר "לא יומת איש" זה יום שמחה. הוא, כמנהיג דגול מכיר בכך שלא כולם אמורים לאהוב אותו, ואי אפשר לרצות את כולם.

אז מה קרה שם?
מה קרה שם שגרם לשאול במלחמת עמלק לפחד מתגובת העם הנלחם, (בתקופה הקדומה היה נהוג שהתגמול של הנלחמים הוא השלל), ובגלל זה לא לקיים את דבר ה' להשמיד הכל?

מה קרה לשאול שהציק לא כל כך שהוא לא ההכי טוב, ושדוד היכה ברבבות והוא באלפים?

מה לשאול שבגלל זה הוא הפך את עורו ונלחם מלחמת חורמה אובססיבית שגבתה מחירים כבדים?

התשובה היא שהסיבה שגרמה לשאול "לרחם" על עמלק, היא אותה סיבה שגרמה לו "להתאכזר" על כהני נוב. אלו שני צדדים של אותו מטבע. שמואל בביקורת שלו על שאול, אומר הלא אם קטון אתה בעיניך וימשחך ה' למלך. כלומר יש פער בין הדימוי העצמי של שאול כמחסנאי, כאיש הפשוט בשבט הפשוט, לבין מקומו כמלך. יש חוסר ערך עצמי של מי שהוא כמלך, הוא עדיין "קטן בעיניו".
ומה קורה כשלאדם יש חוסר הערכה עצמית במקום שבו הוא נמצא? במי שהוא?
הוא צריך לחפש אישורים מהחברה. הוא צריך שיגידו שהוא הכי טוב, הוא צריך שיאהבו אותו, הוא מפחד אם לא - כי אז זה יפגע בערך שלו. (כי יראתי את העם). מפריע לשאול שמשבחים אותו אבל את דוד יותר, כי זה פוגע בהערכה שלו כמלך. בחוסר הערכה עצמית, בפער מהותי כזה בדימוי העצמי, שאול במיקוד שליטה חיצוני, וזה שלט עליו עד סוף חייו.

חפרתי
הבנתי.טיפות של אור
אז באמת לא הבנתי נכון קודם, אתה אומר שבעיית הדימוי העצמי הייתה רק מרגע ההמלכה.

אני אסכם איפה אנחנו לא מסכימים:

א. לשיטתך ה"אם קטון אתה בעיניך" הוא חלק מהביקורת - צא מהדימוי העצמי שלך!

בהסבר שלי זה חיובי, אבל הפעם לא בסדר:




(דעת מקרא^)


ב. את הנשים, נב, וכל האובססיה נגד דוד, נדמה לי שהתנ"ך עצמו מסביר כתוצאה מרוח ה' שבעתה את שאול.
בעיניי הרוח שיחקה על החשש שהעלתה הנבואה של שמואל, ולא על הדימוי העצמי הנמוך ממילא (שאני לא חושב שקיים) של שאול.


הפירוש שלי מוציא את שאול טוב יותר, לכן בעיניי הוא גם נחמד יותר



הוורט עם שמואל חמוד ביותר (: 👍
(וגם, למה לשנמך את שמואל? :/טיפות של אור
'תיעב' רומז על תגובה רגשית

'הכיר את הבעיות במונורכיה' מצלצל נחמד יותר, נכון? 🙂)
לא קראתי הכל עדייןאילת השחר
לפני שאעמיק לקרוא ואגיב, הייתי רוצה לדעת בשם מי נאמרו הדברים שנכתבו פה.
אגב,צלילי השקטאחרונה
@ארי1 קראת את זה?

https://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t1031875#11124667
שמואלארצ'יבלד
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך