כסלואריק מהדרום
זה בלי י'.
להזכירכם.
דווקא בנחמיה א' אז הקרי הוא 'כסליו', אבל אתה צודק שהכתיבחסדי הים
הוא 'כסלו', וככה גם מופיע בזכריה.

האתיופים כותבים:'כיסלו'
הרסת את המתודה של הגננות/מורות לקטנטנים (פטיש)תנו לגדול בשקט
זה כיסלב
כיס+לב
אולי באמת הגיע הזמן שיפסיקו לחרטט אותם.בוז
עבר עריכה על ידי סלט בתאריך ל' בחשון תשע"ט 04:48
ילדים זוכרים את השטויות האלו שנים אחר כך...
אני עד היום בתחושה שלנחליאלי יש סינר!!!
מה?! אין לו ?!אניוהוא
וואי כל העולם זוכר את הטעויות של הגננת...עץ על מים
מחרטטים לנו במוח בגיל 4 וזה מה שנכנס למוח לנצח.

גננות שפה,
אל תחרטטו לילדים בגן דברים לא נכונים, טוב?
צריך לשרוף את "צאינה וראינה"אריק מהדרום
אחר כך אי אפשר ללמוד רלב"ג בלי נקיפות מצפון.
? אפשר הסבר לבורים? (ולסוגים אחרים של דגים)בוז
מכירה את הספר צאינה וראינה?אריק מהדרום


כן, זה כזה ספר ישן עם סיפורי התורה לנשיםבוז
הכניס הרבה אידישקייט לנשים של פעם.
איך זה קשור לרלב''ג?
תשווי בין צאינה וראינה לפירוש רלב"ג על התורהאריק מהדרום
ותביני למה הפירוש הזה לא פופולארי כל כך היום.
רש"י טרף את מונופול הפירוש בכך שהגננות והר"מים בתלמודי התורה לימדו רק אותו (ורק קטעים מסוימים אגב, מה שמפתיע לא מלמדים).
זה סתם כי רש''י מאד פשוט להבין.בוז
אני אלך לבדוק למה אתה מתכוון.
רש"י פשוט להבין?אריק מהדרום
אני לא חושב שאנחנו מדברים על אותו הרש"י...
לא פשוט להבין?בוז
הרעיון שלו זה בן חמש למקרא, שכל ילד קטן אמור להבין מה הפירוש, ולכן הפירושים שלו קלים להבנה.
אולי בישיבות עושים לכם מזה סלטים ודגים ומנות עיקריות ואיכשהו זה נהיה מסובך, אבל בשביל קושיות מצויות בתורה יש לו הרבה פירושים טובים, הגיוניים וקלים להבנה.

או שאנחנו באמת לא מדברים על אותו רש''י.
דוגמה קלאסית: רש"י על פרשת בראשיתאריק מהדרום

אני לא חושב שהכרתי אי פעם אדם שהבין מה כתוב שם, והכרתי תלמידי חכמים בחיי.

יש עוד כמה מקומות כאלה, ויחי, האזינו ועוד...

לא זוכרת את רש''י בעל פה...בוז
אבל בכל מקרה בבתי ספר מלמדים קושיות ספציפיות שיש עליהן הסבר טוב, לא לומדים הכל.
היופי ברש'י זה ששני הדברים נכוניםאניוהוא
הוא גם הכי 'קל' מסיבכ את הדברים שנצרכים,

אבל תוך כדי - מכניס לך הרבה דברים - שבלי לעיין לא תבין.
רק צריך לזכור שרש"י קדם לרלב"גארץ השוקולד
(הערה הסטורית שיכלה להתפספס פה)
זה לא רש"יאריק מהדרום
זה צאינה וראינה.
רש"י קדם לרלב"ג אז מה? אפילו את רש"י בקושי לומדים על החומש, את הדברים המעניינים באמת לא מלמדים בגן.
אוקיי, אם הכוונה לצאינה וראינה אז אכן רלב"ג קדםארץ השוקולד
יש לי חבר שבטוח שאברהם בכבשן האש זה בספר בראשיתנחשון מהרחברון
לא מצא את זה.... חיפש וחיפש...

יש הרבה מדרשים או עיוותים שמנחילים בגן. בעסה
באמת באסה.בוז
ויש עוד הרבה, כמו האריה שנשך את נוח... האבנים שרצו להיות הכרית של יעקב...
וגולת הכותרת! ההרים שרבו על מתן תורה!
זה הכל ממדרשיםמפצלש"ת

אלו לא דברים בלי מקור...

נכון אבל הפער בין המדרש לפשט התורה, גדולנפש חיה.
מי שלא יודע פשט
לא יבין מה העניין של נדרש.

אני לא חושבת שצריך לשרוף משהו .
צריך הבנה ברורה ולמידה נכונה של הדברים .
כתבת יפהארץ השוקולד
ברוך ה' . תודה.נפש חיה.
יש לי משהו יותר מזהאריק מהדרום
מה נברא ביום השני?
לא הבנתי מה הבעיהריבוזום

בלומר שלנחליאלי יש סינר. לבטח זה מובא גם בספרי טבע.

 

אני חושבת שתמיד יהיו לנו תפיסות לא מדויקות כילדים (ולא רק כילדים...) - גם אם ינסו ללמד בצורה מדויקת ככל האפשר. ומדי פעם תפיסה כלשהיא משתכללת ונהיית מדויקת יותר. וזה חלק מהיופי בחיים כששמים לב לכך.

למשל, כשילד שומע שלנחליאלי יש סינר ואולי הוא לא הבין שהכוונה אינה לסינר-אוכל שקשור סביב צוואר הנחליאל, אז זמן קצר לאחר מכן כשהוא יבין זאת (אולי כשיראה נחליאלי או תמונה של נחליאלי) הוא יבין גם משהו לגבי דימויים.

 

בקיצור, מה שרציתי לומר הוא שזה בסדר לא להיות לגמרי מדויקים: אנחנו מצליחים להתגבר על זה, ומידה מסוימת של חוסר דיוק נראית לי לא רק בלתי נמנעת אלא אפילו עשויה להועיל (במובן שבו לפעמים לומדים הכי טוב מטעויות).

 

אין לי שום ראיות, זה סתם נראה לי נכון

נעשה על זה הרצאה? בוז
אי דיוק של דמות חינוכית מגיל קטן מלמד ילדים שאי דיוק זה בסדר במקרה הטוב, וגורם להם למשבר אמון במבוגרים במקרה הרע.



(האלה שמגזימים)
אבל יש פעריםריבוזום

פער בין האמת לבין תפיסת המחנך, ופער בין תפיסת המחנך לתפיסת הילד הצעיר. כך שאי הדיוק בלתי נמנע.

אני לא מדברת על שגיאה מכוונת או רשלנית, וגם כאלה, כאשר מדובר באירועים נקודתיים ולא מאוד חשובים - לא סופר-נורא בעיניי.

אה, וכן, בבקשה!ריבוזום

כ-10 דק', ללא שאלות

^^^ארץ השוקולד
אני רוצה להקשיב גם
על בעיות במערכת החינוך? רק 10 דקות?בוז
האמת, זה דברים שכולם יודעים. זה כמו לספר את מעשה בראשית.

אין לי על מה! וזה קצת מאוחר מידי להכין.
המטרה היא שעל בעיה תאמרי שניה,ארץ השוקולד
ככה בעשר דקות תקיפי את הבעיות העיקריות
אבל לא לומדים ככה כלום.בוז
בהרצאות מהסוג הזה אתה אמור לקבל ידע נקודתי על נושא אחד... לא?
את המרצה, תבחרי את הדרך הנוחה לךארץ השוקולד
הצעתי דרך לקצר.
אבל אם תרצי להתמקד בנושא אחד במשך 10 דקות זה גם בסדר
אני לא מרצה אבל.בוז
אם הייתי אוהבת להרצות הייתי הולכת ללמוד הוראה

וכמו שאמרתי, אין לי על מה לדבר...
אני יכולה לפטפט במשך עשר דקות. אבל הרצאה נקודתית עם תוכן שאחר כך יוצאים ממנה עם תובנות לחיים?
מפחיד לקחת כזה דבר על עצמי.
זה שאת לא מרצה מגביר את הסיכויארץ השוקולד
שיהיה כיף לשמוע אותך

אני מוכן לשמוע פטפוטים במקום אם זו הדרך המועדפת עלייך.
(שמעתי בשנים האחרונות מאות הרצאות, ולא חושב שמכל הרצאה יצאתי עם תובנות לחיים, אז זה לא צריך כל כך להפחיד)

(יפה שברירת המחדל לא הייתה הוראה)
לא מבינה למה אתה חושב שיהיה מענייןבוז
אבל תודה, זה מחמיא אני מניחה
הכתיבה שלך פה לרוב מעניינתארץ השוקולד
אז סביר שכך תהא ההרצאה או הפטפוט.

בכיף
בוא נקווה בוז
ברור שאין לו סינר.גמני
יש לו סינור.
סמנטיקה 🤷בוז
לא אומר מה נכון, רק מה אני זוכר מהשיר...גמני

צוחק

את השיר המציאו גננותבוז
האם אפשר לסמוך עליהן בכלל?
אף אחד לא אומר סינור בחיים האמיתיים
שלא תדעי מצרות משיח נאו בפומ!
יש כאלה שאומרים ככה
/ממלא פי מים, מים נורמליים רגילים בטעם רגיל/בוז
ברור שאומרים סינור!אניוהוא
אלא אם את מדברת את כל העברית שלך בלשון חז'ל.

בלשון חכמים אומרים סינר
בעברית מדוברת אומרים סינור
עי' במילון אבן שושן.
אני עושה חלק ככה וחלק ככהבוז
השפה היא כמו מים.
כמו שמים בוחרים תמיד בנתיב הקל ביותר, כך גם השפה. מה שמתגלגל טוב על הלשון, זורם ונעים לשמיעה, בזה יבחרו הדוברים בסופו של יום.
ס י נ ר
ככה עובדת גם האקדמיה ללשון עבריתאניוהוא
ולכן היא מקבלת שיבושים, ממציאה בניין חדש, ושאר הטיות שבטעות יסודו. רח'ל.

@פלוני מפונפן התקבלתי? (תענה בפרטי)
וודאי. תבטת.בוז
לחיות עם הזמןמושיקו

"כשנכנסתי לחדר הרבי נפל עלי מורא ופחד ממחזה פני האיש", תיאר שמעון. אך הוא המשיך להעיז פנים ולהציג עצמו כמלמד מזאמוט, ואף ביקש מהרבי המלצה עבור לימוד ילדים את תורת הדקדוק. הרבי השיב לשמעון בביאור אודות היכל חכמת הדקדוק והיכל חכמת הלשון שבשמים אשר ביניהם נמצא היכל מגלי פנים בתורה שלא כהלכה.

אחר שאל הרבי את שמעון כיצד הוא מלמד לילדים את הפסוק "ויחרד יצחק חרדה גדולה". שמעון השיב שהוא לומד כפירוש הראשון ברש"י, "בלשון תימה". הרבי שאל את שמעון מדוע אינו מלמד את הפירוש השני ברש"י, שיצחק ראה גיהנום פתוחה לו מתחתיו ושמעון השיב שהוא אינו רוצה לבלבל את הילדים ולהפחידם.

"ומנין יודע המדרש", שאל הרבי, "שיצחק ראה גיהנום פתוחה תחתיו?". שמעון שתק, והרבי השיב שכאשר נכנס עשיו הוא אמר שהוא בנו בכורו של יצחק, אך על פי התורה הרי אינו עוד הבכור כי יעקב קנה ממנו את הבכורה. ומפני שעשיו שיקר – חרד יצחק על השקר, משום שהגיהנום פתוחה תחת השקרן.

גילוי השקר

לאחר שתיקה נוספת נטל הרבי את אחד משני הנרות שהיו מונחים על שולחנו, לצד חומש וספר הזוהר. וכשהנר בידו פנה הרבי אל שמעון הכופר ואמר לו.

"כשאדם הוא וילנאי", אמר הרבי, "ואומר שהוא מזאמוט; כשהוא מעביר בנים למולך ההשכלה והוא אומר שהוא מלמד – הרי גיהנום פתוחה מתחתיו. כמה נפשות איבדת והנך עומד במרדך? כן הדבר, נתפסת למינות, 'וכל באיה לא ישובון'".

מיד כשאמר הרבי את הדברים יצא שמעון בבהלה מחדר הרבי בהבינו כי התגלתה תרמיתו. בצאתו, אחזו בו החסידים ואף רקדו עמו את המחול השמור ליוצאים מיחידות בהיכל הרבי, ומיד לאחר מכן הוא נמלט מליאזני ולא שב אליה.

(מרשימת שמעון הכופר)

אני ממש אוהבת את הרשימות האלו.בוז
אבל יש לו סינר לנחליאלי.חותמת+

אולי לא סינר כמו שילדים מכירים ששמים להם בזמן האוכל אבל בהחלט סינר, והם גם מבינים את זה כי הם רואים תמונות.

ודוד שלי תמיד אומר שיש 70 פנים לתורה והפן ה71 שייך לגננות ולמורים/ות...

אהבתי את דברי הדודארץ השוקולד
אבל זה לא תמיד חירטוטיםתנו לגדול בשקט
חוץ מזה שהרבה פעמים ברבות השנים הזיכרון משבש דברים...
האמת ששמעתי שהרעיון הזה הגיע מה"בני יששכר"ארץ השוקולד
כמו הרבה מדרשות הגננות, הן לא המציאו אלא רק הנחילו.
באמת שמעתי פעם שיש לזה מקורתנו לגדול בשקט
אישית למדתי את זה ממורה בכיתה ב' שלא חשודה בחרטטת
כסלו = כס לומושיקו

שמו של החודש – "כסלו" – שכולל ב' התיבות "כס" "לו"[24]: "כס" – מורה על העלם וכיסוי ("בכסה") הלבנה ("יפקד מושבך"), ו"לו" – שמספרו ל"ו, הגימטריא ד"אלה", מורה על הגילוי דמולד (חידוש) הלבנה ("ונפקדת") כפי שכולל כל ההמשך שלאח"ז (ראש) עד לשלימות הגילוי, בכל פרטי הענינים דששה מדות כפי שכלולות כל אחת מששה מדות, מספר ל"ו (ו' פעמים ו'), היינו, שב"כסלו" מודגש גם כללות הענין דר"ח.

ויתירה מזה, שב"כסלו" מודגש ענינו של ר"ח יותר מאשר בר"ח סתם – שר"ח סתם הוא באופן ד"בכסה" (כמו ר"ה), שפירושו גם "בכסא" (באל"ף)[25], מלשון כס א', שהאל"ף (שלאחרי ה"כס") מורה רק על התחלתהגילוי[26] (בדוגמת אל"ף שהוא התחלת האותיות), משא"כ בכסלו, "כס לו", מודגשת גם מעלת ושלימות הגילוי בכל פרטי המדות, שהם ל"ו[27].

ומזה מובן שבר"ח כסלו מודגש ענין הגאולה ("שהם עתידים להתחדש כמותה") באופן נעלה יותר מאשר בכל ר"ח – לא רק התחלת הגילוי (כס א'), אלא גם שלימות הגילוי ("כס לו").

 

מקור:שיחת הרבי מליובאוויטש תולדות תשנ"ב

במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צעאחרונה
האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך