קטע מעיתון של ברסלב,אוסנת
ואשמח לשמוע מה דעתכם...
 
"הפרנסה היא סוד. היא כזה סוד שאפילו אחרי שרואים ניסים לא מבינים איך הניסים האלו קוראים בכלל... הפתרון היחיד הוא הבטחון בה'... הורה הרב לופיאן לחתנים שימשיכו ללמוד תורה בלי הפסקה לפחות עשר שנים אחרי החתונה.
כשאמרו לו - ומה נענה לאבי הכלה? שתרד צלחת אוכל מהמשמים?
הוא אמר - כן! תגידו לו שתרד צלחת אוכל מהשמים!
אנחנו בדור ובמצב שלנו הולכים בשיטת "משנים מפני השלום".
אומרים להורים - בטח הוא יעבוד. הוא מומחה בתקשורת אלחוטית (התבודדות).
יש לו התמחות בתיקון קוי מתח שנקרעו (תשובה).
הוא מהנדס מנהרות (חתור חתירה תחת כיסא כבודך).
ועכשיו ברצינות - מספרים לאבא כל מה שירגיע אותו.
החתן חייב להיות משכנע: אני אעבוד, אפתח משרד תיווך, אנהג משאיות, אמכור ירקות, מה שהוא יודע לעשות - ישכנע את האבא שיום אחרי החתונה הוא מתחיל לעבוד.
אחר כך דוחים את זה כל פעם באיזה זמן, ואבא פותח את הכיס ועוזר לזוג באופן זמני  עד שיעברו 10 שנים..."
 
זוועתי!!!!הרב כהנא צדק
א. הרמבם אומר שמי שלומד ומקבל עלזה כסף שימות ועוד מלא קלולות זה פשוט אסור!!!!!
ב. לשקר בשביל ללמוד למה מה קרה העוסק במיצווה מותר לו לשקר? ומה אם "דרך ארץ קדמה לתורה?
ג. 10 שנים זה 7-8 ילדים אין מישו בעולם שיכול לפרנס 15 איש אם ביטוח חשמל מים וכ'ו לשתי דירות.. ולצאת ללא חובות זה פשוט אסור זה כפיות טובה להורים!!!
^אוסנת
רק בואו לא נגזים...
10 שנים זה לא 7 ילדים.
הלוואי.
גם זוג צעיר לבד 10 שנים זה תיק להורים..אנונימי (פותח)
איך צריך שיהיה באמת?אנונימי (פותח)
מתחתן ועובד ומפנה זמן בערב אפילו 5  דקותהרב כהנא צדק
ללימוד תורה!! ואח"כ יהיה אם אישתו והילדים ואם ההורים צריכים עזרה כספית או מעשית שיוכל לעזור להם!!!
הם גידלו אותו עז החתונה והוא יעזור להם עד ה...
היום זה לא כמו בזמן הרמבםאנונימי (פותח)
בדור שלנו הכי חשוב ללמוד תורה
 
וחוץ מזה תרגע הרבה גדולים ממך דנו ברמבם הזה
 
ואל תשמיץ ככה 
 
הרמבם לא כותב שחייב מיתה!!
 
וחוץ מזה הוא בכלל לא מדבר על זה אלא על מישהו שלומד תורה כדי להרוויח, שהוא עושה עסקים מהתורה
 
ולא על מישהו שמסתפק במועט ובקושי מקבל מילזה של פת לחם...
 
ואם כבר אתה הולך לפי הרמבם אז מה תגיד על כל הרבנים בדורנו, שכולם מתפרנסים מהישיבות ומתורמים וכו' ואף אחד לא עובד בנוסף כמו הרמב"ם שהיה גם רופא?????
 
אז תירגע בבקשה חביבי ומהר וזה לא סיגנון להגיד ככה על תלמידי חכמים "מזעזע..."  !!!!!
 
אגב הרב לא אמר שצריך לשקר זה היה בצחוק תראה שכתוב אחרי זה ועכשיו ברצינות
 
 
לדעתי אתה טועה!הרב כהנא צדק
תסתכל ברמב"ם הזה ותראה את כל הקללות לא התכוונתי שחייב מיתה אלא שהרמב"ם מקלל אותו שימות!!
הוא כן מדבר על מי שלומד תורה ובגלל שלומד לא עובד וחייב לחיות מתורמים והוא מביא דוגמא את התנאים שהיו עניים ואם רק היו רוצים היו מבקשים תרומה ומיייד היו מקבלים הון אבל הם לא רצו לחיות על חשבון אחרים אז למדו ועבדו קצת כמה שיספיק להם לחיות ואפילו החפץ חיים היה בעל חנות מכולת והיה פתוח רק כמה שהיה צריך כדי להרוויח בשביל לחיות לאותו יום וסוגר את החנות.. והעיקר לא לחיות ע"י מתנת בשר ודם..
ומה שאמרת על רבנים יש גם אנשים שחוטאים בעוד דברים ואפילו גדולים וחשובים (אני לא בא לקטרג ח"ו אני מאמין שהם פשוט לא יודעים שזה אסור...) אבל זה לא אומר שזה מותר אז יש עוד חוטאים ואז?
והוא כן אמר לשקר!!! "לשנות מפני השלום" או "להגיד כל מה שירגיע את האבא" זה לשקר במילים אחרות
אני לא רואה אחד שיבוא לאבא שלו יגיד לו "תקשיב, אני לומד ואתה תפרנס אותי סבבה?" מי שרוצה באמת שככה זה יהיה ימציא דברים אחרת אבא שלו לא יפרנס אותו ולהמציא דברים זה שקר!!!!!!
טוב, זה מה שיש לי להגיד לך:אנונימי (פותח)
א. זה לא צורה לדבר כך
 
ב. זה לא צורה לדבר כך מול אדם חשוב (גם אם היה חילוני או סתם איש עסקים חשוב! כן, צריך לכבד בן אדם מכובד (וזה לא אני אומר, חוץ משכל הישר והדרך ארץ שקדמה לתורה זה גם מופיע בתורה!!)
 
ג. בטח ובטח שזה לא שייך לדבר ככה כשמתייחסים לדברי תלמיד חכם!! (למרות שכתבת שאתה לא בא לקטרג (ועל זה ישר כח)
 
ד. בכלל, אל תיקח לך דרך חיים כזאת לדבר ביהירות כאילו אתה יודע, ולדבר בחוצפה נגד גדולים (בטח לא כשאתה בסך הכל נער...)
 
כל זה הקדמה... אם אתה מקבל את דברי, אז יש מה לדבר לעניין...
 
מחכה לתגובתך...
איך אתה מסוגלאנונימי (פותח)
להגיד פה "חוטאים"?? אולי "טועים", וגם זה בקושי כי מי אתה בכלל (בלי לזלזל)
 
וכל העניין של "לשקר"... מה זה שייך לדבר ככה
 
אוי עד מתי צעירים יעלוזו...
 
תסלח לי אולי אני קצת סוטה מהנושא אבל זה ממש קשור, אני חייב להגיד פה משהו חשוב מאוד והלוואי שכולם יקראו את זה
ואם מישהו יש לו לחלוק אז שיגיד
 
אני לא מבין למה בגלל שמישהו מתלהב על ברסלב הוא יוצא ככה עקום (אני לא מתכוון אליך אני מתכוון בעיקר לפונפון החוצפן והשקרן שאני מקווה שכבר יעוף מפה (אני לא אוהב לדבר ככה על בן אדם אבל הוא עבר כל גבול)
אבל כל מיני אנשים מתלהבים על עצמם בגלל שנדלקו על ברסלב, מה אתם חשים אה? מה אתם חושבים את עצמכם?
זה סתם ילדותיות שבן אדם נח לו להיתפס על איזה משהו ולהיות בטוח שהוא האמת ואין עוד מלבדו... ברור, זה ממש קל ונוח לחשוב שאתה יודע וזהו, זה הופך את החיים שלך סבבה..
איזה טיפשים.. סתם ילדותיות ובריחה מהמציאות. זה כמו כל מיני נ נחים שהתלהבו מהנ נח כמו ילדים קטנים וכיף להם לחזור על איזה מנטרה שמכניסה אותם לדמיונות שהכל בסדר... אז הם התלהבו על ברסלב,.. הכניסו את הילדותיות הזאת בברסלב.. זה בדיוק כמו כל מיני טפשים בעולם שמתלהבים על איזה דרך מטומטמת או גויים שיש להם איזה כתות או משהו (להבדיל אלפי הבדלות) ומאבדים כל יכולת שיפוט הגיונית.. אתה כבר לא יכול לדבר אליהם בהגיון כי הם איבדו יכולת שפיטה שכלית אנושית בסיסית.. הם יגידו לך כל מיני סיסמאות... "אנחנו ננצח" (כמו בשרשור הקודם...).. הם עוטפים את עצמם בסביבה של אנשים שמדברים כמוהם וככה נוח להם להם לשכוח..
ואז כבר הם לא שמים לב.. זה מאוחר מידי..  
זה דרך רעה ומסוכנת! זה טיפשות שעולה ביוקר רב וסכנה איומה (רק קצת ללמוד הסטוריה.. ע"ע שבתאי צבי שר"י להבדיל ועוד הרבה בהסטוריה שלנו לצערנו.. גם אז זה התחיל כביכול טוב ותמים ומתוך כוונות טובות, אבל תראו לאן הדמיונות דירדרו, אנשים נכנסו לדמיונות והסתחררו לגמרי ל"ע ואני לא רוצה לכתוב לאן זה הגיע השם ישמור..תראו מה קרה כשסטו במילימטר מדרך התורה הקדושה,
תראו מה קרה כשהיה זלזול בתלמידי חכמים!!! שמה זה התחיל, שמה היה השורש הרקוב.. אם היה לי זמן כמה הייתי יכול לדבר על זה מההסטוריה שלנו איך הכל קשור לזה... אולי זה הסכנה של הדור שלנו..  
הכל מתחיל מזה שהכוונה לא טהורה, לא לשם שמיים, לא לאמת באמת... גם שם הנפילה הזאת בגאווה.. במחשבה שאני יודע..
הבן אדם כבר לא שם לב שהוא נכנס לדמיונות.. שזה נובע מנקודות קטנוניות שלו ולא מאמת..
תראו איך זה נראה איך שמישהו (..) פה בפורום מדבר (ולצערי הוא לא היחיד בעולם שמדבר ככה..), זה אמת?, איך אומרים, ניכרים דברי אמת..
אם יש פה שמץ פריצות אצלי זה מזעזע. זה מדליק לי נורה אדומה!!.. וככה גם דיבור מלוכלך זלזול בתלמידי חכמים... זה אמת??
בקיצור האמת היא בלב!! ואולי כמה שננסה ונתאמץ ונרצה כמה אנחנו עדיין רחוקים מהאמת (אני לפחות..).. מה בכלל אנחנו יכולים להגיד... ורק השם בוחן כליות ולב..
מה החוכמה להגיד סיסמאות מרבי מחמן בלי שאתה שם בכלל?? צביעות זה הדבר הכי מסריח..
היה פעם איזה "מוסר" אחד שהיה מתפלל בכוונה והיה עושה תנועות עם הידיים ומתפלל באריכות.. אבל אחרי שהיה יוצא מבית הכנסת היה מוסר יהודים לפריץ!! שלא שילמו שעשו ככה וככה.. זה הצביעות הכי גדולה.. מי צריך את התפילות שלך מוסר רשע, ה' שונא אותם.. "חודשיכם ומועדכם שנאה נפשי"
הקב"ה מעדיף את הכוונה הטובה של היהדי הכי שפל בעולם ולא את התפילה המסריחה שלך ! זה לפחות מה שאני למדתי מרבי נחמן ומהחסידות.. הרב צבי יהודה היה מספר תמיד את הסיפור הזה כמה לשנוא כל טיפה של צביעות של שקר.. טוב אולי קצת נסחפתי בקשר לכאן אבל אני מקווה שהכוונה מובנת, אני מתכוון לעיקרון, לא להשוות 
אין לברסלב כזה או לנ נח כזה זה שום קשר לאמת!!  אין לזה שום קשר לתורה, אין לזה שום קשר לתיקון העולם באמת (אם זה בכלל מעניין...), ובטח שאין לזה שום קשר לרבי נחמן!!! וזה בדיוק ההפך וזה הורס במקום לתקן ומרחיק במקום לקרב ואם ככה נראה ברסלב אז למה שבכלל יעניין אותי ברסלב.. ועכשיו אני מבין את כל החילונים שבורחים ושמשמיצים ושכועסים.. הם לא רשעים חס ושלום.. זה נקודה טובה שבהם הם מחפשים אמת ובגלל זה זה כל כך מעצבן אותם.. יש להם נשמות גבוהות..
 
אני מצטער שאני כותב ככה דברים רעים
באמת זה לא העיקר אבל הייתי חייב לכתוב את זה
 
אני מדגיש ומדגיש שאני לא מכליל פה שום יהודי חס ושלום וכל היהודים וכל הנ נחים וכל הברסלבים הם נשמות טובות ומתוקות!! ובאמת שאני לא מזלזל חס ושלות בנ נח או ברבי ישראל חס ושלום הוא היה צדיק גדול
 
 רק אני שונא צביעות ואת כל הגישה הזאת שזה בכלל לא ברסלב אז מה אתם משחקים אותה זה סתם כמו ילד קטן ,זה מה שמעצבן אותי..
 
זה מה שיש לי להגיד ואני מקווה שאנשים יחשבו על זה באמת
ואם יש למישהו מה להשיב באמת, שישיב!!! 
אחי לא באתי להעליב!!הרב כהנא צדק
לא באתי לפגוע ולא באתי להעליב עדין לא קראתי הכל אבל מצטער אם נפגעת אני יענה בהזדמנות כי אני חייב לעוף יומ"ט ושבת שלום!!
הנה תגובתי אחיהרב כהנא צדק
דבר ראשון מה שכתבת על ברסלב אז ככה:
רוב מה שכתבת זה על נ נחים
וברסלב זה לא נ נח בשביל להיות ברסלבר צריך לעבוד קשה!!!
ואני לא ברסלבר ולא נ נח אני כהניסט! (ברסלבר לשעבר!!)
כל מה שכתבת דיבורים על רבנים אז שתדע שאנשים לא מלאכים אתזה יש מספיק לקב"ה אנחנו אנשים!!!
אם יצה"ר!!! לא באנו לפגוע ברבנים אבל גם הם אנשים אם יצה"ר!!!
וגם הם טועים!!!
לא בכוונה כמו שאמרתי אלא בגלל שלא יודעים!!
ואם אתה רואה כאלה שכן לוקחים כסף אז אני מאמין שיש להם סיבה למה כן מותר אני אישת לא באתי לקטרג על עמ"י!!!!!!!
לשקר זה שייך כשייך להגיד כשמישו אומר לי לשקר!!!
צעירים לא עולזים! אם אומרים מה שהם חושבים לא קובעים עובדות!!! ואם יש לך מה להגיד אנחנו פתוחים באמת!!
ומה עם השתדלות?משה
חובבני ברמות מפחידות.
דוד 123 אתה חופראנונימי (פותח)
דבר בשם עצמך!רבי נחמן
למי שעוד לא יודע גמבה נ נח זה פונפון...אנונימי (פותח)
אז מה אם רבנים טועיםאנונימי (פותח)
זה לא אומר שאתה יכול לחלוק עליהם!
גם משה רבנו חטא.. אז מה , זה אומר שאתה יכול להטיף לו מוסר חס ושלום חס ושלום......
זה לא חכמה להגיד את זה שגם לרבנים יש יצר הרע..
 
אני בפירוש לא מסכים עם מה שאתה אומר שאסור בימנו ללמוד תורה בישיבה אלא צריך לעבוד!! זה לא נכון
 
אגב ואם אתה חושב ככה אז תבדוק טוב טוב אצל האנשים שיודעים לדבר גבוהה גבוהה על "תורה עם דרך ארץ" אבל בסוף מרוב דרך ארץ הם שכחו את התורה....
חבר'ה למה להתכווכח..?צריך לעבוד וזהו !ולומדים זאתmatan2
מרבי נחמן ....שכל חייו הוא עבד את ה'...!...
חח צוחק...
כל דור זה דור אחר...
הרבה דברים משתנים בחיים לפי אותו דור...
בזמן הראשונים בזמן רבי נחמן ועוד בזמנים קודמים לכך ..
לא היה ביטוח לאומי,לא היה משכנתא,לא היה צריך לשלם על חשמל ,לא היה לשלם על המים ועוד כאלה...
היום הדור שונה..
הבני  אדם השתנו...העולם השתנה...
חבר'ה..
מי שלא עובד,לא אוכל .או שהוא אוכל אבל  מתרומות...
ולתרומות כולם צריכים להתפלל שנזכה ליהות מהנותנים ולא מהקבלים...
ובדור הזה יש הרבה אנשים שאוהבים דווקא ליהות מהמקבלים ולא מהנותנים...אפ'עלפי שיש להם אפשרות ללכת לעבוד וליהות מהנותנים הם מעדיפים ליהות פדלאעות ולשבת רגל על רגל..
 
וחוצמיזה בתקופת סבתא וסבא שליו ובתקופת סבא וסבתא רבאות שלי..לא היה את המושג לא לעבוד..
לא היה את המושג כל היום לשבת וללמוד תורה...
כולם היו מפנים זמן לעבודה וזמן לתורה...עבודה זה מצווה ותורה זה מצווה...
למה לחדש חידושים שלא לעבוד וכו'..
מי שאומר..שאם אדם לא יעבוד והוא לא יעשה את ההישתדלות הקטנה ביותר לפי דעתי הוא כופר..!!
אדם צריך לעשות את הישתדלותו ובורא עולם יפתח לנו פתח ...
זהו ....זה מה שיש לי להגיד.זאת דעתי..וכולם שיקפצו לי...!
למתן 2 דוד123 אשריכם!!!הרב כהנא צדק
אז ככה למתן אנחנו לא רבים אנחנו מתווכחים על משו חשוב בלי כעס ובלי טינה להפך זה רק מחזק את הקשר שלנו!!!
ולדוד אז ככה אני יענה על הטענה השניה שכתבת ואח"כ אחזור לראשון לא אמרתי שאסור ללמוד ח"ו אלא אמרתי שמי שרק לומד ומרביח מזה כסף הרמב"ם קילל אותו לא אמרתי שאני ח"ו מקלל אותו...
לדעת הרמב"ם וככה גם דעתי צריך לעבוד ככה שלא תצטרך לבריות ואח"כ ללמוד בזמן שנותר אבל בקביעות יענו קבעתי אני עובד עד שיש לי 300 שקל ליום שזה מה שאני צריך להיום אני מרביח ת'כסף ומפסיק לעבוד והולך ללמוד אבל אם לא הרבחתי אני נשאר..
ומה שכתבתי הנ"ל עונה גם על תענתך הראשונה לא אני חולק על רבנים ח"ו מי אני שיפתח ת'פה שלי?
אמרתי שזה מה שכתב הרמב"ם וזה נשמע מאוד הגיוני! למה שההורים יפרנסו? כי אדון פרימדונה רוצה ללמוד? ומה אם אביו שגם רוצה?
ומה שכתבת על דרך ארץ נכון שאם רק עובדים זה לא זה אבל גם אם רק לומדים זה לא זה!!!!
יש מספיק אנשים שכל היום לומדים אבל כשצריך לעבוד על המידות ודרך ארץ אין להם שום בסיס כי הם לא התנסו בכלום..
צריך דרך אמצע!!!
יפה!אנונימי (פותח)
הרב כהנא צודק... חחח.
סתם.. מתן אתה ממש צודק נשמה ואין לי מה להגיד כי אני קורא את הדברים שלך בשקיקה!
 
אבל בכל זאת אל תכליל
ובחיים אל תגיד שללמוד תורה כל היום כמו אברכים ורבנים היום בלי לעבוד זה רע!!
בטח בדור שלנואנונימי (פותח)אחרונה
שאי אפשר בכלל לתאר את החושך
והנפילות הנוראות והעצומות
של כל כך הרבה נשמות קדושות וטהורות
שאם בכלל היה לנו טיפה עניים לראות את החושך והנסיונות
היינו יוצאים מדעתנו בלי שום ספק
ומאבדים כל פירור של שפיות...
 
אבל למרות הכל ה' מחייה אותנו
 
ואני בחיים לא יעיז להגיד בדור שלנו שמי שבוחר ללמוד תורה כל היום זה רע
ומי שבוחר להיות ככה כמו שאתה תיארת
למרות שזה לא טוב
ובאמת אני קראתי בשקיקה את הדברים שלך ומקבל כל מילה של ביקורת..
אבל גם מי שהולך בדרך אחרת יש המון המון ביקורת להגיד עליו...
ולא חסר היום סכנה לשכוח את התורה בדרך שאתה אומר... פוק חזי ודי לחכימה ברמיזה...
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך