לרבינו הקודש קודשים המתוק יש דיבורחסויה55

גדול ומזעזע על זה שכל אדם צריך שהתפילה שלו תהיה בהרגשה שהיא האחרונה (בעניין בחינת המיתה) וכו'.. 

אם אני לא טועה@שה אובד. נתת לזה מקור פעם? אני מחפשת את המקור בשפה הנעימה והמחיה של רבינו הקדוש.. 

שיחות הר"ן קיזברגוע

בכפר אוסיאטין סמוך לעיר מעדווידווקע, שם היה דר חמיו זכרונו לברכה ושם היה עקר גדולו. ושם הולך נהר גדול ועליו גדלים קנה וסוף הרבה למאד מאד. היה דרכו בקדש של אדוננו מורנו ורבנו זכר צדיק וקדוש לברכה, שהיה לוקח לפעמים ספינה קטנה ושט עמה בעצמו לתוך הנהר הנ"ל, אף על פי שלא היה יכול היטב להנהיג ספינה זאת, אף על פי כן היה שט עמה עד אחורי הקנה וסוף, עד המקום שלא היו רואין אותו עוד. ושם עשה מה שעשה בעבודת השם יתברך בתפלה והתבודדות אשרי לו. כי באמת זכה למה שזכה כנראה בחוש בספריו הקדושים.

מענין הספינה הנ"ל שהלך עם הספינה לתוך הנהר והוא לא ידע להנהיג הספינה. וכשבא בתוך הנהר רחוק מהיבשה ולא ידע כלל מה לעשות כי הספינה מתנודדת וכמעט שטבע חס ושלום. ואז צעק להשם יתברך והרים ידיו אליו כראוי וכן כשהיה תלוי בידיו על החומה בטבריה כשרצה לברח מהעפוש רחמנא לצלן וכו' וראה תחתיו הים כנרת וכמעט כמעט שיפל כמבאר במקום אחר בספור הנסיעה שלו לארץ ישראל (בספר שבחי הר"ן, סעיף יט), אז גם כן צעק בלבו להשם יתברך כראוי. והיה רגיל לספר זאת ורצה להכניס בלבנו שכך צריך כל אחד ואחד לצעק להשם יתברך ולשא לבו אליו יתברך כאלו הוא באמצע הים תלוי על חוט השערה והרוח סערה סוער עד לב השמים עד שאין יודעין מה לעשות וכמעט אין פנאי אפלו לצעק. אבל באמת בודאי אין לו עצה ומנוס כי אם לשא עיניו ולבו להשם יתברך, וכך צריכין בכל עת להתבודד ולצעק להשם יתברך. כי האדם בסכנה גדולה בזה העולם כאשר יודע כל אחד בנפשו והבן הדברים היטב.

 

או, שהשם ישמח אותך! תודה!חסויה55


באמת שזה לא נכון שרבינו לא אמר כזה דבראינליאז

אלא שזה איזה סיפור שטוענים ששמעו אותו מספר על חוויות שהיו לו שהיה מאוד צעיר , לפני שאחז בכל מה שאחז.

אבל באמת זה המקורחסויה55
עם העניין של ארץ ישראל וכו עם החומה...
לפני שאחז בכל מה שאחז? מה זה היה בגיל שנתיים?
מאוד צריך להזהראינליאז

כמו שהסביר פעם האדמו"ר הלכתחילה ריבער של חב"ד, במלחמה גם הפרש שמצטרף אל תותחנים, נקרא בוגד.

והכוונה שלו , הרבה יותר מתאימה לברסלב מאשר לחב"ד.

 

אם פותחים שיחות הר"ן , או ימי מוהר"ן , מוצאים הרבה עניינים ששייכים לעבודת השם.

 

עניינים של תפילה, של מידות, של צדקה. 

לא חסר.

 

דברים שרבינו אמר בפשטות לעשות, להתהנג , דברים פשוטים יומיימיים.

 

אז זו הנקודה באמת.

שיש עניין להפנים את העניינים האלו דווקא ולהכניס חלק מהם לפחות , לסדר היום , ללוח הזמנים.

 

מסוכן מאוד ללכת לדברים אחרים לגמרי שהם בגדר שמועות, של דברים שעשה בעצמו ולא ברור בכלל אם חשב להמליץ לעשות אותם למישהו או באופן כללי.

 

יש מספיק הנחיות כלליות והלוואי שהיה מישהו בעולם שהיה עושה חמישה אחוז.

 

לא צריך לחפש בכוח דברים שלא שייכים, למעישה , זו לגמרי בריחה מההליכה בדרכי רבינו.

אההחסויה55

נראה לי שהבנתי למה את מתכוונת, ונראה לי שבכלל לא כיוונת לדעתי. (וגם עכשיו כשאני רואה, גם פשוט אולי כתבתי לא נכון.. התכוונתי שרבינו אמר על עצמו ולא על "כל אדם" שהיה אחרי שקרה מה שקרה וכו בכל תפילה רואה עצמו וכו

 והיה זכור לי שהיה על זה פעם שירשור אם זה תקף וכו וזכרתי ששה אובד לקח בו חלק. בכל מקרה..) 

אני לא חיפשתי הדרכה או הנהגה בנושא תפילה בבחינת יום המיתה חחח

חיפשתי רק אם יש מקור לכך שרבינו דיבר מזה על עצמו (ומתי ואת המילים המדויקות של הרבי הקדוש)

 ולא כהנהגה לשאר החסידים.. 

על עניין דיבור ממעלת רבינו, ולא על עניין הנהגות.. ברוך השם יש מספיק דברים מהנהגות רבינו לחסידים שאני מתפללת שהשם יזכה אותי להתקרב אליו באחוז מהם, אני בהחלט לא צריכה הנהגות חדשות על כוונות יום המיתה..

בכל מקרה תודה...

 

לא הבנתיברגוע

אתה אומר שלא צריך לנהוג עפ"י שמועות אלא עפ"י מה שכתוב בספרים.

אבל הדברים האלה כתובים במפורש בשיחות הר"ן, הם לא סתם שמועות.

זה לא מה שנאמר נראה לי...חסויה55

אני חושבת שהכוונה הייתה שיש הנהגות שמכוונות לחסידים וי (ש הנהגות שרבינו כיוון לעצמו עם כל מה שעבר וכו

(כן לא מקבלת את הלפני שאחז מה שאחז)

אבלברגוע

כתוב כאן במפורש שרבינו רצה שנלמד מהסיפור הזה

"והיה רגיל לספר זאת ורצה להכניס בלבנו שכך צריך כל אחד ואחד לצעק להשם יתברך ולשא לבו אליו יתברך כאלו הוא באמצע הים תלוי על חוט השערה והרוח סערה סוער עד לב השמים עד שאין יודעין מה לעשות וכמעט אין פנאי אפלו לצעק. אבל באמת בודאי אין לו עצה ומנוס כי אם לשא עיניו ולבו להשם יתברך, וכך צריכין בכל עת להתבודד ולצעק להשם יתברך. כי האדם בסכנה גדולה בזה העולם כאשר יודע כל אחד בנפשו והבן הדברים היטב."

אתה צודק - לא הבנתאינליאז

ניקח דוגמא מסויימת.

שיחות הר"ן ט'

שם הבעל שם טוב זכרונו לברכה שסכין אין נותנין במתנה הינו שאחד לא יתן לחברו סכין במתנה ... (תודה לאליעד כהן)

זו הנחיה פשוטה.

לא נותנים סכין במתנה.

 

אין לאן להתבלבל מכאן.

לעומת זאת הדוגמא שלך וְרָצָה לְהַכְנִיס בְּלִבֵּנוּ שֶׁכָּךְ צָרִיךְ כָּל אֶחָד וְאֶחָד לִצְעק לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ

זו שמועה.

רבינו לא אמר את זה.

זו לא הנחיה.

אותו אדם שכתב, ככה הוא הבין את מה שהוא שמע.

ואולי הוא הבין טוב, ואולי לא.

 

לכן, אין צורך ללכת למקומות האלו, בגלל שישנן כל כך הרבה הנחיות ברורות, לא צריך לאמץ דווקא את לא מה שברור. 

אבלברגוע
"אותו אדם" זה רבי נתן.

לא יודע מה איתך
אני סומך עליו שהוא הבין את רבי נחמן כראוי.
"אותו אדם?"חסויה55

פה בלבלת אותי לגמרי, 

יש פה עניין בסיסי אצלך שהתחיל ב"לפני שרבינו אחז במה שאחז" ועכשיו הגיע ל"אותו אדם". 

זה נשמע לי פשוט תפיסה שונה לגמרי שלנו את רבינו והצדיקים..

הגבת אלי בטעותברגוע


בנאלי ולא רלוונטיאינליאזאחרונה

ידוע המשחק החרדי חסר הטעם של הרב הזה אמר ככה והרב הזה אמר ככה וזה יותר גדול מזה וזה יותר קטן מההוא.

 

אין לאנשים משמעות בחיים אז הם מבזבזים את הזמן על שטויות.

 

כאן 

הדברים פשוטים.

יש הנחיות שנתן הצדיק בתוך ספר שהוא כתב

והספר עבר הגהות בחייו ויצא לאור בחייו

והצדיק עצמו , אחז את הספר וקרא אותו ודפדף.

 

ומצד שני יש משהו ששמעו שהצדיק אומר

שהבינו ממנו ככה או ככה

ועד שזה הודפס עברו ארבעים שנה, ואותם אנשים ששמעו מה ששמעו והבינו מה שהבינו , כבר עברו לעולם שכולו טוב.

 

אז ההבדל הוא הבדל שמיים וארץ, לפחות מבחינתי.

המציאות היא כזו, שאילו הצדיק היה רוצה לתת הנחיה מדוייקת ומעשית, הייתה לו הזדמנות לתת והוא לא נתן.

 

זהו.

 

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך