פורום חסידות ברסלב
בהנהלת:
מכתב פתיחה
איך יודעים אם מישהו מפורסם של שקר או של אמת?צלי אש
כיום קשה מאוד לדעת..יהודי_פשוט
רבי ישראל יש מפורסמים של שקר שלובשים גרביים לבנות ושטריימל גדול.
רבי נתן בלקוטי הלכות אומר העיקר העצה היא להתפלל על זה...
מסכים עם כל מילה
אנונימי (פותח)
הגדרת בול!! כל הכבוד!
ומכאן פולסא דנורא לכל המלעיזים על צדיקים ותלמידי חכמים רחמנא ליצלן
חוץ מזה, אנחנו צריכים לבקש את הצדיק האמיתי מכל הלב, שיהיה באמת לאמיתה בלי שום פניות, זה מה שה' מבקש מאיתנו, ולא להלעיז על אחרים
בכלל, יש לנו את רבי נחמן, אז מה אנחנו צריכים יותר מזה?..
אשריך דוד123פונפון
אמרת יפה, צריכים לבקש את הצדיק האמיתי וכו'. אמן!
(חבל להשתמש במושגים של פולסא דנורא, אני נוטה להאמין שזה מתוך שיעמום או חוסר יציבות נפשית)
לגבי ההגדרה של מפורסם שקרן:
השם האיר עיני כך:
רבנו כותב לגבי הרופאים שלא ללכת לרופאים (יש בזה דיבורים הרבה ולא כאן המקום) ובמקום אחד הוא כתב שהשטן לא טורח בעצמו להמית כל האנשים ולכן הוא ממנה רופאים שיעשו לו את רוב העבודה. (זה לא הלשון בדיוק)
וכך גם הוא כתב בדיוק לגבי מפורסמים של שקר, שהס"מ שם מפורסם במקום פלוני ומפורסם במקום פלוני והם עושים לו תעבודה...
מה משותף בין רופא למפורסם של שקר?
אז הסבא הקדוש, אמר לגבי המפורסמים של שקר, "הם רוצחים, הם חושבים שהם יכולים לעזור לנו"
כשאדם הולך לרופא או למפורסם, זה בגלל שהוא חושב שהוא יכול לעזור לו... והרופא שמקבל אותו וכמו כן המפורסם שמקבל אנשים, זה בגלל שהוא חושב שהוא יכול לעזור!
סיים הסבא הקדוש: "אבל רבנו הקדוש אמר, רק אני יכול לעזור!"
חזק !!שיח השדה..
איזה מממממההההההההההההממממממממממממםםםםםםםםםםםם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אנא אל תוציא דברים מהקשרםאנונימי (פותח)
אני לא יודע מה הקשר בין שניהם
רופאים ומפורסמים של שקר זה שני עניינם שונים
מפורסמים של שקר זה אנשים מושחתים שנוטלים שררה שלא לשם שמים ורק בשביל הגאווה שלהם
ורופאים זה כופרים שהם חושבים שהם שולטים על החיים וחושבים תעצמם אלוהים אחרים והלב שלהם מלא גאווה וזה יכול אפילו להגיע שהם מזלזים בחיים של אנשים ורוצחים (רק שבוע שעבר היה סיפור כזה בתקשורת)
ואני מבקש אל תוציא דברים מהקשרם
אל תיקח סיסמא והתלהבויות בבקשה
ורבי נחמן לא התכוון למין הכללות כאלה תראה בחיי מוהר"ן ובאבניה ברזל שגם רבי נחמן בעצמו היה אצל רופאים כמה פעמים ואתה ממש מוציא דברים מהקשרם!! וגם הרמב"ם היה רופא! וגם היו אמוראים בגמרא שהיו רופאים! וזה בכלל לא קשור לעניין רבנו דיבר על כופרים
והעיקר שהוא רצה שלא נתפתה ולא נלך אחריהם ונתחזק שהכל מהשם לא מהרופים
בגלל גזה הוא הרחיק אותנו ולא כל מיני דברים אחרים וגם הדיבורים של רבנו הם ככה ולא בהתלהמויות
אני לא יודע מה הסבא אמר ואני לא רוצה להיכנס לזה הסבא היה צדיק גדול ואני לא רוצה לדבר עליו אני לא יודע מה הוא התכוון ומה לא אני כן יודע שהדברים שלך וכל הדיברים בסגנון כזה זה לא יתכן!
חוץ מזה הכל כתוב בגמ' הקדושה "טוב שברפאים לגיהנום" "ומי שעוסק בתורה שלא לשם שמיים נח לו שנהפכה שלייתו על פניו" ורבנו לימד אותנו גמרא גמרא גמרא שו"ע פוסקים פוסקים פוסקים פוסקים!!! תקרא גם את זה ברבנו!!
ועוד פעם הכל חוזר לדבר הכי חשוב וזה העיקר- הדברים של רבנו לא מנותקים משלשלת הצדיקים שהיו בכל הדורות!!! וכשרבי נחמן אומר שהוא נותן דרך חדשה לגמרי, בחיים הוא לא התכוון להפריד אפילו בפירור מהגמרא ומסדר הדורות של עם ישראל שהרמב"ם מפרט לנו בהקדמה ליד החזקה ממשה רבנו ועד הרמב"ם!!! וכן הלאה עד רבי נחמן ועד הדור שלנו!!!! יש תורה שבעל פה!!! זה לא אני המצאתי את זה!!!
זה עם ישראל כולו המציא את זה!!!
ואם רבנו חס ושלום חולק על הגמרא הקדושה ועל האמוראים (לפי כל מיני דעות של אנשים מקולקלים בדור שלנו אז דבריו של רבי נחמן בטלים ומבוטלים ולא יהיו! (חס ושלום)
ורבנו לא חולק על הפוסקים!!
ומי שלא מוכן לקבל את זה, ומי שחולק על עם ישראל וקדושת ישראל וקדושת תלמידי החכמים, ומי חולק על "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל", וחולק על "אפילו פנחס בדורו הרי הוא כמשה רבנו" (זה הלשון בערך בגמרא) וכשהגמרא אומרת את זה היא מתכוונת לכל דור ודור וגם לדור שלנו!!!
ומי שחולק על זה ברוב חוצפתו, אין לו חלק ונחלה באלוקי ישראל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(ברור שאני לא דן אף אחד לחובה וצריך לדון כל אחד לכף זכות בטח בדור הזה אבל האמת חייבת להיאמר זהו)
ואפילו אם הם באים בשם הצדיקים הכי גדולים אפילו אם הם באים בשם התורה בשם פסוקים מהתנ"ך!! אפילו אם ברסלברים!!! זה לא שווה כלום! זה כקליפת השום בדיוק!!! אתה בטח יודע שהחורבנות הכי גדולים של עמ"י באו מעיוותים דווקא בתוך התורה ודווקא עם הוכחות מהפסוקים וכל מיני שטויות כאלה )
אתה בחור מתיש... בכל אופן אשריך דוד 123פונפון
דוד, כמו תמיד כתבת דברים ממש יפים וחזקים,רוצה להתבודד
נהניתי.
אשריך
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!