קשה לי ללמוד ספרים ארוכים,כמו ליקוטי מוהרן והלכות.
הרבה יותר קל לי ללמוד ספרים כמו "ליקוטי עצות" וכו...
מה לעשות?
קשה לי ללמוד ספרים ארוכים,כמו ליקוטי מוהרן והלכות.
הרבה יותר קל לי ללמוד ספרים כמו "ליקוטי עצות" וכו...
מה לעשות?
מאוד קצר ונקודתי
תנסה את הספר ייחוד ההתבודדות ספר מופלא לגמרי.
גם כן לשלב ליקוטי מוהר"ן אפילו כמה שורות ביום, מפני שזה עניין של אימון של המוח, ושל מושגים.. שלאט לאט מתרגלים אליהם ואז זה נפתח. וזה גם מאיר עלייך בלי להבין בכלל כלום ושום דבר.. בנוסף , יש ספר של הרב בזאנסון הצדיק (שכל הספרים שלו מופלאים, מומלץ) שהוא מעין הכנה ללימוד ליקוטי מוהר"ן... אם אמצא אכתוב את השם.. (מצאתי, זה מסילת הקשרים)
ואני מצטרפת לאינליאז, ספר המידות נקודתי שכלי ומעשי, הרבה יותר ,פשוט" מבחינת המוח ללמידה...
כי האנשים האלו לא מבינים את ליקו"מ וגם אף פעם לא יבינו והמנהג המוזר הזה , גורם להם רק להמציא משמעות מוטעית למילים.
ובגלל זה כל הפסאודומורפיזם הזה שמתרחש, כשאנשים שאין להם מושג בכלום מדברים כאילו הם מבינים את מה שהם קוראים.
אבל קשה מאוד ליישום, ליישם את זה זה אומר לשבת (ליתר דיוק ללכת עם תורה
) על כל תורה במשך כמה חודשים, ובאמת אפשר להגיע עם זה לדברים עליונים וזה עיקר הלימוד של ליקוטי מוהר"ן. אבל למצב שהוא מתאר נראה שזה פחות שייך לענ"ד.
זכור לי שרבי לוי יצחק בנדר אמר שבתחילת התקרבות של אדם לדרך רבנו הקדוש שילמד בעיקר שיחות הר"ן חיי מוהר"ן וספר המידות, שאלו הספרים מקרבים לתורת רבנו ונותנים את האש, לקוטי מוהר"ן הוא ספר החסידות העמוק והנשג ביותר שנכתב, וכמובן שטוב מאוד לכל אדם ואפילו לאנשים פשוטים כמונו ללמוד וליישם אותו, אבל לפחות בהתחלה לענ"ד לללמוד קודם את הספרים האלו.
אני מאוד מסכים איתך שלקוטי מוהר"ן זה ספר שנקלט עם הזמן, זכור לי שגם הרב בזאנסון (שהוא קודש קודשים גמור) כותב בהקדמה למסילת הקשרים כדוגמא למה שאמרת, את המילה "בחינת" מילה שכמעט אי אפשר להשביר ונקלטת רק אחרי לימוד רב בתורת רבנו הקדוש, בקיצור לענ"ד להתחיל מלימוד בספרים יותר נוחים לקורא שבהם ניתן יותר בקלות לצבור את האש הבוערת של רבנו הקדוש, ורק לאחר מכן לעבור ללקוטי מוהר"ן
גם יכול להיות שזה פחות מתאים לסיטואציה (מת ללמוד, לא מבין מילה, מכירה מקרוב
) אכן פשוט הסתמכתי על מה שלמדתי מהרב בזאנסון הצדיק בבחינה של הלימוד, אבל באמת לאט לאט וכמובן שיש בחינה קודם כל לקרוא דברים שהם יותר "צבירת אש".. ותודה על העצה מהרב בנדר!.. איזה תגובה נעימה.. מאיר את הפורום שקצת אבד לו..
מה זה כיף![]()
כן באמת חייבים להחיות את הפורום הזהיהדות=דרך חייםאחרונהבעזרת ה' יתברך, השאלה היא איך עושים את זה 
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!