מגיעים עם הורים ללשכת הגיוס כדי לקבל פטור?חמדמדה


...יש ויש...

אני הלכתי לבד.

 

צריך ללכת לבית משפט. אפשר גם בלי ההורים.שוליינית
הייתי ממליצה לך ללכת עם חברה שגם היא צריכה.
למה בית משפט?יש ויש...

בנות הולכות לרבנות.

אצלינו הולכים לבית משפט.שוליינית
אהה... אוקיייש ויש...

לא ידעתי.

ללשכת גיוס אין כניסה למי שלא נקרא אליה בעצמו. כולל הורים.טוב נו..
לרבנות אפשר ללכת עם הורים.
אבל למה פטור??נער מתבגרר
לטובת לימודים גבוהים להקמת בית של תורהחמדמדה


הכל אפשר אחרי הצבאנער מתבגרר
אבל היא אישה, מכפת לך?הנורמלית האחרונה
מה זה קשור שהיא אשהנער מתבגרר
אז היא לא יכולה להתגייס?
אני מסכימה לך שילדיך ובנותייך יתגייסופיצוחית

בנתיים תן לה לחיות כרצונהכאילו מוציא לשון

תודהנער מתבגרר
אני שאלתי למה לא
....לא!יש ויש...

מה הבעיה לומר לא?

כן. אז אני אומר.

לאאאא!

מה הבעיה? כי זה לא שייך.

מה לא שייך??נער מתבגרר
להיות משקית זה לא שייך?
לתרום למדינה זה לא שייך?
להיות חלק מהדבר הזה זה לא שייך?



למה?
....יש ויש...

הכל טוב ויפה, נתרום למדינה.

 

אבל קודם כל נתרום קצת למי שהביא לנו חיים, מי שבעצם הביא לנו את המדינה...

בורא עולם!

 

נתרום לו קצת מעצמינו-

נתמלא ביראת שמים, צניעות, ולא ערבוביא ח"ו...

 

ואין צורך להתפלסף...

לא, היא לא יכולה. זה לא התפקיד שלה.הנורמלית האחרונה
למה החלטת את זהנער מתבגרר
באיזה זכות את מחליטה שבנים ילכו לצבא לסכן חיים ולתת שלוש שנים מהחיים לעם
ושבנות לא??
...יש ויש...

לא אני החלטתי, גדולי ישראל החליטו.... 

קום המדינה... החזו"א, גם הרב קוק... ועוד הרבה רבנים... (לפחות לפי מה שאני זוכרת מהחומר לבגרות בהסטוריה...)

 

בנות לא תלכנה לצבא.

בנים--- זה כבר סיפור אחר וויכוח בפני עצמו...

את דעתי אני אומר בקצרה- מי שתורתו אומנותו- שיושב ולומד בישיבה (ולא רק רשום בה...), שימשיך לשבת וללמוד- אדרבה- הוא מגן על עמי"ש לא פחות מחייל שנלחם (השאלה עד כמה אתה מאמין ויודע שלימוד תורה מציל יותר מכל דבר אחר...).

אבל, כל אחד צריך לתרום למדינה (כנראה..), ואם הוא לא עושה זאת בדרך של לימוד תורה, אדרבה- שיצא להילחם.

שיתגייס ויתרום בדרך הזו..

 

כל אחד ע"פ הוראת רבותיו והשקפת עולמו.

אבל לא לפסול.

 

ובנות- כמו שציינתי- מקומן לא בצבא. 

רק הערה:שה"י פה"י
לא נראה לך קצת מוזר שלמדת את זה בהיסטוריה?..
...סריוס בלק
מעולם לא למדתי לבגרות.
אבל,מה מוזר בכך?
זה מוזר.שה"י פה"י
כי אם המטרה היא מה התורה אומרת אז לא לומדים את זה בהיסטוריה, לומדים במקצוע תורני כלשהו.
...י"שי
בכלל לא.
למידה על היסטוריה של המדינה ושל צהל.
ובכללם למידה על המחלוקות שיש לרבים מהעם עם צהל.
...י"שי
אני לא זה שקבע מה הם ילמדו...
תלונות למשרד החינוך.

נ.ב
אני מסכים איתך.
ו...יש ויש...

בהיסטוריה שאני למדתי היה משולב הרבה דעת תורה בכל מיני עניינים שעלו.

מלחמות בא"י, צבא, שירות.... ועוד הרבה שלאו דווקא קשורים להקמת המדינה....

את מה?יש ויש...

למדתי בהיסטוריה על הקמת המדינה...

בין היתר למדנו על הגיוס, על המלחמה שנלחמו הרבנים של אגו"י שלא יהיה חוק כזה של גיוס...

כמו"כ למדנו על עניין גיוס בנות לצה"ל....

על הפשרה שהייתה- בנות לא חייבות להתגייס אבל חייבות שירות לאומי ולבסוף על ההחלטה שגם שירות הן לא חייבות....

קיצור, למדנו.

 

אם רוצה יותר פרטים, מוזמן לאישי...

במחשבה ראשונה זה לא בדיוק ההיסטוריה.שה"י פה"י
אבל אולי אני טועה.
נראה לי שבהיסטוריה צריך ללמוד יותר על המלחמות של ישראל, איך קמה המדינה, לא מה היו המאבקים של אגודת ישראל..
אין לי בעיה עם זה שזה אולי חשוב, אבל למה בהיסטוריה? תלמדו את זה כמחשבת ישראל או משהו בסגנון, תדונו בזה כהשקפת העולם, לא היסטוריה.
....יש ויש...

למדנו יותר היסטוריה מאשר על המאבקים.

אבל אני חושבת שזה ממש חשוב להחדיר את הנושאים הללו תוך כדדי לימוד.

הכניסו לנו נושאים מהסוג הזה גם במקצועות נוספים (גם באזרחות)...

אבל חשוב גם תוך כדי העניין עצמו.... שיחדור היטב...

 

פשוט מציק לישה"י פה"י
שזה מגמתי מדי.
גם אני למדתי בצעירותי (ביסודי, לא לבגרות) היסטוריה בצורה כזאת, קצת מעצבן שאני פשוט לא יודע היסטוריה. ספרי הלימוד מלאים בתאריכי לידת ופטירת גדולי ישראל, אבל לא בהיסטוריה.
בלי זלזול כמובן.שה"י פה"י
יש גדולים שבאמת היו חשובים ומשמעותיים בהיסטוריה, אבל צריך ללמוד את זה ככה. מה היה בדור, ואיזה אור הם הופיעו בדור, לא לעבור מרב לרב.
לומדים גם וגם....יש ויש...

אבל בגלל שכ"כ חשוב להחדיר את מה שבאמת חשוב, ומה שבאמת חשוב זה גדו"י שחיו בכל תקופה, דעת תורה שלהם שמכוונת אותנו עד היום... לכן החדירו את זה גם בהיסטוריה, שלא יהיה יותר מדיי חולין...

סליחה,שה"י פה"י
נראה לי תמים מדי.
או שאני לא מספיק מכיר, גם אפשרות.
מה שלימדו אותי כשהייתי צעיר היה נטו על גדו"י, לא על התקופה.
לפעמים אי אפשר להתחמק, וצריך לומר איזו מילה על התקופה, אבל המבט קטן.
שוב, נראה לי שצריך ללמוד על התקופה, ומתוכה מה הצמיח ד', איזה אור שלח לתקופה הזאת, וממילא איך אותו גדול השפיע. לא הפוך.
אולי אותך ככה לימדו...יש ויש...

אותי לימדו הרבה על התקופה, המווון.

יש פעמים שרק הכניסו את הרבנים בתור דעת תורה או משו כזה....

ויש פעמים שהרב היה דמות מאוד מרכזית בתקופה מסויימת ועם כל הכבוד לכל ההיסטוריה, חשוב שאדע עליו קצת הרבה יותר ממה שאני אלמד על איזה סטאלין או אייכמן ימ"ש...

אני מסכים.שה"י פה"י
אם האפשרות השנייה היא ללמוד על החיים של סטלין ברור שעדיף ללמוד על הרב, אבל אם ללמוד על מה שעשה או על כמה מעשי חסד של הרב, נראה לי שבסוף יותר חשוב ללמוד מה סטלין גרם מאשר [עוד] מעשה חסד מסויים של הרב.
לא לומדת על מעשי חסד של הרב..יש ויש...

לומדת על דעתו בנושא שהיה שנוי במחלוקת, לומדת על החלטותיו ופסקיו בזמנים שונים שהיו לעמי"ש,

לומדת על אישיותו וגודלו כדי להבין מי הוא היה...

כן. לא רק על כל הרשעים הארורים האלה אני צריכה ללמוד את תאריכי הלידה והמיתה, תאריכי ההצלחה והכישלון... חוקים שחוקקו, ספרי נאצה שהם כתבו...

מותר וחובה עלינו ללמוד את הצד השני- הצד האמיתי. שהוא בעצם הצד שלנו, היהודים...

זה חלק ממהיסטוריה שלנו, כעם יהודי!

מסכים בעקרון.שה"י פה"י
יש פה נקודה שרציתי להסביר, אבל כנראה שלא מצליח לבטא אותה..
אנסה שוב -
לא משנה שהוא היה רשע, הוא השפיע המון. הוא שינה את ההיסטוריה, וזה חשוב.
לא מעניין אותי שהוא אהב פיצה, אבל יש בסיפור חייו דברים שיכולים להיות יותר חשובים לי לחיים, כלומר לעבודת ד', מאשר פרט של רב, על אף שהוא צדיק והוא רשע.
ואני מדבר על ההיסטוריה של העם היהודי, לא על איזו מהפכה בכפר נידח.
מקווה שהייתי מובן.
סורי אבל... לאיש ויש...

לא הבנתי מספיק.

זה היה נשמע לי מדייי.... לא יודעת.

עזוב.

ומילה על עצם הנושא:שה"י פה"י
למה לא להתייחס לנושא ברצינות? למה לא לתת לו מקום בפני עצמו?
יש לכם שיטה על הציונות, על המדינה? השקפת עולם? תלמדו אותה ותלמדו (לאחרים) לעומק. אל תתייחסו כמובן מאליו, ותחדירו בשקט בשאר לימודים. כמובן, אם מישהו יתווכח תוכלו לומר את מה שאתם חושבים ואז שאתם רוצים לחזור לנושא השיעור..
זה זלזול.
לא רק בזה שיש שיטה שחושבת אחרת, גם בשיטה שלכם.
אני לא חושבת שאני מזלזלת בשיטה כלשהי...יש ויש...

אני מכבדת כל אחד באשר הוא. 

כל אחד ושיטתו....

אבל, אותי לימדו לפי השקפת עולמי, לפי הוראת רבותיי ואת זה אני מעבירה הלאה כשמדברים איתי על הנושא הזה....

אני גם מאוד מאמינה בזה, אחרת לא הייתי מתביישת לומר את דעתי גם אם היא לא כמו של ההיסטוריה שלמדתי...

גם ככה אף אחד לא מכיר אותי...

ואם בכל זאת אני אומרת את זה כנראה שאני מאמינה בזה...

 

תשאלו את @אדמין שיש הרבה דברים שאני לא מסכימה עם המגזר שלי ואני לא מתביישת לומר...

בכלל בכלל לא היה מופנה כלפייך,שה"י פה"י
אלא כלפי מי שלימד אותך ככה.
התביעה שלי היא על זה שלא לימדו אותך ברצינות, בתור נושא בפני עצמו, משהו שצריך ללמוד ולהבין, אלא רק כדבר צדדי תוך כדי היסטוריה ואזרחות..
לא כך. ממש לא.יש ויש...

מאיפה הסקת את זה?

לימדו אותי בצורה מאוד יסודית על רבנים וכל מה שאני צריכה לדעת.... 

מחשבת ישראל- 5 יח"ל, (וכל מאמר של רב שלמדנו לימדו אותנו על הדרך על הרב... מה שלא הייתי צריכה לדעת לבגרות), יהדות- בנפרד... 

דעות של רבנים שונים בדינים וכו'

אבל גם בהיסטוריה ואזרחות, כי אי אפשר להשאיר אותם ככה, יבשים, צריך שיהיה שם את העניין של הרבנים... אחרי הכל הם התוו לנו את הדרך כל הזמן וגם היום....

אם כך אז סבבה.שה"י פה"י
👍🏻
שכנעת אותי.חמדמדה

(עולה על מדים)

(נשבע נאמנות)

(נכנס לטנק)

יוהונער מתבגרר
אוגוסט?
אין צורך בהוריםמבשר נריה
ובנות הולכות לרבנות, בכל מקום
או לבית משפט, מה שיותר קרוב.הנורמלית האחרונה
רק לומר שברבנות /בית משפט מוציאים הצהרה על זה שאת דתיה ואותה שולחים ללשכת הגיוס שיוציאו פטור.
מה הבית משפט קשור?מבשר נריה
זו הצהרה דתית!

ואגב, אם יש לך אפשרות לכי ישירות ללשכת גיוס להביא להם את הפטור, לא תמיד זה מגיע בדואר (מנסיון כואב של אחות)
עובדתית הוא קשור, ניתן להצהיר בפני שופט.הנורמלית האחרונה
אני ועוד הרבה מהבנות בעיר שלי עשינו את זה. מיותר ליסוע שעה לכל צד עד הרבנות, כשאפשר להצהיר במרחק של כמה דקות.
לכן אני נוסעת גם ללשכהחמדמדה

הצווים שלי לא הגיעו אליי, אז לא הלכתי להצהיר ועכשיו יש לי צו מעצר אין לי זמן לחכות שהרבנות תשלח לצבא את הטופס...

אוף הניק הזה בלבל אותיכבתחילהאחרונה
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך