מישהו מעוניין להועיל לנערה אומללה?נטושה? האמנם?
למרות שאני לא בטוחה שתוכלו לענות לי תשובה שתספק אותי, אני אשמח לשמוע את הרעיונות שלכם.

לשמחתי הרבה אניחושבת שדי עברתי את שלב הבלבול שאם אלוקים קיים או אם להיות דתיה או שאם יהיה ל חבר, אבל כן יש שאלה שכבר תקופה מנקרת לי במוח

למה לפעמים אני מרגישה שאלוקים שונא אותי?
ועכשיו בטח יהיו החכמים שיאמרו "ה אוהב את כולם, גם אותך" כמה קלישאתי, אז תנו לי להסביר.
אם ה אוהב אותי כל כך למה כל דבר שאני מבקשת קורה הפוך? ואני לא מדברת על דברים נשגבים וגבוהים שאי אפשר להבין נסיונות שמיים, אלא דברים של מה בכך, ה תעשה שאני אקום מחר מוקדם לבצפר, קמה בעשר. ה' תעשה שיהיה לי קל במבחן, המבחן הכי קשה אבר. ה' תעשה שאני אצליח להמשיך להאמין שאכפת לך ממני תן לי סימן, שום כלום וממשך ככה.

אני לא מבינה מה הוא רוצה ממני, באמת, לא זוכרת מתי היתה הפעם האחרונה שביקשתי ממנו משו וזה קרה...

יש רעיון למישהו איך להתעודד?
או מיי הכותרת נראית באמת אומללה. אני לא באמת.נטושה? האמנם?
אהבתי תהתעלמותנטושה? האמנם?
לא באמת
לכו אתם...!נטושה? האמנם?
חסרת סבלנות אני ההם
יאללה התייאשתי. ואני אלך לי לישון.נטושה? האמנם?
..ארצ'יבלד
תראי, יש את הנושא של אמונה, וזהו קבלת עול מלכות שמים.
ואם את מאמינה שאת דבר ה' צריך לקיים, אז מבחינתך זהו ערך ללא תלות בדבר.

לגבי מה שקורה עם הבקשות שלך, ה' לא חייב לשמוע כל תפילה שלך, ולכן ההתעסקות בזה מיותר. את לא יודעת למה הוא יפעל בצורה זו או אחרת.
וזה לא רלוונטי לעבודת ה' שלך.


הרבה בהצלחה(:
המ.נחמיה17

כן, אני ער. עזבו את זה רגע, סבבה?

סבבה.

 

למו"ר רה"י הרב יהושע ישנה סדרה שהוא מאוד מחשיב על טוב ה' ואיך כל הנהגת ה' יתברך היא לטוב.

יש את זה גם בתורת החיים, אבל ברמ"ג זה ממש רציני מתוך הבנות ותורות רחבות ומסתעפות.

 

האמת- שאני לא כ"כ מבין את מרן רה"י,

הוא מעלה התבוננות בכמה מישורים (הוא מחלק את זה לעשר, לא משנה עכשיו) על טוב ה', בין השאר גם על הנהגות שלכא' נראות ממש לא של טוב.

 

ללמה יש רע בעולם?

למה לא הולך לי?

 

ואני, גילוי נאות, לא ממש אכפת לי מה התשובה- כי השאלה היא תמיד- איך ה' יתברך יוצא פה הטוב בסיפור, כלומר, ברור שהוא יוצא פה הטוב, רק השאלה היא איך.

 

טוב, אז אם נקודת המוצא היא שהוא טוב- מישהו חכם כמו הרב יהושע (או בעצם, כמו חז"ל, שמהם הרב לוקח את רוב מוחלט של דבריו, אם לא כל דבריו) יוכל לעשות את הסיבוב באגודל מתפלפל איך זה קורה וה' טוב אפי' כשנראה שלא כך, ולמה ההנהגה הזו שיש גם "רע" היא בעצם לטובתנו.

 

השאלות הקיומיות האלו לא ממש העסיקו אותי, לפחות לא יותר מדי. כלומר- אני יוצא מנקודת הנחה שה' טוב, ושיש דרך לתרץ את איך זה מסתדר עם הרוע אז פסדר, בנחת. ה' טוב.

 

אני חושב שעצם האמונה בה' היא האמונה באמת, בתכלית, בטוב. איך זה עובד לוגית? ה' יודע.

 

אממה?

 

שרבינו בחיי בעל חובות הלבבות כותב בשער הבחינה שצריך להתבונן בטוב ה' ומשם להגיע לאהבתו.

(משום מה עכשיו, אחרי שהתחלתי לכתוב אני כן מרגיש קצת את הצורך להתבונן בטוב ה' ומשם להוליד אהבה אליו)

ומכיון שלרבינו בחיי אני קורא "רבינו בחיי" משמע שהוא גם רבי...

בלי קשר האמת- ברוב הפעמים שקראתי את חובות הלבבות לא יודע כמה מצאתי את עצמי בצורות שלו בהתבוננות.

 

בכל אופן אני חושב שגם זה מאוד תלוי אילו ציורים בנפש עולים לי כשאני אומר "ה' יתברך".

לי ישר עולה לי תחושה של משמעות, יש מסובב לעולם, יש סיבה, יש תכלית.

 

ברשותך אני מדבר מתוך עצמי "רק על עצמי לספר ידעתי".

 

גם לי בואי נאמר לא הכל הולך חלק מפתיע? לא יודע, לא נראה הרבה פעמים מציפה אותי תחושה שכל מה שאני נוגע בו מתמוסס.

אבל ידוע מאמר רבותינו ז"ל " החיים זה לא פיקניק" וכנראה כזה העולם. די דפוק, כן...

 

לא, לא צריך להתבאס.

העולם טומן בחובו משמעות אמתית אפשר להגיע בעולם הזה למקומות מאוד גבוהים. והאמת- אפשר להגיע בעולם הזה אפילו לדרך טובה. יש טוב בעולם.

כלומר, יש אלוקים.

 

יש ה' יש טוב, יש תכלית, יש משמעות,  ואפילו כמשבינים את זה אפשר גם לקחת את חוויות העולם בצורה קלילה יותר, סה"כ החיים לא כאלה קשים (כן, גם אם יש עבר נורא, מלבד העובדה שלרוב אין עבר נורא כ"כ, בתכל'ס), ויש גם דברים טובים, אפשר להינות מהעולם יש לו תכלית.

 

מספרים שאלי ויזל בא לרב'ה אחרי השואה ושאל איך אפשר להאמין באלהים כשכזה רע. והרב'ה ענה לא- איך אפשר שלא להאמין- נשאר לנו משהו חוץ ממנו?

 

אני חושב שזו התשובה שקיימת אצלי במידה מרובה מאוד לכל השאלות האלו.

 

העולם אובד וכלה, העולם מלא חסרון. בתפילה הכי מרגישים את זה אבל החיסרון בזמן התפילה מקבל נקודת גישה שונה. נקודה של צמאון, של יש חסרון, נכון, אבל יש את הקדוש ברוך הוא. ואליו אני מפנה את הכל.

 

אולי זה כן טוב לאנשים מסויימים לדעת איך בדיוק הפיקשוש פה טוב, גם הם הרי צריכים לדעת, שבסוף- לא הכל אנחנו נדע, ואם לכללים בעולם בכלל, לסדר הנהגה אלהית כללית לא מיד נוכל לתת תשובה מלאה ל"איך זה טוב" בטח לא לדברים קטנים פרטיים של החניכים לא באו לפעולה שהשקעתי להכין או ששוב נכשלתי בטסט בפעם המי יודע כמה או שהפסיכומטרי פקקט ועכשיו לך תלמד כלכלה.

 

לא תמיד נוכל לדעת ונצטרך לחזור לנקודה הראשונה- יש דברים שלא נבין, אבל זה שאנחנו לא יודעים זה כי גם אנחנו חלק מהעום הזה החסר, אנחנו רואים תמונה מצומצמת וב"ה הקב"ה נתן לנו את הידיעה שבסוף- איכשהו זה יוצא טוב. יש לנו את הפתיחות הזו לכך שיש חשבונות שמים.

 

גם כשסיפרו לנו מעט סיפורים מתורת הגלגולים של האריז"ל, זה נתן בנו קצת יותר את ההבנה בצורה מעט יותר גשמית של חיים בפעול סוף סוף. שיש פרספקטיבות שאנחנו לא תופסים.

 

אני יכול לומר שהנגיעה הכי גדולה אולי, בימינו אנו, עד ביאת גואל צדק בב"א, בקיומה של התכלית בזה העולם הנפסד- היא בשבת קודש. עכשיו אנחנו גם בארץ ישראל ובשיבת ציון אז בכלל כבר אפשר לשמוח, שמחה לארצך. אבל בשבת בכלל רואים. בשבת כאילו כל המלאכה עשויה, "אתה קדשת את יום השביעי לשמך תכלית מעשה שמים וארץ" יש את שם ה' המופיע בעולם, את מהות העולם.

 

זה בעצם, בעולם הפרטי, הנשמה. בעצם זה המודה אני. תודה ה' שנתת בי חלק אלוה ממעל, שנתת לי משמעות. שנתת לי אלקים, בעצם שנתת בי אותך.

 

זה דברים שצריך להתבונן בהם, אולי כדאי גם בכ"ז שתלמדי את שער הבחינה בחובות הלבבות ואת שיעורי הרב יהושע וכאלה (נראה לי שיש באתר הישיבה ישיבת ההסדר רמת גן).

 

לא חכמה לכתוב ולברוח. תנסי ללעוס את זה קצת, לעכל.

בסוף גם כשעובדים את ה' יתברך בשמחה ומשתוקקים לו וכוספים אליו, אין זמן לעצור לחשוב, רגע, אבל הכאב הזה לא רע בעצם? כי הכל זה כבר נהיה שאלה של קרבת אלהים,

ואני-

קרבת אלהים לי- טוב.

 

אשרינו שאנו מכירים בה' יתברך, שיודעים שהוא יוצר אור והוא הוא הבורא חושך. עושה השלום ובורא רע, אותו האחד בה' הידיעה.

 

אשרינו, מה טוב חלקנו, ומה נעים גורלנו, ומה יפה ירושתנו.

אשרינו, שאנו משכימים ומעריבים בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, ומיחדים שמו בכל יום תמיד, ואומרים פעמים באהבה: שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד.

 

שנזכה.

ע.י.צ'יאל

איך אתה יכול לומר שיש רע במציאות, ובכל זאת ה' עושה רק טוב? אז מי עושה את הרע?

זה גופא מה שבאתי לומרנחמיה17

הכל זה מה' לא ייתכן לומר שהרע הוא פשוט רע אלא חייבים לומר שזה נובע מחשבונות אלוהיים.

עצם הידיעה הזו  היא נותנת משמעות ושמחה.

ואיך אפשר לומר ככה?

טוב, אני הצגתי את זה כחיוב קיומי. עצם האמונה בא-ל ובטוב היא עניין קיומי

(אם תרצה- חלום הכוזרי שהוא הטענה של הכוזרי מול הפילוסוף כי בודאי יש א-ל ויש טוב אלהי)

 

עולם בלי אל בלי רצון הוא אובד ונפסד. אני חושב שאין באמת כופר עד הסוף.

 

ובנוסף לזה אזכיר שבמאקרו- הנהגת העולם הזה בצורה של בחיריות ו"מקריות", בצורה של העלם- היא בעצם השאלה העקרונית- למה העולם?

 

הרמח"ל מסביר את זאת שהקב"ה ברא את המרחב הזה, של ההעלם והבחירה בידי האדם בשביל להוציא את הטוב שמתגלה במרחב בחירי- הזכות.

 

לקנות 'עולם הבא' בזכות. טוב ה' בלא מרחב נעלם לפני כן, בלא זירת אתגרים- הוא טוב ריק. הוא טוב כמו "עפר תאכל כל ימי חייך", שמזונותיו של הנחש מצויים לו תמיד אבל אין לו זכות אמיתית בהם. אין לו תפילה. אין לו קיום ומשמעות. הוא מקבל ומקבל בלי שום צד של מציאות עצמית.

 

איך הטוב הזה שיש בכל ההעלם של העולם מתגלה בכל ההסתעפויות והתמורות שכל אחד ואחד עובר? לא יודע. והידיעה שאינני יודע וההשלכה אל ה'- היא גופא מקום המנוחה והשלוה.

 

(והאמת- גם הידיעה שמה מגיע לי בכלל אפי' מעט טוב מרבש"ע?, אבל זה פחות)

 

נו נויש.

אולי היה צריך להרחיב יותר, ה' יעזור.

ע.י.צ'יאל

למה אם הכל מה' לא ייתכן לומר שהרע הוא פשוט רע?

איך אתה יכול לומר שיש במציאות רק דרגות בטוב ואין רע, הרי טוב ורע הם יחסיים?

הוא רוצה שתפסיקי לזרוק עליו אחריות ושתקחי את עצמך בידיים...נילס.
אם הולכים לישון ב2 או לא לומדת למבחן ה יכול לסדר את זה. הוא פשוט לא רוצה.
אוף אתכם הכוונה נתתי דוגמאות סתמיותנטושה? האמנם?
אני חושבתפשטות.

שגם אם נראה שה' לא איתנו הוא הכי עוזר בעולם.

אם את רוצה משו ולכי תדעי מה יש שם רק ה' יודע במצב הזה מה טוב לך

וגם אם את חושבת שכרגע טוב לך לוידת מה נגיד לאכול תפוח ונגמרו התפוחים רק ה' יודע בבתוך התפוח שכמעט קנו ובסוף לא קנו היתה תולעת...

אני לא כלכך טובה בלהסביר אבל לי קרו כבר הרבה מקרים כאלה ולאו דווקא באוכל... 

אבל אז נשאלת השאלה לה הוא בכלל הכניס תולעת לתפוח.הגיגים בע"מ


..פלפלחריף

לא קראתי את התשובות הארוכות שכתבו, אבל אני אכתוב בתמצות את מה שאני חושבת ויודעת:

אין רע יורד מלמעלה. מה שאנחנו רואים כרע בעולם הזה, זה בעצם טוב נסתר, שהמקור שלו כל כך גבוה, ובעולם הזה הוא נראה רע. אבל אנחנו לא רוצים את הטוב הנסתר הזה, אנחנו רוצים טוב גלוי, וצריכים להתפלל על זה.

ועוד דבר, ייסורים שהקב"ה מביא בעולם הזה זה כפרה על העוונות. לא ממש מנחם, אבל סתם עוד משו. 

ע.י.צ'יאל

אבל טוב ורע הם יחסיים. אם יש טוב וטוב יותר, הטוב הוא רע.

למה אתה טוען כך?ארצ'יבלד
במיוחד שבתוך המשפט שלך יש טעות לוגית,
טוב=רע?
ע.י.צ'יאל

טוב ורע הם יחסיים. אם אין אפשרות לרע (מובטח לך שתקום מחר בעז"ה חי), הטוב פחות הוא הרע (תקום ח"ו חולה).

ע.י.צ'יאל

הסברתי דווקא.

לך יש שתי אפשרויות: לקום חי וחולה או לא לקום. במצב הזה הטוב (שהוא יחסי) הוא לקום חולה.

אבל, אם מובטח לך שלא תמות, הרי שהטוב הקודם, הוא רע כעת.

אבל זה לא טוב או רע.ארצ'יבלד
טוב= מה שצריך לעשות.
רע= מה שלא צריך לעשות.

אם אני מרגיש טוב יותר או פחות, זה במובן הבריאותי. ולא במובן המוסרי.
ע.י.צ'יאל

אני הגבתי לגבי טוב או רע שהקב"ה משפיע לנו.

הבנתי.ארצ'יבלד
ולכן אתה נשאר בקושיה. נכון?
ע.י.צ'יאל

למה קושייא?

מכיוון שיש מערכת של טוב ורעארצ'יבלד
יכל להיות מערכת שלכולם כיף ברמה מסוימת בלי אפשרות ליותר או פחות. ובלי רצונות ליותר או פחות.
ע.י.צ'יאל

אז זה לא טוב ולא רע.

והמערכת שלנו אינה כזאת.

אז למה אני בקושייא?

כי יש מערכת שפוגעת באנשים, זה לא כל הקושייא?ארצ'יבלד
ע.י.צ'יאל

נכון, ומה קשה בזה?

שאלוהים פוגע בנו.ארצ'יבלד
בבקשה בלי שאלות רטוריות, זה מציק. אם אתה יודע מה הכיוון של השיחה תכתוב.

פינג פונג זה מעצבן.
מוזמן לא להתחשב בזה.
ע.י.צ'יאל

זה מפורש בהרבה פסוקים! מי שכופר בזה, עלול להגיע לאמונה בשתי רשויות ח"ו.

זה עדיין לא אומר שתמיד זה יחסי.ארצ'יבלד
מליון דולר, 2 מליון.

אדם שלא תאב בצע, יקרא לזה טוב, וטוב יותר.

טוב= 2 מליון.
פחות טוב=מליון.
אבל לא רע.
ע.י.צ'יאל

אם אין אפשרות אחרת, מליון זה רע, ושני מיליון - טוב.

אתה מכריח את זה. בשבילי זה לא רע.ארצ'יבלד
אפשר לעשות סקר.


אני עף ללמוד עכשיו, אפתח הערב
ע.י.צ'יאל

אם אלה שתי האפשרויות, זה כאילו יש לך מיליון וחצי, או שיקחו חצי, או שיתנו.

אני לא רואה את זה כך.ארצ'יבלד
או שיתנו אחד, או שיתנו 2.
אני לא רואה את זה כך.ארצ'יבלד
או שיתנו אחד, או שיתנו 2.
ע.י.צ'יאל

אז למה לא להגיד הפוך?

הרי תמיד יכול להיות פחות רע, כך שיש רק רע יותר ורע פחות.

מאותה סיבה שלא יעזור לקרוא לסוס קוף?ארצ'יבלד
שינוי בהגיית המילה לא משנה את משמעותה.

אני לא מגיב לך בהודעה בשרשור המקביל, כי מאסתי בהתכתבות מהסוג הזה.
ע.י.צ'יאל

והגדרה לפי ההרגלים שלך, לא תשנה את העובדה שטוב ורע הם יחסיים.

ואיך אתה מפרש 'עושה שלום ובורא רע'?

..פלפלחריף

מה שאני התכוונתי זה שגם הדברים שנראים רעים הם טובים בעצם. בלי קשר לטוב ולרע יחסיים.

 

ואחת ולתמיד, מה זה ע.י? יש לך מנהג כזה להתחיל ככה כל תגובה כמעט

ע.י.צ'יאל

מה זה אומר שהם טובים? שהיה יכול להיות יותר רע?

זה אומרפלפלחריף

שהקב"ה הוא מקור הטוב, וטבע הטוב להיטיב, וכל מה שהקב"ה עושה זה טוב גמור

עכשיו מה שאנחנו רואים בעולם הזה כדבר רע זה טוב שהמקור שלו הוא מעולם שנקרא עלמא דאתכסייא (עולם מכוסה). הטוב שבעולם הזה נראה טוב הוא מגיע מעולם שנקרא עלמא דאתגלייא (עולם גלוי). ועלמא דאתכסייא הוא נעלה יותר מעלמא דאתגלייא.

לכן הדברים שהם רעים כביכול הם לא באמת רעים, אלא טוב נסתר.

 

מה שכתבתי כתוב בספר התניא פרק כ"ח (או כ"ו? לא ממש זוכרת)

 

ושוב, אתה מוכן לענות מה זה ע.י?

אבל מה הנפקא מינא המעשית של זה?הגיגים בע"מ

איך זה פותר את השאלה?

למה ה' גורם למצב שבו יש דברים שקשים למישהו?

 

פשלההגיגים בע"מ

ערכתי.

זה פותרפלפלחריף

ופשוט שכחתי לכתוב...

 

זה חשבונות שמיים ואנחנו לא באמת יכולים להבין למה. "כי לא מחשבותי מחשבותיכם" "החקר אלוה תמצא" (האדמור הזקן מביא את הציטוטים האלה בתניא בשביל להראות שאי אפשר באמת להבין) 

ומה שכתבתי רק עוזר כשקשה, כשחושבים על זה שזה בעצם טוב וכו וברור שצריך להתפלל לטוב גלוי

נכון, לדעתי זאת התשובה היחידה האפשרית לשאלה הזאת.הגיגים בע"מ

וזה באמת יכול לחזק. אם כי אותי תשובות אחרות יותר מחזקות.

 

נכוןפלפלחריף

ומעניין לשמוע את התשובות שלך

אני לא בטוח למה את מתכוונת.הגיגים בע"מ

אם את סתם מתכוונת לציין אז אין צורך להגיב.

אם את מתכוונת להחמיא אז תודה רבה

אם את מתכוונת שיהיה מעניין לקרוא אז את מוזמנת לקרוא בכ"א שלי את התשובה שלי לעניין.

מוזמנת לבחור את התשובה המתאימה. 

וסליחה על חוסר הטקט, פשוט באמת לא היה ברור לי למה את מתכוונת.

חחפלפלחריף

התכוונתי שיהיה מעניין לקרוא וקראתי

 

וזה בכוונה שכתוב בכ.א שלך אתר במקום אתם?

ע.י.צ'יאל

אם אין רע, אז גם אין דרגות בטוב, והכל טוב (או רע) באותה מידה. ואם יש דרגות, אז מכיוון שזה יחסי, יש טוב ורע.

 

לא.

..פלפלחריף

צודק, יש דרגות בטוב, אבל הכל באמת טוב.

 

ולמה לא?

ע.י.צ'יאל

ואז, בגלל שטוב ורע הם יחסיים, יש גם רע.

מבחינה רציונלית אתה צודקהגיגים בע"מ

אבל בני אדם הם לא רציונליים.

לבני אדם יש נקודת ייחוס שממנה הם מגדירים אם המצב הוא טוב או רע.

אם יש לך מיליון וחצי אז מיליון זה רע.

אבל אם אתה בן אדם ממוצע, אז אין לך אפילו מיליון ולכן מיליון זה טוב. וגם 2 מיליון.

ע.י.צ'יאל

אז אם אני חולה - זה כן רע, שהרי מנק' הייחוס שלי הייתי בריא.

ואז, אם הקב"ה לא עשה את הרע הזה, מי כן?

ברור,הגיגים בע"מ

אני מסכים איתך על זה.

רק חלקתי על זה שאם יתנו לך להטיל מטבע, ואם יצא פלי אז יהיה לך מיליון שקל. ואם יצא לך עץ יהיה לך 2 מיליון.

ויצא לך פלי, אז זה יהיה רע.

ע.י.צ'יאל
עבר עריכה על ידי צ'יאל בתאריך ח' בשבט תשע"ט 20:34

הטוב הוא שיתנו לו להטיל. אחרי שהטלתי ויצא פלי - זה רע.

הדוגמה לא תואמת את הנידון, בעולם אין מצב בו הקב"ה לא פועל (בדוגמה - לפני הטלת המטבע).

@ארי1

י.ע.הגיגים בע"מ

בודקים עם משהו הוא טוב או רע על ידי בדיקה מה האדם מרגיש אחרי ההגרלה.

רוב בני האדם ירגישו שמחה. ולחלק את לחלקים זאת לא חכמה.

גם אם אדם זכה בלוטו בפרס השני והוא שמח אפשר לומר שהוא גם עצוב על זה שהוא  לא  זכה בפרס הראשון.

ובנוגע לזה שהדוגמא לא תואמת את הנידון, בזה אתה צודק, אבל אל תגיד לי את זה, אני מסכים איתך, תגיד לארי 1 את זה.

ע.י.צ'יאל

למה לא לחלק?

בגלל שכמו ההגרלה בלוטוהגיגים בע"מ

זה לא יהיה נכון לומר שהוא גם עצוב וגם שמח. אם הוא זכה בפרס השני.

וככה גם פה, על הזכייה במיליון דולר אתה מרגיש שמחה.

ע.י.צ'יאל

אם מובטח לו לקבל אחד מהם, הוא כבר קיבל מיליון אחד, וזה משמח. ואז הוא יכול או לא לקבל כלום (עצוב), או לקבל מיליון (שמח).

זה נכון מבחינה רציונליתהגיגים בע"מ

אבל לדעתי זה לא מה שאנשים מרגישים.

ע.י.צ'יאל

אם אתה הולך לפי מה שאנשים מרגישים, אז בוודאי יש רע.

על זה אנחנו מסכימיםהגיגים בע"מ


עובד ה'ארצ'יבלד
בבקשה אל תתייג אותי בדיון שפרשתי ממנו.
ע.י.צ'יאל

זה לא זה, אבל בעז"ה אהיה.

וגם אם תגיב לאנשים ביחס למה שכתבוארצ'יבלד
זה יכול להיות בונוס נהדר.
ע.י.צ'יאל

מתי לא עשיתי את זה?

זה ניסיון.. מה'אני הממי...


אני סיה מיזדהה גמלי ה' עושה את זה...אני הממי...

ואני תמיד אומרת לי שמה שה' עושה לי הוא עושה את זה כדי שיהיה לי הכי טוב וזה סיה מחזק..

וגם שכנירא זה כפרה על חטאים שאת עושה...

מקווה שלא אבלע בתוך כל התגובותעברי אנכי

ו.. טוב - אני מניח שכתבו דברים חכמים - פשוט לא קראתי אותם.

 

צריך שתדעי -  ה לא מלצר שלך. זה דבר ראשון. הוא לא מלצר ואהבה לא מודדים בכמה הוא אומר לך כן.

 

 

לפעמים הקושי וההתמודדות איתו זה מה שטוב לך. וזה מה שאמור לקרות לך.

את צריכה להתמודד עם הכישלון

עם המורה שאחירת וכו וכו וכו

 

ואולי יש פה גם שיעור - שחוץ מתפילה צריך להתאמץ המון כדי שזה יקרה.

 

שיהיה בהצלחה.

אז רגע, אם אתה אומר שזה לא תכנית כבקשתךנטושה? האמנם?
אולי פשוט לא צריך להתפלל?
הרי ה יודע מה אני רוצה, הרי ה לא מוריד רע, הרי ה יודע מה טוב לי, הרי בסופו של דבר הוא בוחר מה לתת לי ומה לא, אז למה צריך להתפלל?

טלפני שמגיעים כל הצדיקים אומרים, זה מצווה, תעשי מקבלת עול, אז כן אני לא מדברת על התפילות הקבועות של היום כי את זה אני עושה, בין אם ברגש ובין אם בקבלת עול, אני מדברת על התפילות האישיות שלי, הפניות שלי עם עצמי אל ה,
אולי פשוט אין בהן עניין?
התפילה לא משנה את דעתו של האל הוא לא מטומטם...נילס.
היא משנה אותך...

את מתפללת להתעלות ולהשתנות ככה שהגזרה שנגזרה בכלל לא נגזרה עליך...

לפעמים מצליחים לפעמים לא....
אתה כופראור שחור


למה? יש משו במה שהוא אומר..על חוף מבטחים


זו שיטה פילוסופיתאור שחור

והיא כפירה

 

מהעל חוף מבטחים

שהתפילה מקדמת אותך ומעלה אותך דרגה ולכן הקבה יכול לא להעניש אותך כי התגדלת וזה היה עןנש שהתאים למי שההית לפני... למה פילוסופית? זה נישמע דווקא שיטה יהודית..

כי היא מתבססת על השאלהאור שחור

הפילוסופית-אם ה' הוא מושלם, אז מה הוא צריך את התפילה שלך?

וזו כפירה

וגם-אם תפילה עוזרת כי היא מרימה אותך, אז מה זה עוזר להתפלל על מישהו אחר?

אה.. וואלה ליודעת😒על חוף מבטחים
השאלה היא שאלה נכונה ואמיתיתנילס.
איך אמר חברי החילוני מי שדורש שיודו לו לא ראוי לתודה...


כשאתה מתפלל על מישו אחר אתה מרומם אותו...

איך? אין לי מושג.

תיאוריה נחמדה: הוא הופך להיות חלק ממך וכיוון שאתה מתעלה אף הוא

ואפשר שזה העומק שהחולה יתפלל על עצמו.
אולי זה עוזר,הגיגים בע"מ

בגלל שבעצם לעם ישראל יש מהות משותפת ואז אפשר להשפיע על המהות הזאת וככה לרומם גם את החבר.

אבל אף אחד לא יודע חשבונות שמים.

זה שזה שיטה פילוסופית לא אומר שזה כפירה...נילס.
אני מסכים שיש בעיה מסויימת להגביל את האל כלא מטומטם אבל היא זניחה סהכ...
בעיה😯 זה נירא לי ששנכם צודקיםעל חוף מבטחים
אני צודק.נילס.
אני הבאתי תיאוריה והוא לא הצליח להפריך


לכשיביא תיאוריה משלו נדבר על אולי שיוויון..
נכון אבל הוא אומר שזה דעה שהיא נגד היהדות😏על חוף מבטחים
אז אין לי מושג..
הוא לא אמר למה זה סותר את היהדותנילס.
הוא אמר.. זה דעה פילוסופית..על חוף מבטחים
אריסטו לא היה פילוסוף?נילס.
הרמבם לא פסק אותו להלכה?

בכל מקרה שמע האמת ממי שאמרה
אופפ לאיודעת😦על חוף מבטחים
שאלה קשה😏
ממנילס.
תחשבי ותגיעי למסקנות
חחח איזה😏על חוף מבטחים
קשה להחליט לבד ובלי קשר זה נירא ששנכם צודקים... אין מצב לקבל 2 תשובות?😏😯
ע.י.צ'יאל

למה הוא צריך? ההבנה המקובלת ביהדות היא זו שלו. שהתפילה כן יכולה לשנות גזירות.

אבל "נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם"הגיגים בע"מ

אז איך הוא שינה את דעתו?

ע.י.צ'יאל

רק על דברים טובים.

אבל על מה שמואל אמר את זה?הגיגים בע"מ

על פיטורו של שאול.

וזה היה דבר רע.

ע.י.צ'יאל

עיין ברש"י, מצודות ורלב"ג.

ועיין גם במלבים, שפירש באופן אחר.

לא ראיתי איך הם מתייחסים לזההגיגים בע"מ

אשמח שתסביר

ע.י.צ'יאל

לפי רש"י, המצודות ורלב"ג, הגזרה הזו היא טובה לדוד, ולכן ה' לא יחזור בו.

לפי המלבים, הכוונה שאע"פ שהממלכה נקרעה משאול, היא לא תעקר מישראל.

אבל הרי ניגד כשאנחנו מתפללים על הגשםהגיגים בע"מ

הגזרה שאין גשם טובה לעוברי אורח.

ובכל זאת אנחנו מאמינים שיתכן שהוא יוריד גשם.

ע.י.צ'יאל

יש הבדל גדול.

א. הגזרה שלא ירד גשם לא נגזרה עדיין.

ב. זכות עם ישראל גבוהה יותר משל עוברי דרכים.

צודקהגיגים בע"מ

הפסוק הזה אכן לא מהווה בעיה לשיטה הזאת.

 

ע.י.צ'יאל

אפשר לומר שיש ראייה הפוכה. שהרי המפרשים פירשו לא לפי הפשט, כדי לא להגיע למסקנה שה' לא מבטל גזרות רעות.

נכוןהגיגים בע"מ

אבל מצד שני כמדומני שיש רבנים אחרים שמאמינים ברעיון שזה משנה את האדם.

ע.י.צ'יאל

בודאי שהתפילה משנה, אבל בכוחה גם לקרוע גזר דינו של אדם.

זה שזה שיטה פילוסופית זה באמת לא אומר שזה כפירהאור שחור

זה שיטה פילוסופית. מצד התוכן שלה היא כפירה

בוא תסביר למה מצד התוכן היא כפירה...נילס.
כי זה סותר הרבה מאוד דברים בגמראאור שחור


כמו? תני לי משו ותראי איך כל דבר יכול להתפרש כמוני...נילס.
א. זה סותר תפילה של מישהו אחר עליך, דבר שמצוי בכמה וכמהאור שחוראחרונה

מקומות בגמרא.

ב. זה סותר את המימרא שהקב"ה מתפלל.

יש עוד אבל לא עולה לי כרגע

שורש האמונה ושורש המרי חד הואנילס.
..שוליינית

כמו שכבר אמרתי לך.

הוא השולט פה בעולם, את יכולה להשתדל ולבקש.

אבל אם הוא החליט שלא, אז לא. וזה מה יש.

התפקיד שלנו הוא לקבל את מה שהוא מחליט באהבה.

תפקיד שהרבה פעמים ממש לא אפשרי!על חוף מבטחים


זה שהוא קשה לא הופך את זה לבילתי אפשרי.שוליינית


לא נכון.. אם קורה לך משו באמת נורא אין מצב שתקבלי אתזה באהבהעל חוף מבטחים


אם תעבדי על עצמך טוב אז יש סיכוי שכןשוליינית


זה מטורף לקבל דברים כאלה באהבה!על חוף מבטחים
ומי שמצליח הוא די מוזר😏😯
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך