תראי אותי קצת משחרר במלחמה כזאת אין מנצחים באמתיומנים נשרפים

נושם את השקט שאחרי הסערה

בלב בריא

בגוף נשבר

אדם אינו נולד להסתפק בשום דבר

חיים כאלה

הם שיעור כואב נורא

 

כי הם חושבים שלא תמיד נכון להילחם

אבל עדיין אין לנו מקום 

שבו אפשר לנוח

 

בשגעונות אני זוכר 

רחוב מלא באנשים שלא חיים יותר

רוצים ללכת 

לאיזו עיר רחוק מכאן

 

את עצמי אני שואל
לכל אחד יש את הסיבה שלו להיבהל
האם זה שקר או אמת קצת מוזרה

 

כי הם חושבים שלא תמיד נכון להילחם
אז איך עדיין אין לנו מקום
שבו אפשר לנוח

 

 

עד שנפגשנו אני ואת הייתי צריך את הכאביומנים נשרפים

כדי לארגע להתקרב

היום אני איתך ואני יודע 

כמה עומק יש בלי גבול 

בנחמה

 

אורייתא אורייתא

תחנות בחיים כבר נסעתי רחוק לטפל אז בלביומנים נשרפים

ולפעמים מסעות זה לשכוח הכול

ואצלי סגור הכאב

הנה המים עולים עד מעל הראש

אז נבקש לעלות

ולפעמים כמו הים אני נסוג לאחור

מפחד לשנות

וזה צריך להדליק אור אדום

 

ניסיון אחרון להגשים את החלום

ואני קורא לך לחזור

תני לי אומץ לזוז כשהפחד נכנס

מאיים לשטוף את הכול

וזה צריך להדליק אור אדום

 

ורק הים ימשיך לסעור כ

מו נשמה שאין לה סוף

בסוף היום יושב לחשוב על אהבות על טבעות על מה שטוב

שינויים באוויר ההמון שוב זועם ונותן בדגלים

ובוא נחליט אלוהים

שבינך לביני לא צריך מתווכים

ועוד מרגיש את הים איך הוא קורא לי לבוא אליו

ולרחוץ בו את הלב

ולפעמים בלי לראות רץ על שפת התהום

ואני שוב מתאהב

וזה צריך להדליק אור אדום

ריבונו של עולם אם נדבר גלויותיומנים נשרפים

לפעמים אין לי כוח בעולמך להיות

אנה מפנך אסתתר

מה אטען מה אצטדק מה אדבר

חנון ורחום הן לפניך גלוי

כאן יהודי שעל חוט השערה הוא תלוי

נלחם בעצבות בייאוש המכרסם כתולעת

השמחה נסתלקה ממני, וגם הדעת

 

קולות מהעבר לוחשים לי לעצור

אבל אני מוסיף בחושך לחתור

ושואל

ומבקש

איה איה

אייכה

 

אותו זקן וכסיל,

שולח בי חיצים

אני הולך וכושל,

הוא הולך ומעצים

נשמה קדושה אל נא תבכי שבורת כנף

הן תעידי עליי כמה הייתי נכסף

כשסודות מהעבר פקדו עליי לעצור

אבל אני מוסיף בחושך לחתור

ושואל ומבקש

איה איה אייכה

 

בסופו של יום הן אפלט אל החוף

האדמה הרחומה אותי אליה תאסוף

ואז אצעק ואצטדק ואספר

איך בחושך הזה הייתי חותר

ושואל

ומבקש

וכוסף

 

אייכה

מי זה דופק בדלת איך הגעת לפה שמח שבאתיומנים נשרפים

שנה אני גר פה 

לא עבר אף אחד

דקה מסדר

 

תני לי דקה

 

איך יפה להיות בזוג

להירגע ונוח

להירגע ולנוח

איך יפה להיות בזוג

להירגע 

 

איך יש לך גוף כזה צעיר ויפה

ונעים מאד

ואיך אני משונה

 משתנה

כל הזמן

 

איך הכל במעגלים

מפתיע אותי כל פעם

מפתיע אותי כל פעם

 

איך יפה להיות בזוג

תחרות כלבים רצים במעגליומנים נשרפים

 

עיניים רעבות

דיבור מרומז

בנעליים היפות

אני רץ יחף

חלומות ארוכים

אני מגיע ראשון

 

נוסע במונית לא זוכר את הכתובת

כל כך הרבה זמן בחושך

הייאוש הבשר הגאווה

אויבים גדולים שאני טיפחתי

להדליק את השמש בצחוק ובכי

ובמנגינה

אני כבר מגיע, אני כבר נמצא

 

המעקה רטוב

המדרגות גבוהות

לחישות שקטות

על הצוואר

שומע חצוצרות

בלילה במיטה

מכוון ת'תנועה

בלי לדעת לאן

 

נוסע במונית לא זוכר את הכתובת

כל כך הרבה זמן בחושך

הייאוש הבשר הגאווה

אויבים גדולים שאני טיפחתי

להדליק את השמש בצחוק ובכי

ובמנגינה

אני כבר מגיע, אני כבר נמצא

 

נוסע במונית לא זוכר את הכתובת

כל כך הרבה זמן בחושך

הייאוש הבשר הגאווה

אויבים גדולים שאני טיפחתי

להדליק את השמש בצחוק ובכי

ובמנגינה

אני כבר מגיע, אני כבר נמצא

 

להדליק את השמש בצחוק ובכי

ובמנגינה

אני כבר מגיע אני כבר נמצא

 

להדליק את השמש בצחוק ובכי

אני כבר מגיע אני כבר נמצא

שמתי לי פודרהיומנים נשרפים

צבעתי ריסים

לבשתי שמלה מקושטת

כיסים

סילסלתי שיער

והכל כבר מוכן

עכשיו רק חסר

שיבוא החתן

 

שמתי לי פודרה

צבעתי

ריסים

לבשתי שמלה מקושטת

כיסים

סילסלתי שיער

והכל כבר מוכן

עכשיו רק חסר

שיבוא

החתן

את בגוף שלימתארחת בעולם
את בין הקירות שלי
את בין השתיקות השירים והעצב
את הגבול שלי
לחיות או למות שלי
את המחוג שמכתיב לי את הקצב
היית בגשם איתי בשמיכות
ובימים שאהבנו פחות
אני לא עזבתי אותך לשניה
את הסתיו שלי
את כל העונות שלי
וכשבלילות לפעמים את הולכת
המנגינות שלי וכל המילים שלי
נופלות מגופי כמו עלים בשלכת
ואמרו כל דבר על חיי
שירדה דעתי מעליי
אולי קצת שכחתי... גבולות הגיון
ואני חושב קצת על הלב שלך
וכמה קרה לפעמים המתכת
בוקר ולילה עוברים בשעון שלי
ולא מאמין שנתת לי ללכת
ולי נשאר להמשיך לקוות
שכואב לך אולי לפחות
כמו שכואב לי.. .מאז שעזבת
ורק אדיוט יחכה לך עכשיו
כשהגשם לא חס על פניו
חיכיתי לשמש... שקצת תחמם
וכשפתאום מעונןמתארחת בעולם
חושב עלייך מיד
דואג אם קר לך עכשיו
איך להגיע מהר
ולחמם את כולך
ולנשק אותך ככה
שתרגישי תמיד
את לא נשארת לבד

כשהחדשות עצובות
חושב עלייך מיד
שלא קרה לך דבר
ולמה רבנו בכלל
מה לא הספקתי לומר
הכול נראה לא חשוב
שתחזרי כבר הביתה
רק לראות אותך

ותמיד לזכור
שיש פה בית לשמור
ויש אותך לחבק חזק ללבי
ותמיד לצאת לאור
יש יום לעבור
כשירד הערב
יש לאן לחזור
ורק לזכור תמיד לתת את הכול

כשהחדשות עצובות
יוצא לעיר לחפש
ברחובות כל הלילה
ממלמל, מתפלל
מה לא הספקתי לומר לך
שאני מצטער
וזה מכה בי שוב ככה
ובוער מתגבר
שם בהרים שמעל הכפר שלנומתארחת בעולם
יש שם גן של שושנים
מחר אצא לי השכם בבוקר
עם ציוץ הציפורים
אביא לאהובי משם פרח
משדה האדומים
אדע, אני שלו והוא שלי לעולמים.

ירדתי מההר לכפר שלנו
בשערי שושנים
אך אהובי לא בבית
שקט בין החדרים
שם בנהר שליד הכפר שלנו
אהובי בלילה לא חזר
מצא לו אהובה אחרת וליבי נשבר.

לא, אלוהים תעשה שיבוא
מחכה ביום ובלילה
לא, אין לי כח שעוד יום יבוא
שושנים עצובות, והוא לא פה.
כל הזמן שואפת גבוהמתארחת בעולם
עם הפחד ליפול
כל הזמן רוצה כבר לשבוע
וכבר לאכול
כל הזמן הרצון לעזור
החשש להזיק
כל הזמן הרצון לשחרר
החשש להחליק
כל הזמן הרצון לגעת
החשש לפלוש
כל הזמן הרצון לשים גבולות
הפחד לנטוש
כל הזמן בין מה היה אם
לבין מה באמת
כל הזמן לתת לעצמי להגיד את הכל
ולהתחרט

די כי זה עליי יותר מדיי
לתפוס הכל חזק ואז ליפול מהרגליים
די יותר מדיי עליי
זה לא דמעות, זה רק נכנס לי משהו לעיניים

כל הזמן הרצון להעמיק
הפחד לטבוע
הרצון להקשיב להכל
ולא את הכל לשמוע
לתת לעצמי לכעוס
בלי לשבור את הכלים
כל הזמן אוהבת אותי
אם אני לא יוצאת מהקווים
כל הזמן לכבות אותי
כדי לא להדליק
כל הזמן להתחיל להשתגע
ולהפסיק
כל הזמן להיזכר איך על שלי לעמוד
כל הזמן לעבוד על עצמי
ועל עצמי

די כי זה עליי יותר מדיי
לתפוס הכל חזק ואז ליפול מהרגליים
די יותר מדיי עליי
זה לא דמעות, זה רק נכנס לי משהו לעיניים

ביני לבין הזהירות יש קשר אמיתי
רוצה להיות בסדר וגם להיות אני
אני לא יודעת איך אפשר להיזהר כל כך
לחיות על באמת זה עסק מלכלך ומסובך
אז נגמר
הבנתי אי אפשר
מכל הבין לבין הזה ממני כלום כבר לא נשאר
אתן לעצמי הרים לכבוש, לא אוכל את הלב ולא את הראש
את הראש אני אוכל גם ככה
כביש אספלט, מול חומה יומנים נשרפים

קבצנים בפינה 
אני צועק בכל העיר 
שיסתכלו עלי, רק עלי. 

משתתף בקרבות 
נצחונות, מפלות 
אני צועק בכל העיר 
שיסתכלו עלי, רק עלי. 

גשם, רד כבר גשם 
כי צריך לשטוף הכל 
לא רוצה לראות הכל כשבא 
הגשם 
רד כבר גשם 
כי העיר כבר עייפה 
היא פוחדת מעצמה 
רוצה לנשום. 

זכרונות, אפלה 
שוב שואל, אין תשובה 
אני צועק בכל העיר 
שיסתכלו עלי, רק עלי 

גשם, רד כבר גשם... 

אני צועק בכל העיר 
שיסתכלו עלי, רק עלי

לבד בין המון אנשיםמתארחת בעולם
שמוחאים לעצמם כפיים,
זה כנראה מדבק מאחד לשני,
רוקדים, כולנו קצת אבודים,
לוגמים עוד טיפה מהיין,
זה משכיח את הכאבים

זוכר אחי לוחש לי,
"תשליך את כל הניסיונות,
תשליך את כל הכעסים,
אל המים..
תשליך את המלחמות,
תשליך את כל ההרהורים,
אל השמיים..
תשליך את כל השקרים,
תשליך אחי, תשליך"

בצד, קל יותר להציץ,
על הדברים שדילגו מעלינו,
מהר אני בורח,
פתאום זה מפחיד,
למכונית, אין לי ממש יעדים,
אני נוסע ברדיו שומע,
עוד שיר שהלילה מזכיר

את אחי אומר לי,
"תשליך את כל הניסיונות,
תשליך את כל הכעסים,
אל המים..
תשליך את המלחמות,
תשליך את כל ההרהורים,
אל השמיים..
תשליך את כל השקרים,
תשליך, אחי תשליך"

בים, החושך ואני,
צופים על הגלים, בינתיים,
השעה כבר אחת ועשרים,
בוכים....

מרחוק אחי צועק לי,
"תשליך את כל הניסיונות,
תשליך את כל הכעסים,
אל המים..
תשליך את המלחמות,
תשליך את כל ההרהורים,
אל השמיים..
תשליך את כל השקרים
הם חיים בשטחי ההפקר בצד האפל של העיריומנים נשרפים

 

הם קשורים רק אל הצל של עצמם.

המרצד על הקיר בלילה בלי ירח,

לילה נטול כוכבים

בוא תראה איפה הם מסתובבים

 

הם מוצאים מקלט במרתף,

המסתור השיחים שבגן

כך כל לילה הפחד רודף,

הם חיים במרחב לא מוגן

 

על סף התהום עוד אפשר לעצור

ילדי הלילה מבקשים אור

 

אני פרפר בקופסה מנסה

לעוף אל העולם

אני כל כך זקוקה לחיבוק חם

כשהשמש שוקעת אז הכוכבים נותנים ניצוצות חיים

ואצלי אין ניצוץ אין קרן אור והכל חשוך לי בפנים

אני פרפר בקופסה מנסה לעוף אל העולם.

 

הם מוכרים את עצמם בזול,

בעבור תשומת לב,

ובתוכם פצע גדול פתוח וכואב.

 

על סף התהום עוד אפשר לעצור.

ילדי הלילה מבקשים אור.

 

"רוצה שיהיו לי חוגים בספרות ובדרמה,

רוצה שתבוא משפחה עם אמא ואבא,

שידליקו שלהבת קטנטונת,

שתבוא ותביס את השחור,

ופתאום מראה מחזה איזה יופי,

אני עף ועולה מן הבור."

 

על סף התהום עוד אפשר לעצור ילדי הלילה מבקשים אור.

בואי תני לי יד ונלךמתארחת בעולם
אל תשאלי אותי לאן
אל תשאלי אותי על אושר
אולי גם הוא יבוא, כשהוא יבוא
ירד עלינו כמו גשם

בואי נתחבק ונלך
אל תשאלי אותי מתי
אל תשאלי אותי על בית
אל תבקשי ממני זמן
זמן לא מחכה, לא עוצר, לא נשאר...נשאר
ואני הייתי כאן כל הזמן, ולא שמתם לביומנים נשרפים


אני הייתי כאן, ידיים על שולחן, ולב בוער רעב
אני רציתי גם כל הזמן ולא ידעתי מה
אני רציתי גם, עכשיו אני מוכן לרגע המושלם

קראתי ספר והיה שם איש אחד
חזר לכפר שלו אחרי הרבה שנים
הלוואי היה לי כםר לחזור אליו
לא רק שורות של בניינים
ראיתי סרט על רוצח מטורף
שחי מחוץ לזמן של שאר האנשים
הלוואי יכולתי גם לשכוח מהרגע
בלי להשאיר שובל של דם על השטיחים

ואני הייתי כאן כל הזמן, אני לא משתנה
אני הייתי כאן, עוד חלק בעולם, עיוור אבל רואה
אני חיכיתי גם כמו כולם לרגע מאטשר
מוכרים לנו סיפור, סדרה בהמשכים, סירות על הנהר

קראתי ספר והיה שם איש אחד
עבר לכפר, גידר לו בית בלי שכנים
הלוואי היב לי כםר לחזור אליו
לא רק רחוב עם בניינים
ראיתי סרט ודיברו שם על סמים
איך זה מרגיש לראות הרבה יותר צבעים
חבר שלי נגמר בצהריים הקרירים
נמאס לו להחזיק את החיים

חרטה נחרטת על הלב שלך כמו הצהרות האהבה 
על העצים
שמישהו יעביר את השלט וישחק בערוצים
הבדידות כמו סכין המנתחים, כתבתי פעם
אבל כלום לא השתנה
היום מותר להיות עצוב, אמרתי לעצמי 
מחר תבוא שמחה

היא לא אומרת כלום לא מספרת כלוםיומנים נשרפים


רק לפעמים בלילה, בוכה קצת
אבל לא אומרת כלום

דיברנו כל היום
סיפרנו לה הכל
והיא סגורה בחדר, בשקט
ולא אומרת כלום

וכל היום, כל היום
אנשין מתאספים, שואלים 
מדברים המון
וכל היום, כל היום
מנסים סיפורים ותפילות
מנסים הכל

אבל היא לא שומעת כלום
אולי היא לא יודעת כלום
וגם כשמתקרבים ולוחשים לה
זה לא עושה לה כלום

וכל היום, כל היום
אנשים מתאספים, שואלים
מדברים המון
וכל היום, כח היום
מנסים סיפורים ותפילות
מנסים הכל

אבל היא לא אומרת כלום
לא אומרת כלום
לא אומרת כלום
לא אומרת כלום
 

אחרי שאפרת התאבדהיומנים נשרפים

הלכתי לשבת באבן גבירול

הזמנתי קפה ועוגה

זה הכול

 

היה שם בחור עם פסנתר

שניגן והרס איזה שיר לא שלו

היה לי בראש שיר אחר

אבל לא

 

אין לי כוח

לרצות לנסות להבין אותך

מחר לא יהיה יותר קל

מחר לא נהיה יותר כאן

 

חזרתי הביתה ודי

עשיתי מקלחת רציתי לצאת

ישנתי חלמתי אולי

אני מת

כשקמתי היה כבר חשוך

אז שמתי את מה שנפל לרצפה

וככה יצאתי לרוץ

בלי סיבה

 

אין לי כוח

לרצות לנסות להבין אותך

מחר לא יהיה יותר קל

מחר לא נהיה יותר כאן

את ואני

את

ואני

 

אחר כך התחלתי לבכות

פתאום זה התחיל לחלחל מעצמו

ולא רק ממך

זה הכול

 

אני לא

(תאמת..מתארחת בעולם
הפתעת אותי עם השיר הזה
לא חשבתי שאת מכירה יוני בלוך😅)
( חמודה...יומנים נשרפים

יש לי איזה קשר מינימלי אליו וזה..)

(כן הבנתימתארחת בעולם

מבהיל משהו)
(.יומנים נשרפים

שנים אנחנו חברים

 

באלי להגיד משהו אבל יאנטג רצחים)

אם זר קוצים כואבמתארחת בעולם
זה מה שאת אוהבת
אלך אל המדבר
ושם אלמד לכאוב
ואם שירים אהבת
רק שכתובים באבן
בין הכפים אגור
ובסלעים אכתוב.

ואז כשנתכסה
עם החולות בחושך
וספר הדברים
בחושך יתכסה
תגידי לי מילים
יפות מבכי ואושר
הוא כנראה אהב אותי,
האיש הזה.
אני אשב כאן על החוליומנים נשרפים

ואצייר
עיגול גדול סביבי
מחכה עוד מאתמול
לרגע המתאים
לקשת שתופיע
היא
היא תחבר בי את כל מה שאז התפרק ונשבר
בין כל הנקודות היא
תמתח קו ישר


למדתי מהמים 
איך לא להיתקע
לשחרר
גם בי רואים שמיים
גם לי כל יום יש דגל אחר
וגם אם האור עכשיו
רק חצי דולק
זה מספיק לי כדי לא
לאבד את זה
רק שלא לאבד את זה

המילים העתיקות נותנות בי כחמתארחת בעולם
בקולות העתיקים אמצא מרפא
הם עוזרים לי לחיות
הם עוזרים לי לצמוח
לברוא עולם יותר יפה

ואעבור עלייך ואראך
מתבוססת בדמייך
ואומר לך בדמייך חיי
חיי, חיי, בדמייך חיי
ואומר לך בדמייך חיי

ופתאום מעל ראשי נפתחת קשת
מניפה צבעונית נפרשת
מבשרת חיים, מבשרת תקווה
ושלום ושלווה וחסד
(איי איי איי.יומנים נשרפים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אימלה.)

בואי נלך הלילה לישון,  תפתחי חלון ותכבי את האור. יומנים נשרפים


הרוח הקרה שתבוא, 
עד מחר תראי איך שהכל יעבור. 

מאמי לא מצאתי מקום, 
וכמה זה חשוב לנו השקט היום, 
יש אוויר נקי בצפון, 
בואי ניסע לשם להירגע ולנשום. 

רק שלא תגידי בלילות שלא עשינו הכל, 
לא נבהלנו, לא פחדנו ליפול, 
אז אם בסוף קצת השתגענו, זה שלנו. 

עוד מעט נחזור לחייך, 
ונגיד מילים טובות שיתקנו קצת, 
עוד מעט החושך ילך, 
כבר עכשיו אגיד לך כמה טוב שנשארת. 

בקרוב נשב עייפים, 
רחוקים אין סוף מהכאב הישן, 
ובטח ישאלו אנשים, 
איך בנינו אושר שגדל כל הזמן. 

ואת להם תגידי בלילות תמיד רצינו לגדול, 
לא נבהלנו, לא פחדנו ליפול, 
אז אם בסוף קצת השתגענו, זה שלנו

עם הזמן זה ייעלםמתארחת בעולם
משהו נגע בי ועבר
משהו קרה לי ונגמר
עם הזמן אני לומד
להיות קרוב יותר אליי
מחזיק את העולם בשתי ידיי
ואולי הצלחתי לוותר
בחוץ דומה בפנים הכל אחר

ועכשיו זה רגע שנגמר
ואין יותר ממנו בעולם
רק לשניה הייתי מאושר כל כך
וכל מה שרציתי נעלם

בכל מקום שבו אהיה
נושא עליי את כל הצלקות
אני לא מאמין בחרטות
עם הזמן פחות כואב
אם ליפול עד הסוף
או לקום בגדול
ואולי ניסיתי לוותר
זה לא יקרה לי, לא כל כך מהר

ועכשיו זה רגע שנגמר
ואין יותר ממנו בעולם
רק לשניה הייתי מאושר כל כך
וכל מה שרציתי נעלם
ועכשיו זה רגע שנגמר
ואין יותר ממנו בעולם רק לשניה
הייתי מאושר כל כך
וכל מה שרציתי נעלם

ועכשיו עשה שלא אפחד
עשה שייפקחו עייני
לראות את העולם מחדש
כמו שלא ראיתי מעולם
אף אחד לא עוצם עינייםיומנים נשרפים

אף אחד לא סופר לאחור על העץ
זה כמו משחק, מחכה בשקט
שלא תמצאו אותי
בזמן שאף אחד לא מחפש

אף אחד לא תופס ידיים
אני רוצה לברוח, אף אחד לא רודף
זה המשחק, רצה מהר 
שלא תתפסו אותי
בזמן שאף אחד

נשארתי לבד
רכבות לא מגיעות לכאן
כל כך רחוקים
אנחנו כל כך רחוקים

אף אחד לא חורק שיניים
אף אחד לא מתקרב לדבר
זה המשחק, מחכה בשקט
שלא תמצאו אותי
הלואי והרחוב הזה היה עיוור

נשארתי לבד
רכבות לא מגיעות לכאן
כל כך רחוקים
אנחנו כל כך רחוקים
 

אני כאן, לחטוף את המכות,מתארחת בעולם
כשאין לך כח לעצמך יותר ואת צריכה לפרוק,
אני כאן, תמיד מוכן לבנות,
אז זה בסדר אם אני אחראי על כל הכישלונות.

אני כאן, גם כשרחוק מאוד,
מחזיק את אדמתנו, שלא תתחיל לרעוד.
בלילות, אני שומר מקום,
אני אחיה עם השדים שלך, רק תשמחי היום.

אני כאן, בכל העצבויות,
בונה עולם לכאבים שלך ולמילים קשות,
אני כאן, עשיר בצלקות,
אני אקנה את הדמעות שלך שלא תוכלי לבכות.

אני כאן, ואני בוחר לשתוק,
הרי השקט הוא מציף הכל, חודר הכי עמוק.
ובין צער לבין חיוך מתוק,
בסוף זו רק הכוונה הטובה, שתלך הכי רחוק.

‏אני כאן, גם כשרחוק מאוד,
מחזיק את אדמתנו, שלא תתחיל לרעוד.
בלילות, אני שומר מקום,
אני אחיה עם השדים שלך, רק תשמחי היום.

אני כאן כשלא בא לך להיות,
להציע שלום ולכבות את השריפות,
אני כאן כשהרוח תסער, כשאין כח לחיות
וכשכלום לא נשאר.

אני כאן, לחטוף את המכות,
כשאין לך כח לעצמך יותר ואת צריכה לפרוק
האם חשבת פעם על איך זה יכול להצליח יומנים נשרפים

לעולם תמשיך באותה הדרך הקלה בשבילך 
והאם זו אותה הדרך איתה רצית להוכיח 
לכולם אתה הרבה יותר מסתם בן אדם 

האם זו שליחות או עוד אמונה טפלה 
אם אתה מרגיש אבוד השיר הזה הוא בשבילך אז בבקשה 

שא את עצמך תישא תפילה לאן שרואות עיניך 
וההבטחה היא המפתח למסע חייך 

זה חוזר אלי בלילות בטיפות הגשם המלוחות 
זה נופל עלי מלמעלה בזיונים עם בחורות 
זה כל מה שרציתי לדעת ולא העזתי לגלות 
ביופי שלא עולה על הדעת מאבד את העשתונות 

אם אתה מרגיש אבוד השיר הזה הוא בשבילך אז בבקשה 

האם חשבת פעם על איך זה יכול להצליח 
לעולם תמשיך באותה הדרך הקלה בשבילך 
והאם זו אותה הדרך איתה רצית להוכיח לכולם 
שאתה הרבה יותר מסתם בן אדם 

האם זו תמימות עד אובדן הכרה 
אם אתה מרגיש אבוד השיר הזה הוא בשבילך 
אז בבקשה

שלחי אותו, תני לו ללכת לַחופשי,מתארחת בעולם
אף כי יודעת את שלא יחזור אלייך
שלחי אותו, תני לו ללכת לִמְקומו, לשיבּוֹלים הכפופות בָּרוח,
תני לו לַחֲלוץ את נְעָלָיו, לרוץ להשתובב עם הרוח,
תני לו לִשְרוק וּלזַמֵר, לדלג על אבני דֶרֶך,תני לו לחיות כפי שחי
אל תִתְעצבי עוד כי הוא הלך כְּצִיפור לִדְרור,
שוּבִי לִימֵי החול כי את יודעת אהובך לא יחזור אליך
אני לא יודעת מה לומר ואם בכלל כדאייומנים נשרפים

 

והדמעות הן מספרות את הסיפור

בתוך הבאלגן הזה אני לא רואה דבר

אולי מחר הכל יהיה יותר ברור

תגיד לי אלוהים אתה רואה אותי אתה מרגש תעצב

אתה רואה איך שהכח כבר נגמר

ולפעמים בסוף של יום אני פתאום נזכרת

עוצמת תעיניים ושמעת אותך שר

 

נתתי לך עיניים שתבכי

מאור או כאב

נתתי לו שפתים שילחש

אותך אני אוהב

נתתי שדות פרחים ושדות קוצים

שתלמדי להיזהר

תסתכלי לו בעיניים

כל השאר הם הבלי העולם הזה

 

אתה מבין חבר

הפחד ממכר

הוא לא עוזב לרגע

גם כששמים נצבעים עכשיו אדום

וכשהכל נראה אבוד 

אני לוחש רגע

תן לי אור

 

נתתי לך עיניים שתבכי

מאור או כאב

נתתי לו שפתים שילחש

אותך אני אוהב

נתתי שדות פרחים ושדות קוצים

שתלמדי להיזהר

תסתכלי לו בעיניים

כל השאר הם הבלי העולם הזה

בימים שיעברו עלינויומנים נשרפים

נדע

לשאת יותר עצבות רכה

והשמיים

יחכו לנו

עד שנבין

 

ובלילות נרוץ מתוך עצמנו

אל שדות ילדות

בארץ לא שבויה

אתה המים

המבקשים משיבולים לגדול

 

אלוהים ודאי מקשיב תמיד ללב

כשהכאב

כמו אבן שם

אני כמעט כבר מת מאהבה

 

השנים יכשילו את רגלינו

אך לא ניפול

כמו אבן נעמוד

מול כל

סופות החול

השלג והאש

תמיד נדע

לזכור שיעבור

 

אלוהים ודאי מקשיב תמיד

ללב

כשהכאב כמו אבן שם

אני כמעט

כבר מת מאהבה

כי ראיתי את דרכי נעלמת ביער סבוךמתארחת בעולם
בין קירות חורשים
ובתוך האדמה המדממת
רגליי ננעצו
היכו שורשים
ולרגע יכולתי לשמוע
עלים מלמדים שירתם
ורציתי לעלות גבוה
לפרוח איתם
הכרתי טיפותיו של הגשם
נקוות בתוכי
יורדות מתחתיו
והרוח קרה ונואשת
הקפיאה אותי
הכבידה עליי
ולרגע יכולתי לגוע
בקצה הכאב האפור
ורציתי לעלות גבוה
לראות את האור
לראות את האור
אומרים השמיים כחולים מעלינו
מלאים באורות
אולי יום אחד אוכל גם אני
לראות
לראות
ונפלתי לארץ בשקט
עצמתי עיניים
אטמתי ליבי
והרגשתי איך אני מתפרקת
מכל כאביי
מכל בדידותי
ולרגע יכולתי לברוח
כנוצה על כנפה של ציפור
והצלחתי לעלות גבוה
לראות את האור
ולרגע יכולתי לברוח
כנוצה על כנפה של ציפור
והצלחתי לעלות גבוה
לראות את האור
ולרגע יכולתי לברוח
כנוצה על כנפה של ציפור
והצלחתי לעלות גבוה
לראות את האור
לראות את האור
לראות את האור
לראות את האור
אהוב יקר לא עצרתי אפילו לראות כמה זה עולה לי יומנים נשרפים


אהוב יקר 
לא השארת גם לא זיכרון 
שיהיה לי בלילה קר 

הכל ידוע מראש 
אבל נשכח מהלב 
שלאהוב אותך 
זה לשלם בכאב 
אהוב יקר 
זה לא אתה שמשתנה לי 

אהוב יקר 
לא עצרתי אפילו לראות 
כמה זה עולה לי 
אהוב יקר 
לא השארת גם לא זיכרון 
שיהיה לי בלילה קר 

הכל ידוע מראש 
אבל נשכח מהלב 
שלאהוב אותך 
זה לשלם בכאב 
אהוב יקר 
אתה רואה את השלכת 
וזה זמן ללכת... 
הזמן ללכת...

עולם האינסטנטמתארחת בעולם
כולם דבוקים למסכים
לעזאזל כבר לאן כולם רצים
רודפים אחרי הריגושים
קישקושים
כל היום בחיפושים
בפייסבוק ובאינסטגרם
ביוטיוב או באמסטרדם
מוחקים באצבע אנשים
מי נהר זורמים הבטיומנים נשרפים

אלו הם ימי חייך
אלו הם מימי חייך
שנשטפים בזרם
שמתחיל עם גשם ראשון


מי נהר זורמים הבט
אלו הם פלגי המים
שיגיעו אל מדבר גווע
עם השקט שיבוא


גם אם אשתה את כל הים
הוא לא ירווה את צמאוני
לעוד יום קרוב אלייך 
לעוד יום בזרועותייך


גם אם אשב מתחת שמש
לא ישרפו אותי קרניה
כמו ליבי נשרף בלהבות אהבתך

 

 

גם אם אשתה את כל הים
הוא לא ירווה את צמאוני
לעוד יום קרוב אלייך 
לעוד יום בזרועותייך

 

קור כזה שאוהבים ואדמה רכהמתארחת בעולם
לנוח מהיום הזה חצי דקה.
בוא, ספר לי משהו, ספר אמת סדוקה,
זה לא כל כך חשוב לי כשאני איתך.

כי מסתובבת סערה,
בתוך ביתי, בכלל מבלי ששמתי לב.
והשברים נופלים עדיין,
רק השקט בעינייך מעביר את הכאב.

קול, כזה שלוחשים בתוך אמת גדולה,
קורא לי להתחיל הכל מהתחלה.
סוד, כזה שמספרים מילה אחר מילה,
בוא ותתקרב ואספר לך.

שמסתובבת סערה,
בתוך ביתי, בכלל מבלי ששמתי לב.
והשברים נופלים עדיין,
רק השקט בעינייך מעביר את הכאב.
שוב אני לבד מה אני הולך לעשות עם זהיומנים נשרפים

לא לישון בימים לקום להאמין 
להפוך את המזרון אחליף ת'מצעים 

שוב אני לבד 
כאן אני נשאר בינתיים 
שוב אני לבד 
מה אני הולך לעשות עם זה 

זה הזמן להרפות 
לפטפט על השתיקות 
אני אלמד לנמנם 
אחלום בלי בלהות 

שוב אני לבד 
כאן אני נשאר בינתיים 
שוב אני לבד 
מה אני הולך לעשות עם זה 

אני אלמד לבשל 
לתלות ולקפל 
אני אצא לטיול 
בים להסתכל 

שוב אני לבד 
כאן אני נשאר בינתיים 
כאן אני נשאר בינתיים 
לקום להאמין

(היה אמור להיות כאן שיר אבל צונזריומנים נשרפים

פעם כמעט דקרו אותי עליו)

(את יכולה להגיד לי איזה שיר זה?מתארחת בעולם
וגם לי יש שיר שלא ממש בא לי לשים אותו פה.)
(אני יכולה באישי..לא נעים פהיומנים נשרפים

תגלי לי?)

אבא, אני רוצה לעמוד מולךמתארחת בעולם
להאמין שאתה אבא טוב
אבא, אני צריך לדעת שאתה אוהב אותי
ככה סתם אבא טוב

אבא, אני רוצה להיות בטוח בכל ליבי
שלמסע הזה יהיה סוף טוב
שכל מה שאני עובר בדרך
יהפוך חולשה לעוצמה גדולה

אבא, אני רוצה לחזור אלי
למצוא אותך שם איתי
במקור שלי אני טוב גמור, אבא
ושם אני מאמין בעצמי

יונתי בחגווי הסלע
השמיעיני את קולך
תשירי לי שיר חדש, חדש
שיאיר ליבי ואת מיתרי.
כשהילדים נמים זה לא תמיד שהם רוצים לישוןיומנים נשרפים


הם לא רוצים לדעת 
כשהאצבעות עוברות 
בתוך שערותיך הרכות 
הן רק רוצות לגעת. 

הייתי פעם ילד השדה 
אף פעם לא בוכה 
ורוצה הכל לשכוח 
לראות את העשב שגדל 
איך נחל מתפתל 
ובתוך חלום לשקוע. 

כשהמחשבות עוברות 
בתחנות הראש מבלי לצפור 
כמו מתוך קדחת 
זרם של מילים סתומות 
שוטף את הגבולות בין כן ולא 
אני רועד מפחד. 

הייתי פעם ילד השדה... 

עכשיו אני לבד 
אוחז ברגעים שנשארו 
שעוד רוצים לגעת 
רחוק מן השדה 
אני עוד מחפש 
את השבילים 
שאז גילה הנער. 
 

תמיד אני צריך להיות הכי חשוב בכיתה יומנים נשרפים

כל הענוה הזאת זה רק כדי להוסיף כבוד 
כשאהיה גדול אהיה הכי גדול מכולם 
אני אראה לך להם לכם לכולם 
אכנס בכל החלונות אכנס דרך הקירות 
עד שאהיה קיים אהיה קיים הכי קיים בעולם 

גנב 

ילדים מהכיתה מסתכלים על תמונות במחשב בהפסקה 
אני עושה את זה גם עושה את זה גם וזה מרגיש לי רע 
לאהוב לאכול זה לא לאהוב לאהוב לאכול זה לא אהבה 
פשוט לועס דורס הורס נועץ נואף לועס ובולע 

גנב 

העולם הזה האדום האדום הזה

היי שקטה, עכשיו הכל בסדרמתארחת בעולם
אפילו המחנק עומד להשתחרר
זה לא הגיהנום ובטח לא גן עדן
זה העולם שיש ואין עולם אחר.

היי שקטה כאילו אין בך דופי
כאילו האוויר נותן לך הגנה
כאילו הצרות כבר מתגבשות ליופי
כאילו מעפר פורחת שושנה.

היי שקטה כמו לא עברת אף פעם
כמו לא היית צרימה בנוף המטופח
כמו ראית כף יד בתוך אגרוף הזעם
כמו אלומת האור הנה מצאה אותך.

היי שקטה כאילו אין בך דופי...

היי שקטה, כמה אפשר לשטוח
את הפגיעות מבלי לחשוש מהשפלה
כאילו הפגיעות עצמה היא סוג של כח
כאילו השלווה היא חוף הבהלה.

היי שקטה כאילו אין בך דופי...
המציאות השבורה לקחה אותה רחוק יומנים נשרפים

הרבה ימים של בכי, מעט ימים של צחוק 
תמונות ילדות של קיץ תלויות לה על הקיר 
מדהים כמה חיוך יכול להסתיר 

והיא הבטיחה לעצמה: גם אלוהים לא יעזור 
כלום כבר לא ישבור אותי, כלום כבר לא ישבור 
ואישה אחת אמרה לה, אבל היא לא הבינה 
את לא אישה פלדה, את אישה חרסינה 

והיה לה מן מבט עם כוח לא מוסבר 
היא פיזרה הרבה שקרים אבל לא את השיער 
עם צרידות כזאת כהה גם בצחוק הכי בהיר 
מדהים איך שכוח יכול להיות שביר 

והיא הבטיחה לעצמה... 

ושנים היא לא חשפה בפניו את הקלפים 
רק בחושך הסודות שלה הפכו להיות שקופים 
והוא ראה אותה עמוק גם בלי לדבר 
מדהים כמה שתיקה יכולה לספר 
 

קח אותו לאט את הזמןמתארחת בעולם
העולם עוד יחכה בחוץ
קח עוד שאיפה מן הזמן
שתי דקות לפני ההתפכחות.
להתמכר ללב המתפרע
לדמיון המתפקע
ולאושר הנוגע
בעומק הכאב.
אתה עוד תגלה את העולם
אם תרצה או לא תרצה
יש עוד זמן להשתנות
מן הקצה אל הקצה.
אם האהבה כאבה לך אתמול
אולי מחר היא לא תכאב
אם עוד הדמעות זולגות בלי קול
בסופן אולי חיוך רחב.
ובסירה אחת הבטנו לשמייםמתארחת בעולם
וכשטיפות ירדו חשבנו שזו ברכה
עכשיו זו סערה, למה זה מגיע לנו
ואיך זה שלא ראינו את זה בא

ובשדה רחב פרשנו ידיים
ורוח סתיו הגיעה ובעורפנו נשבה
עכשיו הכול קפא, למה זה מגיע לנו
ואיך זה שלא ראינו את זה בא

זוכרת, פעם נגד הזרם חתרנו
ונסחפנו שיכורים מאהבה
ואחרי שחלמנו ועפנו לשמים
התעוררנו שבורים באדמה

ובבית ההוא, שם ישבנו שנינו
ושתקנו מילים שיכולנו לומר
עכשיו זה חדר ריק למה זה מגיע לנו
ואיך זה שלא ראינו את זה בא
תּוֹתָחִים יָרוּ אֶת לִבִּי לֵב הָאֶבֶן פָּגַע בַּקָּהָליומנים נשרפים


כַּמָּה אֲנָשִׁים דִּמְּמוּ
כָּל הַשְּׁאָר נִפְגְּעוּ קַל

בְּרֶגַע נֻתַּצְתִּי לִרְסִיסִים
נִשְׁמָתִי פְּזוּרָה עַל הָרִצְפָּה
הָפַכְתִּי לְפַּרְקֶט רִקּוּדִים
וְאֵין לִי פִּתְחֵי מְנוּסָה 

אָנָּא אֵלֵךְ 

וְאֶאֱסֹף אֶת שְׁבָרַי 
מִכִּיסֵי הַלִּסְטִים 

אָנָּא אֵלֵךְ

וְאֶהֱיֶה לְאָדָם 
בְּלִי רְשׁוּת הָרַבִּים
אָנָּא אֶשְׁמַע אֶת קוֹלְךָ 
חִדּוּדִין חִדּוּדִין 

אַל תִּירוּ מְדֻיָּק 
שֶׁלֹּא יִגָּמֵר הַמִּשְׂחָק
שֶׁאוּכַל לְהַבִּיעַ כְּאֵב 
וַעֲדַיִן לִהְיוֹת הַזְּאֵב

שֶׁלֹּא יִגָּמֵר לְעוֹלָם
שֶׁלֹּא יְאֻחֶה זֶה הָאָדָם
וְנַפְשִׁי עֲרוּפָה חֲשׂוּפָה 
וְאֵין לִי פִּתְחֵי מְנוּסָה

אָנָּא אֵלֵךְ 

וְאֶאֱסֹף אֶת שְׁבָרַי 
מִכִּיסֵי הַלִּסְטִים 

אָנָּא אֵלֵךְ

וְאֶהֱיֶה לְאָדָם 
בְּלִי רְשׁוּת הָרַבִּים
אָנָּא אֶשְׁמַע אֶת קוֹלְךָ 
חִדּוּדִין חִדּוּדִין

צָעַקְתִּי עֲצֹר
חָשְׁבוּ זֶה מִזְמוֹר
הִגְבִּירוּ תַּ'קֶּצֶב וְאֵין לִי חָזוֹר
כְּמוֹ בֻּבָּה עַל חוּטִים
שֶׁאֵין לָהּ מַפְעִיל
כָּל אֶחָד שֶׁמּוֹתֵחַ 
לוֹקֵחַ 
מַפִּיל

וְנַפְשִׁי עֲרוּפָה חֲשׂוּפָה 
וְאֵין לִי פִּתְחֵי מְנוּסָה
וְאֵין לִי פִּתְחֵי מְנוּסָה

אָנָּא אֵלֵךְ 

וְאֶאֱסֹף אֵיבָרַי 
מִכִּיסֵי הַלִּסְטִים 

אָנָּא אֵלֵךְ

וְאֶהֱיֶה לְאָדָם 
בְּלִי רְשׁוּת הָרַבִּים
אָנָּא אֶשְׁמַע אֶת קוֹלְךָ 
אָנָּא אֶשְׁמַע אֶת קוֹלְךָ 
חִדּוּדִין חִדּוּדִין

קוצים זה כל מה שנשאר בייומנים נשרפים

קוצים, זה כל מה שנשאר בי
הפרחים שאת נתת לי קמלו בינתיים
דרכים, בהן אני הלכתי
עכשיו חוזר על עקבותי
אחרי שלא מצאתי את שחיפשתי

לכל אחד יש זכות לחלום
סירות נייר במים
רציתי רק לשוט הכי רחוק
אני אדם משום מקום
שמחפש לו רק סיבה לנשום

תראי, בניתי לנו בית
כשהוא נולד אני נתתי את מה שלא היה לי
קוצים, שמזכירים בכוח
שלא נותנים לשכוח
דוקרים אותנו ולא מרפים

לכל אחד יש זכות לחלום
סירות נייר במים
רציתי רק לשוט הכי רחוק
אני אדם משום מקום
שמחפש לו רק סיבה לנשום.   

אתה תגיד תלכי תבואימתארחת בעולם
תחייכי ותהפכי אותך
למשהו מוכר
יותר זקופה פחות סוכר
מול תמרורים רמזור אדום
אתה נכנס לי אל הלב
מחזיק אותו בכל הכוח
מדבר רק אז חושב

אני יודעת
אתה תיקח אותי מכאן
אתה תיקח אותי לאן
שאנשים זזים מפחד
יודעת אתה עושה לי בלאגן
אני רוצה עכשיו לבד ולא ביחד

שתים עשרה בלילה
תל אביב
הלב שלי שבע מלריב
אני רוצה להיות ילדה של העולם
ואם טעיתי אז הייתי כמו כולם

אתה תזרוק פתאום מילה
עם עוקץ שכולו מוסר
תדבר אז על סליחה
על מה אסור ומה מותר
אני צריכה לזכור
לקרוא אותך מבעד למילים
כי מה שטוב לאחרות
אולי עושה לי לא נעים

אני יודעת
אתה תיקח אותי מכאן
אתה תיקח אותי לאן
שאנשים זזים מפחד
יודעת אתה עושה לי בלאגן
אני רוצה עכשיו לבד ולא ביחד

שתים עשרה בלילה
תל אביב
הלב שלי שבע מלריב
אני רוצה להיות ילדה של העולם
ואם טעיתי אז הייתי כמו כולם

מה שתגיד עכשיו או מחר ותמיד
אל תבוא אל תבוא אליי
מי פה קבע שככה נראית אהבה
אל תבוא אליי' אל תבוא אליי
מאז שעזבת הרבה השתנה כאןיומנים נשרפים

זהו זמן שגעון
מהומה עד אין קץ
ובכל רגע חדש
פורענות לא עלינו
והכל חי ברשת הכל מתפוצץ
ובאופק אחר על אותו דף גמרא
יושבים כל הלילה אתה ואני
שלוות עולמים
פרדס חנה-כרכור
אקליפטוס ברוח
שורק בלוז כנעני

מאז שעזבת החושך גובר כאן
האור שלך מאיר עדיין זוהר
זה סיבוב הופעות מקומי
אתה יודע
אותו שיר כאב הולך וחוזר
ובאופק אחר
סביב שולחן השבת
יושבים כולם יחד
גם אתה ואני
שלוות עולמים
פרדס חנה-כרכור
אקליפטוס בודד
שורק בלוז כנעני

מאז שעזבת הרבה השתנה כאן
זה עולם אלקטרוני קצת קשה לדבר
ומילים כמו שלך
אף אחד לא אומר כבר
הנר שלך מאיר עדיין בוער
ובאופק אחר אחרי הופעה
נעביר בסיבוב זר קוצים ריחני
שלוות עולמים
פרדס חנה כרכור
אקליפטוס ענק
שורק בלוז כנעני

מאז שעזבת הרבה השתנה כאן
הנר שלך מאיר עדיין בוער .    

אם אלה החיים, לאן כולם רציםיומנים נשרפים


אמרת שחיפשת אושר ושילמת קצת ביוקר
אף פעם לא תגדל
אתה ילד מבולבל
אני אוהבת את הזיפים שעל פניך
את החופש בעיניך.
עכשיו מצאת אהבה שלא שורפת
אני יודעת ללטף, לא מתכופפת,
נראה לי שאתה כבר לא במתח
לא נבהל ולא בורח
נוסעים לשכוח, גאים לברוח
לפחד בכוח
ירח בחלון מאחור
כששתקת היית גיבור

אם אלה החיים, נחיה
תראה אותי, אתה נהיה דומה.
אני אוהבת כשמגיע ערב להרגיש ביחד עצב
וכל אותו היום שכחת
להבטיח לי מה שגם לה הבטחת
והיא גדולה עלי, עלינו,
הלוואי והיינו רק שנינו.
נוסעים לשכוח, גאים לברוח
לפחד בכוח
ירח בחלון מאחור
כששתקת היית גיבור 

מישהו פעם אהב אותי ככהיומנים נשרפים


לעלות על ספינה לשלושה שבועות
באמצע הלילה שיכור מרוב אושר
לקפוץ הוא לא יודע לשחות

מישהו פעם רצה אותי ככה

אני הייתי יפה והוא די צעיר
כתבנו מכתב לא היה בזה פחד
שהכל אפשרי אם מספיק מנסים

מישהו פעם אהב אותי ככה
לכתוב על היד בצבעים לתמיד
את ראשי התיבות של שמותינו ביחד
בתוך לב אדמדם עם פרחים

מישהו פעם רצה אותי ככה
לא היה לו אכפת מה אומרים אחרים
ואפילו שלא התאמנו ביחד
הוא המשיך לנסות ולכתוב לי שירים

מישהו פעם אהב אותי ככה
קצת בטירוף וזה היה לי נעים
מספיק בשביל לא לקום וללכת
כשמרוב אהבה נולדו הקשיים
מישהו פעם רצה אותי ככה
לכתוב לי מכתב של 20 עמודים
לתאר שם הכל על כשנהיה יחד
בתיאור מדויק עם פרטים

מישהו פעם אהב אותי ככה
כמו שהיום כבר בקושי רואים
אבל אני הטיפשה לא רציתי לקחת
את החיים שהציע שרצה להגשים

מישהו פעם עזב אותי ככה
עלה על מטוס למקומות רחוקים
ונשארתי ריקה משותקת מפחד
שיהיה לי רק טוב ורגוע בפנים

מישהו פעם אהב אותי ככה
השמיע לי מוצרט מתקליטים ישנים
ואני הטיפשה לא הקשבתי ללחן
כי רציתי לטעום מהכל בחיים

היום שהתנפץ עלי, עשה אותי קשה מדייומנים נשרפים


שכחתי מעצמי ודי
הייתי, לא הייתי אני

אסגור מאחורי גבי,
שוב לא יוכל לגעת בי,
בתהומות לבי
טעיתי, לא הייתי אני

שבפני הריקנות שוב לא תכה
המציאות שתחכה
שוב לא אבכה
שאתנחם
מעט

ואת,
אל מי את צוחקת כשאת,
שוב לא מחבקת
כמעט עלית בי לרגע
הייתי אחר אם הייתי יודע
שאת,
אל מי את מקרבת מרחק
במי את מתאהבת
את מי לא עוזבת
אם רק היית נשארת,
הייתי עושה אותך מאושרת.

ושוב הולך, אותה העיר, אותם פנים
אני מכיר את הריחות שבאוויר
טעיתי, לא ראיתי אותך

כולן דומות פתאום יותר,
כל שיר עושה להיזכר
מכל צלצול הלב עוצר
נגעתי, לא הרגשתי אותך

ולעולם שוב לא רוצה להתאהב
האהבה שתרקב
הרגישות
שתישרף
לאט

ואת,
אל מי את צוחקת כשאת,
שוב לא מחבקת
כמעט עלית בי לרגע
הייתי אחר אם הייתי יודע
שאת,
אל מי את מקרבת מרחק
במי את מתאהבת
את מי לא עוזבת
אם רק היית נשארת,
הייתי עושה אותך מאושרת.

ואת, במי את נוגעת לאט,
במי את פוגעת
כמעט כמו אז כשפצעת בי
את כל העולם את גילית
ולקחת לי
איתך
ומי זה שעכשיו נוגע בך
אני מקווה שהוא מאושר שיש לו אותך
לא מכאיב לך
בך לא פוגע
הייתי כזה אם הייתי יודע.

יש אמתמתארחת בעולם
בדברים שאת אומרת
אמת פשוטה
אל מול היד המכוונת
רק לנשום מול הים שיישאר אחרינו
יום נגמר
לילה שמביא לו התחלה חדשה
אינספור שבילים ויציאה רושם בתוך יומן מסעיומנים נשרפים


להתערבב ולא להיבלע
רושם בתוך יומן מסע

והיה אם מישהו בא
אל תסתובב
כי זה תמיד יכול להיות
זה שידליק לך את הלב
יפרוק את הכאב בשלווה

מגע הרוך גובר על המכה
רושם בתוך יומן מסע
כולנו עשויים אבק של אהבה
רושם בתוך יומן מסע

מביטים למעלה ונושאים תפילות
כשבינתיים שוכחים
שהמשמעות לחיות
היא לשאול את השאלות ולענות

והיה אם מישהו בא
אל תסתובב
כי זה תמיד יכול להיות
זה שידליק לך את הלב
יפרוק את הכאב בשלווה.

שם, בעפר ותכלת חלקת שלום ישנהיומנים נשרפים


נומי פרח, נומי
נומי ילדה קטנה.

את החיים לקחו לך
הו, מלחמות קדושות
מלאכים בכו לך
בעיניים יבשות.

את חיוכך, תינוקת,
קברו באדמה
איך צומח שקט
מתוך המהומה.

מי שלחץ על הדק
דם את ליבו מכתים
במלחמות לצדק
גם ילדים מתים.

שם, בעפר ותכלת
חלקת שלום ישנה
נומי פרח, נומי
נומי ילדה קטנה.


וחלומך ברוח
חרוז למנגינה
נומי פרח, נומי
נומי ילדה קטנה.      

אתהמתארחת בעולם
כשהרחוב קצת מתרוקן אתה בא אליי
כשהמצפון שלך ישן אתה בא אליי
אתה בא אליי
אתה בא אליי

אתה,
כשפתאום תרגיש רעב אתה בא אליי
כשתרצה להתאהב אתה בא אליי
אתה בא אליי
אתה בא אליי
בא אליי

אתה,
כשתרצה להתרגש אתה בא אליי
להדליק שוב את האש אתה בא אליי
אתה בא אליי
אתה בא אליי

אתה,
כשתעצור את השעון אתה בא אליי
להחליף נוף בחלון אתה בא אליי
אתה בא אליי
אתה בא אליי
אתה, בא אליי

כששאלות באות ומציפות הכול לפתע
כשהוא לפני
שוב אני שואלת עד מתי?
כשקרוסלה מאיצה, אני רוצה לרדת
וכבדות רגליי
מילים נעלמות כשהוא בא אליי
בא אליי

אתה ,
כשמצב רוח שוב נודד אתה בא אליי
מתשוקה או מכאב אתה בא אליי
אתה בא אליי
אתה בא אליי
אתה,
מכוון את הרוחות שינשבו עליי
כמו עפיפון קשור בחוט אתה שומר עליי
אתה בא אליי
אתה בא אליי
אתה, בא אליי

כמו פרי בשל על אדמה ואין איש שנוגע
וכל טעמיי
באים וחוזרים כשהוא בא אליי
אני מדרון ארוך תלול
ושוב אתה עומד שם במישור שלך
השפיות חוזרת כשהוא בא אליי
בא אליי
את הרגע הזה ,אתה לקחת ברצינות מדי יומנים נשרפים

הלכת בוקר אחד ומאז לא חזרת אלי 
השארת לי לב שבור כן... 
נשמה פצועה 
השארת לי בית הרוס ויונה לבנה בגינה 

איך השארת לי ילד קטן בוכה וילדה קטנה עצובה 
השארת לי בית הרוס ברחוב קטן זה דיזינגוף 25 
ליד המכולת הכי גדולה 
ליד האנשים הכי שמחים 
ליד הרגעים הכי יפים.... 
ליד הגורל... ליד הגורל... 
ליד הגורל... ליד הגורל... 

עכשיו אני יושבת לבד 
וחושבת עלייך לבד 
אתה בטוח לא חושב עלי לא אומר מילה 
אתה נמצא במקום אחר, כן... 
וזה רחוק מכאן 
נמצא עם איזו מישהי צעירה בטח מאושר 

ולי השארת ילד קטן...

בסוף הפרפרים מתיםמתארחת בעולם
אני נשאר איתך,
מרגיש טיפה חסר אונים
קורבן של אהבה
עושה תזכורות רק בשביל
לזכור שאני אוהב אותך
איך אני אוהב אותך
אבל שונא ש..
את עושה לי סרט בדיוק באמצע הסידרה
״אתמול בערב
איפה היית אה?
ואז הולכת בשביל שאני אתפוס אותך
איך אני אוהב אותך
אבל שונא ש..
את לא עונה לי,
כשאת בתוך המסיבה
באוגוסט קר לי
עשית אותי כבר משוגע
כשאת רחוקה פתאום נראית כל כך יפה
איך אני אוהב אותך
אבל שונא ש..
את בסוף חוזרת
ושוב חוזרים להתחלה
איך את אוהבת
לקנות כל עוד את יכולה
רק מסתובבת
ואני נגרר כמו עגלה
איך אני אוהב אותך
אבל שונא ש..
נגמר הכסף
אז מתחילות הבעיות
את מקללת
אני מאבד תעשתונות
את מתנצלת
ואני מוריד תראש
כי אני אוהב אותך
אבל שונא ש..
בסוף הפרפרים מתים
אני נשאר איתך,
מרגיש טיפה חסר אונים
קורבן של אהבה
עושה תזכורות רק בשביל
לזכור שאני אוהב אותך
איך אני אוהב אותך
אבל שונא ש..
לומד להיות קל עם עצמימתארחת בעולם
לכל תקופה יש סוף והכל זמני.
כמה פעמים אמרתי שלום,
לומד להיות שלם עם שמש,
שמיים וירח. כוכבים משאירים לי אבק בחלום.

מה שבא בקלות, הולך בקלות.
לא צריך למהר, השביל מתפתל,
דרך תתעקם אם תוותר על עצמך
ואם עשית טעות שרדפה עוד טעות
סיבה לאחר, יש מי ששומר.
דרך תתיישר, אל תהיה קשה עם עצמך.

אני רק אנושי.
גם אני, טועה לפעמים.
גם אני, דואג כשעולה הבוקר.
רק אנושי.
גם אני, טועה לפעמים.
גם אני, שוכח לומר תודה על אושר.

לומד לקבל את עצמי,
עם כל החסרונות וההפסדים,
כמה פעמים ראיתי תהום.
לומד להיות שלם עם שמש,
שמיים וירח, כוכבים משאירים לי אבק בחלום.

ואם עשית טעות, שרדפה עוד טעות,
סיבה לאחר, יש מי ששומר,
דרך תתיישר, אל תהיה קשה עם עצמך.

אני רק אנושי.
גם אני, טועה לפעמים.
גם אני, דואג כשעולה הבוקר.
רק אנושי.
גם אני, טועה לפעמים.
גם אני, שוכח לומר תודה על אושר.
כבר יבשו עינינו מדמעותמתארחת בעולם
ופינו כבר נותר אילם בלי קול.
מה עוד נבקש, אמור מה עוד?
כמעט ביקשנו לנו את הכל.

את הגשם תן רק בעיתו,
ובאביב פזר לנו פרחים,
ותן שיחזור שוב לביתו,
יותר מזה אנחנו לא צריכים.

כבר כאבנו אלף צלקות,
עמוק בפנים הסתרנו אנחה.
כבר יבשו עינינו מלבכות -
אמור שכבר עמדנו במבחן.

את הגשם תן רק בעיתו,
ובאביב פזר לנו פרחים,
ותן לה להיות שנית איתו -
יותר מזה אנחנו לא צריכים.

כבר כיסינו תל ועוד אחד,
טמנו את ליבנו בין ברושים.
עוד מעט תפרוץ האנחה -
קבל זאת כתפילה מאוד אישית.

את הגשם תן רק בעיתו,
ובאביב פזר לנו פרחים,
ותן לנו לשוב ולראותו -
יותר מזה אנחנו לא צריכים.
זאת את שבשמלה כחולה לוקחת למקום אחר יומנים נשרפים

הרגליים כבדות בדרך לא מוכרת את אומרת, לא צריך לדבר 
אני מנסה להתאפק אפילו יותר מידי 
ובשעות הקטנות של הלילה את נמצאת כאן, כמעט 

ורק הנשימות הארוכות שלך עושות קצת רעש 
גם אם תתחילי עכשיו לדבר את לא יודעת לשקר 
ורק הנשימות הארוכות שלך עושות קצת רעש 
גם אם תתחילי עכשיו לדבר את לא יודעת לשקר 

זאת את שבשמלה כחולה לוקחת לי את הלב 
תמיד רציתי לדעת, איך עוצרים את הזמן? איך נוגעים לך בכאב? 

ורק הנשימות הארוכות שלך עושות קצת רעש 
גם אם תתחילי עכשיו לדבר את לא יודעת לשקר 
ורק הנשימות הארוכות שלך עושות קצת רעש 
גם אם תתחילי עכשיו לדבר את לא יודעת לשקר

איפה את? שמעתי שהמשכת.. יומנים נשרפים

ואת בונה לך עולם אחר או איזו מדינה 
ומי זה שאיתך.. אני רואה שאת שמחה, 
לא חשבתי להפריע בפריים של התמונה 

כמעט נשברתי ואת האמת שגם היה לי חלום 
שאת יושבת לידי בסלון ומחבקת.. 
איך התפתלתי מכאבים של אהבה, לא אמרו לי שזה מסוכן.. 

אבל בסך הכל בסדר.. הכרתי מישהי אחרת, 
שהצל שלה הוא את 
והחיוך שלה מזכיר לי את שלך 
ואת כל הזמן חוזרת להסתיר לי את השמש 
את לא שואלת אם אפשר 
למרות שאת הלכת הרבה ממך נשאר.. 

האוטו ישן אבל סוחב את הרגשות.. 
אולי אחרי שכבר אשכח ממך יהיה לו קל יותר בעליות 
אני מניח את הקניות כמו שהיית אז מגיעה 
על סף שקיעת השמש.. החלפת את מקומה 

כמעט נשברתי ואת האמת שלא הצלחתי לישון, 
רציתי לשמוע את הקול שלך היום זה קצת חסר לי 
והשתגעתי ממחשבות של אהבה לא אמרו לי כמה זה מסוכן..

והם אמרו לי שנסעת ושאת בטח לא לבד יומנים נשרפים
שבניו יורק הכול גדול 
בכל סיבוב שומעים שם ג’אז 
ואיך הדמיון דוהר 
מתפזר כי אין ברירה 
ושוב יורד בגלויות 
כיוון קרית המלאכה 

ואת יודעת איך אני 
אני אף פעם לא נכנע 
ברגעים החלשים 
שוכב כותב שורף מרווה 
ואז כמו עוגן משוחרר 
אני שוקע בתנופה 
אל זיכרון יפה שלך 
אל מחשבות על אהבה 

אם פעם תזכרי בי 
ואולי כשתחזרי אז 
נמצא לנו עוד יום אחד להיות 
רק טעם שנותר בי 
כמו סופה מן המדבר באת 
ועכשיו את רחוקה 

ובלילות הראשונים 
אני חיפשתי לי אישה 
או מנגינה שתלווה אותי 
השתקפויות של אהבה 
זוכרת הודו הזיות 
מה שהפכנו להיות 
עם איזה שאמן מקומי 
איך את טיפלת בי כמו תינוק 

עד שנגיע לקצה 
עד שנתפוס לנו שלווה 
עד שנסלח כבר באמת 
עד שנחזור לאהבה 
ושמש בוקר יום שישי 
כל בתי הקפה מלאים 
ואני חי קצת בשבילך 
עובר בשוק קונה פרחים
ואת השארת אותי אוהב ולא בטוח תלוי מעל מים סוערים יומנים נשרפים


האהבות שהתפרצו עליי בזעם 
ננעלו שוב לא יצאו לעולמים 

זה לאהוב אותך כאילו שאף פעם 
לא נפרדנו לא עזבנו ידיים 
האהבה שלך אליי זרמה כמו נחל 
האהבה שלי אלייך הייתה שלי 

בחלומות שלי אני מתגעגע 
אז קופץ לשתות קפה אצל ההורים 
וחשבתי שאולי תרצי לדעת 
עוד שואלים מה את עושה מה עניינים 
האהבה שלי תמיד קצת משוגעת 
רוצה לריב מכות כשכולם כבר ישנים 
לבחור בטוב שבעולם ממש כמו פעם 
לאן ברחנו כשהיינו ילדים 

הזמן עובר ומדייק את הגעגוע 
גופך נמתח מן הכרית עד הפרקט 
בסיפורים שלך הטוב תמיד ניצח 
בווידויים שלי אני הלכתי לקראתך 

פתאום חושב על מה שיש לי להציע 
לא ממהר להאמין לניצחון 
אל תנסי שוב להגיד שלא היינו 
כי היינו והיינו בגדול 

בחלומות שלי אני מתגעגע 
אז קופץ לשתות קפה אצל ההורים 
וחשבתי שאולי תרצי לדעת 
אני חולם עלייך כבר שלוש שנים 
האהבה שלי תמיד קצת משוגעת 
רוצה לריב מכות כשכולם כבר ישנים 
ומפזם את “לה בוהם” באמצע לילה 
למה הקשבנו כשהיינו ילדים 

וכל העיר אולי כבר חיה על כנפיים 
אנשים טסים אל תוך הבניינים 
וחשבתי שאולי תרצי לנסוע 
ללטף נמר לאיזה מומנט רוחני 
ועוד אוהב אותך אפילו שבינתיים 
את מתרגלת אהבה ולא איתי 
כותב לך שיר מלב העיר אווו בינתיים 
שלא תדעי בדידות כזו אף פעם בחיים

ולא אהבנו כבר הרבה שניםמתארחת בעולם
אהבה כזאת שמנצחת
גם ברגעים הכי קשים
היא שם אתך ולא בורחת
זאת אהבה כזאת ללא כאב
זאת אהבה כזאת שאין בה צער
אז ריבונו של העולם תגיד
מתי כבר יפתח השער

תגיד מתי בחרנו להיות
שבויים בתוך שקרים ופחד
ואין ת'אומץ לנסות
לראות מה שקבור מתחת
וכל הזמן מול העולם הזה
תסתכל איך הוא צוחק עלינו
אז ריבונו של העולם תגיד
מתי יהיה שלום בינינו

שם -
איך הייתי מאושר
עומד מולך ושר
נשקי אותי עכשיו - הכי קרוב אלייך
שם -
כל העצב בעולם,
כל הצער לא קיים,
נשטף לו אל הים,
ואז חוזר אלייך

תגיד מתי הפכנו להיות
כל כך לבד בתוך עצמנו
ומה יהיה עם המדבר הזה
הוא לא מפסיק לסגור עלינו
וכמה כעס בעולם הזה
כי אם ניפול - ניפול ביחד
מותר לנו להכשל
אתה יכול לתת, אתה יכול לקחת

שם -
איך הייתי מאושר....
האם אתה זוכר בלילה בנהרמתארחת בעולם
נשבענו לא יפריד בינינו שום דבר
האם אתה זוכר את הריח, הירח ואותי

האם אתה שומע צעדים בשביל
איך כל הזכרונות נאספים לשיר
האם בתוך כל אלה יש טעם?
רק עוד פעם לנסות

לו היית קרוב עכשיו
לו הייתי עכשיו נהר

האם אתה שומע הכלבים נובחים
וכמה שפחדנו כשהיינו ילדים
אורות כבים וחושך זורע
בוא הביתה בוא אליי
אתה זוכר בלילה בנהר
נשבענו לא יפריד בינינו שום דבר
האם אתה זוכר את הריח, הירח ואותי

לו היית קרוב עכשיו
לו הייתי עכשיו נהר
בכל זאת באת אליי ולפעמים בלילה יומנים נשרפים


מגיע איזה קול מוכר 
והשיחות בלילה 
זוכר איך רק ביקשתי ממך - זמן 

נמלטים בחושך 
נושאים תפילות בלי לראות אותך 
רק ילדים שהתבלבלו בדרך 
רוצים להיות רק בני אדם 

בכל זאת באת אליי 
ולפעמים בלילה 
נוסע לחפש אותך 
והשיחות בלילה 
זוכר איך רק ביקשתי ממך - זמן

היא כותבת לי שורות קצרות  ואני עונה במגילות יומנים נשרפים


המחוות שלה מאופקות 
ושלי עולות על גדותיהן 

היא מזמינה אותי לארוחת בוקר 
אני מזמין אותה לחנוכת בית 
היא אף פעם לא תהיה שלי 
אולי תהיה קצת לידי 
וגם זה לא בטוח 

כמה מתוק ומריר הכאב, 
רק בגללו אני מוכן להתאהב 
בעיניים בורקות בחיוך רעב... 
אני רוקד את הריקוד המוזר של הלב 

כל היום אני הולך ונזכר 
ברחובות של פאריז איך היה לנו קר 
התחבקנו דקות ארוכות מתוקות 
התעוררתי ושוב זה נגמר 

(אבל) 
היום אני יוצא 
היום אני עושה מעשה 
מישהו זרק לי גלגל הצלה 
ואמר אהבה זה דבר מדבק 

היא כותבת לי שורות קצרות 
ואני עונה במגילות 
המחוות שלה מאופקות 
ושלי עולות על גדותיהן 

היא מזמינה אותי להזהר, 
אני מזמין אותה להשאר. 
היא מגיעה בשעה המדויקת 
ולרגע הכל מתאפשר. 

כמה מתוק ומריר הכאב...

חופים הם לפעמים געגועים לנחליומנים נשרפים


ראיתי פעם חוף 
שנחל עזבו 
עם לב שבור של חול ואבן. 
והאדם, והאדם הוא לפעמים גם כן יכול 
להישאר נטוש ובלי כוחות 
ממש כמו חוף. 

גם הצדפים 
כמו חופים, כמו הרוח 
גם הצדפים הם לפעמים געגועים 
לבית שתמיד אהבנו 
אשר היה ורק הים 
שר לבדו שם את שיריו. 

כך בין צדפי ליבו של האדם שרים לו נעוריו.

המציאות השבורה לקחה אותה רחוק יומנים נשרפים


הרבה ימים של בכי, מעט ימים של צחוק 
תמונות ילדות של קיץ תלויות לה על הקיר 
מדהים כמה חיוך יכול להסתיר 

והיא הבטיחה לעצמה: גם אלוהים לא יעזור 
כלום כבר לא ישבור אותי, כלום כבר לא ישבור 
ואישה אחת אמרה לה, אבל היא לא הבינה 
את לא אישה פלדה, את אישה חרסינה 

והיה לה מן מבט עם כוח לא מוסבר 
היא פיזרה הרבה שקרים אבל לא את השיער 
עם צרידות כזאת כהה גם בצחוק הכי בהיר 
מדהים איך שכוח יכול להיות שביר 

היא הבטיחה לעצמה: גם אלוהים לא יעזור 
כלום כבר לא ישבור אותי, כלום כבר לא ישבור 
ואישה אחת אמרה לה, אבל היא לא הבינה 
את לא אישה פלדה, את אישה חרסינה 


ושנים היא לא חשפה בפניו את הקלפים 
רק בחושך הסודות שלה הפכו להיות שקופים 
והוא ראה אותה עמוק גם בלי לדבר 
מדהים כמה שתיקה יכולה לספר 

היא הבטיחה לעצמה: גם אלוהים לא יעזור 
כלום כבר לא ישבור אותי, כלום כבר לא ישבור 
ואישה אחת אמרה לה, אבל היא לא הבינה 
את לא אישה פלדה, את אישה חרסינה 

 
 
חשבת אם את אוהבתמתארחת בעולם
חשבת אם את רוצה
אמרת שאת דואגת
שמשהו קרה
היום הולכים להצגה שנייה

אמרת שדי, נמאס לך
והמצב קשה
שנים את כבר לומדת
ומה יצא מזה
צוחקת שנגמר לנו הזמן
משהו קושר אותי לכאן

בואי נעזוב כי מחשיך עוד מעט
ולשנינו השמש לא קמה
וללכת, ללכת כמה שאפשר
יש מי שדואג לנו שמה
יש מי שדואג לנו שמה

סיפרת שלא נשאר לך
כסף לבגדים
על כמה שקשה לך
שככה לא חיים
רוצה דירה ממש ליד הים

אמרת שאת אוהבת
אמרת שאת רוצה
עכשיו כבר לא דואגת
שמשהו קרה
אז נתחבק ולא נאמר מילה
בלב שלי כבר שטה לה תפילה
שׁוּב אַתָּה פּוֹחֵדמתארחת בעולם
לְהִתְמוֹדֵד
עִם הַלֹּא נוֹדָע
עִם עַצְמְךָ⁠

מַעֲמִיד פָּנִים
שְׁלִיטָה בָּעִנְיָנִים
עוֹד תְּקוּפָה
שֶׁל הַדְחָקָה

מִי אַתָּה
מִי אִתְּךָ⁠
מִי הִיא נִשְׁמָתְךָ⁠

שׁוּב הִיא כָּאן לְבַד
שׁוּבִי אֶל הַמְּפֻחָד
שֶׁלֹּא חוֹלֵם כְּבָר לִהְיוֹת
מְיֻחָד

תִּקְתּוּקֵי הַזְּמַן
שׁוֹאֲלִים לְאָן
וְאַתָּה
שׁוּב מְהַסֵּס

מַה כְּבָר תַּפְסִיד
רַק אֶת מִי שֶׁיַּגִּיד
שֶׁסּוֹף סוֹף
גַּם אַתָּה
מַתְחִיל לְהִתְבַּסֵּס

מִי אַתָּה
מִי לְטוֹבָתְךָ⁠
מִי רוֹצֶה
אֶת נִשְׁמָתְךָ⁠

שׁוּב הִיא כָּאן לְבַד
שׁוּבִי אֶל הַמְּפֻחָד
שֶׁלֹּא חוֹלֵם כְּבָר לִהְיוֹת
מְיֻחָד

שׁוּב הִיא כָּאן לְבַד
שׁוּבִי אֶל הַמְּיֻחָד
שֶׁלֹּא פּוֹחֵד
כְּבָר לִהְיוֹת
אִתְּךָ לְבַד..
עָלִיתָ עַל טְרֶמְפּמתארחת בעולם
בְּדֶרֶךְ מְהִירָה
עַכְשָׁיו מְחַפֵּשׂ
אֶת הַדֶּרֶךְ חֲזָרָה

לָקְחוּ אוֹתְךָ מִמְּךָ
לִמְחוֹזוֹת אֲחֵרִים
דִּבַּרְתָּ אַתָּה
בְּשָׂפָה שֶׁל זָרִים

עָלִיתָ מַהֵר
שׁוּב אַתָּה מְשַׁקֵּר
תַּגִּיד כְּבָר מָתַי אַתָּה חוֹזֵר
עָלִיתָ מַהֵר
לְאוֹר מְסַנְוֵר
תַּפְסִיק כְּבָר לְהִתְעַוֵּר

סַמִּים
מוֹכְרִים לָנוּ קְסָמִים
בְּשׁוּקֵי הַחַיִּים
סַמִּים
לִפְעָמִים מִתְלַבְּשִׁים
גַּם בַּאֲנָשִׁים

לְהַאֲמִין בְּעַצְמְךָ⁠
זוֹהִי דֶּרֶךְ אֲרֻכָּה
חִנְּכוּ אוֹתְךָ לִבְחֹר
בַּדֶּרֶךְ הַקְּצָרָה

דְּמֻיּוֹת נִשְׂגָּבוֹת
נָתְנוּ לְךָ עֵצוֹת
רָצִיתָ כְּמוֹתָם
לִהְיוֹת אוֹ לִחְיוֹת

נוֹצְרָה בְּךָ תְּלוּת
לְרִגְעֵי הִתְעַלּוּת
הָפַכְתָּ אֶת עַצְמְךָ לִסְמַרְטוּט
פִּתַּחְתָּ אַשְׁלָיָה
שֶׁל חַיִּים בִּשְׁלֵמוּת
וְהִיא מְקוֹר הַטָּעוּת

סַמִּים
מוֹכְרִים לָנוּ קְסָמִים
בְּשׁוּקֵי הַחַיִּים
סַמִּים
לִפְעָמִים מִתְמַכְּרִים
גַּם לַאֲנָשִׁי

מַה לְּךָ הוֹרֶה
הוֹרֶה כִּי תָּלִין
חָתַמְתָּ לָעוֹלָל
עַל מִרְשַׁם רִיטָלִין

קִדַּשְׁנוּ אֶמְצָעִים
לְלֹא מַטָּרָה
הַכֹּל רַק בִּשְׁבִיל
הִשְׁתַּיְּכוּת לַחֶבְרָה

אָז אָנָּא תַּחְלֹם
כִּי פֹּה זֶה לֹא סְדוֹם
הַמִּטָּה כָּאן תַּתְאִים לָאָדָם
וְאִם תַּחְתֹּךְ אֶת הַיֶּלֶד הָאָרֹךְ⁠
הוּא לֹא יִסְלַח לְךָ לְעוֹלָם

סַמִּים
מוֹכְרִים לָנוּ קְסָמִים
בְּשׁוּקֵי הַחַיִּים
סַמִּים
לִפְעָמִים חֲבוּיִים
גַּם בַּאֲנָשִׁים
חִנּוּכִיִּים
מתפזר נעלם נגד מי אתה נלחםיומנים נשרפים

 

כבר בלעת הכול

וכלום לא השתנה

 

אותו חיפוש אותה שריטה

הייאוש והתקווה

ואין שומר בעולם

ואין עוד בית חם

אין עוד בית חם

 

כל יום כמו נס

שמור עליה

אני מבקש

בקושי מסוגל לנשום

שמור עליה שמור קרוב

 

עוד מעט כבר מחר

 אתה מושך את השמיכה ונזכר

החלום לא נגמר

וכמה זמן נשאר

כמה זמן עוד נשאר

 

אז תטפס על ההר

ותדבר עם ההוא שאפשר

כי כבר בלעת הכול

וכלום לא השתנה

כלום לא השתנה

 

כל יום כמו נס

שמור עליה אני מבקש

בקושי מסוגל לנשום

וחושך מעל פני תהום

אחרי הכל ניצחנו וככה זה מרגיש לי יומנים נשרפים

ואם את לא חושבת אז למה את קרובה 
ולמה את שואלת על כל מה שכתבתי 
אם זה בעצם חי בי או סתם שיר אהבה 

ושוב מילים לרגע בורחות לי לאוויר 
רגליים עייפות ולב דופק מהיר 

ומה אם נתנשק 
האם זה משהו שאת תזכרי תמיד או תשכחי כשיתרחקו שפתינו 
לחשוב על זה פתאום נראה כל כך מפחיד 
ומה אם נתחבק 
האם יהיה חסר עוד משהו להגיד או שהכל יהיה כל כך בסדר 
האם זה לא מה שחיכינו לו תמיד 

אחרי הכל נרדמנו 
הערב הוא שלנו 
עם אור ראשון של בוקר 
את שוב צריכה לחזור 

וקמנו ונפלנו, שתקנו ודיברנו 
את מה שלא אהבנו השארנו מאחור 
ולפעמים עדיין אני לא מרגיש שלם 
הכח בידיים מתחיל להעלם 

וחשבתי מה אם נתנשק 
האם זה משהו שאת תזכרי תמיד 
או תשכחי שיתרחקו שפתינו 
לחשוב על זה פתאום נראה כל כך מפחיד 
ומה אם נתחבק האם יהיה חסר עוד משהו להגיד או שהכל יהיה כל כך בסדר 
האם זה לא מה שחיכינו לו תמיד 

ומה אם נתרחק 
אני שואל אותך אולי גם את עצמי הרי פתאום אני לבד בחדר 
אני שואל כי את זורמת בדמי 
ומה אם נתרסק 
וכשאלך ממך האם את תזכרי את כמה שאהבנו כשהגשם 
התמזג עם הדמעות על הפנים
 
 
 
גם כשהיא חשבה לא מצאה תשובהמתארחת בעולם

בדרך הקשה שלה זה כל כך פשוט
ללכת לאיבוד כשבוכים בלילה
רק בחום של הידיים
בלי מילים אפתור לך את הסוד

אם את לא לבד
אז זה כואב פחות
אגלה לך את הסוד
שלעולם בעצם אין גבולות
בתוכי שומר לך סוד
ולבסוף את עוד תראי לראות
איך נפתר פתאום הסוד
כשמש הגדולה
סוד האהבה שלך

התעייפה מזמן לכעוס על העולם
כל יום בכתה תמיד עזבו אותה
רוצה שתאמין
שרק אני מבין מה עובר עליה
רק בחום של הידיים
בלי מילים אפתור לה את הסוד
האהבה הזאת שלנו בונה לנו חדרמתארחת בעולם


שנוכל בתוכו להרגיש בודדים בעולם
היא סידרה ארבעה קירות רק לא דלת
שנהיה סגורים בפנים לעולם

האהבה הזאת שלנו בונה לנו חדר
שמגן ושומר שהחום לא יברח מבפנים
והכול בו לבן ונעים ומרגיש לי בסדר
כמו בשייט חלומות או בבית משוגעים

וכשמישהו מכה מבחוץ אני לא שומע
זה נשמע כמו פיצוץ מרחוק או משהו עמום
האהבה הזאת שלנו בונה לנו חדר
ויש בו מקום להמון או לכלום

והכנסנו ספה חדשה וחשבנו על כלב
מכשירים עם חיבור לחשמל ומיטת ילדים
והחדר הרגיש קצת קטן אז פתחנו את הדלת
וכשנכנס האוויר נכנסו אנשים אחרים

וכשמישהו מכה מבחוץ אני לא שומע
זה נשמע כמו פיצוץ מרחוק או משהו עמום
האהבה הזאת שלנו בונה לנו חדר
ויש בו מקום להמון או לכלום

ויש בו כל מה שרציתי בדיוק
היא לא דומה לאף אחת אחרת יומנים נשרפים

לאף אחת שעוברת ברחוב 
היא משונה וכשהיא מדברת 
קולה עושה לי משהו קרוב. 

היא לא רואה 
אני כאן כל הלילה 
עומד בצד ומסתכל 
איש מאוהב, 
עומד בצד ומסתכל. 

והלילה העיניים עייפות עד אור הבוקר 
השפתיים לוחשות ללא מנוח 
לא דומה לאף אחת.

קחי מה שתרצי, מי יסרב לך יומנים נשרפיםאחרונה

קחי את העולם כולו 
מי יוכל לומר לך לא 
אם רק תחייכי, מי לא יתאהב בך 
מי שאת רוצה יבוא 
אל תלכי עם מי שלא. 

תעשי רק מה שאת אוהבת 
רק מה שאת חושבת 
שיהיה לך טוב. 

יש לך זמן לגדול, כמה יפה את 
קחי את העולם כמו פרי 
קחי כל מה שאפשרי 
אין אחת כמוך, את כבר יודעת 
שתוכלי תמיד לבחור 
כל מה שתרצי לזכור. 

תעשי רק מה שאת אוהבת 
רק מה שאת חושבת 
שיהיה לך טוב. 


יום אחד יבוא מי שחיכית לו 
מי שאת רוצה יבוא 
עם מה שאת אוהבת בו. 

תעשי רק מה שאת אוהבת 
רק מה שאת חושבת 
שיהיה לך טוב. 

פעם היה פההמפוזר מהכפר

הרבה יותר מעניין

איפה כולם???

..זית שמן ודבשאחרונה

הלכו

התבלבלתיאיגנוטוס פברל

כשפתחת את הדלת, כבר ידעת שאסור היה לך לפתוח אותה.
איך ידעת?
כי על הרצפה היה מונח מכתב בכתב ידך.
במכתב היה כתוב:
"אם אתה קורא את זה, נכשלת."
נכשלתי במה?
בלפתוח את הדלת.
אבל אם כתבתי את המכתב לפני שפתחתי את הדלת, איך ידעתי שאפתח אותה?
כי כבר היית כאן.
מתי?
מחר.
איך אפשר להיות כאן מחר?
זו בדיוק השאלה ששאלת כשמצאת את המכתב בפעם הראשונה.
איזו פעם ראשונה?
הפעם שבה עדיין האמנת שיש פעם ראשונה.
למה הפסקת להאמין?
כי בכל חדר שמצאת היה מכתב נוסף.
ומה היה כתוב במכתב הבא?
"אל תשאל מי כתב את המכתבים."
אז שאלת?
כמובן.
ומה גילית?
שהשאלה עצמה היא המלכודת.
איך שאלה יכולה להיות מלכודת?
כי ברגע שאתה שואל "מי כתב את המכתבים?", אתה מניח שמישהו כתב אותם.
אז אולי אף אחד לא כתב אותם?
אם כך, מאיפה הם הגיעו?
אולי מהעתיד.
אבל מי בעתיד כתב אותם?
אולי אתה.
אם אני כתבתי אותם, למה אני מזהיר את עצמי?
ממה אתה מנסה להגן על עצמך?
לא יודע.
אז למה המשכת לקרוא?
כי במכתב האחרון היה כתוב:
"החדר הבא יכיל את התשובה."
והוא הכיל?
כן.
מה הייתה התשובה?
שהחדר הבא יכיל את התשובה.
אז מעולם לא מצאת תשובה?
מצאת אלפי תשובות.
למה אתה קורא להן תשובות?
כי כל אחת מהן פתרה את השאלה הקודמת.
אז למה המשכת?
כי כל תשובה יצרה שאלה חדשה.
ומה הייתה השאלה האחרונה?
למה אני עדיין ממשיך לפתוח דלתות?
ו... מה התשובה?
...
למה אתה חושב שאני מספר לך את הסיפור הזה?
כי גם אתה עומד עכשיו מול דלת.
והשאלה האמיתית היא לא מה יש מאחוריה.
השאלה היא:
מי הניח שם את הידית? 
ואם כבר שאלת את זה —
למה הנחת שמישהו בנה בכלל את הדלת?

וואו זה מורכבשִׁירָהאחרונה
..זית שמן ודבש

כל הכבוד לה!

למרות שלא קראתי את זה.

עוד יש פה חיים???יאיר_
לא כ"כזית שמן ודבשאחרונה
פעם היו מסקנות. אתם לא זוכרים אני זוכרת.שִׁירָה

היום יש תהיות.

תהיותשִׁירָה

למה אני קוראת הודעות מפעם

למה כבר בשני ספרים גדליה הוא גבר חסון גבוה ומושך שכל קוראת רוצה כמוהו ואז באמצע הספר הוא מאכזב למה

למה אני מרגישה שהכל עליי 

למה קשה להיות עצמאית (לא בעסק)

למה אני לא הולכת לישון בכאלה שעות

איך החיים הולכים להשתנות מסוף השבוע הזה ואני מקווה ממש שישתנו לטובה

למה תמיד אבא עוזר ועוזר ועוזר ואז בסוף אני כועסת עליו

למה הוא כאילו עוזר לי אבל באמת נראה לי שהוא עושה את זה בשבילו

למה כל התהיות שהיו לי בראש שבשבילם נכנסתי, כדי להוציא ותם, נעלמו פתאום וחוץ מגדליה אני לא זוכרת מה עוד הפריע לי

למה החיים כאלה עליות וירידות

ולמה גם דברים פשוטים מסתבכים לפעמים

לא תמיד, אבל לפעמים כן

למה אי אפשר להרוויח 20 אלף שח לגדל ילדים בנחת לאפשר לבעלך לגדול בתורה להיות רגועה עם בית מסודר בגדים מקופלים בארונות כיורים ריקים בלי שימוש בחדפ ארוחצ מוכנה חמה כל יום למה

 

תהיות נוספותשִׁירָה

איך יכול להיות שכל כך הרבה הודעת ורק אחת שלי

אני זוכרת שהיו הרבה יותר

ללכת ביישוב בלילות מזכיר לי את פעם

 

מעניין אם יגיעו אנשים מעניינים בקיץשִׁירָה

 

מעניין

אולי בקיץ יהיה מעניין יותר? אולי לא

 

 

תהיות נוספות נוספותשִׁירָה

למה הפסיקו לייצר נוקיה208

למה לא המציאו עוד טלפון חדש בדיור כמו נוקיה 208

למה אני בטלפון הרביעי או החמישי ב7 שנים האחרונות זה לא תקיןןןןן

ואין לי מספרים של אנשים מפעם ואין איך לשחזר

אפילו בנות מפה שפעם היו לי

 

 

שתדעי שאני ממש זוכרת אותך.אונמר

מה שלומך?

ואת עדיין כותבת באותו סגנון שהיית לפני מאה שנה.

היי גם אני זוכרת אותך. את הניק כאילושִׁירָה
עוד תהיות? דברים על החייםשִׁירָה

ללכת עם אילה בלילה ולדבר על חשופיות ישר הזכיר לי את האולפנא

למה אני האישה היחידה בגילי שעדיין מתגעגעת לאולפנא

למה אני אומרת בגילי וזה נשמע שאני זקנה אני לא זקנה

אני רוצה להיות קשורה לבנות המתוקות הצדיקות קדושות צנועות האלה

אני רוצה לחזור לאולפנא ואני מוכנה להתפקשר גם אם זאת לא ה- אולפנא

אני רוצה להיות עצמאית

אני רוצה שירים זמינים בלי לפתוח מחשב

עקיבא בחור שנוןשִׁירָה
אי אפשר לקחת ללב את מה שעובר על אנשים אחריםשִׁירָה

מספיק לי די והותר מה שעובר עליי

והעומס הזה שמגיע

מכל מיני סיפורים שקורים מסביב

עושה לי אדרנלין לתקופה ואז בבת אחת ריסוק עז מלווה בדכאון לא ברור

עד שהבנתי שהוא ברור

אסור לי להיות שם יותר מידי

ואני מוגבלת

אני יכולה להיות נחמדה

להתעניין בשלום

להביא משהו נחמד אם מסתדר לי

אני לא יכולה לתת את הבית שלי

או את האוכל שלי

או את הלב שלי

וזה גם לא יעזור

עכשיו צריך להתפלל

ואיפה אני ואיפה להתפלל

ויערה עושה לי פה 3 תפילות ביום מעמידה אותי במצב שאני מרגישה הכי לייטית בעולם

אבל יש לי תפקיד

כרגע במסגרת התפקיד אני נותנת תנאי חיים לאלה שבאחריותי

הלוואי שאצליח גם לתת להם תנאים רוחניים מיטביים

הוי טאטע רחמים עלינו

אנחנו רוצים להתפלל

חסרים לי כמה ימים בשבוע להספיק כל מה שצריך גם ככה אני בעומס לא יאומן

מתלבטת אם לישון או לאכול או ללכת לשיעור

בקיצור גאולה עכשיו

זה בוודאי יפתור את כל בעיותינו

ובלי הנחת של אביגייל

אנחנו רוצים בית דוד

מהר עכשיו אין זמן לחכות

חיכינו מספיק אביגייל

 

טאטעעעעעע רחמיםםםם עלינו

ותן לנו שמחה!

משה

קוראים לזה מובחנות

ייתכן... טרם עברתי הכשרה כלשהי בענייןשִׁירָה

אולי יום אחד אהיה פסיכאטרית

אולי בגלגול אחר כשיהיה לי יותר הבנה בשפה האנגלית

לא צריך "הכשרה"משה

צריך פשוט להכיר את הנפש לחיות איתה בשלום ולא לתת לה לנהל אותנו למקומות אסוניים.

מובחנות פירושה-שִׁירָה
מובחנותמשה

מובחנות היא היכולת של אדם לזהות ולהחזיק בזהות, במחשבות, ברגשות וברצונות שלו, מבלי להיות תלוי באישור, בלחץ או בציפיות של אחרים.

 

אדם בעל מובחנות מסוגל לשמור על עמדתו ועל גבולותיו האישיים, ובמקביל לקיים קשרים קרובים ומשמעותיים עם הסובבים אותו.

 

אגב, רגישים לפעמים מתקשים בזה. הם ממש מרגישים פיזית את הסביבה שלהם.

אהה לא יודעת אם זה בדיוק מה שהתכוונתי על עצמי.שִׁירָה

לא שאני תלויה באישור ובציפיות. פשוט לוקחת ללב כאבים של אחרים וחושבת שראוי שאעזור להם כמה שאני יכולה.

כאילו אם זאת היתה אחותי, לא הייתי מארחת אותה?

אבל כאן בדיוק הנקודה, היא לא אחותי ואני באמת לא יכולה ארח אותה.

ואז לשחרר את זה והלבין שלמרות שזה נשמע אגואיסטי וגם בתיה אמרה לי מה פתאום מה פתאום ולאה אמרה זה לא שייך איפה תשימי אותה

אז למרות שבהתחלה חשבתי איזה אנוכיות זו לדבר ככה

להבין שזה המצב ואין לי ברירה אלא לשחרר

כי לחשוב עליה בלי  יכולת לעזור זה קשה

ולעזור זה לא אפשרי

אז מה נותר?

להתפלל

 

 

ואולי אולי. אולי גם יש בי את יצר הסקרנותשִׁירָה

והוא זה שמוביל אותי לרצות לעזור ולהיות קשורה ולהתעניין

 

ההיא התגרשה, בא נהיה איתה בקשר אולי ככה נדע מה הסיפור שהיה שם

ההיא בודדה, נהיה איתה בקשר אולי נבין משהו על הנפש. אולי נקבל כבוד כי היינו שם בשבילה.

ההיא בעלה עובר מה שעובר, בא נעזור לה, ואז תכנס בפנים והיא תפתח את הלב.

 

 

אולי, אני לא יודעת.

בינתיים לא קיבלתי שום מידע על שום דבר וזה גם לא ייתן לי שום דבר, וגם כבוד לא קיבלתי חחח

איזה יצר הרע יש בעולם הזה! לרצות לעזור כדי לקבל כבוד. אז זאת האנוכיות האמיתית בעצם. עכשיו הבנתי.

הנה אמרת לעצמך את האמתמשה

זה סקרנות בלבוש אחר. ואולי את בסוף באמת נותנת את הלב שלך (ואז נשארת מרוקנת). ולגבי כבוד - אולי. אבל לא מקבלים ככה כבוד. גם הצד השני מרגיש אותך כמו שאת מרגישה אותו ולפעמים הוא נרתע בלי לדעת למה.

 

(אגב, נשים, ובמיוחד דתיות, הרבה פעמים אומרות "הוא הטריד אותי" על כל שיחה שהיה שם אנרגיה לא ברורה שהייתה לא נעימה להן ולא היה להן טוב שם, כלומר - הוא פעל בסדר לפי הכללים אבל האנרגיה שלו הייתה מרוקנת ולא נעימה והן מרגישות את זה, רק שבהעדר מילים לתאר את זה הן אומרות "מטריד")

כן כנראה זאת האמת האמיתיתשִׁירָה

לא חושבת שהן הרגישו אותי ככה, כי באמת עשיתי את מה שעשיתי לא בשביל הכבוד, באמת באמת באכפתיות.

 

בסדר 

להבנתי את המציאותמשה

אנחנו גם וגם וגם וגם. גם רוצים (כבוד, סקרנות,...) וגם רוצים להביא טוב לעולם. שני הגורמים האלה חיים בתוך הגוף ביחד. לא תמיד הם סותרים אחד את השני.

גם מול אחותך או אנשים קרובים אחריםמשה

אנחנו צריכים להציב גבול רגשי.

 

הדבר הכי חשוב.

 

אם אני יכול לעזור או לעשות משהו. בשמחה. אבל סתם לכאוב אותם ולסבול יחד איתם? למה? למה זה מועיל?. אותו כנ"ל אגב חדשות ואקטואליה שהייתי מכור כבד וקצת נגמלתי במידה ואני רואה מהצד מכורים אחרים. זה נוראי.

צריך לדעת חדשות. צריך להתעדכן. צריך לפתח דעה. אבל לא צריך להתכווץ בגוף על כל דבר שקורה בעולם.

לגבי חדשות לא מסכימה...שִׁירָה
תסבירי?משה
(זהירות נאום ארוך בפנים)שִׁירָה

 כבר שנתיים ושלושה חודשים שרוב החדשות שאני שומעת מגיעים מהמשפחה בשיחות טלפון (ואז מן הסתם זה הדברים היותר עיקריים שקרו השבוע)

ומידי פעם כשאני ממש מרגישה מנותקת אני פותחת ערוץ 7 ועוברת על הכותרות.

ואז אני מגלה כמה לא קרה שום דבר משמעותי בזמן שעבר.

כלומר, ייתכן והיו דברים משמעותיים שקרו, אבל מה יעזור לי לדעת בזמן אמת ומה יעזור להם שאני אדע?

אין לי דרך ממשית להשפיע על מה שקורה.

אני יכולה להתעצבן אם מחוקקים חוקים גרועים או אם היועמשית עושה מה שבא לה או הפצרית בכללל......

אבל כל העצבים שלי לא מועילים כלום! מתסכל אבל זה ככה.

פעם ב לשמוע על חייל שנפל... אבל גם כאן אני לא באמת משפיעה. 

בעלי אמר: כמה פעמים קראת תהילים עליהם? אז מה זה עוזר לראות חדשות לראות שמישהו נפל?

בשבילי זה כן חשוב כי ככה אני מרגישה מחוברת לעמ"י אבל בתכלס...לא באמת עשיתי כלום. אפילו תהילים בקושי קראתי.

אז לונורא לא להיות מחוברים לחדשות.

ולגבי הלפתח דעה- אותה דבר. לא באמת משנה מה הדעה שלי. היא לא תשנה משהו.

אתם יודעים מה? אולי היא רק תגרום יותר פירוד ומחלוקות.

ובכלללללל

אם ניזכר לרגע בשיחת נשים ביום שישי, לצרוך חדשות ו"אקטואליה" דרך התקשורת בישראל, זה ממש לא רק להיות מעודכן, אלא זה משנה לך את הדעות ואת המחשבה. אתה כבר לא עצמאי כמעט בכלל. אתה מסכים עם ההוא או עם ההיא, אבל מה אתה חושב לך לעצמך?

 

אבל אם אתם בכל זאת רוצים לדעת מה דעתי אני אולי אפתח את זה בתגובה אחרת פה בשרשור.

 

((ודעתי, אגב, פותחה לבד באופן עצמאי. כלומר, זה היה רעיון שלי בלבד בלי ששמעתי עליו מאף אחד אחר.

ואז כעבור שנה פתאום מוריה (שגם היא לא צורכת חדשות) אמרה אותו ביום שישי.

והרגשתי ממש, אמממ לא יודעת איך קוראים להרגשה, כשאמרתי לה- נכון! גם אני אמרתי את זה! ממש!

ההרגשה כנראה היתה, מה זה עוזר שאמרתי. מי בכלל מקשיב את מי זה מעניין))

 

 

 

אני חושב שאני מסכיםמשהאחרונה

לכן עברתי לצרוך חדשות בקריאה ולא בצפיה.

צריך את המינימום כדי לדעת מה קורה בעולם ואיך אנחנו חיים ומה המשמעות של זה. אפילו קצת יותר (נגיד קצת תקשורת כלכלית). אבל לא להתחרפן ולפרק את הלב בשביל ארועי דרמה חדשותית חולפים.

 

שלא לדבר על זה שכמו שאת יודעת אני עובד בחדשות. 90% זה הזיות שצריך להמציא כדי למלא נפח. ברוך השם רוב הזמן לא קורה כלום וצריך להמציא כל מיני שטויות כדי שיהיה על מה לכתוב.

(לפעמים אני כותב בעצמי, אבל זה תוכן מעניין בנושאים אחרים שלא קשורים לחדשות).

 

 

אגב,

אני כן פיתחתי דעות עצמאיות וכאלה. היו לזה כמה סיבות ואחת מהן היא חשיפה להרבה סוגים של תוכן מגוון. מקצועי. ופחות מפעיל רגשית.

 

איזה דעות עצמאיות את מרגישה שפיתחת ששונים מהסביבה שלך?

אתמול הגיע בחור חדששִׁירָה

לא חדש, כבר חודש. אבל חדש. אולי אפשר לומר: הבחור החדש.

והוא אמר לי תודה רבה.

יותר מששמחתי על התודה שמחתי על עצם זה שהוא אמר לי משהו.

כאילו, חמודים, אני אוהבתתכם והכל אתם ב"ה טפו טפו יחידי סגולה בדור הזה

ואשריכם לגמרי כמו שנאמר

אבל

לומר תודה למי שהכין לך אוכל וטרח בשביל שיהיה לך נעים ונחמד זה דבר בסיסי

ואם האדם הזה הוא אישה אז כן

צריך לומר תודה גם אם זו אישה

עכשיו אני דנה לכף זכות וברור לי שהם בסדר ואף פעם לא הקפדתי עליהם בעניין הזה

(למעט שבועות? אולי)

אבל פתאום כשמישהו פונה אליך ומכיר בעצם קיומך ובעצם זה שנתת מעצמך בשבילו

וואו

אשריך לגמרי

והוא הזכיר לי את יהודה פתאום זה היה לי כזה אווץ

אבל יהודה אומר שהוא לא אותה בחינה אז כנראה שלא

להבדיל בין החיים, כן.

 

 

 

את עובדת במקום של גברים דוסים?משה

(יהודה זה מי שאני חושב שזה?)

לא עבודה, התנדבות קטנה פעם ב....שִׁירָה

הבחור שאמר תודה הזכיר את יהודה שכנראה אולי אתה חושב. לא שהכרתי אותו מידי בחייו אבל נדמה לי שהוא היה מהסוג של האנשים שיגידו תודה לאישה למרות שהיא אישה והוא בחור. נכון?

נדמה לי שהוא היה כזה שיותר מאומר תודהמשה

אחרי שהוא נרצח, פתאום התחילו לחפש שיחות איתו. גם נשים וגם גברים.

ברור לי...שִׁירָה
טוב אז בא נסכם את שהיהשִׁירָה

כי מחר שום יום שלישי והפעם לא אוכל להבריז כמה אפשר להיות בת 16 בגיל שאני עכשיו

 

אז דיברנו

ושאלתי

והוא שאל אם אני רוצה לשמוע מה שאני רוצה לשמוע או מה שהוא חושב

ואמרתי שיענה מה שהוא חושב

והוא הסביר

והוא אמר שבחור בגיל הזה זה כך וכך

וניסיתי להבין ככל יכולתי

בכל זאת, אני לא בחור בגיל הזה, אז יכולת ההבנה שלי מוגבלת

ושאלתי למה ההוא כשהיה מאורס כן דיבר איתי יפה

ומה, האם כשמתארסים פתאום מבינים שכן אפשר לדבר

אז הוא אמר שכנראה בגלל שזאת היתה שיחה עניינית

ואולי זה גם האופי

ושוב הקשתי

ושוב ניסה לתרץ

אז בסדר נו הבנתי

אבל לא יודעת למה זה עשה לי הרגשה לא טובה

 

..זית שמן ודבש

זה חרא

 

יש מתאםזית שמן ודבשאחרונה

אולי יעניין אותך