לדעתי לא, חילונים לא צריכים להיחשב כתינוקות שנשבו. כי הסיפור של מעמד הר סיני ויציאת מפורסם ונגיש לכל אדם. ולכן אם אדם בוגר בדעתו הוא יכול להחליט כיצד לפעול על פי זה.
האם לדעתכם צריך להתייחס לחילונים כאל תינוקות שנשבו?הבל הבלים
זה לא עניין של "לפי דעתכם"בחור שמח
זה עניין של פסיקת הלכה.
יש לתינוקות שנשבו המון נ"מ הלכתיות.
צירוף למניין, פתיחת בקבוק יין וכו'.
לכן זה לא עניין של -"לפי דעתכם" זה לצאת ולברר מה ההלכה.
ויש לזה פסיקות מאוד ברורות...
אני חושב שככה צריכה להיות הפסיקההבל הבלים
בהחלטמושיקו
>>>זית שמן ודבש
דווקא הנימוק שהעלת לא נכון.
אני חושב שרוב הנוער החילוני לא יודע מה זה בכלל ובטח לא מה המשמעות של אירועים אלו.
את הסיפור באופן בסיסי הם לא יודעים?הבל הבלים
נכון.זית שמן ודבש
אני לא חושבהבל הבלים
ברור שכן כל עוד הם לא עושים להכעיסאמא לנסיך קטן
למה?הבל הבלים
מחנכים אותם שזה סתם אגדות..מבקש אמונה
דברתי באדם בוגר בדעתוהבל הבלים
לך יש אמונה שהאכילו אותך מגיל אפס? גם לו.נילס.
אז מה?הבל הבלים
זאת אומרת שאני לא יכול לבדוק מה האמת?
למה הגעת למסקנה שיהדות היא אמת?נילס.
ההגיון הבריא ממש לא מצדד לצד היהדות...
אבלהבל הבלים
שים לב, אני לא אמרתי שהיהדות היא אמת בשום שלב
כלום... ואני הגעתי למסקנה שאין סיבה להאמין ביהדותנילס.
למה?ה-מיוחד
השאלה היא על ההיגיון הבריא
בא תגיד לי למה לפי ההגיון שלך היא אמתנילס.
זה לא עניין של היגיוןה-מיוחד
מה שאתה יודע זה לא עניין של היגיון. זה גם לא עניין רק של אמונה
נ.ב. מה זה כפירה בשבילך? לקחת את היהדות כהיפך מהכפירה. כפירה במה? בה' במעמד הר סיני? בתורה?
א. אתה לא יודע כלום. לכן מה שנותר לך זה היגיון מה סביר יותר.נילס.
אתה שאלת למה לפי ההגיון שלי
ה-מיוחד
למה לפי ההיגיון שלך לא? זה לא ענית לי
אתה קובע מה אני יודע ומה לא?
אין לי סיבה להאמין שתורה משמייםנילס.
ב. הרבה יותר הגיוני שהמסורת שגויה. בדיוק כמו המסורת שהעולם שטוח...
לא הייתה מסורת כזאתה-מיוחד
לא היו אגדות שהעולם שטוח. היו השערות שהעולם שטוח הם לא דמיינו שיכול להיות עולם עגול כי לא הייתה להם סיבה להאמין בזה.
אז מה?הבל הבלים
הם לא יכולים לבדוק?
לבדוק? איך??? זה היה מזמןמבקש אמונה
ואתה הולך לבדוק כל סיפור ששמעת?
אני לא מביןהבל הבלים
מה ההבדל בינך לבין החילוני בהתייחסות לסיפור מעמד הר סיני?
החזון איש חולק עליך, רבינו.אריק מהדרום

ע.י.צ'יאל
אאל"ט החזו"א פסק שא"א לקבוע על הציבור החילוני, וצריך לבדוק כל אחד.
אז אתה כן טועה. ...אניוהוא
ע.י.צ'יאל
ביו"ד סי' א' הוא כותב: "ובאמת צריך לדון על כל איש ואיש בפרט"
ובכל זאת באופן מעשי הוא אמר על כל אחדאניוהוא
ע.י.צ'יאל
איפה? מקור?
תושב'עאניוהוא
ע.י.צ'יאל
לא הבנתי.
שמעתי זאת מרב ששמע מהרב שך ומהחזו'א.אניוהוא
ע.י.צ'יאל
מאוד תמוה.
הוא התיר את יינם? את שחיטתם?
אני חושב שמה שכתוב בספרו במפורש עדיף על שמועה.
אף אחד לא התיר את יינם או שחיטתם.אניוהוא
תינוק שנשבה' זה שוגג קרוב לאונס
אבל זה עדיין סתם יינם וכו'
ע.י.צ'יאל
אם הוא אינו מומר, מכח מה אתה אוסר את יינו?
מכח שאינו שומר תו'מ. זה סתם יינםאניוהוא
ע.י.צ'יאל
אם הוא מומר - הרי הוא גוי ואסור להצילו.
אם הוא אינו כגוי, הרי שיינו מותר.
איפה ראית חילוק בין הדינים הללו במומר?
אמרתי בהתחלה.בחור שמח
באמת אל תזרקו השערות סתם...
תבדקו לפני שאתם אומרים בכזאת וודאות.
יש בזה דעת תורה ברורה מאוד.
"דעת תורה" זה המצאה של קופירייטרים של פשקוויליםאריק מהדרום
תגיד שמות של בני אדם.
חיפוש פשוט בוויקיפדיההיא שיחתי
וזה גם דעת הרב זצ''ל.
אני לא עשיתי מחקר על זה.בחור שמח
ואותי זה פחות מעניין כרגע. ככה שאני לא יודע להגיד לך שמות
חוץ מזה שזה סוגייה ענפה ולא רוצה להגיד חצי דעה(בקטע הזה אני פרפקציוניסט.)
אבל שמעתי שיעור על זה, הבנתי שזה באמת סוגייה מסובכת עם נפקא מינה למעשה.
ואם "דעת תורה" צורם לך באוזן. אז אני יגיד לך- פסק הלכה. נשמע יותר טוב?
אני יודע מה ההלכהאלעד
ובכל זאת,
נדמה שמרבית הפוסקים נטו מאוד לקולא בסוגיה הזו.
"תינוק שנשבה", במושג כפי שנוסד מראשיתו, נסוב על אדם ש*כפשוטו של מושג* אין לו שמץ ביהדות כי כלל לא גדל בחברה יהודית.
רבים כאלה יש גם כיום כמובן, אבל הרחיבו את הביטוי לכל מי שלא טעם טעם יהדות אמיתית, דהיינו לא רק לחילונים שקלט פה ושם יידישקייט וודאי מכיר מושגים וכו' בדת, אלא אפילו לדתל"שים שנחשבים ככאלה כיוון שכנראה *לא הכירו מספיק את היופי שביהדות*, אחרת ודאי לא היו מוותרים עליה.
לי קשה מאוד לבלוע את זה
דעתך?הבל הבלים
לא ממש רלוונטית, אני אפילו לא רב זוטראלעד
הא?!אריק מהדרום
אתה חושב שהפוסקים חושבים נכונה?הבל הבלים
ע.י.צ'יאל
מי פסק שדתל"שים הם תינוקות שנשבו?
החזו'אאניוהוא
וגם הרב זצ''ל.היא שיחתי
ע.י.צ'יאל
מקור?
רוב החילונים כיום לא מכירים את יסודות היהדות לעומק.חסדי הים
לא רק רוב החילונים...אריק מהדרום
אני חושב שכל אדם מתורבת מכיר את הסיפור של עם ישראלהבל הבלים
ולדעתי זה אמור להספיק בשביל שאם הוא אדם ישר עם עצמו הוא יבדוק את הדברים
בדיוק. "תינוק שנשבה לבין האומות" זה ודאי לאאלעד
ודאי שכן. אין להם שום סיבה לחזור בתשובה...נילס.
למה לך כן יש עניין?הבל הבלים
שכחת את השרשור המחוק על הגיהנום? אז אמור להיות עניין
כי זה כיף. האורח חיים הדתי עם הקהילה וכל שאר האלמנטיםנילס.
אז אולי בגלל זה הם ירצו לחזור בתשובה?הבל הבלים
הם לא מכירים את זה. מבחינתם זה סתם חוקים מוזרים וחסרי תועלתנילס.
אז בגלל שהם חושבים שלא כדאי להיות דתיהבל הבלים
אין ספק!מחודשת.
מכירה כאלה שגדלו בבית דתי/מסורתי והיו בטוחים שהם שיא הדוסים..
גם הקראים הכירו את מעמד הר סיניטיפות של אור
(כלומר לדעתו כשחז"ל דיברו על מינים,
הם התכוונו לאנשים *שהתחנכו* לתורה ומצוות,
לא לאנשים שרק *יודעים* שיש תורה).
[בנוגע למעלין ולא מורידין,
החזו"א חידש שהתקנה הזאת נתקנה כאשר התודעה הבסיסית בעם הייתה דתית.
במציאות שלנו פעולות כאלו הם חבלה ולא תקנה, ו"כיוון שכל עצמנו לתקן באנו... יש למשכם בעבותות האהבה"].
מה דעתך על דעת הרמבם?הבל הבלים
בגלל שההורים שלי חינכו אותי לשמור תורה ומצוות אז נדפקתי?
לחלק ציונים לרמב"ם?
טיפות של אור
למה נדפקת? להיפך, זכית
במחשבה נוספת,טיפות של אור
זו שאלה מעניינת, האם לעשות את הדבר הנכון נקרא 'זכיה'.
בכל אופן, השאלה שלך היא על הדין המקורי, לא?
בגלל שלא נשבית לבין הגויים (כפשוטו), נדפקת?
אני אומרהבל הבלים
אם הייתי נולד להורים לא דתיים הייתי יכול לאכול שרימפס,לחלל שבתות וכיוצא בזה ובסוף להגיע לגן עדן כי אני תינוק שנשבה
ובלי הרמבםטיפות של אור
מה ההבדל?
לפי דעות אחרות גם?הבל הבלים
תינוק שנשבה זה דינא דגמרא...טיפות של אור
למה נראה לך ששרימפס זה טעים?אריק מהדרום
אנא עארף, ניסית פעם חגב? לא יודע, לא נשמע להיט...
באמת לא חסר לי שרימפס בחיים וגם רוב השבתות שלי כיפיות.
אבל מה אכפת לך מה הרמב"ם אומר? מה האמת? ואם הרמב"ם היה אומר לך אחרי 120 אין שום דבר, הכל שחור, החיים פה הם חויה חד פעמית ותנצל אותם עד הסוף, מה אכפת לך מה הרמב"ם אומר? מה האמת?
ועכשיו לעניינך, אתה כל כך רוצה להשתחרר מעול מצוות אבל אתה מפחד לתת את הדין על כך, אז קום ותברר לעצמך מה האמת בעצמך, הטוב, המוסר והדרך הנכונה ללכת בה, הדרך הנכונה לעבוד את ה', עזוב כבר את הרמב"ם ומה הוא אומר, מה האמת? מה אתה אומר? מה האמת שבתוכך אומרת?
יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא - שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו וּלְמַה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו. (מסילת ישרים פרק א)
לילה טוב.
לא רק שרימפסהבל הבלים
אתה גם מרוויח את זה שאין לך תאווה להתקדם בעבודת ה'.
אם האמת שלי אומרת שהכי טוב לספק את התענוגות שלי כל היום, זה בסדר מבחינתך?
שמע, מחברים דתלש"ים אני אומר לךאריק מהדרום
מגיעים לרוויה מהר מאוד, בקושי שבוע של סופרלנד ואז מתחילים לחשוב שוב, מה עכשיו?
אגב דמוקריטוס הגיע למסקנה דומה, בסדר, זה כל מה שיש לך לעשות בחיים? להתענג? שיהיה בהצלחה.
קודם כלהבל הבלים
זה לוקח כמה שנים טובות עד שמגיעים לרוויה. וזה אם באמת אתה מצליח להנות מהחיים בכל הדברים: חיי יוקרה, חופשות לחו"ל,בחורות, אוכל,סרטים, מוזיקה ועוד.
תסמוך עליי משבת נמאס הרבה יותר מהר.
נכון שזה נשמע טיפשי לרדוף אחרי התענוגות אבל מה יש לך כבר לעשות? לפחות תרדוף אחרי תענוגות שאתה רואה ולא אחרי סיפורים- גן עדן. תעבוד עם מזומן במקום עם צ'קים בלי כיסוי.
הו לאאריק מהדרום
אתה תגיע לרוויה הרבה יותר מהר ממה שאתה חושב, השאלה היא כשתגיע לשם תרצה לחזור או להגיע לרוויה נוספת.
העניין שיצר הרע משלם במזומן ויצר הטוב בצ'קים נכון, רק אם נשארת עם אותם סיפורים מהגן והתעקשת שהם כפשוטם, למעשה, אין דבר יותר משמח לאדם בוגר מאשר להיות שלם עם עצמו, שלם עם מה שהוא עושה ושלם עם סביבתו ולכן יצר הטוב משלם במזומן ויצר הרע נותן לך הלוואה מהשוק האפור ואחר כך אוכל אותך בריביות של יסורים למה עשית זאת.
אז בוא תשב, קח נייר ועט ותכתוב טבלה:
טור אחד: מעשים
טור שני: טוב או רע?
טור שלישי: למה?
ובשורות:
חיי יוקרה
חופשות לחו"ל
בחורות
אוכל
סרטים
מוזיקה
שבת
וכו'
ועזוב אותך רמב"ם, גהנום ושטויות, תחשוב אמיתי, טוב או רע? וזה מה שקוראים לו חשבון נפש, ברצינות תעשה את זה, כדי להרגיש טוב, כדי להיות טוב.
לא הבנתיהבל הבלים
למה אתה קורא לתענוגות יצר הרע?
אולי ללמוד תורה זה יצר הרע? זה נוגד את הטבע שלך
מה יש טוב בעולם הזה חוץ תענוגות? בסדר תוסיף גם לקרוא וללמוד דברים מעניינים
תוסיף את זה לטבלהאריק מהדרום
לא יודעת מה איתך אבל אני שומרתאמא לנסיך קטן
ואגב.. זה לא נשמע טיפשי לרדוף אחרי תענוגות. זה טיפשי. כי מחיים בלי משמעות אתה לא תמצא סיפוק וכשאין סיפוק לא תצליח להיות מאושר
יש הרבה חילוניםהבל הבלים
אין הרבה. אני חיה בתוכם.. יש להם צמא גדול מאודאמא לנסיך קטן
תראיהבל הבלים
אולי הסיפוק שהם מקבלים ממה שהם עושים לא מספק אותם.
כמו שאת כנראה מרגישה שאת צריכה להתקדם בעבודה ה׳ ואת לא מסופקת בשלמות ממצבך הרוחני כרגע.
ומה זאת אומרת הם חושבים שהם מסופקים? גם את כך!
שנית, לא נמאס לך משבת. אבל כנראה גם לא נמאס לך מאוכל, מין, חופשות וכיוצא בזה. לא מיצית את כל אלו. אז למה את חושבת שהחילוני כן מיצה?
שלישית, את כנראה מאושרת באופן יחסי. כי אם היית מאושרת באופן מוחלט - לא היית רוצה שום דבר, לא הייתה משמעות לקיומך.
ככל הנראה גם החילוני כך.
סיפוק בא מדבר שאתה עושה ויש לו משמעותאמא לנסיך קטן
ואם הם לא מסופקים מהסיפוק כנראה שהוא לא סיפוק אלא הנאה/שמחה רגעית.סיפוק כשמו כן הוא- מספק.
ג' בנוגע לעבודת ה' אדם שמרגיש שצריך ץהתקדם זה לא אומר שאין לו סיפוק. בעבודת ה' תמיד יש לאן לשאוף ולאיפה להתקדם וזה לגמרי מוסיף לתחושת הסיפוק כשאתה "כובש עוד יעד"..
ד'. אדם שעושה את אותו דבר במשך תקופה בסוף הדבר נמאס עליו. נענה לך על דוג' שנתת.
אוכל- ניקח גלידה לדוג'.. דבר טעים ברמות קשות תנסה לאכול אותו כל יום. אחרי כמ ימים לא תוכל להתסכל על זה. ומנסיון אוסיף שגם כשאוכלים פעם בשבוע זה נמאס..
מין- אדם שאין לו גבולות ועושה מה שבא לו כמה שבא לו זה גם כן ימאס לו.. הוא יחפש את זה בצורה אחרת.. ודי למבין..
ה'. ברור שאני מאודרת באופן יחסי כי אין דבר מושלם ויש צרות. אבל במדד האושר כנראה שאני הרבה יותר מאושרת מהציבור הלא דתי..
ועכשיו משלטיפות של אור
נניח אתה קצין בקיסרות הסינית, עם משכורת גבוהה. חי חיי מותרות.
כל יום אתה עוצר מתפרעים ומכניס אותם לכלא.
יום אחד פורצת המהפכה, אתה מפוטר ולא מוצא עבודה. ופתאום מתברר שאת כל מי שהכנסת לכלא, היו מענים וקוצרים לו את האיברים.
כמובן שאי אפשר להעניש אותך - לא היית יכול לדעת.
אבל אתה לא שמח שזה הפסיק, למרות שנדונת לחיי עוני?
אני כן. אני מעדיף לחיות בפשטות מאשר לגלות בסוף שגרמתי סבל לאחרים, שלא בידיעתי.
על מה אתה מדבר?הבל הבלים
על השאלהטיפות של אור
או להיות דתי (כלומר, לעשות את הדבר הנכון בתור יהודי), וגם להגיע לגן עדן.
זה מה ששאלת, לא?
כן, אבל לא הבנתי מה הקשר בין המשל לנמשלהבל הבלים
המשל מראהטיפות של אור
אבל כשאתה מקיים מצוות ואתה לא רוצה זה רע לך?הבל הבלים
זו שאלה? תמיהה?...טיפות של אור
גם במשל שכתבתי, הקצין מפסיד את העבודה.
יש לי גם משלהבל הבלים
פעם אחת אדם מצא פתק.
בפתק היה כתוב שצריך לחפור כל יום בור.
האדם חפר כל יום בור.
בסוף מישהו נפל לבור.
מישהו יצא מהבור הזה פעם? העירייה סתמו את הבור?נפש חיה.
אחרי שנפלה אליו נפש חיה שמתההבל הבלים
ירדת נמוך מידי..אמא לנסיך קטן
נו זה היה בצחוקהבל הבליםאחרונה
גם דתייםאיש השקים
נשבו ברוח התרבותוהוא ישמיענו
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.
שלך באופן שוטף
תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
כלל נחמדזיויק
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה
אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים