פורום נסיונות פעילים
בהנהלת: ענבל
מכתב פתיחה
תגידו, מה אתם רוצים לעשות בחיים?אוויל מחריש
להיות אמארגע שלם
חו"מ השאיפה הרחוקה זה ללמד במדרשה.
סוף סוף אני מקבל תשובה טובה...אוויל מחריש
יחסית לפחות...
אז אחרי שתהיי אמא ותגדלי את ילדייך מה הלאה?אוויל מחריש
אגדל את נכדירגע שלם
סתם, האמת שזה רחוק לי קצת (מידי אפילו), אז קשה לי לחשוב על משהו מאוד ספציפי.
בגדול בע"ה כנראה נמשיך בעשייה וחיבור עם עמ"י, בחיפוש איפה אפשר להיטיב.
אז מה שאת רוצה לעשותאוויל מחריש
זה להיות אמא ולקדם את עם ישראל?
עיין למעלה,רגע שלם
רוצה בע"ה כנראה בהתחלה להתעסק בחינוך ואז השאיפה היותר גדולה זה ללמד במדרשה.
אבל בגדול כן
אין עוד דברים מעבר לכך?אוויל מחריש
להתעסק בחינוך זה ביטוי לתרומה לעמ"י.
בסופו של דבר כל מקצוע הוא תרומה לעמ"ירגע שלם
יש עוד דברים וודאי, חלומות קטנים בדרך.
אמרתי בגדול.
עוד כמה דברים שלא ציינת,אוויל מחריש
את לא רוצה לשמור מצוות? להתקדם רוחנית? קשר עם בעלך?
וודאי, יש המון דברים שלא ציינתירגע שלם
שוב, אמרתי נורא נורא בגדול, ז"א עיסוק כללי בחיים,
לא ירדתי ממש לפרטים הקטנים של חיי המעשה
כמו לעבוד את ה' , לשלם מיסים, לקפל כביסות, להחליף טיטול, לבשל וכולי וכולי
אם כך הרשימה לא תיגמר
את רוצה לקפל כביסות?אוויל מחריש
אישית אני רואה הבדל משמעותי בין קשר עם הבעל לדוגמה לעומת בישול...
מן הסתם,רגע שלם
ברור שיש הבדלים(לא שאני מכירה ובקיאה בהם כרגע)
אבל זה בהחלט חלק משגרת החיים.
כל הפעולות שהבאתי הן היו רק דוגמאות להמחיש את מה שרציתי לאמר
ז"א שנשאלתי מה אני רוצה לעשות בחיי ,עניתי כיוון כללי של אימהות וחינוך
לא פירטתי ממש מה יכלול בתוך כל השגרת חיים.(שמירת מצוות, תפילות, גידול ילדים, נקיונות, בישולים ושלל פעולות יום-יומיות שגרתיות)
זה כמו שתשאל חבר מה תוכניותיו להיום
הוא נניח יענה: אני לומד תורה כמה שעות, אח"כ יש לי עבודה קצרה ובערב מפגש משפחתי
הוא לא יתחיל לפרט את כל הפעולות שהוא יעשה במדויק
אין מצב שתשמע אותו: אני אקום בבוקר, אצחצח שיניים, אתניע את המכונית, אסע להתפלל
וכולי וכולי.
הוא רק יתן כיוון כללי של מה התוכניות שלו להיום.
מקווה שהובן.
ז"א זה שלא ציינתי את כל הפעולות החשובות והמהותיותרגע שלם
שיש בחיים, לא אומר שלא אקיים אותם או שלא התכוונתי אליהם.
פשוט כולם נכנסו תחת הגדרה כוללת.
כאמור, לעניות דעתי יש הבדל בין הדברים שציינתי...אוויל מחריש
ואני מנסה להבין האם זה מראה על סדר עדיפויות...
מה גם במידה שבהקשר השיחה עם החבר, במידת הרלוונטיות הוא יציין שהוא יתארגן לאחר קימתו. כמו כן לפי עניות הבנתי, תקני אותי אם אני טועה, נראה שלך יש רצון גם להיות עקרת בית.
האמת שלארגע שלם
מעולם לא עלה במוחי להיות עקרת בית,
זה שאני בעזרתו יתברך אבשל לילדיי ואספק להם צרכים חומריים בסיסיים כמו: כביסות, אוכל, מקלחות וכולי
לא אומר שהרצון שלי להיות עקרת בית
אני לא יחידת סגולה שיש לה רצון לעשות את זה, אלו בסה"כ פעולות בסיסיות
שכל אמא נורמטיבית עושה,
ולאן שהדיון פותח כנראה לא ירדת לסוף דעתי בכלל, כי לא כיוונתי לשם האמת.
בסה"כ אמרתי מה הכיוון הכללי שלי בלי ירידה לפרטים.
אז את לא רוצה לעשות את הפעולות האלה?אוויל מחריש
את עושה אותם מתוך הכרח? דהיינו במידה ותוכלי להימנע מהם כי יש תחליפים, בכל זאת תעשי אותם?
למה לא ירדתי לסוף דעתך?
חס וחלילה, ההפך הוא הנכוןרגע שלם
אני רוצה לעשות את הפעולות האלה מתוך רצון ואהבה גדולה! זה חלק מהתפקיד,
חו"מ שאלו דברים שאני בכל אופן רגילה ואוהבת לעשות.
(אוי נראה לי שלא הבנת אותי כי הסימני פיסוק אי שם אולי לא נכתבו בצורה ברורה, נו שויין בכל אופן)
לא ירדת לסוף דעתי כי הבנת בצורה שונה מאוד את מה שכתבתי.
בסך הכל אמרתי מה אני רוצה לעשות בחיי בערך בלי ירידה דייקנית לפרטים
כשאמרתי שאני רוצה להיות אמא ומחנכת זה לא אומר
שלא ארצה להתקדם רוחנית, לבנות קשר, לעבוד את ה'. וכולי וכולי
כל הדוגמאות שנתתי הן רק המחשה לזה שיש המון פעולות שלא ציינתי וזה לא אומר שהן לא יהיו בשגרת חיי.
אולי מחוסר דיוק שלי, זה הובן לא נכון והדיון התפתח למקומות שלא התכוונתי אליהם.
אז את כן רוצה לעשות את הפעולות האלה?אוויל מחריש
לפי דברייך נראה שאת רוצה לעשות את זה ואת חושבת שזה התפקיד שלך, את אוהבת לעשות את זה ואת רגילה לכך...
כן, אני רק תוהה למה אמרת דברים מסוימים ודברים אחרים לא...
בוודאי בע"הרגע שלם
(חו"מ שאני מרוקאית ככה שזה טבוע בתכונותי)
הפעולות שציינתי הן פעולות אקראיות שעלו לי בראש, אין להן בהכרח סדר עדיפויות על פני משהו אחר,
או חשיבות על פני דברים אחרים
באותה מידה הייתי יכולה לכתוב: ללמוד תורה עם המיועד, לעזור בש"ב, להקשיב,
ללכת לטיול עם המשפחה וכולי..
אז את כן רוצה להיות עקרת בית ברמה כלשהי?אוויל מחריש
עקרת בית במובן שלרגע שלם
להיות כל היום בבית בלי לעבוד בכלל- זה לא נראה לי,
חשוב לי לעבוד מכל מיני סיבות
זה שאישה מבשלת או מנקה לא הופך אותה לעקרת בית,
זה פשוט פעולות בסיסיות שכל משפחה עושה...
אם מביאים לך 5 משרתותאוויל מחריש
אחת מבשלת, אחת מנקה וכן לשאר התפקידים, האם היית עושה את הפעולות האלה?
אני האדם האחרון שיביא 'משרתים'רגע שלם
לבית שלו,
אין תחליף לאוכל שאמא מבשלת, או לחיתול שאמא מחליפה, ואת התשומת לב שהיא עצמה נותנת,
שוב, אלו דברים שאני ב"ה מאוד מאוד אוהבת לעשות ואין מצב שארצה לוותר עליהם, אולי
שיהיה קצת עזרה פה ושם אבל לא כתחליף לגמרי.
(חו"מ אצל מרוקאית אין דבר כזה להביא עוזרת, היא תנקה אחריה בכל מקרה)
אז נחליף את זה ברובוטיםאוויל מחריש
את מביאה irobot שמנקה מעולה ושוטף, מדיח כלים, מגהץ מתקדם שמגהץ לבד וכו'. היית עושה את זה בכל מקרה?
לפי התשובות שלך את כן רוצה לעשות את זה...
(אם את רואה עניין לכבול את האישיות שלך לסטיגמות ומנהגים קדומים זה עניין שלך, אבל תהיי מודעת שזה נעשה מרצון.)
הייתי עושה את זהרגע שלם
כי זה חשוב לי
זה לא הופך אותי לעקרת בית
זה שיש לי רצון לעשות את זה, זה לא אומר שזה יהיה העיסוק המרכזי בחיים שלי.
"(אם את רואה עניין לכבול את האישיות שלך לסטיגמות ומנהגים קדומים זה עניין שלך, אבל תהיי מודעת שזה נעשה מרצון.)"- לא הבנתי למה התכוונת כאן. תוכל להסביר?
יופי, זה מה שאמרתי.אוויל מחריש
שאת רוצה גם לעשות את הפעולות האלה בתור עצמם ולא מתוך הכרח.
חזרת על עניין תכונות המרוקאיות מספר פעמים, לעניות דעתי אדם יכול לשנות את טבע התנהגותו במידה שירצה, ואם הוא לא משנה אז זה כי הוא רוצה את המצב הנוכחי. אי לכך לעניות דעתי לא כדאי לתלות פעולות שלך בהרגלים שיש לך...
כן זו הייתה כוונתירגע שלם
ברור שאדם יכול לשנות את התנהגותו במידה שירצה, לא חלקתי על זה
(אגב שאני אומרת תכונות מרוקאיות אני מתכוונת לתכונות אימהיות)
במקרים כללים יכול להיות שלא כדאי לתלות פעולות בהרגלים,
במקרה הזה זה חיובי בעיני, אני רגילה להתעסק במשק בית במצב הנוכחי שלי
ובע"ה כך גם בביתי העתידי.
אז לסיכוםאוויל מחריש
את רוצה להיות רעייה ואמא,
לטפל בצרכי הבית בעצמך,
להיות מחנכת במדרשה,
להתקדם בתחום הרוחני?
(שכחתי משהו?)
ולמה כל אחד מהם?
כן בגדולרגע שלם
להיות אמא(שזה כולל בתוכו את כל צרכי הבית הרוחניים והחומריים)
כי זה התפקיד הכי משמעותי שיש, הכי יהודי שיש, זו שאיפה עצומה בכללי, זה מרכז החיים, ילדים בכללי זה דבר מדהים.
חינוך בכללי ובפרט במדרשה- אני מרגישה שזו השליחות שלי, ברור שיש עוד מלא בירורים לעשות ומי יודע אולי דעתי תשתנה וארצה משהו אחר.
פשוט זה תחום שאני חושבת שהקב"ה נתן לי בו כוחות וכלים.
התורה בכלל היא מחמד ליבי וארצה להעמיק בה בע"ה וללמד אותה כי הם חיינו ואורך ימינו וכו.
(בוודאי שבסיעתא דשמייא גדולה יעשה מתוך מקום שמתאים לנפש האישה ובהדרכת התורה)
וכל אלה את עושה ממקום פנימי בך?אוויל מחריש
מה ז"א?רגע שלם
הרצון לכל הדברים האלה נובע ממקום פנימי?אוויל מחריש
לדוגמה התפקיד נראה לך "הכי משמעותי שיש, הכי יהודי שיש, זו שאיפה עצומה בכללי, זה מרכז החיים, ילדים בכללי זה דבר מדהים."
"אני מרגישה שזו השליחות שלי"
"אני חושבת שהקב"ה נתן לי בו כוחות וכלים."
"התורה בכלל היא מחמד ליבי וארצה"
ב"ה כן.רגע שלם
כשזה יתממש בע"ה אני חושבת שאוטומטית זה יהיה הרבה יותר פנימי,
ויתקשר בקשר יותר חזק ועמוק.
אבל יש דברים שאת מקושרת אליהם כבר עכשיו?אוויל מחריש
לדוגמה העיסוק שלך ביומיום
לדברים מסוימיםרגע שלם
תורה, עבודת ה'.
כמובן שלא מספיק, כמובן שיש כמויות אדירות של עבודה..
וכמובן שזה יתפתח בעתיד, עם כל תקופת חיים הגישה והמבט על כל תחום משתנה.
את רצון ה',נקומה נא
ואחי זה פורום "הפח" של ערוץ7 הכל שטויות פה
לא נראה לי זה הפורום המתאים
מתאים מתאים.בשוד עם קרובו
זה הפורום עם הרמה הכי גבוהה באיזור...
למה את רוצה לעשות רצון ה'?אוויל מחריש
כי נראה לנו שראוי לעשות את רצונוארצ'יבלד
כי זה מה שהוא רוצה ממנו, הוא ברא אותנו,נקומה נא
ואנחנו נעשה מה שהוא מבקש,
טובה תחת טובה
ואל תתייחס למה שכתבתי במוצש ההוא
סתם הייתי עצבנית
אז מה אם הוא רוצה?אוויל מחריש
הוא עשה לי טובה- אני מחזירה לו טובהנקומה נא
מצחיק אותי פתאום שיש פה משו רציני..
אני באמצע כל השטויות של נסיופ,
ואז פתאום אתה עם הווחאד שאלה שלך
את באמת חושבת שהקבה צריך את המצוות שלך?בשוד עם קרובו
את חושבת שאת עושה לו טובה?
ממש לא!!!!! אבל יש סיבה שהוא מבקש שאני יעשה את זהנקומה נא
אני לא יודעת מה הסיבה.
אבל הוא מבקשה; עושים!
בלי שאלות מיותרות!
איזה טובה?אוויל מחריש
הוא מביא אותי לעולם- כדי לעשות מצוות!נקומה נא
זה תענוג המצוות!
זה גם בשבילי!
אחלה, אז מקיימים מצוות כי זה תענוג?אוויל מחריש
כי זה מה שה' רוצה! הוא רוצה שיהיה לנו טוב-נקומה נא
אז הוא מביא לנו מצוות!
זאת סיבה ראויה לקיים מצוות.אוויל מחריש
זאת סיבה ראויה לקיים מצוות.אוויל מחריש
לעניות דעתי
ישששש
נקומה נא
אז אנשים מסכימים איתי??![]()
אבל לא בטוח כמה היא לשם שמיים...אוויל מחריש
למדתי את זה.. ה' רוצה שיהיה לנו טוב- לכן הוא נותן מצוותנקומה נאאחרונה
אחי אחי, יתותח!ארצ'יבלד
חח סוסייי גם אתה
נקומה נא
להיות מנתחת.מתארחת בעולם
למה?אוויל מחריש
גם כי אני אוהבת את זה וזה מדהים בעיניי,מתארחת בעולם
גם כי זה נורא חשוב
וגם כי אין הרבה אנשים שדברים כאלו לא מרתיעים אותם ואני חושבת שמי שזה לא מרתיע אותו-שיעוף על זה.
וגם כי אין הרבה אנשים שדברים כאלו לא מרתיעים אותם ואני חושבת שמי שזה לא מרתיע אותו-שיעוף על זה.
לחיותפשוט אמת.
לעבוד את ה' באמת
להקים בית קדוש וטהור לכבוד ה'
ללמוד דברים שבאמת מעניינים אותי
להקים בית קדוש וטהור לכבוד ה'
ללמוד דברים שבאמת מעניינים אותי
למה את רוצה כל אחד מהם?אוויל מחריש
להקים בית וכו...סריוס בלק
ולהציל נוער נושר...
למה כל אחד מהם?אוויל מחריש
משפחה-סריוס בלק
אני צריך אישה שתיצב אותי ותעזור לי,וגם כי הבדידות זה דבר לא נעים.
נוער בסיכון-כדי להציל חיים.
אז במידה והיית יציב ולא בודד היית מתחתן?אוויל מחריש
תלוי.סריוס בלק
אם אני מתחשב במצוות-אז הייתי מתחתן.
אם לא-לא הייתי מתחתן.
אז לפי זה אני מבין שאתה מתחתן מתוך הכרח?אוויל מחריש
אתה לא רוצה להתחתן מרצון? או לפחות לנסות להגיע למצב הזה?
אני רוצה להתחתן מתוך רצוןסריוס בלק
להיות יציב ולא בודד.
זה לא בהכרח הכרח.ארצ'יבלד
אפשר לרצות לקיים מצווה
למה אדם רוצה לקיים מצווה?אוויל מחריש
מצווה=ציוויארצ'יבלד
ציווי ה'
למה אדם רוצה? ככה (ככה על הראוי לעבוד את ה', ולרצות לעשות נכון).
מאותו סיבה שאתה מאמין שאדם רואה עם עיניים ולא מצלם עם עיניים.
ככה נבראנו, לרצות לקיים את דברי ה', זו דעתי.
למה אדם רוצה? ככה (ככה על הראוי לעבוד את ה', ולרצות לעשות נכון).
מאותו סיבה שאתה מאמין שאדם רואה עם עיניים ולא מצלם עם עיניים.
ככה נבראנו, לרצות לקיים את דברי ה', זו דעתי.
אבל למה לרצות לעשות את הציווי?אוויל מחריש
(ולמעשה אדם מצלם עם העיניים כ 60 תמונות בשנייה מה שיוצר תחושת ראייה רציפה... לכן לא הבנתי את ההוכחה)
כי נראה לי שמה שה' מצווה, הוא הראוי לעשותארצ'יבלד
ולכן אני עושה.
למה אני רוצה לעשות את הראוי? כובע.
אי אפשר להוכיח.
כמו כל דבר מהסוג הזה, למה אדם אוכל גלידה? כי הוא רוצה להנות. אבל למה הוא רוצה להנות? ככה.
אדם לא מצלם, אדם רואה. וזו אמונה שאנחנו רואים
למה אני רוצה לעשות את הראוי? כובע.
אי אפשר להוכיח.
כמו כל דבר מהסוג הזה, למה אדם אוכל גלידה? כי הוא רוצה להנות. אבל למה הוא רוצה להנות? ככה.
אדם לא מצלם, אדם רואה. וזו אמונה שאנחנו רואים
אז אתה רוצה לעשות מה שראויאוויל מחריש
(ואני לא מתכוון להתווכח לגבי העובדה הזו, ראייה זה רצף של תמונות בשנייה.)
כןארצ'יבלד
נכון, אבל התמקדת בנקודה הלא נכונה.
אדם מצלם זה ביטוי מושאל.
אדם רואה, לעומת מצלמה שלא רואה גם אם היא תצלם 1000 תמונות בשניה.
מי אמר שאדם רואה? אמונה
אדם מצלם זה ביטוי מושאל.
אדם רואה, לעומת מצלמה שלא רואה גם אם היא תצלם 1000 תמונות בשניה.
מי אמר שאדם רואה? אמונה
לא הבנתי מה אתה רוצה לומר פה,אוויל מחריש
מכיוון שאני יצור חי אז פעולת הצילום שהעין שלי עושה היא בעלת משמעות עצבית שאני מכנה ראייה.
אז מי אמר שאני רואה? אני.
נכוןארצ'יבלד
ולכן מי אמר שראוי לקיים את ציווי ה', אני.
זה אותו ניתוח, רק נושאים שונים.
אחד מתעסק בהאם קיים "אני" שרואה.
והשני עוסק בשאלה האתית, האם ראוי (ולכן צריך) לקיים את דבר ה'.
והתשובות הן אמונה
זה אותו ניתוח, רק נושאים שונים.
אחד מתעסק בהאם קיים "אני" שרואה.
והשני עוסק בשאלה האתית, האם ראוי (ולכן צריך) לקיים את דבר ה'.
והתשובות הן אמונה
אז אתה מקיים את דבר ה' כי נראה לך שזה ראוי?אוויל מחריש
נכוןארצ'יבלד
נראה לך נכון לעשות ברית מילה? להרוג עמלק? להקריב חיות?אוויל מחריש
אם ה' אומר אז נראלי שצריך לעשותארצ'יבלד
זה לא הגיוני, אבל זה לא סותר את מה שאתי.
שים לב שעשית פה חילוקאוויל מחריש
בהתחלה אמרת שאתה רוצה כי זה נראה לך נכון, אחר כך אמרת שאתה צריך כי ה' אמר.
זה לא חילוק, תקרא שוב.ארצ'יבלד
למה צריך? כי ה' אמר. ונראה לי שמה שהוא אומר, זה מה שצריך לעשות.
ולכן משתדל לעשות.
למה רוצה? כי ככה. אני רוצה לעשות מה שצריך. ככה.
נ.ב. אגב, רצון בהחלט אינו סיבה אידיאלית לעשייה, אבל שוין. זו תשובה מספקת לשאלה הפותחת.
אז כל המעשים שלך בחיים מבוססים על סיבה לא מוסברת?אוויל מחריש
אמתארצ'יבלד
ואני לא היחיד, כל תורת המוסר לא מוסבר לוגית.
עולם הרוח לא מוסבר לוגית.
זה שהאדם ישנו לא מוסבר לוגית.
תורת ההכרה
ועוד
עולם הרוח לא מוסבר לוגית.
זה שהאדם ישנו לא מוסבר לוגית.
תורת ההכרה
ועוד
זה שאתה לא היחיד לא עושה את זה בסדר,אוויל מחריש
ולא יודע כמה זה נכון בדוגמאות שהבאת...
אתה שואל למה על דברים שלאארצ'יבלד
ניתן לשאול למה, כי נולדנו איתם.
אתה יכול לשאול מה.
או להביא תירוצים די דחוקים ללמה.
מוזמן להתווכח על הדוגמאות.
אתה יכול לשאול מה.
או להביא תירוצים די דחוקים ללמה.
מוזמן להתווכח על הדוגמאות.
לא הבנתי את כוונתך ברישאאוויל מחריש
ומה עמדתך בנוגע לכל אחד מהם?
לעבוד את ה', הלוואי שאצליחארצ'יבלד
למה?אוויל מחריש
ככהארצ'יבלד
אין לי יכולת לחשוב אחרת
אין לך יכולת שכלית/ נפשית/ אחר?אוויל מחריש
שכליתארצ'יבלד
אני חושב שראוי לעבוד את ה', ולכן אני בוחר לעשות ( בפרקטיקה זה להשתדל) את זה כי זה מה שצריך, ובנוסף גם רוצה.
אבל רצון זה גבוה יותר מהשכלאוויל מחריש
אדם יודע שלעשן זה רע ובכל זאת הרצון שלו מכניע את השכל...
זה לא גבוה יותר זה אולי חזק יותרארצ'יבלד
ולכן מה?
ולמה אתה עובר דיון?
ומה זה *גבוה* יותר?
ולמה אתה עובר דיון?
ומה זה *גבוה* יותר?
לכן רצון נובע מעל מודע ולא מהשכל (מודע)אוויל מחריש
במקרה שלך הרצון שלך לפי התגובות האחרות הוא לעשות מה שראוי.
לא הבנתי מה המשמעות של מעל.ארצ'יבלד
לעניין הדיון
השאלה מה נראה לך לעשות. את הרצון (במובן התאוותי) או הנכון (במובן השכלי.
חבל שהדיון לא עוסק בשאלת הפתיחה.
השאלה מה נראה לך לעשות. את הרצון (במובן התאוותי) או הנכון (במובן השכלי.
חבל שהדיון לא עוסק בשאלת הפתיחה.
אז אסביראוויל מחריש
אני רוצה להבין את הרצון של אדם, רצון זה חלק גבוה באדם ואיננו תאוותני אלא להיפך... התאווה זה חלק נמוך מהשכל לדוגמה רעב...
אז הכל סבבה והבעיה סמנטית?ארצ'יבלד
ברעיון שכל ורצון אלו 2 ישרים שמתלכדים או חותכים.
נניח, אתה מנתח רעיון, או פשוט חושב משהו בלי יכול להאמין אחרת, ואז מגלה את תחושת הרצון. היא לא מעל, לא מתחת ולא בצד.
או שפספסתי את המשמעות.
לדעתי מה שצריך לעשות קודם למה שאני רוצה לעשות במידה וזה מתנגש עם הרצון של ה'"צריך" ואפילו אם אין שם רצון.
להבין את רצון האדם, יש גבול. יש מקום שהתשובה היא ככה. מגיעים לאין סוף, לאלוהים.
והסיבה להיותנו בצורה מסויימת כי ככה הוא רצה. למה? ככה. ואפשר לרצות לדעת אבל לא ניתן לדעת, ולדעתי גם אסור לשאול.
לא ברור לאן הדיון המשיך ביחס לשאלת הפתיח.
נניח, אתה מנתח רעיון, או פשוט חושב משהו בלי יכול להאמין אחרת, ואז מגלה את תחושת הרצון. היא לא מעל, לא מתחת ולא בצד.
או שפספסתי את המשמעות.
לדעתי מה שצריך לעשות קודם למה שאני רוצה לעשות במידה וזה מתנגש עם הרצון של ה'"צריך" ואפילו אם אין שם רצון.
להבין את רצון האדם, יש גבול. יש מקום שהתשובה היא ככה. מגיעים לאין סוף, לאלוהים.
והסיבה להיותנו בצורה מסויימת כי ככה הוא רצה. למה? ככה. ואפשר לרצות לדעת אבל לא ניתן לדעת, ולדעתי גם אסור לשאול.
לא ברור לאן הדיון המשיך ביחס לשאלת הפתיח.
לא הבנתי מה באת לומר פה.אוויל מחריש
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?
חורף בריא לכולם
חורף בריא לכולם
היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?