פרשת חוקת!!!רחל=)
בדרכם לארץ ישראל מגיעים בני ישראל לגבול אדום, שעיר. משה פונה בבקשה לעבור דרך אדום. וכשנדחית הבקשה ישראל סובבים את ארצו שהרי הקב"ה אסר עליהם להלחם בהם. לאחר שנדחית בקשת ישראל לעבור בארצו של סיחון והוא יוצא לקראת ישראל ליהצה, נלחם ישראל באמורי וכובש את ארצו, כולל את החלק אשר כבשו האמורי ממואב. לישראל היה אסור לכבוש את מואב שהרי נצטוו: “אַל-תָּצַר אֶת-מוֹאָב וְאַל-תִּתְגָּר בָּם מִלְחָמָה, כִּי לֹא-אֶתֵּן לְךָ מֵאַרְצוֹ, יְרֻשָּׁה--כִּי לִבְנֵי-לוֹט נָתַתִּי אֶת-עָר יְרֻשָּׁה". אך כיוון שכבש אותה האמורי, מותר לישראל לכבוש.
אומרת הגמרא על הפסוק: "כי חשבון עיר סיחון מלך האמורי היא, והוא נלחם במלך מואב הראשון, ויקח את כל ארצו מידו עד ארנון" - מאי נפקא מינה? (מה יוצא ממנו? כלומר: מה נלמד להלכה מפסוק זה? לשם מה נכתב הכתוב?)
דאמר להן הקב"ה לישראל, " אַל-תָּצַר אֶת-מוֹאָב ".
אמר הקב"ה: ליתי סיחון (יבוא סיחון) ליפוק ממואב (יוציא ממואב) וליתי ישראל וליפקו מסיחון (ויבואו ישראל ויוציאו מסיחון) .
כלומר, ישראל לא נגעו בירושת אחיהם, מואב ועמון, אלא רק במה שכבר נפל בידי האמורי.
 כך יכולים אנו להבין כיצד יכנסו בני ישראל לארץ מערבות מואב. לאחר הסיפור על כבוש האמורי מסיימת התורה "וַיִּסְעוּ, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַיַּחֲנוּ בְּעַרְבוֹת מוֹאָב, מֵעֵבֶר לְיַרְדֵּן יְרֵחוֹ". ההפטרה מספר שופטים פרק י"א מדברת על מלחמתו של יפתח בבני עמון.
יפתח נוהג כמשה ושולח מלאכים אל מלך בני עמון לאמר:" מַה-לִּי וָלָךְ, כִּי-בָאתָ אֵלַי לְהִלָּחֵם בְּאַרְצִי ".
טענת בני עמון היא: " כִּי-לָקַח יִשְׂרָאֵל אֶת-אַרְצִי בַּעֲלוֹתוֹ מִמִּצְרַיִם מֵאַרְנוֹן וְעַד-הַיַּבֹּק וְעַד-הַיַּרְדֵּן, וְעַתָּה הָשִׁיבָה אֶתְהֶן בְּשָׁלוֹם".
יפתח מזכיר למלך בני עמון את ההסטוריה: "וַיִּשְׁלַח יִשְׂרָאֵל מַלְאָכִים אֶל-מֶלֶךְ אֱדוֹם לֵאמֹר אֶעְבְּרָה-נָּא בְאַרְצֶךָ, וְלֹא שָׁמַע מֶלֶךְ אֱדוֹם". הוא משלים את מה שלא שמענו במפורש בתורה, בפרשתנו: "וְגַם אֶל-מֶלֶךְ מוֹאָב שָׁלַח וְלֹא אָבָה, וַיֵּשֶׁב יִשְׂרָאֵל בְּקָדֵשׁ".
יפתח מזכיר את המלחמה בסיחון ואת העובדה שישראל ירשו את ארץ האמורי מארנון ועד היבוק ומן המדבר עד הירדן. יפתח חוזר למעשה על המתואר בפרשתנו ובכך רוצה לשמוט את הקרקע מטענות בני עמון. בפרשה מצוטטים המושלים האומרים: " אוֹי-לְךָ מוֹאָב, אָבַדְתָּ עַם-כְּמוֹשׁ, נָתַן בָּנָיו פְּלֵיטִם וּבְנֹתָיו בַּשְּׁבִית לְמֶלֶךְ אֱמֹרִי סִיחוֹן". ויפתח אומר ללעג: " הֲלֹא אֵת אֲשֶׁר יוֹרִישְׁךָ כְּמוֹשׁ אֱלֹהֶיךָ אוֹתוֹ תִירָשׁ; וְאֵת כָּל-אֲשֶׁר הוֹרִישׁ ה' אֱלֹקֵינוּ, מִפָּנֵינוּ אוֹתוֹ נִירָשׁ." כשם שהפרשה מסיימת בנצחון ישראל על אוייביו, כך מסיימת ההפטרה בנצחונו של יפתח: "וַיַּכֵּם מֵעֲרוֹעֵר וְעַד-בֹּאֲךָ מִנִּית עֶשְׂרִים עִיר, וְעַד אָבֵל כְּרָמִים, מַכָּה, גְּדוֹלָה מְאֹד; וַיִּכָּנְעוּ בְּנֵי עַמּוֹן, מִפְּנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל."
כן יאבדו כל אוייבך ה'. שנזכה בעז"ה לגאולה השלימה במהרה בימינו.
שבת שלום!

(יהושע מנחם רושנברג)

הלימוד מוקדש לעילוי נשמת אהרון צבי בן דוד הלוי
יישר כח!רחלקה
והנה עוד אחד...רחל=)אחרונה
הימים הם ימי ראשיתה של תל אביב, העיר העברית הראשונה. העיר הייתה קטנטונת, והרחובות חולות עמוקים, ללא עצים ובלי גינות נוי.
יום אחד התבשרו תושבי תל אביב הקטנה כי שר המושבות הבריטי, סר וינסטון צ'רצ'יל, עומד לבקר בעיר. ראש העיר, מאיר דיזנגוף, החליט להרשימו. מועצת העיר התכנסה ודנה: כיצד יקבלו את פני האורח החשוב?
בתום דיון ממושך התקבלה ההחלטה: קבלת הפנים תיערך ברחוב, שתוכנן לטעת לאורכו שדירת עצים .
מאחר שתל אביב הייתה אז בת פחות מ-15 שנה ורחובותיה היו דלים וחפים מצמחייה, חשבו חברי המועצה : מה לעשות?
חשבו וחשבו  עד אשר החליטו לטעת עצים זמניים, כאילו שדרה ירוקה ורעננה. חיפשו ומצאו מחוץ לעיר עצים גדולים. עקרו אותם בזהירות, ויום לפני הביקור תקעו אותם בחולות הרחוב, שבו יעבור השר החשוב, והרי לכם "שדירה".
צ'רצ'יל עמד נפעם מול "העיר שהתפתחה פלאים", אך פרץ בצחוק למראה העצים הקורסים אחד אחד, כאשר ילדי תל אביב הסקרנים טיפסו עליהם כדי לחזות בשר מקרוב. דיזנגוף הנבוך לא ידע את נפשו, אך צ'רצ'יל רק טפח על שכמו ואמר לו: "הקפידו להעמיק שורשיכם, שכן בלעדיהם לא תחזיקו מעמד."
דווקא  את הנקודה הזאת שאמר צ'רצ'יל מצאתי במשך הפרשה שלנו, מעין רעיון שחוזר על עצמו.
הפרשה מתחילה במצווה של פרה אדומה. התורה מצווה אותנו לקחת "פָרָה אֲדֻמָּה תְּמִימָה אֲשֶׁר אֵין-בָּהּ מוּם, אֲשֶׁר לֹא-עָלָה עָלֶיהָ, עֹל"- לבדוק בעבר של הפרה, ולפי זה להליט אם אנחנו משתמשים בה ככח הטהרה שלנו. שווקא על- ידי ההסתכלות הזאת בעבר, אנו זוכים להיטהר.
לאחר מכן מסופר על מות מרים. ובמקום להוקיר תודה על הבאר מים שהם קיבלו בזכותה, או להספיד אותה- במקום לקחת את העבר, את כל הזמן שה' שומר עליהם ולבטוח בו- הדבר הראשון שהעם עושים זה להתלונן שאין להם מה לשתות. משה ואהרן הולכים לאוהל מועד, ושם מקבלים ציווי להוציא מים מאבן. לאבן אין עבר של מקור מים. אבל ברצון ה'- זה גם יכול להפוך להם למקור חיות. אבל העם לא מבינים את הרמז הזה. בשלב זה הם לא מבינים את הכח של העבר ואיך הם יכולים להשתמש בו. לאחר הוצאת המים מן הסלע, בני ישראל שולחים שליחים למלך אדום בבקשה לעבור בארצו. השליחים מתחילים לספר סיפורים לאדומים- על כל היציאה ממצרים. אולי הם חשבו שזה ירכך את האדומים, אבל לענ"ד האדומים עוד יותר נלחצו. העם הזה שקרה לו כל כל הרבה דברים עכשו מתקרב אלינו! אנו צריכים לצאת אליו בכל הכלים העומדים לרשותנו. אבל כמו שאמרתי- הם עדיין לא מבינים את הכח, ולכן מלך אדום יוצא למלחמה. ישראל עדיין לא מוכנים להתמודד עם דבר כזה, הם עדיין לא ביררו את הנקודה הזאת אצלם, ולכן הם לא מתעמתים עם מלך אדום אלא ממשיכים הלאה.
ואז יש לנו נקודת מפנה. הגיעה שעתו של אהרן להיפטר מן העולם. ורש"י אומר שם, שהעם סירב להאמין, עד שמשה נאלץ להתפלל כדי שיראו לעם את מיטתו של אהרן. ואז העם מקדישים שלושים יום  שבו מבכים את מותו של אהרן.
נקודת המפנה הזו ממשיכה עם המשך דרכם של ישראל- העם שוב מתלוננים, וה' משלח בהם את הנחשים השרפים.  הנחשים, על- פי רש"י, אמורים להזכיר לעם את הנחש הקדמוני- תזכרו מה קרה בעבר, וכך תלמדו לעתיד!
כדי לעצור את המגיפה, משה מכין נחש מנחושת ושם אותו במקום גבוה- " וְהָיָה, כָּל-הַנָּשׁוּךְ וְרָאָה אֹתוֹ וָחָי".
חזל אומרים: "וכי נחש ממית או מחיה, אלא בזמן שהיו ישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין את לבם לאביהם שבשמים היו מתרפאים, ואם לאו היו נימוקים."
כשההכרה הזאת בעבר של הנחש מתחברת למבט כלפי מעלה- אז זוכים להנצל מהמגפה.
אחרי שהעם מבינים את זה- הם מכירים בטעות שלהם ושרים את שירת הבאר. ואחרי שהם מתקנים את זה הם חוזרים למצב דומה למה שהיו קודם- הם ניצבים כעת מול האמורי ושולחים שליחים שמבקשים מסיחון מלך האמורי לעבור בארצם.  הפעם הם כבר לא מספרים סיפורים, וכשסיחון מסרב- הם כבר מוכנים ויוצאים להלחם איתו ויורשים את ארצו.
ההפטרה שלנו היא סיפורו של יפתח הגלעדי. יפתח גודל במציאות קשה- אחיו בני אביו מסלקים אותו מביתו, ובמקום זה נהיה מנהיג לחבורה של אנשים ריקים. אך למרות מה שקרה לא בעבר- כששבטו זקוק לו כי עמון עולים עליהם למלחמה, יפתח יוצא בראשם למלחמה. את מלחמתו הוא מתחיל בשליחת מלאכים למלך עמון שבו מראה לו באיזה כח הוא יוצא לךמלחמה- בכח העבר- מהסיפרוים בפרשה שלנו על השליחים ששולח משה. יפתח מוכיח את צדקות דרכו שנשענת על דורות עבר. ובגלל אמונה זו הוא מצליח לנצח את עמון. ברגע שאדם יודע מאיזה כח הוא יוצא, על איזה שורשים הוא מתבסס- הוא מצליח להחזיק מעמד. אדם, כמו עץ, יונק מתוך האדמה, מתוך המקום והזמן בו הוא נמצא- וכך מצליח להוציא ענפים ופירות. וזה סוד הנצחיות שלנו כיהודים- הביסוס על העבר והחיבור שלנו עם ה'.
שנזכה להבין על מה אנו מתבססים בכל רגע ורגע של חיינו, ומכח כך נקדם את העם לגאולה השלימה.
חודש טוב!
שבת שלום!

הלימוד מוקדש לעילוי נשמת אהרון צבי בן דוד הלוי
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך