שאלו אותי שאלה.....רבי נחמן
עניתי לך ב"בראש צעיר".אוסנת
אוסנת זו שערוריה שאת עונה על שאלה כזאת...אנונימי (פותח)

ממה לברוח? מהאמת..?אח..
מה זאת אומרת?
ואם אתה בורח ממחקרים פירושו שאת בורח מהאמת...
ושקרית - לא היינו מחויבים ללכת בה. עיין רמב"ם הלכות יסודי התורה , פרק א' , הלכה א' על ידיעת ה'.]
יגיע מצב שבו הרגש יכבה , ואיתו אמונתך...
שבת שלום!

למרות שאח.. הגיב, לא יכלתי שלא.אוסנת
לא בורחים משום אמת..שמחה ואמונה
)מזה "לא יודעת" -אח..
חבל שכל האמונה בנויה על הרגש.
אם הולכים אחר ר"נ כי זה נובע מעצלות - הבן אדם בבעיה.
אבל...שיחשוב. [קרי , שיבדוק. שיחקור.] ו - לא מספיק רק להרגיש , כי רגש לפעמים - מטעה.
אם הוא רוצה את האמת , הוא יחשוב טוב טוב ולא "יסבן" את עצמו בכל מיני טענות.
שבת שלום!

עזוב לרגע את הרגש בצד..שמחה ואמונה

למה לעזוב את הרגש בצד...?אח..
תחשבי על זה שוב. לכן תביני למה המשל הזה לא דומה לנמשל.
[כנ"ל המדע , מדע = ידיעה , עובד ע"פ חקירות = בדיקה. ו - לא , אין מדע. אין אמת.]
אותו הדבר אם ד"ל לא יודע למה הוא ציוני הוא בבעיה.
למה? כי אולי זו לא האמת שלך - מה אתה הולך אחרי זה?!? תבדוק.
[אז זה שהגעת למסקנא הזו ע"י בדיקה , זה סותר את דברייך שלא לבדוק...] באמת מכל הלב והשכל -
רבי נחמן לא נביא. הוא לא ידע מה יהיה על הדור שלנו. הוא היה יכול לשער.
ו...כיום , אני מסכים איתו ש...רגש עובד יותר מהר משכל. [ואני חושב שלכן הוא הלך בשיטה הזו]
לחשוב. לכן אני עוד לא הבנתי את דברי ר"נ. אשמח להסבר.
אבל...שיחשוב. [קרי , שיבדוק. שיחקור.] ו - לא מספיק רק להרגיש , כי רגש לפעמים - מטעה.
הרי עם כל הכבוד הוא אחרון , איך הוא אמר דברים כאלו?! ואני מאמין שיש הסבר אמיתי לדבריו -
ויש מדבריו שהוא לא התכון בהם ממש כדרך השכל , אלא - בגלל שהוא הלך על ענין הרגש - הוא התכון בהם בענין הרגש. רק להראות "וואוו" ולא שזה כך באמת. [כמו - "אני איש פלא...חידוש כמוני לא היה עוד מעולם" - אשמח מאוד להסבר ולפירוט מדויק.]
[והמילה ידעת ברור שהכונה ידיעה , ולמדע מגיעים ע"י הבדיקה. החקירה. השכל.]
שבת שלום!

ברסלב זה רגש רגש רגש.אוסנת
אח, אוסנת..שמחה ואמונה
)אח יקר..אנונימי (פותח)

דוד,אוסנת
תגובה:אח..
שבוע מבורך!
נכון.אוסנת
אח..שמחה ואמונה

מעניין.אח..

]
לעניות דעתי...אנונימי (פותח)
סתם שאלה. איפה כתוב על גזל שינה?יאירו
"צלם אלוקה ממעל" סליחה מראש אם דבריי יהיו בוטרוצה להתבודד
אחח. עכשיו ראיתי את גילך. מחילה. מחילה. מחילה.רוצה להתבודד
השתדלתי לקרוא את רוב התגובותרוצה להתבודד
שאלה חכמה באמת!מענינין אה?יקירה
גם אני קראתי את התגובות וקצת הזדעזתי..חדשה פה]אנונימי (פותח)
המשך מספר המידות:אנונימי (פותח)
לנזעקים ולנזעמים -אוסנת
נכון..שמחה ואמונה
נראה לי שהתורה בספר המידות מסבירה הכל!אנונימי (פותח)
ננחים זה רק רגש?ננחים הם בין היחידים שמקיימים אתאנונימי (פותח)
מה שאמרת לא קשור ל'מחשבה'.אוסנת
אוסנת יקרה- דבר ראשון:רוצה להתבודד

תלוי למה נשאלת השאלה הזו -אח..
[ולכן לא נותנים לו תשובה ו...אומרים לו שלא ישאלה כאלה שאלות...]
עוד שאלה? עוד תשובה.
נכון... אתה צודק ! אבל...אנונימי (פותח)
דווקא הנשמותאנונימי (פותח)
אני אומראנונימי (פותח)
לא קראת היטב את מה שכתבתי...אוסנת
משפט נחמד.אוסנת
כבר אמרו חכמינואנונימי (פותח)
כי לא הצלחת להסביר ליאוסנת
זה ממש קישקושים!!!אנונימי (פותח)
אין לי כוח לכתוב עוד
זאגב זה לא דיון זה מהותאנונימי (פותח)
אבל באמת העניינים האלה הם ממש ממש המהותדוד123 לגבי שתי ההודעות האחרונותרוצה להתבודד

קראתי...אוסנת
היא לא יודעת מה זה בכלל הדרך של רבנו... איך אתהרוצה להתבודד
הכי קל להגיד שלשני אין מספיק ידיעות.אוסנת
התשובה היאיהודי גאה
כן....יהודי מרמ"גאחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!