שאלו אותי שאלה.....רבי נחמן
הקב"ה הוא כל יכל.
אז האם הקב"ה יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרימה?

יש לכם מוסג ??? אני לא ידעתי איך לענות על זה.

עניתי לך ב"בראש צעיר".אוסנת
אם ה' לא ירצה להרים אבן - הוא לא יצליח (לא ירצה).
אם הוא כן ירצה - הוא יצליח.
 
הכל תלוי באותו רגע.
ובכל מקרה, רצון של ה' זה דבר קצת יותר מורכב, והשאלה קנטרנית בריבוע.
אוסנת זו שערוריה שאת עונה על שאלה כזאת...אנונימי (פותח)
רבנו שנא מחקרים!!!!!
ובדיוק לזה הוא התכוונן- להרחיק אותנו מכחמות וחקירות מטופשות כאלה
 שלא נותנות שום חיים
אלא רק כפירה וגאווה
שאדם חושב שהוא מתפלסף אז הוא מרגיש ת'עצמו משהו....
עצם המחשבה להקשות על ה' היא כבר חטא בעצמו, כך שלא יכול לבוא טוב מתוך חטא...
רבנו כתב על זה המון, אבל אין טעם להאריך,
א'קיצור מה שהכי חשוב שהמקום האחרון שצריך להתעסק עם הטינופת הזאת זה פורום ברסלב...
אני לא מבין את "רבי נחמן" מה הוא בכלל חשב.., לא ראיתי כזה צורך להתייחס כמו להביא את דברי רבנו על כל העניינים האלה
היו הרבה גם ביהדות שהתעסקו בחכמות וחקירות אלוקיות וכו וכו' והרמבם והרס"ג ור חסדאי ועוד....
תאמיני לי שרבנו ידע הכל, אבל הוא הרחיק אותנו מזה כמו מאש!
ושלא נדע כמה נזק זה גורם בפרט בדור שלנו
רבנו לימד אותנו שעיר הנפילה היא מהחכמות... וששמה אבן נגף של עמלק רח"ל
לכן אני מתפלא עלייך שדיברת כאן על כל העניין הזה (למרות שבטוח זה היה מכוונה טובה..)
 
א'קיצור. אשרי מי שבורח מהמחקרים האלה ולא יודע מהם בכלל
 
והעיקר שנזכה לחיות
ממה לברוח? מהאמת..?אח..
[אני לא מדבר על השאלה "האם ה' יכול להרים..." כי זו שאלה טעותית מתחילתה. ויש הסבר לכך.]
 
"לברוח ממחקרים" -
מה זאת אומרת?
לברוח מהאמת?!?
 
מצטער אחי , אבל כל אדם חייב לברר לעצמו מה האמת.
ואם אתה בורח ממחקרים פירושו שאת בורח מהאמת...
[תגיד - "התורה אמת" - גם זה מוכח מחקרי ומדעית. ולולא זה , אם היהדות לא הייתה הגיונית
ושקרית - לא היינו מחויבים ללכת בה. עיין רמב"ם הלכות יסודי התורה , פרק א' , הלכה א' על ידיעת ה'.]
 
אם תבסס את כל אמונתך על רגש -
יגיע מצב שבו הרגש יכבה , ואיתו אמונתך...
ו - חבל. "הקדם תרופה למכה" או במילים אחרות , קיים את מצות "אנוכי ה' אלוקיך". [עיין רמב"ם]
 
בשורות טובות.
שבת שלום!
 
 
למרות שאח.. הגיב, לא יכלתי שלא.אוסנת
יש לנו שתי אפשרויות:
א. לטחון את המוח, לחזור על מנטרה, לשטוף את השכל, להתעלם מהכל ולהקשיב למה שמתחשק לנו. אם זה במקרה "נ נח" או "ה' כמה אתה טוב" - אז זה (איכשהוא) נפלא.
אבל תחשוב, שאפשר לנצל את זה לכיוון השני - לומר דברים אחרים לחלוטין. לשטוף את המוח בשטויות.
הרי לא צריך לחקור...
אז מה זה גמרא? מה זה הלכה?
ב. האפשרות השניה שלנו, היא - אם נתקלים בדבר מה לא מובן, לבדוק אותו. לשאול. לברר. ל ח ק ו ר.
נכון, זה נראה קצת כפירה - אבל זה מוביל לצמיחה הרבה יותר גבוהה. לאמונה הרבה יותר רצינית ולא שטוחה.
לעשית מצוות מתוך שמחה, הבנה והשלמה. לא בגלל שככה הרבי אמר, או אם אני לא אעשה את זה, ה' יעניש אותי.
"שורש הכפירה הוא שורש האמונה"
 
(ג. עצם זה שאתה בורח ממחקרים, זה מראה שאתה מפחד לא למצוא תשובות. אני יודעת שזה לא נכון עליך - אבל כך אתה משדר)
לא בורחים משום אמת..שמחה ואמונה
בס"ד
 
רבי נחמן אמר מפורשות לא להכנס לכל זה..
אם את הולכת בדרך הרמב"ם לכי ותחקרי כאוות נפשך
אבל מי שהולך אחרי רבי נחמן שמסתפק בספרים שלו..
אתם יכולים לא להסכים עם רבי נחמן..
אבל להגיד שכל מי לא חוקר בורח מהאמת?..
לא יודעת..
זה לשלול את כל מי שלא חושב כמוכם..
 
שבת שלום)
מזה "לא יודעת" -אח..
זה לא ענין של לשלול. מכבד את הדרך אם היא דרך של תורה. [ויש בעמ"י הרבה דרכים כשרות.]
אני לא שולל אותם. אני חושב [בהגיון פשוט] שאדם שלא בודק -
לא מגיע לאמת. זה בדיוק כמו שאדם שלא זז מהבית , לא יוכל להגיע למכולת.
 
ו...שוב , רגש זה דבר כלה.
חבל שכל האמונה בנויה על הרגש.
 
אדם שהולך ע"פ רבי נחמן כי הוא "רבי נחמן" - ו...אז?
למה לא ע"פ הרמב"ם? רס"ג? גדולי הראשונים...?
אם  הולכים אחר ר"נ כי זה נובע מעצלות - הבן אדם בבעיה.
ו...כנראה שיגיע שלב שהעצלות באמת תתחיל לדבר לו בפנים , הרגש יכבה ואיתו ה"אורות" של האמונה.
אם הוא הולך כי הוא חושב שזו הדרך שלו הכי מתאימה - אחלה.
אבל...שיחשוב. [קרי , שיבדוק. שיחקור.] ו - לא מספיק רק להרגיש , כי רגש לפעמים - מטעה.
 
על דברים המסורים ללב - אלו דברים שבין אדם למקום. אף אחד לא יודע מחשבות האדם השני.
אם הוא רוצה את האמת , הוא יחשוב טוב טוב ולא "יסבן" את עצמו בכל מיני טענות.
ו...למסקנא האמיתית - אם כך הוא הגיע ע"י השכל שה' נתן לו - יבורך.
 
 
 
 
בשורות טובות.
שבת שלום!
עזוב לרגע את הרגש בצד..שמחה ואמונה
בס"ד
 
נכון שאי אפשר להגיע למכולת אם הבנאדם לא זז מהבית.. אבל אפשר להגיע למכולת בכמה דרכים..(מכונית ברגל וכו'..) כל אלו שלא חוקרים, לאו  דווקא שהם לא זזים.. יש להם את הדרך שלהם איך להגיע לאמונה(רבי נחמן)
 
מה זאת אומרת למה לא ללכת לפי הרמב"ם?. זה כמו שתשאל חרדי למה אתה לא ציוני..
כי זו הדרך שהוא בחר.. האמין.. לשם הנשמה שלו מתחברת..לא חייבים להיות הרמב"ם..
 
אולי באמת יש את אלה שהם לא שואלים מתוך עצלות.. אבל מתוך שלא לשמא יבוא לשמא.. מקיימים את עצת רבי נחמן לא לשמא.. בסדר.
אבל אלו שלא שואלים לא מתוך עצלות אלא לשם קיום העצה של רבי נחמן.. אז אתה בעצמך אמרת..-אחלה.
 
תשמע, רבי נחמן בטוח ידע יותר ממך וממני על מחשבות הדם ועל הרגשות שלו.. ודווקא בדור שלנו.. בטח קראת מה הוא אומר.."אני נהר המטהר מכל הכתמים.." וכו' וכו'  רבי נחמן ידע מה יעבור על הדור שלנו.. ןלכן הוא המליץ את מה שהמליץ..
 
אלו לא טענות.. את כל "הטענות האלה" רבי נחמן אמר.. נשמע כאילו אתה מזלזל..
זה לא סתם.. "רבי נחמן אמר.. טוב נו.."  אדם שהולך אחרי העצות שלו. אז הוא הולך עד הסוף..
לא חוקרים. (נקודה)
 
שבת שלום
למה לעזוב את הרגש בצד...?אח..
ה[אמונה שבאה ע"י ה] רגש זה הדבר ה - בעייתי.
 
המשל שלך דומה לנמשל? מה...אז לדעתך אפשר להיות בדרך האמת בלי לבדוק...?
תחשבי על זה שוב. לכן תביני למה המשל הזה לא דומה לנמשל.
הנה , אם תרצי , משל אחר -
אדם שלא פוקח את העיניים אף פעם לא יוכל לראות. זה דומה ל -
אדם שלא יבדוק לא יוכל לדעת. למה? כי זה הגיוני שלידיעות מגיעים ע"י בדיקה.
[כנ"ל המדע , מדע = ידיעה , עובד ע"פ חקירות = בדיקה. ו - לא , אין מדע. אין אמת.]
 
אם חרדי לא יודע למה הוא לא ציוני? אז...הוא בבעיה.
אותו הדבר אם ד"ל לא יודע למה הוא ציוני הוא בבעיה.
למה? כי אולי זו לא האמת שלך - מה אתה הולך אחרי זה?!? תבדוק.
 
אם חשבת שזו הדרך - לא לבדוק - ובאמת חשבת והגעת למסקנא שזו הדרך -
[אז זה שהגעת למסקנא הזו ע"י בדיקה , זה סותר את דברייך שלא לבדוק...] באמת מכל הלב והשכל -
לכי בדרך הזו. אבל...בנתיים , לא קבלתי מאף אחד הסבר למה כיום [!] לא צריך לבדוק. בהגיון. [תרתי משמע.]
ו..."חוסר בהסברה , הוא חוסר בהבנה" - כך אמר כמדומני פעם אחד מגדולי הדור.
 
"אני נהר המטהר..." - אני יודע שה' מטהר ולא רבי נחמן. "כי ביום הזה יכפר...תטהרו".
רבי נחמן לא נביא. הוא לא ידע מה יהיה על הדור שלנו. הוא היה יכול לשער.
ו...כיום , אני מסכים איתו ש...רגש עובד יותר מהר משכל. [ואני חושב שלכן הוא הלך בשיטה הזו]
וכך אפשר להשפיע על יותר אנשים. בלי חקירות. בלי כלום. אבל...זה סותר את ההגיון שלי , ואני מחויב
לחשוב. לכן אני עוד לא הבנתי את דברי ר"נ. אשמח להסבר.
 
ה"טענות" זה היה ל -
אם  הולכים אחר ר"נ כי זה נובע מעצלות - הבן אדם בבעיה.
ו...כנראה שיגיע שלב שהעצלות באמת תתחיל לדבר לו בפנים , הרגש יכבה ואיתו ה"אורות" של האמונה.
אם הוא הולך כי הוא חושב שזו הדרך שלו הכי מתאימה - אחלה.
אבל...שיחשוב. [קרי , שיבדוק. שיחקור.] ו - לא מספיק רק להרגיש , כי רגש לפעמים - מטעה.
 
על הטענות של האדם למה הוא הולך בדרך הזו , ולא על דברי ר"נ.
 
 
בדקת למה ר"נ לא סותר את גדולי הראשונים שאומרים ההפך ממנו?
הרי עם כל הכבוד הוא אחרון , איך הוא אמר דברים כאלו?! ואני מאמין שיש הסבר אמיתי לדבריו -
ויש מדבריו שהוא לא התכון בהם ממש כדרך השכל , אלא - בגלל שהוא הלך על ענין הרגש - הוא התכון בהם בענין הרגש. רק להראות "וואוו" ולא שזה כך באמת. [כמו - "אני איש פלא...חידוש כמוני לא היה עוד מעולם" - אשמח מאוד להסבר ולפירוט מדויק.]
 
רק כמה פסוקים ודברים שאשמח שתסבירי אותם [את. כי את הולכת בדרך הזו.] אחד לאחד -
* "וידעת היום והשבות אל לבבך..."
[והמילה ידעת ברור שהכונה ידיעה , ולמדע מגיעים ע"י הבדיקה. החקירה. השכל.]
 
* "דע מה שתשיב לאפיקורס".
[שזה ממש סותר את דבריכם.]
 
 
 
בשורות טובות.
שבת שלום!

 
 
 
 
 

 
ברסלב זה רגש רגש רגש.אוסנת
אני לא רוצה לפסול מראש, אני כן רוצה לומר שלדעתי - אפשר להיות בברסלב כי נמשכים ל"קלילות", אבל לא לשכוח להפעיל את השכל וההגיון.
לומר - "אסור לחקור בשום מחיר", זה לסתום צורך שיש לרוב בני האדם בימינו. הצורך להבין מה אני עושה.
יש משהו מאוד רדוד בלחזור על המנטרות של ברסלב... "נ נח נחמ נחמן מאומן". אז...?
בגלל זה אני מאמין?
סליחה, אבל זאת אמונה קטנה. קטנה. אמונה שמורכבת משתיים/שלוש משפטים קלילים. ובמצבים קשים, הכל עלול להתמוטט כמו מגדל קלפים.
כי זה מהותו של הרגש...
 
* זה לא שברסלב המציאו את "אחרי הירידות יבואו עליות". זה שאצלכם זה נפוץ. למה?
כי אין על מה להשען. אין שכל והגיון יציבים שמונעים ממך מצבי רוח מתחלפים.
יש רק רבינו, מנטרות, ודיבורים של רגש. אבל אם הרגש קצת 'תקוע'? שוב - הכל מתמוטט.
כי אי אפשר להשען רק על רגש!
 
אז לא. אנחנו בני אדם, ויש לנו שכל, ואנחנו צריכים לנצל אותו היטב, להתקדם איתו, לבנות איתו קומות חדשות. למלא את הרגש שלנו במה שהשגנו בשכלינו.
 
- אני ממש לא פוסלת את ברסלב. לא לכולם מתאים השכליות הגבוהה של הרמב"ם, או למעשה - הרב קוק. אבל אני לא יכולה להסכים לרגש בלבד -
אח, אוסנת..שמחה ואמונה
בס"ד
 
אין מה להמשיך את הדיון בפורום כזה..
 
שבוע נפלא)
אח יקר..אנונימי (פותח)
אינני יודע מה לענות על החוכמות שלך
 
באמת שאני לא יודע
אני דילגתי לכאן לכתוב תגובה לפני שקראתי את כל מה שכתבת ולפני שקראתי את כל הדיונים...
אולי אח"כ אני אקרא אותם...
 
רק אני יודע שאני רואה ברבנו דרך אחרת
רבנו כתב לנו דברים אחרים
רבי נחמן נתן לנו דרך אחרת
ולי זה בטוח שהחכמה שלך (כמה שזה יפה וטוב) זה לא רבנו
אולי השאלות שלך חכמות
אולי באמת אתה חכם ושואל
וחוכמה זה דבר טוב
כי זה מותר האדם מן הבהמה..
אבל אם אתה חושב שצלם אלוקים שבנו
זה חוכמות וחקירות..
אז אולי תחקור קודם איך רבי נחמן אומר קצת אחרת, בזמן שאתה מנסה להכריח אותו למחשבות שלך...
אני חושב שאצל רבנו צריך להקשיב ממש להקשיב הכי פשוט שאפשר כי אחרת אין כלום... וגם ברבנו ח"ו טועים..
 
בכל מקרה שמחה ואמונה צודקת שאין מה להמשיך עם זה בפורום הזה...
אם יש לך דעות ווויכוחים, אפשר לפתוח פורום פילוסופיה אבל כאן זה פורום ברסלב...
 
ודרך אגב אין ספק שכל הדיבורים והראיות שאתה מביא מחז"ל ומהראשונים כולם קדושים ואמיתיים
אבל
זה לא אומר שאתה צודק (...)
וזה לא אומר שאין סכנה לתעות ח"ו בדרכים עקלקלות
אור ה' מופיע ומתגלה באין סוף דרכים ואנחנו לא יודעים כלום ובכלל לא יכולים לתפוס
ורבנו הזהיר גם מלקרוא בספרים קדושים שעלולים לתעות בהם
ככה זה בדור שלנו.. בדור הקשה הזה
וככה רבנו אמר
ואם יש לך דרך אחרת אני רק יכול לאחל לך שתצליח.. אבל אל תשכח שזאת דרך אחרת
 
ונכון
אתה צודק שאני פחדן
ואולי אני מפחד מחקירות
אבל אולי זה עדיף בדור שלנו (יש מעשה מחכם ותם!!)
 
ועם כל זה אין ספק שאדם צריך להיזהר מעצלות כמו שכתבת
וגם מפחדנות.....
כי "האדם צריך לעבור על גשר צר מאוד והעיקר שלא יתפחד עצמו כלל"...
 
והלוואי שנזכה ללכת בדרך הטובה באמת
וה' ירחם עלינו ועל כל עם ישראל!!
ואני אוחז בדעתי חזק חזקאנונימי (פותח)
בלי שום פקפוק שרבנו אמר שחכמות וחקירות זה רע!!!
ואם יש לך פירושים על זה אני לא יודע
 
 
דרך אגבאנונימי (פותח)
לא התכוונתי שצריכים להיות טפשים או משהו כזה או שזה לא טוב לשאול שאלות
וגם לי יש הרבה שאלות...
הרבה דברים בעולם שלנו הם טובים ויפים ומאירים אבל גם מסוכנים
ואתה יודע טוב מאוד למה התכוונתי...
אל תוציא דברים מהקשרם
 
דוד,אוסנת
ראשית כל, אח.. לא ברסלבר. לכן אין פה ויכוח בין הבנות שונות אצל רבי נחמן... יש פה ויכוח - ולכן "שמחה ואמונה" הפסיקה אותו - בין שיטת הרב קוק לברסלב. אז אולי באמת כדאי להפסיק...
 
אתה צודק שחקירות נטולות בסיס תורני - עלולות להגיע לכפירה.
אבל אנחנו מדברים על חקירה מתוך מבט שהתורה אמת - ואנחנו רק מחפשים להבין את זה עוד יותר.
יש עוד סוג של חקירה - חקירה "טרום תורנית"...
היום, מה לעשות - אין כמעט אנשים שיחזרו בתשובה "סתם". תמיד נצטרך להסביר את דרכנו בהגיון.
את הבירור הבסיסי הזה ("טרום תורני") - כל אחד חייב לעשות. אחרת ברגע קשה, או כשאפיקורס יבלבל אותו - הוא עלול בקלות להשבר. לא תהיה לו אמונה מצוקה ואיתנה בדרכו.
בהמשך הדרך, יש מצוות תמוהות שאנחנו לא מבינים וזה מציק לנו. כדי שיהיה לנו יותר קל לקיים - אנחנו מבררים.
 
אתה גם צודק בנוגע לשאלה הספציפית הזאת. זאת שאלה שנשאלת בד"כ מתוך רצון לקנטר, ובהחלט אין לה מקום. אבל אם היא כבר עולה - היא מעלה תמיהה מצד אנשים, ולכן כדאי לענות עליה, כדי שאנשים יבינו ויעברו הלאה...
 
לילה טוב.
 
תגובה:אח..
א. לא קיבלתי תשובות לשאלותיי.
ב. זה בנתיים [!] קשור לפורום הזה לעניות דעתי. אני רוצה לדעת את דעת רבי נחמן לגבי מה ששאלתי.
ג. אני לא ברסלבר.
ד. "בין שיטת הרב קוק לברסלב" - הייתי אומר - "בין שיטת הרמב"ם לברסלב" - למרות שראיתי כמה משפטים שמראים שהרב קוק בשיטת הרמב"ם , אבל...הרמב"ם קדם לו. הרב קוק בשיטת הרמב"ם כמו שנאמר.
 
ה. דוקא בדור הזה - שה...חוץ "קורץ" לנו , אנחנו חייבים לחזק את האמונה שלנו. ו...לא ע"י רגש , כי רגש נעלם מתישהו - אלא ע"י שכל. שוב , דוקא בדור הזה.
 
 
בשורות טובות.
שבוע מבורך!
נכון.אוסנת
הרמב"ם קדם עם שיטת החקירה השכלית, אבל הרב קוק הקדיש אותה כנצרכת לדור זה במיוחד, כמו שכתבת בה'.
 
אח..שמחה ואמונה
בס"ד
 
אני לא זאת שאביא לך תשובות לשאלות..
אם אתה באמת רוצה לדעת(אבל באמת רוצה לדעת. ולא סתם בשביל הויכוחים..) אתה מוזמן להתקשר לאחד הרבנים הגדולים בברסלב.-הרב שטרן, אם אתה מכיר.. הוא יענה לך הרבה יותר טוב ממני...
אין לי כח להכנס לכל הויכוחים האלה.. מחילה מכבודך.
 
שבוע טוב
מעניין.אח..
טוב , אני לא אומר דבר [בלי נדר , אם הנכתב הבא לא ימשוך אותי לומר...] רק -
 
שיהיה לנו , לכולנו - בהצלחה!
[חס וחלילה לחשוב שאני נגד ברסלבים. חלילה וחס. אוהב אותם כמו כל יהודי. ו...לפעמים הם אלה שמחיים לי ת'נשמה... ]
 
שה' ידריכנו בדרך האמת ו...העיקר , שנזכה לעובדו תמיד.
בעזרת ה'....ת-מ-י-ד.
 
אמן.
 
בשורות טובות!
 
לעניות דעתי...אנונימי (פותח)
בס"ד
 
אני גם חושבת שברסלב זה חסידות שבנויה על רגש בלבד!
 
א.חברות שלי טסות לאומן..לא כי הם הגיעו לזה מתוך מחשה שכלית ומעמיקה אלה הם טענות שיש להם כיסופים לרבנו
כיסופים זה רגש !
 
ב.התבודדות-זה בדיוק ללכת למקום וולהתייחד עם קונך-בצורה רגשית..לצהוק ולזעוק לה' ו..לרבנו "אבא איפה אתה" וכו' וכו' וכו'-בדיוק רגש נטו רגש!
 
ג.השמחה-לקחת טייפ ענק להתלבש זרוק לקפץ ברחובות עד השעות המאוחרות של הלילה..-גם כמה שנעיר להם שחב'רה יש פה אנשים ישנים..
עזבו ישנים רבנו אמר לשמוח!
 
רבנו אמר לשמוח-אבל ההלכה לפני יש גזל שינה וכו'..
 
קיצר רוצה לדבר עם ברסלב דבר רגש נטו..שכל לא יבנו אותך!
סתם שאלה. איפה כתוב על גזל שינה?יאירו
"צלם אלוקה ממעל" סליחה מראש אם דבריי יהיו בוטרוצה להתבודד
מדי. הדברים שכתבת היו טיפשיים לחלוטין, הרשי לי להפריכם...
 
זה שחברות שלך טסות לאומן בגלל רגש(שאגב אני כלל לא מזלזל בו, זה חשוב מאד, השם רוצה את ליבנו) ולא לפני שבדקו, שאלו, ביררו, הבינו מה פירוש ביקור אצל צדיק, מה העניין של ההגעה אל רבי נחמן, מה המשמעות של המסע שהן מתחילות, זה לא סיבה להכליל את זה על כולם!!!!!!!!
אז החברות שלך לא חושבות!!! מה הקשר אליי? מה הקשר אל שאר הברסלבים?
 
יש לי הרגשה שאני מדבר עם ילדים קטנים כי רמת האינטלגנציה פה שואפת לאפס.
 
הייתי מבסוט לדעת מה הגיל של כל אחד מכאן, ולדעת מראש האם שווה להשקיע מאמץ בתגובה...
אחח. עכשיו ראיתי את גילך. מחילה. מחילה. מחילה.רוצה להתבודד
בכל אופן כדאי שתבדקי שוב את הדברים ותראי אם הבנת את המסר...
השתדלתי לקרוא את רוב התגובותרוצה להתבודד
ואני חושב שאתם מבלבלים בין שני דברים.
 
רבנו הוא "נחל נובע מקור חכמה". הוא אמר את זה על עצמו ולא אף אחד אחר.
 
החקירות שאתם מדברים עליהם (כמו השאלה המעוותת, מתחכמת, אווילית שנכתבה בראש השרשור) הן חקירות חיצוניות. רבנו אמר להתרחק מחקירות חיצוניות שלא מביאות לקדושה.
 
 
אני מתחמם כשאני רואה את הבורות המופלאה של אנשים, ואת עיוות דרכו של רבי נחמן. צאו מהסרט שה"ננחים" הם הברסלבים וזהו. אין עוד מלבדם. אני ברסלב בעצמי וממש לא ננח! אין לי בעיה עם הננחים!!! אני מעריץ אותם על מה שהם עושים, אבל תפסיקו לחיות בסרט!!! אתם יודעים כמה זרמים יש בברסלב???
 
 
 
אתם לא יודעים מהחיים שלכם ומשפריצים שטויות. חושבים שאתם מבינים.
אני מציע לכולם לחקור(...) מה זה ברסלב, מי זה רבנו הקדוש רבי נחמן, מהי דרכו, ואז תבלבלו כמה שאתם רוצים(רק לא כאן בבקשה).
 
אתם יודעים איזו דרך עברתי עד שזכיתי להגיע אל הנחל הטהור הזה, ולשתות בצמא ממימיו הקדושים?
מה אתם מדברים בכלל?
מי שלא מחפש לשאול שאלות, (אחרי שהאמונה שלו מבוססת כבר) הוא טיפש? הוא לא חושב? לא חכם?
 
 
פשוט עצוב. אין לי כח להסביר כי זה ים חומר, הטעות שלכם היא בבסיס.
כדאי שתוסיפו לעצמכם קצת ידע כללי לפני שאתם משתלחים ומסירים כל רסן. מספרים לכולם כאילו אתם יודעים...
 
 
 
מי אתם???
 
 
אגב, התורה של רבי נחמן היא אחת התורות העמוקות יותר(וגם כשלומדים את דבריו, מגיעים לאחד חלקי מיליון מהמשמעות האדירה, הנפלאה, העמוקה, הקדושה של דבריו).
 
 כדאי שתזהרו בדבריכם
שאלה חכמה באמת!מענינין אה?יקירה
jאנונימי (פותח)
j
גם אני קראתי את התגובות וקצת הזדעזתי..חדשה פה]אנונימי (פותח)
מסכימה בהחלט עם "רוצה להתבודד"!!
בכל השיחה הזאת ראיתי בילבול אחד גדול..
ואפילו הצטערתי על הפסקת הדיון הזה..
מי שרוצה באמת לשמוע את דעת גדולי ברסלב יבין שרבנו זה לא סתם רדידות ר"ל..
זה פנימיות הנפש ותורת הגאולה!!
וחכמות עצומות ..
עלינו לברוח מהחכמות החיצוניות אך בהחלט להתחזק בחכמות ד'קדושה ..
אפשר לקרוא את מעשה מרב ובן יחד שנוגע לעיניין החיפוש ומציאת הדרך האמיתית של כל אדם ואדם!-זה מה שרבנו מלמד אותנו :לחפש ולמצוא את המקום הכי שלם בדרך שלנו את הצדיק האמיתי שלנו וזה דורש חיפוש והעמקה..
הרגש הוא חשוב ואין לוותר עליו משום שהוא מרכזי מעבודת ה' יתברך ויתעלה,אבל האמת הוא שצריך חיבור, צריך יישוב הדעת ,דעת זה החיבור בן השכל ללב ואסור ר"ל שניהיה משועבדים ללב או לחלופין לשכל..
נכון מאוד הלב הוא משמעותי בתחילת הדרך צריך ללכת עם הלב [דוגמת הפצת ה' בעולם לכו דברו עם בנאדם שכלית על מציאות ה' גם אם תוכיח הכל הוא ילך בשלו,ולמה?? כי שכל אפשר לסגור ומי שרוצה יכול למצוא תמיד קושיות אבל בנאדם שהלב שלו נפתח אז זה סיפור אחר כבר אין לו קושיות]
בהמשך הדרך כבר ה' ברחמיו מגלה לך את כל הסודות ...ואתה נפתח גם לחכמות העצומות !!1
 
 
המשך מספר המידות:אנונימי (פותח)
קטע מתאים ומקסים:
 תשובה ח"א עו:
"המתחיל לעבוד את ה' הקב"ה אומר לו:יודע אני שחפצך ורצונך לעבוד אותי אבל מה הוא הבטוחות שמא למחר תעזוב אותי אם כן  איך אקרב אותך בשביל הרצון שרצית? ואיך אגלה לך תכף דברים נסתרים? אלא כן תעשה: בתחלה אהוב אותי כך ותעשה מצוותי אף על פי שאין אתה יודע השכל של המצווה ועבוד אותי פשוט בלא חכמות וכשתעבוד אותי כמה זמנים אזי אאמין לך ואגלה לך טעם ושכל של כל דבר ודבר ואקרב אותך בכל מיני התקרבות כי הזמן הרב שעבדת אותי מקדם הוא בטוחות שלא תעזוב אותי [הן אמת]"
 
פשוט מתיקות ונופת צופים..
לנזעקים ולנזעמים -אוסנת
אני לגמרי איתכם בהבדל בין ה"ננחים" לברסלברים האמיתיים.
התגובות היו כנגד יושבי הפורום, שהם בעיקר... ננחים.
והננחיות מבוססת על רגש. הברסלבריות האמיתית, היא עוד חסידות. אולי קצת יותר בתחומים מסוימים, אבל לכל חסידות יש תחום מעניין ורבי עם רעיונות נפלאים.
 
אף אחד לא אמר שאי חקירה זה טפשות (זה פשוט פספוס).
אי חקירה מתוך טפשות - זה טפשות.
מי שלא חוקר כי הוא מפחד, או כי קשה לו, או עמוק לו מדי - יש בזה...
ואני לא חושבת שצריך לעודד את זה מלכתחילה.
 
*כולנו פה מדברים על חקירות שכליות שמביאות לקדושה. חשבת אחרת?
 
אולי כדאי שלא תמעיט בערך אחרים, זה לא גורם לתרבות דיון ולהכרה בערכך.
נכון..שמחה ואמונה
בס"ד
 
אל תהיה בטוחה.. יושבי הפורום כאן לא בעיקר נ נחים.. יש פה מכולם..
חקירות שכליות שמביאות לקדושה?.. נכון.. אבל תלוי באיזה שלב אתה.. ובכלל אם בדרך אתה נופל?.
זה לקחת חתיכת סיכון.. לא כל אחד בשל לזה.. ואת יכולה לקרוא  בהקדמה של מורא נבוכים..
ובעצם בוא נחשוב רגע..
איך את מפרשת את המילה חקירה?.
נראה לי שהתורה בספר המידות מסבירה הכל!אנונימי (פותח)
בדיוק..זה עינין של תהליך שהבנאדם נמצא..
אבל האיסור  עלינו זה דווקא חקירות לא מתוך נקודת הפתיחה והבסיסית של הלב העצום שמחובר אליו יתברך..חקירות בתהליך לא נכון ולא טהור או חיצוני שבא בחכמות ותרבות הגויים היא לא נכונה לנו..
ואנו צריכים לצאת ולזרוק אותה מהסכל שלנו ..
ננחים זה רק רגש?ננחים הם בין היחידים שמקיימים אתאנונימי (פותח)
צוואת רבי נתן להדפסת ולהפצת הספרים בשלמות ובלי מסחרה!.ננחים הם היחידים שלא מוכנים להתכסות באיצטלא של "חסידים מכובדים" ולרדת ולעשות את "העבודות הבזויות".ננחים הם בין היחידים שזוכרים שה"רב'ה" הוא רבינו רבי נחמן ולא כל מיני בדרך(כבודם במקומם מונח).ננחים זוכרים לא רק ללמוד את רבינו אלא גם להתפלל מרבינו.ננחים מנסים ללכת בפשיטות לפי ההנהגות של רבינו,בלי מפרשים.ננחים לומדים מתוך רבינו למסור את הנפש לקרב כל יהודי לה' ולרבינו.
 
אם בעלי היה כאן,הוא בטוח היה כותב יותר טוב,אני אשה (ועוד ננחית)אז כתבתי מהרגש.
 
בכל מגזר יש ,"קיצוניים" בכל מגזר יש "טועים"
 
אבל לא נורא-אנחנו מוחלים ומשתדלים לעשות על כולנו אזמרה,ויתרה מכך-"ישמע ביזיונו-ידום וישתוק"
הרבה שמחה!
מה שאמרת לא קשור ל'מחשבה'.אוסנת
אלא לדרך הפעולה. שהיא גם פונה לרגש... אבל לא על זה דיברנו.
 
שמחה ואמונה,
חקירה זה בירור השאלות שיש לי על כל דבר.
כדי להגיע לאמונה - צריך חקירה (אני לא אאמין סתם כי ככה אמרו לי, ולא משנה כמה שתגידי שככה צריך להאמין - זה לא יקרה).
מתוך אמונה - חוקרים ומרחיבים את הדעת עוד יותר, וכך האמונה גדלה.
וכל אחד לפי ה"ראש" שלו והנגיעה האישית שלו לחקירה. לא כל אחד מרגיש צורך לברר כל דבר.
אוסנת יקרה- דבר ראשון:רוצה להתבודד
לא כל החקירות, גם אם הן מאד נראות שמביאות לקדושה,  הן באמת חקירות ד'קדושה.סליחה שאני נתפס, אבל תסתכלי על השאלה שבראש השרשור. באמת נראה לך שהיא מביאה לקדושה??? (נקודה למחשבה)
 
דבר שני:
לא היתה לי שום כוונה להמעיט בערכו של שום יהודי. הייתי בוטה כדי להעמיד אתכם במקומכם. לא יכלתי לעשות את זה בשום צורה אחרת. אתם פשוט הורדתם והנמכתם והקטנתם דרך ענקית ומופלאה, וצדיק גדול וקדוש, בלי לשים לב, ופשוט מחוסר ידיעה(מילא הייתם מדברים מידיעה...). זה הכל.
 
 
שנזכה לעשות את רצון השם תמיד, ולשמח אותו...
תלוי למה נשאלת השאלה הזו -אח..
ו - תלוי איך אתה מסתכל על השאלה הזו.
 
אפשר להתסכל עליה כ - "שאלה טיפשית" [כמו שכמדומני הרמב"ם כותב.] -
ו...נכון. זו שאלה שמעיקרה - לא נכונה.
אבל >
 
גם בגמרא יש "לפום חופתא שבשתא" - ברור שזה לא אותו הדבר , אבל...
אפשר לראות את השאלה , להגיד - "וואלה , אחי , הנה תשובה" -
ו...לענות תשובה. כמו שכל הגמ' בנויה על "שקלא ותריא".
 
שאל שאלה - תנו תשובה.
ו...זו נראת ממש שאלה קשה.
לכן , אפשר לענות בצורה ראויה.
ו - לא. זו לא כפירה לשאול את השאלה הזו -
אם זה נובע ממקור באמת לדעת את האמת.
 
לכן , לענות - "שאלה טיפשית" או "כפירה" -
[ולכן לא נותנים לו תשובה ו...אומרים לו שלא ישאלה כאלה שאלות...]
מה רוצים מהנער? [אם] הוא לא יודע!
 
שאלה? תשובה.
עוד שאלה? עוד תשובה.
 
[ו...אם זה משאל כ"משחק" - זה משו אחר. לא על זה אני מתכוון.]
 
 
בשורות טובות.
נכון... אתה צודק ! אבל...אנונימי (פותח)
אני גם חושבת בהחלט ששואלים דבר ראשון צריך לענות כי אני בעמדה של נותנת ת'עצות והמקרבת ..
ואפילו לעודד אחרים לשאול וזה מביא להתקדמות והבנה עמוקה..
 
אבל עם השאלה היא האם אני אכנס לחקירות זאת אומרת האם אני רוצה עכשיו להכנס לעיניין הזה ..
זה כבר שאלה אחרת וההחלטה שלי לחקור חייבת להיות רק אם זה מנקודת פתיחה ראויה ואהבת ה' אמיתית..
ורצון למצוא את הדרך שלי !!
אסנת יקרהאנונימי (פותח)
הדרך שלך רחוקה מאוד
דווקא הנשמותאנונימי (פותח)
החכמות, בעלות שכל וחריפות, שיודעות לחקור ולעיין ולהעמיק..
הם נשמות גבוהות מאוד (רבי נתן) ככל שאדם יש לו יותר חכמה, ותאווה לדעת ולחקור, זה מעיד על גודל נשמתו, כמה הוא צמא לדעת
ודווקא שם נמצאת גם הסכנה הגדולה
כי זה כנגד זה עשה האלוקים
 
רבנו כבר כתב ש"עיקר הנפילות בא מחכמה"...
 
הן יראת השם היא חכמה איזה משפט חזק זה שאומר כמה כל החכמה שלי בעצם לא שווה כלום
אני אומראנונימי (פותח)
הלוואי שלא היו לי חכמות
כי בדור הזה שהאמוראים שרפי קודם כבר אמרו ייתי ולא אחמיני...
הלוואי שלפחות אני יזכה למעט שמחה ותמימות
וזה יהיה חלקי מכל עמלי
אבל אין אדם יודע מה היה ומה שיהיה מה לעשות ומה לא לעשות ובאיזה דרך ללכת מה לומר ומה לחשוב ובקושי איך להתקיים...
רק העולם הזה דומה לגשר צר מאוד
והעיקר שלא יתפחד עצמו כלל
מה יש לכם לדאוג
מאחר שאני הולך לפניכם...
לא קראת היטב את מה שכתבתי...אוסנת
כל מידה (לצורך העניין - חקירה) אפשר לנצל אותה לרע ולטוב.
ככל שהמידה יותר חזקה אצל האדם - הוא יכול ללכת איתה רחוק יותר.
אם למישהו יש יכולת לחקור מאוד גבוהה - הוא יכול להיות פרופ' למדעי היהדות. אבל הוא גם יכול להיות תלמיד חכם עצום...
 
רוצה להתבודד וישועות, בעצם כולנו מסכימים פה על הנקודה.
מותר (ורצוי) לחקור אם זה מתוך יראת שמים ומתוך רצון להגדיל אותה.
 
רוצה להתבודד -
אמרתי כבר פעמים בערך, שהשאלה הספציפית נשאלה כדי לקנטר.
אם אדם היה חושב עליה מעצמו - הייתי עונה בלי לעשות חשבון. זאת הרמה שלו, לשם הוא הגיע, וזה מה שיעזור לו להתקרב יותר אל ה'*.
אם אדם שרק רוצה למצוא למה היהדות דפוקה היה שואל את זה - אני אישית הייתי עונה (בשביל מי שמסביבו). לכן גם בפורום זה חשוב לענות (יש אנשים שזה עלול להביא אותם לבירור או לכפירה).
 
הובנתי?
 
 
* אלי זה מה שקשה לכם להבין - שיש אנשים שדרך החקירה והעיון מתקרבים לה'.
לפעמים אדם חושבאנונימי (פותח)
לפעמים אדם חושב שהוא יודע
 שהוא עונה
 ובעצם הוא לא יודע כלום...
משפט נחמד.אוסנת
אבל לא יותר מזה.
 
לפי מה שאתה אומר, בעצם אין לנו זכות דיבור וחשיבה אף פעם. לעולם.
הרי כל דבר שנגיד, אנחנו לא מבינים אותו לעומק, ואת כל המשמעויות שלו.
בעצם, אין לנו יכולת התקרבות אליו בכלל - כי אנחנו לא מבינים אותו, והדרך שלנו פסולה כי אנחנו לא מבינים.
 
אז בואו נשאר טיפשים.
כבר אמרו חכמינואנונימי (פותח)
שאמת צריך לבקש בלב... כי כל לבבות דורש ה'...
כל החוכמות כאן זה עניין שולי
 
יכול להיות שדבר שנראה לנו ממש כמו שאנחנו חושבים הוא בעצם הפך הפכים לגמרי...
יכול להיות שנראה לנו איש פשוט לגמרי ובעצם הוא צדיק עצום (כמו שני עמי הארץ שהלכו בשוק ואליהו הנביא אמר לאחר האמוראים שיזכו לחיי העולם הבא..) וגם להפך
זה כל הסוד של רבי נחמן (למי שזוכה לבקש לשמוע אותו באמת)
כל הדיבורים מלאים מזה (יש עניין שנתהפך הכל לטובה... הירידה תכלית העליה.. לפעמים צדיקים גדולים הם מפורסמים של שקר .. וכל דברי הבעש"ט הקדוש ותלמידיו הם ככה, היפוך מר למתוק.. ושהאמת לאמיתה נמצאת רק בלבבות הטהורים של צדיקי אמת ולא בשכל שלנו.. אני לא איש של ציטוטים ולא יודע להביא ציטוטים באמת כמו שצריך.. אבל זאת עניות דעתי)
אני לא יגיד לך כלוםאנונימי (פותח)
למה החוכמות האלה לא שוות כלום
כי באמת אין לי מה להגיד
אבל זה מה שנחל נובע מקור חכמה מאיר לנו ...
טוב נו...אנונימי (פותח)
אני רואה שאת לא מבינה בכלל את הכוונה שלי
 
אז כל טוב
וחבל
 
כי לא הצלחת להסביר ליאוסנת
מה הבעיה אם חוכמות חיצוניות עוזרות לי להגיע לקרבת ה'.
 
אם אתה חושב שאני ממציאה מצב, אז אולי טרם זכית להכיר בן אדם כזה. וזה קצת תמוה - כי הרבה אנשים בדורנו מתפתחים (נפשית-->רוחנית) בגלל המדע.
 
אבל אם לא מתחשק לך, אפשר לסיים את הדיון.
אני את שלי הבהרתי.
זה ממש קישקושים!!!אנונימי (פותח)
קראתי עכשיו את הדברים של אח.. למעלה בהתחלת השרשור (לא הספקתי מקודם)
אבל תסלח לי אני מתפוצץ מזעם ואני מרגיש שאני חייב לא לשתוב אחרי שאתם אומרים כאן דברים כאלו
תסלח לי לא שאני איזה משהו או חכם גדול אבל אני מתפוצץ ואל תיקח את הדברים אישית
אני בכוונה מקדים את זה ומדגיש שכל מה שאני אומר אני צועק את זה ואין לי שום קטע אישי או להתרברב
כל מה שאתה אומר זה קישקושים זה סיסמאות אל תחשוב שאני לא מכיר את כל המשפטים האלה והגישות האלה אני מכיר טוב מאוד את הדרכים והגישות גם אני הייתי בזה אני מכיר את כל המשפטים שאמונה זה לא רגש וכל מיני הגדרות כאלה
הדיבורים שלכם על ברסלב זה דעה שאתה מביאים אותה והיא קיימת במציאות אחרי שאורים אותה כי "האדם נמצא במקום שהוא חושב (הבעש"ט?)" וזה לא יכול להיות זה לא יתכן
אין שום מקום לדברים האלה כי זה הפך גמור מרבנו
אם האמונה זה רגש הוא מתכלה ואמונה זה לא רגש וכל המשפטים האלה בעצם אתה חושב שאתה יודע ואתה חושב שמתוך ההגדרות האלה תיכס לאמונה ובעצם אתה רק מתרחק
אתה מגדיר רגש אתה יודע להגדיר כל ההגדרות האלו בכלל לא שייכות ! הגדרות זה אצל פילוסופים! אח.. יקר כתבת שאתה רוצה להבין את רבי נחמן, תסלח לי אבל אתה בחיים לא תבין ואתה כל כך רחוק מלהבין עדיף שתעזוב את רבי נחמן כי בדרך הזאת לא יצא כלום אתה לא מתקרב להבין, כל החקירות האלה זה אפשר לעשות במתמתיקה שמה חקירות זה טוב.. החיים שלנו זה לא מתמתיקה אין לי מושג איך בכלל להתחיל להסביר את זה כי רבנו עמוק מיני ים ועצם זה שנראה לנו תמוה המשפט ש"אם נעמול כל החיים לא נזכה להבין פיפס אחד ממה שרבנו זכה בשעה אחת".. וכאלה גם על האר"יזל וכו, עצם זה שהמשפט הזה נראה לנו תמוה זה כבר צועק לנו כמה אנחנו לגמרי מחוץ לאמת ודברים שרואים משם לא רואים מכאן.. ואם כבר רוצים לחקור אז לפילוסופים שבינו כל החיים שלנו זה פרדוקס אחד גדול וסוד הבחירה ובכלל כל החיים שלנו הכל הכל זה פרדוקס אחד גדול.. לא משנה ואני מעדיף לא להיכנס לזה ולא להסביר (אפשר לכתוב על זה בלי סוף...) לא כדאי בכלל להיכנס לזה אין שם שום חיים ואל תעיז לחשוב לשנייה שרבי נחמן לא ידע את החוכמות שלך הוא ידע טוב מאוד והוא גם זכה לאור עצום שאין לנו מוגשג אתה יודע בכלל מה זה רוח הקודש ? תפסיק עם החוצפה (אני לא מדבר עליך אבל הדיבור עצמו הוא חוצפה) להגדיר את רבי נחמן ובכלל לדבר עליו וכל ה"חוקרים" למינהם שחקרו את "תורת רבי נחמן ומשנתו..." תעזבו אותו בשקט אתם ממש בחוץ לגמרי אם תקשיבו באמת לדיבורים יפתחו לכם העניים לגמרי אור ה באמת לא מצומצם בכלל לכל ההגדרות שלנו וההגבלות של השכל שלנו שבאמת אנחנו ממש תקועים בתוך התובנות האלה אנחנן מאמינים באמונה שלימה שלימה שלימה שהמשיח יכול לבוא בשניה הזאת ממש??? מה יש לנו בכלל בלי הצדיק הזה שאנחנו בכלל לא יכולים לתפוס אותו לפעמים סתם מצטטים "צדיק האמת .. וכל מיני משפטים.." הרמב"ם כבר אמר לנו שהאמת אינה מה שיאמר בפה אלא מה שיצוייר בנפש תעזוב כל מיני דרכים שכבר היו בעם ישראל כי יש משהו חדש זה לא סיסמא אולי יש טוב גם שם אנחנו לא מזלזלים ח"ו באף צדיק אבל תעזוב את זה ואחד הצדיקים (אולי רבי פנחס מקוריץ) היה עוסק בספרי החקירות (אולי מורה נבוכים), ואחרי זה קרה לו משהו (לא זוכר בדיוק הזיכרון שלי לא משהו...) ואמר שזה בגלל זה, וגם מסופר על אחד הצדיקים (חבל שאני לא יכול להביא מדוייק...) שאמר לבן שלו שספר מורה נבוכים טוב שיהיה מונח בבית אבל שלא יקרא בו (אולי זה היה על ספר אחר) ואם ככה על צדיקים כאלה אז מה נאמר עלינו בכלל בשביל מה לבקש חוכמות אנחנו בבקשים חיים כמה רבי נתן כותב על הפילוסופים הארורים והדעות המקולקלות שלהם שתעו ונפלו והפילו את העולם וכמה שהלכו בדרך שלהם התקלקלו יותר ויותר והדעות המטומטמות שלהם שחשבו שמה שאדם יודע (לוידע מה כל מיני חקירות וידיעות בטבע וכל הזבלות של אריסטו שחשב את עצמו) זה הנפש וזה מה שישאר מהנפש.. מה אדם צריך חכמות בכלל אנחנו מבקשים חיים! "חיים עד העולם" חיים הם למוצאיהם חיים ואם אני יהיה כחם מה יצא לי מזה תחשוב על זה אל תעוות את הדברים תחשוב באמת על הדבר הזה קשה מאוד לשמוע אפילו דיבור אחד של רבנו באמת אבל אם זוכים להתקרב זה מתחיל להאיר אמת זה שכל זה לא חוכמה כמו שאוסנת כתבה וידע להוכיח ולבקש הוחכות מי שאומר שהוא יודע להוחיח שיש אלוקים כמו מנחם בן וכ למיני שטויות כאלה זה שווה קכליפת השום בדיוק ומי שרוצה להחזיר ככה בתשובה שידע שזה בדיוק ההפך מהדרך של התורה באמת, כאילו שווה משהו ההוחכות של מנחם בן.. האלוקים הזה שאתה בדבר עליו הוא שקר! מה אתה בכלל מוכיח.. כאילו עכשיו תפסת את אלוקים.. ה' (כביכול..) נמצא לפניך ואחריך ולפני כל הגאווה שלך ואתה בכלל לא יודע כלום כאילו מנחם בן של לפני ההוחכה זה לא ה' שהחייה אותו... ילד קטן וטהור יודע הרבה יותר ממך מה'! בחיים אנחנו שומעים את קול ה' בחיים שלנו  שזכינו שה' בחר בנו ואנחו זוכים לאור הגנוז שאין כל מלאך וברייה יוכלים לשער ובכל יש עניין שנתהפך הכל לטובה שאנחונ בכלל לא יודעים כלום שאדם כהרף עין תלוי על חוט השערה מסופר על תלמידי הבעשט שפעם זכו ללמוד איתו סודות עצומים ואחרי זה הוא ראה ברוה"ק שנכנס בהם טיפה גאווה והוא הוחיכ אותם על זה ואמר להם שעכשיו הם יודעים הרבה פחות מה שידעו ..
 
אוף כמה כתבתי אין לי כוח לכתוב עוד
סליחה על האריכות אתם באמת לא חייבים לקרוא הכל... לוידע אם בכלל יצא לך מזה משהו...
זאגב זה לא דיון זה מהותאנונימי (פותח)
אני לא מתייחס לזה כדיון
למרות שאין לי שום דבר נגד דיונים וזה נחמד
אבל אני בכוונה לא קורא לזה דיון כי זה כל העניין שלא מדובר פה על דיון! על הגישה על עצם זה שאת קוראת לזה "דיון פילוסופי" על זה אני מתקומם! אולי באמת את לא מבינה למה אני מתכוון
האמת אשם שהיה צריך יותר להסביר ולעיין בדברים.. זה לא נושא מהצד
אבל לי זמן וכח וזמן, אפשר לדבר על הנושאים האלה בלי סוף ימים כלילות... אבל איך אפשר לצמצם את זה פה בפורום הזה.. הרי מדובר פה על על עניינים שכל העולם תלוי בהם בעומק... לא שאני בה לעשות פוזות או משהו אבל באמת העניינים האלה הם ממש ממש המהות
 
את צודקת שבאמת צריך להתייחס לכל מיני נקודות שאת מעלה, לא רוצה שיצטייר כאילו אני איזה פנט שרוט שלא רוצה להקשיב ונעול על עצמו... כי זה ההיפך הגמור ממני
רק שאין לי כח וזמן להתייחס לכל נקודה שאת מעלה למרות שבאמת יש הרבה מה לומר
זה לא משטחיות או חוסר יחס..
פשוט חוסר יכולת
יש כ"כ הרבה מחשבות (גם לך) איך אפשר לכתוב הכל בחמש שורות....
אני כתבתי מה שהלב שלי צעק מה שהמהות שלי אומרת לי, נכון זה לא מנוסח טוב זה לא מוגה ולא מסודר.. אבל ככה זה בפורומים..
בכל אופן אני מקווה שבכל זאת משהו טוב כן אפשר להוציא מכאן, וגם אני את לא מבינה מה אני מקשקש ועל מה בכלל אני מדבר.. אולי עם גולשים אחרים זה מדבר...
לא שאני "משמרת הצניעות" או משמרת רבי נחמן או משהו,  אבל הרגשתי שאני לא יכול לשתוק אחרי הדברים שנאמרו שישארו ככה עם איזה מן סימן שאלה מוזר כזה באוויר  (למרות שאת לא מבינה על מה אני מדבר, וכביכול כל מה שאת אומרת זה דברים טובים)
 
 
 
 
דוד123       לגבי שתי ההודעות האחרונותרוצה להתבודד
התחברתי לגמרי.
 
בדיוק חשבתי על זה שיש כ"כ הרבה מה לומר, אבל בצורה כזו בחיים אי אפשר יהיה לנהל שיח. זה קשה לכתוב הכל ולהצליח להגיב נכון...
 
אסנת, אח, וכל הפילוסופים למיניהם, אני מאד מעריך אתכם על הרצון שלכם שנובע ממקום טהור ומתוק, אני בטוח שכולכם יוצאים מהנקודה של לעשות רצון השם נטו(אני מקווה לפחות)
 
אבל נראה לי שלוויכוחים כאלה פשוט אין תכלית בפורומינו. הם סתם יוצרים אי הבנות ומתחים- בלי אפשרות להסביר אחד את השני...
 
 
***ותזכרו שיותר מהכל "רחמנא ליבא בעי" (כתבתי נכון?)
 
אשרינו שזכינו להתקרב לרבנו נחל נובע מקור חכמה
קראתי...אוסנת
והדיון לא יגמר, אם אתה תאשים שאנחנו משתמשים בסיסמאות (שזה פשוט לא נכון, מה לעשות), ואם לא תקרא טוב את מה שכתבנו.
חצי מהתגובה שלך (בערך) מוסכמת עלי...
 
אני מסכימה שאם חוקרים מתוך כפירה - אסור.
אני לא מסכימה, שאסור לחקור בכלל אם זה מביא אותי לאמונה (ולאמונה גדולה ומפותחת ואמיתית יותר).
אני ישאל אותך שאלה הכי פשוטה שאפשראנונימי (פותח)
ותעני לי בתמימות בבקשה
האם את חושבת שהדברים שכתבת פה מתאימים לדרך רבי נחמן או סותרים אותה
בבקשה תעני לי כן או לא, בלי אבל ואולי וחוכמות...
את לא חייבת להיות ברסלברית, אבל תשובה על זה אני רוצה לשמוע ממך
היא לא יודעת מה זה בכלל הדרך של רבנו... איך אתהרוצה להתבודד
רוצה שהיא תענה לך?
הכי קל להגיד שלשני אין מספיק ידיעות.אוסנת
וכשמגלים שדווקא יש, לברוח.
אתם לא מתיחסים לגוף הויכוח, אלא רק עסוקים בלהראות שאנחנו לא מבינים כלום.
זה רק מראה שהטענות שלנו כבדות עליכם.
 
אני יודעת שזה לא לדרך של רבי נחמן, לפחות איך שה"ננחים" מציגים את זה -
ואם הייתם קוראים טוב, אמרתי את זה כבר בהתחלה ("יש פה ויכוח - ולכן "שמחה ואמונה" הפסיקה אותו - בין שיטת הרב קוק לברסלב.").
השרשור הזה הפך לדיון בין שתי שיטות.
 
בפשטות: לא.
הרחבה: האם הפורום הזה לא נועד לבירורים כאלה?
 
עד כאן.
התשובה היאיהודי גאה
שהוא לא יכול לברוא אבן כזאת כי אם הוא היה יכול אז היה לו חיסרון שהוא לא יכול להרים אותה 
למה נמחקאנונימי (פותח)
כן....יהודי מרמ"גאחרונה
הוא יכול לברוא כזאת אבן אבל הוא גם יכול להרים אותה...
מגוחך לדבר אל הקב"ה כאילו הוא מוגבל,
בעולם הרוחני אין הגבלות כאלה...
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך