פעם שמעתי מאברך שלכאורה התורה של רבי נחמן שונה קצת או הרבה מהשיר הנפלא שהדביקו לה..
כי אנחנו חושבים אוטמטית שהסתרה בתוך ההסתרה זו הסתאה מאוד גדולה והמצב קשה ... אבל כותב רבי נחמן בתורה שם
כִּי יֵשׁ שְׁנֵי הַסְתָּרוֹת וּכְשֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה אַחַת גַּם כֵּן קָשֶׁה מְאד לְמָצְאוֹ, אַך אַף עַל פִּי כֵן כְּשֶׁהוּא נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה אַחַת אֶפְשָׁר לִיגַע וְלַחֲתֹר עַד שֶׁיִּמְצָא אוֹתוֹ יִתְבָּרַך, מֵאַחַר שֶׁיּוֹדֵעַ שֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר מִמֶּנּוּ. אֲבָל כְּשֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה תּוֹך הַסְתָּרָה, דְּהַיְנוּ שֶׁהַהַסְתָּרָה בְּעַצְמָהּ נִסְתֶּרֶת מִמֶּנּוּ, דְּהַיְנוּ *שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר מִמֶּנּוּ*, אֲזַי אִי אֶפְשָׁר כְּלָל לִמְצא אוֹתוֹ מֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל מֵהַשֵּם יִתְבָּרַךְ. "וְאָנכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר" דְּהַיְנוּ שֶׁאַסְתִּיר הַהַסְתָּרָה שֶׁלּא יֵדְעוּ כְּלָל שֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר, וַאֲזַי בְּוַדַּאי אֵינוֹ יָכוֹל לִמְצא אוֹתוֹ יִתְבָּרַך מֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁצָּרִיך לְבַקֵּשׁ אוֹתוֹ יִתְבָּרַך כִּי אֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר מִמֶּנּוּ כִּי הַהַסְתָּרָה בְּעַצְמָהּ נִסְתֶּרֶת כַּנַּ"ל.
לכאורה מפורש שהאדם לא יודע שהוא רחוק מה' ושה' נסתר ממנו.. א
ולכאורה אם לאדם יש דברים קשים העוברים עליו.. ברור שהוא יודע ומרגיש שה' רחוק ממנו יש צרות יש קשיים..
אבל בתורה הזו כתוב שהסתרה בתוך ההסתרה זו מציאות בה לא יודעים שה' נסתר אז אולי נכון דווקא שלאדם טוב ושמח בחייו ואולי אף נראה לו שה' איתו והוא עובד ה' וירא שמיים.. ועל אדם כזה נאמר שהור לא יודע שהוא באמת רחוק מה' ושהוא האדם שדווקא חושב שהוא צדיק וה' דואג לו.. הוא לא יודע שהוא בהסתרה דבתוך ההסתרה וה' רחוק ממנו..
מקווה שהובן. מוזמנים לחלוק..




