פרשת בלקרחל=)
"כָּל מִי שֶׁיֵּשׁ בְּיָדוֹ שְׁלֹשָׁה דְּבָרִים הַלָּלוּ, מִתַּלְמִידָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ,
וּשְׁלֹשָׁה דְּבָרִים אֲחֵרִים, מִתַּלְמִידָיו שֶׁל בִּלְעָם הָרָשָׁע.
עַיִן טוֹבָה, וְרוּחַ נְמוּכָה, וְנֶפֶשׁ שְׁפֵלָה, מִתַּלְמִידָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ.
עַיִן רָעָה, וְרוּחַ גְּבוֹהָה, וְנֶפֶשׁ רְחָבָה, מִתַּלְמִידָיו שֶׁל בִּלְעָם הָרָשָׁע.
מַה בֵּין תַּלְמִידָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ לתַּלְמִידָיו שֶׁל בִּלְעָם הָרָשָׁע?
תַּלְמִידָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ אוֹכְלִין בָּעוֹלָם הַזֶּה וְנוֹחֲלִין בָּעוֹלָם הַבָּא,
שֶׁנֶּאֱמַר: " לְהַנְחִיל אֹהֲבַי יֵשׁ, וְאֹצְרֹתֵיהֶם אֲמַלֵּא".
אֲבָל תַּלְמִידָיו שֶׁל בִּלְעָם הָרָשָׁע יוֹרְשִׁין גֵּיהִנָּם וְיוֹרְדִין לִבְאֵר שַׁחַת,
שֶׁנֶּאֱמַר: "וְאַתָּה אֱלֹהִים תּוֹרִדֵם לִבְאֵר שַׁחַת, אַנְשֵׁי דָמִים וּמִרְמָה לֹא-יֶחֱצוּ יְמֵיהֶם, וַאֲנִי אֶבְטַח-בָּךְ." (אבות פרק ה' משנה י"ט)
במשנה אנו רואים השוואה ניגודית בין אברהם אבינו לבלעם הרשע. הם נצמאים במצבים הפוכים- עין טובה כנגד עין רעה, רוח נמוכה כנגד רוח גבוהה, ונפש שפלה כנגד נפש רחבה.
מהשוואה הזו אנו יכולים ללמוד דבר מאוד מעניין: לפי מה שכתוב, גם לאברהם וגם לבלעם יש אותם נתוני פתיחה. אבל כל אחד לוקח אותם לכיוון שלו. אברהם לא מוכן לקחת ולו שרון נעל ממלך סדום משלל המלחמה, ואילו בלעם הולך לקלל את ישראל בעד "מְלֹא בֵיתוֹ כֶּסֶף וְזָהָב". אברהם מעיד על עצמו: "וְאָנֹכִי עָפָר וָאֵפֶר", ואילו בלעם, רוחו כל- כך גבוהה, עד שאפילו בעת נשיאת משליו, כאשר הוא מברך את ישראל במקום לקלל אותם,  הוא מכריז על עצמו שהוא: "שֹׁמֵעַ אִמְרֵי-אֵל וְיֹדֵעַ דַּעַת עֶלְיוֹן". אברהם, נפשו כל- כך שפלה, עד שמתוך צניעות לא הכיר ביופיה של אשתו-"הִנֵּה נָא יָדַעְתִּי כִּי אִשָּׁה יְפַת-מַרְאֶה אָתְּ". בלעם נפשו כל כך רחבה, עד  שמתוך תאוותו יעץ להפקיר בנות מואב לזנות. ואמרו חכמים:  "הלעם בועל אתונו היה". (סנהדרין ק"ה ע"א).
כשאברהם אבינו יוצא לעקידה, כתוב עליו: "וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר, וַיַּחֲבֹשׁ אֶת-חֲמֹרוֹ וַיִּקַּח אֶת שְׁנֵי נְעָרָיו אִתּוֹ",
ושבלעם יוצא לקלל את ישראל: "וַיָּקָם בִּלְעָם בַּבֹּקֶר, וַיַּחֲבֹשׁ אֶת-אֲתֹנו... וּשְׁנֵי נְעָרָיו עִמּוֹ".
אצל אברהם האהבה מקלקלת את השורה, ואצל בלעם השנאה מקלקלת את השורה. אברהם, אדם כבר בשנות המאה פלוס, מזנק השכם בבוקר מהמיטה וחובש את חמורו בעצמו כדי למלא את רצון ה', ואילו הלעם, נביא ברמה עצומה, קם בבוקר, ושלא כראוי לאדם מכובד כמותו חובש את אתונו בעצמו מרוב שנאה לעם ישראל.
אברהם אבינו לוקח את החומריות אתו ומעלה אותו לרמה רוחנית, בעוד בלעם הרשע משאיר עמו את החומריות, דבק בה ואף מביא אותה לשפל.
תלמידי אברהם אבינו שוכים לחלקם בעולם הזה. והעולם הבא. כתוב: " לְהַנְחִיל אֹהֲבַי יֵשׁ"- לעולם הזה, "וְאֹצְרֹתֵיהֶם אֲמַלֵּא"- לעולם הבא. דבר זה לכאורה תמוה, כי  יש תלמידי צדיקים  מעונים, עניים, סובלים ומדוכאים? אך ברגע שיש להם עין טובה ושמחים בחלקם, זוכין לאכול חלקם בעולם הזה, כי מי שסומך ובוטח בה' לא ידאג, אבל מי שעינו רעה לעולם לא ישבע כסף, תמיד ירדוף עוד ועוד. מכאן שדבר זה אינו נס מיוחד, אלא דרך הטבע שכך יקרה בעולם הזה.
אבל תלמידי בלעם הרשע,"לֹא-יֶחֱצוּ יְמֵיהֶם"- לא ימלאו ימיהם, כי הרי "הַקִּנְאָה הַתַּאֲוָה וְהַכָּבוֹד מוֹצִיאִין אֶת הָאָדָם מִן הָעוֹלָם", ואילו שלושת התכונות של תלמידי בלעם הרשע-  עין טובה זו העדר קנאה, רוח נמוכה זה העדר גאווה, ונפש שפלה זו העדר תאווה. ולבלעם יש את ההעדרויות האלו....
לכאורה, השאלה של המשנה מיותרת- ההדל בין תלמידי אברהם אבינו לתלמידי בלעם הרשע ברורים- אלה מאמינים בה' ואלה לא....
אבל המשנה באה ללמד אותנו דבר חשוב. טוהר המידות מזכה אותנו לאמונה בה'. גם אנחנו יכולים להיות תלמידי בלעם הרשע. עלינו לשמור על טוהר מידתינו כדי לזכות להיות תלמידי אברהם אבינו. המידות משפיעות על כל חיינו, ולמרות שבלעם היה בדרגה נבואית גדולה, מרוב קלקול מידותיו ראה את כל נבואותיו כנבואות רעות.
"בְּמִדָּה שֶׁאָדָם מוֹדֵד, בָּהּ מוֹדֵדִין לו"- בלעם היה מעוות את המציאות כפי מחשבותיו הזדוניות. לא היה אכפת לא לצאת נגד רצון ה', למרוֹת שידע שלא יוכל לעשות כלום בלי אישור של ה'. ולכן כל קללותיו הפכו לברכה- תפנית של 180 מעלות, כמו שבלעם הוא ההפך הגמור מאברהם אבינו.
שנזכה להידמות לאברהם אבינו, וכך להתקרב  לאבינו שבשמיים ולהגיע לגאולה השלמה במהרה בימינו.
(הלימוד מבוסס על ברטנורא, ר' אריה לוין והרב שפירא)
שבת שלום!
הלימוד מוקדש לעילוי נשמת אהרון צבי בן דוד הלוי
יישר כח!!רחלקה
יישכר כח!! הנה עוד אחד:!~אהרלה~!נתניה
רוב הסיפור בפרשה מדבר על בלעם שמנסה לקלל את עם ישראל בפקודת בלק על מנת להציל את יושבי הארץ. באותם ימים הקדוש ברוך הוא משנה את מידותיו ולא כועס מה שמונע מבלעם לקלל את עם ישראל כמו שמובא בגמ' בברכות, הקב"ה מונע מבלעם לקלל את עם ישראל ולמעשה הופך את בלעם לנביא ברכה על ישראל, רוב הברכות על עם ישראל מופיעות בפרשתנו יותר מדברי נביאי ישראל עצמם.

מה שמיוחד שעם ישראל עצמו אינה יודע על הדרמה המתחוללת סביבו, מכוסים בענני הכבוד עם ישראל לא רואה בכלל את בלעם,בלק והמזבחות שנמצאים במטווחי עין על ההרים מסביבם.

ישר אחרי הסיפור של בלעם בהקשר ישיר עוברים לסיפור אחר לגמרי, בני ישראל זונים עם בנות מואב ומעוררים כעס גדול כלפי הקב"ה. עם ישראל מוצג ככפוי טובה שלא מבין מה קרה מסביבו ולא מבין את החסד הגדול שנעשה עמיו על ידי הקב"ה. למעשה אפשר להגיד שאם עם ישראל היוט יודעים איזה שעת רצון זאת לא היו חוטאים כלל.

נלמד מכך שאיננו יודעים מה עושה הקב"ה עמנו בכל רגע ורגע, איננו יודעים אם הקב"ה עושה עמנו חסד או כועס עלינו ולכן עלינו לזכור תמציד לעשות את רצון ה' כי איננו יודעים את ההשלכות של מעשינו בראייה כוללת

שבת שלום

לרפואת תמר רבקה בת אדית יעל
נהנתי. תודה!צחקן
זכי למצוות..תפוזה 1
[מזל שיש את מרים, הא? ;)
או שזה לא ממנה?]
והנה עוד אחד...[תפוזה-זה ממנה, באישור..]רחל=)אחרונה
בהפטרה של פרשת בלק, פונה הנביא מיכה לאומה בקריאה: "וּמָה ה' דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד, וְהַצְנעֵַ לֶכֶת, עִם אֱלֹקיךָ". קריאה זו באה לאחר שהנביא מזכיר לאומה את החסד הגדול שעשה הקב"ה עם דור המדבר כאשר הפר את עצת בלק ובלעם: "עַמִּי, זכְָר נאָ מַה יּעַָץ בָּלָק מֶלֶךְ מוֹאָב, וּמֶה עָנהָ אֹתוֹ, בִּלְעָם בֶּן בְּעוֹר מִן הַשִּׁטִּים". נשאלת השאלה מה הקשר בין החסד האלוקי בהפרת עצת בלק ובלעם לבין הקריאה הגדולה לעשות משפט וחסד והצנע לכת עם אלוקיך?
בפרשת השבוע אנו נפגשים עם הניסיונות של בלק ל'עורר' את בלעם לקלל את ישראל. לצורך כך לוקח בלק את בלעם לשלושה מקומות בהם הוא מצפה שבלעם יזכה להשראה. המקום הראשון הוא קרית חצות - משם בלעם אכן רואה את קצה העם, דבר האמור לעורר את בלעם לקלל את ישראל, אולם שם ישנה התערבות אלוקית: "ויַּשֶָׂם ה' דָּבָר בְּפִי בִלְעָם, ויַֹּאמֶר שׁוּב אֶל בָּלָק, וְכֹה תְדַבֵּר" . גם כאשר בלק ובלעם מגיעים לשדה צופים ששם נראה אפס קצהו של עם ישראל, ישנה התערבות אלוקית: "ויִַּקָּר ה' אֶל בִּלְעָם, ויַּשֶָׂם דָּבָר בְּפִיו; ויַֹּאמֶר שׁוּב אֶל בָּלָק, וְכֹה תְדַבֵּר".
 והנה בפעם השלישית כאשר בלק ובלעם מגיעים אל ראש הפעור הנשקף על פני הישימון, דווקא כאן כאשר בלעם אינו רואה רק את קצה העם אלא מתגלה לנגד עיניו כל האומה הישראלית, דווקא כאן אין התערבות אלוקית, - "ויִַּשָּׂא בִלְעָם אֶת עֵיניָו, ויַּרְַא אֶת יִשְׂרָאֵל שֹׁכֵן לִשְׁבָטָיו; ותְַּהִי עָלָיו, רוּחַ אֱלֹקים".
 מה פשר הדבר?
 פרשה זו עוסקת בשאלה כיצד אפשר להפוך קללה לברכה, כיצד אפשר להפוך עין רעה לעין טובה, שנאה לאהבה, כיצד משפיעים לטובה.
 חז"ל טוענים כי כאשר דוד פגש בשאול המלך במערה, היה שאול בן מוות, מדוע אם כן דוד לא הרגו? "אמר רבי אלעזר, אמר לו דוד לשאול: מן התורה - בן הריגה אתה, שהרי רודף אתה, והתורה אמרה: בא להרגך השכם להרגו. אלא צניעות שהיתה בך - היא חסה עליך, ומאי היא? - דכתיב ויבא אל גדרות הצאן על הדרך ושם מערה ויבא שאול להסך את רגליו. תנא: גדר לפנים מן גדר, ומערה לפנים ממערה. להסך - אמר רבי אלעזר: מלמד שסכך עצמו כסוכה".
 ישנם מצבים בהם האדם נחשף לעוצמה ולגודל, במקרים מעין אלה העוצמה מדברת בעד עצמה ובכוחה להפוך את השנאה לאהבה ואפילו את הצדק לרחמים. שאול המלך אכן היה בן מוות, אולם דוד לא עמד מול עוצמת הצניעות של מלך ישראל. ברגע זה דוד נהג שלא כדין, "צניעות שבך" היא זו שהפכה את הדין מבן מוות לבן חורין.
הדברים נכונים גם לגבי פרשת השבוע: בלק ובלעם מחפשים את הדרך, המקום והזמן לקלל את ישראל, לרוב הם לא מצליחים כיוון שישנה התערבות אלוקית. אולם בפעם היחידה בה נחשף בלעם לעוצמה של האומה השוכנת לשבטיה, צורת החיים של האומה שהשתקפה בצניעות מיוחדת - "על שראה פתחיהם שאינן מכוונים זה מול זה", היא זו שהכריעה את בלעם לברך את האומה הישראלית "מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל". הנביא מיכה מציב בפני האומה רף גבוה של צורת חיים שבכוחה להשפיע למרחקים. לא עוד התערבות אלוקית הבאה מלמעלה ומכריחה את האומה ללכת בדרך ישרה, לא עוד התערבות אלוקית שמהפכת קללה לברכה, דווקא פרשת בלק מלמדת שאפשר לבנות דגם של צורת חיים שבכוחה להשפיע גם על גדולי השונאים של האומה: "עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלוקיך". הדברים ודאי נכונים לגבי ישיבתנו בארץ. חז"ל מלמדים כי כאשר אברהם אבינו נצטווה ללכת אל "הארץ אשר אראך" לא ידע היכן המקום. עם זאת: "בשעה שהיה אברהם אבינו מהלך בארם נהרים ובארם נחור, ראה אותם אוכלים ושותים ופוחזים, אמר הלוואי לא יהיה לי חלק בארץ הזאת. כיון שהגיע לסולמה של צור, ראה אותם עוסקים בניכוש בשעת הניכוש בעידור בשעת העידור, אמר הלוואי יהא חלקי בארץ הזאת". גם אצל אברהם אבינו לא הייתה התערבות אלוקית, אברהם הבין שהארץ עליה מדבר הקב"ה היא ארץ בה ההתנהגות של היושבים עליה היא התנהגות מוסרית ייחודית, כזאת שכל מי שעובר בה מושפע ממנה. העוצמה איתה נפגש אברהם אבינו עם יושבי הארץ היא זו ששכנעה אותו שאכן הוא יושב בארץ אשר עיני ד' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית השנה. [מי שרוצה- מוזמנת לעיין בהבדלים בין בלעם ולאברהם במה ששלחתי לפני שנה].
(הרב רחמים ברכיהו)
יהי רצון שנזכה ללכת בדרכי ה' יתברך ועל ידי כך לקרב את הגאולה במהרה בימינו.
שבת שלום!

הלימוד מוקדש לעילוי נשמת אהרון צבי בן דוד הלוי
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך