יאללהקפיץ
כאן מתווכחים על גיוס נשים
כללים: אתם לא מגיבים כמו במקומות אחרים כאן בפורום ש"בת שבוחרת להתגייס זה מעלה שאלה עד כמה היא יראת שמיים." יראת השמיים שלי היא ביני לבין הקב"ה ולא עניינכם.

@עברי אנכי
אני לא חושבת שמסגרת צבאית זה דבר שמתאים לכל אחת, או ראוי בכל תפקיד. החלטתי שלי זה מה שמתאים לעשות בשנים הבאות.
השאלה היא אם אנחנו יוצאים מנקודת הנחה ששירות צבאי/לאומי הוא חובה, או מנקודת הנחה שהוא בין לא חובה לבזבוז זמן. (יצא לי לשמוע את שתי הגישות. כל אחד מההורים שלי בצד אחר בנושא)
בזבוז זמןsimple man

רוב הבנות דודות שלי שעשו צבא העבירו את הזמן בכלום... על פי דעתם.

ושירות לאומי זה לא?קפיץ
זאת השאלה?
אם השאלה היא בין צבא לשירות לאומי, או בין שירות כלשהו ללא בכלל
לא נראליsimple man

ששירות לאומי זה בזבוז זמן. אבל זה תלוי איזה.

יצא לי להכיר אנשים שבזבזו זמן בשירותקפיץ
ואנשים שאומרים שהם לא מתחרטים על מה שעשו בצבא.
מאוד תלוי תפקיד ובן אדם
נתחיל.עברי אנכי

הרעיון שעומד מאחורי השירות. בכללי. זה לתרום לכלל.

הרבנים למשל שמאפשרים לחלק מהבנות לוותר על שירות לאומי זה מתוך הבנה שאולי לדלג עליו יתן תרומה יותר גדולה לחברה. למשל.. תתחיל ללמוד רפואה. ובכלל - להקים בית כל ישראל מושפעים זה מזה ולכן בכלל מצוות.

אבל הרעיון זה לתרום.

 

אממה

 

ברגע שאת תורמת ועושה רע לעצמך

לרוחניות שלך

לקדושה שלך

לצניעות שלך

ואת מכירה את המשל המוכר על זה שקודח בספינה בחדר ולומר שזה החדר שלו - אבל בעצם הוא מטביע את כולם.

לא הבנתי מה אתה אומר.קפיץ
זאת הייתה השאלה.
אם יותר תורם לכלל לעשות שירות או להתחיל ללמוד מיד אחרי התיכון? (ביציאה מנקודת הנחה שהקמת בית לא רלוונטית בשנתיים הקרובות).
ואם אתה חושב שתרומה אחת יותר חשובה מהאחרת, או שכולן צריכות לעשות אותו דבר
אני אגיד לךעברי אנכי

אני אישית לא מגודל מחובבי השירות הלאומי אבל בודאי שאעדיף אותו על צבא.

 

הרעיון הוא מחולק ל2.

א. שתרומה לקהילה לא תבוא על חשבון הרוחניות שלך.

ב. שאם תהיה תרומה מאוחרת יותר טובה יותר, לא צריך לדחות את החיים בשנה בשביל זה

 

ודאי שכל אחת תורמת איך שמתאים לה

אז העדיפות הזו קצת מנותקת מהמציאות.קפיץ
למה?
כי להתקלקל ולהיפגע אפשר בכל מקום.
לא סתם אמרו לנו ש"אין אפוטרופוס לעריות" ו"ואל תאמין בעצמך עד יום מותך".
ויצא לי כבר לשמוע על בנות שהגיעו למקומות בשירות הלאומי, וגילו שאין אוכל כשר, ו*אסרו* עליהן להכשיר את הכלים (מכירה אישית מישהי כזו. דוסית ממש. ושמעתי את זה ממנה בעצמה. לא המצאה או משהו שמפיצים כדי לשכנע בנות להתגייס)
----
לגבי תרומה מאוחרת יותר, גם זה מתאפשר הרבה יותר דרך הצבא, יש שם הרבה יותר אפשרויות תפקידים שמעניינות אותי ומתאימות לי, והרבה יותר תפקידים שמשאירים אותך עם נסיון לחיים, דבר שקיים הרבה פחות עד כמעט ולא בש"ל.
-----
ועוד לגבי תרומה מאוחרת יותר, יש בזה גם עניין כלכלי. גם העניין של ללמוד מקצוע דרך הצבא - במקום לשלם בעצמי על לימודים.
וגם העניין של החיים תוך כדי הצבא, לא בטוח שההורים שלי יוכלו לעזור לי תוך כדי, וגם אם כן לא רוצה לסמוך על זה. אני בן אדם מאוד לא בזבזן, ואם הצבא נותן נסיעות, אוכל ומקום לישון לא נראה לי שיהיה לי יותר מדי על מה להוציא כסף. אני אוכל להישאר עם משהו ביד אח"כ, מה שלא יקרה בשירות לאומי. (או שבנות קונות בעצמן את האוכל מתוך הכסף שהן מקבלות. ולבנות שנמצאות בפנימיות וכו' מורידים על זה כסף מה"משכורת".)
..עברי אנכי

בגלל זה בדיוק אני לא תומך נלהב של השירות.

ולומר שאפשר להתקלקל בכל מקום זה לברוח מהמציאות.

יש מקום שקל מאוד להתקלקל בו כמו הצבא. מי שאומר שאפשר בכל מקום וככה הוא משקיט לעצמו את המצפון בזה שהוא שם הוא סתם. לא סתם כל גדולי ישראל אסרו.

 

מקרה עצוב ונוראי. באמת עצוב לי לשמוע. אין לי מה לומר. נוראי.

 

נכון שלפעמים תרומה בצבא שווה יותר. אבל לבנות? אמ. תלוי מה. אם את מתכוונת פה לקרבי את טועה ובגדול. כל השאר נכון שהצבא יכול לקדם - אבל אי עשיית הצבא לא תוריד אותך ככה שאת יכולה לצמוח בדרך אחרת פלוס מינוס דומה.

ואם תגידי מה זה תורם למדינה וכו וכו וכו, אני אתן לך משל. יש כלל שאומרים שאי אפשר להתיר נסיעה במכונית בשבת כדי שאנשים יבואו לשמוע שיעור תורה. אותו דבר את לא יכולה להתיר את האסור כדי לתרום. ואם ה' אסר והגביל אותנו - לא נצא מופסדים מזה בשום מובן לעולם. (עייני ערך שמירת שבת. הפרשת מעשר ועוד) ולכן כשכל גדולי הדור אסרו, מה שגוזרים בב"ד של מטה גוזרים בב"ד של מעלה ואסור לנשים להתגייס.

 

לשלם מקצוע דרך הצבא. סוגיא באמת חשובה ויפה. את רוצה נימוק מתורץ ומנומק? אין. הפסקה שכתובה פה למעלה היא הייסוד לחיי כולנו, לשמירת השבת שלנו לנתינת הצדקה והכל.

 

את הפסקה האחרונה לא הבנתי, אני גם בנאדם מאוד לא בזבזן. גם בנות בשירות מסתדרות. ותחשבי על זה שבסופו של דבר תלכי לאוניברסיטה ותלמדי ושם גם תצטרכי לעבוד כדי לקנות אוכל. הוצאות תמיד יהיו. אבל ה' מסדר. זה ללכת אחריו עוור. זה מסלול חיים לגיטימי מאוד.

..קפיץ
אני לא חושבת שזה נסיון להשקיט לעצמי את המצפון. אם הייתי צריכה לעשות דברים כדי "להשקיט" אותו, כנראה שהייתי בורחת הרבה קודם.

אני ממש לא חושבת שיש איזושהי סיבה בעולם שבנות יהיו בקרבי. מיותר לגמרי.
ושוב, אני לא מצליחה להבין למה זה אסור ושירות לאומי מותר, יש עוד המון בעיות בש"ל. (שמעתי את הטענה שבש"ל אפשר לעזוב בכל רגע. הטענה הזו מכאיבה לי, היא יוצאת מנקודת הנחה שאני לא מספיק בוגרת ואחראית להתחייב לתקופת זמן ארוכה)

קשה לי בעיקר לקבל תשובות של רבנים כמו הרב אבינר, שטוענים ששירות לאומי זה חשוב מאוד, וצבאי אסור לגמרי. וגם בשירות לאומי יש מקומות אסורים. ואז מה עשינו בזה? אם הש"ל הוא לא מסגרת שמותרת לבנות שרוצות לתרום, אז בואו נבטל אותה וזהו.

אם הקב"ה אסר עלינו לא נצא מופסדים מזה לעולם?
הלוואי עלי אמונה כמו שלך. מה נעשה שאני עוד רחוקה משם.

הוצאות תמיד יהיו. זה נכון. אבל בלימודים בניגוד לש"ל או צבא אפשר לעבוד תוך כדי. מה שמחייב אותך לחיות ממה שאתה מקבל ממשרד הבטחון.
וכשיש לך 800₪ בחודש, אם יש או אין לך הוצאות על אוכל זה הבדל משמעותי.
..עברי אנכי

אני תומך בגישה של הרב שמואל אליהו (בערך, לא ממש יודע עד כמה היא מסתעפת. אבל ברעיון שלה)

יש מסגרות בשירות לאומי שמתאימות ויש שלא. לכן לכי למסגרות שכן מתאימות. אם לא - אל תעשי.

וכמו שאמרתי גם בגישה (שאני לא יודע אם הרב שמואל אומר אותה) שלפעמים התרומה יותר גדולה בבכלל לא לעשות ש"ל.

אז יש מסגרות טובות. ויש לא. צריך לבחור מה שטוב. זה פשוט, לא?

 

בעניין מה שהקב"ה אוסר ואנחנו לא מפסידים.

לא. אנחנו לא. נמל אשדוד אומר את זה על עצמו. שאעפ שהוא שומר שבת הוא הנמל שפורק הכי הרבה סחורה בארץ.

ה' לא ימנע טוב להולכים בתמים. וזה קשה. אבל זה אסקיומה.

כנל על ההוצאות.

 

מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה ועד ראש השנה.

להיות עם ראש על הכתפיים, אבל אני מבטיח לך לא בשמי. כי הבטחה שלי זה לא כזה ביג דיל. אלא הקבה בעצמו אמר "נסוני נא בזאת". שמי שממעשר כספים יתעשר בסוף. תבחני את זה. (לטווח רחוק כמובן). תחשבי כמה הוצאות לא צפויות יכלו לקרות לך בכל רגע וה' הציל ממך. ולהפך. כשאת משתמשת בכסף שלך נגד ה.. הוא יקח אותו ממך בדרכים עקלקלות. כשאת איתו - תפתחי עינים ותראי ניסים גלויים. תראי כמה זוגות אברכים חיים היום. זה די פסיכי.. לא?

..קפיץ
שוב. יש מסגרות טובות ויש כאלו שלא. אז קצת מתפספסת הנקודה שבש"ל, שמאפשרת לבנות לבחור ולתרום.
ומצטערת לעדכן אותך, הסיכוי של מישהי כמוני להגיע למקום שגם יהיה לי טוב בו והוא גם מותר בש"ל הוא אפסי. (מקומות כמו משרד רה"מ או משרד הבטחון? שבנות שירות עושות בהם את אותה העבודה בדיוק כמו החיילת שיושבת בשולחן ליד, מותר או אסור? כי לא הצלחתי להבין).
למה? כי הש"ל הוא מערכת מאוד מייאשת, ומאוד מבוססת על קשרים ופרוטקציות.
מניסיון של חברות טובות, אתה יודע עד כמה קשה להתקבל לש"ל בתור בת עם בעיות רפואיות? (יש מסלול לאנשים שלא עושים צבא מסיבה רפואית, ויש לבנות שלא עושות מטעמי דת. מה שיוצר מצב שבת דתייה שמגיעה מהמסלול של הבנות הדתיות תפסיד מזה)
אפשר להגיד עד מחר שזה לא נכון, אבל מישהי מכאן אמרה לי, ששאלו אותה על אבא שלה שהוא די מוכר, בכלל לא על עצמה והיא התקבלה על המקום. יש לך שם אחר לזה?
"צריך לבחור מה שטוב" שוב, הלוואי שזה היה כ"כ פשוט.

ומעשר כספים, זה אחד הדברים הכי קשים בעולם בשבילי. לתת כסף, שעבדתי עליו, וזה מגיע גם לסכומים גבוהים זה כואב, וקשה בטירוף.
"ובחנוני נא בזאת" - זה פשוט מבחן כ"כ גדול, שבסופו של דבר דורש לבחור להאמין. (גם אם תרמת אלף שקל ואז זכית בלוטו במיליון, מי אמר שזה קשור אחד לשני?)

ואני עם עיניים פקוחות, ובכל זאת, קשה לראות כאן ניסים. המצב הזה בעיני כ"כ מורכב שאין לי תשובה על זה. אני מנסה, ולפעמים גם רואה. וגם "על ניסיך שבכל יום עמנו" אנחנו מחויבים להודות. ולמרות זאת, גם כשהנס גלוי וברור קשה להודות עליו, אז כשהוא לא?
אענה מחר, טוב?עברי אנכי


אפילו לא קראתי כדי להישאר במתחעברי אנכי


..עברי אנכי

ככה. את הדעה של הרב את יכולה לראות באתר ישיבה. הוא נתן שמה מיליון תנאים. תבחני כל אחד לפי ההקשר. אני לא יודע.

לגבי משרדי ראש הממשלה - אין לי מושג איך זה עובד שם. אני אישית קצת לא אוהב את זה כי הרעיון זה לתרום לחברה ולמדינה בדרך שלך, ושירות לאומי שם זה פשוט כמו עוד עובד - רק בכמעט חינם. לאיודע.. לא מת על הרעיון. אבל אם כמובן וזה יעזור לאותה אשה בחיים בהמשך אולי. כן. רק אומר את דעתי לגבי המקומות האלה.

סתם שתדעי, אחותי עכשיו בשירות לאומי במקום מסויים שנקרא מקום ממשלתי (היא לא ממש תקשיב לי למה דעתי בנידון. רק אומר שהיא שם), ואנשים שם מהרגע שבו הם קיבלו קביעות ממש מזלזלים בעבודה שלהם. שיש שם המון שלא באמת תורמים.

 

מקום טוב הכוונה בחינה דתית - זתומרת שכנה שלי עשתה שירות באולפנה שבה היא למדה בתור מדריכה(?) או משו כזה. היא תרמה לבנות מהניסיון שלה וכו וכו וכו וגם מתאים לה דבר כזה. מקום כזה עומד בדרישות של הרב שמואל אליהו.

אמרת שקשה להתקבל לשירות. ודאי. אז אם לא התקבלת לשומקום שעומד בתנאי ההלכה (קצת רחוק אני חושב) - פשוט לא לעשות שירות..

ואני טורח ומזכיר שוב שכל זה בהנחה שהחלטת שהדרך שלך לתרום יותר זה דווקא בעשיית השירות ולא בביטולו.

זאת אומרת - כשאמרתי מקום טוב הכוונה טוב ועומד בדרישות של הרב.. ואחרי זה צריך לבדוק האם זה באמת תרומה שמתאימה לך? כי יש בנות שלמשל לעשות ש"ל באולפנה שבה היא למדה זה יעזור לה, יבגר אותה, יכין אותה לחיים - והיא בכלל לא לקראת חתונה וכו. לעומת זאת - יש בנות שזה יהיה בזבוז שנה החיים. זתומרת 2 תנאים.

 

 

מעשר כספים זה בהחלט קשה. עשירית ועין יפה חמישית. וכן. גם אני שמתי לב שטעיתי וכתבתי ונסוני נא במקום בחנוני נא זה קשה. אבל משתלם. כסף יוצא במיליון דרכים. כשמבינים שה' מנהיג את העולם ויש ככ הרבה הוצאות לא צפויות.. זה פשוט שהכסף הזה הולך למי שמנהל את העולם ולא מתבזבז.

 

 

לנשום זה נס. (אני בכוונה לא מאריך וכותב פה איזה מגילה)

..קפיץ
אז רק תפקיד שעומד במיליון תנאים + מעניין אותי יכול להיות רלוונטי?
קשה לי עם הגישה הזו, משהו בה מרגיש לי קצת אנוכי. כן. צריך לתרום אבל רק אם ככה וככה? ואם לא אז אפשר לוותר.

שירות לאומי זה כמו עוד עובד רק בכמעט חינם, נכון. ובציבור החרדי הגישה באמת היא שש"ל זה "יהרג ואל יעבור" (החזו"א אמר את זה כשזה רק התחיל). וזה נשמע מופרך ברגע הראשון, כי זה מאפשר לשתי בנות לעשות את אותה העבודה, אחת מתוך התנדבות והשניה בתשלום, ודווקא מי שעובדת בתשלום היא זו שעושה מה שנכון ומה שגדולי ישראל הורו. אבל כן. ככה זה.


מה שכתבת על מעשר כספים, זה וואו. פעם ראשונה שאני שומעת התיחסות כזו לנושא וצריכה עוד זמן כדי להבין אותה.

ותאמין לי שאני מבינה את זה. וזה נס גדול, וזה בדיוק מה שאמרתי, גם על זה אנחנו מחויבים להודות. ולמרות זאת, גם כשאנחנו רואים ניסים שנראים לנו יותר "מעל הטבע" ולא את הניסים שכבר הפכו בשבילנו למובנים מאליהם, עדיין קשה לנו להגיד תודה. אנחנו עדיין מנסים להתחמק.
..עברי אנכי

תשמעי, הרעיון הוא כזה. תתרמי - אבל שלא יבוא על חשבון הרוחניות שלך.

התנאים שהרב כתב אלו התנאים שההלכה מצריכה. שלא יפגע ברוחניות שלך.

תקראי. ממליץ.

 

נכון. זה הגישה שם. קראתי שהרב מלמד אמר שבמציאות זה לא נכון. ילדה לא תתקלקל בשירות לאומי. אולי זה נכון לגבי בת סמינר, אבל בנות אולפנה.. במציאות זה לא נכון. לכן.. זה לא מחייב. מה שאומרים שהבנות מתקלקלות - זה יהיה רלוונטי רק לגבי בנות סמינר. וזה מובן לאסור את זה עליהן. זה באמת מובן. אבל בת שלמדה באולפנה אני לא רואה מה ההבדל בין זה לבכלל כל החיים. יש הבדלים. אבל קטנים. לכן אני לא מתייחס לטענה הזאת. אם בת סמינר תרצה לעשות שירות - יהיה מה לדבר על זה.

מה שאמרת נכון לגבי ההתנדבות והכסף, אבל ההבדל היחיד שאני חושב שכן רלוונטי זה הגיל/חתונה. שזה בהחלט משפיע. אבל התנדבות או עבודה אותו דבר. מסכים איתך.

 

רקאומר, לגבי המעשר. אני לא שופט אותך חס ושלום. מה שחסר לי זה שישפטו אותי על הבעיות הגדולות שלי. אני מבין ומנסה לעזור. זה קשה ומבין אותך לגמרי

תלוי את מי שואליםשני.

(לגבי מה שקראת שכתב הרב מלמד..)

 

אני שאלתי בזמנו את הרב קנייבסקי על שירות לאומי. האם לבת דתיה מותר לעשות שירות, והאם הפסק שיצא מיועד רק לבנות חרדיות. התשובה הייתה שאפילו לבת חילוניה אסור לעשות שירות, והאם אני מחפשת צרות.

 

אוקי.עברי אנכי

יפה. מעניין.

אבל במציאות זה פשוט לא נכון - ראית מה קפיץ כתבה.

לפעמים ההבדל הוא רק באם יש כסף או אין.

 

למה שהיא תתקלקל? בגלל שהכותרת זה "שירות"?

זה במציאות לא נכון.

המנטליות של מי שיצאה מסמינר שאין לו מגע עם העולם החיצוני

לעומת מי שיצאה מאולפנה ששם באמת יותר מתנדבות וכו.. 

אני באמת לא מבין מה ההבדל.

 

אני יודע שזה סוג של פרשנות שהמקור כנראה לא יאהב אותה

אבל מה שהרב אומר.. בפועל.. לא קורה. לא נכון. זה לא נכון לגבי כולן.

 

ושוב - את רואה שאני לא תומך נלהב בשירות לאומי.

הרב מרדכי אליהו אמר בתור הוראה לשירות לאומי "לא". ומי שרוצה לעשות שתבדוק כל מקרה לגופו לפי תנאים מסויימים. היום לפי התנאים האלה הרב שמואל אליהו מציע האם כדאי לעשות שירות או לוותר.

..שני.

חוץ מהעניין של הצניעות

אני חושבת שקיים עניין מהותי 

 

יש עניין שאישה לא תיהיה ברשות אדם אחר, בקטנותה היא ברשות אביה, כשבוגרת ברשות בעלה

 

למה שהמדינה תקבע לי מה לעשות? מאיפה יש לה את הכח לכפות ולחלל צניעות של בנות (יותר קשור לעניין הצבא)? ולמה בחורה דתיה צריכה להדמות בכלל לבחורה חילונית, ורק בגלל שזה בעיה של עניין הלכתי ('לא ילבש', בעיות צניעות יותר רציניות) מצאו להן פשרה אחרת. סליחה אבל לא זאת המודל לחיכוי שלי..

הם לא קובעים לי בטח ובטח שיכולים להיווצר בעיות וירידה רוחנית,

 

התורה קובעת לי באיזה דרך לעשות חסד, לא המצאות של אנשים שרחוקים מיראת שמים

 

זאת דעתי, כנראה שהיא לא תהיה מקובלת כאן

לא לסקול אותי

 

#סוקלת אותךמיכל318
סתם, כל אחד והדיעה שלו, כולם בסוף שרוטים
בבקשה לאקפיץ
ניסינו לשמור על השרשור הזה ענייני ולא אישי.
בבקשה לא להגיע למקום הזה.
תודה
זה מה שאמרתימיכל318
ולא כתבתי פה כלום בקשר למה שאני חושבת, רק כתבי שצבא זה תרומה וזהו.
קראתי את זה מהר כי אני ממהר/עברי אנכי

בעה אגיב.

 

תשובה חכמה ויפה

טוב, תגובהעברי אנכיאחרונה

יש עניין שאשה לא תהיה ברשות אדם אחר וכו - נכון מאוד

לכן אחד התנאים של הרב שמואל זה שלא יהיה עליה גבר אחראי, ואם תרצה תוכל לפרוש וכו. אני לא ממש זוכר את הכל אבל זה בהחלט חלק ממה שכתוב שם.

 

זה בהחלט קשור יותר לעניין של הצבא. למדינה אין זכות לחלל צניעות של בנות צדיקות ולכן את יכולה להצהיר שאת דתיה וב"ה פוטרים אותך מזה.

בחורה דתיה לא צריכה להידמות לבחורה חילונית. ממש לא. זתומרת. שירות לאומי לא קורה כי החילוניות תורמות אז בוא נמצא מסלול שגם את תוכלי לתרום. שירות לאומי קורה כי כולם תורמים ואין שום בעיה בתרומה הזאת. את לא מנסה להידמות לאף אחד אחר. כמו שכולם מחוייבים לשלם מס הכנסה, כמו שכולם מחוייבים לשמור על חוקי המדינה ו.. למשל לא לקלל שוטרים וכו', כולם מחוייבים גם לתת מעצמם למדינה. אז לכל אחד מצאו את המקום שלו. כדי שיישאר כמו שהוא. אם לבנים צבא - לדתיים יש הסדר. וכו' הרעיון פשוט ומובן.

אממה.

השירות לאומי שאמור להוות תחליף לשירות צבאי לבנות - גם הוא לא טוב. אם אתם מחפשים מסגרת טובה לבנות דתיות אז תעשו משהו שמתאים לדת. אבל זה לא מה שקורה היום עם השירות הלאומי. לכן גדולי הדור יוצאים נגד זה ובצדק. בהחלט בצדק.

מה הם התנאים האלה? את זה בדיוק הרב מפרט.

אז בחורה שרוצה לתרום, תצטרך לעמוד בתנאים האלה. זה לא משנה אם הכותרת זה שירות לאומי או שנת התנדבות או סתם שנת חופש שהיא תורמת מעצמה. הרעיון הוא לשמור על ההלכה. מה שלא קורה בשירות הלאומי.

לכן, זה ברור שמטרת השירות הלאומי אינה להידמות לחילוניות חס ושלום. אלא פשוט לתרום. פשוט לעשות טוב. כל אחת במסגרת שמתאימה לה. רק מכוון שיש עם השירות בעיות טכניות - שבפועל זה לא עומד בתנאי הצניעות לכן בצדק אסרו את זה גדולי הדור. אבל הרעיון הזה של תרומה ודאי שהוא מבורך.

 

התורה קובעת לי באיזו דרך לעשות חסד, לא אנשים חילוניים וכו'.

קודם כל, צריך לדעת. זה משהו שאומרים המון לרבנים - אם גדול הדור אומר א וילד בן 3 אומר ב והטעם של הילד מסתבר יותר מהטעם של הרב, על הרב להודות לו. ודאי להודות לו ולקבל האמת ממי שאמרה. לא משנה מי. גם אם הוא חילוני. (לפי ויקיפדיה מי שהביא את זה לכאן לארץ שמו "דב פרומן" טוב...).

לכן,

כשאנחנו פה אנחנו פשוט דנים האם המסגרת שהמדינה נותנת לנו מתאימה או לא. לא משנה מה הגה את התוכנית הזאת. לדון אותה פשוט "האם המסגרת הזאת של שירות לאומי היא טובה או לא?"

תשובה:

לא!! היא לא טובה. יש בה המון בעיות.

אבל אם נצליח לפתור את הבעיות האלו. זאת אומרת כבר הבאתי כדוגמא את שכנה שלי שעשתה שנת שירות באולפנא שבה היא למדה. תאורטית היא יכלה לעשות את זה בתור עבודה. עם בדיוק אותם תנאים, ולפעמים אפילו באותו שלב בחיים. ומכוון שבעבודה כזאת אין שום בעיה הלכתית לכן גם בשירות לאומי כזה ודומה לזה אני לא רואה סיבה שתהיה בעיה..

שוב, אני טורח להגיד את זה כאן שוב ושוב. אני נגד שירות לאומי. אבל למה? כי יש בעיות למינהם, ברגע שהבעיות נפתרות - לא רואה סיבה לאסור כי אפשר להתייחס לזה בדיוק כמו אל עבודה. ואם עבודה כזאת לא אוסרים גדולי הדור - למה לאסור שירות לאומי כזה???

ואני גם אטרח ואגיד שוב שלפעמים גם כששירות לאומי יתרחש בלי בעיות לפעמים אציע לא לעשות אותו כי אולי היא רוצה להיות רופאה או מטפלת או אני לא יודע מה, שהדבר שהיא רוצה זה גם תורם לחברה. אם היא תהיה סורגת צמידים אז.. בלי זלזול אבל זה לא מקצוע שתורם לחברה. להיות מטפלת לילדים בן גובה עם אוטיזם זה כן. אני חושב שהדוגמא מובנת.

 

מקווה שהסברתי את עצמי טוב,

חייב לומר שהתגובה שלך מאוד חכמה שהצריכה ממני תשובה

מחכה לתגובה ממך

..עברי אנכי

@קפיץ-

אני רק מזכיר שלא ענית על זה

 

אני מחכה לתשובה

..קפיץ
אוקיי. את העניין שאסור לתרום בצורה שתפגע בך בעצמך הבנתי (גם מה שדיברנו על מעשר מתקשר לאותה נקודה, יש כמה שאתה חייב לתת, וכמה שאתה יכול, וכמה שכבר אסור, כדי שלא תיפגע מזה בעצמך)
אני אלך לקרוא את התנאים.

וזהו. השאר זה כבר לא טיעונים/ טיעונים נגד שירות לאומי. אני חושבת שסיימנו.
אם יש עוד משהו שמעניין אותך או שלא הבנת אתה מוזמן לשאול.
תודה ענקית על השיחה הזו
גם לבנים זה בזבוז זמן,לדעתי.רק בשמחה.
אם הבחירה בין שירות לצבאעיגול שחור
אז זה פשוט איזה מנטליות יותר טובה לך,
צבא זה גם משהו יותר נוקשה משרות.
וגם תלוי איזה תפקיד בשרות ואיזה תפקיד בצבא.
זה כל אדם לגופו
(כמובן אם את יוצאת מנקודת הנחה שצבא טוב לך מבחינה דתית)
^^^לב סדוק

מבחינה דתית ומבחינה אישית-נפשית

וכמובן גם מבחינה פיזית אם מדובר על קרבי

👍מיכל318
תרומה.
חד וחלק עברי אנכי


גם בצבא וגם בשירות אפשר לבזבז את הזמן (גם בנים וגם בנות)סביון
ואפשר גם לעשות דברים סופר חשובים (כנ"ל)
תלוי באיזה תפקיד נמצאים...
זאת בדיוק הנקודהקפיץ
להגיד שצבא זה בזבוז זמן כי מתחייבים מראש לשנתיים במקום שנה?
ואם בשנה הזו עשיתי דברים חשובים? אז זה עדיין בזבוז?
(ודיברתי עם מישהי שאמרה לי, שגם אם את הולכת לקצונה ולפיקוד וכל זה אם צריכים מישהו שישמור בזה הרגע, אז גם אם זה לא התפקיד שלך את צריכה ללכת ולעשות את זה.
ועניתי לה, שאם בסופו של דבר מישהו צריך לעשות את זה, אין לי בעיה להיות המישהו הזה, לא משנה כמה זה משעמם/קשה.)
(אם את יוצאת לקצונהמיכל318
את תצתרכי לחתום קבע *לפחות* שנה)
ואם בשנה הזו אני אעשה דברים חשובים ולא אבזבז זמןקפיץ
אין לי שום בעיה לעשות את זה
אז לכי על זה💪מיכל318
המון בהצלחה!!
לגבי גיוס נשים זו דעתיקיש תפוא

אם היא רוצה ויכולה - אין עם זה בעיה . נשים מסוגלות. אני יכולה להבין בנות שמרגישות בזבוז זמן בשירות לאומי (לא מתוך זלזול בדבר המדהים הזה ח"ו) . כן צריך נשים בצבא. נקודה . הם יכולות לעזור והם מאוד רלוונטיות. לא כל עבודה שדורשת מעט מאמץ היא עבודת של גברים. ממש לא. אבל זה נורמות ולאנשים קשה לשנות את דעתם והם נוטעים להתעצבן כשמשהוא משנה אותה בלייב. לא טוב להם עם זה . גם מובן. יש דברים בעולם הזה שהם נורמות טובות ובריאות , עם אידיאלים חשובים, וערכים חיוניים, אך לעומת זאת יש כאלה שהם נורמות רק כי הם נורמות . ובני אדם הם יצורים עם אגנדות.

לא חושב שהמבנה שיש כיום בצבאוהוא ישמיענו
מתאים לשירות נשים.
קודם שיטפלו בבעיית הצניעות המובנית במערכת, ואז סבבה... כרגע המציאות כפי מה שאני רואה אותה (ואגב הצבא מנסה לטשטש אותה.. אני אומר את זה כחייל שרואה מה קורה ) היא קטסטרופלית. ומאוד לא בריאה

והטיעון על מסוגלות של נשים לשרת בתפקידים מסויימים הוא לא הלכתי
למה בעית הצניעות זה דווקא הבעיה מצד האישה?קיש תפוא


לא בעית האישה ולא בעית בגבר - בעית המערכת וכמוקיש תפוא

שגברים לא נדפקים ממנה נשים לא אמורות להידפק ממנה

את צודקת. אבל יש מצווה לגברים להתגייסוהוא ישמיענו
אז הם שם בכל מקרה.
ונשים יהיו שם. כשהבעיה תטופל
אם אתה חושב שהבעיה תטופל מתי שהוא עד שאני ימותקיש תפוא

אז אתה בנאדם עם אמונה מטורפת בבלתי אפשרי אבל שיהיה. זו בעיה שלא תטופל, ולכן יש את האופציה להביא אנשים מטופלים לבעיה- הנשים יבואו מתוך מודעות והגברים יהיו ויתקנו מה שהם יכולים בעצמם...

אין מה לעשות. זה לא עובדוהוא ישמיענו
התורה יודעת מה שהיא אומרת. צריך סייגים וגדרים
יש עוד בעיות בגיוס נשים חוץ מהצניעותברגוע


נו בכבוד..והוא ישמיענו
ולא דיברתי על לוחמה
אהה התכוונתי לקרביברגוע
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך