סתם שאלה,איך אפשר לחיות ללא חסידות?גיטרה אדומה
בקלות...רק בשמחה.

השאלה איך אפשר לחיות עם חסידות?

מה?זה כל החיים.זה כל החיות.זה כל השמחה.גיטרה אדומה
אני לא מתאפק ואני מרפרף כאן מעטחסוי מאוד

מכיר את הסיפור למה הבבא-סאלי עבר לגור בעיר נתיבות?

 

הוא גר לפני כן ביבנה אאל"טחסוי מאוד

ואז איזה ראש כולל בעיר דיבר איתו והשיח לפי תומו שאולי בתורת הנסתר הבעש"ט והגר"א השתוו, אבל ב'נגלה'... אין מה להשוות. ברור שהגר"א היה יותר חריף ובקיא. הבבא סאלי הזדעזע מההשוואה והודיע לבני ביתו שהוא לא מוכן לגור יום אחד נוסף בעיר שמזלזלים ככה בבעש"ט.

עוד באותו לילה הבבא סאלי ארז את מטלטליו ועבר לנתיבות.

 

איני זוכר מקור לסיפור אבל שמעתי אותו כמה פעמים.

השאלה היא איך אפשר להתנגד...להיות בשמחה!!!


בקלות...רק בשמחה.


מה יש להתנגד?להיות בשמחה!!!


תשאלי את הגרא...רק בשמחה.


פעם אני מבינה למה אבל למה היום?להיות בשמחה!!!


מה נשתנה?רק בשמחה.

למה לקיים מצוות?פעם אני מבין...אבל למה היום?

שפעם היה פחד מזה... היום אין את הפחדלהיות בשמחה!!!


פחד ממה?רק בשמחה.

אני לא מפחד מהחסידות...

פעם פחדו שהחסידות הולכת לעשות מהפכה לא טובה..להיות בשמחה!!!

זה היה אחרי התקופה של שבתאי צבי ימח שמו ומאד פחדו...

 

בדיוק. היום אין פחד מחסידות.

אתה יודע למה הגרא התנגד?

החסידות עשתה מהפכה לא טובה...רק בשמחה.

כן...

החסידות עשתה מהפכה מאוד טובה.גיטרה אדומה
-העלתה את רמת היהודי הפשוט והוכיחה שלאו דווקא תלמידים חכמים הם יותר גדולים מהיהודים הפשוטים.
-לימדה את עניין ההשגחפ.
ועוד מלא.
חסידות לא חידשה דבר ,היא רק באה וגילתה דבר מוסתר
חח,רק בשמחה.

-מז"א?מ"ז משנה?מי אמר?

-כנ"ל...

 

חחח

ע.י.צ'יאל

-היא לא הוכיחה את זה, היא טענה את זה. מי אמר שזה נכון?

פעם הסתדרו בלי כי לא היה צורך.גיטרה אדומה
אבל אז הבעשט גילה את תנועת החסידות ופתאום ראו כמה צורך יש לזה
גם היום אין צורך...רק בשמחה.


שונא שמבטלים דרכים בעבודת ה'.והוא ישמיענו
אין בעיה שלא תהיה חסיד, שתחלוק. אבל אל תגיד שאין צורך..
ואני לא אתה...רק בשמחה.


נכוןוהוא ישמיענו
אבל אל תבטל דרכים אחרות.
זה כמו שעכשיו מישהו שלומד כל היום רק הלכה וזה מה שמעניין ומעסיק אותו יגיד לי שהקבלה זה שטויות...
למה לא?רק בשמחה.

אם הגרא כן למה אני לא?

כי אתה לא הגרא.והוא ישמיענו
מה אתה יודע?..
אפשר לצטט את הגראמבשר שלום
והגרא לא דיבר על עצמו לא ללמוד חסידות,אלא לתלמידים שלו ולכלל ישראל.
ואני מסכים איתך שלא נכון לשלול דרכים..
אוקיי. אבל כמו שהגר''א היה נגדוהוא ישמיענו
אז הבעש''ט היה בעד.
לאן מתקדמים?

אנחנו לא בנעליים של הבעשט ולא בנעליים של הגר''א...
לא אמקתי שמתקדמיםמבשר שלום
אבל הוא יכול להגיד את הביטויים של הגרא
אבל אתה מבין שזה מעברוהוא ישמיענו
ללהגיד ביטויים של הגרא...
לא מכיר אותומבשר שלום
רק להגיד ביטוים וציטוטים של הגרא זה לא איסור
ממה שהוא כותב משמע שהוא לוקח את זה הלכה למעשהוהוא ישמיענו
ועל זה אמרתי שלא יתערב במחלוקת..
דווקא ללמוד חסידות זה להתערב במחלוקת.הגיגים בע"מ

בגלל שככה חולקים על הגר"א ופוסקים כמו הבעש"ט. לעומת זאת, כמדומני שגם לפי הבעש"ט מותר  לא ללמוד חסידות. ולא עוברים עבירה אם עושים את זה. ולכן זאת לא התערבות במחלוקת,  כי בין ככה ובין ככה זה מותר. ולכן הטיעון של התערבות במחלוקת עובד דווקא לרעת החסידות.

הגרא יצא נגד תנועת החסידותוהוא ישמיענו
תראה לי את המקור שהוא התנגד שילמדו חסידות (לא אומר שלא קיים. אבל תראה על מה אתה מסץמך)
>>רק בשמחה.

במסגרת החרם סירב לפגוש את האדמו"ר המייסד של חסידות חב"ד, רבי שניאור זלמן מלאדי, והורה לשרוף בפומבי את הספר "צוואת הריב"ש".

אתה לומד רמח''ל?והוא ישמיענו
איך זה קשור?רק בשמחה.

אבל כן...

גם את הספרים שלו שרפו..והוא ישמיענו
והקשר איפה?רק בשמחה.אחרונה


ולכן בתור תלמיד אל תתערב במחלוקתוהוא ישמיענו
שבין גדולי הדור
אני לא מתערב...רק בשמחה.


ע.י.צ'יאל

תפילה לא בזמנה, יחס שקרוב לע"ז לרבי, הפיכת המצוות ממטרה לאמצעי.

...להיות בשמחה!!!

בנושא התפילה אתה מדבר על חסידויות ספציפיות זה לא אימרה של החסידות.

יחס שקרוב לע"ז לרבי זה עניין של האדם אין פה קשר לחסידות, כל דבר יכול להפוך לקיצוניות אם לא משתמשים בו נכון.

המצוות הם האמצעי שלנו להתקרב לה' יתברך, המטרה שלנו בעולם היא לעבוד אותו יתברך ולהפיץ את שמו ולעשות רצונו ואנחנו עושים אתזה על ידי קיום התורה הקדושה ועשיית המצוות.

ע.י.צ'יאל

לא רק.

א. בתחילת דרכה החסידות הייתה עושה ברבה דברים משונים בתפילה, חלקם נגד ההלכה.

ב. גם היום, הרבה חסידים לא מקפידים ככ על זמנים בכלל, וזמני תפילה בפרט.

 

אבל כשהופכים את המצוות לאמצעי בשביל מטרה של חוויה רוחנית, או רגשי קרבה לקב"ה וכו', מהר מאוד מאבדים סדרי עדיפויות.

...להיות בשמחה!!!

א. יש את דרך החסידות שהבעש"ט הקדוש הנחיל ויש חסידויות. תאמת לא יודעת מה היה פעם בעניין התפילה אז...

ב. נכון.

 

זה עניין של הסתכלות... יש חסידויות שבכוונה תחילה מתפללים מאוחר כמו קוצק, אומרים שבקוצק אין שעון, יש נשמה... וכשקוצקרים היו מתפללים זה היה אמיתי.. זה היה באמת תפילה... מבינה את מי שלא מסכים אבל להתנגד זה עניין אחר.

ויש חסידויות שהתפללו שעות שחרית ועשו טיש ורקדו לכבוד ה' יתברך ואז הגיע שקיעה והם לא שמו לב מתוך דבקות...

 

וגם זה עניין של הסתכלות, החסידות לא אומרת שהמצוות הם בשביל לחוות חוויה רוחנית אלא כי ה' יתברך ציווה ועל ידי זה שאני עושה את רצונו אני מקבל את מלכותו ואני מאמין בו ומראה לה' יתברך את אהבתי וככה אני גם מפיץ את שמו ועושה את המטרה של יהודי בעולם.

ע.י.צ'יאל

השאלה הפוכה: איך אפשר לכתחילה לעבור על ההלכה בשביל 'דבקות' או 'תפילה אמיתית'?

 

לא במפורש, אבל זה בא לידי ביטוי, בדברים הנ"ל למשל.

...להיות בשמחה!!!

על ידי ההסתכלות שלך במטרת העולם ורצון ה' ממך.

נכון, לעשות דברים כגון קוצק ולהתפלל רק כשמרגישים נכון להתפלל זה לא דבר של מה בכך אבל אני חושבת שלמשל אם אתה קוצקר ואתה לא עושה אתזה אז דווקא על זה ידונו אותך.

 

ע.י.צ'יאל

רצון ה' ממך היא לקיים את התורה, לא לחוות חוויות רוחניות על חשבון ההלכה.

...להיות בשמחה!!!

רצון ה' ממני הוא לקיים את ההלכה לפי רצונו *ממני*.

הרבי מקוצק הוא מלאך (נדלקתי על הרבי מקוצק אז מחילה)

הדבר שעליו הוא שם דגש הוא אמת... אמת אצלו זה שלמות... אצלו הכל מתחיל מאמת. בעיניו אם לא תהיה אמיתי אין ערך למה שאתה עושה... על הקב"ה לא עובדים, אל תשחק אותה צדיק... זה הראש שלו.

קטונתי ממנו. מה שהוא אומר זה אמת.. זה דרך נכונה לעשות את רצונו יתברך, אולי זאת לא הדרך שאני צריכה ללכת בה אבל היא נכונה. לאנשים מסוימים.

 

ע.י.צ'יאל

ההלכה לא ניתנה בהתאמה אישית. כל אחד צריך לעשות מה שהוא חייב לפי ההלכה, לא לפי מה שמרגיש לו נכון, או גורם לתחושת קרבה ודבקות.

...להיות בשמחה!!!

נכון. קטונתי מלהבין וקטונתי מלהסביר

ככ!זה ממש מוזר לי לחיות בלי זה ועוד להתנגד..גיטרה אדומה
רוב היהודים חיו בקלות בלי החסידות...רק בשמחה.


אני לא חסידמבשר שלום
עד הבעל שם טוב הסתדרו מצוין.
היום רוב היהודים לא חסידים
לא הסתדרו מצוין.להיות בשמחה!!!


כן?מבשר שלום
רבי עקיבא לא הסתדר בלי לקפוץ על טריבונות בליל שבת?
תלמידי הגר"א לא הסתדרו בלי לשים כובעים של שועל בשבתות וחגים?

אני יושע שחסידות זה יותר מזה,אבל מעצבן אותי המחשבה שאי אפשר בלי החסידות
...להיות בשמחה!!!

חסידות זה הרבה יותר מזה. הרבה יותר.

 

צודק... רבי עקיבא הסתדר. הצדיקים הגדולים הסתדרו אבל מה עם הפשוטים? היה להם מקום?

ובכלל, לפני החסידות אנשים עבדו את ה' יתברך מתוך יראה. יראה זה חשוב וזה טוב אבל היראה הזאת הפכה את העבודת ה' למשו יותר מדכא.

 

אני חושבת שכמעט אין היום אנשים שהחסידות לא השפיעה עליהם... אפילו קצת...

היה להם מקום...רק בשמחה.

לצערנו...היום צוציקים חושבים שהאל הוא מכולת,אבאלה חמודי או משהו כזה...

היה להם מקום בקרב היהודים הפשוטים.להיות בשמחה!!!

ואיך זה קשור?

לא הבנתי..רק בשמחה.

זה אחד מנזקי החסידות,

ועבודת האל צריכה להיות מיראה...

הפשוטים היו בעלי הדרגה הנמוכה.להיות בשמחה!!!

מה הקשר לחסידות?

ו...?רק בשמחה.

"ובכלל, לפני החסידות אנשים עבדו את ה' יתברך מתוך יראה. יראה זה חשוב וזה טוב אבל היראה הזאת הפכה את העבודת ה' למשו יותר מדכא."

אתה מסכים עם ההשוואות האלה?להיות בשמחה!!!

אה מחילה.. לא הבנתי מה כתבת...

זה לא מה שהחסידות אמרה..

זה כן מה שהיא אמרה..רק בשמחה.


זה כן...רק בשמחה.


החסידות אומרת שה' יתברך הוא אבאלהיות בשמחה!!!

וככה זה צריך להיות בהרבה דברים.

אבל הוא לא באמת אבא. זה רק משל.הגיגים בע"מ

והמשל הזה הוא רק חלקי, הוא לא מתאר את כל הקשר. הוא לא יכול לעמוד בנפרד למשל שה' הוא מלך. הוא תמיד הופיע ביחד איתו, אבינו מלכנו. אי אפשר  לקחת רק חצי, התוצאה תהיה מעוותת וחלקית, אי אפשר לייסד עליה תורה שלמה.

 

חוץ מזה, גם מאבא צריך לירוא. 

נכון. כתבתי שככה זה צריך להיות בהרבה דברים..להיות בשמחה!!!

מסכימה לגמרי... זה באמת רק חלק ויש עוד חלקים שגם עליהם החסידות מדברת.

 

נכון. צריך לירוא. יראה זה דבר טוב שחייב להיות.

*עד* הבעל שם טובחסוי מאוד

ואני לא יודע כמה זה מדויק...

ספרדים הם ממש לא ליטאים. גם אם הם לא חסידים, הם יותר קרובים אליהם מכל הבחינות מאשר לליטאים.

 

(רוב היהודים היום חילונים. למען האמת)

כי אז לא הכירו.זה כמו שאתה היום בדור המודרני,גיטרה אדומה
לא יודע אם היית מסתדר בלי ווצאפ נגיד או מכונית.
פעם זה אולי לא היה נצרך אבל הדורות ירדו והנסיונות גדלו ועכשיו לא ממש מציאותי להסתדר בלי זה.
לא קשורמבשר שלום
מסתדרים טוב בלי חסידות.
אני לא מזלזל,אבל זה נשמע מופרך,ובקרב הדתיים והחרדים-הרוב לא חסידים
על החסידות נאמר שהיא בבחינת "בזבוז אוצרות".גיטרה אדומה
בדור שלפני ביאת משיח,החסידות צריכה להתגלות והיא מרפאת נפשות כפשוטו.
אז,זה לא היה חסר.עד הבעשט.
ומאז שהוא גילה,רק לומדים ולומדים..
ותתפלא אבל הרבה מאוד לומדים תניא שהיא אלף בית של חסידות
מי אמר את זה?ולמה לי להאמין לו?רק בשמחה.

ומה אכפת לי מה אנשים עושים?

אם אתה אדם שתופס מצדיקים,מוטב שתאמין.גיטרה אדומה
הרבי מליובאוויטש אמר.


לא שאלתי אם אכפת לך,רק הצגתי עובדה בפועל..
יפה לו...רק בשמחה.

ורוב עמי מחלל שבתות,אז מה?

אכן.גיטרה אדומה
ברור שזה כואב אבל אסור לשכוח שאתה מגיע מאותו אלוקים,כמו ההוא שפותח את המסעדה שלו בתלאביב בשבת.
מה אז מה?זה מוכיח שאתה לא יותר גדול מימנוגיטרה אדומה
כי שנייכם מגיעים מאותו אחד.
מה ו?זה אחד מהדברים שחסידות גילתה!גיטרה אדומה
שאתה לצורך העניין לא יותר גדול מהיהודי ההוא בגלל שהוא מחלל ואתה ברוך השם לא.
אצל הגרא זה לא היה כך.
רק אחרי שהבעשט גילה את החסידות,פתאום הבינו אתזה..
אבל אני כן...רק בשמחה.

הוא רשע ואני לא.

הוא חייב סקילה ואני לא...

ואתה בן של השם והוא-כן!גיטרה אדומה
זה לא משנה מההדרגה שלו.
שנייכם מאותו מקום בסופשד
כולנו ילודי אישהמבשר שלום
לכן אני ןמשה רבינו באותה דרגה?
אם זה מה שאת רוצה להגיד אני לא מקבל את השטויות האלה.
לא אומרת בכלל שאנחנו בדרגת משה כבינו.גיטרה אדומה
אומרת שהחסידות גילתה שלעיתים האנשים הפשוטים,בעלי נשמה יותר קדושה מהאלה שמצוטטים דרשות.
לא מבין בנשמות קדושותמבשר שלום
ויש לי תחושה שגם את לא
אכן.ולכן אני לא חידשתי אלא צדיק..גיטרה אדומה
אוקימבשר שלום
ואת יודעת מה זה קודש?
מניחה שלאגיטרה אדומה
*מניחה שלא מבינה מספיק.גיטרה אדומה
אוקימבשר שלום
אז נראלי שלדבר על נשמה שיותר קדושה מנשמה אחרת זה לא נראלי קשור..

אני לא מביע דעה כי אני לא מבין בנשמות
מחילה,לא כתבתי פה על מי נשמה יותר גבוהה.גיטרה אדומה
התכוונתי רק להאיר את החידוש שהבעשט גילה.ואני מאמינה שהוא הבין בנשמות.ואם הוא החליט לגלות,משמע יש אמת בדבריו.
ואגב,כמה סיפורים יש על סנדלריםגיטרה אדומה
וחייטים שהתברר בסוף שהם צדיקים ניסתרים?אל לנו לזלזל ביהודי הפשוט!יתכן והוא יותר גבוה מימנו.
אני לא מזלזל ביהודיםמבשר שלום
רק להגיד את זה:
שאתה לצורך העניין לא יותר גדול מהיהודי ההוא בגלל שהוא מחלל ואתה ברוך השם לא

לא יודע כמה זה נכון.
יכול להיות שיש סנדלר יותר צדיק מדרשן,זה לא הופך כל סנדלר ליותר צדיק
נכוןsimple man

והבעל שם טוב באמת לא אמר את זה...

את מה הוא לא אמר?גיטרה אדומה
שכל סנדלרsimple man

הוא יותר צדיק מדרשן

אכן.לא אמרתי שכל הסנדלרים צדיקים.גיטרה אדומה
אמרתי שהוא חידש שבכלל יכול להית כזה מצב.
אז היו בתי כנסיות לסנדלריך.לתלמידי חכמים.לעובדי אדמה.
בא הבעשט ושינה את זה.
לדעתיsimple man

זה לקחת פרט שולי במה שהבעשט עשה ולעשות את זה כאילו זה החסידות...

אכן.זה ממש לא החסידות..גיטרה אדומה
ואגבsimple man

יש יותר מדי סיפורים שהצמידו לבעל שם טוב מאוחר יותר, לא כל מה שאומרים בשמו הוא באמת אמר...

אכן.וזה מבאס שזה כךגיטרה אדומה
אבל בחידושיו,אף אחד לא הוסיף/שינה.
...להיות בשמחה!!!

זה באמת לא הופך את כל הסנדלרים ליותר מצדיק.

הכוונה היא להסתכלות.

עד הבעש"ט הקדוש היו את הצדיקים שהם החשובים ואת הפשוטים שהם פחותי המעלה..

אנחנו לא צריכים להתעסק במי יותר גדול וצדיק, הדרשן או הסנדלר ולכן אנחנו גם לא יכולים להתנהג לסנדלרים כאילו הם יותר נמוכים מהדרשן, דווקא בגלל שאנחנו לא אמורים לעשות את החשבונות האלה.

אין כוונה בעניין הזה להוריד מערכו של הצדיק. בהחלט יש צדיקים גדולים. ואין בכלל מקום להשוואות.

הוא יהיה חייב סקילה רק אם תקום סנהדרין.הגיגים בע"מ

ויהיו שני עדים כשרים שיתריעו בפניו פעמיים שהוא עומד להיהרג על זה. והוא יאמר שהוא עושה את זה על מנת כן. וגם אז הסנהדרין תנסה להפוך כל אבן בניסיון ללמד עליו זכות ולהימנע מהריגתו.

נכון...רק בשמחה.


ע.י.צ'יאל

אם כבר מדייקים:

הוא חייב סקילה בכל מקרה.

הוא ייסקל רק בתנאים הנ"ל.

לא בהכרח. נראה לי שאם עדים מזהירים אותו והוא מקבל ומפסיקהגיגים בע"מ

הוא לא חייב. אני טועה?

ע.י.צ'יאל

אם הוא עבר בלי עדים כלל.

בזבוז אוצרות?מבשר שלום
פעם הגידו חבדניקים וניסו לשכנע את הרב צבי יהודא זצ"ל שילמדו תניא בישיבה.
הם לא הצליחו.

היה עוד המשך אני לא זוכר
מה אתה בא להגיד בזה?גיטרה אדומה
היה סיפור שכתבתי ומחקתי..מבשר שלום
שאפשר גם בלי תניא,ובלי ספרי חסידות.
אני לא מזלזל,אבל נראלי את מנותקת מהמציאות הדתית אן את אומרת שאי אםשר בלי חסידות
...גיטרה אדומה
ניסית פעם ללמוד מיזה?
רק בשמחה.

למה לי ללמוד מיזה?

תניא?מבשר שלום
לא
כן.גיטרה אדומה
תנסה.תבין.
לא מדבר אלימבשר שלום
ביום שתחליט לנסות,תגלה ראייה שונה לחיים.גיטרה אדומה
וביום שתילמדי הברית החדשה תגלי זווית ראיה שונה לחיים...רק בשמחה.


אוייש איזה שטויותגיטרה אדומה
למה שטויות?רק בשמחה.


כי שניינו יודעים שלספר הזה אין בסיסגיטרה אדומה
וגם אם בכלזאת רוצים למצוא בו בסיס,הוא לקוח מהתנך.
איך את יודעת?רק בשמחה.


א.זה ברור.גיטרה אדומה
ב.תתפלא אבל חקרתי גם את זה
א.למה?רק בשמחה.

ב.ואיך את יודעת שזה שטויות?

א.בגלל מה שכתבתי בב'.גיטרה אדומה
ב.כי זה מחוסר בסיס.
זה לא הגיוני.
ואל תתוכח על משהו שאתה לא יודע בכלל.
אומרת לך שזה מחוסר בסיס וזה הבלים.
למה זה מחוסר בסיס?רק בשמחה.

למה זה לא הגיוני?

וכו...

 

אבל זו לא הנקודה ולא מתחשק לי לסטות מהנושא...

אכן.אם תרצה אסביר בשירשור אחר..גיטרה אדומה
אין צורך..רק בשמחה.


נראלי כדאי שתפסיקומבשר שלום
זה לא מוביל ליראת שמיים
לא השוותי,רק בשמחה.

פשוט הראתי שזה לא טיעון טוב...

או שלאמבשר שלום
ניסית פעם ללמוד ספרים על השקפה,כמו משיב הרוח של הרב אבינר?
לא.ואין לי בעייה לנסותגיטרה אדומה
מדברת כרגע על חסידות
ויואל משה למדתימבשר שלום
זה סאטמר.
נהנתי מאוד.
חיפשתי היום ללמוד שם משהו ולא מצאתי
קטונתי מלהבין בסאטמר.דיברתי על תניאגיטרה אדומה
אבל יש שיעור בשפת אמת, נכון?ברגוע

שמעתי שאפילו בהר המור התחיל השנה (אאל"ט)

פרשת שבועמבשר שלום
יש שפת אמת,לא שיעור בכלל בחסידות
לא הבנתיברגוע

יש שיעור בפרשת שבוע שמלמדים בו גם שפת אמת?

שיעור בפרשת שבועמבשר שלום
בדרך כלל יש שפת אמת..
נו אתה רואהברגוע

גם במרכז הבינו שחייבים ללמוד גם חסידות

לאמבשר שלום
שפת אמת לא לוקח יוצר משלוש דקות.
רשי על הפרשה הרבה יותר זמן.
השיעור רק לשיעור א.
והשיעור לא בשפת אמת.

אתה רוצה להגיד שבמרכז לא מחרימים חסידות-זה נכון,אבל מכאן ועד שבמרכז הבינו שחייבים ללמד חסידות זה רחוק מהמציאות
תראה מה הרב זצ"ל אמר על החסידותברגוע

"חזון השלימות... בחיבורם של חלקי הטוב אשר הושפעו לנו מכל הצדדים השונים, מאז מקדם ועד הדור האחרון... עשיית גשרים בין התהומות המפרידים, זאת היא העבודה שהייתי חפץ שתהיה חביבה על כל העוסקים בנשמתא דאורייתא, כמו שהיא חביבה עלי עד לאחת. ובדורות האחרונים, יפה לנו מאד כל שיחתם של תלמידי הגר"א עם תלמידי הבעש"ט, שהיו עומדים במצב כל כך ניגודי זה לעומת זה בשעתם. ולא בלא עמל וכשרון תיברא לנו ספרות שלימה שתכשיר את עצמה לאחות את הקרעים הללו ברוח. אבל מה יקרה היא התולדה שעתידה לצאת מעבודה זאת, שהיא אחויה של האומה בפועל" ("אגרות הראי"ה", ח"א עמ' שד).

שמעמבשר שלום
במרכז לא לומדים חסידות ואין שיעורים על זה.
אני כלום מול הרב,אבל לקחת מקהו מאגרות ולהשליך על זה שאני אלמד חסידות זה לא קשור בכלל
ומוסיף גם מה שהרב זצ''ל אומרוהוא ישמיענו
ב'דרך התחיה' (מאמרי הראיה א')
עוזר מאוד כדי להבין יותר טוב את דרכו של הרב...
...ברגוע

אין אולי שיעורים רשמיים אבל יש המון שלומדים חסידות במרכז.

וגם אם לא לומדים ממש בספרי חסידות, החסידות בוודאי השפיעה הרבה.

הרבה מהתורות של הרב זצל בנויות על תורות חסידיות,

כך שבוודאי שחייבים את תורת החסידות בעולם.

מוזמן לשאול גם את הרבנים במרכז.

תקשיבמבשר שלום
להגיד שבחורים במרכז עושים זה לא מעיד על הישיבה.
יש בחורים במרכז שבליל שישי מתווכחים עם חסידי סאטמר שמגיעים לספריה,זה אומר משהו על הדרך של הישיבה?
כשאני אומר ישיבה אני מתכוון לרבנים ולהנהגה,לא לבחורים.
אם החסידות השפיעה או לא על תורת הרב-אין לי מושג,מה שכן-לא יותר מדי אכפת לי ונכנס לעבודת ה' שלי החסידות.
יכול להיות שלרב זצל זה התאים,אני אחראי על עצמי,ועושה מה שאני חושב שנכון לי.
אני לא רואה את עצמי כמחויב בעבודת ה' לרב זצל.
לסדרים בישיבה כן.
כתבת:

הרבה מהתורות של הרב זצל בנויות על תורות חסידיות,

כך שבוודאי שחייבים את תורת החסידות בעולם

אני לא יודע כמה זה נכון,אבל גם אם חלק מתורת הרב בנויה על חסידות,להסיק מכאן שבוודאי חייסים את תורת החסידות?מהיכי תיתי
ולהזכירך,הרב זצל לא הרב היחיד,גם לא בתוך מרכז.
העולם לא סובב סביב הרב זצל,וגם בישיבה הרב צבי יהודא לא הנהיג ככה.
...ברגוע

אוקי.. לא רציתי לומר שזאת הדרך של הישיבה, פשוט כתבת קודם שבמרכז לא לומדים חסידות וזה היה נראה לי מוזר כי יש המון שכן.

 

ולא הבנת את כוונתי.

מרכז מאוד מושפעת מתורת הרב זצל, נכון?

אתה מסכים שחייבים את תורת הרב זצל בעולם?

אם הרבה מהתורה של הרב זצל הגיע מהחסידות-

אז ממילא החסידות משפיעה גם עליך (גם אם רק באופן עקיף),

ואם לא הייתה את תורת החסידות כל התורות של הרב זצל היו אחרות (אם בכלל), ולכן זה לא נכון לומר שאפשר גם בלי תורת החסידות בעולם.

לא אמרתי עכשיו שכל אחד חייב ללמוד חסידות באופן קבוע (למרות שאני חושב שזה בהחלט מומלץ..)

 

ואתה יכול לקרוא כאן קצת על הקשר של הרב זצל לסידות

https://www.yeshiva.org.il/midrash/32119

כבר עניתי לך שהספרדים יותר קרובים לחסידותחסוי מאוד

אצל החרדים נראה לי שההתפלגות שווה. ואצל הדתיים - טוב נעבעך, רובם מזרוחניקים בכל מקרה, מצחיק להגדיר אותם כליטאים, וחלקם החרדל"י נראה לי גם מתפלג בצורה שווה בין שוחרי החסידות לליטאים. למרות שהרב עצמו נטה יותר לליטאיות כנודע.  

 

הביטוי "מסתדרים בלי חסידות" אולי מתעתע. ברור שהכוונה בעבודת ה'. וברור לי שהיום ציבור הולך וגדל מעובדי ה' בעולם לא מצליח להתחבר ולהתקרב לולי החסידות.

הוא חסיד של להיות לא חסיד.לעבדך באמת!
זה כמו שאין אדם שלא מאמין.
גם האתאיסטים מאמינים בזה שהם לא מאמינים.
וואו חזק.גיטרה אדומה
אני יהודי...רק בשמחה.

ומאחר שהחסידות היא דרך לא טובה ולא נכונה,אני מתנגד אליה...

ואתאיסטים יודעים שהם לא מאמינים..

כמו שרק אמר, האתאיסטים יודעים שהם לא מאמינים.הגיגים בע"מ

את מתכוונת לזה שהם מאמינים שאין אל.

ראיתי עכשיו שהדיון התארך מדי בשביל כח הסיבולת שלי.חסוי מאוד

אדון עם @רק בשמחה. פעם אחרת, ובנתיים כולנו נתפלל עליו בשמע קולנו שה' יפקח לו את עיניו ולבבו יבין ושב ורפא לו (עוד לא למדתי לעשות סמיילי צוחק)

באמת לא ברורסביון
מי יעופף מעלינו כל חצי שנה בעונת המעבר?
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך