כשמגיעה שעת התגלותה הגאולה, מתגברת הגלות לעומתה וחשכה גדולה באה לעולם, וזהו קושי השעבוד.
כי כל מה שהגלות קשה יש בו יותר מבחינת הנעלם, ואורות גדולים מאירים אז, ורק מפני ריבוי האורה נדמה לנו שהוא חושך.
אולם על זה תרבה הדאגה של חילול שמו הגדול שיוצא מזה. שאם אמנם לעתיד יתגלה איך שאורות הגאולה היו הולכים ומאירים דרך המחשכים הגדולים, בכל זאת לעת עתה לפני התגלות הגאולה, דומים בזה העמים קצרי הראות להכחיש הכח של מעלה ח"ו.
ומטעם זה לא רצה משה להיות שליח להוציא את ישראל ממצרים, וטען "למה הרעותה לעם הזה למה זה שלחתני ומאז באתי אל פרעה לדבר בשמך הרע לעם הזה והצל לא הצלת את עמך". כי בזה שהוא שלוחו של מקום ובכל זאת מתגבר השעבוד, יש בזה חילול השם.
ולכן יותר טוב שהדברים יבואו דרך הטבע, וישראל יתעוררו מעצמם לתבוע את חרותם לומר "נלכה נא דרך שלושת ימים במדבר ונזבחה לה' אלוקינו".
וזה הרז שלעתיד תהיה האתחלתא דגאולה דרך הטבע, כדי למנוע בזה כלל האפשר חילול שמו הגדול יתברך.
(ממעיני הישועה פרק מא)
@ארץ השוקולד @איש רגיל @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ@לעבדך באמת! @פרח-אש@בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ




