מה עדיף?להיות בשמחה!!!

לרדת ולהתלכלך עם כולם או לעלות ולהתקדש לבד?

לדעתי, השנידוס בדם


ממ.. ואז מה עם שאר העם?להיות בשמחה!!!


מה אכפת לך ממנו לכאורהדוס בדם

את חייבת להתקדם לא משנה מה הסביבה עושה

מאי משמע?להיות בשמחה!!!
אם ישלי אפשרות וכח לעזור ליהודי להתקרב לה' יתברך...
וואי אחי אתה לא בכיוון.חסוי מאוד

מה זאת אומרת לא אכפת לי מה הסביבה עושה?

 

אפשר לומר שצריך להתקדם בשביל להשפיע אליהם אח"כ בצורה יותר טובה. כמו שמסופר שהרצי"ה נפגשים עם מדריכים בתנועת נוער, והם שאלו אותו איך להשפיע על החניכים, אז הוא מילא כוס מים עד שנשפכה על גדותיה ואמר: רק כשתתמלאו ותתקדמו בעצמכם עד שזה יישפך מעצמו לחניכים- אז ההשפעה תהיה אמיתי ונצחית.

 

ומכל מקום, ברור שאכפת לנו מעם ישראל.

הסיפור הזה הוא סיפור אחדדוס בדם

והרציה לא אמר שום דבר הוא רק מילא את הכוס וכו

דבר שני מי אמר שאני לא אומר את החלק השני שתיארת
מה גם שאני בכיוון וחסר לי חלק יש הבדל (למרות שגם זה לא נכון)

 

 

אנחנו אוליי לא רואים את זה, אבל אנחנו ערבים זה בזה.אין על רבנו!
כשאת עולה ומתקדשת כביכול 'לבד' את עוזרת לכל הנשמות מאותו השורש שלך ומקרבת את התיקון.
בסדר, את זה אני יודעת.להיות בשמחה!!!
רבנו כותב שכשאדם עולה במדרגה הוא מעלה את האדם שעמד במדרגה שאליה עלה כי אי אפשר ששני אנשים יעמדו באותה מדרגה.
לא התכוונתי לזה.
אה,אז אם אני אהיה צדיק ולימד 12 דפי גמרא,רק בשמחה.

פתאום דוד החילוני מתל אביב לא יחלל שבת?

 

בוכה/צוחק

אל תזלזל. יש צד כזה.חסוי מאוד

לפחות על פי הפנימיוּת. כשאדם לומד בשביל לרומם את כלל ישראל. הוא משפיע גם על שאר עם ישראל.
לא בצורה כ"כ פשטנית כמו שהצגת את זה. אבל באופן עמוק כן.

 

באותה מידה בדיוק. כשיהודי מחלל שבת, זה משפיע גם עליך, ומרפה ידיך בקיום התורה והמצוות.

 

לכן אומרים לפני קיום המצוות "לשם יחד קוב"ה ושכינתיה... בשם כל ישראל".

(זה לא קשור לדיון הפרקטי הנ"ל, בו אמרתי כבר את דעתי. אבל לא יכלתי לעמוד בצד ולא לדייק את דברי "אין על רבינו").

היום יש ככ הרבה לומדי תורה ושומרי תוצ,רק בשמחה.

ובכל זאת רוב העם מחלל שבת,איך זה הגיוני?

 

הנודע ביהודה  יצא נגד אמירת הלשם יחוד,

אז אני משתדל לא להגיד.

אויש נו....חסוי מאוד

הרבה אנשים מתפללים "רפאנו" ונשארים חולים. איך זה הגיוני?

 

לגבי הנודע ביהודה.
כבר אמרנו שהוא מיעוט דמיעוט. ומכל מקום, אין ספק שהוא לא יצא נגד "בשם כל ישראל".
מן הסתם הפריע לו הביטוי "יחוד קוב"ה ושכינתיה", שנשמכ כשתי רשויות ח"ו.

"אלוהים הוא לא קופת חולים!"(ליבוביץ.)רק בשמחה.

א.זה לא הכמות,זו האיכות.

ב.אני לא רואה עניין להגיד.

זה לא ויכוח אם תגיד או לא.חסוי מאוד

למרות שאתה גורר אותי לשם.

 

א.

נכון, אלהים הוא לא קופת חולים, ורוחניות היא לא כספומט. בדיוק לכן, אתה לא יכול לשלול את מה שאמרתי "כי דוד החילוני עדיין מחלל שבת". ודרך אגב-  הרי גם ציינתי שזה עובד הפוך. שע"י שהוא מחלל שבת הוא מוריד אותך. מורכבות של עם שלם, שקשורים זה בזה, ועולים ומורידים זה את זה.

(ובאופן כללי. אשמח אם לא תצטט לידי את ליבוביץ'. נכון שאני פתוח והכל. אבל השם שלו עושה לי בחילה)

 

ב.

"זה לא הכמות זה האיכות". לא ידעתי שיש לך מד-איכות של גדולי ישראל כמו ריב"ז. ממש "אם היו כל חכמי ישראל בכף אחת והנודע ביהודה בכף שניה מכריע את כולם". פלאי-פלואים.

 

ג.

לא אכפת לי שלא תגיד "לשם יחוד". רק רציתי לומר ש(ככל הידוע לי) הנודע ביהודה לא חלק על העיקרון שכשאדם לומד תורה הוא צריך לעשות את זה גם בשביל כל עם ישראל ולא רק בשביל עצמו.  ומכל מקום, בוודאי שאי אפשר לשלול זאת מזה שהוא לא אמר לשם יחוד.

|¯|

¯

אתה מזלזל.להיות בשמחה!!!

הכוונה יותר פנימית.

תודה על המחמאה.רק בשמחה.


מחילה.להיות בשמחה!!!

אבל באמת. זה לא משהו שהיא המציאה.

היא לא כתבה שאם אתה לומד אתה גורם למישו לשמור שבת, היא התכוונה במובן היותר פנימי

המהות שלנו בדור הזה ספציפית זה לא להתנתק.אין על רבנו!

אוליי הוא לא פתאום יתחיל לשמור שבת אבל בהחלט אתה תשפיע על המקום הרוחני שהוא נמצא בו.

מקור?רק בשמחה.
ואיך בדיוק תשפיעי עליו?
"כל ישראל ערבים זה בזה" פירוש לפי הפנימיות.אין על רבנו!

אנחנו באים משורשים שונים של נשמות. מכל שורש נובעות נשמות. זה כמו אברים.

ואז כשאתה עסוק בתיקון ורפואת האיבר שלך אתה משפיע על כל הגוף.

 

זה הרבה יותר עמוק מההבנה שלנו.

מקור לכל הדיבורים?רק בשמחה.
..אין על רבנו!

האר"י הקדוש:" האדם הוא עולם קטן העולם הוא אדם גדול"

איפה הוא כותב את זה?רק בשמחה.
..אין על רבנו!

(תיקוני זוהר דף ק,א)

 

 

הוא לא כותב את מה שאמרת.רק בשמחה.
ציטטת ציטוט שלא קשור אל מה שאמרת.רק בשמחה.
זאת הסתכלות. הכל נגזר מהציטוט הזה.אין על רבנו!

ההבנה שכל מה שקורה בתוכי קורה גם בעולם וההפך.

כך שגם שאני עסוק בעצם תיקון פנימיותי הפרטי לכאורה , אני מתקן ומעלה ברוחניות את העולם .

זאת פרשנות שלך...רק בשמחה.
הלוואי. קטונתי. זאת הסתכלות של פנימיות התורה.אין על רבנו!


מקור?רק בשמחה.
את מבינה שאני יכול לפרשן פסוק באופן מוטעה ולהגיד מה שאמרת,כן?
לצטט לך זוהר על זה שהתורה היא באה ללמד על עצמנו ועל הכלל ?אין על רבנו!


ואיך מה שהזוהר אומר קשור למה שאמרת?רק בשמחה.
וגם אם כן,האמינות של הזוהר מוטלת בספק.
ומקסימום הוא ספר אגדה.

אגב,סיימת כבר את כל התנך וההלכות ואת יודעת הכל בעפ שאת לומדת זוהר בגיל כזה?
באמת שאין לי בעיה לדון איתך בצורה הכי מכבדת. אבל תכבד.אין על רבנו!

מה המקור לזה שהאמינות של הזוהר הקדוש מוטלת בספק?

ומאיפה הסקת שהוא מקסימום ספר אגדה?

אני באמת צריך ללמד פה את היסטוריה של הזוהר?רק בשמחה.
מי כתב את הזוהר?
לא, אני מודעת שיש מחלוקת.אין על רבנו!


כל הכבוד...רק בשמחה.
ושוב,מי כתב את הזוהר?
..אין על רבנו!

אמרתי כבר יש מחלוקת. הזוהר הוא ספר מאוד ישן שעבר מרב לתלמיד ותקופה ארוכה היה שקט סביבו. יש הטוענים שרשב"י חלק אומרים שמי שמאוד פרסם אותו- ר' משה די ליאון.

אבל גדולי ישראל- הרמח"ל , תלמידו של הגאון מווילנא ועוד קדושים הוכיחו בצורה ברורה שמדובר ברשב"י.

טעות ראשונה.רק בשמחה.
א.אין אף רב או חוקר היום שאומר שרשבי חיבר את הספר,
הוכח כבר שדי ליאון הוא זה שחיבר את הספר.

ב.אם כבר צדיקים אז:
מכירה את רבי אליעזר פלקלס?זה מה שהוא אמר על הזוהר:
"אני אומר הריני נשבע בתורת ה' שבספר הזוהר נמצאו כמה זיופים וקלקולים אשר הוסיפו, ועלה אחת מתלמוד בבלי הויות דאביי ורבא קדוש יותר מכל ספר הזוהר... באו ונחזיק טובה וחינות לשני מלכים גדולי אדירים, אדוננו המשובח המנוח הקיסר יאזעף השני ואדוננו המהולל הקיסר פראנץ השני אשר צפו והביטו בחכמתם הנפלאה רבות רעות ושבושי דעות תסתעפנה מחלומות והבלים המקובלים והמה לנזקי בני האדם נזקי הגופות ונזקי הנפשות, ופקדו באזהרה גדולה שלא להביא ספרי קבלה בכל מדינות מלכותם."
גם הנודע ביהודה התנגד לספר,

ורבי יהודה אריה ממודנה גם התנגד

גם רבי יוסף קאפח
וגם רבי יוסף אבן וקאר.
תשבי כותב שלמעשה רוב הביקורת הטקסטואלית על הזוהר נכתבה כבר על יד רבי יעקב עמדין, היעב"ץ.
ראשון המשיבים היה ר' אליהו דילמדיגו. דילמדיגו טען בספרו "בחינת הדת" משנת ה'רנ"א (1491, שנה לפני גירוש ספרד) שהזוהר אינו מרשב"י אלא חובר כ-300 שנים לפני זמנו,

ג."שמע מרבי דוד דפאן קורפו כי אשתו ובתו של רמד"ל הודו כי לא היה לפני רמד"ל שום כתב יד ממנו העתיק וכי הוא הוא מחבר הזוהר."

ד.אם הרשבי חיבר את הזוהר איך מוזכרים בו תנאים שחיו אחרי רשבי?

ה.אם הוא ככ קדום איך זה שיש בו רעיון מהרמבן?

..אין על רבנו!

אין לי עניין להמשיך להתווכח. אתה קצת תלוש מהמציאות. אלו ואלו דברי אלוקים חיים וחבל להתעכב על הרובד הכל כך חיצוני שבכל העסק.

תודה על המחמאות.רק בשמחה.
נראה אותך אומרת את זה לכל הרבנים שהזכרתי.



לפחות ההתחמקות שלך מתובלת במילים יפות ורוחניות.
..אין על רבנו!

בוא נגיד אני ממש לא מהמתחמקות 

רואים שאתה לא מכיר אותי @להיות בשמחה!!! @פשוט אמת.

אז אפשר טענות ענייניות על מה שכתבתי?רק בשמחה.
אני אגיד לך מה הבעיה.אתה לא מנסה להבין.גיטרה אדומה
על כל דבר שכותבים,אתה מסבך יותר ומוצא תשובה לענות.
למה זה בעיה?רק בשמחה.
ותודה על הניתוח הפיסכולגי בחינם !
פשוט אין לי עניין להסביר לשם וויכוח.אין על רבנו!

פשוט לא נהנת מזה. רוצה לדון באמת להשמיע ולהקשיב- זה כבר משהו אחר.

למען ה',אפשר טענה ענינית?רק בשמחה.
אגב,איך את יודעת שאני מתווכח?
אהם...חסוי מאודאחרונה

א. לא נכון.

ב. דעתם דעת מיעוט.

ג. אז הם אמרו.

ד. הרב כשר עונה לטענה זו כי לא רשב"י עצמו חיבר את הזוהר אלא תלמידיו ותלמידי תלמידיו במשך כמה דורות, על פי הדברים שקיבלו מרשב"י מדור לדור. (ויקיפדיה). או שנתעברה נשמתו בנשמת הצדיקים המאוחרי (הרב הנזיר).

נ. כנ"ל ד. ואף להיפך- אפשר לומר שהרמב"ן לקח את הרעיון מהזוהר (סביר להניח, שהרי היה מקובל)

מסכים איתךמתנצל

חובה להתחרק מהחברה הרעה (משנה תורה, הלכות דעות, פרק ו וכן בספר מסלית ישרים, פרק ה

אבל אם מישו יכול להראות דרך כזאת עצומה,להיות בשמחה!!!

עדיף שישתוק ויעלה לבד?

תלוי כמה להתלכלך וכמה להתקדש. זה מאד משתנה.חסוי מאוד


...להיות בשמחה!!!
מישו עם תורה עצומה שיכול לעלות ולקדש ככ הרבה אנשים אבל אם הוא ירד אליהם זה יוריד אותו. ואם הוא יעלה ויתקדש הוא יכול להגיע לשלמות..
לא פירטת. מה זה להוריד?חסוי מאוד

ללמוד פחות דפי גמרא ביום? או לעבור עבירות? מדרבנן? אולי מדאורייתא?

מה זה להרים? להחזיר אנשים בתשובה?
 

זה סוגיא מפורסמת. מחלוקת בין מסכת שבת למסכת עירובין:

חטא כדי שיזכה חברך | עולמות - לימוד בעיון

(לא קראתי את המאמר. גיגלתי מה שזכרתי ומצאתי את זה)

 

רק אספר סיפור בשבח ה"לרדת" (כי רוב האנשים מעדיפים להתקדש). הרב עובדיה מספר שכשהוא עשה את כל הכנסים של תנועת ש"ס וכו', היה לו כואב כי בזמן הזה הוא יכול לכתוב ספרים, וחבל על הביטול-תורה. עד שבא אליו הבא"ח בחלום ואמר לו "מזה ומזה אל תנח ידך". ואז הוא נרגע.

...להיות בשמחה!!!
הנה משל של הרבי מקוצק:
"הסתובב פעם בעיירה תיש קדוש. הבורא חנן אותו בקרניים גדולות שהיו מגיעות עד השמים. בכל לילה בשעות חצות, כשלבו של התיש עבר על גדותיו מרוב געגועים, היה רגיל לפשוט את קרניו לשמים ולגעת בכוכבים. היה מעשה ויהודי כפרי נזדמן בשוק אותה העיירה, וקנה טבק להרחה, אך חסרה לו קופסה לשים בה את הטבק. לפתע ראה הכפרי את התיש המסתובב בעיירה ועלה במוחו רעיון, לקצץ חתיכה קטנה מקרניו הגדולות של התיש, שתשמש לו קופסה. מה יעשה תיש קדוש ורחום כדי להמתיק צערו של יהודי? הוריד את ראשו, הושיט לכפרי את קרניו והלה כרת חתיכה מן הקרן.
הטבק שהושם בתוך קרן התיש הקדוש הפיק ריח נעים. בא הכפרי לבית המדרש וכיבד את היהודים בקמצוץ טבק. שאלו: הריח הטוב מאין? השיב להם: מקרני התיש הקדוש מאז התחיל כל אחד לגדע בליטה קטנה מקרן התיש. הטבק שהריחו ממנו יהודי העיירה נדף ריח נעים, יהודים נהנו ממנו, אלא קרניו של התיש היו מתמעטות והולכות ושוב לא יכלו לגעת בשמיים וכשהגיעה שעת חצות לא היה מי שיעורר את הכוכבים לשירה"
מכיר. זה כ"כ קוצק.חסוי מאוד

די פשוט שדעת הקוצק'ער הייתה שיש להתקדם ולא לרדת לעם.

(אבל מכל מקום יש לדייק: קשה לי להאמין שלא היה אכפת לרבה' מקוצק מעם ישראל. הוא פשוט סבר שעל ידי שיחידים יתעלו בשם כל ישראל, זה ממילא ישפיע על שאר בעם בצורה רוחנית. והגיוני שהוא לא אמר את זה לכל אחד שבא אליו).

 

ומכל מקום, רוב בניין ומניין של גדולי ישראל, לא הכריעו כרבי מקוצק, אלא הסתפקו בשאלה זו.
כדיון תיאורטי נראה שאין תשובה ברורה. אם יש לך התלבטות אמיתית על מקרה פרטני, נראה שיש מה לדון.

...להיות בשמחה!!!
השאלה הזאת היתה כי היה לי קצת קשה בקטע הזה של קוצק.
עזרת. תודה
אה. וא"א להגיע לשלמותחסוי מאוד

אם הוא חושב על עצמו ולא על רצון ה' (שהוא: שעמ"י ישמור תורה ומצוות) - הוא רחוק מאד משלמות.

צודק. מחילה.להיות בשמחה!!!
התכוונתי שיש לו את הדרך להגעת שלמות. אי אפשר להגיע לשלמות אבל יש לשלמות דרך.
ואולי הדרך לשלמות היא על ידי השפעה לשאר העם?חסוי מאוד

יחיד שחושב על עצמו- הוא אפילו לא בדרך להגעת השלמות. הוא צועד בכיוון ההפוך לגמרי.

אם את מדברת על יחיד שמתקדש לבד בשביל שעל ידי זה הוא ישפיע על שאר העם- אז יש מה לדון. כיון שהוא לא חושב על עצמו.

הראשון.רק בשמחה.

אנחנו לא נזירים,

כל חכמי הגמרא והרמבם והרמבן ועוד רבים וטובים ,עבדו וחיו עם כולם.

 

לא תורת הסתגרות-אלא תורת חיים.

...להיות בשמחה!!!
ואולי יש כאלה שזה לא מתאים להם והתורה תהיה להם הרבה יותר תורת חיים ושלמות אם הם יעלו לבד...
אולי 1 מתוך מיליון.רק בשמחה.

אם האל היה רוצה שנתבודד הוא היה אומר לנו להיות נזירים,

לא לאכול,להיות מבודדים,ולהתנזר ממין.

 

אבל,יש לנו הלכות בכל תחומי החיים,

ואני לא מבין,הרמבם שהיה רופא של צאלח א דין וכל היום היה בארמון לא היה צדיק?

חכמי הגמרא שעבדו לא הייתה להם תורה מספיק שלמה"?

...להיות בשמחה!!!
להתקדש זה לאו דווקא להתבודד ולהתרחק מחברת אנשים.

היה צדיק. ברור.
אלו ואלו צדיקים.
אפשר לשמוע שמות של צדיקים שהתבודדו מכולם?רק בשמחה.


אמרתי, להתקדש זה לאו דווקא להתבודד מכולם.להיות בשמחה!!!
הרבי מקוצק התבודד כמעט מכולם במשך 20 שנה..
אז להתקדש אפשר גם ב"ירידה".רק בשמחה.

לא אדמורים חסידים.

ברור.להיות בשמחה!!!
כל עניין ההתבודדות הגיע מהחסידות..
ולכן אני לא מתבודד.רק בשמחה.


אין בעיה.. פשוטלהיות בשמחה!!!

בקשת שמות של צדיקים שהתבודדו מכולם והם לא חסידים אז אמרתי שזה קצת סותר...

זה הראיה.רק בשמחה.


דרך אגבלהיות בשמחה!!!

הגר"א היה מסתגר בחדרו. היו שבועות שלמים שהוא לא יצא מהחדר אלא רק ישב ולמד.

תודה על המידע.רק בשמחה.


רצית צדיק שפרש מחברת אנשים.להיות בשמחה!!!


כל החייםרק בשמחה.


לרדת ולהתלכלך רק אם אתה מרגיש חזקתן חיוך!!!!

ואם אתה מרגיש אפילו קצת שזה משפיע עליך, מיד לעזוב

באמצעReminder
לעלות ולהתקדש לבד.פשוט אמת.
בסוף מה שאתה בוחר לעשות לבד זה מחזיק יותר טוב..
תלוי באיזה שלב בחיים ובמה שמתאים לךברגוע


פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך