וואי חשבת להתייעץ פהדוס בדם
טוב אז ככה אני בכיתה יוד
ואני יודע שאני רוצה לשבת ללמוד בישיבה הגבוהה כמה שנים שרק אוכל זה לא רק בתור אידאל אני כבר היום לומד המון ויודע שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים אחרי הישיבה ארצה ללכת ללמד או להיות דיין או משהו כזה
הבעיה: אני לומד בישיבה תיכונית כי אבא ואמא דורשים הם מצפים ממני לעשות חמש חמש ולהוציא מאה בכל הבגרויות
אני לא נהנה מהרוב המוחלט של מקצועות החול ויושב ולומד בכח רק בשביל אבא ואמא שטוענים אל תסגור לעצמך דלתות אתה לא יודע מה תרצה בעתיד

ואני פשוט לא מצליח להשקיע במקצועות חול,
עצה בבקשה?
וואי. קשה.בתוך בני ישראל

לענ"ד ומנסיוני ('נסיוני'. אני בכיתה י', אבל) יש שני דרכים עיקריות ללמוד מקצועות חול. האחת, היא להבין שזה הכרחי לעתיד (אני לומדת עכשיו חול כדי שבעלי יוכל ללמוד קדש ונקים בית של תורה), גם אם לא נראה כרגע. ולו בשביל עצמך. ופילו אם החומר לעולם לא יהיה רלוונטי- אתה רוכש כישורי לימוד, לעשות דברים שאתה פחות אוהב וכו'.

הדרך השניה היא למצוא את ד' בתוך הלימוד. הרמבם אומר שיש לימוד מועיל (תורה ומדעים וכו) ולימוד שלא. ולימוד מועיל הוא לא ביטול תורה! הרבה יותר קל ללמוד כשיש לך ידע כללי רחב, ולא ייתכן תח שלא מבין כלום מחוץ לד' אמות של ההלכה. חוץ מזה- להרגיל עצמך לראות חסדו של ד' מושפע בתוך הלימוד. אני מוצאת שבלימוד פיזיקה נגיד אני מתפעמת כל פעם מחדש בגדלות הבורא(דווקא פיזיקה אני לא לומדת, אבל). ולאט לאט לומדים להרגיל עצמך בכל המקצועות.

אני לומד אנגלית למרות שלכאורה עדיך מאוד שלא כדי שבמקרה הצורך אוכל להפיץ תורה גם לאלו שפחות בקיאים, צערנו, בלשון הקודש. לומד לשון כי יש עניין לדייק בלימוד דברי אלוקים חיים. לומד מתמטיקה להבין את הסוגיות, לפתח חשיבה מתאימה וכדי לחסוך לי זמן בעתיד. וכי זה פלא הבריאה ממש.

 

בהצלחה רבה. תחזק ידך בפועלך עם קל.שכוייח!

אגיב לפי מקצועותדוס בדם
אנגלית- אני יודע ברמה של דובר (איזה כיף לבוא מבית לא דוס זה משעות של של סרטונים [מדע] באנגלית)
ביולוגי'ה (שימו לב לגרש) -מרתק, אין קושי
לשון- מרתק אותי, לומד דרך מקצועות הקודש, (אני בעל קורא) אבל המורה פשוט על הפנים, רוב השיעור מתבזבן וגם כשלומדים זה, הממ...
מתמתיקה- אוי, מוציא לי את טעם החיים, זה פשוט פשוט משעמם אותי.
ספרות- מרתק אותי, אנחנו לא לומדים.
פיזיקה- הייתי רוצה להיות אבל המורה גרוע.

חושב שזהו בערך אז בעצם רוב הבעיה זה מתמתיקה ולשון
אם רוב השיעור מתבזבז, לא לומדים אותובתוך בני ישראל
יש סיכוי לבקש מהמורה לנסות להבחן ובשיעור ללמוד משהו אחר? וכמובן בכז למלא מטלות וכו?

ולגבי מתמטיקה, אתה צודק.. לעיתים זה מאוד משעמם. אבל, תמיד אפשר לנסות לראות את היצירה המופלאה שבזה, או ללמוד משהו אחר בזמן השיעור

ומזדהה לגבי הבית הלא דוס. אחד היתרונות הבודדים
חושב שהרם שלי חושב שזה לא נכון לעשות את זהדוס בדם
אולי אנסה להתייעץ איתו יותר בפרוטרוט
באופן כללי אולי. לשיעור אחד ספציפי אם אתה מקפיד שלא לפגר וכובתוך בני ישראל

יש יותר סיכוי לענד

בישיבה אני לא באמת צריך לשאול אף אחדדוס בדם
אני יכול לעשות מה שבאלי
אבל אני חושב שהרם לא יסכים עם הרעיון הזה
..בתוך בני ישראל

אממ

תנסה,מה יש לך להפסיד?

 

וגם אם לא- חמש שעות מתמטיקה בשבוע ושתי לשון? זכית, שבע שעות שבועיות לעבודה על מידת הסבלנות ועל ביטולה הוא קיומה. רק חזק ואמץ מאוד ככל אשר יורוך ויהי ד' בעזרך

הממ כן, נכון.דוס בדם
וואי החלק השני מחזק, תודה
לגבי לשון,מתיישב בנשמה
השיטה שלי זה להיכנס לשיעור עם גמרא, גם נוכחות גם לימוד.
אין לי עניין בנוכחותדוס בדם
חלק מהציון מגן והערכה חלופית זה נוכחותמתיישב בנשמה
אני לרוב נמצאדוס בדם
מה גם שציינתי שאין לי עניין בציונים גבוהים
ובנוסף אם אני עושה משהו אני בדרך כלל חפץ לעשות אותו גם בשביל עכשיו ולא רק בשביל העתיד (גם כשאני מתכנן תיכנונים אני נהנה מהעבודה עכשיו)
כן ברור. נוכחות תיאורטיתבתוך בני ישראל
שילמד בשיעור. אין כמו רעש רקע של למידה לדרבון לתורה
איך אתה בלימוד עצמי?משה


אם אני רוצה ללמוד, אני מוצלחדוס בדם

אם אני לא רוצה,...

 

אולי זה יותר יעיל לך מלשבת ללמוד בכיתה?משה

אני לפחות מעדיף לשבת וללמוד לבד מחומר כתוב. אולי יהיה לך יותר פשוט. אני מבין מבין השיטין פה שהעומס של המורים עצמם נוסף על העומס של החומר.

לא חושב שאוכל לקבל אישור לזהדוס בדם


אשרייך! כתבת מקסיםרגע שלם

כנ"ל זו דעתי.

...להיות בשמחה!!!
תודה עלזה(:
אז ככהשאג
חשבת פעם למה בכלל ללמוד? לא דווקא תורה, למה מדינות מודרניות משקיעות בחינוך? למה שכולם יצטרכו ללמוד קצת מכל דבר ולא ללכת ישר לעבודה ולחסוך למדינה כסף או ללמוד ישירות למקצוע רלוונטי? לכאורה זה הרבה יותר כלכלי, אז לא.
התשובה היא שעצם הלימוד של מקצועות שונים מרחיב את צורת החשיבה שלך. הצורה שאתה לומד ביולוגיה שונה מהצורה שאתה לומד ממ ששונה מהצורה שאתה לומד היסטוריה. לימוד מקצועות שונים לא מקנה לך רק ידע, הוא מקנה לך יכולת פתירת בעיות מכמה כיוונים שונים. אפילו בתוך אותו מקצוע יש שיטות לימוד שונות, גם בתוך התורה זה ככה, צורת הלימוד של תוס' שונה מצורת הלימוד של הרמב"ם.
למה שזה יעניין אותך? כי זה יכול להועיל ללימוד התורה שלך, איך? ניקח את המקצועות שפחות מעניינים אותך.
ממ - כדי שתקבל את כל הנקודות על השאלה, אתה צריך להראות דרך ברורה. בגיאומטריה אתה צריך לטעון משהו ולנמק אותו, זה בונה חשיבה הדרגתית מסודרת שיכולה מאוד להועיל בלימוד. בנוסף, ממ זה סגנון חשיבה מופשט, זה מקשה על הרבה אנשים אבל למי שמבין את הסגנון הרבה יותר פשוט להבין את החשבונות של ספרי אמונה (כמו המהר"ל).
לשון - הרבה פעמים כשמגיעים ללשון של ראשונים (או של הרב קוק) המשפטים נראים מאוד מבולבלים. בתכלס זה עניין של הרגל, אבל כשאתה מבין שמשפט מורכב מנושא ונשוא, אז אתה יודע שאתה יכול לשאול את עצמך על מה החלק הזה של המשפט מדבר ואמורה להיות תשובה. עוד דוג' שדי חייב אותה לרב קוק למשל היא כל העניין של פסוקיות, יכולות להיות כמה מילים שמפרשות את המילה האחרונה של המשפט ואז המשפט ממשיך מהמקום שהוא עצר. שוב, זה עניין של הרגל אבל ידיעה בסיסית של הכללים יכולה מאוד להועיל.

סתם בשביל הידיעה, חכם בכנסת הגדולה (או הסנהדרין, אני לא זוכר) חייב, חייב, לדעת ידע בסיסי על כל מקצוע אפשרי בערך, למה? כדי שידע עם מה הוא מתעסק. הוא לא צריך להיות פורץ דרך באותו נושא אבל לפחות ידע בסיסי.

ואסיים בסיפור נחמד על הגרש"ז אויערבך אאל"ט. הרבה פעמים היו מגיעים אליו עם מוצרי חשמל בשביל לשאול האם מותר להשתמש בהם בשבת. פעם אחת הגיעו אליו עם שעון ואחרי שפתח אותו והסתכל הוא אמר שאין בעיה וסגר אותו. אחרי שהוא סגר אותו הוא נתן לשואל כמה שקלים ואמר לו שילך לשען בהמשך הרחוב כדי שיבדוק האם האיטום של השעון בסדר. השען בדק ואמר שהשעון אטום מעולה, כל פעם כשהגרש"ז שולח אליו שעון לבדיקת איטום הוא אטום מעולה. תוך כדי דיבור הוא אמר "אך, הוא היה יכול להיות שען מעולה".
תודה רבהדוס בדם

כמה חשוב לשמוע דברים כאלה, 
יש לי מה לענות אבל אני חושב שעדיף שזה ישקע

 

ישקע עם מחשבה של "יש לי מה לענות"שאג
אבל זה לא נוסח אז זה יישכחדוס בדם
מה שתחליטשאג
אם אתה רוצה אתה מוזמן

(אני חולה אז יש לי זה)
הממ טובדוס בדם
תודה
עוד משהו קטןשאג
אני לא יודע אם מה שכתבתי זה לכתחילה מבחינת התורה אבל גם אם זה בדיעבד יש מה להרוויח
לא הגבתי פעם בהקשר הזה?משה

אתה צריך לנהל לך את הזמן עם עלות/תועלת.

 

מקצועות החול - מה אתה צריך באמת? מתמטיקה ברמה גבוהה? (לדעתי לא) אנגלית? (לדעתי כן)

 

אתה צריך לסמן יעדים סבירים שיתאימו לנפש שלך, לא של ההורים.  ברמת העיקרון ההורים צודקים שאולי תרצה מחר לעשות משהו אחר.

ונניח שהם צודקים. מה הדבר הזה יהיה ?

לא זוכרדוס בדם

אני צריך באמת לשון, וביולוגיה מעניין אותי, אני לא רואה את עצמי עושה משהו עם מתמטיקה אי פעם, אנגלית אני מדבר וקורא שוטף.

לא רואה את עצמי עושה שום דבר אחר..

ביולוגיה פחות רלוונטי לעתיד שלך, האמת גם מתמטיקה מעבר לבסיסמשה

אתה ב-3 יחידות או יותר מזה?

 

אנגלית זה טוב. זה נחוץ בכמעט כל דבר.

אני בחמשדוס בדם


זה קצת מוגזם לטעמי.משה

אם לא הולכים ללמוד לימודים גבוהים כלשהם שדורשים מתמטיקה, אין באמת צורך במקצוע הזה ברמה מוגברת.

 

זה סתם בזבוז זמן.

עכשיו נראה אותך אומר את זה להורים שלידוס בדם

בתור ילד בן שש עשרה

 

אמרתי את זה להורים שלי בזמנומשה

זה היה מלחמה לא פשוטה בכלל עם מחיר כבד.

(אמנם השאיפות שלי היו קצת שונות משלך).

 

עד היום אני מספר שהבגרות שייכת לאמא שלי, וגם נשארה אצלה כשעזבתי את הבית. היא שלה ובשבילה.

נראה לי שעם ההורים שלי זה לא בדיוק יעבודדוס בדם


כדאי מאוד שזה יעבודמשה

אני בזמנו ניהלתי מהלך שכלל הרבה דיסאינפורמציה כדי להתמודד לא חזיתית עם ההעדפות שלהם. חלק עבד יפה, על חלק שילמתי מחיר יקר בהמשך.

 

האמת שמי שפתר לי את הבעיה היה צה"ל. פשוט התגייסתי, ושם עשיתי בגדול מה שרציתי, למי שזכה להכיר אותי אז.

החיים שלי שם היו הרבה יותר פשוטים.

חודש לפני שחרורי מצה"ל כבר עמדתי מתחת לחופה. אני משער שעם הורים פחות לוחצים היה לוקח עוד קצת זמן עד שזה היה קורה.

לא כל כך הבנתי את החלק השנידוס בדם


סוג של "בריחה מהבית" כאמצעי התחמקות מלחץ ללימודים גבוהיםמשה


התבלבלתי😅דוס בדם
התכוונתי החלק הראשון
אה, פשוט התמקדתי אצלם במה שהם רוצים לשמועמשה

זה לא היה מרכז חיי, אבל היה אמת.

 

זה לא עזר לי גם.

נראה לי דורש תיוג:שה"י פה"י
@עברי אנכיזה די הסיפור שלך לא?..
אמ. כן. ממש. רק אצלי זה יותר קיצוני אני חושבעברי אנכי

אני רציתי חרדי (אמנם ירדתי מזה עכשיו). וההורים ממש לא היו מקבלים את זה

אני לא הייתי בחמש מתמ. הייתי בבר אילן. זתומרת לסיים 5 יח בכיתה י

הייתי גם בפיזיקה וגם במחשבים

 

 

ההורים לומדים אותך. זה הכל.

אם הם רואים אותך בשבת כל השבת עם גמרא

זה נכנס בהם

ולאט לאט אתה גדל, מגלה טפח ומכסה טפחיים

מילה פה מילה שם

עם הזמן זה יחלחל

 

 

אין לי כח לכתוב עכשיו ארוך

אבל בגדול

הבנתי, תודהדוס בדם


בהצלחה.עברי אנכי

הכל קשה

 

אני בכיתי מלא בגללם ובגלל כל זה

 

פשוט תדע לסתום לפעמים

להתחמק מדיונים, כי גם ככה תיקלע אליהם

תכניס מילה סתם ככה בלי איזה קשר או משו

דבר עם חברים שלך

והדברים יסתדרו

תודה תודהדוס בדם

מקווה שיהיה טוב

אתה לא מכיר את הגרא?רק בשמחה.

ואת שמואל?

רמבם?

רמבן?

 

למה לא ללכת בדרכם?

מכיר את כל הדברים הללודוס בדם

הרם שלי ניתח את הדברים האלה ברמה מאוד גבוהה
הוא מלמד בישיבה תיכונית

(הבנים שלו לומדים בישיבה קטנה)
כך ש...

יפה,רק בשמחה.

כך ש...?

כי הרב עובדיה הוכיח שמי שיכול לשבת ללמוד כל היוםעברי אנכי

עדיף שלא יעשה כפסק הרמבם וסיעתו וישב ילמד.

 

 

ואם אתה מדבר רק על ללמוד בלי קשר

אז כן

זה חשוב לדעת את זה

 

מפה ועד בגרות יש ים מרחק

והגרא אמר הפוך,רק בשמחה.

כנל הרמבם...

נו בסדר. אתה תכפה אותו לפסוק כמו מישהו ספציפי?עברי אנכי

יש רב שאמר שעדיף ככה.

(שאגב, הוא בתראי. יש לו יתרון עליהם כי הלכה כבתראי אעפ שהראשונים גדולים יותר)

 

אם הוא החליט ככה

תן לו לעשות מה שהחליט

הלכה כבתראי תקפה רק בתקופת התלמוד...רק בשמחה.


מתיישב בנשמה
מאיפה הבאת את זה?
הרמב''ם מסביר שזה תקף רק עד חתימת התלמוד.רק בשמחה.


אבל הרמבם חי אחרי חתימת התלמוד.מתיישב בנשמה
לכן לדעתו הלכה לא כמותו בעניין זה. פרדוקס.
מה הקשר?רק בשמחה.

הוא רק הסביר שזה לא תקף.

ובכל הוא חולק על רבא (אאלט)מתיישב בנשמה
שאמר שהלכה כבתראי ולא הגביל זמן מסוים
רבא כתב ש"הלכתא כבתראי תקף כל הזמן"?רק בשמחה.

או שרבא התכוון שהכלל נכון רק עד חתימת התלמוד?

רבא אמר הלכתא כבתראי.מתיישב בנשמה
אם הוא לא הגביל כנראה שזה לא מוגבל
..רק בשמחה.

הכלל אינו מופיע בתלמוד, ומקורו בדברי הגאונים.

 

(סדר תנאים ואמוראים סימנים כה ו-נ; רבי שמואל הנגידמבוא התלמוד דף מזא"א הרכבי,תשובות הגאונים, סימנים עח ושנח; ספר הלכות גדולות, הלכות עריות; שאילתות דרב אחאי, פרשת מצורע, סימן סט.)

אגב, לגבי החתימה שלך.מתיישב בנשמה
ידוע שהוא לא חישב את זה טוב כי הוא התעלם מבזבוז זמן / כסף וריבוי האופציות למי זה אלוקים
או שהוא חשב שבזבוז כסף שווה את זה,כמו הרבה יהודים.רק בשמחה.

ריבוי הדתות?

אם אין אלוקים זה לא שווה.מתיישב בנשמה
כן, הסיכוי שדווקא אלקים שלך הוא הנכון
זה סך הכל כסף,רק בשמחה.

אם אין אלוהים ובזבזת כסף זה לא ככ נורא.

 

מה הקשר?

אין קשר בין ריבוי הדתות להוכחת קיימו של אלוהים.

אם יש הרבה דתות סביר שלא עבדת את אלקים הנכוןמתיישב בנשמה
ובשביל זה צריך לחקור איזו דת נכונה.רק בשמחה.


לא באמת עוזרמתיישב בנשמה
אין אדם חכם מספיק כדי לגלות את אלקים האמיתי בוודאותמתיישב בנשמה
למה צריך חוכמה?רק בשמחה.

שום דבר לא ודאי.אז מה?

כדי לחקור צריך חכמה.מתיישב בנשמה
אז אתה מסתכן בלאבד הכל
חוכמה בסיסית.רק בשמחה.

אין ודאות מוחלטת,

אבל יש ודאות גבוהה.

 

ואם אתה לא חוקר בגלל ריבוי דתות יש סיוכי יותר גדול שתפסיד הכל.

מה המקורדוס בדם


אממבתוך בני ישראל

הרמ"א חולק על הבית יוסף בגלל שהוא פוסק כרמב"ם והרי"ף גם כשמאוחרים יותר תנגדו.

הש"ך אומר שזה רק בדרגה מסויימת- קרי, אחרונים יכולים לחלוק על ראונים ולא לפני וכו, משמע, בהכרח אין זה רלוונטי רק לזמן התלמוד

וכן המהרשדם באבן העזר קיד (כמדומני. לא זוכרת בדיוק) העיר שהוא לתמיד. 

 

(אם כי תוספות לברכות לט: כמדומני מציין שרק לאמוראים

 

אבל כן, זה פרדוקסלי במובן מסוים

אין צורך להעביר לי שיעור על שיטת הפסיקה של הבית יוסףרק בשמחה.
לא ביקשתי ממך.
נערךדוס בדם

נוסח יותר טוב

למעשה, אפילו לא דיברתי עליו, אם תשים לבבתוך בני ישראל
הזכרתי שהתנגדו לשיטה שלו והסברתי למה זה רלוונטי לשרשור, כי משום מה לא נראה לי שאתה היחיד שקורא אותו. מחילה אם זה חלילה לא היה במקום, ואתה מעדיף רק מקורות שתומכים בדעתך.
תזכה למצוות
..רק בשמחה.

"יש סוברים שלא אמרו הגאונים הלכה כבתראי אלא על חכמי התלמוד, ולא על הבאים אחריהם, שלא ראו דבריהם ולא הבינו דרכיהם, ועוד שעד איזה זמן ימשך לומר הלכה כבתראי, ואם עד סוף העולם, הרי זה כחוכא ואטלולא ואסור להעלותו על לב שאין יחס לדורות אלו עם הראשונים."

(שו"ת מהר"ם אלשקר נג; ש"ך יו"ד הנהגת איסור והיתר שם, בשם יש חולקים, וכתב שיש להחמיר)

 

"אף שהיו טענות אחדות לפיהן הכלל תקף רק לפסיקת הלכה במחלוקות שבתלמוד ולא במחלוקות מאוחרות יותר".

 

( שו"ת מהר"ם אלשקר; סימנים נג-נד; וראו: שו"ת הרדב"ז, חלק ג, סימן תקסד (תתקצד); שו"ת זכרון יהודהסימן כג; שו"ת מהר"י ברונאסימן רכג.)

אז אני מבין ממך שאתה פוסק כמו הרמא בהכל?עברי אנכי

כי אעפ שהמשנ"ב אחרון, מ"מ פסקי הרמא לאשכנזים

זה לא רלוונטי

לא הבנתי...רק בשמחה.


אם אתה לא פוסק כמו הרמא בהכל משמע שאתה בעצמךעברי אנכי

מודה שהכלל הזה תקף גם בדורנו

כי האשכנזים קיבלו פסקי הרמא. יפה.עברי אנכי

כשהמשנ"ב חלק עליו..

יש מקרים שאשכנזים נוהגים כמו המשנב גם כשחלק על הרמא

 

למשל לא תמצא היום הרבה שיברכו "על טבילת ידים"

או שהרמא החמיר שספירת העומר מדאורייתא

אבל מי אמר שהולכםי עפ המשנה ברורה בגלל הכל הזה?רק בשמחה.


תשמע,עברי אנכי

אם אתה לא פוסק כמו הרמא

זתומרת שאעפ שקיבלת הוראותיו

אתה מתחשב בפוסק אחר מאוחר יותר

אבל ממי אמר שזה בגלל הכלל הזה?רק בשמחה.


אז עזוב את הכלל. זוכר ת'דיון המקורי?עברי אנכי

כמו שלפעמים אתה פוסק כמו המשנב בשונה מפוסקים אחרים

 

אפשר גם כאן לפוסק כמו הרב עובדיה

אפשר,רק בשמחה.

אבל לא מחייב.

 

קצת קשה לי לסמוך על הרב עובדיה נגד הגרא הרמבם ושמואל.

וח"ו שישמע שאני מזלזל ברב עובדיה.

זה בסדר. אתה עושה הרבה דברים נגד הרמבםעברי אנכי

וניכר ששנינו לא קראנו את התשובה

כי הוא לא מביא פוסקים ואומר נראלי ככה

 

הוא מוכיח

 

כל פוסק חולק איכשהו על אחד שלפניו

אין מה לעשות

ככה זה כשכל היהדות מלאה מחלוקות

אבל זה לא רק הרמבם...רק בשמחה.


אולי לנסות לאהוב משהו אחד טוב ומעניין בהם..בין החוץ לפנים


הממ קשהדוס בדם


נכון אבל לאט לאט משהו מעניין פה משהו שם וכו'בין החוץ לפנים


מקווה שזה יעבודדוס בדם


תתחזק בנתיים מהדיבורים על חשיבות לימודי החולחסוי מאוד

יש לא מעט כאלו. רמב"ם גר"א.

"מי שחסר לו יד אחת בחול חסר לו עשר ידות בקודש".

 

ושאתה זוכה גם למצוות כיבוד הורים וגם לקיים דברי הצדיקים הנ"ל בלי התפלספויות, בחי' "ועשית ככל אשר יורוך", ואפילו על שמאל שהוא ימין.
אם אתה כבר שם (ולא בישיבה קטנה) חבל לבזבז את הזמן, תלמד תעשה בגרויות זה יעשה גם לך ולעבודת ה' שלך טוב כי גם ההורים יראו שהתורה והמצוות לא מפריעות לך ללמוד חול וממילא ה"דוסיוּת" שלך לא תפריע להם.

 

ובעניין שאתה לא נהנה- צריך קצת מוטיבציה והשקעה. בע"ה כשתצליח ותקצור פירות גם תהנה.
 

בכלכלה אנחנו לומדים שלכל דבר יש עלות אלטנרטיביתמשה

לכל דבר יש שימושים אחרים.

הוא יכול להשקיע את הזמן בכדורגל, או בתורה, או במתמטיקה. אין לו יותר מזה.

זה נכון גם בנוגע לכסף.

 

אני חושב שבעיקרון אתה צודק ולימודי חול זה דבר חשוב, אבל צריך להתפקד על הכיוון שהוא שואף לחיים שלו.

תודה רבהדוס בדםאחרונה
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך