הודעה אישית לאח.. ולאוסנתאנונימי (פותח)
בבקשה אנא להפסיק את הוויכוחים כי זה מעצבן
ונראה לי שאף אחד פה לא רוצה לשמוע את ההסברים שלכם למה לא לטוס לאומן או כל מיני חקירות כי זה לא הדרך שלנו
ואם אתם לא מסתדרים עם רבי נחמן אתם לא חייבים תחפשו לכם פורום אחר או לכו להתווכח עם רבי נחמן אבל נא לא להרצות לנו את דעותיכם בעניין
תודה
כל טוב ולילה טוב
רציתי גם לכתוב הודעה בסגנון...רוצה להתבודד
מסכים לגמרי עם ההצעה!
יש פה כמה חבר'ה שלא מפסיקיםרוצה להתבודד
לשפוך את הגיגיהם בפורומינו היקר.
הרינו להודיע להם:
אתם לא מעניינים אף אחד... וזה דיי  נמאססס!!!
יקרים,אוסנת
חלק ממטרת הפורום זה ליצור דיון כזה.
אם אכן כולם לא היו רוצים, לא היינו ממשיכים.
אמרנו את זה.
 
אין לנו שום אינטרס, מלבד להבהיר נקודות (בלי קשר לחקירה) שעלולות להגיע למקומות מסוכנים.
אתם מבפנים לא רואים אותם, אנחנו מבחוץ כן.
מותר לשמוע...
[ביחוד שדווקא יש פה אנשים מבפנים שלפעמים תומכים]
 
בכל מקרה, איומים וצעקות לא יועילו. גם לא התנשאות.
 
תודה לכם.
^ היא ענתה.אח..
ו...הוספה: "העתק" , "הדבק" של תגובה שלי בפורום הזה -
 
הדגשתי ו - חזרתי ואמרתי -
יכול להיות שאני טועה. הגיוני מאוד.
 
 
אבל , אני רוצה הגיון.
לפחות מי שהולך בדרך הזו , אמור להסביר לי משו [!].
לא הכל , רק את היסודות.
 
לא באתי ללמד פה אף אחד.
באתי ללמוד. אבל...אני לא מצליח להבין בהגיון את הנלמד.
אז , בגלל שגם לתלמיד מותר ללמד את הרב -
אני אומר חלק מדבריי.
 
 
ו...תאמין לי , אני לא מתבסס על עצמי.
שמעתי על זה שיחות. אמירות. הלכות וכו'.
 
 
תודה אחי.
בשורות טובות!
 
 
חיים מוצלחים.
שבת שלום ומבורכת!
 
ניראה לי זה דווקא טוב שיש פה וויכוחים...קראתיך
תחשבו מה היה קורה אם לא היה פה וויכוחים...הפורום היה מת...
 
ניראה לי שאם באים בקטע של סתם להתווכח ולעורר לכולם פה ת'עצבים זה באמת מיותר...
אה...ורצוי לא לחפור על אותם נושאים כל פעם.........
בסופו של דבר כולם ישארו אם הדעות שלהם...אז זה באמת חבל ומיותר.....
 
 לילה-טויבב!
מה את רוצה שיהיה?הירהורי הלב
לא צריך דווקא ויכוחים מספיק דיונים, אבל בשביל זה צריך אנשים עם דעעות שונות מימך....
מותק,יש פה הרבה עם דעות שונות...קראתיך
תחשבי שלא היה דיונים...אז מה כן היה בפורום הזה?הוא אשכרה היה מת...זה מה שמחייה אותו..והרבה פעמים הדיונים רק מעמיקים ת'אחיזה שלך בדעות............
 
קיצר...
טוב.אזמרה...
אי אפשר לאמר, שבכל מקרה "כל אחד ישאר עם הדעות שלו".
 
ייתכן שבבסיס כן, אבל ברור שזה יוצר  יותר חיפוש להבנת העומק
 
מתוך ליבון הסוגיה המורכבת. כך שהתועלת טובה לכולם.
 
מה גם, שדיון יכול לשנות אי אילו השגות אצל המשוחחים.
 
זה ריבוי גוונים= תפארת.
צודקת לגמרי...קראתיך
נשמה,מתגעגעת!
לענ"ד לכל אחד יש זכות דעה בפורום!חילא דמשכנא
יש לכל אחד אומנם זכות.. אבלשמחה ואמונה
בס"ד
 
אבל מדיון פשוט זה הופך לויכוח.. וסתם מדליק אותנו להיכנס לכל הויכוח הזה.. רבי נחמן אמר להתרחק ממחלוקות כמו אש...
אפשר שיהיו דיונים .. אבל בגבול הטעם הטוב.. על כל נושא שנפתח ישר פותחים על ויכוח שלם שאולי בכלל לא היה קשור..
לא לעניין לענ"ד..
ולמה אוסנת ואח צריכים ללכת..? אפשר לבקש יפה והם יקשיבו...
תודה.אוסנת
שוב -
שמחה ואמונה, כשביקשת להפסיק - הפסקתי.
אין לי שום מטרה ועניין לחנך אותך או להשליט את הדעה שלי עליך.
אמת ויציב, אשרייך..!!שמחה ואמונה
בדיוק , היא ענתה. ^אח..
לצטט תגובה שלי?
[זה על שירשור ש...המשיך.]
 
 
טוב , אני לא אומר דבר [בלי נדר , אם הנכתב הבא לא ימשוך אותי לומר...] רק -
 
שיהיה לנו , לכולנו - בהצלחה!
[חס וחלילה לחשוב שאני נגד ברסלבים. חלילה וחס. אוהב אותם כמו כל יהודי. ו...לפעמים הם אלה שמחיים לי ת'נשמה... ]
 
שה' ידריכנו בדרך האמת ו...העיקר , שנזכה לעובדו תמיד.
בעזרת ה'....ת-מ-י-ד.
 
אמן.
 
בשורות טובות!
 
 
 
בשורות טובות.
שבת שלום ומבורכת!
 
ויכוח אסור?!אח..
"עזר - כנגדו".
אחד הפירושים - שהיא נגדו (ויכוח) , היא עזר. [שיוצאת דעה אמיתית ביחד...]
 
 
מריבה - כנראה שהתכוונת לזה - אסור.
 
 
 
מקוה שהובנתי.
בשורות טובות!
שבת שלום ומבורכת!
תתפלאי , אבל -אח..
חלקם שינו את הדעה שלהם.
בפירוש. (גם אם אתם לא יודעים...)
 
 
ב"ה , בגלל התגובות.
 
לא כי אני "מסיונר" , אלא -
כי כך אמר להם שכלם הישר.
כמו שה' מצוה אותם , להשתמש בשכל...
 
 
בשורות טובות!
שבת שלום ומבורכת.
אני חושב שדיון זה דבר טוב אבל תלוי במהאנונימי (פותח)
ויכוח זה טוב כי זה מפרה את הדעות כמו שכתוב או חברותא או מיתותא
אבל לדעתי זה לא קשור לכאן
כי פה הוויכוח הוא על שורש האמונה
 
ויש כאן גישה עקרונית של אח.. ואוסנת ולכן כל הוויכוחים האלה עקרים
לדעתי הדרך היחידה לשמוע את רבי נחמן היא רק מתוך ענווה והקשבה גמורה ושמה הלב יודע אם זו הקשבה לאמת או בחירה במה שקל ונוח...
וכשיש את העקשנות השכלית (שוב, לא שאני מושלם שאני יודע את האמת או משהו.. אבל זו דעתי האישית) לעולם לא יהיה אפשר לשמוע את רבי נחמן (וכל צדיקי האמת, בפרט הבעש"ט ותלמידיו)
 
אח.. ואוסנת יקרים, אני חושב שזה היסוד העיקרי פה, ולכן חבל על הזמן. אני בטוח שכוונותיכם טובות, אבל הדיון פה עקר.
 
וכל מי שחושב שדיון מהסוג הזה מפרה, ומפחד שבלי הוויכוחים יהיה פה משעמם.. אז שיתווכח ויצליח. אני לא יקבע לאף אחד מה לעשות, וחס ושלום לגרש מישהו מהפורום הזה, אבל לא תמיד מה שמעניין זה מה שמועיל...
 
רק תחשבו שכשאתם חוקרים על מי שמהותו היא אי החקירה אז יש פה קשיא אחת גדולה...
אולי באמת זה קשה, אז תעזבו.. תעזבו, רבי נחמן טעה, באמת הוא מוזר, יש אפילו הוכחות שהוא טועה..
אבל מי שחרף הקושיא הזאת נלחם על האמת, יראה שהאמת לא מצומצמת בשושם הגשמה ודיבור..
הדברים ארוכים אבל אני משתדל נורא לקצר כי כבר שבת...
 
חוץ מזה אי אפשר שלא לשים לב שהדיונים פה נובעים מאיזה נקודה פנימית, הדיבורים שלכם מאיזה שורש שלדעתי הוא לא טוב. אין בעיה לדבר או להתווכח, עשיתי את זה מספיק בחיים.. אבל אם רוצים שהפורום הזה יהיה פורום ברסלב, אז אין לדברים האלה שום שייכות. חבל כי זה לא מועיל כלום. ואם אתם מעוניינים לתקן את הברסלברים או להזהיר אותם אין טעם, באמת חבל על הזמן
 
והעיקר: "ואל בינתך אל תישען" (מסכת אבות)
ולמי שיש לו עניין גם בדברים של רבי נחמן.. כה אמר רבנו :
...וכשנתרבה מוחו ודעתו,אזי צריך שלא לעמוד,ולסמוך על דעתו לבד.כי על ידי הדעת והחוכמות של אדן יכול ליפול בטעותים גדולים חס ושלום ויכול על ידי חכמתו להטות לגמרי חס ושלום מדרכי ה'

רק עיקר השלימות הוא כל מה שנתרבה ונתוסף דעתו ומכיר יותר בגדולת....

שבת שלום לכולם אנונימי (פותח)
ח"ו.אוסנת
אף אחד לא אמר שרבי נחמן טעה.
רק שהחיים יותר מורכבים מציטוט של רבי נחמן, או אפילו איזה קטע מאורות.
במילים עדינות, אני תוהה למה רבי נחמן התכוון באמת.
 
תודה שאתה מאשר למי שמעוניין להמשיך את הדיונים - לדבר.
אתה באמת לא חייב להגיב.
 
ולומר "יש שורש לא טוב"... טוב, אני אבליג על זה. [מי שלא ר' נחמן, שורש נשמתו לא טוב?]
 
שבת שלום.
אלמוניה אני מסכים איתך לגמרי ומאשר את דברייך.matan2
לא צריך להגיד שרבי נחמן טעהאנונימי (פותח)
כדי לחשוב את זה...
 
ומאיפה אתה קובע שאני חושבת את זה?!אוסנת
אוסנת מתוקה מדבש!אזמרה...אחרונה
סתם הבהרה ברורה :
 
הוא לא דיבר על שורש נשמה...
 
אלא על שורש המקום ממנו נובע הויכוח.
 
ברור שהנשמה שלך זכה וטהורה, שופעת אור וחסד.
 
מלבד זאת, שוב:
 
לענ"ד, הדיון פה גורם שאנשים ילמדו את הסוגיות
 
בצורה יותר עמוקה ורצינית,
 
וכך בחירתם- תתקבל מתוך פנימיות הדעת שלהם.
 
גם אם יסעו לר' נחמן,
 
זה יהיה יותר בשלמות, לאחר ליבון אמיתי.
 
ייתכן שאלו ואלו דברי אלוקים חיים,
 
והכרעות שונות- מתאימות לנשמות שונות,
 
כי נראה שיש מורכבות מסויימת בעניין.
 
ה' עימנו, חברים!
 
ו....מי שצריך להגיע לרבנו... בעזרת ה' יגיע...
 
העיקר שכולנו נתחבר הכי חזק שבעולם- לה' יתברך. בכל רגע.
 
וזה לימוד טוב, שניתן לקבל מהקול הזה- שלכאורה מרחיק מהעליה לציון.
 
גם כשדעה לא מתקבלת עלינו, יכול להיות שה' לוחש לנו משהו קטן דרכה.
 
כדברי רבנו, שמכל דבר שבעולם- צועק כבוד ה' יתברך...  =)
 
שנזכה לחוש זאת תמיד....
 
ואהבתנו גדולה... גדולהההההההה.......
 
אחים יפים הכי שבעולם....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך