מכתב לאח..אנונימי (פותח)
אח יקר קראתי את התגובות שלך ניכר שאתה אדם מחושב ומלומד שדבוק ברבותיו ובדרך
 
מסוימת. אני לא בא לשכנע אותך ממש לא, אבל אני מרגיש שהתשובות שלך גורמות לאנשים
 
קצת בילבול. אני בא להבהיר פה נקודה פשוטה אבל חשובה מאד, עניין הצדיק בכלל ועניין
 
רבנו בפרט,כואב לי מאוד לראות שאתה כותב על עבודת ה' של אנשים שזה  גובל בכפירה
 
ממש כואב, אתה יכול לחלוק,ולא להסכים אבל אל לך לפסול אחרים. לפי מה שהבנתי(מקווה
 
שהבנתי נכון)מאוד מפריע לך שאנשים דבוקים לרבנו וכביכול שוכחים את ה' אבל זה לא ככה.
 
 
אני ינסה להסביר את הנקודה. (חלק מהדברים מצוטטים מהרב ארז משה דורון, וחלק
 
מספרי רבנו .וחלק בלשוני ומזכרוני מכל מיני שיעורים)
 
(תחילת ציטוט מהספרהתבהרות של הרב ארז משה דורון עמוד 341)
 
יש צדיק. צריך להתקשר אל הצדיק,להביא אליו את העבודות שעושים, והוא כבר יחבר אותם
 
למקום הנכון. איש אינו יכול לגאול את עצמו, אבל כל אחד יכול להתחבר אל הגואל. מהות
 
הצדיק היא לעורר את הנקודה העמוקה ביותר בלב כל אחד מאיתנו,שבכל מקום ובכל מצב
 
שאנו שרויים בו- אנו משפיעים על כל העולמות ויקרים עד מאוד בעיני הקדוש ברוך הוא.
 
"אמר: אם היו מהפכין את האדם  [רצונו לומר את פנימיותו] היו רואין שבכל גיד וגיד מגידיו
 
תלויים אלפים וריבי רבבות עולמות" (חיי מוהר"ן תקה).
 
הצדיק הוא המעניק תקווה עמוקה ופנימית. הצדיק הוא שמלמד אותנו להאמין בעצמנו
 
בלי קשר למציאות החיצונית העלובה שלנו. הצדיק בא בשביל לעורר את האהבה שבין
 
בני ישראל לקדוש ברוך הוא,כדי שיכולו להיפתח לקבל את מתנותיו.
 
צדיק יסוד עולם-כל מעשיו רזים. הוא לא רק יודע שהכל אלוקות ובכל סוד הוא גם מתכוון לזה!
 
בכל תנועה, בכל הבל פה,ובוודאי בכל מחשבה דיבור ומעשה שלו-הוא מיחד ייחודים,מתקן
 
נשמות ומחבר עולמות.ויסוד האמונה בצדיק הוא,שמכוח עבודתו העצומה בקודש זכה ש"כל
 
מעשיו אינו על פי פשוטו ויש בהם רזין "(ע"פ ליקוטי מוהר"ן מ"ב)"לא מבעיא דיבור שאינו יוצא
 
מפי בלי התחדשות אלא אפילו הבל שאינו יוצא מפי בלא התחדשות",אמר רבנו על עצמו(חיי מוהר"ן שפד).
 
למה מכוונים הצדיקים? מהי ההתכוונות הנעלה ביותר בכל מחשבה,דיבור ומעשה? רבים
 
מאיתנו אומרים את הנוסח הזה, אבל כה מעטים מתכוונים לאשר הם אומרים:"לשם ייחוד
 
קודשא בריך הוא ושכינתיה,בדחילו ורחימו,לייחד שם י"ה בו"ה ביוחדר שלים בשם כל
 
ישראל"[לשם יחוד הקדוש ברוך הוא ושכיתנו,ביראה ובאהבה, לייחד את אותיות שמו
 
י"ה וו"ה,בייחוד שלם בשם כל ישראל].
 
הקדוש ברוך הוא בעוונותינו, רחוק מאיתנו. "וכל תפילותינו ובקשותינו על זה שפנה עורף
 
אלינו,שיחזור את פניו, כמו שכתוב: "פנה אלי"(ליקוטי מוהר"ן תורה ב סעיף ו) אנחנו, כלל
 
נשמות ישראל,הננו השכינה הקדושה,משכנו והתגלותו של הבורא הקדמון בעולם הזה. "ועשו
 
לי מקדש ושכנתי בתוכם" (שמות רבה פרשה א פסקה ה). ןכל מה שאנחו עושים מיועד
 
להחזיר ולחבר בינינו ובין ה'-לשם ייחוד הקדוש ברוך הוא ושכינתו, הלא היא רעייתו האהובה,
 
כלל נשמות ישראל. ולא רק שאנו מתכוונים לייחד בין שני האהובים שנפרדו על ידי מעשינו
 
הרעים, אלא אנו מכוונים לייחד זאת "בשם כל ישראל", גם בשם אלו שאינם יודעים שמה
 
שחסר להם הוא רק דבר אחד- חיבור עם ה'.(עד כאן סוף ציטוט מהספר.)
 
אצל רבינו יש הרבה דיבורים שקשה לאנשים לשומעם, וזה מובן כי אנשים לא מודעים מי היה
 
רבינו, אני לא יתחיל להגיד מי יותר גדול ממי כי זה ממש לא הנקודה, כל לצדיק יש לו תפקיד
 
אחר וייעוד אחר בעולם. התפקיד של רבנו זה לתקן נשמות, זאת אומרת נשמות שנתקעו
 
בשער החמישים של הטומאה, שמשם אי אפשר לצאת בגלל שזה השער האחרון הכי
 
עמוק,וכל כך חזק שלשער הזה אין סוף הוא כולל בתוכו מיליוני שערים כמו בור בלי תחתית.
 
ומי שנכנס לשער הזה הוא תקוע בו בלי יכולת לעלות. בשיל זה הקב"ה ברוב רחמיו ברא את
 
הצדיקים שהם נשמות גבוהות ועצומות  כל אחד לפי מעלותו ודרגתו. והצדיקים יודעים איך
 
להוציא אותנו מכל העומקים שנפלנו אליהם. נשמת רבינו הקדוש זאת נשמה שלא חטאה
 
בחטא אדם הראשון, זאת אומרת שבעצם אין לה מה לרדת לעולם הזה כי היא מושלמת, היא
 
חדשה ונקייה ואין לה שום עניין בעולם הזה,אז למה בעצם היא ירדה לעולם? בשבילנו
 
בשביל להחזיר אותנו אל ריבונו של עולם אל האבא שלנו .ורבנו כל העניין שלו בעולם זה
 
לתקן ולהחזיר אותנו אל אבינו שבשמים ולעזור לנו למצוא את הדרך הנכונה והאמיתית באמת
 
לשוב אליו יתברך. רבי שמעון בר יוחאי זכותו תגן עלינו אמן, אמר בספר הזוהר "אנא סימנא
 
בעלמא" זאת אומרת, אני רבי שמעון, אני רק סימן בעולם הזה רק צינור אין לי תכלית אין לי
 
עבודה ושייכות בעולם הזה אלא רק צינור שמקשר בין ה' האינסופי, אלינו הקטנים שאין לנו
 
שום השגה כלל ברבונו של עולם.... .
 
למה רבנו אמר" אני נהר המתקן מכל הכתמים"  "חידוש כמוני לא היה מעולם"
"אני איש פלא ונשמתי פלא גדול" " אני סוד מכל העולם"  
"מה לכם לדאוג? אני הולך לפניכם!!!   (אחד המשפטים האחרונים שאמר לפני הסתלקותו)
 
ועד דיבורים גדולים ועצומים שקשה לאנשים לשמוע אותם ולקבל אותם(ואפשר להבין למה
 
קשה.) רבנו אמר את בגלל שהוא נמצא בעולם הזה רק בשביל לתקן ולא שייך לעניין שלו גאווה וכל הענינים כי אין לו במה להתגאות, כי אין לו תיקון פה הוא בעולם רק בשביל אחרים!
 
נכון זה קשה לשמוע דברים כאלה ולא חייבים להסכים איתם, אבל אלא דברים שרבנו אמר
 
ואנחנו נשענים עליו.... רבנו אמר " מי שטעם יין הונגרי לא יטעה עוד לעולם..." 
 
יש עוד הרבה מה לדבר בעניין ואני יכתוב ויוסיף עוד בעניין בלי נדר. ו אבל קצת מאוחר.... 
 
נקודה היא שיש שבעים פנים לתורה והכל זה אמת כל  אחד מתקרב לה' לפי דרכו ואמונתו
 
הכי חשוב זה לא לפסול כי כל נשמה מתקרבת לה' בדרך שלה איך שמתאים לה.
 
ולך אח יקר אשריך! אני באופן אישי לא חושב שאני יכול להתווכח איתך, כי אני לא יודע הרבה
 
אני רק משתדל לא לפול במלחמה המטורפת הזאת ורבנו מחזיק אותי ומקרב אותי אל ה',
 
אם לא הייתי שומע מרבנו הייתי היום 100% חילוני ומן הסתם הייתי יורד לחו"ל או משהו  כזה....
 
אני מקווה שללא פגעתי באף אחד ואם כן ממש לא התכוונתי ואני מבקש סליחה אני מקווה
 
שכל דברי הובנו ולא אמרתי דברים לא נכונים שיהיה שבת שלום הרבה קדושה שמחה
 
והתחזקות! כל הישועות!
 
 אשמח לקבל שאלות הארות והערות רק בנחת ובשמחה....
הסמילי יצא בטעות....אנונימי (פותח)
וואו,איזה ידע..אשריך...קראתיך
בעש"ט אשריך למרות שזה נראה לי ויכוח עקרyaar
שלום אחי!אח..
אין לי מושג אם קראת את כל תגובותי כאן בפורום , ו...ת'אמת , גם לא בדיוק מצפה ממך , כי זה הרבה , וזה לוקח זמן...
כי - הגבתי כבר על חלק מהדברים שכתבת.
(ככה שאם לא תמצא תגובה כאן , לעניות זכרוני זה במקום אחר...)
 
תקשיב אחר - לא יודע מי - אבל עשו ממני -
לא מקבל צדיקים. (ו...גם על זה הגבתי. אבל זה חשוב ביותר)
דעו לכם , אני מקבל , מעריך , מוקיר , מתבטל , מחבב , לומד , משתדל לדבוק ב -
תלמידי חכמים. יש להם זכות ענקית. על זה , אין חולק. השכינה כאילו דבוקה בהם.
ב-ו-ד-א-י.
 
רק , כמה דברים כאבו (! - אני רציני , ו...תאמין לי אחי , וואלה , באמת שלא משעמם לי. באמת. יש לי המון מה לעשות , אבל...כואב. אז באתי לברר.) לי בכלליות.
רק על זה באתי לכאן. או ש - (וכבר כתבתי בכמה שירשורים כאן את מטרתי , על כן אקצר...) אני רוצה לדעת. או שבאתי להגיד דבר הלכה שיסבירו לי איך הוא מסתדר.
[ו...אם לא - בהגיון - להזהיר ולהראות אותו.]
לא זכור לי שאמרתי משו להכעיס וכדו'. שוב , לא משעמם לי...באמת.
 
אצלך לדוגמא בתגובה אני אעמוד על כמה נקודות עיקרייות (!) , בקצרה (!) -
 
1) הוא המעניק תקווה עמוקה ופנימית. הצדיק הוא שמלמד אותנו להאמין בעצמנו
בלי קשר למציאות החיצונית העלובה שלנו. הצדיק בא בשביל לעורר את האהבה שבין בני ישראל לקדוש ברוך הוא,כדי שיכולו להיפתח לקבל את מתנותיו.
 
צדיק שנפטר , א"א לבקש ממנו שישפיע על העולם. שיתן לי כלים. הוא - נפטר.
אלא , ה' יתן לי כלים בזכותו. (ו...עיין תגובה אחרת שלי על זה. ו - יש כאלה שחושבים כך...) כל עוד הוא חי - הוא מלמד , משפיע , מעורר.
ו - גם אחרי שהוא נפטר , "צדיקים במיתתם , קרויים חיים" - תורתו (!) ממשיכה להשפיע...
אבל , לא הוא.
זה לדוגמא , גבול דק. (תקן אותי אם אני טועה.)
 
 
2) התפקיד של רבנו זה לתקן נשמות, זאת אומרת נשמות שנתקעו
בשער החמישים של הטומאה, שמשם אי אפשר לצאת בגלל שזה השער האחרון הכי עמוק,וכל כך חזק שלשער הזה אין סוף הוא כולל בתוכו מיליוני שערים כמו בור בלי תחתית. ומי שנכנס לשער הזה הוא תקוע בו בלי יכולת לעלות.
 
לתקן?! גם בחיים לא. תיקון אומר - החפץ המתקון לא עושה כלום ועליו פועלים. ו...זה אף אחד בחיים לא בא לעשות. אלא , מה המטרה של הרב (ושל כל אחד מישראל , ושל הצדיקים בפרט) - ב - 1).
 
 
3) אם לא הייתי שומע מרבנו הייתי היום 100% חילוני ומן הסתם הייתי יורד לחו"ל או משהו  כזה....
 
נכון. זה אחד הדברים שיאמרו לזכות ברסלב.
דרך הרגש , לפעמים (רוב הפעמים ממש) - פוגעת באנשים יותר מדרך השכל.
אבל...כמובן , אם ה"חזרה בתשובה" לא מלווה ב"כפירה". [ו - לא אמרתי כלום מעבר לזה. לא להוציא את דבריי בבקשה לדברים אחרים שלא אמרתי...]
 
 
 
שימו לב עם מה אני לא מסכים ו - רוצה לדעת.
ו - עם מה אני מסכים.
ו...ב"ה יש.
 
 
שוב , יש אפשרות שאני טועה , רק בבקשה , האירו את עיניי -
ע"י ההגיון. ע"י התורה. ע"י החכמים.
 
ו...סתם שתדעו - גם אני שר שירים של ברסלב.
זה מעורר בי רגש. ב"ה טוב לעבודת ה'.
 
הנה לכם אחד שאני אוהב:
"עמלק תסתלק , מן המוח והלב" - או:
"מה שהיה היה , העיקר להתחיל מהתחלה - אבא תחזק אותי לגמרי , תדליק לי את הנשמה!" (אבא מדליק נשמה - ולא רבינו - זה אתם ואני אמרתם...)
 
 
מקוה שהובנתי.
"אהבת ישראל בנשמה"
שבת שלום ומבורכת!
אח תקרא בבקשה את מה שכתבתי בשרשור השניאנונימי (פותח)
אתה מבין מה אני מתכוון?
בעל השם טוב אתה תלמיד חכם אבל חבל שאתה לאmatan2
חבל שאתה לא הולך  ופותח ישיבה או חסידות כל שהיא..
אתה פשוט צדיק יסוד עולןם
שכוייח!!!!!!!!שירו למלך
לא קראתי הכל אבל בהחלט אני ממש מעריכה את כל מה שכתבת.
אשריך לגמרי!
על הלמידה,הידע והשיתוף..
תודה ושבוע טוב!
תגובה למכתב הארוך, למרות שהוא לא נכתב בשבילי.....רוצה להתבודדאחרונה
אבל
 
הוא נגע בי ממש ובכלל, איזה צדיק אתה שהיתה לך הסבלנות להעתיק ולכתוב את כל זה...
יישר כח גדול על האכפתיות. שירבו כמותך בישראל.
 
 
רציתי להוסיף בקטן שהכי הזדהיתי במשפט הזה:
 
"אני רק משתדל לא לפול במלחמה המטורפת הזאת ורבנו מחזיק אותי ומקרב אותי אל ה',
 
אם לא הייתי שומע מרבנו הייתי היום 100% חילוני ומן הסתם הייתי יורד לחו"ל או משהו  כזה...."
 
 
שוב, אשריך לגמרי.
 
 
 
 
 
 
 
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך