אי אפשר לעבירה זולת שתהיה עבירה קודמת גוררת אותה, ועבירה קמייתא מהיכן נעשית? הוי אומר ההתרשלות בעשין בסדר קיומם והפלאת התקשרותם עמהם. וכיוון דעל עשה אם עשה תשובה אינו זז משם עד שמוחלין לו מיד, על כן מצד זה דרכי התשובה קלים מאוד, דבהסתלק הגורם לעבירה, דהיינו העשה, אין לעבירה כל ערך, אחרי שלא מעצמה נעשית כי אם ע"י גורם, ובהתרועע היסוד נופל כל הבנין.
אכן הכבידות שבדרכי התשובה היא רק מפני שההתרשלות על ביטולי מ"ע, וביחוד במ"ע של ביטול תורה, שהן באות תכופות בלי הפסק, ומחדשים את ההכשרה לעבירות ונשארים הדברים כמקדם.
ולזאת אשרי לאדם שמחזק עצמו בשמירת מצוות עשה, שמתוך זה זוכה לתשובה בקלות גדולה, ומתקן כל מה שפגם, והכל חוזר לאיתנו בתוספת ברכה יחוד וקדושה.
(רזי לי רט)
@ארץ השוקולד @יהודי אמיתי! @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ @תתן אחרית לעמך@בוער לארץ השלמה @לעבדך באמת! @פרח-אש@בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ@אמיץ(ה) @אוא"ר @אוי טאטע! @אילת השחר


