לשאת את שמו של מרן הרב קוק זצ"ל, לעידוד יציאה לטומאת חו"ל?!ק"ש
המסע בעקבות הראי"ה קוק

הזוי לגמרי. מרן הרב חלק על היתר השדי חמד לצאת אפילו לקברי צדיקים. הבהיר שלא יסכים לקבל כל כסף וזהב שבעולם על מנת לוותר על רגע אחד של אויר ארץ ישראל. אני ממש לא מסוגל להבין איך אינם נבוכים מעצמם?
(וכתבתי בעדינות מפני כבוד הנוגעים בדבר)
ואפילו בתחתית ההודעה שלי קפצה הפרסומת הזאתק"ש
שמשום מה הנטספארק לא חוסם...
אורח חיים לגמרי שונה בין אז והיום. אי אפשר להשליך על ימינוקרן-הפוך
יציאה לחו״ל לפני מאה שנים היתה כרוכה בסכנת נפשות, להיטלטל בדרכים למשך ימים ושבועות, לעזוב עולם ומלואו, לצאת לדרך ארוכה ומסוכנת.

היום - מגיעים לליטא בפחות זמן בו לקח לרב קוק להיטלטל מיפו לירושלים.
זאת לגמרי לא הסיבה שהרב קוק התנגד ליציאה מהארץ...סביון
למה הוא התנגד?פסידונית
את מכירה קצת את ההגות שלו?סביון
לא, לכן שואלת 🤐פסידונית
יודעת שהוא התנגד ליציאה לחול, זה כן
אוקיי 😅סביון
יש לו עניין מאוד גדול עם קדושת ארץ ישראל, את יכולה לקרוא קצת בתחילת ספר אורות כדי להתרשם (למי שלא בקי בתורת הרב זה קצת סינית, אבל את הרוח הכללית אפשר לראות...).
ארץ ישראל היא המקום הטבעי של העם היהודי ורק בה הוא מתגלה וכו' וכו' וממילא לא יוצאים ממנה אלא לצורך גדול
יש גם את הספר 'ארץ חפץ'ק"ש
ליקוט פסקאות מכתבי הרב בעניין ארץ ישראל וקדושתה. מסודר לפי פרקים. נערך ע"י הרב ישעיהו שפירא 'האדמו"ר החלוץ' בחיי הרב ובעידודו. במהדורה החדשה גם מפוסק ומנוקד. אולי יותר קל להתחיל משם.



בעיקר בפרק ד', מבאר את הנושא המדובר כאן מבחינה רוחנית.
ובמחשבה נוספת - עדיף להתחיל מ'מלאכים כבני אדם'ק"ש
ספר של הסופר שמח רז, שאסף סיפורים רבים על הרב. אפשר מאוד להתרשם מהם על המשנה.
זה ממש לא קשורק"ש
הרב התנגד ליציאה מהארץ, אפילו לצרכים רוחניים מסיבות הלכתיות ורוחניות, לא מסיבות טכניות.
הם לא רושמים בשמו לעזוב את הארץאמאשוני
המסע בנוי מתחנות הקשורות לתחילת דרכו.
עוד אטרקציה תיירותית למעוניינים לצאת לחו"ל.

לא ראיתי שהם מצטטים בשמו לגיטימציה למסע הזה
נו באמת...ק"ש
הם יוצרים אווירה שזו דרכו של הרב. כשגם אם טכנית הוא נולד שם, פסגת שאיפותיו, מגיל חמש היתה לעלות לארץ! ודרכו התנגדה לחלוטין ליציאה מהארץ מכל סיבה שהיא, חוץ מצרכי הכלל!
בלי מידע מוקדם על המסע הזהאמאשוני
רק לפי מה שקראתי במודעה, מתקבל הרושם שהם חיפשו ליצור מסלול טיול בליטא ובחרו בתחנות שקשורות לרב קוק וככה יצאו לשיווק.
לרגע לא התקבל הרושם שהם ניסו לחקור את דרכו ומורשתו וגילו שכדי ללמוד או להתחבר לרב קוק צריך לעשות מסע בחו"ל...

די ברור שקהל היעד הן אנשים שממילא יוצאים לנופשים בחול וזאת הזדמנות לפתוח עוד מסלול שיכול למשוך אותם.
אז שיעשו מסע בעקבות הרב אלחנן וסרמן הי"ד...הסטורי
נולד וגדל באותו מחוז והתנגד לציונות כל ימיו, כנראה שלא חזר בו, אפילו בדרך למוקד.
לא ברור בכלל שרבי אלחנן וסרמן היה תומך במסע כזה...אדם כל שהוא

הוא אכן היה מתנגד חריף לציונות, אבל כמובן הכיר בקדושתה של ארץ ישראל, ואפילו הכיר בכך שהיא תופסת מקום מרכזי בתורה.

לכאורה, הסיבות שגרמו לו להתנגד לציונות, לא אמורות להשפיע על דעתו בשאלת היציאה לטיולים בחו"ל.

 

נ.ב. נראה לי סביר שהוא לא היה תומך במסע כזה גם בלי הבעיה של יציאה מהארץ. נראה לי סביר שהוא היה מעדיף שילמדו בספריו, ולא היה רואה ערך בטיולים בעקבות חייו.

ברור שהוא לא היה תומך.הסטורי
רק אמרתי שאם מחפשים תירוץ להסתובב בליטא, יש תירוצים אחרים.

(נ.ב. מכיר את הדברים שנרשמו מפיו בדרך להוצאה להורג? קצת צ"ע, בהנחה שהרושם דייק, למה להיות כפרה על יהודי אמריקה ולא על יהודי ארץ ישראל)
לגבי הסוגריים-אדם כל שהואאחרונה

אני לא מכיר/זוכר שאת המשפט שאתה מתייחס אליו, אבל סביר בעיני שהוא התייחס לריכוז הגדול של יהודים באותה תקופה מחוץ לאירופה [בערך פי עשר ממספר היהודים בא"י באותה תקופה, ופי כמה מיהודי ארצות ערב].

סביר בעיני שלרושם לא היה את האפשרות לדייק.

הכותרת היא 'המסע בעקבות הרב קוק'ק"ש
ככה יצא הקישור. במודעה המלאה משתמשים בתמונתו ובשם של ספר שלו. קצת מוזר לעשות כך.
הציטוט המדויקק"ש
(אגרות הראיה, כרך ב' אגרת תקכב, עמ' קנד)
"וביחוג תמהני על עצתוו לצאת לחו"ל לקבל רבנות, שממש אם יתנו לי מלא חללא דעלמא בשביל רגע אחד של נשימת אוירה הק' (=הקדוש) של ארץ ישראל, ולעומת זה אם כל כסף וזהב שבעולם יתנו לי בשביל נשימה אחת של אויר חו"ל הטמא בוז אבוז להם...אבל לעזוב מקום בית חיינו ולצאת לחו"ל שדומה כעובד ע"ז?! תמה אקרא על עצה כזאת."
במאמר זו יציאה לצורך השתקעות, להגירה קבועה. לא לטיול של ימיםקרן-הפוך
ימים בודדים.
בכלל לא היתה קיימת בעבר מציאות של יציאה לחו״ל לימים בודדים.

הנסיעה לחו״ל, בתנאים אז ב 1862 (תקכב) - היתה שקולה בערך כמו להפליג היום לארה״ב במפרשית....

לא לנוחות והקלות של טיסה.
הוא מדבר כאן אפילו על "נשימה אחת"ברגוע


כתב בשפה מליצית.קרן-הפוך
אפשר לסכם - שכל אחד יעשה וינהג כפי שמתאים לו.

איש באמונתו יחיה.
בפסוק כתוב - "צדיק באמונתו יחיה" לא 'איש'!ק"ש
והמשמעות בתקבולת לתחילת הפסוק שהרשע נפשו עופלה - כלומר לרשע (בהקשר שם - מלכות בבל) אין כח עמידה מול קשיים ולעומתו הצדיק חי (עם עמידה) מכח אמונתו.

לגופם של דברים, בשרשור הזה לא באתי לעסוק בשאלות מעשיות. מי שמחפש היתר לצאת לטומאת ארץ העמים יכול למצוא בתנאים מסויימים מכל מיני פוסקים, שאי אפשר להגיד שאין לסמוך עליהם.

המחאה שלי היתה, הצגת המסע כ'מסע בעקבות הרב קוק'. לדרכו של הרב קוק הן ההלכתית (הוא חלק על ההיתר של ה'שדי חמד' לצאת זמנית לקברי צדיקים בחו"ל) הן האמונית, כפי שעולה מכל כתביו והן המעשית - כמו שאפשר לראות בסיפורים עליו מגיל שלוש ועד שעותיו האחרונות.
הרב מדבר על נשימה אחת!ק"ש
למדת פעם מה הסיבה לאיסור פת עכו״ם? (גם כאשר אין חשש בחומרים)קרן-הפוך
זו עוד דוגמא לאיסורים שהם תוצאה של נסיבות ומציאות חיים - ולא של הלכה למשה מסיני.

גזירה זו התקבעה כאחת מתקנותיהם של חז"ל להרחקת יהודים מגויים. הגזירה היא חלק מי"ח הגזירות שנגזרו בעליית חנניה בן חזקיה בן גרון.
הלחם משמש מרכיב בסיסי בכל סעודה ובמעמד זה נוצרים לרוב גם קשרי חברות וקרבה, לכן חששו חכמים שאכילה מפתו של הגוי תיצור קרבה בין יהודים לגויים. הקרבה היתירה בין היהודים לגויים עלולה להביא בסופו של דבר לחתונה בין יהודים לגויים וכן לעבודה זרה.

נראה לך שהיום היתה מתקבלת כזו הלכה?
במציאות חיים שלנו, הגרים בארץ ישראל, במדינת ישראל עצמאית וריבונית, איזה שהוא פוסק היה מוציא איסור לאכול לחם בחו״ל גם אם כל המרכבים כשרים ליהודים - שמא אכילת הלחם תביא לחתונה בין יהודי לגויה?


כך אני מניחה ומתבוננת על הדברים שכתב הרב קוק כנגד יציאה מארץ ישראל לחו״ל - דברים הקשורים לזמנם, לנסיבות והתקופה, לאורח החיים והמציאות בה חיו אז.
טוב שיש לך הנחות...ק"ש
אני דווקא מניח, לאור המציאות המבהילה של התבוללות בחו"ל שנוגעת אפילו בקהילות הדתיות, שאם היה כח, היו גוזרים היום גזירות הרבה יותר חמורות, כדי למנוע מפגש שעלול ליצור קירוב בין יהודי לגויה.

אבל זה לא משנה בכלל מה אני מניח או מה את מניחה.
הנה, גם התגובה הזו שלך מתייחסת לנסיבות קיימות.קרן-הפוך
והצורך לפסוק הנהגות המותאמות לזמן והנסיבות.

(מי שחי בקביעות בחו״ל נמצא בסביבה מסוכנת להתבוללות - ולא רלוונטי לתייר יהודי שנוסע לחו״ל לטיול של ימים אחדים).

כך גן דעתי על מה שכתב הרב קוק על יציאה מארץ ישראל.

דברים שנכתבו בהתאם לרוח הזמן והנסיבות לפני 150 שנים.
זה לא מה שכתבתי...ק"ש
חוץ מזהברגוע

שאיסור יציאה מהארץ הוא הלכה מפורשת, לא גזירה.

יש גם הלכה שמותר. אלפים ורבבות שומרי תורה ומצוותקרן-הפוך
יוצאים מהארץ וחוזרים ארצה.
ע.י.צ'יאל

מותר לצורך, לא סתם.

אין קשר בין שני המשפטים.בתוך בני ישראל
אלפי ורבבות אינם ראיה לשום דברק"ש
הרבה 'שומרי תורה ומצוות', לא מקפידים על כל מיני דברים - זה לא הופך אותם להיתר.

בגמרא פשוט שאסור למעט צרכים מסויימים מאוד. להבנת הרמב"ם יש בדיוק ארבעה ע"מ לחזור ואחד גם בלי - ללמוד תורה, לישא אישה, להציל מהגויים ולסחורה (כלומר פרנסה שאין בארץ) ע"מ לחזור ובמצב שתנאי החיים לא מאפשרים קיום בארץ - גם בלי התנאי.

יש שהרחיבו את ההיתר לכל דבר מצווה (וע"ז סומכים המתירים נסיעות לקברי צדיקים, כשלשיטתם זו מצווה גדולה או נסיעות לכיבוד הורים וכד').
ויש שבדוחק רב החשיבו גם התאווררות, אם אי אפשר להשיג אותה בארץ - כסוג של רפואה, שנחשבת 'דבר מצווה'.
(מה שכן, אם סומכים על היתרים של חולים מגוחך להקפיד על 'גלאט כשר, למהדרין מן המהדרין, לא שרויה, ללא חשש אבקת חלב נכרי' - את כל הדברים האלו, אפשר להתיר לחולים יותר בקלות מיציאה מהארץ...)
שיב לבברגוע

שכאן לא מדובר אפילו על קברי צדיקים

סתם לבקר במקומות שהרב חי

הייתי מעוניינת לראות ציטוטים של פוסקים מהדורותקרן-הפוך
האחרונים.

ההלכות בגמרא וגם אלו של הרמב״ם - הם מתקופות היסטוריות שלא משקפות את מציאות החיים הקיימת שלנו.


צריך לבחון מה פסקו גדולי ההלכה בחמישים .. שבעים השנים האחרונות, פסקי הלכה המתחשבים באורח החיים המצוי כיום.
לכל איסור יש עוד רבדים מעבר לטעם הגלויסביון
אם באת לקעקע חצי מהשו"ע, תיהני...
אני לא חושב שהחשש של התבוללות היום קטן מהמצב בו תוקנה...אדם כל שהוא

התקנה על פת גויים, בימי בית שני.

כמובן שבחו"ל המצב חמור יותר היום, אבל אפילו בארץ יש לא מעט נישואי תערובת.

 

ואחת הסיבות לכך שחז"ל תקנו תקנות גורפות, ובמקרים רבים נמנעו מלחלק בין מצבים, זה שכאשר תולים תקנה בטעם, הרבה פעמים נדמה לאנשים שהטעם לא שייך, גם כשהוא שייך. [כמו בדוגמא הזו].

ע.י.צ'יאל

בשו"ע מוזכרת יציאה לטיול.

זה כי יהודים צריכים להתפרנס. מה חשבת ?משה


היתר לצאת מהארץ לצורך פרנסה אני מכיר. היתר ליצור מצג שווא לאק"ש
ליהודים שמארגנים את המסע בוודאי שמותר לצאת כדי להתפרנסמשה

השאלה היא על כל השאר.

לא יודע עד כמה לעודד אנשים לצאת מהארץ זו פרנסה ראויהסביון
אין להם היתר ליצור מצג שווא...ק"ש
נראה כמו חיקוי דת''ל למסע קברות צדיקיםימ''ל

צודק שזה מגוחך, קצת כמו עלייה לקבר הרמב''ם.

 

ראש הישיבה שלמדתי בה סיפר פעם שעשיר גדול מארה''ב רצה לתרום לישיבה סכום של כמעט מיליון דולר לצורך פרוייקט מסוים (קשור להרחבת הישיבה ולישוב הארץ) שניסו לגייס בעבורו כסף והסכום הזה היה יכול לכסות את כל הפרוייקט, אבל הוא דרש שראש הישיבה יבוא לפגוש אותו בארה''ב. הרב העדיף לוותר על התרומה ולא לצאת מהארץ.

'וועד הרבנים' ארגן פעם מסע מקביל לחסידים וליטאיםק"ש
על מנת להשיג תרומות.

ראיתי באחד השטיבעלים את שני הפרוספקטים הזהים. באחד הובטח שהאדמו"ר פלוני והצדיק אלמוני ואדמו"ר פלמוני יתפללו על התורמים בקברי ר' אלימלך ועוד צדיקים בפולין.

במקביל הובטח שראש הישיבה פלוני והמשגיח אלמוני יתפללו על התורמים בקברי הגר"א והחפץ חיים. מיילא הח"ח, לא שנראה לי שהוא היה שמח אם גדולי תורה יבטלו מלימודם ויצאו מהארץ בשביל זה, אבל הוא עוד מזכיר במשנ"ב תפילה על קברים. אבל הגר"א שכתב באגרתו לא ללכת לבית קברות והוא ותלמידיו מעולם לא נכנסו?!
רק הערה לגבי הסיפור בסוף - לצורך קיום הישיבות הרב כן יצאק"ש
באגרת שהזכרתי למעלה, הוא מסייג "זולתי אם ימצא צורך של קדושה כללית". שם הוא מבאר, שבמקרה כזה עוטף את האדם אויר קדוש מהארץ.

הרב סמך על זה פעמיים. פעם אחת כשיצא לכנסיה הגדולה של אגודת ישראל, במטרה להשפחע שם למען עליה והתיישבות לארץ. (אלא שבגלל פרוץ מלחמת העולם התבטל הכינוס והרב התגלגל ללונדון והיה מהדוחפים להצהרת בלפור).
ופעם שניה, כשכרב ראשי יצא לאמריקה, למסע גיוס כספים לקיום הישיבות בארץ.
נכוןימ''ל

גם ראש הישיבה הסביר אז שמן הדין היה מותר.

אישית אני לא יודע אם הרב צדק או לא, ייתכן שהיה צריך לצאת לטובת הישיבה, רק סיפרתי מה קרה.

 

מסופר על הגר''א שפירא שנאלץ לצאת ליומיים לארה''ב מתוקף תפקידו כשהיה רב ראשי שלא ישן כל היומיים האלו ולמד כל הזמן ירושלמי זרעים, איך שהמטוס נכנס לגבולות הארץ הוא נרדם.

תנו לי לספר לכם סיפורמשה

לפני שנים, העלו את עצמותיו של הרבי האחרון של חסידות שטפנשט, לבית העלמין בגבעתיים.

אפשר להתפלל שם, אומרים שרבים נושעו שם, הכל בסדר.

 

לפני כעשר שנים התחילה התופעה הזו של טיסות לחו"ל במגזר החרדי בכיסוי של קברי צדיקים, אבל לשטפנשט הייתה בעיה - האדמו"ר שלהם כבר פה.

ומכיוון שהאדמו"ר שלהם כבר פה, אין לאן לטוס.

 

אבל אל תדאגו למוח היהודי. לוקחים סולם, מטפים לבוידעם, ומוצאים שם את אבא שלו. אבא שלו קבור בהונגריה ואז יש לאן לטוס.

זה באמת נראה מאד מגוחך..ד.


פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך