אנשים יקרים שאלה-מקווה שזה מתאים לפורום...אחותי?!
למה ללבוש גרביים עם סנדלים זה החמרה-כאילו למה זה נוצר בכלל/למה אם זה נוצר כבר אז זה כבר לא בגדר משהו "חובה"...?
 
מקווה שהבנתם אותי.
 
תודה,אפרת.
תלוי את מי את שואלת...כנסי בטוח..יקירה
שמעי בעיקרון..יש כאלה שאומרים שזה חובה ללכת עם גרביים זה לא סתם..אני שומרת גרבים ישתבח!!שמו..ואני מרגישה עם זה במלאה יותר נוח..שכלל הגוף..מחוסה..קיצר יש אומרים שזה אחלה יש לו...אשריך!!חיים שמחים
גם אני התחלתי ברוך ה'אחותי?!
ללכת עם גרביים ,ורציתי לדעת יותר לעומק למה זה...
הנה:אח..
 
תסתכלי שם , בתגובות שלי , השתדלתי להסביר ענין דומה לזה.
 
ו...במשך כל התגובה , תחשבי - אם מהרגל ומטה (שוק) - כל שכן שמותר כף הרגל.
 
 
 
מקוה שהובנתי.
בשורות טובות!
עינין שלא.יראו את העצם..וזהו כאלו אני לא חופרת בזהיקירה
* משו -אח..
הפרצוף הבוכה , לא קשור. (לא הכנסתי אותו , כנראה זה ע"י שילוב המקשים...)
 
 
 
בשורות טובות!
אני הלכתי עם גרביים והפסקתי.נקודות של כיסופים
י"א אומרים שזה לפי מנהג המקום,ובמקום שאני גרה בו,מי שהולכת עם גרביים זה מאד מוזר. אני מרגישה שבמקום שזה יעצים אותי(כמו בגדים צנועים), זה רק מזיק לי, וזה בא על חשבון דברים אחרים בעבודת ה'.
 
זה מוזר יושיבה כי זה לא בולט כמו בגדים את מגזימהיקירה
תלוי מה ההלכה שלך [! - שע"פ זה את נוהגת] אומרת -אח..
 
 
 
בשורות טובות!
אם התכוונת לנשים אפרט הלכתית,אם לגברים אנסח אחרתyaar
יש שאוסרים.אח..
ויש שמתירים.
 
 
מחלוקת נורמלית בין הפוסקים.
מכאן ועד לומר שזה "טמטום" , אני חושב שזה מוגזם ולא ראוי.
 
 
 
 
בשורות טובות!
למה כל אחד חושב שהוא יכול לשנות את שו"ע?yaar
לא ראיתי  דבר כזה בחיים שלי
אנשים מתבקשים לא להשיב בבורות
ואם לא יודעים מותר לסתום
כל פעור שצימח 2 שערות חושב שהוא מהרש"א
הלכתית:חילא דמשכנא
כתוב "שוק באשה ערווה" יש מחלוקת האם שוק הוא מהקרסול עד הברך או מהברך ומעלה.
לכל הדעות צריך לכסות מהברך ומעלה להמחמירים מכסים גם עד הקרסול
(אגב זה לא מחייב גרביים אני אישית מכסה את הקרסול בשני כיסויים [מכנסיים וחצאית] והולכת עם סנדלי אצבע ואין עם זה בעיה הלכתית גם למחמירים. {שאלתי רב.})
מקווה שעניתי.
תודה רבה לכל מי שענה.אחותי?!
עניתם לי על השאלה.
 
המשך יומוצלח.
אפרת.
התחיל להיות משו נורא מעצבן..לפחות אצל הבנות..קראתיך
כל מי שרוצה להחמיר בכל מני הלכות של צניעות כל הכבוד ואשרייה.
אבל זה הפך להיות שמי שלא מחמירה היא נקראת לא דוסית.
וזה פשוט חשיבה מוטעת...
זה לא שזה מעסיק אותי בחיי.ממש לא.וגם זה לא מזיז לי בתור מה רואים ומגדירים אותי.
אבל חבל שזה נהיה כך...וחבל על החשיבה המוטעת...
ואם זה נשמע שאני מכלילה אז לא.לפחות זה ככה  אצלנו באולפנא.אני לא יודעת מה בשאר המקומות.
 
יאללה יומטויבב!
אני ראיתי -אח..
הנה: [עיין גם בתגובות]
 
 
להגיד שזה "טמטום" אני ממש חושב שזה לא נכון.
זו ה - בעיה.
 
חלק מהאנשים , אם יש פסקים שהם לא כמו שהם נוהגים -
הם מתחילים לזלזל.
ו...זה איסור. מפורש. [אולי גם דאורייתא.]
 
 
 
מקוה שהובנתי.
בשורות טובות!
תכלס!!!הכי צנועה לחסות את כל הגוף שנזכה בעזרת 'היקירה
ברור שזה היה צנוע..גם הכי צנוע זה ללכת עם רעלה...קראתיך
מי שהולכת עם חצאית ארוכה זה גם צנוע מאוד.
תגידו מה הבעיה שלכם?yaar
בחורה שאלה שאלה פשוטה ונהייתם פילוסופים?
עכשיו קיבלה תשובה קיבלה על עצמה משהו תתמכו תגידו מילה טובה מה כואב לכם?
חומרא או לא תגידו משהו טוב תמיד לשלול? תמיד להתחיל עם חוכמות ופילוסופיא?
אז נהיה דיון בעיקבות השאלה.מה הבעיה?קראתיך
חוצמיזה שלא שללנו.אנחנו מדברים בכללי על שמירת גרביים.שכל אחד יעשה מה שהכי טוב לו,ומה שהוא חושב.
אבל מעבר לזה רוצים גם קצת לדון בזה.לא להיות ראש קטן.
באולפנה שלנו זה ממש ככה.נקודות של כיסופים
בנות הסתכלו עלי בשוק שאני לא הולכת עם גרביים..ובלי טיפת טאקט גם העירו לי..
 
לא לזלזל באולפנא בקשהה!!!די להרגיש תמיד את זה!!יקירה
אתם חיות בסרט זמהה הדימנות האלה!!!!!!שכל אחת תיהיה איך שבאלה!!ותיהיה גאה בדרך שלה!!ומה אכפת לך מה בנות אומרות..היא עושה את רצון 'ה יתברך..
לדעתי, אוירה כמו שתיארת זה דבר מעולה!לוטמניה
ז"א בנות שלבושות בצניעות נחשבות כ'נורמליות' ובנות שלא נחשבות בצד החברה..זה אוירה נכונה!
הלוואי שככה היה אצלנו |נאנח| לפעמים, אני מרגישה שמי שהולכת עם חצאית ארוכה נחשבת כדוסית=מילת גנאי...
לא מזלזלות...זה מה שקורה.קראתיך
אם את לא שמה לב אשרייך אבל זה מה שקורה.וזה שחוץ ממני עוד מישי חושבת ככה כניראה שזה באמת נכון.
זה ממש לא אכפת לי מה חושבים עלי בקטע הזה.אבל זה סתם צורת חשיבה מוטעת.
אני לא רואה את הרע..בזה.אני לא שמה לב זה שטיות..יקירה
חבר'ה לפי דעתי הכי צנועה זה ללכת כמו..matan2
הנשים החרדיות ממאתים שערים..
איך הן הולכות..
שמות על עצמם סמיכה..ועל זה עוד סמיכה..
והראש שלהן מכוסה כמו האמא "הטליבאן"..
חח צוחק..
אבל עכשיו אני רציני אתן רוצים לדעת באמת מה זה צניעות אמיתית??
בואו לעזה..[איפה שאני גר]
ותראו איך הנשים העזתים מתלבשות..
 
את לא חייבת לראות.וזה לא עניין של לראות את הרע.קראתיך
זה עובדה!!
ותאמיני לי שיש לי מה לעשות בחיים חוץ מלשבת ולחפש רע על האולפנא.
אם את לא רואה את זה את גם לא יכולה להגיד שזה שטויות.
יאללה חיימטובים!
עד לפה סוף לחפירות.קראתיך
חברות..!!אחותי?!
זה רק שאלה..
 
אני לא רוצה שזה יגרום ח"ו לוויכוחים...
 
שבוע טוב וכל טוב,ותודה על היחס..
 
אפרת
זה דווקא וויכוחים טובים.קראתיך
אני לא מבינה למה כולם נרתעים מוויכוחים.
זה דבר טוב,אפשר להגיע דרכו למסקנות ולהעמקת הדעה שלך באמת.
פחח..איך אני נשמעת....
שבוע טוב ומבורך!
יאתן יודעות שגיליתי משהו מענייןשמחה ואמונה
בס"ד
 
נכון אומרים שהרמ"א התיר ללכת בלי גרביים במקום שכך נהוג...?
עכשיו תחשבו רגע..(ואת זה הרב אמר לי לא אני..)
מי התחיל ללכת בלי גרביים? כאילו מה? היום את לא יכולה לומר שאת הולכת בלי גרביים בגלל שככה נהוג. . כי מי אמר אולי המשפחה שלה השתמטה? אולי היה נהוג טאצלהם בעיירה אבל לבת היה נמאס אז חבזרה בשאלה..?... איך יכול להיות שבכל כל הרבה אזורים בעולם לא היה נהוג? כאילו מה כולם השתמטו ממהלכה של שולחן ערוך?..
לא הגיוני...
 
לא שאני באה לקטרג ח"ו.. שכל אחד ילך לפי הרב שלו.. את זה כיוונתי  בעיקר לספרדיות שבינינו שאלהן אין ויכוח בכלל...
מי שמחפש היתרים מוצא אותםyaar
בשם הדת עשו הרבה דברים,ראי חורבן בית ראשון שני ומבלי להביא דוגמאות אחרות אני חושב שזה מספיק

 

אם שולחן ערוך היה שולחן בטוח שהוא כבר בלי רגליים מרוב שדרכו עליו

 

מי שמחפש לעבוד ה' עובד ה' בלי הקונצים של הבוהן ולמצוא איזה קולא פה והיתר שם

 

ת'כלס אין מה להוסיף כי זה ויכוח ללא סוף כי אנשים ימשיכו להתווכח גם על זה מבלי להבין בכלל את הפואנטה,אבל מי שזוכה התורה נעשית לו סם חיים ומי שלא...

 

 

 

 

שום היתרים...אפ'חד לא מחפש אותם...קראתיך
אנחנו לא נחמיר על סתם דברים שלא רלוונטים.[לא קשור לגרביים..בכללי.]
כל מקרה לגופו..שמחה ואמונה
בס"ד
 
תהיה עיניינית.. את מה שאמרת עכשיו את מאמתת גם לנושא הזה?
אמרתי שהדיונים פה הם לא סתם דיונים.קראתיך
הם לא במטרה לא לחפור ולא מתוך שעמום..ממש לא.
ותפסיקו להרתע מכל דיון שעולה פה..
וזה לא היה מכוון למקרה הזה.
אמרתי בכלליות..הדיון סחף אותנו לזה אז אמרתי...
אין בעיה עם ויכוחים השאלה מה התוכן..שמחה ואמונה
בס"ד
 
וגם.. לא ענית לי על השאלה=]
יש בעיה עם התוכן פה?קראתיך
אם הוא ניקרא לא טוב אז מה כן טוב בשבילך?שנחזור לדיונים החרושים על אומן?
אממ...לא הבנתי מה שאלת..
חח דווקא התכוונתי לתוכן של הדיוניםשמחה ואמונה
הקודמים על החקירות..
 
ושאלתי..האם את מה שאמרת על ההתרים את מאמת גם לדיון הזה...?
לא,בכללי..קראתיך
התכוונתי לזה שנגיד מישי חושבת שאין הלכה כזאת שצריך ללכת עם שרוול שעוקף ת'מרפק[לא משנה עכשיו אם זה באמת נכון או לא,שמעתי שיש כל מני הלכות]
והיא מחליטה שהיא מחמירה והיא רוצה ללבוש שרוול שעוקף ת'מרפק.
אבל ת'כלס יש כבר הלכה כזאת.אז היא בעצם לא מחמירה..היא בסך הכל מקיימת את ההלכה...
הובנתי?ניראה לי שקצת הסתבכתי...
יומטויבב[=
 
הסבר קולע , שחוסך את כל ההתפלספויות שלכם .מדהימה
וההסבר שלי הוא:מדהימה
יש הבדל ענק בין הלכה , להחמרה .
לפי ההלכה, דוג':אשה צריכה לכסות את המרפק ,וזו הלכה.
ההחמרה , זה מה שאחרי ההלכה , לדוג':אשה מחמירה לכסות את כל הזרוע עד כף היד .
ד"א , אני יכולה להבטיח לכן שהסבתות שלכן היו עם גרבים...כיסו מרפקים ...
 
יש גם דברים השנויים במחלוקת.יהודי מרמ"ג
אבל אם זה שנוי במחלוקת,
מה אכפת לכן להחמיר וללכת עם גרביים?
המחלוקת היא, בין המשנה ברורה, לבין שאר הפוסקים.
המחלוקת היא האם "שוק" זה מה שנקרא שוק בימינו,
או (לדעת המשנה ברורה),"שוק" שלהם,
זה הירך שלנו.
 
"יה"ר מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו,
שיבנה בית המקדש במהרה בימינו,
ותן חלקנו בתורתך, שום,
נעבדך ביראה כימי עולם וכשנים קדמוניות".
זה נכון שגם בנים צריכים ללכת עם גרביים?קראתיך
גברים חייבים בצניעות!yaar
יש ישיבות ומקומות/קהילות שהקפידו יותר ויש מקומות שהקפידו פחות אבל כולם הקפידו
 
למשל יש הלכה(לא מידת חסידות ולא חומרא)שמי שיש לו חולצה קצרה אינו יכול לעלות לתורה ולכן הוא צריך לכסות עם טלית את זרועותיו לגמרי(ע"ע ילקוט יוסף)
 
הרב צבי יהודה למשל אמר במרכז הנשים שלכם הולכות צנועות ואתם הולכים עם חולצה קצרה?(לא פייר מבחינת הבנות אה?)
אבל צניעות זה המרכיב.
 
הגמרא אומרת ששאול היה כ"כ יפה מכיון שלא ראו יותר מכף ידו(לא הכל)
וכן  עוד מלא דוגמאות
בישיבה במצפה יריחו מקפידים על התלמידים בלבוש-למשל חולצה חלקה,חייבת צווארון,ואם אתה שם סנדלים אז חובה גרביים
 
עקרונית להלכה אפשר לראות שלא הקפידו על גברים כמו נשים
אבל מה השאלה זה תנאי מחייב
אם אדם רוצה באמת להיות תלמיד חכם וצדיק או שלומפר
 
כמה בחורים יש מכל מיני ישיבות שאתה יכול לראות אותם מסתובבים עם חולצות עם הדפסים של שטויות
ראיתי אפילו סנופי באחת מהישיבות ותענו בכנות זהה צורה לבן תורה? לבחור ישיבה?
מה זה ישיבת דיסני?
 
 
 
 
 
yaarרוצה להתבודד
אתה מאיר את עינינו כל פעם מחדש. אשריך!
 
 
 
 
 
 
"שיבנה בית המקדש במהרה בימינו ותן חלקנו בתורתך"
יש מנהג במקומות מסויימים.יהודי מרמ"ג
אני הולך (חוץ מהיום בתשעה באב)  אין לי מושג למה.
הנה עוד פעם זה חוזרyaar
תקשיב כוכב לכת למה אתה חושב שאתה יודע הכל אה?
 
למה אתה חייב להגיב בצורה כזאת עילגת וחסרת רמה
 
טמטום? רשעות? מי אתה ומה אתה בכלל ומה נראה לך שאתה מבין בתורה שאתה קורא לדברים רשעות וטמטום
 
תעשה טובה דחופה חבר ותדאג לעבודת ה' שלך הפרטית ואל תדכא אנשים ותכבה את אש המזבח שלהם
 
באמת לא נתקלתי בדברים האלה בחיים שלי זה גישה של בורות!
במקום להיכנס לעובי הקורה אתה מבטל הכל בהינף יד?
 
תחזור לעצמך,כי אתה לא מועיל לנו בדברים האלה
הפורום הזה נועד לעזור לאנשים בעבודת ה' ולא ההיפך
 
בבקשה ממך אם אלה הדעות שלך תשמור אותם לעצמך ואל תפריע לנו בעבודת ה'!!!
 
 
 
יש מחלוקת אז...יהודי מרמ"ג
מה אכפת להחמיר ולצאת ידי כל הדעות?
כי למה שנחמיר סתם?שמחה ואמונה
תעשה מה שאתה מחויב לעשות...
ואני לא מדברת על גרביים כי את זה חייבים..
אבל בכללי... להחמיר כדי לצאת ידי חובת כולם?.. אני עוד לא הגעתי לרמה הזאתי..
אני חושבת שמי שרוצהאחותי?!
להחמיר וזה עושה לו טוב על הנפש ועל הנשמה,אז למה לא?!...
 
שבעזר ה' כולנו נגיע לרמה שנרצה להחמיר בהכל-אמן..!!
 
שבת שלום ומלא אור.
אפרת.
היי אחותי מה איתך?שמחה ואמונה
השירשור נתן לך משהו?
ברור..!אחותי?!אחרונה
בסיעתא דשמיא,עמי"ש חי וקיים..!
 
השירשור הזה נתן לי להסתכל על זה בצורות ממש מחיכמות ומעניינות...
 
תודה רבה לכל "המשרשרים"...
 
שבוע טוב ומלא אור.
אפרת  
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך