פרשת דבריםרחל=)
"אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר דִּבֶּר מֹשֶׁה אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל...".
במעמד בסנה משה מעיד על עצמו: "לֹא אִישׁ דְּבָרִים אָנֹכִי...כִּי כְבַד-פֶּה וּכְבַד לָשׁוֹן, אָנֹכִי". איך הפך משה מ"לֹא אִישׁ דְּבָרִים" לבעל ספר "אֵלֶּה הַדְּבָרִים"?
על כך עונה המדרש במשל "לאדם שהיה מוכר ארגמן...
הציץ המלך ושמע את קולו.
קרא אותו ואמר לו: מה אתה מוכר?
אמר לו: לא כלום.
אמר לו: אני שמעתי את קולך, שהיית אומר, הרי ארגמן. ואתה אומר, לא כלום?!
אמר לו: מרי, אמת, ארגמן הוא, אלא אצלך אינו כלום.
כך משה: לפני הקב"ה, שברא את הפה ואת הדיבור, אמר לו: "לֹא אִישׁ דְּבָרִים", אבל אצל ישראל כתיב בו: "אֵלֶּה הַדְּבָרִים"."
כאשר עומד משה לפני הקב"ה ומשווה את עצמו אל מה שנדרש ממנו, כאשר הוא יודע כי כבד פה וכבד לשון הוא מצד עצמו - הוא אומר: "לֹא אִישׁ דְּבָרִים אָנֹכִי". אבל כאן עומד הוא לאחר שקיבל עליו את שליחותו של הקב"ה, שהוא אשר "שָׂם פֶּה לָאָדָם". עתה יודע הוא כי "אִישׁ דְּבָרִים" הוא - לא מכוח עצמו אלא מכוחו של הקב"ה. ועל כן תחילת הנאום של "אֵלֶּה הַדְּבָרִים" הוא "ה' אֱלֹקֵינוּ דִּבֶּר אֵלֵינוּ, בְּחֹרֵב לֵאמֹר...".
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~;
שלוש פעמים אנו קוראים בשבוע זה, שבוע שחל בו ט' באב, משפט המתחיל במילה "אֵיכָה". פעם אחת היא בפרשת השבוע - "אֵיכָה אֶשָּׂא לְבַדִּי טָרְחֲכֶם וּמַשַּׂאֲכֶם וְרִיבְכֶם", פעם שניה בהפטרה (ישעיהו א, כא) - " אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה", ופעם שלישית בתשעה באב במגילת איכה - "אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד".
חז"ל דרשו על כך:
"שלשה נתנבאו בלשון איכה, משה ישעיה וירמיה,
משה אמר (דברים א') אֵיכָה אֶשָּׂא לְבַדִּי וגו',
ישעיה אמר (ישעיה א') אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה,
ירמיה אמר (איכה א') אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד,
אמר רבי לוי משל למטרונה שהיו לה שלשה שושבינין,
אחד ראה אותה בשלוותה,
ואחד ראה אותה בפחזותה,
ואחד ראה אותה בניוולה,
כך משה ראה את ישראל בכבודם ושלוותם, ואמר: אֵיכָה אֶשָּׂא לְבַדִּי טָרְחֲכֶם וּמַשַּׂאֲכֶם וְרִיבְכֶם,
ישעיה ראה אותם בפחזותם, ואמר: אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה,
ירמיה ראה אותם בניוולם, ואמר: אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד הָעִיר רַבָּתִי עָם".
שושבין הוא אוהב קרוב, ושלושת השושבינין הם שלושת הנביאים, שהיו אוהבי ישראל ובקשו לקרבם לתורה, וכיצד עשו זאת, כל אחד מהם הוכיח את ישראל על- פי זמנו ומעמדו, הראו לעם שהם מיוחדים מכל עם ולשון, ועל ידי כך החזירו אותם בתשובה."איכה"דומה לקריאה שקרא הקב"ה לאדם הראשון (בראשית ג,ט) "וַיִּקְרָא ה' אֱלֹקִים, אֶל-הָאָדָם וַיֹּאמֶר לוֹ אַיֶּכָּה"-התבונן להיכן הגעת לפי מעמדך.
משה רבנו ראה אותם בשיא תפארתם בתקופת המדבר, כאשר הקב"ה נשא אותם על כנפי נשרים, ואז היו משולים לכוכבים "ה' אֱלֹקֵיכֶם הִרְבָּה אֶתְכֶם וְהִנְּכֶם הַיּוֹם, כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם לָרֹב. ", וכשמשה אומר "אֵיכָה" על הדרגה שהגיעו אליה, "אֵיכָה אֶשָּׂא לְבַדִּי טָרְחֲכֶם וּמַשַּׂאֲכֶם וְרִיבְכֶם"- כיון שה' אלוקיכם הרבה אתכם ככוכבי השמים לרוב לכן אין בכוחי לשאת את משא ההנהגה לבדי. המסקנה של משה למנות להם דיינים, גם היא מלמדת על מעלתם של ישראל, כמו שכתב רש"י (דברים א,י"ג): "ואשמם - חסר יו"ד, למד שאשמותיהם של ישראל תלויות בראשי דייניהם, שהיה להם למחות ולכוון אותם לדרך הישרה". כל זה אמר משה כדי להוכיח סגולת ישראל להחזירם בתשובה.
ישעיהו ראה אותם בחטאם, עד כמה ירדו מדכי לדכי, וגם מזה אפשר ללמוד מעלתם של ישראל, כמו שאמרו חז"ל: "דרש ר' יהודה בר אלעאי שתי נפילות הללו למה, אמרו לו אומה זו משולה לכוכבים ומשולה לעפר, כשהם יורדים יורדים עד עפר"- הכי למטה שאפשר. והמהר"ל העמיק להסביר זאת שדבר שהוא במעלה כשנופל הוא נופל רחוק יותר. וגם מזה יוכלו ללמוד על סגולת ישראל, וכך בקש ישעיהו להחזירם בתשובה.
ירמיהו ראה אותם בנוולותן, בשעה שנענשו על חטאם, וראה כמה נענשו יותר מכל עם ולשון, וזה גם כן מראה מעלתם של ישראל, כמו שכתב הכוזרי שישראל הם כמו הלב בין האומות, והלב מרגיש בחולי יותר משאר אברים. וגם מזה אפשר ללמוד סגולת ישראל, ובדרך זו בקש ירמיהו להחזירם בתשובה.
נמצא, שבכל מצב שישראל נמצאים בו, אם התבוננו בו, יוכלו לראות את סגולת ישראל, ואת השכינה השורה בקרבם, ואשרי למי שלומד מזה לקח טוב לשוב לבוראו, שזוכה ורואה מיד בשמחתה של ירושלים.
אפשר היה להבין שכוונת חז"ל היא לערוך השוואה בין מצבם הגבוה של ישראל בימי שלוותם, לבין השפל שאליו הגיעו לקראת החורבן ולאחר החורבן. לפי זה דברי משה "אֵיכָה אֶשָּׂא לְבַדִּי" יש להם משמעות חיובית, כלומר - כיון שה' אלוקיכם הרבה אתכם ככוכבי השמים לרוב לכן אין בכוחי לשאת את משא ההנהגה לבדי. זו כנראה כוונת חז"ל בפתיחתא לאיכה רבתי (פסקה יא): "אלו זכיתם הייתם קוראים בתורה (דברים א) אֵיכָה אֶשָּׂא לְבַדִּי, ועכשיו שלא זכיתם הרי אתם קוראים אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד".
אולם מנהגינו הוא לקרוא את שלש הפסוקים האלה, גם את הפסוק "אֵיכָה אֶשָּׂא לְבַדִּי", בניגון עצוב, ניגון של מגילת איכה. אפשר היה לומר שהעצב בא כתוצאה מההשוואה בין המעלה שהיינו יכולים להגיע אליה לבין המציאות העגומה, אך אפשר לומר גם בדרך אחרת.
הכוזרי אומר: "כמו שנאמר: "אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי-עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי-בָא מוֹעֵד","כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ", - רוצה לומר כי ירושלים אמנם תבנה כשיכספו בני ישראל לה תכלית הכוסף עד שיחוננו אבניה ועפרה."
חז"ל אומרים: "עתיד הקב"ה להפוך ט' באב לששון ולשמחה ולמועדים טובים ולבנות הוא בעצמו את ירושלים ולקבץ גלויות שנאמר: (תהילים קמ"ז,ב'): "בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם ה' נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס".
 ישעיהו אומר בהפטרה שלנו:"צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה".
שנזכה להגיע לדברים אלו במהרה בימינו!

(מבוסס על דברי הרב דוד דב לבנון, הרב הלל גפן, הרב עזריאל אריאל)
שבת שלום!

הלימוד מוקדש לעילוי נשמת אהרון צבי בן דוד הלוי
שכוייח, תודה! ממש יפה...חיוכים
[את עצמך, קוראת את זה?]פגזניקית גאה!
והנה עוד אחד:רחל=)
בהפטרה לפרשה, ישעיה מקונן: "אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה; מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים"
פרשת השבוע נקראת בכל שנה קודם תשעה באב, ואת הפסוק "איכה אשא לבדי טרחכם ומשאכם וריבכם" נוהגים לקרוא בטעמי מגילת איכה. חז"ל במדרש עומדים על ביטוי מיוחד זה בו משתמש משה:
 'איכה ישבה'. שלשה נתנבאו בלשון איכה: משה ישעיה וירמיה. משה אמר (דברים א') 'איכה אשא לבדי וגו'', ישעיה אמר (ישעיה א') 'איכה היתה לזונה', ירמיה אמר 'איכה ישבה בדד'. אמר רבי לוי משל למטרונה שהיו לה שלשה שושבינין אחד ראה אותה בשלותה ואחד ראה אותה בפחזותה ואחד ראה אותה בניוולה, כך משה ראה את ישראל בכבודם ושלותם ואמר 'איכה אשא לבדי טרחכם', ישעיה ראה אותם בפחזותם ואמר 'איכה היתה לזונה', ירמיה ראה אותם בניוולם ואמר 'איכה ישבה'.
ננסה להעמיק מעט במשמעות של המילה "איכה", לאור מדרש נוסף של חז"ל:
 רבי אבהו פתח (הושע ו') 'והמה כאדם עברו ברית', זה אדם הראשון, אמר הקב"ה אדם הראשון הכנסתי אותו לגן עדן וצויתיו ועבר על צוויי ודנתי אותו בגירושין ובשילוחין וקוננתי עליו איכה. הכנסתי אותו לגן עדן, שנאמר (בראשית ב') 'ויקח ה' אלהים את האדם ויניחהו בגן עדן', וצויתיו שנאמר (בראשית ב') 'ויצו ה' אלהים על האדם לאמר וגו'', ועבר על צוויי שנאמר (בראשית ג') 'המן העץ אשר צויתיך וגו'', ודנתי אותו בגירושין שנאמר (בראשית ג') 'ויגרש את האדם' ודנתי אותו בשילוחין שנאמר (בראשית ג') 'וישלחהו ה' מגן עדן', וקוננתי עליו איכה, שנאמר (בראשית ג') 'ויאמר לו איכה', איכה כתיב. אף בניו הכנסתי אותם לארץ ישראל שנאמר (ירמיה ב') 'ואביא אתכם אל ארץ הכרמל', וצויתים שנאמר (ויקרא כ"ד) 'צו את בני ישראל', ועברו על צוויי שנאמר (דניאל ט') 'וכל ישראל עברו את תורתך', ודנתי אותם בגירושין שנאמר (הושע ט') 'מביתי אגרשם', ודנתי אותם בשילוחין שנאמר (ירמיה ט"ו) 'שלח מעל פני ויצאו', וקוננתי עליהם, 'איכה ישבה בדד'.
  השוואת שני המקרים, של חורבן הבית ושל אדם הראשון, זה לזה, מלמדת כי ישנו כאן תהליך שיש לו משמעות והוא איננו מקרי. עלינו להבין את השלבים השונים בתהליך ואת משמעותם, כדי להעמיק במשמעות החורבן וביכולת לתיקונו.השלב הראשון הוא "הכנסתי אותו לגן עדן". בגן עדן היתה שלמות אלוקית מוחלטת, שאיננה תלויה כלל במעשיו של אדם. נקודת הפתיחה של העולם היא מכוחו של הבורא, ומכיון שכן הרי שההתחלה היא מושלמת.השלב הבא מעביר את האחריות אל האדם: "וציויתיו". בתוך השלמות של גן עדן מקבל האדם אחריות, בדמות הציווי האלוקי, ומעתה העולם תלוי גם במעשיו של האדם ובבחירתו.נתינת האחריות לאדם מובילה, פעמים רבות, לנפילה. האדם נמצא במצב של שלמות אלוקית, שלמעלה מדרגתו, מדרגה שעדיין לא הגיע אליה בזכות עצמו ולכן היא עלולה לנפילה - "ועבר על ציווי".תהליך זה, של שלמות אלוקית, ונפילה שבאה אחריו חוזר פעמים רבות בהיסטוריה של העולם. הקב"ה משפיע שפע רוחני, שהעולם איננו בדרגה כדי לקבל אותו, וזה גורם לנפילה, שאחריה צריך האדם להתקדם בכוחותיו ולהגיע לדרגה הגבוהה בצורה שמתאימה לכלי הקיבול שלו.
דוגמא לכך היא מתן תורה וחטא העגל שבעקבותיו. במתן תורה הגיעו ישראל למדרגה עליונה עד שדרשו עליהם את הפסוק "אני אמרתי אלהים אתם" אלא שלא הצליחו לעמוד במדרגה זו ונפלו הימנה בחטא העגל, ואז נאמר עליהם "אכן כאדם תמותון וכאחד השרים תפולו". השלב הבא הוא "ודנתי אותו בגירושין ובשילוחין". המדרש מבחין בשני חלקים בעונשם של האדם ושל עם ישראל - הגירושין והשילוחין. מהו ההבדל ביניהם?הגירושין הם היציאה מגן עדן, ואיבוד הטוב שהיה לאדם ולעם ישראל במצב הקודם.שילוח הוא למטרה מסויימת. כאשר האדם נשלח מגן עדן פירוש הדבר הוא שהוא מרגיש טוב במקום בו הוא נמצא. האדם כבר אינו רוצה לחזור לגן עדן, כי העולם שמחוץ לגן עדן מתאים לו, יש לו שליחות, כביכול, במקום זה. כך גם עם ישראל בגלות. עם ישראל מרגיש בגלות שזהו מקומו, שלכאן נשלח, שיש אידיאל בחיים בגלות, וכבר אינו רוצה לחזור לארץ ישראל. השילוח קשה מן הגירוש, ומסובך יותר להתגבר עליו.השלב האחרון הוא "איכה". ביטוי המבטא קינה. חז"ל רואים במילת אַיֶכָּה שנאמרה לאדם הראשון מפתח לקינה. האם יש קשר מהותי בין מילים אלו או רק מקרה של שיתוף באותיות?עוד יש להבין, האם המדרש מסיים בקינה, או שיש כאן גם נימה אופטימית המובילה אל התיקון?
ננסה להבין דברים אלו לאור סיפור חסידי מפורסם:
 כשהיה אדמו"ר הזקן בעל ה"תניא" חבוש בבית האסורים, ב"מועצה החשאית" ("טייני סוביט") בפטרבורג הבירה, בא אליו שר הז'נדרמים לחקירה ודרישה. ראה השר את אדמו"ר כי איום הוא, וכולו שקוע בהרהוריו, והבין, כי איש מורם מעם לפניו. והשר היה גדול בחכמה וגם בקי בתורה.אמר לו השר לאדמו"ר:- שאלה אחת בתורה יש לשאול ממך. האם תשיב על שאלתי?השיב לו אדמו"ר:- שאל מה תשאל.שאל השר:- אמור נא לי פירוש הפסוק: "ויקרא ה' אל האדם ויאמר לו איכה". וכי הקב"ה לא ידע, איה הוא האדם?אמר לו אדמו"ר:- האם מאמין אתה, שהתורה היא נצחית, וישנה בכל זמן ובכל דור ובכל אדם?השיב לו השר:- כן, אני מאמין בזה.אמר לו אדמו"ר:- פירוש הפסוק הוא, שבכל זמן קורא ה' לכל אדם (על דרך "בת קול שמכרזת בכל יום") ואומר לו: "איכה"? איה אתה בעולם? הנה להאדם נקצבו ימים ושנים, שבכל יום ובכל שנה יעשה הטוב עם ה' ועם אנשים, ועל כן התבונן, איה אתה בעולמך, כמה שנים עברו עליך ומה עשית באותן השנים: הרי חיית, למשל, כך וכך שנים (אדמו"ר תפס בדיוק את מספר השנים שהיה אז להשר) - מה עשית בשנותיך, הם היטבת למי שהוא?...השר נתפעל מאד, טפח לו בידו על כתפו ואמר:"בראבו"! (יישר כוחך!)ולאחר שראה ממנו אחר כך עוד כמה חכמות נפלאות בעניינים שונים, הפליג השר לפני הקיסר על אדמו"ר שהוא חכם גדול ואיש אלוקי ושלפי דעתו רק עלילות שוא טפלו עליו המלשינים.
  השאלה אַיֶּכָּה, או אֵיכָה, מעוררת את האדם למחשבות על מצבו. "מה אני עושה פה? כיצד הגעתי לכאן ולאן עלי להמשיך". זוהי שאלה, שמצפה לתשובה, והתשובה לשאלה זו היא תיקון החטא. כשהאדם מבין את מצבו, מבין את החטא שהביא אותו למקום בו הוא נמצא, זהו כבר התיקון, שכן זהו מצב ההפוך מן השילוח, שהוא שיא העונש. האדם מרגיש שאין זה מקומו, והוא מחפש מקומו האמיתי.נמצא, אם כן, שהן אצל אדם הראשון והן אצל עם ישראל ישנו תהליך של חטא ועונש, המסתיים בשאלה פתוחה, שהתשובה עליה, המתקנת את החטא, ניתנת במהלך ההיסטוריה של העולם - איה אנו, מה מעשינו וכיצד אנו מתקדמים?אף בפרשתנו נראה שהשאלה "איכה" מצפה לתשובה, הניתנת בשלב ראשון בהמשך הפסוקים, במינוי שבעים הזקנים שיסייעו למשה להנהיג את העם, אך שאלה זו מהדהדת והולכת, ובכל דור אנו נתבעים להשיב עליה - האם עדיין צריך לשאת את "טרחכם ומשאכם וריבכם?".שאלה זו, "איכה" שפתחה את תשובת האדם והעולם, הולכת ומצפה לתשובתה השלמה.
(הרב יהושע ויצמן)
יהי רצון שכל אחד מאיתנו יתקדם בדרכו וע"י כך יסייע למהלך הגאולה בכללותה, ונזכה לראות בגאולה במהרה בימינו.
שבת שלום!

הלימוד מוקדש לעילוי נשמת אהרון צבי בן דוד הלוי
סליחה על הנצלו"ש...רחל=)
בקשר לשאלה שנשאלתי- אני לא תמיד קוראת והרבה פעמים אני קוראת רק אחרי שאני שמה את זה פה... בכל אופן- זה לא נראה לי בעיה... לימוד לזיכוי הרבים ולע"נ...
סתם שאלה, מי באמת קורא?פגזניקית גאה!
יודעת מה-רחל=)
סקר: אם מישהו כאן בפורום קורא את זה שיגיד!!
[אם אף אחד לא קורא אין לי בעיה להפסיק להעלות..]
אפשר להעלות זה לא מפריע...אבישי רחובות
אבל זה לא אומא שלאנשים יש כח לקרוא את זה..
 
אני קוראת לפעמים...יופידו
גם אני קוראת=]Nעלי
לפעמים שזה ארוך-לא תמיד יש לי כוח אבל שזה באורך סביר זה באמת יפה!!כל הכבוד!!
 
ישר כח כ"כ על היוזמה. רצוי לקצר קצת. הסנה-בוער
דווקא הפעם קראתי...חיוכיםאחרונה

אתם יודעים, רק כשראש מסוגל להכיל...=)=)

האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך