"כל האומר תהלה לדוד בכל יום שלוש פעמים מובטח לו שהוא בן עולם הבא.. משום דאית בה תרתי (א' עד ת' ופותח את ידך)" (ברכות ד)
העולם הבא הוא התהילה העליונה, מקור כל התענוגים אשר מרום פסגתן הוא התהילה והשבח למי שאמר והיה העולם, וההכרה בגדולתו יתברך, שמתוכן מכירים ורואים איך שההויה כולה מראשיתה ועד סופה, מאל"ף ועד תי"ו, מתבטלת לאדונה, אדון כל העולמים ב"ה.
מי שמרגיש את התהילה הזאת שלוש פעמים ביום, לרגלי כל השנויים שמתהוים במשך היום, ועל כולם ברוך יאמר תהילה ושבח, בן העולם הבא הוא, שעוד בהיותו בעולם הזה יונק מזיו נעם העולם הבא, וזהו מה שמובטח לו, היינו ההרגשה בזיו ובנועם.
כמו שהאכילה הגשמית היא המזין של הגוף, כך התהילה היא המזין הרוחני והפנימי ש כל העולמים. והתהילה שע"י הכרה עמוקה בדעת ה', היא ההזנה ומקור החיות לכל העולמים. מהזנה זו נמשכות גם כל ההזנות הגשמיות וחיותן. וכשהכל מתמשך עד העולם הגשמי, נשלם הפרצוף בשלמות, ואז התהילה שלמה, ראויה לשמה. תהילה זו היא עונגי העולם הבא הממוזגים משתי השגות אדירות ומקיפות, התהילה מא' ועד ת' והתהילה הממשיכה חיים ומזון לכל הבחינות ("פותח את ידך"), הרוחניות והגשמיות. לכן מובטח לו שהוא בן העולם הבא, משום דאית ביה תרתי.
(מי מרום יג, נא)
@ארץ השוקולד @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ @תתן אחרית לעמך@בוער לארץ השלמה @לעבדך באמת! @פרח-אש@בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ@אמיץ(ה) @אוא"ר @אוי טאטע! @אילת השחר



