באומנה ובלב תמים!!!עבד לעם קדוש
בעזרתוו יתברך ויתעלה
 
רציתי לשתף אותכם מעט מנבכי לבי ...
 
בעוד חודש אלול מבצבץ ובא, דפיקות הלב שלאט לאט הופכות  למרוצה
של התרגשות ושאיפה לקומה חדשה בעבודת ה' בעיקר בפתח הימים הנוראים
 
אך לפעמיים הקטנות הרבה יותר חזקה מן הגדלות ופתאום  הנפש מוצאת עצמה עיפה ומקובצת חסרת אמון בעצמה ומה בסך הכל בקשתי היא אומרת להיות קרובה להוא שאמר והיה עולם.
 
הרבה פעמים בחיינו לא היינו תמיד הבנים הכי טובים לאבינו שבשמיים וגם פעמיים רבות סרנו משולחן אבינו בכעס ובטרוניא
על הדרך שמנהל עולמו ,וגם על חוסר ההבנה של מה הוא מצפה ממני  והרי כל רצוני לשאוף אל הקדושה  ולעשות נחת רוח לבורא יתברך (אבא יקר).
 
ובמסגרת השגחתו האין סופית של הבורא יתברך ובדרך שחיים מתגלגלים מצאתי עצמי במערבולת רגשית של כאב מכך שאיני כמו שהייתי רוצה אך יותר גרוע זה אותם המבטים של אותם בריות שתמיד דואגים להזכיר לי כי פעם הייתי אותו בן הפחות מוצלח של אבא.
ואני שואל איכן נעלמה אותה עין טובה
מדוע לא דנים לכף זכות , ומשתדלים למצוא נקודות טובות
מדוע הרע מעפיל על הטוב,והחושך על האור
 
ובסך הכל כל שרצית זה להיות יהודי.
 
תברכו בכל מכל כל
חסד ה' עליכם.
בעגלא ובזמן קריב
יהודי קדוש וטהור אין סוף (...) !!!אזמרה...
"אחד היה אברהם, אחד יחידי מכולם,
 
ולא השגיח בבני האדם, שסרים מדעתו של מלך עולם"
 
זה לא פשוט, אבל רבנו מלמד אותנו
 
שכל האנשים האלה
 
שנדמה כי הם לא רואים את הזכות
 
ונראה כי הם מצרים את דרכנו עם ה',
 
באמת הם דמיון!
 
ואנחנו... בני אברהם יצחק ויעקב...
 
אנחנו חלק משושלת של נצח...
 
של קדושי עליון, שנאחזו תמיד בה' יתברך
 
והוא החזיק אותם כל הזמן...
 
גם כשהחסדים היו נסתרים...
 
הם ידעו שהוא איתם,
 
מנחה אותם במעגלי צדק למען שמו...
 
ולנו הם הורישו את הכוח הזה...
 
לחוש ש "אין עוד מלבדו".
 
איך דוד דבש (הכי טוב), שר..?
 
"אנשים, אנשים, אינם כלוווום..."
 
בני אדם הם כל כך קטנים, לא מבינים הרבה,
 
כמו תינוקות...
 
כשה' שולח לנו איזו הארה של דעת.. זה נס כפשוטו...
 
ובכלל, יהודי כמוך, שרק רוצה את ה' יתברך...
 
בטח ממלא עצמו כל הזמן בתורה וקדושה
 
ובטח מאיר את זה לעולם בעוצמה שאין לתאר
 
והמוני נפשות שרואות פלא כזה
 
וודאי מתחזקות ומתגדלות!
 
הרב גד מבת עין, לימד מרבנו,
 
שיהודי שמתעסק יותר בנשמה מאשר בגוף,
 
אזי פניו מאירות, ורואיו מתעוררים לתשובה.
 
והרי אתה משוך ומושך אל רוח ה',
 
ונפקא מינא מזה- שאתה מקרב עוד לבבות
 
אל אבינו שבשמים!
 
ומי שמשדר אחרת...
 
אולי זה לא כמו שמצטייר לך..
 
אולי הם מכוונים אותך 
 
בעניינים מסויימים  באופן נקודתי,
 
אבל באמת הם מודעים לטוב הגדול בו אתה שרוי כעת!
 
לא יתכן אחרת!!  =)
 
כשהם פוגשים לב בוער וזך , שמתגלה כך,
 
הם פשוט לא יוכלו לטעות!
 
יחזקאל מספר, שה' רצה להעביר לו נבואה קשה,
 
וכדי לתת לו תמריץ למוסרה לעם,
 
ה' בעצמו האכיל אותו במגילת ה- "קינים והגה והי".
 
והוא מתאר שזה היה לו "כדבש למתוק".
 
למה? כי עצם ההתקשרות עם ה'
 
גם בחושך ובאפלה
 
גרמה לו להרגיש שה' מחבק אותו....
 
והוא ידע שהאהבה העולמית הזו
 
יכולה ליישר את כל המהמורות
 
ולהביא את עם ישראל לחוף מבטחים.
 
"איך יכולנו לשכוח מי אנו ומאין באנו
 
ושעוד ניתן לנו.. להגביה עוףףףף" (ר' ביני)
 
 כשהמסלול מפותל...
 
גם שם ה' שולח לנו נקודות נעימות ( "ויהי נעם ה' אלוקינו עלינו"..) 
 
של "דבש למתוק"....
 
של  חברים טובים... של השגחות פרטיות...
 
"לריח שמניך טובים"-
 
"אמרו חז"ל, בעת קבלת התורה- כל דיבור שיצא מפי הקב"ה,
 
נתמלא כל העולם בשמים.
 
לכן צדיקים, ומי שיש לו גוף קדוש
 
וכל מעשיו לשם שמיים,
 
הוא יכול להמשיך אליו השפע הקדוש הזה"
 
והפרי חיים אבות מוסיף:
 
"שמן תורק שמך"-
 
כמו שמן מבושם, אף כשמריקים אותו מן הכלי
 
בכל זאת הכלי ריחה נודף ממה שקלטה מהשמן.
 
כך כנסת ישראל, בגלות המר ובזמן הניסיון
 
אפילו פשוטי עם נשאר בהם כח האמונה
 
אשר בזה הם עומדים בניסיון ומקדשים שם שמיים."
 
תדהר הרשפלד לימד אותנו בשבועות:
 
התינוק בבטן של אמא, פעם למעלה פעם למטה..
 
אבל תמיד הוא איתה...מתנוענע...
 
כך היהודי... תמיד עם ה' יתברך... בתנועה...
 
ה' יחבק אותך כל שניה...
 
"ישקני מנשיקות פיהו",
 
הייטב פנים מבאר: "איתדבקות רוחא ברוחא"
 
שנזכה לחוש תמיד, באחדות עם אבא- המלך- האהוב...!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ואוו וואוו וואו!!פשוט ואוו של תשובה!שואף להתנחל
ממש תודה לך!!!התשובה שלך כל כך דיברה אלי!!תודה לך!!!פשוט תשובה מדהימה!
לא ידעתי שבנות יכולות להיות תלמידות חכמות!
איזה טוב ה'!!!אזמרה...
הציטוט למעלה, הוא מהשיר של ישראל דגן, אז הנה המקור:
 
ליקו"מ, השמטה, בין חלק א' לחלק ב' :
 
"אברהם עבד ה' רק על ידי שהיה אחד...
 
שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם...
 
ולא הסתכל כלל על בני העולם שסרים מאחרי ה' ומונעים אותו
 
ולא על אביו ושאר המונעים...
 
וכן כל אחד הרוצה לכנוס בעבודת ה',
 
אי אפשר לו, רק ע"י בחינה זו..."
 
 
 
 
 
אזמרה..שיח השדה..
את מטורפת......זה פשוט היה במקום...ווואוו תודה...איזה ריגושים.........(מאושר)
שיהיה שבוע ממממעעעעוווולללהה......לכולם....
ושה' ישמור אותכם.....צדיקים וצדיקות....אוהבת.....
(אחותייי- נשיקות!!) המשך העניין:אזמרה...
ליקוטי הלכות פסח הלכה ט', כ"ב, ספירת העומר:
 
"וזהו וספרתם לכם"= לעצמכם, שכל אחד צריך לספור ספירת העומר
 
כפי מה שהוא . ולא יפול בדעתו מחמת שנדמה לו
 
שחבריו בני גילו טובים ממנו הרבה...
 
כי אע"פ שמידה טובה להיות עניו, אם יפול בדעתו עי"ז ח"ו-
 
זהו גדלות, שאין נאה לו לעבוד לה' ועדיין הוא רחוק כ"כ,
 
וחבריו כבר זכו למה שזכו...
 
כי אסור להרהר אחר המקום...כי אין שום אדם דומה לחברו כלל
 
(וכל נשמה צריכה לעבור את הנסיונות והתיקונים שלה, ע"פ שורשה ורצון ה').
 
וזה "אחד היה אברהם".. ולא הסתכל על שום מונע ומעכב ומבלבל..
 
ובאמת כמו שיש מניעות מהמתנגדים, יש גם מיני חלישות הדעת
 
אפילו מחבריו ואוהביו. וכל אחד יבין כפי עניינו.
 
וכמבואר שם (במעשה מחכם ותם), שהלחם שלו היה אצלו
 
כל המאכלים שבעולם, והמנעל שלו, שגמר ביגיעה גדולה ומלא חסרונות,
 
היה יקר בעיניו מאוד, והתפאר בו ולא הסתכל על אחרים כלל, ואמר:
 
"מה לי בזה?! זה מעשה שלו, וזה מעשה שלי, ועוד למה לנו לדבר מאחרים"
 
ורבנו רמז לאחר שסיפר מעשה זאת, שכוונתו לתפילה ולעבודת ה':
 
"ואם התפילה אינו כראוי, היא מנעל ב- ג' קצוות, והבן"
ומסביר הרב ארז משה דורון:אזמרה...
(ציטוט מהדיסק
 
"אנו שואלים את עצמנו מאיפה היה לאברהם כח לא להתיחס לאף אחד..
 
ובאמת אנו מבינים: משום שה' דיבר איתו!
 
"לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך"-
 
הוא אומר לו: "אתה יכול! יש לך כוחות!".
 
ולכל אחד מאיתנו ה' מדבר: לך לך! נגד הזרם! " 
 
 העיקר להיות עימי, בן אהוב ומתוק שלי!!!
 
ר' נתן בהלכות שבת, ז', ה':
 
"וזה שאמר ה' יתברך לאברהם, שמרמז בזה לכל אדם שבעולם:
 
"לך- לך"- שמזהיר את האדם שילך לעצמו,
 
כי עצם האדם הוא הנשמה. לך- לעצמך.
 
שבכל הילוכך ונסיעתך בעולם,
 
תכוון ללכת למקור נשמתך. "
ושמעתי מהרב דודי מיצהר..אזמרה...
בחופה שהוא ערך, פירוש על-
 
"שמח תשמח רעים אהובים, כשמחך יצירך בגן עדן מקדם":
 
מה היה מיוחד כל כך, לאדם וחווה בגן עדן?
 
שהם היו לבד.. הזוג היחיד.. ולא היו להם שום
 
כיוונים אחרים לספקות ובלבולים...
 
(וזה האיחול לחתן ולכלה, שיחד יזכו לנועם אין סופי בקשר שלהם..)
 
אז אפשר ללמוד מזה, גם על החתונה של כל אחד מאיתנו עם ה' יתברך...
 
שכל אחד ירגיש, שהוא הכלה היחידה והאהובה של ה' יתברך...
 
עם הנשמה והכוחות הפרטיים שלו...
 
הרי שיר השירים נכתב בלשון יחיד, לרעיה אחת..
 
" משכני אחריך ארוצה, הביאני המלך חדריו"...
 
כל יהודי, ה' לוקח אותו לחדר יחוד עימו יתברך... לבד...
 
רבנו מספר לנו, שכאשר יהודי פותח פיו לדבר עם ה',
 
אזי המלך עוזב את כל ענייניו ועיסוקיו בדינים,
 
ורק מקשיב לנסיך שלו...
 
לכן כל היום כדאי לשוחח עם אבאל'ה..
 
וימשכו המתקות עליונות ועצומות...
 
והרב ארז המשיך להרחיב:אזמרה...
ציטוט מהדיסק:
 
"התור: "יהודה בן תימא אומר:
 
"הווי עז כנמר.. לעשות רצון אביך שבשמיים.."
 
בעבודת הבורא ית', התחיל ב"עז כנמר", לפי שהוא כלל גדול.
 
(ולכן גם השו"ע פותח בזה). שפעמים אדם חפץ לעשות מצווה
 
 ונמנע לעשותה מפני בנ"א.. ועל כן הזהיר שתעיז פניך נגד המלעיגים!"
 
וזה מה שאמר דוד המלך:
 
"ואדברה בעדותך נגד מלכים ולא אבוש"-
 
אפילו שיבוא "מלך".. אדם גדול..
 
(וינמיך\ יצמצם אותי ( כי נראה לי שאני קטן)
 
\ לא יסתכל בנקודות הטובות שלי (...)  )
 
אני אלך עם האמת של התורה (ושל נשמתי),
 
אני לא אתפעל (= לא אתייאש) מאף אחד" !
 
"קומי לך רעייתי יפתי, ולכי לך"
 
יילך- לך": לעצמך, לעבודתך, למקור נשמתך.
 
 
 
 
עוד משיר השירים...אזמרה...
"על משכבי בלילות ביקשתי את שאהבה נפשי"
 
תולדות יעקב יוסף:
 
"כאשר השכינה בגלותא, הנקראת "לילה",
 
היא מבקשת "את שאהבה נפשי". (את גילוי ה' יתברך.)
 
"מצאוני השומרים הסובבים בעיר"-
 
המה המונעים את האדם מלהדבק בהשי"ת ולעובדו כראוי
 
ועושים מסך מבדיל בין ישראל לאביהם שבשמיים,
 
גם לאלו האוהבים את השכינה ורוצים להקימה מעפרה,
 
ע"י תורה ועבודה לשם שמיים..
 
ואז "ביקשתיו ולא מצאתיו".
 
(אך עבודתנו- לקיים את "כמעט שעברתי מהם" :
 
להסיר החושך (של המונעים), ולגלות האור,
 
להאיר להם הדרך לעשות תשובה,
 
"עד שמצאתי את שאהבה נפשי",
 
ואז: "מי זאת עולה מן המדבר"-
 
הוא החומר שעולה,
 
והשכינה חוזרת למקומה"
 
"שובי אל מעונך...שובי אל היכלך..
 
אז תברך אותנו.. תתייחד עימנו...
 
ותשוב.. אל מקדשך.. באהבה.. "
 
(מהשיר של פורת, מהתזמורת של כוכבא..)
 
השב ישראל אל נוויהם"
 
"בשוב ה' את שיבת ציון.. היינו כחולמים"..
 
"שובו אלי, ואשובה אליכם"..!!!
ואז זוכים ל- "אחזתיו ולא ארפנו" !אזמרה...
וגם ה' יתברך, מחפש ומבקש ומחזר אחרינו:
 
"יונתי בחגווי הסלע... הראיני את מראיך.. השמיעיני את קולך"...
 
גם מגלות המרה... הוא מושך אותנו אליו:
 
"דיגלו עלי אהבה"- ומבואר " דילוגו עלי אהבה",
 
מרוב שהוא אוהב אותנו, הוא עוזר לנו להתרומם חזרה ,
 
הוא מציף אותנו בקדושה, מזין לנו את הנשמה..
 
("בכל יום מתגבר יצרו של אדם עליו, ואילולא הקב"ה עוזרו- אינו יכול לו.")
 
ה"ישמח משה" מביא:
 
"שמאלו תחת לראשי"- אלו הדינים, (שהם תחתי), ואינם יכולים לפגוע בי...
 
(כי) "ימינו תחבקני"! שהוא חסד ורחמים!
 
ובאר הבעש"ט:
 
"יפה אתת רעייתי כתירצה"-
 
כאשר את מתרצית לקבל הנהגתי
 
בין בדין (ובמניעות..) ובין ברחמים,
 
ואז נעשה הכל רחמים. (!!!)  "
 
 
 
 
"אני ישנה וליבי ער"-אזמרה...
האמרי אמת מגור:
 
"כאשר קיים בחינת "אני ישנה", ויש הסתר וחשכות,
 
אז צריך- "וליבי ער"=  (לב בו-ער..)
 
להתחזק עוד יותר בלב!"
 
כי ה' מעיר אותנו בכל בוקר מחדש, מתוך "רבה אמונתך",
 
הוא מלמד אותנו להאמין בכוחות הנשמה שלנו,
 
כי היא חלק אלוקה ממעל ממש,
 
ויכולה להאיר עד אין סוף...
 
ולפיכך שלח לנו ה':
 
את משיח בן יוסף- שיחדיר בנו לא לעזוב את רצון ה' לרגע,
 
כיוסף הצדיק,
 
 (כמו שכתוב בתניא, שהעובר עברה, כאילו הכניס את ראש המלך בבית הכיסא!)
 
וכן את משיח בן דוד- שיקימנו בתורת "שבע יפול צדיק וקם",
 
ותמיד נשוב אל רוענו אבינו...
 
 
אומר הבעש"ט:אזמרה...
"אפילו אם אדם מישראל נכשל פעם בעוון גזל או עושק (\ אחר)
 
הרי כל כוונתו הייתה לשם שמיים (כגון
 
לגדל בניו לתלמוד תורה בכסף זה, או לקיים מצוות כראוי ובהידור.
 
זהו שנאמר: "כולך יפה רעייתי ומום אין בך"-
 
כי גם בתוך החטא יש כוונה טובה".
 
כמו נדב ואביהו, שנשמתם בערה בלהבת אש אל ה' יתברך...
 
אך האש שלהם הייתה זרה.. ולכן נשרפו..
 
ולפיכך צריך לדבוק בכללי הכניסה לקודש,
 
כ- "משיח בן יוסף".
 
ואם בכל זאת נתבלבל... נתחזק לעלות שוב!
 
כי הגואל האחרון הוא "משיח בן דוד",
 
ותפקידנו להיות עם ה' תמיד ולעובדו!
 
"אם יהיה נדחך בקצה השמיים,
 
משם יקבצך ה' אלוקיך ומשם יקחך"!
 
ה' עימנו!
 
 
 
 
 
 
כתוב בקידושין, מ', ע"ב:אזמרה...
ר' שמעון בן יוחאי אומר:
 
"אפילו רשע גמור ועשה תשובה באחרונה,
 
אין מזכירים לו שוב רשעו, שנאמר:
 
"ורשעת הרשע לא יכשל בה ביום שובו".
 
ומובא בחז"ל, שה' מקיים את כל המצוות
 
ולפיכך ה' יתברך  לא יספור לנו את העבר,
 
אם נתקרב אליו שוב ושוב! העוונות יהפכו לזכויות,
 
למקור הגעגועים שלנו...
 
כמו שלימדנו הרב יצחק..(גנזבורג):
 
עבר= לשון עבריין...
 
מי שאחוז ועצב על העבר... ממשיך לשקוע...
 
ניתן להפוך את ה"עבר" ל"רעב"..
 
רעבון אל ה'... "צמא לך נפשי.."
 
"לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע דבר ה'"...
 
כי " לב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה",
 
ו- "אין יותר שלם מלב שבור",
 
כאשר הלב הזה, ממשיך לכסוף ולהשתוקק,
 
מחפש להתמלא באור ה'..
 
מתחזק בעניין המובא במסילת ישרים,
 
שהאדם בא לעולם, על מנת:
 
"להתענג על ה'  ולהנות מזיו שכינתו".
 
שנזכההההההההה!
 
 
וכמובן, מחילה על האריכות...אזמרה...אחרונה
ה' יעזור לי.. נתחזק באמונה..
 
=)...
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך