אשמח לכל תגובה בן_אהוב

ב''ה סגרתי לא מזמן בישיבת הסדר לשנה הבאה.

 

אני חושב על זה הרבה לאחרונה, איך אני ממקסם את הזמן שלי בישיבה כדי שהוא יהיה הכי מנוצל מבחינתי כדי לבנות אצלי חיים של תורה? אני לא רוצה להיות בישיבה כמה שנים, לסמן וי וללכת, אני רוצה מעבר לזה. שזה ילווה אותי הלאה בחיים, לא כחוויה נוסטלגית אלא כדרך חיים...

 

הייתי שמח לשמוע מנסיונכם האישי קצת על זה, טיפים, עצות וכו'

תודה רבה מראש!

קודם כל אשריך!ימ''ל

הכי חשוב - להשקיע בלימוד יומי של מוסר ובחשבון נפש, שיהיה תהליך נפשי במקביל לתורני.

כתוספת - להשקיע בעולם הרוחני והאמוני, לימוד מחשבה (וגם חסידות אם אתה בעניין, אבל לא במקום).

 

בפן התורני:

לשים דגש על היקף - לצבור ידע רחב בבקיאות, מומלץ להקפיד על דף יומי ופרק/שלושה ברמב''ם לפחות עם חזרות.

ללמוד עיון בצורה שמשמחת - כשלומדים עיון לא להתמקד בהיקף הסוגיה אלא בהבנה של הדברים לעומק, כמה זמן שייקח, אפילו אם לא מספיקים הכל.

 

 

שתזכה לגדול בתורה, במידות וביר''ש!

אמן!בן_אהוב

תודה רבה

בהצלחה!רק בשמחה.


1. לשאוף לבקיאות בכל יסודות התורה- תנ"ך, משנה, שני התלמודים.חסדי הים
ספרי אמונה והלכה בסיסיים.
2. להתרחק כמטחוי קשת מעיון שאין לו תכלית, שזה בעצם רוב העיון שקיים היום בישיבות.
3.להקפיד ללמוד בשמחה ובטוב לבב.
4. להקפיד לצאת מהישיבה פעם ביום ולעשות הליכה.
5. להקפיד ללכת לטיול שובר שגרה באמצע הזמן, לפחות פעם אחת.
6. לא ללכת אחרי רבותיך בעיניים עיוורות.

בהצלחה!
תודה רבה!בן_אהוב

אני לוקח לתשומת ליבי.

 

למה לא ללכת אחרי רבותיי בעיניים עיוורות? אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין וכו'

רבותיך הם לא הסנהדרין בלשכת הגזית. גם לגבי סנהדריןחסדי הים
הירושלמי חולק על המדרש ספרי, ואומר של ם אומר לך על ימין שמאל ועל שמאל ימין אז אל תשמע לו.
איפה כתוב שזה רק על סנהדרין?אניוהוא
וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר...וְעָשִׂיתימ''ל

עַל פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר...לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל וְהָאִישׁ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה בְזָדוֹן לְבִלְתִּי שְׁמֹעַ אֶל הַכֹּהֵן הָעֹמֵד לְשָׁרֶת שָׁם...

 

זה מודגש שם שוב ושוב בכל הפרשייה.

יש מחלוקת ראשונים אם סמכות הסנהדרין קיימת רק בלשכת הגזית, אבל לכ''ע איסור 'לא תסור' וזקן ממרא שייכים רק בסנהדרין ולא בכל רב.

אנחנו לא קראיםאניוהוא
מח' הרמב'ם והרמב'ן ידועה
והחינוך במצוה תצו כותב שנוהגת בגדולים שבכל דור (חוץ מזקן ממרה)
אנחנו לא קראים ולכן הדגשתי שזה גם לדעת כל הראשוניםימ''ל

אמנם כאמור נחלקו לגבי גדולים שבכל דור או רוב חכמי הדור (ובזמן שדנים ביניהם) אבל אף אחד לא טוען כמו שאתה רומז שכל אחד חייב לשמוע לרבו משום 'לא תסור'.

לא לזה רמזתי. רק שאלתי איפה כתוב שזה רק סנהדרין בלשכת הגזיתאניוהוא
אלא שיש גם גדולים שבכל דור.
לגבי הסוףסתם 1...
זה לא לכ"ע שמדובר רק בסנהדרין. יש שהרחיבו את זה על גדולי הדור בכל דור ועל מרא דאתרא.
הראבד: (מובא בריטבא)
"פירש הראב"ד ז"ל דלהכי מייתי הכא האי עובדא להודיעך השכר שנותן הקב"ה על קיום
לאו דלא תסור, דכיון דרבי אליעזר ראוי להוראה היה, כל זמן שלא נפסקה הלכה רשאין לעשות כדברי עצמן כדאיתא בפ"ק דיבמות ובמקומו היו עושין כמותו לקיים לא תסור".
גם הרשב"א התייחס לזה ביחס לראשונים ועוד. הרבה לא צמצמו זאת ביחס למקום אלא ביחס ל-"אשר יהיה בימים ההם".
1. רבנים בישיבה הם בד"כ לא בגדר פוסקים.חסדי הים
2. הפוסקים שצריכים לשמוע להם, הם רבנים שמקובלים על כל הציבור במקום מסויים, כעין הסנהדרין או גדולים שהיו מקובלים על כל ישראל (לפי הראשונים שהרחיבו). היום שכל אחד יש לו את הרב והפוסקים שלו, וזה בכלל לא תלוי מקום, ואין רב שמקובל על כל ישראל, אז זה לא שייך.
לא על זה דיברנו.סתם 1...
דיברנו על האם לא תסור נאמר, לכ"ע, רק לגבי סנהדרין והתנאים המקובלים בו או שההגדרה רחבה יותר.
הערתי שלראשונים עיקריים אין מדובר בסנהדרין אלא גם בגדולי הדור או מרא דאתרא.
לגבי המילה "מקובלים" שאיננה ברורה לי כוונתך.
אינני יודע אם הסנהדרין התקבלו או פשוט מסמכותם אינך יכול שלא לקבל אותם.
התכוונתי לדיון העיקרי של השואל בשרשור.חסדי הים
[ידעתי שיש ראשונים שחולקים על הרמב"ם, אבל שיטתם לא מסתדרת כל כך עם פשט הפסוקים וחז"ל. על כל פנים, גם לפי שיטתם, זה צריך להיות כעין הסנהדרין שהם הגדולים בדור, או הממונים הבלעדיים על מקום מסויים.
לגבי להתקבל, הם צריכים להתקבל על כל החכמים של אותו מקום, ואם זה כל ישראל אז החכמים שבארץ ישראל.]
הפוךסתם 1...
דווקא עם חזל זה מסתדר מאוד. חיזוקי הסברות להרחיב את הגדרת לא תסור מתבססת על חכמים מהגמרא שאמנם הגיעו להוראה אך לא הייתה סנהדרין בזמנם. עם זאת בני מקומם הקשיבו לדבריהם בגלל "לא תסור" למשל שבת קל' בדבר רבי אליעזר ועוד מופיע בתשובות הרשבא.

אולי בדבר רמ בישיבה הדברים לא אמורים אך על גדולי הדור זה סבוך יותר.
לא זכור לי שכתוב שם בגלל "לא תסור"חסדי הים
הבאתי לעיל את דעת הראבד, הריטבא והרשבאסתם 1...
שפירשו זאת כלא תסור.
ומה לגבי:בן_אהוב

"אם דומה הרב למלאך ה' יבקשו תורה מפיו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיו"?

אין היום רב שדומה למלאך.חסדי הים
חולק מכל וכלאניוהוא
לא ראיתי אינה ראיהסתם 1...
אני הייתי אצל מלא מלא גדולים, חלקם כבר נפטרוחסדי הים
ונחשבים מהדור הקודם. שאלתי אותם שאלות, ואפילו זכיתי לשאול הרבה שאלות ושמשתי אותם.

עם כל הכבוד, ויש לי המון המון המון כבוד והערצה, אבל כמו מלאכים אין.
אתה טועה בכיוון המחשבה ובהבנת הסוגיה לדעתי.סתם 1...
אתה מחפש הגדרה חיובית של מלאך עם הגדרה דמיונית (שמא מוטעית) וסובייקטיבית לגבי מהו מלאך.
הסוגיה במו"ק מגיעה מהכיוון ההפוך. אם אין ה"א על הרב או שמועה שאינו כמלאך הרי חזקתו שהוא כמלאך ואין לחשוד בו שמא יש בו קלון.

מהו מלאך ומהי הכוונה רבו בזה הפירושים. ישנו פירוש אחד שכרגע עולה לי שמדובר על דמות מסורה. אין מלאך עושה שתי שליחויות הכוונה מסירות בלעדית לתורה וללימודה. שכל כוונתו מסורה לביטול לתורה. כאלה ראיתי וזכיתי ללמוד מהם, כרגע עולים לי שני שמות. מאמין שגם אתה זכית אם אכן למדת אצל גדולים.

הדרישה איננה תלושה אלא מדויקת ומופיעה בהקשר ספציפי. זהו פשט הסוגיה.
אני מבין את פשט הסוגיא כרב שהוא לגמרי שליח ה'חסדי הים
עושה רצונו בלי לשנות כמו מלאך.

נכון, זה נתון לפירושים.
עוד דבר, אני לא חושב שהוא נמצא בנקודת התחלה טובהחסדי הים
אם הוא נכנס לישיבה עם המימרות שהוא מזכיר.

ישיבה זה מקום לשאול ולהקשות ולא להתבטל לרבנים.
מצטרף לעצה 1+ 3.אניוהוא
כל השאר זה נחמד אבל לא מתאים למי שרוצה לצאת עם חיים של תורה.
ישר כח! הרצון הוא דבר גדול וחשוב!אניוהוא
אבל חשוב לדעת שלעיתים מסגרת של 'הסדר' היא לא עונה על הרצון הזה.
אם תרצה ויהיה לי כח ארחיב מחר בלנ'ד.
אני מאוד אשמחבן_אהוב

אני רק אעיר שהמסלול של הישיבה שאני הולך אליה הוא הסדר מוארך טיפה יותר, כלומר מתגייסים במרץ שיעור ג'

זה בהחלט פרט חשוב.אניוהוא
תזכיר לי מחר. מקווה שיהיה לי זמן.
בגלל שכתבת שהגיוס בשיעור ג' - חסכת לי לכתובאניוהוא
למה חשוב לא להתגייס מוקדם.

ועדיין חשוב לשים לב - להתגייס כי אתה רוצה ולא כי כל החבר'ה מתגייסים....

כמה נקודות חשובות שעולות עכשיו

-- לנצל את הזמן.
הסטייפלר היה אומר -
מתמיד זה לא מי שלומד עד שהוא מתמוטט
מתמיד זה מי שאוכל כשאוכלים, ישן כשישנים ולומד כשלומדים.
תקבע זמן מדוייק - ממליץ לעשות כעין מערכת שעות- מה אתה עושה בכל רגע. כל רגע שיש להכניס לימוד - אפ' לימוד של 5 דק' בין אוכל לשנ'צ.

--לא לעסוק בהשוואות.
כל אחד נולד עם הכוחות שלו. אתה אתה ואתה לא הוא... אל תנסה להיות אחר - הכוחות שלך הם מה שיש לך. - אתה צריך לעשות את המקסימום בכוחות שיש לך.

-- ליצור צמא
כתבת. שאתה רוצה אח''כ לחיות 'חיים של תורה'.
דע לך שזו המכה הכי גדולה של ההסדר היום.
רוב של בוגרי ההסדר שאני מכיר - ברגע שעזבו את הישיבה - כמעט ולא פותחים ספר.
אתה חייב לדעת ליצור לך אהבת תורה וצמא לתורה. זה לא דבר שאפשר לכתוב איך עושים, וזה גם אולי הדבר הכי מסובך, אבל אם תבין שזה חלק מהעניין - יקל עליך..

קשר אישי
תמיד להיות בקשר עם רב מסויים - שאתה מרגיש שמחזיק אותך.
רב שגם כשתהיה בצבא תוכל להתקשר אליו כל יום שישי ולספר לו חוויות ולהתחזק משיחת טלפון איתו..
אתה חייב להעריך אתה רב הזה וגם שיהיה ממנו קצת דיסטנס - זה שומר עליך גם בצבא וגם אחרי הסדר. זה מחבר אותך לישיבה גם כשאתה כבר סיימת.

קביעת הספקים ועמידה בהם
הנקודה הזו היא גרועה לבחור שמתחיל ישיבה אבל קירטית למי שכבר לא בישיבה
כשאתה בחור - תצמד כמה שיותר לתוכניות הלימוד שיש בישיבה. - הסיבה הפשוטה - הרבנים שבנו אותה חושבים שזה בונה את האישיות של התלמידים - והכל הנראה יש להם יותר נסיון ממך...
אבל כשתצא מהישיבה לא תהיה מסגרת.
לכן חשוב להרגיל את עצמך למסגרת קטנה משלך - שלא עובר יום שאתה לא עושה אותה. פרק משנה/תנ'ך, כמה הלכות, דף יומי, וכו'. אם תתרגל - גם כשתצא מהישיבה זה ימשיך.
וואו איזה יופיבן_אהוב

תודה ענקית!

 

ברשותך, שמרתי לעצמי ושיתפתי עם כמה חברים שהתגובה שלך תועיל להם לדעתי...

שמח לשמוע! בהצלחה!!אניוהואאחרונה
אשריך. קצת פרדוקסלי, אבל העצה הראשונה, היא לא להקשיב לעצה כאק"ש
כל אחד כאן כותב מהאידיאולוגיות שלו, לו ברור כמה הן מבוססות וכמה הן באמת בנויות מתוך הבנה של נפש הבחור בן השמונה עשרה.
מסכים עם חסדי, שלא ללכת אחרי רבנים בעיינים עיוורות, בעיקר אם הם מעודדים דברים אסורים או בעיתיים, כמו שראינו בכל מיני פרשות בשנים האחרונות.
בענייני לימוד ודרכי לימוד - בהחלט הכתובת הראשונה היא רבותיך בישיבה. הם גם עם נסיון ושנה אחרי שנה, מדריכים בחורים בשלב ובגיל שלך. מתוך כך, יש מקום גם לבנות את 'האות שלך' בתורה.

נדמה לימשה
שהשאלה יותר חשובה מהתשובה.

מה שיענו/ענו פה זה משני לעומת עצם זה שאכפת לך
אתה צודקבן_אהוב

אבל איך מורידים את זה ליישום בפרקטיקה?

וואי סליחה שעוד לא עניתי לך...והוא ישמיענו

אני פשוט בתקופה עמוסה יחסית.

כשיהיה לי פנאי בע"ה אשב לכתוב בצורה מסודרת (מקווה)

סליחה...

חחח זה בסדר צדיק...בן_אהוב


התכנון הכי טוב הוא לא לתכנן.רק להיום

פשוט תהיה שם.

להיות להיות להיות.

 

השאר כבר יקרה מאליו.

נשמע כמו תכנון לבזבוז זמן לדעתי,סתם 1...
לאו דווקא בישיבה.
לא, כי כל אלו שתכננו לסיים שס עד שיעור ג'רק להיום

ובסוף נשברו במרץ שיעור א ויצאו לסיירות...

עזוב, ראיתי יותר מדי.

השם לא מחפש שתחרוש הלוך חזור את התורה. הוא מחפש שתגדל, שתהיה בן תורה, אדם עם מידות ויראת שמים. ואת זה לא מתכננים, את זה פשוט חווים כשנמצאים בסביבה של תורה.

 

לא מטיף לבזבוז זמן, ההיפך, אבל גם לא ללימודים אקדמאיים.

בוא בראש פתוח, תדרוש מעצמך, תהיה. פשוט תהיה. והשאר יקרה לך מאליו.

מסכים שבדרך כלל הציפיות גבוהות מדי, אוסתם 1...
מייאשות מפאת גדלי הספריה. אתה לא חושב שציפיות ריאליות ותכנון להשגתן יעזרו למה שתיארת?
כמובן שהספק איננו המטרה אלא האדם שנוצר מתוך ההיחשפות לתורה.
..בסדר גמור
מקווה שהנקודות שלי משמחות אותך
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לבאחרונה

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך