איזה רשעים.עד עלות השחר.
מי?פשוט אמת.
השוטרים.עד עלות השחר.
אוך.פשוט אמת.
היית בפינוי?להיות בשמחה!!!
לא, הפינוי היה ברבע ל6 בבוקרעד עלות השחר.
|מתפוצץ|להיות בשמחה!!!
יודעת מה עם א****?
וואלה לאעד עלות השחר.
תעדכני...להיות בשמחה!!!
הן לא עונות..עד עלות השחר.
את באה איתי שבוע הבא למעוז?להיות בשמחה!!!
מתי השבוע? מחר?עד עלות השחר.
שבוע הבא...להיות בשמחה!!!
מה?!גיטרה אדומה
כן, עצוב רצחעד עלות השחר.
וואי כל היישוב שלנו סוער עכשיורץ לשום מקום
בגלל הפינוי?עד עלות השחר.
בגלל מה שקרה אחכרץ לשום מקום
כן, זה היה חייתי רצחעד עלות השחר.
מה היה אחכ?מבוע
נקמהעד עלות השחר.
הותקפו עשרות רכבים של ערבים בכניסה לכוכב השחר, צומת רימונים וגבעת אסף.
מממבוע
מה עושים ערבים בכוכש? (לא מכירה ת'איזור, זה ציר שמיועד גם להם יעני?)
לאיודעתעד עלות השחר.
באמת?באהבה ואמונה!!
@נעה ונדה איך א.. לא סיפרה לנו?
מי זאת א?עד עלות השחר.
באישי?באהבה ואמונה!!
ממ כןעד עלות השחר.
מי לא סיפר מה?נעה ונדה
איזה רוע.קיש תפוא
אני לא מבינה מה רוע בזה,עלה שלכת
כל נקמה היא סתם רוע, מה הקשר של סתם אזרחים ערבים לחוק במדינת ישראל, כלומר למה סתם להאשים זאת עליהם וללבות את הסכסוך?
בחיי שאני לא מבינה מה קורה כבר
לא חוקי לפי מה? לפי התורה זה חוקי ומצווהמבוע
כן,עלה שלכת
אז לפי חוקי המדינה.
כן, אבל לפי דדד...בתוך בני ישראל
אין לראות בהודעה זו וכו
זה מסביר למה הם שם בכללעלה שלכת
לפי ההגיון הזה זה די ברור.מתיישב בנשמה
אוי נו באמתעלה שלכת
באמת באמת.רק בשמחה.
מי שלא הולך לפי התורה הוא רשע?רצה לאש
כן...רק בשמחה.
זה לא ההגדרה של רשע, עד כמה שידוע לירצה לאש
ע"פ ההלכה כן.רק בשמחה.
לא חושבת. מי שמדבר לשה"ר הוא לא הולך לפי התורהרצה לאש
ויקיפדיה:רק בשמחה.
"בהלכה, רשע הוא תואר שעשוי להינתן לאדם שעובר על ההלכה במזיד. כדי להכריע בייחוס התואר, ההלכה מבחינה בין עבירה חד פעמית לדפוס פעולה קבוע; בין עבירה מתוך רצון להכעיס לבין עבירה מתוך תשוקה; בין עבירה שיטתית על מספר גדול של עבירות לבין עבירה קבועה על עבירה אחת. להבדלים יש משמעות והשלכות הלכתיות נוספות."
ויקישיבה-רצה לאש
רשע הוא אדם שעובר עבירות, כאשר אין סיבה לכך. סתם יהודי הוא בחזקת כשרות ומוחזק שאינו רשע.
אבל מי שמונע מיהודי לקיים מצוות עשה עובר על עבירה.רק בשמחה.
לא כך?
לא יודעת, לא בטוחהרצה לאש
צריך 'לעבור עבירות כאשר אין סיבה לכך'
זה שאלה שלא נקבעת ע"פ דעתך או ידיעתך.רק בשמחה.
"בהלכה, רשע הוא תואר שעשוי להינתן לאדם שעובר על ההלכה"
את כתבת לא נכון את מה שכתוב בויקישיבה.
את כתבת "רשע הוא אדם שעובר עבירות, כאשר אין סיבה לכך. סתם יהודי הוא בחזקת כשרות ומוחזק שאינו רשע."
בויקישביה כתוב "רשע הוא אדם שעובר עבירות,
כאשר אין סיבה לכך סתם יהודי הוא בחזקת כשרות ומוחזק שאינו רשע."
מעבר לכך שגם אם זה היה כתוב בויקישיבה זה לא היה נכון.
אם אני הורג אדם כי הוא לבש קפוצון כחול (או כל סיבה אחרת.) אז יש לי סיבה.
אבל בכ"ז אני אענש.
לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד.רצה לאש
מדובר על אדם שעובר עבירות מסויימות להכעיס. אני לא חושבת שביטןל מצוות עשה זה אחת מהעבירות האלו.
ובכל מקרה, אני באמת לא חושבת שזה התפקיד שלי להגיד על יהודי רשע.
שוב, זה נחמד שזו דעתך, אבל דעתך היא לא זו שקובעת.רק בשמחה.
מניין לך שרק כאשר אדם עובר עבירות להכעיס הוא רשע?
כי ע"פ ויקיפדיה ויקישיבה זה לא נכון.
"אני לא חושבת שביטןל מצוות עשה זה אחת מהעבירות האלו."
מקור?
נכון, זה התפקיד שלי.
עכשיו קראתי וראיתי שאתה צודק, לא רק להכעיס זה רשערצה לאש
אז לא, עני לא חושבת שזה תפקיד של בני אדם לקרוא לאחרים רשעים, במיוחד כשבני האדם באלה הם לא סנהדרין ולא מתקרבים לכך
נכון.רק בשמחה.
אם כי השבט לוי חולק.
ממתי זה התפקיד של הסהנדרין?
קרקפתאצ'יאל
דלא מנח תפילין נקרא רשע.
רגע, יש סיבה לעבור עבירות?בתוך בני ישראל
עת לעשות לה'!יחידי
רק אתמול דנתי עם מישהו לגבי זהבתוך בני ישראל
מה ההפרו פה. מכיר את הסוגיא?
לאיחידי
מי שמדבר לשהר נקרא רשעמתיישב בנשמה
אמרצה לאש
ואם כן, זה מגוחך להגיד על אנשים שהם רשעים כי הם מפנים יישובים השמן הסתם הם עוברים עוד הרבה עבירות.
ולהגיד רשעים על אנשים שמפנים יישובים אבל לא על אנשים שתוקפים רכבים של ערבים חפים מפשע לכאורה.
ובכלל, אני לא חושבת שזה תפקיד שלנו להחליט מי רשע.
די כן...מתיישב בנשמה
לפי הרמב"םיחידי
לפי התניא, מי שאחד שאחד מלבושי הנפש שלו (מחשבה, דיבור או מעשה) בא לידי ביטוי באופן רע (כלומר, אפילו אדם שחושב מחשבה לא טובה או מי שיש לו לעסוק בתורה ולא עוסק)
והעולם ברובו סובר כמו הרמב"ם
אפשר שאלה? למה בכלל לדון אם אדם רשע או לא?להיות בשמחה!!!
לא שואלת אותך ספציפי...
קשה לי לראות שקוראים לאנשים רשעים.רצה לאש
אבל את צודקת, זה בהחלט דיון מיותר
לכן שאלתי למה בכלל לדון
זה משנה כאילו?להיות בשמחה!!!
למה שיהודי לא יוכל להיות רשע?רק בשמחה.
למה זה משנה אם יהודי יכול להיקרא רשע או לא?להיות בשמחה!!!
^^^רצה לאש
אין פה שאלה.רק בשמחה.
יהודי יכול להיקרא רשע.
כי זה נושא מאוד מעניין.
לא אמרתי שלא.רצה לאש
א."בהלכה, רשע הוא תואר שעשוי להינתן לאדם שעובר על ההלכה"רק בשמחה.
ב.ההלכה.
לא אמרתי שלא.להיות בשמחה!!!
זאת לא היתה השאלה שלי.
שאלתי למה זה משנה
למען ידעו.רק בשמחה.
ומה תעזור הידיעה?להיות בשמחה!!!
ידע זה כוח.רק בשמחה.
ומה הכוח הזה מועיל פה?להיות בשמחה!!!
מדבר שקר תרחק.רק בשמחה.
איפה יהיה פה שקר?להיות בשמחה!!!
שמישהו יחשוב שהם צדיקים.רק בשמחה.
מזה משנה אם הם צדיקים או רשעים?להיות בשמחה!!!
עניתי לך כבר.רק בשמחה.
|ידפרצוף| לא ענית.להיות בשמחה!!!
מה לא מובן.רק בשמחה.
אם יגידו שהם צדיקעם זה יהיה שקר,
ובגלל זה אני רוצה לקיים "מדבר שקר תרחק" ולפרסם שהם רשעים.
..להיות בשמחה!!!
שאלתי למה לכתחילה מדברים על אם אדם צדיק או לא...
פשש
תשאלי את מי שפתח את השרשור.רק בשמחה.
אבל הם אנוסים. האם הם צריכים לסרב לפקודה?הגיגים בע"מ
לפי כל הדעות ההגיוניותיחידי
מסכים.הגיגים בע"מ
כןמתיישב בנשמה
המשטרה יודעת להתחשב בשוטרים שלה.
אבל אז מה זה יעזור?הגיגים בע"מ
ישלחו שוטר אחר. זה לא ימנע את הפינוי. אין להם שום דבר שהם יכוים לעשות בשביל למנוע את הפינוי.
ולכן לא ייתכן שהם חוטאים כשהם מאפשרים אותו.
עצם זה שהם הסכימו להיות אלה שמפניםמתיישב בנשמה
אבל בזה שהם יעזבו הם יחטיאו אנשים אחרים שיפנו.הגיגים בע"מ
נפסק להלכהמתיישב בנשמה
צודק.הגיגים בע"מ
הם פועלים בנוגע למצוות התורהבתוך בני ישראל
את רוצה לטעון שהן אנוסים - בסדר, אבל לא כולם, לצערנו
נניח שככה, זה לא הופך אותם לרשעים.רצה לאש
מדובר באדמות פרטיות של ערבים?יחידי
הרצי"ה אמר "אם הקרקע הזאת היא של מוחמד, של ערבי פרטי אין לנו מה לעשות כאן, נלך מכאן"
לא יודע מה הרב קוק כתב אבלגעגועים למלך!
הרמבן שרוב הפסיקה שלנו לגבי ישוב וכיבוש הארץ זה על פי דבריו כותב שיש מצוות כיבוש הארץ כיום ואסור להשאיר את הארץ בידי זולתנו המצווה גם ליהודי יחיד. משמה שלא רק שצריך להתיישב במקום בארץ ישראל שהגוי נמצא שם זו גם מצווה לקחת ממנו
זה רק לפי הדעות שיש מצוות עשה של ישוב הארץהגיגים בע"מ
ושהמצווה הזאת קיימת גם לאחר שנחרב בית המקדש.
איפה כתוב שזה מצווה לבנות דווקא ישוב לא חוקי?הר ומדבר
אחד הסיבות העיקריות שאי אפשר סתם ככה לבנות ישוב גם לא ביוש היא שהכול צריך להיות מתוכנן ומסודר, מה איפה וכו'. את זה אני רואה יותר מצווה, שארץ ישראל תהיה מסודרת ולא שכל אחד עושה בה מה שבא לו.
אין אישורי בנייהיחידי
מילא אם לא הייתה אכיפה סלקטיבית של בנייה לא חוקית ביו"שיחידי
נקום נקמת בני ישראל מאת המדיינים.הגיגים בע"מ
אבל אני מסכים שנקמה צריכה להיות מאת המדינה, ולסתם אנשים פרטיים אסור לנקום.
ובטח ובטח פה, כשהערבים בכלל לא אשמים ולא קשורים לאירוע.
<<עד עלות השחר.
נקמה זה דבר רע כלפי יהודים ככתוב: "לא תיקום ולא תיטור את בני עמך" ובכל התנך יש סיפורים ושבחים על נקמה בגויים ואפילו כתוב במסכת ברכות "שגדולה נקמה שנכתבה בין שתי אותיות" (=שמות השם) שנאמר "אל נקמות ה'".
אם הצבא היה יודע שאחרי פינוי יעשו דברים כאלה וגדולים יותר הוא לא היה נטפל לתושבי הגבעות.
הטענה האחרונה גרועה מאד.מתיישב בנשמה
חוץ מזה שזה לא נכון.
..עד עלות השחר.
שמשון לא הרג פלישתיםכיפת ברזל-סרוגה
כל אלו היו מנהיגים, רק להם מותר להורות על נקמה.הגיגים בע"מ
ובאותה תקופה הנורמות היו שונות, כל דור צריך להתחשב בנורמות של הדור שלו. לנו יש נורמות אחרות.
חוץ מזה, אצל משה זה היה הוראה ישירה מה', אנחנו לא קיבלנו הוראה כזאת.
ואצל דוד ייתכן שזה היה בגלל מלחמה שאולי הייתה בימי שאול, של כל הממלכות השכנות נגד ישראל, במלחמה שנועדה להשמיד את ישראל, שבראשותה עמדו עמון ומואב בני לוט (תהילים פ"ג, שמואל י"ד). וזה לא היה רק נקמה, כי היה יסוד סביר לחשש שמואב שוב יתקפו את ישראל.
ולמרות זאת, עדיין נראה שזה היה מעשה שגוי, שאף מנע מדוד את הזכות לבנות את בית המקדש.
ובנוגע לשמשון, נראה שהוא תקף רק חיילים. וזה לא היה רק בגלל שההתערבות, זה היה בגלל שהם שיעבדו את ישראל באותה העת.
...געגועים למלך!אחרונה
אני מסכים שיש נקמה במוסר היהודי. זה לא קשור למה שאמרתי.מתיישב בנשמה
נקמה זה לפגוע במי שפוגע בך. לא בסתם אדם.
זה כמו להגיד שבעשרת הדברות כתוב "תרצח".הגיגים בע"מ
את התחלת את המשפט מהאמצע. המשפט הולך ככה "מתקיף לה רב אחא קרחינאה אלא מעתה גדולה נקמה שנתנה בין שתי אותיות". והמשפט הזה הוא התקפה, הוא התקפה נגד הסוברים שגדול כל דבר שניתן בין שני אותיות, מהמשפט הזה אנחנו יכולים ללמוד שלדעת רב אחא קרחינאה נקמה היא לא דבר גדול.
מה שכן , את יכולה להביא ראיה מהמשך הגמרא "במילתה מיהא גדולה היא", כלומר, בזמן הנכון גדולה היא. אם כן, לדעת אמורא אחר, היא גדולה, אבל לא תמיד, אלא רק בשעה הנכונה. בשאר הזמן היא מזיקה.
חוץ מזה, נקמה יכולה להית רק נגד אלו שפגעו בך, אם המדינה פינתה יישוב, ואז פגעו בערבים, זה לא יכול להיחשב כנקמה, רק כתרור.
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם



- לקראת נישואין וזוגיות