איזה רשעים.עד עלות השחר.
השוטרים.עד עלות השחר.
היה פינוי היום במעוז אסתר
היית בפינוי?להיות בשמחה!!!


לא, הפינוי היה ברבע ל6 בבוקרעד עלות השחר.
|מתפוצץ|להיות בשמחה!!!

יודעת מה עם א****?

וואלה לאעד עלות השחר.
אני יבדוק
הן לא עונות..עד עלות השחר.
אני ינסה לתפוס אותן מחר
את באה איתי שבוע הבא למעוז?להיות בשמחה!!!


מתי השבוע? מחר?עד עלות השחר.
שבוע הבא...להיות בשמחה!!!


כן, עצוב רצחעד עלות השחר.
וואי כל היישוב שלנו סוער עכשיורץ לשום מקום


בגלל הפינוי?עד עלות השחר.
בגלל מה שקרה אחכרץ לשום מקום


כן, זה היה חייתי רצחעד עלות השחר.
מה היה אחכ?מבוע


נקמהעד עלות השחר.

הותקפו עשרות רכבים של ערבים בכניסה לכוכב השחר, צומת רימונים וגבעת אסף.

מממבוע

מה עושים ערבים בכוכש? (לא מכירה ת'איזור, זה ציר שמיועד גם להם יעני?)

 

באמת?באהבה ואמונה!!

@נעה ונדה    איך א.. לא סיפרה לנו?

מי לא סיפר מה?נעה ונדה


איזה רוע.קיש תפוא


אני לא מבינה מה רוע בזה,עלה שלכת
מעוז אסתר הוא לא חוקי, תפקיד השוטרים לפנות מקום לא חוקי.

כל נקמה היא סתם רוע, מה הקשר של סתם אזרחים ערבים לחוק במדינת ישראל, כלומר למה סתם להאשים זאת עליהם וללבות את הסכסוך?

בחיי שאני לא מבינה מה קורה כבר
לא חוקי לפי מה? לפי התורה זה חוקי ומצווהמבוע


כן,עלה שלכת
אבל מדינת ישראל לא מתנהלת כיום במדינת הלכה נכון?
אז לפי חוקי המדינה.
כן, אבל לפי דדד...בתוך בני ישראל
חוקי התורה קודמים לחוקי ההלכה
אין לראות בהודעה זו וכו
זה מסביר למה הם שם בכללעלה שלכת
אבל לא מסביר למה הם חושבים שהשוטרים שממלאים את תפקידם רשעים, וגם לא למה עשו את הנקמה המטופשת בערבים אחרי זה
לפי ההגיון הזה זה די ברור.מתיישב בנשמה
השוטרים לא הולכים לפי התורה, ולכן הם רשעים...
אוי נו באמתעלה שלכת
באמת באמת.רק בשמחה.


מי שלא הולך לפי התורה הוא רשע?רצה לאש
זה לא ההגדרה של רשע, עד כמה שידוע לירצה לאש
ע"פ ההלכה כן.רק בשמחה.


לא חושבת. מי שמדבר לשה"ר הוא לא הולך לפי התורהרצה לאש
הוא רשע?
ויקיפדיה:רק בשמחה.

הלכהרשע הוא תואר שעשוי להינתן לאדם שעובר על ההלכה במזיד. כדי להכריע בייחוס התואר, ההלכה מבחינה בין עבירה חד פעמית לדפוס פעולה קבוע; בין עבירה מתוך רצון להכעיס לבין עבירה מתוך תשוקה; בין עבירה שיטתית על מספר גדול של עבירות לבין עבירה קבועה על עבירה אחת. להבדלים יש משמעות והשלכות הלכתיות נוספות."

ויקישיבה-רצה לאש
רשע
רשע הוא אדם שעובר עבירות, כאשר אין סיבה לכך. סתם יהודי הוא בחזקת כשרות ומוחזק שאינו רשע.
אבל מי שמונע מיהודי לקיים מצוות עשה עובר על עבירה.רק בשמחה.

לא כך?

לא יודעת, לא בטוחהרצה לאש
בכל אופן, לעבור עבירה לא הופך אותך לרשע.
צריך 'לעבור עבירות כאשר אין סיבה לכך'
זה שאלה שלא נקבעת ע"פ דעתך או ידיעתך.רק בשמחה.

"בהלכה, רשע הוא תואר שעשוי להינתן לאדם שעובר על ההלכה"

 

את כתבת לא נכון את מה שכתוב בויקישיבה.

את כתבת "רשע הוא אדם שעובר עבירות, כאשר אין סיבה לכך. סתם יהודי הוא בחזקת כשרות ומוחזק שאינו רשע."

בויקישביה כתוב "רשע הוא אדם שעובר עבירות,

כאשר אין סיבה לכך סתם יהודי הוא בחזקת כשרות ומוחזק שאינו רשע."

 

מעבר לכך שגם אם זה היה כתוב בויקישיבה זה לא היה נכון.

אם אני הורג אדם כי הוא לבש קפוצון כחול (או כל סיבה אחרת.) אז יש לי סיבה.

אבל בכ"ז אני אענש.

לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד.רצה לאש
אני לא חושבת שכל אדם שעובר עבירה כלשהי נקרא רשע.
מדובר על אדם שעובר עבירות מסויימות להכעיס. אני לא חושבת שביטןל מצוות עשה זה אחת מהעבירות האלו.

ובכל מקרה, אני באמת לא חושבת שזה התפקיד שלי להגיד על יהודי רשע.
שוב, זה נחמד שזו דעתך, אבל דעתך היא לא זו שקובעת.רק בשמחה.

מניין לך שרק כאשר אדם עובר עבירות להכעיס הוא רשע?

כי ע"פ ויקיפדיה ויקישיבה זה לא נכון.

"אני לא חושבת שביטןל מצוות עשה זה אחת מהעבירות האלו."

מקור?

 

נכון, זה התפקיד שלי.

עכשיו קראתי וראיתי שאתה צודק, לא רק להכעיס זה רשערצה לאש
יש עניין של תינוקות שנשבו.

אז לא, עני לא חושבת שזה תפקיד של בני אדם לקרוא לאחרים רשעים, במיוחד כשבני האדם באלה הם לא סנהדרין ולא מתקרבים לכך
נכון.רק בשמחה.

אם כי השבט לוי חולק.

 

ממתי זה התפקיד של הסהנדרין?

קרקפתאצ'יאל

דלא מנח תפילין נקרא רשע.

רגע, יש סיבה לעבור עבירות?בתוך בני ישראל
עת לעשות לה'!יחידי
רק אתמול דנתי עם מישהו לגבי זהבתוך בני ישראל
על בסיס המעשה שארע בימי רבי אליעזר, שלא נהגו כהלכה בימיו כדי שלא יבזוהו
מה ההפרו פה. מכיר את הסוגיא?
מי שמדבר לשהר נקרא רשעמתיישב בנשמה
אני די בטוח
אמרצה לאש
אני לא חושבת בכלל.
ואם כן, זה מגוחך להגיד על אנשים שהם רשעים כי הם מפנים יישובים השמן הסתם הם עוברים עוד הרבה עבירות.
ולהגיד רשעים על אנשים שמפנים יישובים אבל לא על אנשים שתוקפים רכבים של ערבים חפים מפשע לכאורה.

ובכלל, אני לא חושבת שזה תפקיד שלנו להחליט מי רשע.
לפי הרמב"םיחידי
מי שיש לו יותר חטאים מזכויות נקרא רשע.

לפי התניא, מי שאחד שאחד מלבושי הנפש שלו (מחשבה, דיבור או מעשה) בא לידי ביטוי באופן רע (כלומר, אפילו אדם שחושב מחשבה לא טובה או מי שיש לו לעסוק בתורה ולא עוסק)

והעולם ברובו סובר כמו הרמב"ם
אפשר שאלה? למה בכלל לדון אם אדם רשע או לא?להיות בשמחה!!!

לא שואלת אותך ספציפי...

קשה לי לראות שקוראים לאנשים רשעים.רצה לאש
במיוחד כשהם יהודים.

אבל את צודקת, זה בהחלט דיון מיותר
לכן שאלתי למה בכלל לדון זה משנה כאילו?להיות בשמחה!!!


למה שיהודי לא יוכל להיות רשע?רק בשמחה.


למה זה משנה אם יהודי יכול להיקרא רשע או לא?להיות בשמחה!!!


אין פה שאלה.רק בשמחה.

יהודי יכול להיקרא רשע.

 

כי זה נושא מאוד מעניין.

לא אמרתי שלא.רצה לאש
אמרתי א. השאלה מי נקרא רשע, לחלק את התואר רשע בכזאת קלות נראה לי לא נכון, ב. מי קובע מי רשע.
א."בהלכה, רשע הוא תואר שעשוי להינתן לאדם שעובר על ההלכה"רק בשמחה.

ב.ההלכה.

לא אמרתי שלא.להיות בשמחה!!!

זאת לא היתה השאלה שלי.

שאלתי למה זה משנה

למען ידעו.רק בשמחה.


ומה תעזור הידיעה?להיות בשמחה!!!


ידע זה כוח.רק בשמחה.


ומה הכוח הזה מועיל פה?להיות בשמחה!!!


מדבר שקר תרחק.רק בשמחה.


איפה יהיה פה שקר?להיות בשמחה!!!


שמישהו יחשוב שהם צדיקים.רק בשמחה.
מזה משנה אם הם צדיקים או רשעים?להיות בשמחה!!!


עניתי לך כבר.רק בשמחה.
מדבר שקר תרחק.
|ידפרצוף| לא ענית.להיות בשמחה!!!


מה לא מובן.רק בשמחה.

אם יגידו שהם צדיקעם זה יהיה שקר,

ובגלל זה אני רוצה לקיים "מדבר שקר תרחק" ולפרסם שהם רשעים.

..להיות בשמחה!!!

שאלתי למה לכתחילה מדברים על אם אדם צדיק או לא...

פשש

תשאלי את מי שפתח את השרשור.רק בשמחה.


אבל הם אנוסים. האם הם צריכים לסרב לפקודה?הגיגים בע"מ


לפי כל הדעות ההגיוניותיחידי
בכל מקרה אי אפשר לדון אותם על זה. מניח שאין שם כמעט שחונכו לחיי תורה, וגם אם היו אי אפשר לדון אותם (חוץ מלכף זכות)
כןמתיישב בנשמה
שיבקשו שיבוץ מחדש על רקע מצפון
המשטרה יודעת להתחשב בשוטרים שלה.
אבל אז מה זה יעזור?הגיגים בע"מ

ישלחו שוטר אחר. זה לא ימנע את הפינוי. אין להם שום דבר שהם יכוים לעשות בשביל למנוע את הפינוי.

ולכן לא ייתכן שהם חוטאים כשהם מאפשרים אותו.

עצם זה שהם הסכימו להיות אלה שמפניםמתיישב בנשמה
ולא שאדם אחר יפנה
אבל בזה שהם יעזבו הם יחטיאו אנשים אחרים שיפנו.הגיגים בע"מ


נפסק להלכהמתיישב בנשמה
לא אומרים לאדם חטוא כדי שיזכה חברך
הם פועלים בנוגע למצוות התורהבתוך בני ישראל
בהקשר הזה: הם חוטאים ומחטיאים את הרבים בביטול מצוות עשה של ישוב ארץ ישרא-ל.
את רוצה לטעון שהן אנוסים - בסדר, אבל לא כולם, לצערנו
נניח שככה, זה לא הופך אותם לרשעים.רצה לאש
מדובר באדמות פרטיות של ערבים?יחידי
אם כן - אסור להתיישב שם (פוסקים שיש קניין לגוי על אדמות בא"י).
הרצי"ה אמר "אם הקרקע הזאת היא של מוחמד, של ערבי פרטי אין לנו מה לעשות כאן, נלך מכאן"
לא יודע מה הרב קוק כתב אבלגעגועים למלך!

הרמבן שרוב הפסיקה שלנו לגבי ישוב וכיבוש הארץ זה על פי דבריו כותב שיש מצוות כיבוש הארץ כיום ואסור להשאיר את הארץ בידי זולתנו המצווה גם ליהודי יחיד. משמה שלא רק שצריך להתיישב במקום בארץ ישראל שהגוי נמצא שם זו גם מצווה לקחת ממנו

זה רק לפי הדעות שיש מצוות עשה של ישוב הארץהגיגים בע"מ

ושהמצווה הזאת קיימת גם לאחר שנחרב בית המקדש.

איפה כתוב שזה מצווה לבנות דווקא ישוב לא חוקי?הר ומדבר
למה לא להתיישב בישובים חוקיים ולהגדיל אותם?
אחד הסיבות העיקריות שאי אפשר סתם ככה לבנות ישוב גם לא ביוש היא שהכול צריך להיות מתוכנן ומסודר, מה איפה וכו'. את זה אני רואה יותר מצווה, שארץ ישראל תהיה מסודרת ולא שכל אחד עושה בה מה שבא לו.
אין אישורי בנייהיחידי
ויש מלחמות על אדמות. אם לא יהודים יהיו שם הערבים יקבעו עובדות בשטח. אי אפשר לאפשר להם ליצור רצפים טריטוריאליים ביו"ש בעיקר כי זה עלול להשפיע על הסכם עתידי כזה או אחר
מילא אם לא הייתה אכיפה סלקטיבית של בנייה לא חוקית ביו"שיחידי
ע"ע חאן אל אחמר
נקום נקמת בני ישראל מאת המדיינים.הגיגים בע"מ

אבל אני מסכים שנקמה צריכה להיות מאת המדינה, ולסתם אנשים פרטיים אסור לנקום.

ובטח ובטח פה, כשהערבים בכלל לא אשמים ולא קשורים לאירוע.

 

<<עד עלות השחר.
אם מעוז אסתר זה לא חוקי ומפנים כל יישוב לא חוקי אז למה לא מפנים מבנים וכפרים לא חוקיים של ערבים ובדואים?
נקמה זה דבר רע כלפי יהודים ככתוב: "לא תיקום ולא תיטור את בני עמך" ובכל התנך יש סיפורים ושבחים על נקמה בגויים ואפילו כתוב במסכת ברכות "שגדולה נקמה שנכתבה בין שתי אותיות" (=שמות השם) שנאמר "אל נקמות ה'".
אם הצבא היה יודע שאחרי פינוי יעשו דברים כאלה וגדולים יותר הוא לא היה נטפל לתושבי הגבעות.
הטענה האחרונה גרועה מאד.מתיישב בנשמה
זו לא אשמתם, למה להיטפל אליהם? כי הרב כהנא שונא ערבים? זה לא סיבה. איפה המוסר היהודי?
חוץ מזה שזה לא נכון.
..עד עלות השחר.
המוסר היהודי זה המוסר של דוד המלך זה מוסר של משה של שמשון שעשו ושבחו את הנקמה איפה המוסר בלהרוג ילדים חפים מפשע בגלל שהם מדיינים איפה המוסר בלמדוד את האוייבים שלך בחבל ולהרוג שתי שליש מהם ואיפה המוסר להכות בלחי פלשתים בגלל שהם לא הפסידו בכבוד בהתערבות וכל השבחים של דוד בתהילים על הנקמה.
שמשון לא הרג פלישתיםכיפת ברזל-סרוגה
בגלל שלא הפסידו בכבוד בהתערבות
כל אלו היו מנהיגים, רק להם מותר להורות על נקמה.הגיגים בע"מ

ובאותה תקופה הנורמות היו שונות, כל דור צריך להתחשב בנורמות של הדור שלו. לנו יש נורמות אחרות.

חוץ מזה, אצל משה זה היה הוראה ישירה מה', אנחנו לא קיבלנו הוראה כזאת.

ואצל דוד ייתכן שזה היה בגלל מלחמה שאולי הייתה בימי שאול, של כל הממלכות השכנות נגד ישראל, במלחמה שנועדה להשמיד את ישראל, שבראשותה עמדו עמון ומואב בני לוט (תהילים פ"ג, שמואל י"ד). וזה לא היה רק נקמה, כי היה יסוד סביר לחשש שמואב שוב יתקפו את ישראל.

ולמרות זאת, עדיין נראה שזה היה מעשה שגוי, שאף מנע מדוד את הזכות לבנות את בית המקדש.

ובנוגע לשמשון, נראה שהוא תקף רק חיילים. וזה לא היה רק בגלל שההתערבות, זה היה בגלל שהם שיעבדו את ישראל באותה העת.

אני מסכים שיש נקמה במוסר היהודי. זה לא קשור למה שאמרתי.מתיישב בנשמה
אני מדבר על זה שהערבים האלו לא עשו כלום. זו לא נקמה, זה טרור...
נקמה זה לפגוע במי שפוגע בך. לא בסתם אדם.
זה כמו להגיד שבעשרת הדברות כתוב "תרצח".הגיגים בע"מ

את התחלת את המשפט מהאמצע. המשפט הולך ככה "מתקיף לה רב אחא קרחינאה אלא מעתה גדולה נקמה שנתנה בין שתי אותיות". והמשפט הזה הוא התקפה, הוא התקפה נגד  הסוברים שגדול כל דבר שניתן בין שני אותיות, מהמשפט הזה אנחנו יכולים ללמוד שלדעת רב אחא קרחינאה נקמה היא לא דבר גדול.

מה שכן , את יכולה להביא ראיה מהמשך הגמרא "במילתה מיהא גדולה היא", כלומר, בזמן הנכון גדולה היא. אם כן, לדעת אמורא אחר, היא גדולה, אבל לא תמיד, אלא רק בשעה הנכונה. בשאר הזמן היא מזיקה.

 

חוץ מזה, נקמה יכולה להית רק נגד אלו שפגעו בך, אם המדינה פינתה יישוב, ואז פגעו בערבים, זה לא יכול להיחשב כנקמה, רק כתרור.

למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך