לעצם השאלה: מצוות ציצית היא מצווה חשובה מאד ובכל קהילות ישראל נוהגים להדר בקיומה. גם האשכנזים שעדיין לא התחתנו – אמנם לא לובשים "טלית גדול", אבל כן מקפידים ללבוש "טלית קטן" מתחת לחולצה או מעליה, ובזה מקיימים את מצוות ציצית.
ומדוע באמת האשכנזים לא מתעטפים בטלית עד לאחר החתונה?
כמו כל מנהג בעם ישראל – גם המנהג הזה הוא מנהג קדוש שמאחוריו כמה רעיונות, חלקם מגיעים מעולם הסוד ותורת הקבלה.
אזכור קדום למנהג אפשר למצוא כבר בתלמוד , שם מסופר כי האמורא רב המנונא לא התעטף בטלית למרות שהיה תלמיד חכם וצדיק. ראה זאת רב הונא והביע בפניו את תמיהתו על כך, ורב המנונא ענה לו שהוא נמנע מללבוש טלית מפני שעדיין לא נשא אישה
ההסברים למנהג
מה ההסברים למנהג הזה?
שורש העניין נעוץ בכך שהתורה הסמיכה את מצוות ציצית לנישואין, שכן בספר דברים מופיעות שתי המצוות ברצף אחד: "גְּדִלִים תַּעֲשֶׂה לָּךְ עַל אַרְבַּע כַּנְפוֹת כְּסוּתְךָ אֲשֶׁר תְּכַסֶּה בָּהּ. כִּי יִקַּח אִישׁ אִשָּׁה..." – אף על פי שאין כאן הסבר גלוי לקשר שבין שני הדברים, מסתבר שיש כאן רמז למנהג להתחיל בלבישת טלית רק מאחר החתונה.
יש לי בעיה עם הנימוקים הללו:
1.רב המנונא הוא אמורא ויכול לקבל על עצמו מנהג זה, אבל מכוון שאף תנא לפניו לא למד את הסמיכה שבספר דברים
אין זה יכול להיות לימוד כללי.
2. אין ספק שמנהג זה גורם עוגמת נפש לרווקים שלא מצליחים להשיג שידוך הגון ולכן צריך לאפשר לרווקים אילו ללבוש טלית בזמן התפילה.

