הסיפור של הרב טל משגע אותישפיות
ממשחביב אדם
מי קבע מי איש של אמת?חצילוש
מי שמוכן להודות בטעותו.רובין הוד
והוא עיין בא והגיע למסקנה שהדברים צריכים בירור חוזר ובנתיים הוא חוזר בו.
וככה מעון לא עלה להר הבית ביום חתונתו...
איזה עוד רב את מכירה שהיה לו מספיק אומץ לומר 'הגיוני שטעיתי'?
הרב קנייבסקי? מי?
מסכימהחצילוש
הי תזהרו מלשון הרענעה ונדה
וגםחביב אדם
כל הדיבור שלו בשיעורים שרק אמת זה מה שמטריד אותנו ומעניין אותנו, בפסקים (כדלעיל ועוד) וההתבוננות (חשבון נפש בלעז) שהוא ממש דוחף לזה.
ה' יעזורחביב אדם
מה שמשגע בסיפור הזה יותר מההפתעהנעה ונדה
זה כל הלשון הרע שמסתובב סביבו..
מה זה משנה לך?ציף
תכלס-מה זה משנה למישהו?
האישה כבר נשואה מי שלא רוצה להיות בקהילה של הרב לא יהיה
בי"ד פסק משהו,מה זה משנה לאנשים שהם לא תלמידים שלו על הבחירה חופשית שלהם?
שזה רמבם מפורש שהוא לא יכול להמשיך ללמד בהנחה והסיפור נכוןרובין הוד
כל איש אמת צריך לזעוק על זה...
שוב מסכימהחצילוש
זה הזוי.Reminder
מה נכון?ציף
ועוד-אתה פוסק? לפחות בגדולה של הרבנים שישבו שם?ציף
יש פוסקים אחרים, לא פחות גדולים מהבית דיןברגוע
שאמרו שהוא לא יכול להמשיך להיות ראש ישיבה.
אההציף
וואלה
מה לא עושים כדי להרוס בנ"א וקהילה שלימה לשפוך אץ הדם ולפרור לפרוירים למרות פסק דין ברור
העיקר שאנחנו אנשים אמיתיים שבעצם לא משנה מה אמת עפי תורה
...ברגוע
אני לא יודע על מה הם מסתמכים, זה לא משנה לי כי אני סומך עליהם,
בסופו של דבר בתור משהו מהצד שלא מעורב בכל העניינים
אני רואה שיש מצד אחד בית דין של שלושה דיינים (שבמקה אחד מהם חבר של הרב טל), ומצד שני יש את הרב ליאור הרב דרוקמן הרב שמואל אליהו הרב לבנון ועוד עשרות רבנים
למי את מצפה שנקשיב?
זה מעניין, כי אותם רבנים ממש אמרו לחכות לפסק דיןמתיישב בנשמה
השתנה שהבית דין פסק..ברגוע
הם לא אמרו שהם יקבלו את כל מה שהבית דין יפסוק
הם אמרו לא להתעסק עם הפרשה ולחכות עד שהם יפסקו
אז מה העניין לחכות לפסק?מתיישב בנשמה
כדי לראות אם היה כאן משהוברגוע
יש כאן שתי פסיקות
א. האם הוא ניהל קשר פסול עם אשה נשואה
ב. האם הוא יכול להמשיך לכהן בראשות הישיבה
הם אומרים שתמוה שהבית דין פסק מצד אחד שהוא ניהל קשר פסול אבל מצד שני הוא יכול להמשיך בתפקידו.
אם הבית דין היה פוסק שלא היה שום דבר, כנראה גם הרבנים לא היו מפרסמים כלום.
הגיוני...מתיישב בנשמה
תכלס-תקישבו למי שאתם רוציםציף
מה שכתבתי מראש-מה זה הכפת לכם?
יש רבנים שבדקו ופסקו ואת לא רוצים לקבל את הפסק-אל תלכו ללמוד ממנו. זהו
ועוד דבר-בקצינו
אם אנשים עם אינטרסים מאוד מסויימים לא היו מפרסמים את הסיפור אף רב אחר לא היה יוצא נגד כי פשוט-הסיפור לא היה ידוע
ולמה פרסמום-ש.ב. בשבילכם
הגבתי נקודתיתברגוע
לא אמרתי שצריך להתעסק עם הפרשה הזאת כל היום
לא הבנתי את הסוף
בגלל שהסיפור לא היה מתפרסם זה מוריד מחומרת המעשה?
למה אמור להיות אכפת לי מה האינטרסים של המפרסמים?
שוב אההציף
לא אמרתי שזה מוריד את חומרת המעשה
אמרתי שלפני חודשים לא ידעו מזה
למה? ככה
ולמה עכשיו כן? גם ככה,אינטרסים.
זה אומר שהמעשה (והוא? לא כתוב *בשום מקום* ) לא באמת משנה כאן למישהו,משנה שקהילה תיפול שמוסדות תורה לא יקומו ורב מסויים לא ינהיג אותם
וואלה רובין הוד.. כפרה איפה ראית ברמבם??ניסו
בכל מקרה בפסק דין כתוב שהוא לא חוזר להנהיג את הישיבהרובין הוד
בפסק דין כתוב שהוא יכול לנהל תישיבהניסו
אף אחד לא אמר לך ללכת לקבל ממנו... אבל סתם לפתוח פה זה מסוכן בעיקר אם אתה מבחוץ ואתה לא יודע מה קורהה ...
שקר. לא קראת את פסק הדין.רובין הוד
לא יודע על איזה רמב"ם אתה מדבר,נגרינסקי
דיברתי על הלכות סנהדרין פ יז...ניסו
תראישפיות
עיקר התלונה שלי למעלה הייתה על האנשים שלא הפרשה הזאת ולא הפרשות הקודמות לה לא גרמו להם לפתוח עיניים ולהבין שללכת כמו עיוורים אחרי אדם, לא משנה כמה גדול הוא, בלי שיפוט עצמי, בלי מבט על ההלכה ובלי הסתמכות על רבנים אחרים, זה בדיוק מה שגורם לפרשות האלה לקרות. זה לא בריא, וזה גם לא נכון לפי התורה. זה מה שהתכוונתי למעלה
ושימי לב שבניגוד לאנשים שתפסו טרמפ על הפרשה כדי להכנס בקהילה הספציפית, אני מוחה על הנושא בכלליות של הליכה עיוורת אחרי אנשים שמנצלים את הכוח שלהם או אנשים בכללי.
מה שאני ממש לא אוהבתפשטות.
זה את כל הלשון הרע והשפיכות דמים הזאתי!
זה קרה מה שקרה ממש לא אומר שאפשר להכפיש יהודי!!
^^נעה ונדה
ממש נכון!!
זה לתועלתרובין הוד
בטח לתועלת איזה תרוץ עלובנעה ונדה
מה יצא מהשרשור הזה?
אם השירשור הזה הציל נפש אחת מלהתיעץ איתו על הנושאים האלהרובין הוד
חוץ מזה שיש כאן גדר של נודע ברבים ואין ענין של לשהר...
לא השירשור הזה יציל נפש (ככה אני חושבת)פשטות.
כי בוא נתחיל מזה שמי שהולך אליו זה דוסים ודוסים ידעו מזה לא מהשרשור
חוצמזה שזה לא אומר שזה לא לשון הרע, רכילות ושפיכות דמים מטורפתת!
או שכן או שלא. תלמדי חפץ חיים תחזרי ואל תדברי שטויות...רובין הוד
יש הבדל בין לומר דברים בצורה ענייניתנעה ונדה
לבין הצורה המזלזלת שאתה אומר את זה
אני דיברתי עניינית. את בחרת לראות את הדברים בעין צרהרובין הוד

אתה טוען שאני יורדת לפסים אישייםנעה ונדה
אבל אתה זה ששוב ושוב אומר לי ללמוד יותר ולתקן את המידות.. "קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים" שמעת על זה פעם?
מה אישי בזה? הצעה טובה מידיד הפורום.רובין הוד
כי אני לא מטומטם ואת טועה בלי קשר...
וכדאי שתעבדי על המידות כי הן לא יתקנו את עצמןנעה ונדה
מי אמר את זה? אני?
אני. הצעה טובה מידיד הפורום
רובין הוד
זה ממש לא נשמע כמו עצה טובה.חצילוש
אני מסכימה עם הדעה שאתה מציג פה בדיון אבל חבל ליצור אנטיגוניזם עם משפטים מזלזלים וציניים, חבל, ככה לא יקחו אותך ברצינות וזה בכלל לא מוסיף לך כבוד.
לא ממש אכפת לי איך אנשים תופסים אותי או את דברירובין הוד
תרצה או לא תרצהחצילוש
זה לא אמור לשנות את המשמעותרובין הוד
אז לבריאות, מה יש לומרחצילוש
לא חסר כרגע ולא יחסר בעזרת הרובין הוד
ואפרופו.. בתור אחד שממליץ לאחרים לעבוד על המידותחצילוש
זה היה נטו להמחיש לה את הבעייתיות שבדבריה...רובין הוד
האמת שלאורך הסיפור יצא לי לעיין כמה פעמים בחפץ חיים.אני77
ומשום מה נדמה לי שהחפץ חיים היה תומך ברב טל בסיפור הזה. לא זוכר כרגע הכל, אבל יש כמה קטעים מעניינים.
למשל בחפץ חיים כלל ו' סעיף ח' בכוכבית שם.
וכן שם בכלל ו' סעיפים ט'- י'. (דבר שהיה רלוונטי במיוחד לפני יציאת פסק הדין)
וגם בלשון הרע לתועלת יש כמה תנאים שלא נתקיימו.
כלל י', סעיף ב'- שבעה תנאים:
א'- לא קוים כמעט על ידי אף אחד.
ב'-כנ"ל. במיוחד לפני בית הין, וגם עכשיו, בית הדין לא כתבו באופן ברור מה מדובר, ויש כל מיני ספקולציות.
ג'-לא התקיים. גם מפרסמי המכתב האחרון לא ניסו לדבר עם הרב טל.
ד'- קשור לב'. וגם בלי קשר, הגזימו בסיפור הרבה ואין לי זמן להאריך.
ה'-...
ו'- אתה טוען שהתועלת היא לחנך אנשים איך להתנהל בסיפורים כאלה- אדרבה, תחנך אותם. לא צריך בשביל זה להשמיץ את הרב טל. האם היית רוצה שיהפכו אותך ל"דוגמה חינוכית" בכל טעות שתעשה כדי שילמדו ממך מה לא לעשות?
ז'- טוב, התנאי הזה הופר בצורה כל כך גסה שאין על מה לדבר.
(סתם מסקרנות- כמה פעמים במהלך הסיפור הזה יצא לך לעיין בספר חפץ חיים כדי להחליט מה מותר ומה אסור?)
מה קפצת לכלל י לפני שקראת את ב?!רובין הוד
זה יפה שאתה מביא מקורות ובטוח שאתה גדול הדור שמבין הכל, ממליץ בחום ללמוד בצורה מסודרת לפני שאתה מחפש בגוגל...
פשוט התייחסתי לטענה שהעלית,אני77
שמדברת על תועלת.
אם אתה רוצה התייחסות גם להיתר של אפי תלתא, עיין בכלל ב', סעיפים ט' וי'.
בנודע ברבים אין מחלוקתרובין הוד
רואים שלא קראת את הסעיפים ששלחתי אותך אליהם.אני77
ובשביל ההבהרה- שורש ההיתר של נודע ברבים הוא אפי תלתא, אלא שלא בכל אפי תלתא מתקיים נודע ברבים. כאן אמנם התקיים נודע ברבים, אבל עדין קיימות ההגבלות (והמחלוקות על עצם ההיתר) שקיימות באפי תלתא.
סעיפים מוכרים שבהם החח מסתייג מהגמרותרובין הוד
בכל מקרה אפילו הוא כותב שהילכתית זה מצויין אלא שהוא ממליץ בחום לא לסמוך על זה.
אני יותר בקטע של לעבוד את ה' ותורתו מאשר את החח ועיצותיו.
אבל כל אחד ומה שהוא אוהב

אה, אז גם על הח"ח אפשר ללעוג?אני77
חבל שלא אמרת מראש, לא הייתי טורח.
יש לי גם מה לענות לגוף הטענות. אבל אני כבר לא יודע אם רב אשי הוא ברמה שלך.
הגמרא לא פוסקת כמוהו...רובין הוד
אני ובני ביתי נתמיד בעבודת ה'
תפסיק ללכלך את הפורום בביזוי ת"ח.אני77
לא ביזיתי אף אחד.רובין הוד
ליצןאני77
אם כיף לך להתכחש למציאות מי אני שאמנע...רובין הודאחרונה
תתחדש על הניק האשפיות
מה תועלת?פשטות.
ביה"ד פסק, תסתמכו על מה שהוא אמר!
זהו, אין יותר תועלת בזה!
לדעת לא ללמוד ממנו. ובטח לא לקבל ממנו יעוץ בנושאים מסויימיםרובין הוד
דווקא נראה לינעה ונדה
שאתה פשוט נהנה לרדת עליו, או שסתם אתה אוהב לעצבן אנשים כמו עם הלהט"ב והאפליה אצל החרדים..
אין לך מה לענות אז את עוברת לאישי. למה אני לא מופתע?רובין הוד
יש לי מה לענות, רוצה שאני אענה?נעה ונדה
מניסיון אני יודעת שזה לא חכם להתווכח איתך, אבל יאלה בכיף.
הרב הוטעה ע"י מה שהוא חשב לרוח הקודש, הבין את הטעות, הפסיק להשתמש בה ופיצה (חלקית) את האישה שנפגעה. מה לא ישר בו?
רוח הקודש לא ישרה בו...רובין הוד
נכון, הוא לא היה ברמה המספיקה כדי לקבל אותהנעה ונדה
והוא הודה בזה, לדעתי זה דווקא מראה על ישרות
ישר הוא כן וגם אמרתי זאת למעלה.רובין הוד
למה זה בעייתי ללמוד ממנו תורה?נעה ונדה
הוא תיקן את הטעות
הרמבם שהובא לעיילרובין הוד
תביא מקורנעה ונדה
מה מקור? העיקרון ברור...רובין הוד
טוב די אני לא רוצה להתווכח איתךנעה ונדה
וזה לא בגלל שאין לי מה לענות, אלה כי אתה סתם נותן הרגשה רעה, זה לא כיף ככה
ברור שיש לך תשובה ובמשך יומיים לא הצלחת להביא אותה...רובין הוד
בכל מקרה אני לא אכפה עליך את הדיון...
אתה סתם לא רוצה להביןנעה ונדה
אני הבנתי יפה מאוד מה את אומרתרובין הוד
אני לא מדברת איתך יותרנעה ונדה
איך שזורם לך...רובין הוד
ביקשת תשובה למה דבריך לא נכונים, אז הנה:אני77
(הבאתי ציטוט מדברים שמישהו פרסם כתגובה ל"כותב המכתב", ולא ערכתי. אלה דבריו:
"שנית, לצערי המקור שהבאת בדבריך הוצא מהקשרו. ההלכה ברמב"ם (סנהדרין יז,ט) "ראש הישיבה שחטא אינו חוזר לשררתו" הרי עוסקת בראש הסנהדרין בלבד, שעליו כותב הרמב"ם (סנהדרין א,ג) "סנהדרי גדולה מניינן שבעים ואחד... הגדול בחכמה מושיבין אותו ראש עליהן והוא ראש הישיבה והוא שקורין אותו נשיא בכל מקום והוא העומד תחת משה רבינו". והלכה מפורשת ומוסכמת היא שאין ההלכה שהבאת חלה אלא על ראש הסנהדרין בלבד ולא על שאר כל המשרות בישראל, שכן כתב הרמב"ם בתשובה (סי' קיא, על מקרה חמור של אדם בעל משרה ציבורית שנחשד בעבירה שחייבים עליה מלקות) "מה שצריך לידע כל משכיל וחכם, שאין ראוי להסיר שום בעל משרה ממשרתו בגלל שמועה בלבד, אפילו אין לו אויבים, ומכל שכן אם יש בזאת העיר בני אדם השונאים אותו, ובעלי כונות... וגם אם תתקיים עליו העדות, אין ראוי להסירו, אם קבל עליו מה שהוא חייב בדין (מה שבית הדין חייב אותו), שאין מורידין אדם מקדושתו, מסנהדרי גדולה ועד חזן הכנסת, אלא אם כן עבר העבירה בפרהסיא. ואם יצא עליו זה הרינון, אין ראוי להסירו ולא לפרסמו... ומאחר שלקה, ישאר במשרתו, שכיון שלקה, הרי הוא כאחיך, וראוי שיהיו המלקות בצנעה ואין ראוי לחסר מכבודו דבר". וכתב להדיא הרדב"ז בתשובה (ח"ו, ב אלפים עח), לאור תשובה זו, על ההלכה שכת"ר הביא, שאינה אלא דין מיוחד לראש הסנהדרין בלבד, "שלא כתב הרב בתשובתו אלא מסנהדרי גדולה ועד חזן הכנסת אבל ראש ישיבה שהוא במקום משה רבינו והוא הנשיא שלמעלה מן הסנהדרין, אין חוזר לשררתו". וכדברים האלו כתבו גם שאר גדולי הפוסקים, ראשונים ואחרונים, כמובא בהערה בדברי פסק הדין, ואינני יודע כיצד ניתן להגיע למסקנה מנוגדת כל כך לדברי הפוסקים.
טעות נוספת של הוצאת המקור שהבאת מהקשרו, היא שלא רק שמדובר בראש הסנהדרין אלא גם במקרה שעבר על עברה שחייבים עליה מלקות, כמו ניאוף חלילה, ולא על המקרה שלנו, לכל הדעות. ואפילו תשובת הרמב"ם הנ"ל מדברת על עבירה שחייבים עליה מלקות כמבואר שם "ומאחר שלקה ישאר במשרתו"."
מקוה שזה מספק את כבוד תורתו...
העיקרון ההלכתי תקף גם אם לא מחייב...רובין הוד
לגבי שאר הטקסטרובין הוד
2. אף אחד לא הוריד אותו ממשרתו אלא רק המליצו בחום לתלמידים להתרחק מהבנאדם
3. על ניאוף חייבים מלקות?!

העיקרון ההלכתי תקף??אני77
קראת מה שכתוב שם?
"וגם אם תתקיים עליו העדות, אין ראוי להסירו, אם קבל עליו מה שהוא חייב בדין"
זה ציטוט של הרמב"ם בעצמו, וזה על אדם שעבר עבירה שחייבים עליה מלקות! (ולמקרה שהבעיה היא בהבנת הנקרא- נסה להתמקד במילים "אין ראוי להסירו").
1.בית הדין פסק שהרב טל יכול להמשיך להנהיג את הישיבה ואת המוסדות.
2. "אין ראוי להסירו ולא לפרסמו... ומאחר שלקה, ישאר במשרתו, שכיון שלקה, הרי הוא כאחיך, וראוי שיהיו המלקות בצנעה ואין ראוי לחסר מכבודו דבר". תסביר לי איך זה מסתדר עם ההמלצה החמה הזו.
3. כנראה שהכותב פשוט חיפש משהו בתחום האישות שיש בו חומרה של מלקות ומעלה. מלבד זאת, שכמדומני שמדרבנן יש מציאות של מלקות על ניאוף. יפה שמצאת משהו לצחוק עליו.
ודאי. אדם ברמה בכירה שסרח לא אמורים להכנס תחתיורובין הוד
זה שלא מורידים זה עניין אחר והבית דין פסק אחרת.
1. שקר. הוא כתב במפורש שהוא לא ימשיך להנהיג אלא רק ללמד.
2. לא הסירו אותו וכבר היה מפורסם. זה שהבית דין של החברים שלו החליט להדיח אותו צריך לשאול אותם.
3. נשמע לי חרטא כמו שאר הדברים שכתבת משום קים ליה בדרבא מיניה אבל בנחת...
אתה כותב את דבריך בלעג וחוסר כבוד מופגן.אני77
ומרשה לעצמך להביע דעה על פי סברות הכרס שלך.
אבל אני מקוה שלפחות אנשים אחרים שיראו את התגובות שלך ואת מה שעניתי לך, יוכלו להבין את האמת.
לגבי 1. לך תקרא שוב את פסק בית הדין. כתבו קצת יותר מ"ללמד". מה שכתוב שלא זה "הנהגה ציבורית", והכונה ככל הנראה לדברים שהם רחבים בהרבה מניהול המוסדות. אגב, לפי מה שהבנתי כבר שאלו את בית הדין האם הוא יכול להמשיך ללמד בייעוץ תורני והם אמרו שאין בעיה.
2. אני ממליץ לך לעיין כאן- האם בית הדין של הרב וייס יכול היה לדון את הרב שמואל טל?
כנראה זה לא יעזור לך, אבל לפחות לאנשים אחרים שיקראו את השטויות שלך.
3. בכל מקרה זה לא רלוונטי, אז אין לי שום עניין להתווכח.
מה ההווא אמינא לדברים יותר רחבים מניהול המוסדות?!רובין הוד
הנה:אני77

מסתבר שאפילו אתה יכול לשבור את הסטטיסטיקה
רובין הוד
זה לא נקרא להכפישReminder
אנשים צריכים להבין שלכל מעשה יש תוצאה.
אם אדם יראה את כל ה"הכפשות" האלו סביב הפרשה, אולי הוא ימנע מלעשות משהו דומה בעצמו.
תחשוב אם כל הדיבורים האלה עושים נחת רוח לה'ניסו
אנשים מבסוטים שאפשר ללכלך על עוד רב
יש הבדל בין להגיד לחבר שמתלבט ללכת לשם וואלה אל תלך לבין סתם כל הישיבות והבילבולי מוח על הנושא...
יש לנו עניין לברוח מהמחלוקת...ניסו
לא יודע. במחלוקת בין הנוצרים ליהודים על אף שהללורובין הוד
אני לקחתי את צד היהודים. מוזמן להיצטרף

או להמשיך לעמוד מהצד שזה גם בסדר...
אם זה ימנע משהו אחד מלהתנהג ככה,Reminder
אנשים צריכים לקחת אחריות על המעשים שלהם
ולספוג תוצאות גם אם הן קשות
ואני בת! למה כולם חושבים שאני בן?
תאמיני לי הרב מספיק סבל מכל הפרשיה הזאתנעה ונדה
הוא היה צריך לחשוב על זה לפני שהתנהג ככה.Reminder
כל אדם בתוך תוכו יודעReminder
זהו
לכל אדם יש הרבה הסברים לכל מעשה.
אבל,
בפועל הוא יודע מעולה מה באמת קרה.
אני לא רוצה להתווכח, לא רוצה לשפוט.
רק אומרת, שאין מה לעשות. ככה עובד העולם
תמיד ידברו עליך.
צריך להשתדל שזה יהיה דיבורים טובים.
וזה תלוי במעשים
זהו
לא קרה לך אף פעםנעה ונדה
שעשית מעשה עם כוונה טובה ויצא לך ההפך?
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם
- לקראת נישואין וזוגיות